NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS
PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. birželio 19 d. Nr. BRA-45
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 11 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. |
Ar paraišką pateikęs subjektas yra įvardytas tinkamu pareiškėju VPS ir patvirtintame FSA? (Paraiška pateikta subjekto, įvardyto tinkamu pareiškėju laikoma tada, kai pareiškėjas atitinka VPS 9 dalyje ir patvirtintame VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti VP, FSA 1 dalies „Bendroji vietos projektų finansavimo sąlygų aprašo dalis“ 1.8 papunktyje nurodytą tinkamo pareiškėjo teisinę formą. Nustatoma remiantis paraiškos 1 dalies „Bendra informacija apie pareiškėją“ 1.1 papunktyje „Pareiškėjo pavadinimas <...>, vardas, pavardė <...>“, 1.2 papunktyje „Pareiškėjo registracijos kodas <...>, asmens kodas <...>“ pateikta informacija, verslo plano (jei tokį privaloma pateikti) 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija. Paraiškėjo duomenys patikrinami pagal pateiktą asmens dokumentą (kai pareiškėjas fizinis asmuo), pagal pateiktą VĮ Registrų centro Juridinių asmenų išrašą (toliau – JAR) arba pagal juridinio asmens kodą viešai prieinamoje VĮ Registrų centro interneto svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ (kai pareiškėjas juridinis asmuo), taip pat pagal poreikį, atsižvelgiant į FSA tinkamam pareiškėjui nurodytus reikalavimus, tikrinama kituose viešuosiuose registruose ir pareiškėjo pateiktuose dokumentuose (įstatuose, nuostatuose, steigimo dokumentuose ir pan.). Kai turi būti įvertinta, ar pareiškėjas atitinka tinkamo pareiškėjo statusą (labai maža, maža ar vidutinė įmonė), nurodytą FSA, nustatoma pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje (toliau – SVV deklaracija) pateiktus duomenis, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą. Jeigu su paraiška teikiamas verslo planas, patikrinama, ar verslo plano 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija apie pareiškėją sutampa su vertintojo nustatyta informacija. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė tinkamas paramos gavėjas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė netinkamas paramos gavėjas.) |
☐ Taip ☐ Ne“.
|
|
2. Pakeičiu 11 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. |
Ar pareiškėjas yra registruotas (ir veikia) / deklaravęs nuolatinę gyvenamąją vietą VPS vykdytojos, kuriai teikiama paraiška, teritorijoje VP administravimo taisyklių 18.1.3 papunktyje nustatyta tvarka? (Atsižvelgdamas į pareiškėjo teisinę formą, vertintojas patikrina, ar pareiškėjas atitinka VP administravimo taisyklių 18.1.3 papunktyje nurodytą atitinkamą tinkamumo reikalavimą, susijusį su teritorija, kurioje jis yra registruotas ir veikia. Vertinama vadovaujantis paraiškos I dalyje „Bendra informacija apie pareiškėją“ pateikta informacija, kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija apie pareiškėjo registracijos ir veiklos teritoriją. Pareiškėjo (juridinio asmens) registracijos vieta patikrinama pagal su paraišką pateiktą JAR išrašą arba pagal VĮ Registrų centro internetinėje svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ pateiktą informaciją; pareiškėjo (fizinio asmens) nuolatinė gyvenamoji vieta patikrinama pagal pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaraciją; pareiškėjo vykdomos veiklos teritorija tikrinama pagal pareiškėjo pateiktus įrodančius dokumentus (žemės ūkio valdos ir ūkio registracijos dokumentai). Pastabų lauką privaloma užpildyti, nurodant, kuris VP administravimo taisyklių 18.1.3 papunkčio reikalavimas atsižvelgiant į jo teisinę formą pareiškėjui taikomas, ir nurodoma, ar pareiškėjas jį atitinka, ar ne. |
☐ Taip ☐ Ne“.
