LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2001 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 480 „DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. kovo 6 d. Nr. 3-88
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“:
1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatai nauja redakcija nedėstomi):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 16 punktu, Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatymo 5 straipsniu, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimo Nr. 1482 „Dėl institucijų, įgaliotų tvirtinti privalomuosius produktų saugos reikalavimus ir nustatyti jų atitikties vertinimo tvarką, paskyrimo“ 1.4 papunktį, 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/90/ES dėl laivų įrenginių, kuria panaikinama Tarybos direktyva 96/98/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. balandžio 30 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2021/1206, 2018 m. sausio 9 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2018/414, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/90/ES papildoma nurodant konkrečius laivo įrenginius, kuriuos gali būti naudinga žymėti elektroniniais žymenimis, 2018 m. balandžio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2018/608, kuriuo nustatomi laivų įrenginių elektroninių žymenų techniniai kriterijai, ir 2023 m. rugpjūčio 8 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2023/1667, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/90/ES nuostatų dėl laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų taikymo taisyklės ir panaikinamas Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/1157,
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatus:
2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos Respublikos rinkai tiekiamų gaminių – laivų, kuriems taikomi tarptautinių konvencijų reikalavimai (toliau – laivai), įrenginių, kurie yra sumontuoti arba skirti montuoti laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, ir kuriuos, laikantis tarptautinių dokumentų reikalavimų, turi patvirtinti Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija) arba įgaliotoji laivų klasifikavimo bendrovė, neatsižvelgiant į tai, kur yra laivas tuo metu, kai jame montuojami laivų įrenginiai, reikalavimus ir rinkai tiekiamų laivų įrenginių atitikties įvertinimo tvarką, įpareigojimus ekonominės veiklos vykdytojams, atitikties vertinimo įstaigų reikalavimus ir jų notifikavimo tvarką, rinkos priežiūros reikalavimus, į rinką patenkančių laivų įrenginių kontrolę ir apsaugos procedūras.“
2.3. Papildau 4.14 papunkčiu:
2.4. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
„18. Gamintojai, ženklindami laivų įrenginius šturvalo ženklu, užtikrina, kad laivų įrenginiai yra suprojektuoti ir pagaminti laikantis 2023 m. rugpjūčio 8 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2023/1667, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/90/ES nuostatų dėl laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų taikymo taisyklės ir panaikinamas Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/1157, nurodytų, tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, ir prisiima Nuostatų 19–26 punktuose nustatytus įsipareigojimus.“
2.5. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Gamintojai, manantys arba turintys pagrindo manyti, kad jų pagamintas laivo įrenginys, paženklintas šturvalo ženklu, neatitinka Įgyvendinimo reglamente (ES) 2023/1667 nurodytų, tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, nedelsdami imasi taisomųjų priemonių, būtinų, kad būtų užtikrinta pagamintų laivų įrenginių atitiktis šiems reikalavimams, ir, jeigu tikslinga, turi imtis priemonių, kad tokie laivų įrenginiai būtų pašalinti arba atšaukti iš rinkos. Jeigu laivo įrenginys kelia pavojų, gamintojai nedelsdami apie tai praneša Administracijai ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingoms institucijoms ir pateikia išsamią informaciją apie neatitiktis reikalavimams ir apie visas taikytas taisomąsias priemones.“
2.6. Pakeičiu 34 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„34. Gamintojas arba gamintojo įgaliotasis atstovas privalo pasitelkti notifikuotąją įstaigą, kuri atliktų konkretaus laivo įrenginio atitikties įvertinimą. Atitikties įvertinimas turi būti atliekamas pasinaudojant viena iš Įgyvendinimo reglamente (ES) 2023/1667 numatytų alternatyvų, pasirenkant vieną iš šių procedūrų:“.
2.7. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:
„43. Apie atitikties vertinimo įstaigas, kurios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos buvo paskirtos atlikti atitikties įvertinimo procedūras, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija praneša Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri šias atitikties vertinimo įstaigas notifikuoja Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms. Notifikuotųjų įstaigų sąrašą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija skelbia savo interneto svetainėje.“