LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOJIMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLIŲ, PARAIŠKOS, SĄMATOS, SUTARTIES IR ATASKAITŲ FORMŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 30 d. Nr. ĮV-998

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2010 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. ĮV-531 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014-2016 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-38 „Dėl 2014–2016 metų strateginių veiklos planų patvirtinimo“, programos „Išsaugoti istorinę ir kultūrinę atmintį“ priemonę „Įgyvendinti istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas“:

1. T v i r t i n u pridedamas:

1.1. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisykles;

1.2. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto dalinio finansavimo paraiškos formą;

1.3. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto dalinio finansavimo sutarties formą;

1.4. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto dalinio finansavimo išlaidų sąmatos formą;

1.5. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą;

1.6. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą;

1.7. Leidinio perdavimo-priėmimo akto formą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. ĮV-257 „Dėl Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. juridiniai asmenys, kuriems 2014 m. yra skirtas dalinis finansavimas pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. sausio 3 d. įsakymą Nr. ĮV-1 „Dėl Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo“ ir 2014 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. ĮV-257 „Dėl istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitų formų patvirtinimo“ atsiskaito pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. ĮV-257 „Dėl istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitų formų patvirtinimo“ patvirtintas Projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą ir Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą;

3.2. šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną.

 

 

Kultūros ministras                                                                                          Šarūnas Birutis


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2014 m. gruodžio 30 d. Nr. ĮV-998

 

ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOJIMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato finansavimo kriterijus ir prioritetus, paraiškų pateikimo ir svarstymo tvarką, lėšų skyrimą, sąmatos tikslinimą bei atsiskaitymą už lėšų panaudojimą ir projektų (toliau – projektai) rezultatus.

2. Valstybės biudžeto lėšos (toliau vadinama – lėšos) Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinantiems projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai (toliau vadinama – ministerija) skirtuose valstybės biudžeto asignavimuose.                   

3. Ministerijai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms taisyklių 22 ir 32.2 papunkčiai netaikomi.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Priemonės vykdytojas – Lietuvos Respublikos kultūros ministro (toliau – kultūros ministras) įsakymu paskirtas už konkrečios ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytos priemonės vykdymą atsakingas ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

4.2. Projektas apibrėžta laike kryptingos veiklos neskaidoma priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams, švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti.

4.3. Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje turi būti baigtos visos projekto veiklos bei patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.

4.4. Projekto sąmata skaičiavimais pagrįsta lėšų suma, reikalinga projekto tikslui pasiekti.

4.5. Projekto vykdytojas – už projekto įgyvendinimą atsakingas juridinis asmuo, su kuriuo ministerija sudaro projekto dalinio finansavimo sutartį.

4.6. Sąmatos straipsnis – vienos ekonominės paskirties išlaidoms numatytos lėšos.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO KRITERIJAI IR PRIORITETAI

 

5. Atsižvelgiant į valstybės biudžeto galimybes ir komisijų bei darbo grupių (toliau vadinama – komisijos), kurias sudaro Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Ministras Pirmininkas, kultūros ministras, sprendimus, projektams gali būti skiriamas dalinis finansavimas, bet ne daugiau nei 90 procentų lėšų, skaičiuojant nuo visos projekto vertės.

6. Finansavimas skiriamas vadovaujantis šiais vertinimo kriterijais:

6.1. projektams, padedantiems išsaugoti ir aktualizuoti istorinę atmintį, įprasminant Lietuvos Respublikos valstybei reikšmingus įvykius;

6.2. projektams, padedantiems skatinti pilietiškumą, atsakomybės ir pareigų demokratinei valstybei suvokimą;

6.3. projektams, pateikiantiems visuomenei aukšto meninio lygio pilietines kultūrines akcijas, nacionalinės kultūros menines programas;

6.4. projektams, padedantiems skatinti tautos istorijos, kultūros savitumo suvokimą, kultūrinės ir politinės tapatybės išlaikymą ir kūrimą;

6.5. projektams, įprasminantiems kūrybinį paveldą ir suteikiantiems jam naujos prasmės;

6.6. projektams, įgyvendinantiems Lietuvos Respublikos kultūrai ir istorijai nusipelniusių asmenybių reikšmingų sukakčių minėjimą bei jų kūrybinio palikimo išsaugojimą.

