KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS
MERAS
POTVARKIS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS
APRAŠO TVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 9 d. Nr. M-262 (2.4 E)
Kalvarija
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 10 dalies 2 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 14 straipsnio 3 dalies, 2 punktu, 17 straipsnio 1 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, 43 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kalvarijos savivaldybės mero 2024 m. balandžio 26 d. potvarkį Nr. M-141 (2.4 E) „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir organizavimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo tvirtinimo“.
Šis potvarkis per vieną mėnesį nuo pasirašymo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai
Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui, adresu: Laisvės al. 36, 44240
Kaunas, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo
nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams, adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kalvarijos savivaldybės mero
2024 m. rugpjūčio 9 d. potvarkiu
Nr. M-262 (2.4 E)
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Kalvarijos savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo, socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sustabdymo ir nutraukimo, siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo organizavimo, informacijos teikimo ir saugojimo tvarką.
2. Aprašas taikomas organizuojant bendrąsias, socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugos socialines paslaugas, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.
3. Aprašas netaikomas:
3.1. organizuojant socialines paslaugas, už kurias sumoka pats asmuo (šeima), kai paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų teikėjo ir socialinių paslaugų gavėjo susitarimu;
3.2. organizuojant bendrąją socialinę paslaugą – transporto organizavimą, kai organizuojama pacientų pavėžėjimo paslauga, vadovaujantis Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, išskyrus atvejus, kai ši paslauga organizuojama dėl pacientų hemodializės procedūrų;
3.3. organizuojant šias socialinės priežiūros paslaugas:
3.3.1. socialinę priežiūrą šeimoms, kai vaikui ir (ar) šeimai yra inicijuota atvejo vadyba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas Aprašo 43 punkte);
3.3.2. pagalbą globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, kai paslauga organizuojama, vadovaujantis Globos centro veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos aprašo patvirtinimo“;
3.4. organizuojant šias socialinės globos paslaugas:
3.4.1. trumpalaikę socialinę globą, kai paslaugos gavėjas yra vaikas, likęs be tėvų globos, socialinę riziką patiriantis vaikas arba nelydimas nepilnametis užsienietis, kai jiems nustatyta laikinoji globa Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais, taikomas laikinas apgyvendinimas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme nustatyta tvarka arba skiriamas globėjas Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas Aprašo 44.4 papunktyje);
3.4.2. ilgalaikę socialinę globą, kai paslaugos gavėjas yra vaikas, likęs be tėvų globos, arba nelydimas nepilnametis užsienietis, kai jiems nustatyta nuolatinė globa Civilinio kodekso nustatytais pagrindais arba skiriamas globėjas įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas Aprašo 44.4 papunktyje).
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO
5. Dėl socialinių paslaugų skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, į Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrių (toliau – Skyrius), atsakingą už prašymų gauti atitinkamą paslaugą priėmimą ir socialinių paslaugų organizavimą, arba įstaigą, teikiančią socialines paslaugas (toliau – prašymus priimantis subjektas) gali kreiptis:
6. Aprašo 5.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi į prašymą priimantį subjektą dėl socialinių paslaugų, pateikia:
6.1. užpildytą Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas). Prašymą gali pateikti darbuotojai, socialinės apsaugos ir (ar) sveikatos priežiūros srityse veikiantys socialiniai darbuotojai ir (ar) Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, atitinkantys Socialinių paslaugų įstatymo 26 straipsnio 6 dalies reikalavimus, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (toliau – darbuotojas) elektroniniame įrenginyje;
6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę) arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją:
6.2.1. jei asmuo pats kreipiasi tiesiogiai į prašymą priimantį subjektą, jis pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma;
6.2.2. jei asmuo kreipiasi paštu, jis pateikia teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;
6.2.3. jei asmuo teikia Prašymą elektroniniu paštu, Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus;
6.2.4. jei asmuo teikia Prašymą kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, jis patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP), o asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama. Paslaugų gavėjams prie Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninio banko sistemomis);
6.2.5. jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo ir (ar) valstybės tarnautojo ar darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas patvirtinamas skaitmeniniu asmens, jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo parašu, o tapatybė nustatoma Prašymą teikiančiam asmeniui pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Įsitikinus asmens tapatybe, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma;
6.3. seniūnijos pagal gyvenamąją vietą ar kito Savivaldybės administracijos padalinio, kuriam pavesta vykdyti gyvenamosios vietos deklaravimo funkciją, arba valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją. Jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena tos savivaldybės teritorijoje (pavyzdžiui, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį), kopijas, jei tokios informacijos nėra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose;
6.4. jeigu asmuo kreipiasi dėl socialinės globos paslaugos socialinę riziką patiriantiems nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo priklausomiems suaugusiems asmenims – sveikatos priežiūros įstaigos išduotą medicinos dokumentų išrašą (forma Nr. 027/a), patvirtinantį, kad asmeniui nustatyta priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo.
7. Aprašo 5.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas laisvos formos pranešimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) nurodant pranešėjo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas pats negali pateikti Prašymo.
8. Prašymo užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją konsultuoja prašymus priimantis subjektas.
9. Jei asmuo (šeima) pagal Socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 2 dalį kreipiasi į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją arba į socialinių paslaugų įstaigą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas kartu su Aprašo 6 punkte nurodytais dokumentais pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kuriame nurodo savo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), jeigu kreipiasi globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, taip pat nurodomas asmens, kuriam prašoma teikti socialines paslaugas, vardas, pavardė, kontaktinė informacija (telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas), ir informacija, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją. Jei kreipiamasi į socialinių paslaugų įstaigą, asmens Prašymą ir Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) šios įstaigos socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens kreipimosi į įstaigą dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai, o jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos, – savivaldybės administracijai, kurios teritorijoje yra įstaiga.
10. Švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų darbuotojai, turintys duomenų, kad asmeniui (šeimai) reikalingos socialinės paslaugos, pagal Socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 4 dalį apie tai nedelsdami informuoja asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją, pateikdami laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), ir informaciją, dėl kurios manoma, kad asmeniui (šeimai) yra reikalingos socialinės paslaugos. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymo.
11. Asmens (šeimos) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir laikino apnakvindinimo paslaugos teikimo nebūtinas.
12. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą. Kreipiantis dėl kiekvieno kito karto, pateikiamas laisvos formos prašymas. Socialinių paslaugų teikimo trukmė per metus negali viršyti teisės aktuose numatytos trukmės.
13. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia Savivaldybės administracijai Aprašo 5 ir 6 punktuose nustatyta tvarka. Globos namų socialinis darbuotojas kartu su Prašymu Savivaldybės administracijai pateikia Aprašo 26 ir 27 punktuose nustatyta tvarka užpildytą Klausimyną.
14. Asmuo, kurį rengiamasi paleisti iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietos ar kuris rengiasi išvykti iš psichologinės ir socialinės reabilitacijos įstaigos ar kito tipo sveikatos priežiūros įstaigos (toliau kartu – kitos įstaigos), norėdamas gauti socialines paslaugas, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie surenka Aprašo 6 punkte nurodytus asmens dokumentus ir Apraše nustatyta tvarka atlieka asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir informaciją apie nustatytą socialinių paslaugų poreikį likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki asmens paleidimo iš kitų įstaigų, pateikia Savivaldybės administracijai (nurodomas asmens vardas, pavardė, kontaktinė informacija (telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas), nustatytas socialinių paslaugų poreikis, įstaigos, kurioje asmuo norėtų gauti socialines paslaugas, pavadinimas (-ai). Kitos įstaigos socialinis darbuotojas asmens gyvenamąją vietą nustato pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis. Asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos savivaldybės administracijai ar Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d., ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas Globos namuose, kurių savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – valstybės Globos namai), senyvo amžiaus asmens ar suaugusio asmens su negalia laisvos formos prašymas, kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, kontaktinė informacija (telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas), įstaigos, kurioje asmuo gauna ir (arba) norėtų gauti socialines paslaugas, pavadinimas (-ai), ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija pateikiami Asmens su negalia teisių apsaugos agentūrai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra), o dėl vaiko – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos arba jos įgaliotam teritoriniam skyriui (toliau – Tarnyba).
15. Jeigu informacija, kurios reikia nustatant teisę gauti socialines paslaugas, yra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose ar juos Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas šios informacijos pateikti neprivalo.
16. Registrų, valstybės ar vidaus administravimo informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos, Savivaldybės administracijos ar poreikį nustatančio subjekto prašymu privalo nemokamai teikti Savivaldybės administracijai ar poreikį nustatančiam subjektui informaciją, kurios reikia nustatant teisę gauti socialinę paslaugą, jei reikalingos informacijos nėra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose. Duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame Savivaldybės administracija ar poreikį nustatantis subjektas, kreipdamiesi dėl informacijos, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų duomenų apimtį ir teisėtą duomenų panaudojimo tikslą.
III SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
17. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatantis darbuotojas vadovaujasi teisės aktais ir Apraše nustatyta tvarka:
18. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymas organizuojamas asmens (šeimos) namuose arba kuo arčiau asmens (šeimos) gyvenamosios vietos (seniūnijos patalpose, socialinių paslaugų įstaigoje).
19. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį vertina poreikį nustatantis darbuotojas, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Klausimynas). Klausimynas gali būti pildomas elektroninių ryšių priemonėmis.
20. Nustatant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei yra poreikis bendrauti asmeniui (šeimai) prieinamu bendravimo būdu (gestų kalba, lengvai suprantama kalba), šią paslaugą organizuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatantys darbuotojai.
21. Jei poreikį nustatančiam darbuotojui, pildančiam Klausimyną, reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis turi teisę prašyti ir gauti informaciją bei Asmens bylos dokumentus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Asmens byla), iš:
22. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikia kitų sričių specialistų, institucijų išvadų, darbuotojai nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, raštu kreipiasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms gauti.
23. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens savarankiškumą bei galimybes jį ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes, patiriamus socialinės rizikos veiksnius ir aplinkybes, motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis, socialine priežiūra ar laikino atokvėpio paslauga.
24. Nustatant asmens, kuris gyvena kartu su šeima (globėjais, rūpintojais, aprūpintojais), socialinių paslaugų poreikį, poreikį nustatančio darbuotojo sprendimu, gavus iš šeimos nario (-ių) (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) sutikimą raštu, gali būti nustatomas ir asmens šeimos (globėjų, rūpintojų, aprūpintojų) socialinių paslaugų poreikis.
25. Poreikį nustatantis darbuotojas, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydamas Klausimyną, kuriame įvertinamas asmens (šeimos) socialinis savarankiškumas ir nurodomos rekomenduojamos teikti socialinės paslaugos. Nurodomas numatomų / keičiamų valandų skaičius.
26. Poreikį nustatantis darbuotojas privalo užpildyti Klausimyną ir nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, išskyrus Aprašo 27 punkte nurodytus atvejus. Šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 darbo dienų, poreikį nustatančiam darbuotojui raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (kai reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu).
27. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 15 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos poreikis – per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 22 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 20 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, poreikį nustatančiam darbuotojui raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (kai reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens socialinės globos poreikio vertinimu).