|
|
3. Pakeičiu 11 priedo 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. |
Ar pareiškėjas veikia sąžiningai, t. y. savo veiksmais ar neveikimu nėra sukūręs neteisėtų sąlygų gauti paramą? (Prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą. Taikoma, jeigu vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą), taip pat kitais atvejais, numatytais VPS priemonei ar jos veiklos sričiai pagal turinį panašiose KPP priemonių gyvendinimo taisyklėse. Jei metodinės pagalbos neprašoma, žymimas atsakymas „N/a“.) |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a“.
|
|
4. Pakeičiu 11 priedo 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. |
Ar partneris (-ai) veikia sąžiningai, t. y. savo veiksmais ar neveikimu nėra sukūręs neteisėtų sąlygų gauti paramą? (Prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą. Taikoma, jeigu vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą), taip pat kitais atvejais, numatytais VPS priemonei ar jos veiklos sričiai pagal turinį panašiose KPP priemonių gyvendinimo taisyklėse. Jei metodinės pagalbos neprašoma, žymimas atsakymas „N/a“.) |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a“.
|
|
5. Papildau 11 priedą nauju 34 punktu:
„34. |
Ar fizinio asmens projektas yra privataus verslo pobūdžio? (Vadovaujantis VP administravimo taisyklių 23.1.16 papunkčiu, fizinių asmenų vietos projektai gali būti remiami tik tuo atveju, jeigu jie yra privataus verslo pobūdžio. Fizinių asmenų vietos projektais laikomi vietos projektai, kurie yra teikiami fizinių asmenų, veikiančių pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą. Gavus fizinio asmens projektą, patikrinama pagal paraiškoje, pridedamuose dokumentuose, verslo plane (kai toks teikiamas) pateiktą informaciją, ar projektas yra privataus verslo pobūdžio. Taip pat patikrinama, ar yra pateiktas projekte numatytam privačiam verslui vykdyti fizinio asmens verslo liudijimas arba individualios veiklos pažyma. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu vadovaujantis VP administravimo taisyklių 23.1.16 papunkčiu nustatoma, kad prašomas paremti fizinio asmens vietos projektas yra privataus verslo pobūdžio. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad fizinio asmens vietos projektas yra neprivataus verslo pobūdžio. Žymima „N/a“, jeigu vertinamas ne fizinių asmenų VP.) Pastabų lauką privaloma užpildyti. |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a“.
|
|
7. Papildau 11 priedą nauju 35 punktu:
„35. |
Ar pareiškėją viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę du ar daugiau dalyvių? (Taikoma, kai pareiškėjas yra viešasis juridinis asmuo. Patikrinama pagal juridinio asmens steigimo dokumentus, ar yra daugiau nei vienas juridinio asmens steigėjų ir VP paraiškos pateikimo dieną dalyvių. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę ir paraiškos pateikimo dieną dalyvių yra du ar daugiau fizinių asmenų. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad viešojo juridinio asmens steigėjas ir paraiškos pateikimo dieną dalyvis yra vienas fizinis asmuo. Žymima „N/a“, kai projektas yra ne viešojo asmens.) |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a“.