7. Finansavimas skiriamas vadovaujantis šiais prioritetais:

7.1. projektams, pasižymintiems originalumu, novatoriškumu;

7.2. projektams, skatinantiems naujas visuomenės kūrybines iniciatyvas;

7.3. projektams, kuriems dalinį finansavimą skiria kitos valstybės ir/ar savivaldybių institucijos ir/ar įstaigos;

7.4. projektams, kuriems dalinį finansavimą skiria viešosios informacijos skleidėjai;

7.5. projektams, kurie vykdomi Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO IR SVARSTYMO TVARKA

 

8. Paraiškos priimamos visus metus. Paraiškas projektams finansuoti gali teikti visi Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys. Fizinių asmenų paraiškos nepriimamos.

9. Atskirais atvejais gali būti nurodomi tikslūs paraiškų priėmimo terminai ministerijos svetainėje www.lrkm.lt.

10. Projekto vykdytojas, gavęs dalinį finansavimą, praranda teisę teikti paraiškas tam pačiam projektui vykdyti iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų (įskaitant Kultūros rėmimo fondą, kurį administruoja Lietuvos kultūros taryba) ir/ar priemonių. Projekto vykdytojui pažeidus šią nuostatą, skirtas lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai per ministerijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojai praranda teisę vienerius metus gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų priemonių.

11. Projekto vykdytojai teikia kompiuteriu užpildytą, projekto vykdytojo vadovo ir finansininko parašais ir antspaudu, jei tokį turi, patvirtintą kultūros ministro nustatytos formos paraišką.

12. Paraišką projekto vykdytojas pristato vienu iš šių būdų:

12.1. ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui asmeniškai;

12.2. siunčia pašto siunta adresu: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, J.Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius. Ant voko būtina nurodyti „Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui“;

12.3. siunčia skenuotą paraiškos originalo kopiją priemonės vykdytojui elektroniniu paštu (galima pasiteirauti tel. (8 5) 219 34 31).

13. Paraiškos nesvarstomos, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

13.1. paraiškos pateiktos pasibaigus priėmimo terminui, nurodytam ministerijos skelbime;

13.2. paraiškos neatitinka taisyklių reikalavimų ir, jei trūkumai per ministerijos nustatytą terminą nepašalinami;

13.3. paraiškos pateiktos projektų vykdytojų, kurie:

13.3.1. nustatyta tvarka neatsiskaitė su ministerija už ankstesniais metais skirtas lėšas;

13.3.2. ministerijai pareikalavus, nepateikė anksčiau gautų lėšų panaudojimą pateisinančių bei apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijų (išlaidas pateisinantys dokumentai – tai projekto vykdytojui prekių ar paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros ar PVM sąskaitos faktūros, kasos aparatų kvitai, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, keleivinio transporto bilietai ir kt. dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Apmokėjimą įrodantys dokumentai – išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kt. dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atlikti mokėjimai);

13.4. tam pačiam projektui vykdyti buvo skirtas finansavimas iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir/ar priemonių (įskaitant ir finansavimą Kultūros rėmimo fondo lėšomis).

14. Paraiškas svarsto ir kultūros ministrui projektus finansuoti siūlo komisijos.

15. Komisijas, kurias tvirtina kultūros ministras įsakymu, sudaro ne mažiau kaip 5 kompetentingi specialistai. Komisijų pirmininkai, pirmininko pavaduotojai skiriami bei komisijoms užduotys nustatomos kultūros ministro įsakymu. Komisijų darbą techniškai aptarnauja ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyrius.

16. Pagrindinė komisijų veiklos forma yra posėdžiai. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, nesant galimybės surengti komisijos posėdžio, sprendimai gali būti priimami remiantis komisijos narių rašytinės apklausos arba apklausos elektroniniu paštu rezultatais.

17. Komisijos posėdžiai ar apklausos yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 jos narių. Komisijų sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo komisijos pirmininkas arba, jam nesant, komisijos pavaduotojas ir posėdžio sekretorius.

18. Jeigu yra galimas viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas, komisijos narys atsiriboja nuo konkretaus posėdžio darbotvarkėje numatyto klausimo svarstymo. Komisijos nario nusišalinimas fiksuojamas posėdžio protokole.

19. Jei pateikti projektai neatitinka taisyklių 6 – 7 punktuose numatytų kriterijų ir prioritetų, gali būti skelbiamas pakartotinis paraiškų priėmimas, komisija gali pateikti paraiškų teikėjams konkrečius pasiūlymus dėl projektų tobulinimo arba komisija bendru sutarimu gali pasiūlyti paraiškų teikėjams naujo projekto idėją.

 

IV SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

20. Lėšos projektams finansuoti skiriamos kultūros ministro įsakymu, atsižvelgiant į komisijų sprendimus ir atskirais atvejais vykdant Lietuvos Respublikos Prezidentūros, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimus. Kultūros ministro įsakymas dėl lėšų skyrimo projektams finansuoti skelbiamas ministerijos interneto svetainėje.

21. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis šiais kriterijais:

21.1. išlaidos tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos jo įgyvendinimui;

21.2. išlaidos patiriamos einamaisiais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu;

21.3. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

21.4. išlaidos aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.                 

22. Ministerija ir projekto vykdytojas, kuriam skiriamos lėšos, sudaro kultūros ministro nustatytos formos sutartį (toliau vadinama – sutartis) dėl projekto finansavimo. Sutartyje nurodomi projekto įgyvendinimo terminai, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo tvarka, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos. Išleidus leidinį, atskirais atvejais sutartyje nurodomas ministerijai skiriamų egz. skaičius, leidinių perdavimą fiksuojant kultūros ministro nustatytos formos leidinių perdavimo-priėmimo akte. Prie sutarties pridedama detali projektui skirtų lėšų kultūros ministro nustatytos formos išlaidų sąmata, kuri yra neatskiriama sutarties dalis.                                      

23. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas dėl lėšų skyrimo ministerijai tiesiogiai pavaldžiai biudžetinei įstaigai, sutartis nesudaroma. Ministerijos Finansų skyrius teisės aktų nustatyta tvarka patikslina tokios įstaigos atitinkamos programos sąmatą.

24. Projekto tikslams pasiekti būtinos administravimo išlaidos - juridinio asmens (išskyrus viešojo sektoriaus subjektus), vykdančio projektą, vadovo, darbuotojų darbo užmokesčio, biuro nuomos ir komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių ir kt. negali būti didesnės nei 20 procentų.

25. Projektų nenumatytos išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Šios išlaidos negali būti naudojamos administravimo išlaidoms.                 

26. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta su ministerija pasirašytoje sutartyje, arba būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.

27. Lėšos neskiriamos rekonstruoti pastatams, kapitaliniam remontui, įsigyti ilgalaikiam turtui arba panaudoti kitiems projektams.

28. Lėšos neskiriamos dalyvavimo asociacijose narystės išlaidoms padengti.

29. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos atskiroje šioms lėšoms skirtoje banko sąskaitoje. Šis reikalavimas netaikomas taisyklių 23 punkte nurodytoms ministerijai tiesiogiai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms.                   

 

V SKYRIUS

SĄMATOS TIKSLINIMAS

 

30. Pagal ministerijos patvirtintą sąmatą planuotos išlaidų rūšys netikslinamos, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija ministerijos skirtos sumos 20 procentų. Jei skirtumas viršija 20 procentų, projekto vykdytojas ne vėliau kaip likus 5 kalendorinėms dienoms iki sutartyje nurodyto projekto įvykdymo termino pabaigos ministerijai pateikia argumentuotą prašymą dėl sąmatos straipsnių tikslinimo. Kartu su prašymu pateikiama patikslinta projekto sąmata.

31. Praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus taisyklėse ir sutartyje nustatytą sąmatos tikslinimo tvarką, sąmata nebetikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, bus pripažintos netinkamomis, ir turės būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba bus priverstinai išieškotos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ REZULTATUS

 

32. Ataskaitos už gautas valstybės biudžeto lėšas pateikiamos ministerijai pasibaigus projektui per 1 mėnesį, o už projektus įgyvendintus iki gruodžio 31 d. imtinai, atsiskaitoma iki kitų metų sausio 10 d. Projekto vykdytojas atsiskaito ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui pateikdamas:

32.1. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo ataskaitą su duomenimis apie projekto veiklos rezultatus;

32.2. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą.        

33. Projektų vykdytojai turi nurodyti ataskaitoje kitus finansavimo šaltinius bei iš jų gautas lėšas ir iš projekto gautas pajamas.              

34. Ministerijai pareikalavus, projekto vykdytojas turi pateikti visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą patvirtinančius dokumentus arba projekto vykdytojo vadovo parašu patvirtintas jų kopijas.

35. Ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas pažeidė sutartyje nustatytą skirtų lėšų naudojimo ir atsiskaitymo tvarką, projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai neteisėtai panaudotas valstybės biudžeto lėšas per ministerijos nustatytą laikotarpį. Toks projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame plane nurodytų programų priemonių. Jeigu projekto vykdytojas per ministerijos nustatytą laikotarpį negrąžina nurodytų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Projekto vykdytojai, pažeidę taisyklių ar/ir sudarytos sutarties reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti lėšas iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir priemonių.

38. Teisės aktų nustatyta tvarka projektų finansinės ataskaitos „Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašas“ saugomos ministerijos Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriuje. Paraiškos ir paraiškų registrai bei projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos saugomi ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriuje.

_________________________