UŽIMTUMO TARNYBOS
prie LIETUVOS rESPUBLIKOS socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
Įsakymas
DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2019 M. GRUODŽIO 31 D. ĮSAKYMO NR. V-470 „DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS 2019-2022 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 17 d. Nr. V-494
Vilnius
1. Pakeičiu Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. V-470 „Dėl Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019-2022 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas):
1.1. Pakeičiu Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019-2022 metų korupcijos prevencijos programą, patvirtintą Įsakymu (toliau – Programa):
1.1.1. Pakeičiu Programos 8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„8.2. teisės aktų projektais numatomo reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (toliau – teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas), atliekamas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais. Užimtumo tarnybos direktoriaus pavedimu gali būti atliekamas ir kitų teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas. Antikorupcinį vertinimą atlieka Užimtumo tarnybos korupcijos prevencijos specialistas (toliau – ir korupcijos prevencijos specialistas) per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto jam pateikimo dienos ir pateikia Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymą teisės akto projekto tiesioginiam rengėjui ir jo tiesioginiam vadovui. Kai teisės akto projektą parengia korupcijos prevencijos specialistas, šio teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atlieka Užimtumo tarnybos Kokybės vadybos skyrius šiame papunktyje numatytais terminais ir pateikia Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymą korupcijos prevencijos specialistui. Kiti veiksmai, susiję su teisės aktų projektų antikorupciniu vertinimu, atliekami vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“;“;
1.1.2. Pakeičiu Programos 9.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.1. oficialiai, pateikiant pasirašytą skundą ar pranešimą šiais būdais: Užimtumo tarnybai, adresu Geležinio Vilko g. 3A, Vilnius 03131, gyvai arba siunčiant paštu; artimiausiam Užimtumo tarnybos administracijos padaliniui, adresatu nurodant Užimtumo tarnybos korupcijos prevencijos specialistą; elektroninio pašto adresais info@uzt.lt arba stopkorupcija@uzt.lt (visais atvejais atsakymas apie priimtus sprendimus pareiškėjui teikiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais);“;
1.1.3. Pakeičiu Programos 9.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.1.4. Pakeičiu Programos 11 punktą ir jį išdėstau taip:
1.1.5. Pakeičiu programos 12 punktą ir jį išdėstau taip:
1.1.6. Pakeičiu programos 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Programa, jos įgyvendinimo priemonių planas, keičiami, papildomi, atnaujinami pagal poreikį, atsižvelgiant į pasikeitusią situaciją (nustačius, atsiradus naujiems korupcijos rizikos veiksniams ir kt.). Šiuos pakeitimus gali siūlyti bet kuris Užimtumo tarnybos administracijos padalinys ar darbuotojas pranešdamas apie tai Užimtumo tarnybos korupcijos prevencijos specialistui ir pateikdamas atitinkamus siūlymus ar pastebėjimus dėl Programos ar jos įgyvendinimo priemonių plano keitimo, papildymo ar atnaujinimo, bei imtis pagal kompetenciją veiksmų, siekiant sumažinti ar pašalinti minėtus veiksnius ar aplinkybes.“;
2. P a v e d u organizuoti šio įsakymo paskelbimą:
PATVIRTINTA
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2019 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-470
(Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2020 m. gruodžio 17 d. įsakymo Nr. V-494
redakcija)
UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS 2019-2022 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
