KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BŪSTO PRITAIKYMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 9 d. Nr.  ADV-155

Kupiškis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pavyzdiniu būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentu, patvirtintu Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-27 „Dėl Pavyzdinio būsto pritaikymo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“, ir atsižvelgdamas į Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 8 d. raštą Nr. (3.13)-SD-297 „Dėl atstovo delegavimo į būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją“, Kupiškio socialinių paslaugų centro 2022 m. spalio 7 d. raštu Nr. SPR2-1116(1.9.) „Dėl atstovo delegavimo“:

1. S u d a r a u Kupiškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo komisiją:

1.1. Mažvydas Šalkauskas – Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus vedėjas (komisijos pirmininkas);

1.2. Laima Bartulienė – Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);

1.3. Lidija Dainiuvienė – Lietuvos neįgaliųjų draugijos atstovė, deleguota Neįgaliųjų reikalų departamento;

1.4. Aloyzas Niurka – Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus vyriausiasis specialistas;

1.5. Jolanta Pranskūnienė – Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė;

1.6. Monika Vilimaitė – Kupiškio socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja.

2. S k i r i u Kupiškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo komisijos posėdžių sekretore Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vyriausiąją specialistę (nedirbančių asmenų atvejo vadybininkę) Gražiną Dalinkevičienę.

3. T v i r t i n  u Kupiškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. kovo 22 d. įsakymą Nr. ADV-207 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ su vėlesniu pakeitimu.

5. N u r o d a u šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas per šešis mėnesius nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo asmeniui dienos Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui (Vytauto g. 2, Kupiškis) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotai šaliai dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, Regionų apygardos administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                        Kęstutis Jakštas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2023 m. kovo 9  d. įsakymu

Nr. ADV-155

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIAVLDYBĖS BŪSTO PRITAIKYMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Kupiškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo komisijos (toliau – komisija) sudėtį ir sudarymą, paskirtį ir funkcijas, komisijos darbo organizavimą, komisijos narių teises ir pareigas.

2. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – Savivaldybės administracijos direktorius).

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi šiuo Reglamentu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), bei kitais susijusiais įstatymais ir teisės aktais.

4. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių. Į komisijos sudėtį įtraukiami Kupiškio rajono savivaldybės administracijos (toliau – savivaldybės administracija) Socialinės paramos skyriaus, Infrastruktūros skyriaus darbuotojai, neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotas atstovas (toliau – neįgaliųjų atstovas), paskirtas Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas), Kupiškio socialinių paslaugų centro darbuotojai.

6. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina komisijos sudėtį, skiria komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją, komisijos sekretorių, kuris nėra komisijos narys. Komisijos nariai ir komisijos sekretorius prieš pradedant darbą komisijoje pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas).

III SKYRIUS

KOMISIJOS PASKIRTIS IR FUNKCIJOS

 

7. Komisijos paskirtis – organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia Kupiškio rajono savivaldybėje. Veikdama pagal savo paskirtį, komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. vertina būsto pritaikymo poreikį;

7.2. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį. Jei priimamas sprendimas tenkinti būsto pritaikymo poreikį, komisija kartu patvirtina parengtą statybos darbų projektą, preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą arba juos atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Jei komisija atmeta parengtą statybos darbų projektą, preliminarų būto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, šių dokumentų rengėjas, atsižvelgdamas į komisijos pateiktas pastabas, patikslina statybos darbų projektą, preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą ir teikia komisijai tvirtinti iš naujo;

7.3. svarsto ir tvirtina savivaldybės administracijos sudarytas būsto pritaikymo eiles;

7.4. atsižvelgdama į patvirtintą būsto pritaikymo eilę ir einamiesiems metams skirtas valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. sudaro ir tvirtina einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

7.5. priima sprendimą dėl asmens, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti būsto pritaikymo eilės praleidimo einamaisiais metais Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

7.6. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

7.7. teikia motyvuotą išvadą savivaldybės vykdomajai institucijai dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo asmens poreikiams, jei savivaldybės administracija pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišką sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti asmens specialiesiems poreikiams;