|
|
9. Pakeičiu 11 priedo 66 punktą ir jį išdėstau taip:
„66. |
Ar visos paraiškoje nurodytos planuojamos projekto išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų ir yra pagrįstos? (Ar VP paraiškoje nurodytos planuojamos VP išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų ir yra pagrįstos, nustatoma atsižvelgiant į VP administravimo taisyklių 24.6 papunktyje pateiktą informaciją. Visos VP išlaidos, nurodytos paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“, privalo būti pagrįstos VP administravimo taisyklių 24.6 papunktyje nurodytu alternatyviu būdu, įrodančiu, kad VP išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų. Kai išlaidos grindžiamos komerciniais pasiūlymais, bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, darbų vykdytojo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne VVG teritorijoje. Vertinama vadovaujantis Procedūros aprašo 14 priedu „Išlaidų tinkamumo vertinimo tvarka“. Mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komerciniame pasiūlyme nurodytos kainos pagrįstumas tikrinamas vadovaujantis vidutinėmis atitinkamų prekių / paslaugų / darbų rinkoje egzistuojančiomis kainomis (kaina patikrinama pagal Agentūros internetinės svetainės skyriuje „KOS įkainiai“ paskelbtus investicijų vidutinių rinkos kainų sąrašus arba, jeigu Agentūros internetinėje svetainėje nėra paskelbta atitinkamos investicijos vidutinės rinkos kainos, patikrinama viešojoje erdvėje). Jeigu projekte numatyta atlikti naujo statinio statybos, rekonstravimo ar kitus patvirtintame FSA nurodytus remiamus statybos rangos darbus, atliekant tinkamų išlaidų vertinimą, jei netaikomi didžiausieji įkainiai, neteikiama ekspertinė išvada, atestuoto sąmatininko patvirtinta sąmata, statinio projektiniuose dokumentuose (techniniame projekte, projektiniame pasiūlyme ar kt.) nurodyta vertė patikrinama pagal UAB „Sistela“ kainynuose nurodytus duomenis, ar statinių kainos neviršija 10 proc. ar daugiau UAB „Sistela“ kataloguose nurodytų panašių ar analogiškų statinių kainų. Kapitalinio remonto ir infrastruktūros išlaidos, jei neteikiama ekspertinė išvada, atestuoto sąmatininko patvirtinta sąmata, grindžiamos 3 komerciniais pasiūlymais. Kai vertintojui kyla abejonių dėl kainų pagrįstumo, išlaidos gali būti tikrinamos Statybos sąmatų skaičiavimo programinio komplekso „Sąmata“ pagalba. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu patikrinus VP paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas planuojamas VP išlaidas nustatoma, kad visos išlaidos yra tinkamai pagrįstos, neviršija vidutinių rinkos kainų, nenustatyta, kad projekto išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose pateiktos prekių, darbų ar paslaugų kainos yra nepagrįstai didesnės už vidutines rinkoje egzistuojančias atitinkamų prekių, darbų ar paslaugų kainas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad planuojamos projekto išlaidos nėra pagrįstos, viršija vidutines rinkos kainas.) Pastabų lauką privaloma užpildyti. |
☐ Taip ☐ Ne“.
|
|
10. Papildau 11 priedą nauju 72 punktu:
„72. |
Ar tinkamai nustatytas projekto netiesioginių išlaidų fiksuotosios normos dydis (proc.) ir projekto netiesioginių išlaidų suma (Eur)? (Vertintojas patikrina, ar paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas projekto netiesioginių išlaidų fiksuotosios normos dydis (proc.) ir projekto netiesioginių išlaidų suma (Eur) nustatyta tinkamai. Vertinama vadovaujantis VP administravimo taisyklių 6 priedu „Fiksuotosios normos taikymo vietos projektų netiesioginėms išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“. Patikrinus pažymimas atitinkamas atsakymas. Atsakymas „N/a“ žymimas, jeigu paramos netiesioginėms projekto išlaidoms neprašoma.) Pastabų lauką privaloma užpildyti, nurodant vertinimo metu nustatytą tinkamą projekto netiesioginių išlaidų fiksuotosios normos dydį (proc.) ir projekto netiesioginių išlaidų sumą (Eur). |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a“.