28. Asmeniui (šeimai) vienu metu gali būti nustatytas kelių rūšių ir (ar) kelių netapataus pobūdžio socialinių paslaugų poreikis, kai socialinės paslaugos yra skirtingos pagal savo turinį, kuris apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Kelių socialinių paslaugų poreikis gali būti nustatomas tik tokiu atveju, kai:
28.1. skiriasi paslaugų teikimo vieta (vienu metu negali būti nustatytas kelių socialinių paslaugų asmens namuose arba kelių socialinių paslaugų asmeniui suteikiant skirtingas apgyvendinimo paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje (-ose) poreikis. Asmeniui pvz. vienu metu negali būti nustatytas pagalbos į namus ir dienos socialinės globos asmens namuose poreikis, apgyvendinimo apsaugotame būste ir intensyvios krizių įveikimo pagalbos su apgyvendinimu įstaigoje poreikis);
28.2. socialinės paslaugos sudėtyje yra nurodytos daugiausiai skirtingos paslaugos (vienu metu negali būti nustatytas kelių socialinių paslaugų, kurių sudėtis yra panaši, poreikis. Asmeniui pvz. vienu metu negalėtų būti nustatytas socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje ir socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugos, nes šių socialinių paslaugų sudėtyse yra numatytas socialinių ir (ar) kasdienių savarankiško gyvenimo įgūdžių, gebėjimų ugdymas ir (ar) palaikymas, ir (ar) atkūrimas).
29. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas arba laikino apnakvindinimo paslaugą, socialinių paslaugų poreikio pagal Aprašo nuostatas nustatyti nebūtina.
30. Jei vertinant asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas asmens socialinės globos poreikis užpildant specialią Klausimyno dalį: Vaiko su negalia socialinės globos poreikio vertinimą arba Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimą.
31. Vaiko su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Apraše nurodyta tvarka ir terminais pagal vaiko galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į vaikui pagal amžių nustatytą individualios pagalbos poreikį. Vaiko individualios pagalbos poreikis vertinamas pagal Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. kovo 23 d. įsakymu
Nr. V-188/A1-84/ISAK-487 „Dėl Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1, 2 arba 3 priedą.
32. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Apraše nustatyta tvarka ir terminais pagal asmens galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į asmeniui nustatytą individualios pagalbos poreikį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiuosius poreikius), asmens pripažinimą neveiksniu ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, pagalbą jam priimant sprendimus, asmens priskyrimą asmenų su sunkia negalia grupei. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia individualios pagalbos poreikis vertinamas pildant Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A1-78/V-179 „Dėl Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedą (toliau – Individualios pagalbos poreikio klausimynas). Individualios pagalbos poreikio klausimyno rezultatai įrašomi į specialią Klausimyno dalį.
33. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose alternatyvioms paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinės priežiūros paslaugoms asmens namuose arba socialinių paslaugų įstaigose (dienos centruose, socialinėse dirbtuvėse, socialinės priežiūros centruose, savarankiško gyvenimo namuose ar kt.), dienos socialinei globai asmens namuose arba institucijoje (dienos socialinės globos centre), trumpalaikei, ilgalaikei socialinei globai institucijoje (šeiminiuose namuose, dienos socialinės globos centruose, grupinio gyvenimo namuose ar kt.).
34. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į tai, ar asmuo (šeima) prižiūri asmenį su negalia, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar priežiūros (pagalbos) poreikis) ir ar pageidauja laikinai pailsėti nuo šio prižiūrimo asmens slaugos, priežiūros. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį. Laikino atokvėpio paslauga negali būti suteikiama, jei prižiūrimas asmuo su negalia gauna trumpalaikę ar ilgalaikę globą arba slaugą stacionarioje ilgalaikės priežiūros įstaigoje arba jei po šių paslaugų gavimo nepraėjo bent 20 darbo dienų. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo laikas negali sutapti su kitų prižiūrimam asmeniui teikiamų socialinių paslaugų teikimo laiku, jei jis jas gauna.
35. Gavę asmens, rengiamo ar besirengiančio išvykti iš Aprašo 14 punkte nurodytų kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį, užpildo Klausimyną ir pateikia užpildytą Klausimyno kopiją Savivaldybės administracijai Apraše nustatyta tvarka. Jei vertinamas socialinių paslaugų poreikis asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos Savivaldybės administracijai ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d., bet pageidauja gauti paslaugas valstybės Globos namuose, bendradarbiaujama su valstybės Globos namų socialiniais darbuotojais.
36. Globos namuose apsigyvenusio asmens, pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos įvertina Globos namų socialiniai darbuotojai, užpildo Klausimyną ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dokumentų kopijas pateikia Savivaldybės administracijai.
37. Išskirtiniais atvejais, jei asmuo (šeima) patiria smurtą ar kyla grėsmė jo (jos) fiziniam, psichiniam ar emociniam saugumui, socialinės paslaugos gali būti pradedamos teikti nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.
38. Poreikį nustatantis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Klausimyne įrašo išvadas ir rekomenduojamas teikti socialines paslaugas, kurias per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos pateikia gyvenamosios savivaldybės administracijos padaliniui atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą, analogiška Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka. Jei asmuo (šeima) jau gauna socialines paslaugas, Klausimyne įrašytos išvados ir rekomenduojamos teikti socialinės paslaugos, per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos, pateikiamos savivaldybei, kurioje priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo.
39. Jei asmuo gauna trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, asmens socialinių paslaugų poreikį užpildydami Klausimyną įvertina asmeniui paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos, bendradarbiaudami su sprendimą priėmusia savivaldybės administracija.
40. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Aprašo 39 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikis, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pervertinamas socialines paslaugas teikiančios įstaigos socialinių darbuotojų, ir pateikiamas sprendimą priėmusiai savivaldybės administracija, per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos.