7.8. priima sprendimą skirti kompensaciją, jei asmuo, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti, ar jo atstovas parduoda asmens poreikiams nepritaikytą būstą ir perka visiškai arba iš dalies pritaikytą būstą;

7.9. prižiūri, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus;

7.10. gavusi Neįgaliųjų reikalų departamento pritarimą, priima sprendimą dėl papildomai perkamos įrangos ir (ar) atliekamų būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbų, neišvardytų Galimų būsto pritaikymo darbų, įrangos ir jų įsigijimo bei keltuvų eksploatavimo išlaidų sąrašo (Tvarkos aprašo 4 priedas) 1 punkte;

7.11. jei, paskirsčius bendrą valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto lėšų sumą konkrečių būstų pritaikymui finansuoti, lieka lėšų, kurių neužtenka paskutiniam pagal būsto pritaikymo eilę būstui pritaikyti, šias lėšas skirti kitam pagal būsto pritaikymo eilę būstui, kuriam pritaikyti šios lėšų sumos užtektų;

7.12. priima sprendimą dėl nepanaudotų einamiesiems metams skirtų valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto lėšų būstų pritaikymui finansuoti panaudojimo Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytais atvejais;

7.13. asmens ar asmens prašymu išbraukia asmenį, kuriam turi būti pritaikytas būstas, iš sudarytos būsto pritaikymo eilės;

7.14. priima sprendimą dėl pakartotinio būsto pritaikymo tikslingumo Tvarkos aprašo 6 ir 7 punktuose numatytais atvejais;

7.15. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį jei būste asmuo faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

7.16. posėdyje svarsto būsto pritaikymo darbų projektą (jei rengiamas), preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, vertinimo aktą bei Tvarkos aprašo 18 ir 25 punktuose nurodytus dokumentus;

7.17. gali priimti sprendimą pasirašyti darbų perdavimo–priėmimo aktą, už baigtus būsto pritaikymo darbus, sumokėti iš einamųjų metų asignavimų, o likusius darbus perkelti į kitus metus ir už juos sumokėti iš kitais metais valstybės ir savivaldybės biudžetų skirtų asignavimų, jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai;

7.18. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje ir (ar) į rūsį pirkimo ir įrengimo tikslingumo;

7.19. vertina būsto pritaikymą – apžiūri pritaikytą būstą ir teikia rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

7.20. vertina atliktus būsto pritaikymo darbus ir pasirašo darbų perdavimo-priėmimo aktą arba surašo trūkumų aktą (2 priedas) ir nustato terminą šiems trūkumams pašalinti;

7.21. pasikeitus baziniam socialinės išmokos dydžiui, esant poreikiui priima sprendimą dėl maksimalios būsto pritaikymo lėšų sumos perskaičiavimo.

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

8. Komisijos pirmininkas (jam nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas):

8.1. atsako už komisijos darbo organizavimą, vykdant komisijai priskirtas funkcijas;

8.2. kviečia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

8.3. nustato komisijos posėdžių vietą ir laiką;

8.4. pasirašo komisijos posėdžių protokolus, komisijos sprendimus, kitus dokumentus, susijusius su komisijos veikla.

9. Komisijos sekretorius:

9.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir derina ją su komisijos pirmininku;

9.2. pateikia komisijos nariams visą su posėdžiu susijusią medžiagą;

9.3. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius;

9.4. derina komisijos posėdžio protokolus su komisijos nariais, pateikia pasirašytus protokolus Socialinės paramos skyriui;

9.5. rengia dokumentų, susijusių su komisijos veikla, projektus;

9.6. užpildytą vertinimo aktą, pasirašytą visų būsto apžiūroje dalyvavusių ir su būsto vertinimo aktu susipažinusių komisijos narių, asmens ar jo atstovo, per 2 darbo dienas nuo vertinimo akto užpildymo tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Socialinės paramos skyriui;

9.7. komisijos priimtą sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį ir sprendimą patvirtinti (arba nepatvirtinti) preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą arba šių sprendimų kopijas ir komisijos posėdžio protokolą su priedais (jei tokie yra) arba jo kopiją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Socialinės paramos skyriui;

9.8. vykdo kitus komisijos pirmininko pavedimus.

10. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:

10.1. posėdžiai;

10.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo asmeniui poreikį, priimant būsto pritaikymo darbus, pareiškėjui radus planuojamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

11. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų atstovas.

12. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

13. Komisija su asmeniu ar jo atstovu suderintu laiku atvyksta į prašomą pritaikyti būstą, jį apžiūri ir užpildo vertinimo aktą. Apžiūrint būstą ir įvertinant jo pritaikymo poreikį, privalo dalyvauti bent vienas komisijos narys ir Infrastruktūros skyriaus specialistas. Būsto apžiūroje nedalyvavę komisijos nariai su būstu ir vertinimo aktu supažindinami komisijos posėdžio metu, pateikiant prašomo pritaikyti būsto nuotraukas ir (ar) filmuotą medžiagą, užpildytą vertinimo aktą.

14. Vertinant būsto pritaikymo darbus, privalo dalyvauti bent du komisijos nariai. Komisijos posėdžio metu, priimant galutinį sprendimą dėl atliktų būsto pritaikymo darbų, privalo dalyvauti neįgaliųjų atstovas. Komisijos posėdžio metu gali būti vertinamos nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kuriose užfiksuoti atlikti būsto pritaikymo darbai.

15. Komisija vyksta įvertinti planuojamo pirkti būsto pritaikymą asmens poreikiams, kai asmeniui nustatytas būsto pritaikymo poreikis ir asmuo ar jo atstovas, randa jam tinkamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

16. Komisija apžiūri planuojamą pirkti būstą ir užpildo vertinimo aktą, nustačius, kad būstas asmeniui yra tinkamas pagal jo poreikius arba asmens poreikio vertinimo akte nurodytus kriterijus tenkina iš dalies ir gali būti pritaikytas, artimiausiame komisijos posėdyje priima sprendimą skirti kompensaciją ir pritaikyti būstą, jei perkamas būstas pritaikytas tik iš dalies.

17. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Komisijos sprendimai priimami paprasta balsuojančių komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys, balsuojant dėl priimamo sprendimo, negali susilaikyti. Jeigu komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti komisijos pirmininkui atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į komisijos posėdžio protokolą.

18. Komisijos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Komisijai nutarus, posėdžio eiga gali būti fiksuojama garso ar vaizdo įrašu.

19. Komisijos sprendimai įsigalioja komisijos posėdžio pirmininkui ir posėdyje dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą (išskyrus atvejus, kai posėdis organizuojamas nuotoliniu būdu elektroninių ryšių priemonėmis – tokiais atvejais protokolus pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius). Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas Socialinės paramos skyriui.

20. Komisijos posėdžiai priklausomai nuo aplinkybių gali vykti nuotoliniu arba mišriuoju būdu, naudojant elektroninių ryšių technologijas. Komisijos posėdžiai, kuriuose priimami sprendimai dėl būsto pritaikymo, naudojant elektroninių ryšių technologijas gali vykti tik vaizdo konferencijų būdu.

21. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiame Reglamente, sprendžia komisijos pirmininkas.

V SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

22. Komisijos nariai turi teisę:

22.1. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl komisijos posėdžių darbotvarkės;

22.2. teikti pastabas dėl komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų;

22.3. iškilus klausimų dėl būsto apžiūros vertinant poreikį ar poreikio vertinimo akto, komisijos nariai turi teisę dar kartą atvykti į prašomą pritaikyti būstą arba susisiekti su asmeniu ar jo atstovu ir aptarti iškilusius klausimus, arba gauti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams išspręsti;

22.4. gauti iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų ar įstaigų duomenis ir (ar) kitą informaciją, reikalingą komisijos sprendimams priimti.

23. Komisijos nariai, vykdydami jiems pavestas funkcijas, privalo užtikrinti, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas.

24. Komisijos narys prieš pradedant svarstyti komisijos posėdyje klausimą, kuris gali sukelti jam interesų konfliktą, privalo informuoti komisijos pirmininką apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą, bet apie tai nedelsiant informuoti savivaldybės administracijos direktorių.

25. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik sprendimams, susijusiems su būsto pritaikymu, priimti.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos dokumentų archyvų įstatymo nuostatų.

 

___________________________________