PRIORITETINĖS SRITYS |
|||||||||
I. Antikorupcinės aplinkos kūrimas, palaikymas ir tobulinimas |
|||||||||
UŽDAVINYS Sukurti veiksmingą, tinkamą korupcijos prevencijos organizavimo, įgyvendinimo, priežiūros ir kontrolės sistemą |
|||||||||
Eilės Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Rezultato vertinimo kriterijus |
||||
1. |
Rizika, jog Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) korupcijos prevencijos programa, jos įgyvendinimo priemonių planas neįgyvendinami, nesant objektyvių priežasčių nesilaikoma juose nustatytų priemonių įgyvendinimo terminų, neįvertinami atsirandantys nauji korupcijos rizikos veiksniai |
1.1. Sukurti antikorupcinę vadybos sistemą, atitinkančią tarptautinį ISO 37001 standartą; 1.2. Įgyvendinti antikorupcinę vadybos sistemą; 1.3. Prižiūrėti antikorupcinę vadybos sistemą; 1.4. Gerinti antikorupcinę vadybos sistemą; 1.5. Reguliariai atlikti jos vertinamąją analizę
|
1.1. Užimtumo tarnybos korupcijos prevencijos specialistas (toliau – ir korupcijos prevencijos specialistas); 1.2. Visi Užimtumo tarnybos administracijos padaliniai; 1.3. Korupcijos prevencijos specialistas; 1.4. Korupcijos prevencijos specialistas, pagal kompetenciją kiti Užimtumo tarnybos administracijos padaliniai; 1.5. Užimtumo tarnybos direktorius
|
1.1. Ne vėliau kaip 2022 m. I ketv.; 1.2. Nuolat, ne vėliau kaip nuo 2022 m. I ketv.; 1.3. Nuolat, pagal nustatytą periodiškumą tikrinti atitinkamas sritis, aspektus; 1.4. Antikorupcinėje vadybos sistemoje numatytu periodiškumu; 1.5. Pagal nustatytą periodiškumą
|
Sukurta ir palaikoma antikorupcinė vadybos sistema, taip pat teigiami pokyčiai sociologinių tyrimų duomenyse, susijusiuose su neoficialiais mokėjimais ar kitokia neteisėtai gauta ar suteikta nauda |
||||
2. |
Nėra žinoma kur kreiptis susidūrus su korupcijos apraiškomis arba antikorupcinių kontrolės priemonių pažeidimais |
2.1. Užimtumo tarnyboje skelbti informaciją apie tai, kokiais kontaktais ir kur kreiptis susidūrus su korupcija arba antikorupcinių kontrolės priemonių pažeidimais
|
Komunikacijos skyrius; korupcijos prevencijos specialistas
|
Nuolat, nevėliau kaip nuo 2021 m. II ketv.
|
Užimtumo tarnyboje skelbiama informacija apie tai, kokiais kontaktais ir kur kreiptis susidūrus su korupcija
|
||||
3. |
Užimtumo tarnybos veiklos srityse atsiranda nauji, kinta esami korupcijos rizikos veiksniai, jų atsiradimas, pasikeitimai, didina korupcijos pasireiškimo tikimybę. |
3.1. Užimtumo tarnybos veiklos sričių vertinimas pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje nustatytus kriterijus ir Užimtumo tarnybos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimas, kurie atliekami kasmet |
Korupcijos prevencijos specialistas |
Kiekvienų metų III ketv., tačiau ne vėliau kaip rugsėjo 15 d. |
Nustatytos Užimtumo tarnybos veiklos sritys, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė ir atliktas šių veiklos sričių vertinimas |
||||
II. Klientų aptarnavimas |
|||||||||
UŽDAVINYS Šalinti korupcijos priežastis, sąlygas aptarnaujant klientus tiesiogiai |
|||||||||
4. |
Dauguma paslaugų teikiama asmeniui atvykus į Užimtumo tarnybą, dėl ko galimi korupcinio pobūdžio veiksmai tarp asmens ir Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį (toliau kartu vadinama – darbuotojas)
|
4.1. Skaitmenizuoti paslaugų teikimą
4.2. Reglamentuoti paslaugų teikimą/ inicijuoti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimtuose teisės aktuose įtvirtinto teisinio reguliavimo pakeitimus numatant konkrečius atvejus (pagrindus) ir / ar paslaugas, kada ir / ar kokios paslaugos išimtinai turi būti teikiamos asmeniui atvykus į Užimtumo tarnybą |
Priemonių įgyvendinimo organizavimo skyrius (toliau – ir PĮOS); IT plėtros skyrius
PĮOS; Teisės skyrius
|
2020-2022 m.
Ne vėliau kaip 2021 m. II ketv.
|
Skaitmenizuotas paslaugų teikimas – sumažėjęs tiesioginis asmenų aptarnavimas teikiant paslaugas
Reglamentuoti konkretūs atvejai (pagrindai) ir / ar paslaugos, kada ir / ar kokios paslaugos išimtinai turi būti teikiamos asmeniui atvykus į Užimtumo tarnybą – tokiu būdu mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė
|
||||
5. |
Egzistuoja nuostata, jog atvykus į Užimtumo tarnybą gauti (arba negauti) paslaugą (-os), reikia atsilyginti šios įstaigos darbuotojui
|
5.1. Užimtumo tarnybos patalpose, kuriose aptarnaujami klientai, skelbti informaciją, sulaikančią klientus nuo neoficialių mokėjimų ar kitokios neteisėtos naudos teikimo darbuotojams
|
Korupcijos prevencijos specialistas; Komunikacijos skyrius |
Nuolat, ne vėliau kaip nuo 2021 m. III ketv. |
Užimtumo tarnybos patalpose, kuriose aptarnaujami klientai, paskelbta informacija, sulaikanti klientus nuo neoficialių mokėjimų ar kitokios neteisėtos naudos teikimo darbuotojams, dėl ko numatomi teigiami pokyčiai sociologinių tyrimų duomenyse, susijusiuose su neoficialiais mokėjimais ar kitokia neteisėtai gauta ar suteikta nauda |
||||
III. Darbo rinkos paslaugų teikimas, užimtumo rėmimo ir kitų priemonių įgyvendinimas |
|||||||||
UŽDAVINYS Mažinti korupcijos prielaidas teikiant darbo rinkos paslaugas, įgyvendinant užimtumo rėmimo ir kitas priemones |
|||||||||
6. |
Išankstinių susitarimų tarp Užimtumo darbuotojo ir kliento rizika dėl paslaugų teikimo nesilaikant teisės aktų nustatytos tvarkos |
6.1. Užimtumo tarnybos vidaus kontrolės ir rizikos valdymo tvarkos apraše reglamentuoti vidaus kontrolės sistemą, kurią įgyvendinant (be kitų veiklos sričių) bus stebima darbo rinkos paslaugų teikimo ir aktyvios darbo rinkos politikos priemonių (toliau – ir ADRP priemonės) bei kitų priemonių įgyvendinimo atitiktis teisės aktų reikalavimams |
Kokybės vadybos skyrius
|
Ne vėliau kaip 2020 III ketv.
|
Užimtumo tarnybos vidaus kontrolės ir rizikos valdymo tvarkos apraše reglamentuota vidaus kontrolės sistema, kurią įgyvendinant (be kitų veiklos sričių) bus stebima darbo rinkos paslaugų teikimo ir ADRP bei kitų priemonių įgyvendinimo atitiktis teisės aktų reikalavimams
|
||||
7. |
Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje nėra automatinių kontrolės funkcijų, ribojančių: asmeniui kompleksiškai taikomų ADRP priemonių finansavimo sumą; pakartotinį kompleksinį ADRP priemonių taikymo organizavimą asmeniui, kuriam šios priemonės buvo taikytos anksčiau nei prieš 3 metus |
7.1. Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje įdiegti automatines kontrolės funkcijas, ribojančias: asmeniui kompleksiškai taikomų ADRP priemonių finansavimo sumą; pakartotinį kompleksinį ADRP priemonių taikymo organizavimą asmeniui, kuriam šios priemonės buvo taikytos anksčiau nei prieš 3 metus |
PĮOS; IT plėtros skyrius |
Ne vėliau kaip 2021 m. III ketv. |
Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje įdiegta automatinės kontrolės funkcijos, ribojančios: asmeniui kompleksiškai taikomų ADRP priemonių finansavimo sumą – tokiu būdu panaikinama Užimtumo tarnybos darbuotojų galimybė piktnaudžiauti padėtimi, kai nuo jų valios priklauso asmeniui kompleksiškai taikomų ADRP priemonių finansavimo sumos dydžio kontrolė; pakartotinį kompleksinį ADRP priemonių taikymo organizavimą asmeniui, kuriam šios priemonės buvo taikytos anksčiau nei prieš 3 metus – tokiu būdu panaikinama Užimtumo tarnybos darbuotojų galimybė piktnaudžiauti padėtimi, kai nuo jų valios priklauso pakartotinio kompleksiškai taikomų ADRP priemonių organizavimo kontrolė |
||||
8. |
2020 m. įsigaliojus naujoms Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo redakcijoms, juo nustatytas teisinis reguliavimas ribos tinkamą Užimtumo tarnybai pavestų funkcijų, susijusių su iš valstybės biudžeto ir kitų šaltinių gautų lėšų panaudojimo kontrole ir Užimtumo tarnybos direktoriui pavestų funkcijų užtikrinant racionalų Užimtumo tarnybai skiriamų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingos Užimtumo tarnybos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą, įgyvendinimą, dėl ko nebus sudarytos tinkamos teisinės ir kitos sąlygos paramos socialinėms įmonėms skyrimui ir kontrolei vykdyti
|
8.1. Atlikti išsamią teisinio reguliavimo, susijusio su paramos socialinėms įmonėms teikimu ir kontrole, analizę ir įvertinus šios analizės rezultatus kreiptis į kompetentingas institucijas, dėl teisinio reguliavimo tobulinimo
|
Priemonių įgyvendinimo organizavimo skyrius; Teisės skyrius; korupcijos prevencijos specialistas |
Ne vėliau kaip 2021 m. I ketv. |
Užtikrintas tinkamas paramos socialinėms įmonėms teikimas ir kontrolė |
||||
IV. Personalo valdymas ir atsparumas korupcijai |
|||||||||
UŽDAVINYS Didinti personalo valdymo skaidrumą ir atsparumą korupcijai |
|||||||||
9. |
Nėra nustatyto baigtinio pareigybių, į kurias Užimtumo tarnyboje turi būti priima konkurso būdu, sąrašo |
9.1. Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu nustatyti, kad Užimtumo tarnyboje į visas pareigybes, kai priimama dirbti pagal darbo sutartį, būtų priimama konkurso būdu
|
Žmogiškųjų išteklių valdymo skyrius |
Ne vėliau kaip 2020 m. I ketv. |
Panaikinta galimybė Užimtumo tarnyboje neskaidriais būdais įdarbinti asmenis
|
||||
10. |
Nepakankamos darbuotojų antikorupcinės žinios |
10.1. Bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba organizuoti mokymus darbuotojams antikorupcinėmis temomis |
Žmogiškųjų išteklių valdymo skyrius |
Suorganizuoti bent dveji mokymai ne vėliau kaip iki 2022 m. IV ketv.
|
Geros darbuotojų antikorupcinės žinios, darbuotojams sudarytos prielaidos nustatyti ir tinkamai įvertinti korupcijos apraiškas |
||||
11. |
Viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencijos įgyvendinimo netobulumas |
11.1. Reglamentuoti viešųjų ir privačių interesų derinimo priežiūros ir šių interesų konfliktų atsiradimo prevencijos įgyvendinimo tvarką bei nustatyti veiksmus ir jų įgyvendinimo tvarką kilus interesų konfliktui
|
Korupcijos prevencijos specialistas; Žmogiškųjų išteklių valdymo skyrius; Teisės skyrius |
Parengti ir patvirtinti aprašą, kuriame reglamentuojama viešųjų ir privačių interesų derinimo priežiūros ir šių konfliktų atsiradimo prevencijos įgyvendinimo tvarka bei nustatyti veiksmai ir jų įgyvendinimo tvarka kilus interesų konfliktui ne vėliau kaip 2021 II ketv.