IV SKYRIUS
SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS
42. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas), priimamas atsižvelgiant į darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Klausimyne pateiktas išvadas ir rekomenduojamas teikti socialines paslaugas, Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo komisijoje (toliau – Komisija). Išskyrus bendrąsias socialinės paslaugas ir socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas vaikams, asmenims (šeimoms) ir vaikams, patiriantiems socialinę riziką, sprendimą priima Skyriaus vedėjas arba vedėjo pavaduotojas.
43. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo arba neskyrimo, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo / neskyrimo / teikimo sustabdymo / nutraukimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“. Sprendimus pasirašo Skyriaus vedėjas arba vedėjo pavaduotojas. Jei yra nustatyta teisės aktuose kitaip, sprendimą priima nurodyti atsakingi asmenys.
44. Sprendimo priėmimo terminai:
44.1. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos turi būti priimamas per 7 darbo dienas nuo poreikį nustatančio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos;
44.2. Sprendimas dėl ilgalaikės ar dienos socialinės globos turi būti priimamas per 15 darbo dienų nuo poreikį nustatančio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo savivaldybės administracijai dienos;
44.3. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos turi būti priimamas per 10 darbo dienų nuo poreikį nustatančio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos. Asmens pasirinktoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje nesant vietų, asmuo gali būti įrašomas į trumpalaikės socialinės globos pageidaujančių gauti sudaromą laukiančių asmenų eilę paslaugoms gauti arba jam gali būti siūlomos analogiškos paslaugos kitoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje, arba jam pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, labiausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendimo formoje nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data, jeigu ją įmanoma nustatyti;
44.4. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės mero potvarkio, patvirtinančio, kad vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, parengimo dienos, arba per 3 darbo dienas nuo Tarnybos sprendimo laikinai apgyvendinti vaiką gavimo Savivaldybėje dienos. Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Tarnybos informacijos, patvirtinančios, kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, gavimo Savivaldybėje dienos.
45. Skiriant asmeniui socialines paslaugas, prioritetas teikiamas institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose alternatyvioms paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinės priežiūros paslaugoms asmens namuose arba socialinių paslaugų įstaigose (dienos centruose, socialinėse dirbtuvėse, socialinės priežiūros centruose, savarankiško gyvenimo namuose ar kt.), dienos socialinei globai asmens namuose arba institucijoje (dienos socialinės globos centre), trumpalaikei, ilgalaikei socialinei globai institucijoje (šeiminiuose namuose, dienos socialinės globos centruose, grupinio gyvenimo namuose ar kt.).
46. Sprendimo kopija, nuorašas ar išrašas per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos pateikiama (išsiunčiama) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos. Jeigu priimtas sprendimas asmeniui (šeimai) neskirti socialinių paslaugų, nurodomos tokio sprendimo priežastys. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
47. Savivaldybės, kurioje priimtas sprendimas dėl trumpalaikės arba ilgalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo, administracija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikia šio sprendimo kopiją, nuorašą ar išrašą ir dokumentų, nurodytų Aprašo Asmens bylos 1–6 punktuose, kopijas Globos namams, kurie teiks asmeniui trumpalaikę arba ilgalaikę socialinę globą. Jeigu asmuo įrašomas į eilę asmenų, laukiančių ilgalaikės socialinės globos paslaugų, dokumentų, nurodytų Aprašo Asmens bylos 1–6 punktuose, kopijos Globos namams pateikiamos Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.
48. Savivaldybės, kurioje priimtas sprendimas skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą valstybės Globos namuose, administracija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos šio sprendimo kopiją, nuorašą ar išrašą ir dokumentų, nurodytų Aprašo Asmens bylos 2 ir 4 punktuose, kopijas pateikia:
49. Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo išdavimo sąlygos:
49.1. Sprendimas skirti socialinę globą Globos namuose, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurios veiklos licencijos galiojimas sustabdytas, negali būti priimamas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas;
49.2. Sprendimas skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose priimamas tik tais atvejais, kai, nustačius ilgalaikės socialinės globos poreikį, poreikį nustatančio subjekto pateiktose išvadose nurodytos ir ilgalaikei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje alternatyvios paslaugos, įvardytos priežastys, dėl kurių šių alternatyvių paslaugų nesiūloma teikti.
50. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugą, vadovaujantis šiuo sprendimu, jei prižiūrimo asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas, vadovaujantis sprendimu ir šiuo Aprašu.
51. Jei vaikas su negalia, kuriam nustatyti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio ar ketvirto lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės pagalbos (priežiūros) poreikis) dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gauna socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą ir socialinių paslaugų įstaiga gali tenkinti jo poreikius, jam sulaukus pilnametystės šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas, neteikiant naujo Prašymo ir iš naujo nenustatant asmens socialinių paslaugų poreikio Apraše nustatyta tvarka, jeigu yra kreiptasi dėl neveiksnumo nustatymo ir globėjo paskyrimo, ir socialines paslaugas teikiančiai įstaigai yra pateikiami tai patvirtinantys dokumentai (pavyzdžiui, kreipimosi kopija). Paslaugų teikimas pratęsiamas laikotarpiui iki neveiksnumo nustatymo ir globėjo asmeniui paskyrimo dienos. Apie galimybę ir poreikį tęsti socialinių paslaugų teikimą socialinių paslaugų įstaiga ne vėliau nei prieš 20 darbo dienų, iki vaikas sulauks pilnametystės, raštu informuoja vaiko tėvus arba rūpintoją ir savivaldybės administraciją, priėmusią Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo vaikui su negalia. Socialinių paslaugų įstaiga, raštu informuodama vaiko tėvus arba rūpintoją ir Savivaldybės administraciją, priėmusią Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo vaikui su negalia, nurodo vaiko, kuriam gali pratęsti socialinių paslaugų teikimą, vardą, pavardę, informaciją, patvirtinančią, kad yra kreiptasi dėl neveiksnumo vaikui nustatymo ir globėjo paskyrimo, ir datą, iki kada siūloma pratęsti socialinių paslaugų teikimą.
52. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Savivaldybės mero nustatyta tvarka nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Tarnybos arba Agentūros siuntimu, kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data ir įstaigos, į kurią siunčiamas asmuo, pavadinimas. Tarnybai arba Agentūrai pateikiamas laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės Globos namuose (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, įstaigos, kurioje asmuo nori apsigyventi, pavadinimas, priežastis, dėl kurios asmuo nori joje apsigyventi), dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Aprašo Asmens bylos 2 ir 4 punktuose nurodytų dokumentų kopijos.
53. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija nebus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis nebus nustatytas iš naujo Savivaldybės mero nustatyta tvarka. Tokiu atveju Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Savivaldybės administracijoje diena.
V SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
54. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Aprašo nustatyta tvarka priimtu Sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose.
55. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti asmeniui reikiamas socialines paslaugas. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie globos namai yra skirti, asmenims.
56. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas). Jei priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose, siuntimą išrašo Skyrius (priedas), o jei priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, siuntimą išrašo Tarnyba arba Agentūra jų nustatyta tvarka. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris arba asmens prašymas Aprašo 52 punkte nurodytu atveju), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas. Siuntimas į Globos namus, kuriems įspėjimo terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti yra pratęstas ar dėl kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas ar priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą, negali būti išrašomas tol, kol nebus panaikinti nustatyti pažeidimai, licencijos galiojimo sustabdymas nebus panaikintas ar įstaiga negaus licencijos socialinei globai teikti.
57. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopija ar nuorašas, išrašas pateikiamas (išsiunčiamas) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas. Tarnybos arba Agentūros siuntimo kopija ar nuorašas, išrašas pateikiamas (išsiunčiamas) savivaldybės, kurioje priimtas Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo, administracijai.
58. Išrašytas siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos. Siuntimo galiojimo terminas gali būti pratęstas, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) raštu išdėsto objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.
59. Savivaldybės administracijos parengta Aprašo Asmens byla pateikiama Globos namams, jeigu joje esantys dokumentai ar informacija pasikeitė ir (ar) nebuvo pateikti Globos namams Aprašo 47 punkto nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siuntimo parengimo arba siuntimo gavimo Savivaldybės administracijoje dienos.
60. Jei Globos namuose yra laisvų vietų ar juose apgyvendinamas likęs be tėvų globos vaikas, socialinę riziką patiriantis vaikas, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo dėl socialinės globos skyrimo priėmimo dienos, o jei siuntimą išrašo Tarnyba, – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo dėl socialinės globos skyrimo ir visų nurodytų, tinkamai parengtų, Aprašo Asmens bylos dokumentų gavimo dienos.
61. Jei nepakanka valstybės ir (ar) savivaldybių biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba Globos namuose nėra laisvų vietų:
61.1. jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa ne valstybės Globos namuose, asmuo įrašomas į Aprašo nustatyta tvarka sudaromą asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti ne valstybės Globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Skyrius;
61.2. jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės Globos namuose, asmuo įrašomas į Aprašo nustatyta tvarka sudaromą asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Agentūra (senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia eilė) arba Tarnyba (likusių be tėvų globos vaikų ir vaikų su negalia eilė);
62. Savivaldybės administracijos sudaroma asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialinę globą keliems asmenims priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą.
63. Globos namuose be eilės – skubos tvarka gali apsigyventi asmuo, kai jis yra vienišas, negali savimi pasirūpinti, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose. Valstybės Globos namuose be eilės asmuo gali būti apgyvendinamas trumpalaikei socialinei globai gauti.
64. Asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose sudaroma pagal Sprendimų dėl ilgalaikės socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose ir visų Aprašo Asmens bylos dokumentų gavimo Agentūroje arba Tarnyboje datą.
65. Jei tą pačią dieną gaunami kelių savivaldybių atsakingų subjektų Sprendimai dėl socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose, sudarant eilę atsižvelgiama į šių Sprendimų priėmimo datą, jei tą pačią dieną gaunami kelių savivaldybių atsakingų subjektų Sprendimai, priimti tą pačią dieną, – į jų registracijos Tarnyboje ar Agentūroje eilės numerį, o jei tą pačią dieną gaunami keli vienos savivaldybės atsakingų subjektų Sprendimai, priimti tą pačią dieną, – į šių Sprendimų registracijos savivaldybės administracijoje eilės numerį.
66. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris Aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu, laukiančiųjų paslaugų, eilėje.
67. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, kuris yra įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas siuntimas, per Aprašo 58 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendinamas siuntime nurodytuose Globos namuose, sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Skyriaus atsakingas darbuotojas, per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos, privalo raštu informuoti Agentūrą arba Tarnybą (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką).
69. Tarnyba arba Agentūra turi teisę neįrašyti asmens į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti ir neišrašyti siuntimo į valstybės Globos namus, jei Savivaldybės Sprendimas dėl socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose neatitinka socialinių paslaugų skyrimą ir teikimą reglamentuojančių teisės aktų, pateikti ne visi Aprašo Asmens byloje nurodyti dokumentai arba jie užpildyti netinkamai, Sprendimas priimtas dėl asmens, nepriklausančio valstybės Globos namų nuostatuose apibrėžtai socialinės globos gavėjų grupei. Tarnyba arba Agentūra apie tai raštu informuoja Sprendimą pateikusią savivaldybės administraciją, pateikdama (-as) motyvuotą paaiškinimą ir nurodydama asmens vardą, pavardę, gimimo datą.