|
|
13. Pakeičiu 16 priedo 2.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.3. |
Ar pareiškėjas veikia sąžiningai, t. y. savo veiksmais ar neveikimu nėra sukūręs neteisėtų sąlygų gauti paramą? (taikoma, jeigu vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą), taip pat kitais atvejais, numatytais VPS priemonei ar jos veiklos sričiai pagal turinį panašiose KPP priemonių gyvendinimo taisyklėse) |
☐“. |
|
14. Pakeičiu 16 priedo 2.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.2.3. |
Ar partneris (-ai) veikia sąžiningai, t. y. savo veiksmais ar neveikimu nėra sukūręs neteisėtų sąlygų gauti paramą? (taikoma, jeigu vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą), taip pat kitais atvejais, numatytais VPS priemonei ar jos veiklos sričiai pagal turinį panašiose KPP priemonių gyvendinimo taisyklėse) |
☐“. |
|
15. Pakeičiu 34 priedo 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„4. AR KEIČIAMAS (-I) PARAMOS OBJEKTAS (-AI)? |
Taip N/A
|
|
Tinkamas finansuoti išlaidas leidžiama keisti vieną kartą (arba kelis kartus vietos projekte numatytų statybų atveju) po paramos sutarties sudarymo arba po sprendimo skirti paramą priėmimo, kai paramos sutartys nesudaromos ir nedidėja paramos paraiškoje arba paramos sutartyje / sprendime nurodyta paramos suma pagal atitinkamą tinkamų finansuoti išlaidų kategoriją. Blokas pildomas tuo atveju, kai prašoma leisti pakeisti investicijos techninius parametrus, investicijos komplektaciją, kai viena investicija keičiama į kitą tos pačios kategorijos tinkamą investiciją, kuri skirta tai pačiai ekonominei veiklai vykdyti ir tam pačiam produktui gaminti ir (arba) paslaugai teikti, kai kelios tos pačios kategorijos investicijos keičiamos į vieną tos pačios kategorijos investiciją, skirtą numatytoms funkcijoms, kurios yra tarp anksčiau patvirtintų tinkamų finansuoti išlaidų, atlikti, kai investicijų keitimas galimas pagal VP administravimo taisykles.“ |
16. Pakeičiu 34 priedo 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.1. Ar paramos gavėjui nebuvo suteiktas leidimas keisti investicijas po paramos sutarties pasirašymo dienos arba po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, kai paramos sutartis nesudaroma? |
Taip Ne N/a |
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu paramos gavėjui dar nebuvo suteiktas leidimas keisti investicijas po paramos sutarties pasirašymo dienos arba po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, kai paramos sutartis nesudaroma. Žymimas atsakymas „Ne“, jei paramos gavėjui jau buvo suteiktas leidimas keisti investicijas po paramos sutarties pasirašymo dienos arba po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, kai paramos sutartis nesudaroma ir prašymui nepritariama. Jeigu keičiama dėl vietos projekte numatytų statybų, žymimas atsakymas „N/a“. |
17. Pakeičiu 34 priedo 8.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„8.5. Ar potencialus įsipareigojimų perėmėjas įsipareigojimų perėmimo metu atitinka FSA ir VP administravimo taisyklėse pareiškėjui ir projektui taikomus tinkamumo kriterijus? |
Taip Ne
|
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu atitinka patvirtintame FSA ir VP administravimo taisyklėse pareiškėjui ir projektui taikomus tinkamumo kriterijus. Dvisektorių VVG vietos projektų atveju taip pat patikrinama, ar įsipareigojimų perėmėjui perėmus projektą nebus viršyta didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir įmonėms partnerėms bei (arba) susijusioms įmonėms per visą paramos teikimo laikotarpį, kaip nurodyta Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 3 priede. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad potencialus įsipareigojimų perėmėjas neatitinka pareiškėjui ir projektui taikomų tinkamumo reikalavimų. Jeigu į klausimą atsakoma „Ne“, prašymui nepritariama.“ |
18. Papildau 34 priedą nauju 16 punktu:
„16. AR PARAMOS GAVĖJAS PRAŠO PAKEISTI PARAMOS SUTARTĮ / PROJEKTĄ KITAIS ŠIAME KLAUSIMYNE NENURODYTAIS ATVEJAIS? |
Taip N/a
|
|
Vertinama vadovaujantis įtvirtinta paramos sutarties / projekto keitimo tvarka (skelbiama Agentūros išorinėje svetainėje) ir pastabose nurodoma, ar atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių projektų keitimo tvarką, reikalavimus paramos gavėjo prašymas tenkinamas ar ne.“ |