|
Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintas aprašas, kuriame reglamentuojama viešųjų ir privačių interesų derinimo priežiūros ir šių konfliktų atsiradimo prevencijos įgyvendinimo tvarka bei nustatyti veiksmai ir jų įgyvendinimo tvarka kilus interesų konfliktui |
||||
12. |
Nėra nustatytos aiškios taisyklės (ribos), kaip Užimtumo tarnyba, jos darbuotojai turi elgtis, kokius santykius palaikyti su kitomis institucijomis, įstaigomis, jų atstovais, kitais asmenimis ir klientais, dėl ko galimi neteisėtos naudos, atlygio gavimo, neteisėtų susitarimų atvejai ar interesų konfliktas (nustatytų ribų peržengimas) darbuotojui vykdant pavestas funkcijas, kurios yra apibrėžtos teisės aktuose ir pareigybės aprašyme. Taip pat nėra atnaujintos pagrindinės klientų aptarnavimo taisyklės |
12.1. Atnaujinti darbuotojų etikos kodeksą, jame nustatant elgesio su kitomis institucijomis, įstaigomis, jų atstovais, kitais asmenimis ir klientais bei pagrindines klientų aptarnavimo taisykles |
Žmogiškųjų išteklių valdymo skyrius; korupcijos prevencijos specialistas |
Ne vėliau kaip 2021 III ketv. |
Atnaujintas darbuotojų etikos kodeksas, kuriame nustatytos elgesio taisykles elgiantis (palaikant santykius) su kitomis institucijomis, įstaigomis, jų atstovais, kitais asmenimis ir klientais bei pagrindinės klientų aptarnavimo taisykles, kurios leis sumažinti interesų konfliktų pasireiškimo riziką ir kurti dalykinę aplinką |
||||
V. Viešųjų pirkimų vykdymas |
|||||||||
UŽDAVINYS Mažinti korupcijos rizikos veiksnius atliekant viešųjų pirkimų procedūras |
|||||||||
13. |
Viešuosius pirkimus atliekant ne elektroniniu būdu, atsiranda prielaidos neskaidriems viešiesiems pirkimams ir korupcijai pasireikšti |
13.1. Viešųjų pirkimų, atliekamų elektroninėmis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) ir Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) priemonėmis, apimtis – ne mažiau 90 proc. |
Viešųjų pirkimų skyrius |
Per kalendorinius metus pasiekta nurodyta viešųjų pirkimų vykdymo elektroninėmis CVP IS ir CPO priemonėmis apimtis. Ar pasiekta nurodyta apimtis per praėjusius kalendorinius metus, vertinama einamųjų metų sausio mėnesį.
|
Ne mažiau kaip 90 proc. visų viešųjų pirkimų atlikta elektroninėmis CVP IS ir CPO priemonėmis |
||||
VI. Valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų panaudojimas |
|||||||||
UŽDAVINYS Didinti valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų panaudojimo skaidrumą |
|||||||||
14. |
Nepakankamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų panaudojimo viešumas
|
14.1. Už praėjusius kalendorinius metus skelbti informaciją Užimtumo tarnybos interneto svetainės skyriuje „ES investicijos“ apie projektų veiklų įgyvendinimui panaudotas lėšas
14.2. Skelbti informaciją apie įgyvendinamų, planuojamų įgyvendinti projektų vertę |
Projektų valdymo skyrius
Projektų valdymo skyrius
|
Kas mėnesį
Kas mėnesį |
Užtikrinta informacijos apie lėšų panaudojimą sklaida
Užtikrintas lėšų, skiriamų Užimtumo tarnybos vykdomiems projektams įgyvendinti ir finansuoti, panaudojimo skaidrumas
|
||||
15. |
Informacijos apie planuojamas panaudoti ir panaudotas valstybės biudžeto lėšas, skirtas užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimui, stoka
|
15.1. Užimtumo tarnybos interneto svetainėje skelbti ir atnaujinti informaciją apie tai, kokiam skaičiui asmenų planuojama organizuoti ADRP priemones ir planuojamas panaudoti lėšas per metus
15.2. Skelbti aktualią informaciją Užimtumo tarnybos interneto svetainėje apie įstaigos veiklų įgyvendinimui panaudotas lėšas |
Planavimo ir monitoringo skyrius
Planavimo ir monitoringo skyrius
|
Informacija skelbiama ne vėliau kaip nuo 2020 m. I ketv. ir pagal poreikį atnaujinama, skelbiama informacija peržiūrima ne rečiau kaip kas pusmetį
Kiekvieną ketvirtį |
Viešai prieinama informacija apie planuojamas užimtumo rėmimo priemones ir joms įgyvendinti skirtas lėšas
Viešai paskelbta ir atnaujinta aktuali informacija apie įstaigai skirtų lėšų panaudojimą |
||||
________________________