TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. rugsėjo 9 d. Nr. 1-233
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 2 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metais tvarkos aprašą (pridedama).
2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugsėjo 9 d.
sprendimu Nr. 1-233
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS APRAŠAS
I.BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metais tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Tauragės rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo ( išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Tauragės rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.
4. Tauragės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II. NVŠ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR SKYRIMO PRINCIPAI
5. Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas rekomenduojamas dydis yra 15 EUR per mėnesį.
7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymo (-si) sutartis, skaičių 2015 m. spalio 1 d.
8. Pagal Aprašo 5-7 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus paskirstoma tolygiai.
9. Visos valstybės lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.
10. Lėšas švietimo teikėjams pagal savivaldybės administracijos švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Finansų skyrius tikslinant savivaldybės biudžetą.
III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
13. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
14. Lėšų negalima naudoti:
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:
15.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį ( aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinįjį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
16. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 16.5 papunktyje gali būti ir einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą. Šie asmenys:
17. Švietimo teikėjo atitiktį Aprašo 16 punkte numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo pagal Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, naudodamasis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR
V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau- KTPRR).
VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
22. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 16 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.
23. NVŠ programa Savivaldybės nustatyta tvarka teikiama vertinti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
25. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Su NVŠ teikėju pasirašo sutartį.
26. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
27. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes. Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.
28. Savivaldybė savo nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
30. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 5 darbo dienas:
30.1. finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas). Savivaldybei pateikia formą Nr.2 ( Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20___ m. __ d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesnio lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
30.2. Savivaldybė pateikia:
30.2.2. Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui – formą Nr.2 ( Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20___ m. __ d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesnio lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų, ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
33. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietios ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų po pamokų. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse. Savivaldybės taryba, tvirtinanti turto nuomos taisykles, gali numatyti, kad NVŠ teikėjai galėtų išsinuomoti patalpas už minimalią kainą.
34. Savivaldybės NVŠ lėšos skiriamos NVŠ teikėjams kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems tikslams ir naudojamos neformaliojo vaikų švietimo programoms įgyvendinti vadovaujantis Aprašo nuostatomis. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į savivaldybės administracijos sąskaitą.
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
LAISVASIS MOKYTOJAS
DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė
|
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra) |
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai
____________ _____________________
(parašas) (vardas, pavardė)
______________
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA
I. |
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ |
||||||||||
1. |
Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo) |
|
|||||||||
2. |
Juridinis statusas |
□ Biudžetinė įstaiga □ Viešoji įstaiga □ Asociacija □ laisvasis mokytojas □ Kita |
|||||||||
3. |
Juridinio asmens kodas |
|
|||||||||
4. |
Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris |
|
|||||||||
5. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.) |
|
|||||||||
6. |
Adresas |
|
|||||||||
7. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
8. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
9. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||||
II. |
INFORMACIJA APIE VADOVĄ |
||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||||
2. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
3. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
III. |
INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS |
||||||||||
|
|
||||||||||
IV. |
NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA |
|
|||||||||
1. |
NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas) |
☐ TAIP
|
|||||||||
Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos |
☐ Pateikta |
||||||||||
2. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai |
☐ TAIP |
|||||||||
3. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais |
☐ TAIP |
|||||||||
4. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
☐ TAIP |
|||||||||
5. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
☐ TAIP |
|||||||||
|
VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS |
||||||||||
1. |
Teikėjas įgyvendina NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
2. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
3. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||
V. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS |
|
|||||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|
|||||||||
|
|
||||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||||
1. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
2. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas
A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS
|
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. Teisinis pagrindas |
1.1. Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
|
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei |
|
2.3. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui |
|
|
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas |
|
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus |
|
|
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
|
|
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
|
|
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
|
|
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
|
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_____________________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
|
|
|
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
||
1. |
Pavadinimas |
|
2. |
Kodas |
|
3. |
Juridinis statusas |
|
4. |
Adresas |
|
5. |
Telefono numeris |
|
6. |
El. pašto adresas |
|
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|
|
1. |
Vardas ir pavardė |
|
2. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ programą |
||||||||||
I. |
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||
II. |
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||
1. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
2. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||
|
|
|||||||||
3. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||
|
||||||||||
3.1. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuorodą į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą) |
|||||||||
http:// |
||||||||||
4. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)............................ |
|||||||||
5. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||
|
||||||||||
6. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||
|
|
|||||||||
6.1. |
Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius: ● ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ● ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ● ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ● spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ● padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ● tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
7. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||
8. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
|||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
9. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį, |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
|||||||||
10. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik spec. poreikių:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||
11. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||
12. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos) |
|||||||||
|
||||||||||
13. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje) |
|||||||||
|
||||||||||
13. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||
|
||||||||||
14. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||
|
||||||||||
15. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||
|
||||||||||
16. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikacija, kompetencijas) |
|||||||||
|
||||||||||
17. |
NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką saugią ugdymo(si) aplinką |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
18. |
NVŠ programos įgyvendinimo principai (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais: |
|||||||||
● savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; ● prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; ● individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; ● aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; ● demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; ● patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; ● ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; ● pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
19. |
Patvirtinkite, kad: ● vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; ● vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: ● nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; ● jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; ● jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; ● jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
1.2. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
|
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
3.1. Intensyvumas Bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagogines val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagogines val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė |
6.1. NVŠ Mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
6.2. Atsakomybė |
Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą |
|
|
7.3. Ugdymo bazė ir priemonės |
Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų |
|
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_______________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
6 priedas
ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA
Švietimo teikėjo pavadinimas.........................
Švietimo teikėjo grupė....................................
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
KTPRR kodas |
Vaikų skaičius |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
Pastabos
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
Institucijos vadovas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
7 priedas
SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ATASKAITA
.................................... savivaldybė
Eil. Nr. |
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėjai |
NVŠ teikėjų skaičius |
Finansuotos programos |
Vaikų skaičius |
Lėšos |
Pastabos
|
|||
Programų kryptys pagal klasifikatorių |
skaičius |
||||||||
Skirtos |
panaudotos |
||||||||
1. |
NVŠ mokyklos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Sporto įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Kultūros įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Asociacijos, nevyriausybinės organizacijos |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Laisvieji mokytojai |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Kiti švietimo teikėjai (įrašyti) |
|
|
|
|
|
|
|
Atsakingo už ataskaitos pateikimą asmuo A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |