ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ R. ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATŲ
PATVIRTINIMO
2021 m. spalio 12 d. Nr. T-302
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Rasą Piežienę, Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos direktorę, pasirašyti pakeistus Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 12 d. sprendimo Nr. T-29 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.24 papunktį.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja Juridinių asmenų registre įregistravus sprendimo 1 punktu patvirtintus nuostatus.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. spalio 12 d. sprendimu Nr. T-302
ŠIAULIŲ R. ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Tarnybos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslus, uždavinius, funkcijas, Tarnybos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Tarnybos turtą, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Tarnybos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Tarnybos oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnyba. Tarnyba įregistruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, kodas 304626563.
6. Tarnybos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111105171, adresas – Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai.
7. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
8. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
9. Tarnybos buveinė – V. Dambrausko g. 17-2, LT-81184 Kuršėnai, Šiaulių rajonas. Elektroninis paštas – svietimopagalba@siauliuraj.lt. Tinklalapis – www.srspt.eu.
12. Tarnybos pagrindinė paskirtis – švietimo pagalbos įstaiga, kurios pagrindinė veikla yra teikti mokiniui, mokytojui ir (ar) mokyklai pedagoginę psichologinę, informacinę, konsultacinę, kvalifikacijos tobulinimo ir kitą pagalbą.
13. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir Tarnybos pavadinimu, antspaudą su Savivaldybės herbu ir Tarnybos pavadinimu, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – ŠMSM) įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS,
15. Tarnybos veiklos rūšys:
15.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
15.3. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
15.3.12. sveikatos priežiūros, švietimo, kultūros ir kitų socialinių paslaugų, išskyrus socialinį draudimą, veiklos reguliavimas, kodas 84.12;
15.3.13. kita, niekur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
16. Tarnybos veiklos tikslai:
16.1. didinti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir bendravimo problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą, bendravimo įgūdžius, teikiant reikalingą konsultacinę ir informacinę pagalbą mokiniams (vaikams), jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokykloms ir mokytojams;
16.2. tenkinti asmens karjerai būtinų kompetencijų ugdymo ir mokymosi visą gyvenimą, pažinimo, lavinimosi bei saviraiškos poreikius;
17. Tarnybos veiklos uždaviniai:
17.1. teikti pagalbą mokiniams, mokytojams, švietimo įstaigoms, kitų profesijų darbuotojams ir kitiems asmenims (informacinę, konsultacinę, metodinę, kvalifikacijos tobulinimo, gerosios patirties sklaidos);
17.2. sudaryti sąlygas asmeniui mokytis visą gyvenimą, tenkinti pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
17.3. nustatyti ir įvertinti asmens specialiuosius ugdymosi poreikius ir (ar) psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas išspręsti, rekomenduoti optimaliausią ugdymo programą ir formą;
17.4. stiprinti mokyklos, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimus ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, formuoti teigiamas nuostatas jų atžvilgiu;
17.5. padėti švietimo įstaigoms užtikrinti kokybišką specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymą;
18. Tarnybos funkcijos:
18.1. teikia informacinę, kvalifikacijos tobulinimo ir kitą pagalbą pedagoginiams darbuotojams ir mokykloms, organizuoja kvalifikacijos tobulinimo renginius;
18.2. inicijuoja, rengia ir įgyvendina kvalifikacijos tobulinimo ir neformaliojo suaugusiųjų mokymo(si) programas bei projektus pedagogams, mokiniams, mokyklų bendruomenėms, kitų institucijų darbuotojams bei visuomenės atstovams;
18.3. tiria ir prognozuoja kvalifikacijos tobulinimo renginių ir kitų neformaliojo švietimo paslaugų poreikius;
18.4. plečia ir aktyvina ryšius su šalies ir užsienio kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, įvairiais fondais, organizacijomis, dalyvauja tarptautinių kvalifikacijos tobulinimo institucijų veikloje;
18.5. informuoja visuomenę apie kvalifikacijos, kompetencijų tobulinimo, saviugdos ir savišvietos poreikių tenkinimo galimybes;
18.6. kaupia ir skleidžia informaciją apie Savivaldybės mokytojų kvalifikacijos tobulinimą(si), metodinę veiklą;
18.9. sudaro sąlygas veikti įvairioms organizacijoms, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
18.10. organizuoja neformaliojo švietimo rajoninius, regioninius, šalies bei užsienio renginius, šventes, parodas, ekskursijas mokiniams ir edukacines išvykas mokytojams, apibendrina rezultatus;
18.11. organizuoja mokinių dalykines olimpiadas ir konkursus, olimpiadų Savivaldybės, regioninius, šalies etapus, apibendrina ir analizuoja jų rezultatus;
18.12. sudaro sąlygas mokytojams ir mokiniams naudotis Tarnybos sukaupta edukacinės patirties banko medžiaga, metodinėmis bei techninėmis priemonėmis ir literatūra;
18.15. sudaro galimybes švietimo darbuotojams kaupti ir skleisti pedagoginę patirtį Tarnyboje, kitose kvalifikacijos tobulinimo institucijose, ugdymo įstaigose;
18.16. išduoda kvalifikacijos tobulinimą(si) įrodančius dokumentus Tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka;
18.19. įvertina asmens mokymosi sunkumus, sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu ir socialiniu pedagoginiu aspektais, vaiko brandumą mokytis, prireikus skiria specialųjį ugdymą;
18.20. siūlo mokiniui ugdymo formas, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę ir specialiąją pagalbą;
18.21. teikia informacinę, ekspertinę, konsultacinę, metodinę pagalbą švietimo įstaigoms, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams);
18.22. inicijuoja naujų ugdymo vietų steigimą, specialiosios pedagoginės ir / ar psichologinės pagalbos teikimą, aplinkos pritaikymą specialiųjų ugdymosi poreikių asmenims;
18.23. formuoja mokyklų bendruomenių ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis ir jų ugdymąsi kartu su bendraamžiais;
18.24. rengia ir įgyvendina prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų ar jas spręsti;
18.25. kaupia, analizuoja ir vertina informaciją apie Tarnybos aptarnaujamoje teritorijoje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų problemas, ugdymo organizavimą, aplinkos pritaikymą bei švietimo pagalbos veiksmingumą;
18.26. pagal galimybes teikia psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams, mokiniams mokyklose, kuriose nėra švietimo pagalbos specialistų, ir asmenims iki 21 metų;
III SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS
19. Tarnyba, siekdama savo tikslų ir įgyvendindama uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
19.1. parinkti ir taikyti tinkamas darbo formas, būdus ir metodus, užtikrinančius atliekamos veiklos kokybę;
19.6. palaikyti ryšius su įvairiomis užsienio šalyse veikiančiomis institucijomis, kurios rūpinasi specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčiais asmenimis;
19.7. lankytis Savivaldybės formaliojo bei neformaliojo švietimo institucijose organizuojant mokytojų kvalifikacijos tobulinimą ir dalijimąsi gerąja darbo patirtimi bei organizuojant mokinių neformaliojo švietimo renginius;
19.9. sudaryti sutartis bei bendradarbiauti su šalies ir užsienio juridiniais bei fiziniais asmenimis;
19.13. siūlyti dokumentų pataisas, kurti įvairius projektus, programas, skirtas pedagogų bei suaugusiųjų kvalifikacijai tobulinti, švietimo kaitai inicijuoti;
19.14. teikti informaciją Tarnybos veiklos klausimais Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai, Savivaldybės įstaigoms, ŠMSM;
19.18. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
20. Tarnyba privalo:
20.5. užtikrinti išduodamų dokumentų apie specialiuosius ugdymosi poreikius konfidencialumą, atitikimą reglamentuojantiems teisės aktams;
20.6. skelbti Tarnybos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie Tarnybos vykdomas veiklas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Tarnybos pasiekimus ir kitą, visuomenei aktualią informaciją;
IV SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
22. Tarnybai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymas tvirtinamas ir konkursas dėl priėmimo organizuojamas teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius į pareigas skiriamas penkerių metų kadencijai ir atleidžiamas teisės aktų numatyta tvarka.
23. Tarnybos veikla organizuojama pagal direktoriaus patvirtintą:
23.1. Tarnybos strateginį planą, kuriam yra pritarta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;
23.2. Tarnybos metinį veiklos planą, kuris yra suderintas su Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi;
24. Tarnybos direktoriaus funkcijos:
24.1. vadovauja Tarnybos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Tarnybos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Tarnybos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
24.2. tvirtina Tarnybos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
24.3. nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia Tarnybos darbuotojus, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
24.4. nustato Tarnybos specialistų darbo laiką įvertinti mokinių (vaikų) specialiesiems ugdymosi poreikiams, apibendrinti gautus duomenis, teikti rekomendacijas dėl tolesnio mokinio (vaiko) ugdymosi, vykdyti prevencines programas, teikti konsultacinę pagalbą, tobulinti profesinę kvalifikaciją ir atlikti kitas funkcijas;
24.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Tarnybos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
24.14. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančioms įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių srityje; kitais socialiniais partneriais;
25. Tarnybos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Tarnyboje, demokratinį Tarnybos valdymą, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Tarnybos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Tarnybos veiklos rezultatus, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.
V SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
26. Darbuotojai į darbą Tarnyboje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Tarnybos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
TARNYBOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR TARNYBOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
29. Tarnyba patikėjimo ar kita teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
30. Tarnybos lėšos:
30.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
32. Tarnybos buhalterinę apskaitą, finansinę ataskaitą, darbo užmokestį, kitų išmokų mokėjimą vykdo pagal sutartį biudžetinė įstaiga Savivaldybės švietimo paslaugų centras.
34. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę ir priežiūrą vykdo Valstybės kontrolės ar jos įgaliotos institucijos, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba teisės aktų nustatyta tvarka.
35. Tarnybos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Tarnyba turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie Tarnybos veiklą.
38. Tarnybos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Tarnybos veiklą, tradicijas, pasiekimus ir kitas Tarnybos vykdomas veiklas.
39. Tarnybos direktoriaus nesant Tarnyboje (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu) jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas.
40. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Savivaldybės vykdomosios institucijos ar Tarnybos direktoriaus iniciatyva.