LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2015 M. BALANDŽIO 3 D. ĮSAKYMO NR. D1-276 „DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. gegužės 17 d. Nr. D1-397
Vilnius
P a k e i č i u Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. D1-276 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Valstybės projekto atitiktį Aprašo 10 punkte nustatytiems reikalavimams įvertina Ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento (toliau – Departamentas) atsakingas darbuotojas (-ai) ir Ministerijos administracijos padalinio, atsakingo už atitinkamą aplinkos sektoriaus sritį, darbuotojas (-ai) (toliau – Atsakingi asmenys). Ministerija Valstybės projekto atitiktį Aprašo 10.4–10.5 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams įvertinti gali pasitelkti išorės ekspertus.“;
2. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:
„16. Į Valstybės projektų sąrašą įtraukiamų projektų atitiktis šio Aprašo 10 punkte nustatytiems reikalavimams turi būti žymima Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje (Aprašo 2 priedas) (toliau – Išvada), kurią pasirašo vertinimą atlikę Atsakingi asmenys ir (arba) išorės ekspertai. Išvadą tvirtinta Departamento direktorius ir Ministerijos administracijos padalinio, atsakingo už atitinkamą aplinkos sektoriaus sritį, vadovas.“;
3. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Patvirtinus Valstybės projektų sąrašą, Departamento atsakingas darbuotojas per 7 dienas jo duomenis suveda į Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemį (toliau – SFMIS2014) ir per SFMIS2014 apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kartu pateikdamas įtrauktų į Valstybės projektų sąrašą projektų Projektinius pasiūlymus su visais jų priedais, įskaitant investicijų projektą (jei šiuos priedus pareiškėjas privalėjo pateikti kartu su projektiniu pasiūlymu), ir Išvadas.“
5. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Tuo atveju, kai SFMIS2014 funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Departamento atsakingas darbuotojas pateikia Valstybės projektų sąrašą ir (arba) kitus dokumentus įgyvendinančiajai institucijai raštu. Pradėjus veikti SFMIS2014 Valstybės projektų sąrašo duomenis į SFMIS2014 suveda Departamento atsakingas darbuotojas.“
6. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu IV skyrių ir jį išdėstau taip:
„IV. SKYRIUS
PAKARTOTINIS PROJEKTINIŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
27. Projektinis pasiūlymas vertinamas pakartotinai esant PAF taisyklių 1221 punkte nurodytiems esminiams paraiškos pakeitimams.
28. Departamento atsakingas darbuotojas, gavęs PAF taisyklių 1221 punkte nurodytą įgyvendinančiosios institucijos kreipimąsi su informacija apie nustatytus esminius paraiškos pakeitimus (toliau – kreipimasis), per 5 dienas nuo kreipimosi gavimo, kreipiasi į Pareiškėją su prašymu pateikti patikslintą Projektinį pasiūlymą ir investicijų projektą (jei taikoma), atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus.
29. Pareiškėjo pateiktas tikslintas Projektinis pasiūlymas vertinamas Aprašo 10–16 punktuose nustatyta tvarka.
30. Prireikus, Ministerija pakeičia Valstybės projektų sąrašą Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka. Patvirtinus Valstybės projektų sąrašo keitimą, atliekami veiksmai, įvardinti Aprašo 19–21 punktuose.
31. Jei įvertinus patikslintą Projektinį pasiūlymą nustatoma, kad Valstybės projektų sąrašas neturi būti keičiamas, Departamento atsakingas darbuotojas įkelia į SFMIS2014 šio Projektinio pasiūlymo, jo priedų ir Išvados kopijas į SFMIS2014 ir apie tai per SFMIS informuoja įgyvendinančiąją instituciją.“
8. Papildau V skyriumi:
9. Pakeičiu 2 priedo 2 punkto lentelę ir ją išdėstau taip:
Nr. |
Vertinimo aspektas |
Taip / Ne / Netaikoma |
Pastabos / paaiškinimai (nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip/ Ne/ Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą) |
2.1. |
Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą. |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Departamento darbuotojas (-ai). |
2.2. |
Projektas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto (-ų) strateginio planavimo dokumento (-ų) nuostatas. |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Ministerijos administracijos padalinio, atsakingo už atitinkamą aplinkos sektoriaus sritį, darbuotojas (-ai). |
2.3. |
Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus arba gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui. |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Departamento darbuotojas (-ai).
Jei projekto parengtumas neatitinka nurodyto reikalavimo, bet gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui, papildomai nurodoma, kokia sąlyga turi būti nurodyta valstybės projektų sąraše, jei projektą rekomenduojama įtraukti į sąrašą. |
2.4. |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: |
|
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimu protokolu Nr.35 (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai tokios išimtys nustatytos Kokybės vertinimo metodikoje.
Prie vertinimo išvados pridedamas užpildytas Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priede pateiktas investicijų projektų vertinimo klausimynas (toliau – Investicijų projektų vertinimo klausimynas). |
2.4.1. |
projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių ir sukuriamos naudos prielaidos yra pagrįstos; |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Ministerijos administracijos padalinio, atsakingo už atitinkamą aplinkos sektoriaus sritį, darbuotojas (-ai).
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno I.1 – I.4, II.1, II.3 – II.5, II.7, IV.1, IV.4 – IV.12, IV.16, IV.18 klausimus. |
2.4.2. |
projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;
|
|
Šį vertinimo aspektą vertina Departamento darbuotojas (-ai).
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.2 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.2 klausimą. |
2.4.3. |
projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos vienodos pagrįsto dydžio nurodytos diskonto normos;
|
|
Šį vertinimo aspektą vertina Departamento darbuotojas (-ai).
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.3 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.3 ir IV.17 klausimus. |
2.4.4. |
optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Departamento darbuotojas (-ai).
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.4 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno III.1 – III.4, IV.13 – IV.15, IV.19, IV.20 klausimus. |
2.4.5. |
pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti remiantis investicijų projekte pateikta informacija nėra teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Ministerijos administracijos padalinio, atsakingo už atitinkamą aplinkos sektoriaus sritį, darbuotojas (-ai).
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.5 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno II.2 ir II.9 klausimus. |
2.5. |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu. |
|
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės vertinimo metodikos 20.1 papunkčiu.
Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai tokios išimtys nustatytos Kokybės vertinimo metodikoje.
Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno I.1 – I.4, II.1 – II.5, II.7, II.9 (šiuos klausimus atsako Ministerijos administracijos padalinio, atsakingo už atitinkamą aplinkos sektoriaus sritį, darbuotojas (-ai), III.1 – III.4, V.1 – V.4 klausimus (šiuos klausimus atsako Departamento darbuotojas (-ai).
Prie vertinimo išvados pridedamas užpildytas Investicijų projektų vertinimo klausimynas. |
2.6. |
Pateikti visi projektinio pasiūlymo priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše. |
|
Šį vertinimo aspektą vertina Departamento darbuotojas (-ai). |
10. Papildau 2 priedą 5 punktu: