LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. 1-21

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.5 papunkčiu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 31 punktu, 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2014 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. 1-87 „Dėl Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                               Rokas Masiulis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1-21

 

VALSTYBĖS PROJEKTŲ atrankos TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamų 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ ir 6 prioriteto „Darniojo transporto, pagrindinių tinklų infrastruktūros skatinimas“ įgyvendinimo priemones, planavimo ir atrankos tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT), nuostatomis.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2 punkte paminėtuose teisės aktuose, taip pat Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), ir PAFT.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMAS

 

4. Ministerija valstybės projektus planuoja vadovaudamasi strateginio planavimo dokumentais: Nacionaliniu elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo planu, patvirtintu Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 476 „Dėl Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa, patvirtinta Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“, Veiksmų programa, Veiksmų programos priedu, taip pat Veiksmų programos prioriteto priemonių įgyvendinimo planu, projektų finansavimo sąlygų aprašais (toliau – PFSA), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais taip, kad būtų galima įsitikinti, jog projektai suplanuoti skaidriai, laikantis patikimo finansų valdymo principo ir vadovaujantis Veiksmų programos stebėsenos komiteto patvirtintais specialiaisiais projektų atrankos kriterijais.

5. Projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą, jei strateginio planavimo dokumente nustatytas projekto vykdytojas ir jam pavestos įgyvendinti veiklos sritys (kurios atitinka projekto tikslą) arba strateginio planavimo dokumente nurodomas planuojamas įgyvendinti projektas, projekto vykdytojas ir jam numatytos projekto veiklos. Jeigu strateginio planavimo dokumente numatyta daugiau projektų ar projektų vykdytojų ir visiems projektams finansuoti neužtenka lėšų, į valstybės projektų sąrašą jie įtraukiami šiuose dokumentuose nustatyta prioritetine tvarka. Ministerija taip pat gali sudaryti rezervinių valstybės projektų sąrašą.

6. Aprašas netaikomas projektams, kurie strateginio planavimo dokumentuose nėra įvardinti ir (ar) jiems nėra nustatyti projekto vykdytojai, kaip nurodyta Aprašo 5 punkte, ir projektams, kuriems reikia nustatyti, kuris pareiškėjas yra tinkamiausias strateginio planavimo dokumente numatytiems tikslams pasiekti.

7. Visi projektai, kuriuos ketinama finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų (toliau – ES struktūriniai fondai), turi atitikti bendruosius projektų reikalavimus, išdėstytus PAFT 66 punkte, ir PFSA nustatytus projektų atrankos kriterijus.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

8. Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei (toliau – priemonė), jeigu jos projektai atrenkami valstybės projektų planavimo būdu, sudaromas bent vienas valstybės projektų sąrašas.

9. Ministerija valstybės projektų sąrašą sudaro patvirtinusi Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą ir atitinkamos priemonės, pagal kurią projektai yra atrenkami valstybės projektų planavimo būdu, PFSA.

10. Ministerijos Europos Sąjungos paramos skyrius apie ministro įsakymu patvirtintą PFSA informuoja Ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir planavimo skyrių ir pagal kompetenciją Atsinaujinančių energijos išteklių skyrių, Elektros ūkio skyrių, Naftos ir dujų skyrių arba Šilumos ūkio ir energijos efektyvumo skyrių (toliau – turininiai skyriai).

11. Pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingi darbuotojai galimiems pareiškėjams, numatytiems strateginio planavimo dokumentuose, rengia ir raštu siunčia kvietimą teikti projektinį pasiūlymą pagal Aprašo 1 priede nustatytą projektinio pasiūlymo formą. Taip pat visa su kvietimu susijusi informacija skelbiama Ministerijos tinklalapyje www.enmin.lt.

12. Kvietime teikti projektinį pasiūlymą turi būti nurodyta:

12.1. Veiksmų programos prioriteto ir konkretaus uždavinio, pagal kurį siūloma teikti projektinį pasiūlymą, pavadinimai;

12.2. institucija, kuriai reikia pateikti projektinį pasiūlymą, jos adresas ir kontaktinio asmens vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriais galima gauti papildomą informaciją;

12.3. projektinio pasiūlymo galutinis pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo dienos, kada kvietimas patalpinamas Ministerijos tinklalapyje www.enmin.lt, išskyrus atvejus, kai Ministerijai suderinus su pareiškėju ir jam sutikus tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį.

12.4. PFSA, kuriuo vadovaujantis turi būti rengiamas projektinis pasiūlymas;

12.5. kita reikiama (svarbi) informacija.

13. Atskirais atvejais, projektinio pasiūlymo teikėjui nurodžius projektinio pasiūlymo nepateikimo laiku priežastis, terminas gali būti pratęstas, elektroniniu paštu nurodant naują projektinio pasiūlymo pateikimo terminą.

14. Dėl projektinio pasiūlymo pildymo projektinio pasiūlymo teikėjus pagal kompetenciją konsultuoja turininių skyrių, Ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir planavimo skyriaus ir Ministerijos Europos Sąjungos paramos skyriaus atsakingi darbuotojai, metodinės pagalbos centrai pagal kompetenciją, numatytą Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 25 punkte.

15. Pareiškėjas atsako už projektiniame pasiūlyme pateiktų duomenų ir pridedamų dokumentų tikrumą.

16. Gautą projektinį pasiūlymą užregistruoja Ministerijos Administravimo ir bendrųjų reikalų skyrius.

17. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams vertina šie atsakingi darbuotojai (toliau – vertintojai):

17.1. Ministerijos Europos Sąjungos paramos skyriaus atsakingas darbuotojas vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Veiksmų programos numatytam finansuoti prioriteto konkrečiam uždaviniui ir investicinio prioriteto įgyvendinimo veikloms;

17.2. pagal kompetenciją Ministerijos turininių skyrių bei Tarptautinio bendradarbiavimo ir planavimo skyriaus atsakingi darbuotojai vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams.

18. Ministerija turi įvertinti ir į valstybės projektų sąrašą įtraukti tik tuos projektus, kurie atitinka šiuos reikalavimus:

18.1. tenkina bent vieną Veiksmų programos numatytą finansuoti prioriteto konkretų uždavinį ir PFSA nurodytus nacionalinio strateginio planavimo dokumentus;

18.2. yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje ir strateginio planavimo dokumentuose nustatytiems tikslams ir projekto tikslams įgyvendinti (pagal PAFT 66.7 papunktyje nurodytą bendrąjį reikalavimą, kuris reikalauja, kad turi būti užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas);

18.3. tenkina (ar tenkins suėjus projektinio pasiūlymo pateikimo terminui) projektų parengtumo sąlygas, nustatytas PFSA.

19. Sprendimai dėl valstybės projektų sąrašų priimami atsižvelgiant į projektų išlaidų patyrimo prognozes taip, kad ES struktūrinių fondų lėšos nebūtų prarastos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 136 straipsnio nuostatas.

20. Vertintojas pagal kompetenciją įvertina projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktą projektinį pasiūlymą ir papildomus dokumentus ir pažymi jo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą.

21. Vertintojai, esant poreikiui, gali pasitelkti metodinės pagalbos centrus, ekspertus. Vertintojai apie konsultacijų poreikį informuoja Ministerijos Europos Sąjungos paramos skyriaus vadovą, kuris organizuoja reikiamų konsultacijų suteikimą.

22. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams vertintojai įvertina vadovaudamiesi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio protokolo Nr. 35 sprendimu, Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos bei valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika ir skaičiuokle, taip pat Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skelbiamomis Viešųjų investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės metodinėmis rekomendacijomis, skelbiamomis www.esinvesticijos.lt.

23. Tuo atveju, jei projektiniam pasiūlymui vertinti trūksta informacijos ir duomenų ar yra netikslumų, vertintojai turi teisę raštu ar elektroniniu paštu projektinio pasiūlymo teikėjo paprašyti paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei projektinio pasiūlymo teikėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą(-as) instituciją(-as). Į projektinio pasiūlymo teikėjo prašymą pratęsti terminą vertintojai atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.

24. Vertintojai, atlikę projektinio pasiūlymo atitikties Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams įvertinimą, parengia Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje turi būti žymima į valstybės projektų sąrašą įtraukiamų projektų atitiktis PAFT 37 punkte nustatytiems reikalavimams. Vertintojų suteikti įvertinimai turi būti pagrįsti argumentais.

25. Vertintojų pasirašytą Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą patvirtina atitinkamai vertintojų skyrių vadovai. Po to Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pavizuoja Europos Sąjungos paramos ir Tarptautinio bendradarbiavimo skyrių specialistai ir pasirašo minėtų skyrių vadovai.

26. Jeigu vertintojai nustato, kad projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno Aprašo 18 punkte nustatyto reikalavimo, tai nurodo Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje. Šią Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą per 7 dienas nuo projektinio pasiūlymo vertinimo termino pabaigos raštu ir elektroniniu paštu išsiunčia projektinio pasiūlymo teikėjui.

27. Vadovaudamasis Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvada kartu su projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktais projektiniais pasiūlymais, pagal kompetenciją turininis skyrius rengia energetikos ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą ir, esant poreikiui, energetikos ministro įsakymo dėl rezervinių valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą.

28. Pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingas darbuotojas suveda į SFMIS2014 valstybės projektų sąrašo duomenis, išspausdina sąrašą, kurį tvirtina energetikos ministras įsakymu. Jei SFMIS2014 neveikia ar nėra įdiegtos funkcinės galimybės, valstybės projektų sąrašas surašomas pagal Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės ar regiono projektų sąrašo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1K-199 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių įgyvendinimo“.

29. Valstybės projektų atrankai Ministerijoje energetikos ministro įsakymu gali būti sudaromas projektų atrankos komitetas.

30. Priėmus ministro įsakymą dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo, pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingas darbuotojas nedelsiant perduoda informaciją Ministerijos Administravimo ir bendrųjų reikalų skyriaus atsakingam darbuotojui, kuris per 7 dienas paskelbia ministro įsakymą Energetikos ministerijos interneto svetainėje www.enmin.lt ir ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

31. Pagal kompetenciją turininio skyriaus atsakingas darbuotojas per 7 dienas nuo sprendimo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo nuskanuoja patvirtintą sąrašą ir įkelia dokumentą į SFMIS2014 ir per SFMIS2014 apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kartu pateikdamas įtrauktų į valstybės projektų sąrašą projektų projektinius pasiūlymus ir Projektinių pasiūlymų dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadas. Jei SFMIS2014 neveikia ar nėra įdiegtos funkcinės galimybės, informacija ir duomenys teikiami raštu ir elektroniniu paštu.

32. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo gali būti keičiamas:

32.1. kai Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo sprendimo pripažinimo netekusiu galios (kai pareiškėjas per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepasirašė projekto sutarties arba atsisakė ją pasirašyti);

32.2. jei įgyvendinančioji institucija priima sprendimą atmesti paraišką PAFT 136 punkte nustatytu atveju;

32.3. pareiškėjui pateikus argumentuotą prašymą;

32.4. įtraukiant į valstybės projektų sąrašą naują projektą;

32.5. kitais teisės aktuose nustatytais atvejais.

33. Pagal kompetenciją atsakingi turininiai skyriai rengia energetikos ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo pakeitimo projektą.

34. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo nėra keičiamas, jei įvertinus paraiškas, priimtas sprendimas dėl mažesnės, nei numatyta valstybės projektų sąraše, finansavimo lėšų sumos skyrimo projektui, taip pat jei įgyvendinant projektą sumažėja jo tinkamų finansuoti išlaidų suma ar projekto sutartyje numatytas projektui skirtų finansavimo lėšų dydis, taip pat kai projektui skiriamas papildomas finansavimas ar nutraukiama projekto sutartis.

35. Ministerijos patvirtintas valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu projektą bendrai finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų. Galutinį sprendimą dėl valstybės projekto finansavimo priima energetikos ministras, vadovaudamasis PAFT 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją apie patvirtintą valstybės projektų sąrašą, atlieka tolesnius veiksmus vadovaudamasi PAFT 41 punktu.

37. Projektinio pasiūlymo teikėjas Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar teismui įstatymų nustatyta tvarka.

38. Vertintojai visą su vertinimu susijusią informaciją saugo skyriaus bylų registre.

39. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susiję su valstybės projektų sąrašų sudarymu ir (arba) keitimu, yra saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

______________


 

Valstybės projektų atrankos

tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(Projektinio pasiūlymo forma)

 

 

__________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PROJEKTINIS PASIŪLYMAS

______________

(data, vieta),

 

 

 

 

1. Veiksmų programos priemonės numeris ir pavadinimas

 

 

2. Preliminarus projekto pavadinimas

Nurodomas projekto, kuriam  įgyvendinti prašoma lėšų, preliminarus pavadinimas. Rekomenduojama projekto pavadinimą pasirinkti trumpą ir aiškų, nusakantį projekto idėją. Pavadinime neturėtų būti rašomi įmonių ar įstaigų pavadinimai. Į ilgesnius projektų pavadinimus siūloma įtraukti pavadinimo santrumpą (rašomą skliausteliuose po pavadinimo).

Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis.

Galimas simbolių skaičius – 150.

 

3. Pareiškėjo rekvizitai:

Pareiškėjo pavadinimas

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens visas pavadinimas (pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą). Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis, kaip įrašyta juridinio asmens registravimo pažymėjime.

Galimas simbolių skaičius – 140.

Juridinio asmens kodas

Adresas:

 

Telefono numeris

 

El. pašto adresas

 

Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo:

Vardas, pavardė

Nurodomas paraišką teikiančios organizacijos vadovo ar jo vardu įgalioto asmens vardas ir pavardė.

Pareigos

 

Už paraišką atsakingas asmuo:

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefono numeris

 

El. pašto adresas

 

 

4. Ar projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriu(-iais)?

□ taip (jeigu projektą planuojama įgyvendinti su partneriu(-iais), pažymimas šis punktas ir pildoma toliau esanti lentelė)

□ ne (jeigu pareiškėjas neturi partnerių, pažymimas šis punktas. Jeigu pažymima „ne“, toliau informacija apie partnerį(-ius), nepildoma)

 

 

5. Projekto partneriai

Eil. Nr.

Užsienyje registruotas juridinis asmuo

Partnerio pavadinimas

Juridinio asmens kodas

Telefono numeris

El. pašto adresas

Adresas

gatvė

namo numeris

miestas/rajonas

šalis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

 

6. Trumpas valstybės projekto aprašymas

Trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė, t. y. kokios projekto veiklos bus įgyvendinamos ir kokių rezultatų šiomis veiklomis siekiama. Galimas simbolių skaičius – 1 000.

 

7. Projektu prisidedama prie bent vieno Veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo

 

 

8. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų, nurodytų PFSA, nuostatas:

Nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kuriuos atitinka projektas.

 

 

9. Projekto vykdytojo pajėgumas įgyvendinti projektą ir projekto valdymo aprašymas.

Partnerių pasirinkimo pagrįstumas

Aprašomos projekto valdymo grupės narių ir (arba) projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos.

Taip pat detalizuojama pareiškėjo ir (arba) jo partnerių (jei jų yra) turimi administravimo gebėjimai, reikalingi projektui įgyvendinti.

Pateikiamas partnerio (jeigu jis yra) pasirinkimo pagrindimas: pagrindžiamas partnerio pasirinkimas ir jo indėlis į projektą, nurodoma, kodėl projektas turi būti įgyvendinamas su partneriu, kokia gaunama nauda iš partnerio įtraukimo į projektą; kaip partneris prisidės prie projekto tikslo įgyvendinimo ir kokiomis veiklomis; ar partneris turi reikiamos patirties ir gebėjimų įgyvendinti nurodytas projekto veiklas ir kt.

Nurodomas ir pagrindžiamas avanso projektui įgyvendinti poreikis (jo dydis ir laikotarpis).

Galimas simbolių skaičius – 15 000.

 

10. Projekto loginis pagrindimas

Projekto tikslas:

(Glaustai suformuluojamas projekto tikslas aiškiai apibrėžiant pagrindinę projekto idėją, t. y. ko siekiama įgyvendinant projektą. Projekto tikslas  – užtikrinti aktualios problemos sprendimą. Projektas negali turėti daugiau kaip vieną tikslą. Projekto tikslas turi atitikti PFSA nurodytus Veiksmų programos priemonės tikslus arba prisidėti prie jų įgyvendinimo. Galimas simbolių skaičius – 300)

 

 

Uždavinio Nr.

Uždavinys

Projekto veiklos Nr.

Projekto veikla

Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio Nr.

Fizinio rodiklio pavadinimas

Fizinio rodiklio matavimo vienetas

Fizinio rodiklio siekiama reikšmė

Biudžeto išlaidų kategorija

Projekto veiklos aprašymas

Uždavinio numeris nurodomas iš eilės pvz.:

1, 2, 3.

Galimas simbolių skaičius – 2.

 

Projekto tikslas detalizuoja-mas aprašant uždavinius.

Uždavinys turi atsakyti į klausimą, ką reikia padaryti, kad tikslas būtų pasiektas. Tikslą galima išskaidyti į vieną ar kelis uždavinius. Uždaviniai turi prisidėti prie bent vienos PFSA nurodytos remiamos priemonės veiklos srities arba veiklos įgyvendinimo.

Kiekvienas uždavinys nurodomas atskiroje eilutėje.

Galimas simbolių skaičius – 450.

 

Projekto veiklos numeris

nurodomas iš eilės pridedant uždavinio numerį, pvz.: 1.1, 1.2, 1.3 ir kt.

Galimas simbolių skaičius – 4.

 

 

 

Nurodomos projekto veiklos, kuriomis įgyvendinamas konkretus projekto uždavinys. Projekto veikla turi konkretų įgyvendinimo laikotarpį ir išlaidas (biudžetą).

 

Kiekviena veikla nurodoma atskiroje eilutėje.

Rekomenduojama sujungti smulkias veiklas į grupes pagal jų pobūdį arba pagal tikslines grupes ir pan.

 

Galimas simbolių skaičius – 400.

Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio (toliau – fizinis rodiklis) numeris

nurodomas iš eilės pridedant uždavinio ir veiklos numerį, pvz.: 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 ir t. t.

Vienai projekto veiklai turi būti nurodomas bent vienas fizinis rodiklis. Žemės pirkimas nurodomas kaip atskiras fizinis rodiklis.

 

Galimas simbolių skaičius – 5.

 

Nurodomas fizinio rodiklio pavadinimas. Fiziniai rodikliai – kiekybiškai išmatuojamas tiesioginis įgyvendintos projekto veiklos rezultatas. Fiziniu rodikliu nurodoma, kas bus pasiekta įvykdžius konkrečią projekto veiklą. Konkrečių projekto veiklų fiziniai rodikliai gali nesutapti su projekto stebėsenos rodikliais. Vienai veiklai gali būti nurodoma  keletas fizinių rodiklių, o prireikus sukuriamos naujos eilutės.

Jeigu viena veikla finansuojama iš keleto biudžeto išlaidų kategorijų, kiekvienai iš jų turi būti nurodytas atskiras fizinis rodiklis.

Galimas simbolių skaičius –  200.

Nurodomas fizinio rodiklio mato vienetas.

 

Galimas simbolių skaičius – 20.

 

Nurodoma siektina fizinio rodiklio reikšmė skaičiais.

 

Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

 

Iš pasirenkamo sąrašo vienam fiziniam rodikliui priskiriama viena biudžeto išlaidų kategorija (pagal projektinio pasiūlymo 11 punkte „Preliminarus projekto biudžetas“ nurodytas išlaidų kategorijas)

Pateikiamas projekto veiklos aprašymas ir jos būtinumo pagrindimas.

Galimas simbolių skaičius – 10 000.

 

1.

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

 

 

 

 

11. Preliminarus projekto biudžetas

Projekto biudžete nurodomos visos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos. Projekto biudžeto eilutės pagal kiekvieną išlaidų kategoriją pildomos atsižvelgiant į Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Bendra projekto biudžeto išlaidų kategorijos suma nurodoma skiltyje „Projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų suma, eurais“ įrašytas reikšmes.)

 

 

Išlaidų kategorijos ir fizinio rodiklio Nr.

Išlaidų kategorijos ir fizinio rodiklio pavadinimas

Fizinio rodiklio matavimo vnt.

Fizinio rodiklio vienetų skaičius

Projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų suma, eurais

Išlaidų pagrindimas

Galimas simbolių skaičius – 5.

Fiziniai rodikliai prireikus gali būti detalizuojami, sukuriant papildomas eilutes, pvz., 1.1.1.1. Galima sukurti tiek detalizuojančių eilučių, kiek reikia (eilučių skaičius neribojamas).

Galimas simbolių skaičius – 200.

Galimas simbolių skaičius – 20.

Galimas simbolių skaičius – 6.

Prie kiekvieno fizinio rodiklio įrašoma jam pasiekti reikalinga išlaidų suma. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

Prie kiekvieno fizinio rodiklio (arba jį detalizuojančiose eilutėse) pagrindžiamas nurodomų išlaidų poreikis, jų apskaičiavimo būdas, dokumentai, kuriais remiantis buvo apskaičiuotos planuojamos išlaidos ir kita svarbi informacija.

Galimas simbolių skaičius  – 1 000.

1.

Žemė

 

 

Žemės pirkimas nurodomas kaip atskiras fizinis rodiklis.

 

 

 

2.

Nekilnojamasis turtas

 

 

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

 

 

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

 

 

5.

Projekto vykdymas

 

 

6.

Informavimas apie projektą

6 biudžeto išlaidų kategorija neskaidoma į atskiras eilutes.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

7 biudžeto išlaidų kategorija neskaidoma į atskiras eilutes.

Iš viso

 

12. Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais)

Įrašomas planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis mėnesių tikslumu nuo projekto sutarties pasirašymo dienos iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, t. y. per kiek mėnesių pasirašius sutartį bus pabaigtos vykdyti visos projekto veiklos. Galima įvesti tik skaičių. Galimas didžiausias skaičius – 110. Įvedus skaičių ir paspaudus ant kurio nors kito lauko, parodoma tiek mėnesių, koks skaičius yra nurodytas.

 

13. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai

Finansavimo šaltinio pavadinimas

Projekto išlaidų suma, eurais

1. Prašomos skirti lėšos

Nurodoma prašoma skirti projekto finansavimo lėšų suma. Galima įvesti tik skaičių.

2. Projektinio pasiūlymo teikėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos

(2.1+2.2) Nurodoma nuosavų lėšų (įnašo) suma, t. y. lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas. Apskaičiuojama 2.1–2.2 papunkčių eilučių bendra suma.

2.1. Viešosios lėšos

(2.1.1+2.1.2+2.1.3) Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ar kitų viešųjų lėšų šaltinių. Apskaičiuojama 2.1.1–2.1.3 papunkčių eilučių bendra suma.

2.1.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas ir kurios šaltinis yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.1.3. Kiti viešųjų lėšų šaltiniai

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas ir kurios šaltinis yra kiti viešųjų lėšų šaltiniai (pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos, kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose, lėšos). Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.2. Privačios lėšos

(2.2.1+2.2.2) Apskaičiuojama 2.2.1–2.2.2 papunkčiuose nurodytų lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių.

2.2.1. Projektinio pasiūlymo teikėjas ir partnerio (-ių) lėšos

Nurodoma projektinio pasiūlymo teikėjo ir partnerio (-ių) lėšų, kurios nėra viešosios lėšos, suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projektinio pasiūlymo teikėjas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko paskola. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

3. Iš viso

(1+2) Nurodoma bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (automatiškai apskaičiuojama šios lentelės 1–2 punktuose nurodytų lėšų suma). Ši suma turi sutapti su bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma, nurodyta paraiškos 7 punkto „Projekto biudžetas“ lentelėje. Jei sumos nesutampa, finansavimo šaltinių eilutė „Iš viso“ spalvinama raudonai ir rodomas klaidos pranešimas.

 

14. Stebėsenos rodikliai

(Projektu privaloma prisidėti bent prie vieno Veiksmų programos priemonės, pagal kurią jis yra įgyvendinamas, stebėsenos rodiklio.)

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio matavimo vienetas

Planuojama rodiklio reikšmė

13.1. Produkto rodikliai

 

 

 

13.2. Rezultato rodikliai

 

 

 

 

15. Planuojamas projekto rezultatų naudojimas po projekto pabaigos

Pateikiamas projekto tęstinumo aprašymas atsižvelgiant į du požymius – fizinį ir veiklos rezultatų tęstinumą.

Fizinis ir veiklos rezultatų tęstinumas: glaustai aprašoma, kaip bus užtikrintas projekto produktų tęstinumas (pvz., kas ir kaip apmokės pastatyto naujo pastato eksploatavimo išlaidas, kas bus atsakingas už sukurtos infrastruktūros tinkamą naudojimą), kaip bus užtikrinamas projekto rezultatų panaudojimas ir (arba) sklaida. Veiklos rezultatų: glaustai aprašoma, koks projekto valdymo personalas užtikrins (nurodomos konkrečios priemonės) projekto veiklų tęstinumą po projekto finansavimo pabaigos pagal PFSA nustatytus reikalavimus, jei tokie nustatyti (pvz., kokioms paslaugoms teikti bus naudojama įgyvendinant projektą įgyta įranga ir kt.)