70. Suaugę asmenys, vadovaujantis 1990 m. birželio 19 d. Konvencijos dėl 1985 m. birželio 14 d. Šengeno susitarimo, sudaryto tarp Beniliukso ekonominės sąjungos valstybių, Vokietijos Federacinės Respublikos ir Prancūzijos Respublikos Vyriausybių dėl laipsniško jų bendrų sienų kontrolės panaikinimo įgyvendinimo, 97 straipsniu, kompetentingos institucijos sprendimu turi būti internuoti (toliau – internuotini asmenys) ir valstybės Globos namuose laikinai apgyvendinami skubos tvarka. Internuotini asmenys, kuriems nereikalinga neatidėliotina medicinos pagalba, į valstybės Globos namus pristatomi Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) ar Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) pareigūnų ir apgyvendinami, užpildžius Internuotino asmens perdavimo–priėmimo aktą (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, lytis, pilietybė, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, jeigu šie duomenys nustatyti). Internuotino asmens socialinių paslaugų poreikis nenustatomas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo nepriimamas ir siuntimas neišrašomas.
71. Valstybės Globos namų, kurie bet kuriuo paros metu gali priimti ir laikinai apgyvendinti internuotinus asmenis, sąrašą Policijos departamentui ir Valstybės sienos apsaugos tarnybai pateikia Agentūra. Šiame sąraše nurodoma įstaigų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti.
VI SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
72. Prašyme gali būti nurodytas pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė). Jei Prašyme nenurodomas pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas, prašymą priimantis ir (ar) poreikį nustatantis darbuotojas, pildydamas Klausimyną, rekomenduoja socialines paslaugas teikiantį fizinį asmenį (kai kreipiamasi dėl Socialinių paslaugų įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje nurodytų socialinių paslaugų), nurodydamas socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens vardą ir pavardę, arba socialinių paslaugų įstaigą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą.
73. Asmuo (šeima), gaunanti socialines paslaugas, pateikdamas prašymą raštu ir nurodytas pagrįstas priežastis, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo priimamas Komisijoje.
74. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas:
74.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos, vadovaujantis Aprašu, Skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymą, Klausimyną ir Sprendimą. Ši nuostata netaikoma Aprašo 57 ir 59 punktuose numatytais atvejais;
74.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Skyrius arba socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį;
74.3. išimtinais atvejais, esant objektyvių aplinkybių (dėl paslaugos gavėjo ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo, įrašymo į socialinių paslaugų laukiančių asmenų eilę), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu Aprašo 74.2 papunktyje nurodytą terminą. Tokiu atveju Prašymas ir Klausimynas socialines paslaugas teiksiančiai įstaigai išsiunčiamas likus ne trumpesniam nei 5 darbo dienų terminui iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo dienos.
75. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas:
75.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius, socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui pateikia Sprendimą ir informaciją Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigai;
75.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, prieš pradėdami teikti paslaugas, Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo, paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės socialinių paslaugų įstaiga sudaro keturšalę Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį (Savivaldybės socialinių paslaugų įstaiga atsakinga už sutarties sudarymą, veiklos organizavimą ir koordinavimą);
75.3. išimtinais atvejais, esant objektyvių aplinkybių (dėl paslaugos gavėjo arba socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo, įrašymo į socialinių paslaugų laukiančių asmenų eilę), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu Aprašo 75.2 papunktyje nurodytą terminą;
75.4. iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo, Savivaldybės socialinių paslaugų įstaiga privalo pateikti nurodytų dokumentų originalus, teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas dokumentų kopijas:
75.4.1. verslo liudijimą arba individualios veiklos vykdymo pažymą, suteikiančią teisę teikti socialines paslaugas;
75.4.2. privalomojo sveikatos tikrinimo medicininę pažymą (forma Nr. 047/a), kurioje nurodyta, kad socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo gali dirbti (pažyma išduodama vadovaujantis Asmenų, dirbančių darbo aplinkoje, kurioje galima profesinė rizika (kenksmingų veiksnių poveikis ir (ar) pavojingas darbas), privalomo sveikatos tikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“);
75.5. jeigu socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymui numatyto termino nepateikia Aprašo 75.4 papunktyje nurodytų dokumentų, Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis nesudaroma, o paslaugos gavėjui siūloma pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją;
75.6. Aprašo 75.4 papunktyje nurodyti dokumentai privalo galioti visą Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties vykdymo laikotarpį. Likus ne mažiau nei 5 darbo dienoms prieš pasibaigiant Aprašo 75.4 papunktyje nurodytų dokumentų galiojimo terminui arba per 3 darbo dienas pasikeitus dokumentuose pateiktai informacijai, socialines paslaugas teikiantis fizinis asmuo privalo pateikti atnaujintus dokumentus. Socialinių paslaugų teikimo metu socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui nepateiktus atnaujintų Aprašo 75.4 papunktyje nurodytų dokumentų, Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis nutraukiama;
76. Socialinių paslaugų teikėjai negali atsisakyti teikti socialines paslaugas asmeniui (šeimai), jeigu asmeniui (šeimai) nustatytas socialinių paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų poreikis, išskyrus tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikėjas teikia socialines paslaugas galimam maksimaliam socialinių paslaugų gavėjų skaičiui.
77. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (paslaugų teikėjų ir (ar) finansavimo trūkumo) nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, asmuo (šeima) įrašomas į Skyriaus sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę. Kiekvienai socialinei paslaugai turi būti sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės.
78. Skyrius privalo organizuoti socialines paslaugas asmeniui (šeimai), įrašytam į socialinių paslaugų laukiančių asmenų (šeimų) eilę, per ne ilgesnį nei 12 mėnesių terminą nuo Sprendimo priėmimo dienos, jeigu socialinių paslaugų teikimui yra poreikis sukurti naują socialinių paslaugų infrastruktūrą, arba per ne ilgesnį nei 6 mėnesių terminą nuo Sprendimo priėmimo dienos, jeigu paslaugos teikimui nėra poreikio sukurti naują infrastruktūrą. Šio punkto nuostatos netaikomos tais atvejais, kai asmuo (šeima), socialinės paslaugos eilėje laukia pas konkretų socialinių paslaugų teikėją ir nesutinka pasirinkti kito socialinių paslaugų teikėjo.
79. Aprašo 77 punkte nurodytoje eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai) Skyrius turi siūlyti ir, esant asmens (šeimos) sutikimui, teikti alternatyvias socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens (šeimos) poreikius.
80. Savivaldybės administracijos asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilė sudaroma pagal Sprendimo priėmimo datą. Jei Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą.
81. Atsiradus galimybei teikti socialines paslaugas Aprašo 77 punkte nurodytoje eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai), Skyrius apie šią galimybę informuoja pirmą eilėje laukiantį asmenį (šeimą) ir organizuoja socialinių paslaugų teikimą Apraše numatyta tvarka.
82. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo (šeima) gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai Apraše nustatyta tvarka užpildydami Klausimyną, išskyrus Aprašo 40 punkte numatytu atveju. Pagal užpildytą Klausimyną nustačius, kad:
82.1. socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybės, kurioje priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, administraciją ir jai pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildytą Klausimyną (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymą;
82.2. socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, tačiau socialinių paslaugų įstaiga taip pat teikia kitas, asmens (šeimos) poreikius labiau atitinkančias, socialines paslaugas, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybės, kurioje priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, administraciją ir jai pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildytą Klausimyną, Prašymą ir informaciją apie turimas galimybes teikti labiau asmens (šeimos) poreikius atitinkančias socialines paslaugas.
83. Socialinių paslaugų įstaiga, vykdydama Aprašo 82.1 ir (ar) 82.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus, padeda asmeniui (šeimai) užpildyti Prašymą.
84. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas raštu informuoja savivaldybės, kurioje priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, administraciją apie galimybes pasikeitusį asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį tenkinti teikiant tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje, jei ją gali teikti tas pats socialinių paslaugų teikėjas (ilgalaikė socialinė globa stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose keičiama į ilgalaikę socialinę globą grupinio gyvenimo namuose, teikiama to paties socialinių paslaugų teikėjo), likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui, iki bus pradėta teikti tos pačios rūšies tokia pati socialinė paslauga kito tipo įstaigoje, kurią teiks tas pats teikėjas (kartu pateikiama Klausimyno kopija). Socialinių paslaugų įstaigos vadovas, raštu informuodamas savivaldybę, nurodo asmens (šeimos), kuriam (-iai) gali teikti tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą kito tipo įstaigoje, vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą). Šiame punkte nurodytu atveju naujas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas (nerengiamas).
85. Savivaldybės administracija, gavusi informaciją iš socialinių paslaugų įstaigos ar Aprašo 40 punkte numatytu atveju – iš poreikį nustatančio subjekto, kad asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos (arba teikiamų socialinių paslaugų trukmė, dažnumas ar pan.) neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, teikia informaciją, teisės aktų ir Aprašo nustatyta tvarka priima Sprendimą dėl kitų, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį labiau atitinkančių, socialinių paslaugų skyrimo.
86. Organizuojant Aprašo 82–85 punktuose numatytus veiksmus, asmeniui (šeimai) turi būti užtikrinamas nepertraukiamas paskirtų socialinių paslaugų teikimas.
87. Dienos socialinės globos teikimas asmeniui, kuriam neįgalumo ar dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) buvo nustatytas terminuotai, suėjus terminui, jeigu yra kreiptasi į Agentūrą dėl neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo ir šį asmens kreipimąsi Agentūra patvirtina, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas laikotarpiui, iki Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka bus priimtas naujas sprendimas dėl neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo.
88. Socialinių paslaugų teikimas sustabdomas gavus socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis), savivaldybės, kurioje asmeniui (šeimai) buvo skirtos socialinės paslaugos, administracija arba socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikianti įstaiga, jos socialinio darbuotojo teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo laikotarpis) socialines paslaugas teikianti įstaiga, apie tai pateikdama informaciją Savivaldybės administracijai.
89. Priėmus sprendimą dėl socialinių pasaugų teikimo sustabdymo, užpildoma Aprašo 43 punkte nurodyta Sprendimo forma. Apie priimtą Sprendimą raštu informuojama Savivaldybės administracija ir asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, jiems pateikiant Sprendimo kopiją ar nuorašą, išrašą.
90. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir gaunamas asmens (šeimos) Prašymas, ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos informacija dėl pasikeitusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas Aprašo nustatyta tvarka.
91. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas neturi trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų per kalendorinius metus, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą. Pasibaigus Sprendime dėl paslaugų teikimo sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro Sprendimo priėmimo.
92. Socialinių paslaugų teikimas, nesibaigus Sprendime dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui, gali būti atnaujintas gavus informaciją dėl socialinių paslaugų teikimo atnaujinimo, socialines paslaugas teikiančios įstaigos sprendimu, apie tai pateikiant informaciją Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priėmusiai savivaldybės administracijai.
93. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas gavus socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį savivaldybė, kurioje asmeniui (šeimai) buvo skirtos socialinės paslaugos, poreikį nustatančio darbuotojo teikimu, priima sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo nutraukimo savivaldybės administracija, kuri buvo priėmusi sprendimą, skirti socialines paslaugas. Skyrius, gavęs informaciją dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo, procedūrą organizuoja pagal Sprendimo priėmimo teisę, numatytą Aprašo 42 punkte. Šis sprendimas priimamas vadovaujantis poreikį nustatančio darbuotojo išvada, patvirtinančia, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.
94. Priėmus sprendimą dėl socialinių pasaugų teikimo nutraukimo, užpildoma Aprašo 43 punkte nurodyta Sprendimo forma. Jeigu poreikį nustatančio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus Sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas Sprendimas skirti kitas socialines paslaugas pagal asmeniui (šeimai) nustatytą socialinių paslaugų poreikį.
95. Jeigu gaunama socialinių paslaugų teikėjo informacija ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinis prašymas dėl vaikų dienos socialinės priežiūros ar palydėjimo paslaugos jaunuoliams nutraukimo, sprendimas dėl šios paslaugos nutraukimo priimamas neteikiant poreikį nustatančio darbuotojo išvados.
96. Socialinių paslaugų teikėjai negali inicijuoti socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo ar nutraukimo, jeigu socialinių paslaugų poreikis asmeniui (šeimai) nepasikeitė.
97. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) Aprašo nustatyta tvarka gali būti sustabdomas iki 120 kalendorinių dienų tais atvejais, kai socialinių paslaugų gavėjas nebendradarbiauja su socialinių paslaugų teikėjais ir tokiais savo veiksmais sukelia grėsmę socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens gyvybei, sveikatai, saugumui, garbei ir orumui (garbės ir orumo pažeminimas, reiškiamas raštu, žodžiu, gestais, įžeidžiančiu, įžūliu, provokuojančiu ar kitokiu elgesiu) ir dėl tokio elgesio socialinių paslaugų gavėjo atžvilgiu buvo pradėta administracinio nusižengimo teisena ar ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą ar Lietuvos Respublikos baudžiamąjį kodeksą, arba yra bent 3 socialinių paslaugų teikėjo (darbuotojų) tarnybiniai pranešimai (aktai), fiksuojantys tokio elgesio apraiškas. Paslaugų gavėjui po socialinių paslaugų teikimo sustabdymo nepradėjus bendradarbiauti su paslaugų teikėju, asmeniui (šeimai) inicijuojamas socialinių paslaugų nutraukimas. Šis punktas netaikomas teikiant socialines paslaugas vaikams ir tais atvejais, kai nebendradarbiavimas yra išprovokuotas paslaugų gavėjo ligos (diagnozės), kai tokia ligos (diagnozės) pasekmė užfiksuota asmens medicininiuose dokumentuose.
98. Globos namuose (išskyrus senyvo amžiaus asmenų globos namus), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar globos namų dalininku (savininku) yra Savivaldybė ar Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ilgalaikę socialinę globą gali gauti tik tie asmenys, kuriems socialinių paslaugų poreikis nustatytas vadovaujantis teisės aktais ir šiuo Aprašu, ir kuriems socialinių paslaugų teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų valstybės biudžeto dotacijų.
99. Globos namuose senyvo amžiaus asmenims, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar globos namų dalininku (savininku) yra Savivaldybė ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, jeigu yra laisvų vietų ir nėra asmenų, įrašytų į eilę ilgalaikei socialinei globai šioje įstaigoje gauti, suderinus su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar globos namų dalininku (savininku), ilgalaikė socialinė globa gali būti teikiama privačiai globos namų ir asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) tarpusavio susitarimu.
VII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
100. Savivaldybės administracija savo interneto svetainėje viešina informaciją apie Savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas ir socialines paslaugas teikiančius fizinius asmenis Socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ir užtikrina grįžtamojo ryšio taikymą – socialinių paslaugų gavėjams sudarydama galimybę dalyvauti atliekamose anoniminėse apklausose, išsakant savo nuomonę apie teikiamas socialines paslaugas ir įvertinant gaunamų socialinių paslaugų kokybę arba išreiškiant savo nuomonę kitais būdais – balsuojant ar komentuojant. Socialinių paslaugų gavėjų nuomonė vertinama ir, atsižvelgiant į tai, gali būti priimami sprendimai.
101. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodomos neskyrimo priežastys) paslaugas, Skyrius ir socialines paslaugas teikianti įstaiga, teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl SPIS nuostatų ir SPIS duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ SPIS nuostatai).
102. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines paslaugas, sudaromus pagalbos planus, socialinių paslaugų poreikių pokyčius) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Aprašo 2 priede.
103. Dokumentai ir duomenys saugomi:
104. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi siekiant nustatyti, skirti ir organizuoti socialinių paslaugų poreikį.
Kalvarijos savivaldybėje asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo
ir organizavimo tvarkos aprašo
priedas
SIUNTIMAS Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ
Nr. (data)
Vadovaudamasi ____________________ (data) Kalvarijos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus sprendimu Nr. ________
Kalvarijos savivaldybės administracija siunčia ____________________________________ (vardas, pavardė) ____________________________________ (asmens kodas) gyvenantį (-čią) _______________________ (adresas) į ___________________________________ (įstaigos pavadinimas, adresas, tel.)
Siuntimas galioja 20 dienų.
_________________ ________________ (parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
|
PRANEŠIMAS APIE PRIĖMIMĄ Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ
Pranešame, kad pagal siuntimą Nr. (data)
____________________________________ (vardas, pavardė)
____________________________________ (asmens kodas)
___________________________ atvyko į (data)
____________________________________ (įstaigos pavadinimas)
ir buvo apgyvendintas (-a).
Socialinės globos įstaigos direktorius
________________ ______________ (parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
|
__________________________