Galimas simbolių skaičius – 10 000.

 

16. Projektinio pasiūlymo priedų sąrašas

(Projektinio pasiūlymo teikėjas lentelėje įrašo priedus, kuriuos privalo pateikti pagal PFSA)

 

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas

Žymima, jeigu teikiama

Lapų skaičius

 

Informacija apie projekto atitikimą aplinkosauginiams reikalavimams

 

 

(...)

 

Informacija apie projekto atitikimą teritorijų planavimo procedūrų reikalavimams

 

 

 

 

Informacija apie projekto atitikimą strateginiam plėtros planui

 

 

 

Investicijų projektas arba kitas dokumentas, kuriame palygintos Projekto įgyvendinimo alternatyvos

 

 

 

(Įrašomi kiti priedai, jei PFSA nurodyta juos pateikti.

(...)

(...)

 

 

 

 

 

Pareiškėjo patvirtinimas

 

Patvirtinu, kad šiame projektiniame pasiūlyme pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.

 

 

__________________________                                   __________               _________________

(atsakingo asmens pareigos)                                            (parašas)                     (vardas ir pavardė)

 

A. V.

______________


 

Valstybės projektų planavimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvados forma)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJA

 

Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo IŠVADA

 

_____________

(data)

Vilnius

 

Vertinimo aspektai

 

Taip/Ne/Netaikoma/

Taip su išlyga

Komentarai

1.   Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent Vieno veiksmų programos  prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal PFSA numatoma finansuoti veikla.

 

 

2.   Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų, nurodytų PFSA, nuostatas

 

 

3.   Projektiniame pasiūlyme aprašytas valstybės projektas atitinka valstybės projektų parengtumo sąlygas, nustatytas PFSA

 

 

4.   Projektiniame pasiūlyme išnagrinėtos visos PFSA nurodytos nagrinėti valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos

 

 

5.   Projektiniame pasiūlyme aprašytas valstybės projektas yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje numatytiems, PFSA nurodytame (-uose) strateginio planavimo dokumente (-uose) nustatytiems valstybės projekto tikslams įgyvendinti:

 

5.1.                Valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

 

 

5.1.1.   valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

 

5.1.2.   valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

 

 

5.1.3.   valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

 

 

5.1.4.   optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

 

 

5.1.5.   pasirinktai valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų;

 

 

5.2.                valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu (šis vertinimo aspektas taikomas valstybės projektams, kuriems netaikomas 6.1 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas, vadovaujantis Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu).

 

 

6.   Tenkina (ar tenkins suėjus paraiškos pateikimo terminui) projektų parengtumo sąlygas, nustatytas PFSA

 

 

7.   Pateikti visi priedai, nurodyti PFSA

 

 

 

 

Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvada:

 

□ Projektinis pasiūlymas atitinka visus Aprašo 18 punkte nustatytus reikalavimus ir gali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.

 

□ Projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno Aprašo 18 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. (nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka) ir negali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.

 

(Įrašyti:

Šilumos ūkio ir energijos efektyvumo skyriaus,

Atsinaujinančių energijos išteklių skyriaus, 

Elektros ūkio skyriaus arba

Naftos ir dujų skyriaus

atsakingo darbuotojo ar valstybės

tarnautojo vardas, pavardė

_________________________                                                          ____________________

parašas, data             

Tarptautinio bendradarbiavimo ir planavimo skyriaus

atsakingo darbuotojo ar valstybės

tarnautojo vardas, pavardė                                                     

__________________________                                                        ____________________

parašas, data

Europos Sąjungos paramos skyriaus                                                           

atsakingo darbuotojo ar valstybės

tarnautojo vardas, pavardė                                                     

__________________________                                                        ____________________

parašas, data

Išvadą tvirtinu:

 

(Įrašyti:

Šilumos ūkio ir energijos efektyvumo skyriaus,

Atsinaujinančių energijos išteklių skyriaus, 

Elektros ūkio skyriaus arba

Naftos ir dujų skyriaus vedėjas)                                                          _____________________

Vardas, pavardė                                                                                             parašas, data

 

Tarptautinio bendradarbiavimo ir planavimo skyriaus vedėjas           _____________________

Vardas, pavardė                                                                                            parašas, data

 

Europos Sąjungos paramos skyriaus vedėjas                                      _____________________

Vardas, pavardė                                                                                            parašas, data

______________