LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. gruodžio 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-991 „dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-V-906 PRIEMONĖS „KOMPLEKSINĖ PASLAUGŲ PLĖTRA INTEGRUOTŲ TERITORIJŲ VYSTYMO PROGRAMŲ TIKSLINĖSE TERITORIJOSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. liepos 24 d. Nr. 1V-517

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1V-991 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo:

1.   Papildau 2.11 papunkčiu:

2.11. Žemės naudojimo būdų turinio aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-37/D1-40 „Dėl Žemės naudojimo būdų turinio aprašo patvirtinimo.“

2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Konversija – viešosios infrastruktūros (priklausančios savivaldybei nuosavybės teise ar valdomos patikėjimo teise) pertvarkymas naujai funkcijai ir (ar) paskirčiai ir (arba) anksčiau buvusios, dabar aktualios paskirties ir (ar) funkcijų atkūrimas ją modernizuojant ir išplečiant.

3.2. Tikslinė teritorija – vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintoje atitinkamo regiono ar miesto integruotoje teritorijų vystymo programoje nurodyta tikslinė teritorija.

3.3. Miestų privažiavimai – prie visuomeninės paskirties statinių, kaip jie apibrėžti Statybos techniniame reglamente STR 2.02.02:2004 „Visuomeninės paskirties statiniai“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. D1-91 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 2.02.02:2004 „Visuomeninės paskirties statiniai“ patvirtinimo“, valdomų viešosios nuosavybės teise, arba poilsio, laisvalaikio zonų, esančių projekto investicijomis tvarkomos viešosios erdvės teritorijoje, transporto priemonėms privažiuoti ir (ar) pastatyti skirta esama ar naujai įrengiama infrastruktūra.

3.4. Miesto inžinerinė infrastruktūra, svarbi verslui – inžinerinė infrastruktūra, esanti projektu tvarkomoje teritorijoje, kuri aptarnauja inžineriniais tinklais ir (ar) susisiekimo komunikacijomis sklypą, kuris pagal jo naudojimo būdą yra pramonės ir sandėliavimo ar komercinės paskirties objektų teritorija.

3.5. Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).“

3. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Priemonės tikslas – padidinti neformalaus švietimo, sveikos gyvensenos, kultūros ir (ar) laisvalaikio paslaugų prieinamumą tikslinės teritorijos gyventojams ir (ar) sudaryti sąlygas gyventojų užimtumui didėti tikslinėje teritorijoje, skatinant vidinę miestų plėtrą, efektyvų išteklių panaudojimą.“

4. Papildau 9.3 papunkčiu:

9.3. miesto inžinerinės infrastruktūros, svarbios verslui, atnaujinimas ir (ar) sukūrimas – vietinės reikšmės viešųjų ir (ar) valstybinės reikšmės rajoninių kelių atnaujinimas; inžinerinių tinklų nutiesimas ir (ar) atnaujinimas; miestų privažiavimų įrengimas ir (ar) atnaujinimas, pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros atnaujinimas bei plėtra; automobilių stovėjimo aikštelių tinklo plėtra ir modernizavimas; apšvietimo infrastruktūros plėtra; viešojo transporto sistemos prieinamumo tobulinimas ir plėtra – priemonės, kurios prisideda prie esamos viešojo transporto sistemos plėtros ir siejasi su viešojo transporto keleivių prieinamumo prie šios sistemos gerinimo.“

5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11.  Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra tikslinių teritorijų savivaldybių administracijos.“

6. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Projektas turi būti įtrauktas į atitinkamo regiono ar miesto integruotos teritorijų vystymo programos veiksmų planą, t. y. projekto pareiškėjas turi atitikti integruotos teritorijų vystymo programos veiksmų plane nurodytą veiksmo vykdytoją, o projekto veiklos, finansavimo dydis ir šaltiniai turi atitikti veiksmų plane nurodytą informaciją apie veiksmą.“

7. Pakeičiu 24.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.2.1. pareiškėjas (partneris) žemės sklypą turi valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais (valdymo ir naudojimo sutartis turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka); kai žemės sklypas nesuformuotas, turi būti gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas planuojamai vykdyti veiklai;“.

8. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, t. y. projekto paraiškoje pagrindžiama, kad projektas tenkina bent vieną iš kriterijų:

26.1. vykdomas apleistų teritorijų ir (arba) pastatų atnaujinimas; arba

26.2. vykdomas infrastruktūros (pastatų, patalpų) sukūrimas ir pritaikymas bendruomenės poreikiams, užimtumo galimybėms didinti, ypač socialiai pažeidžiamų asmenų, t. y. asmenų, kurie yra jautresni socialiniams ir ekonominiams iššūkiams ir rizikoms ir turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti, – neįgaliųjų, vienišų mamų, priešpensinio ir pensinio amžiaus žmonių, kvalifikacijos neturinčių jaunuolių, tautinių mažumų atstovų, prievartą patyrusių asmenų ir pan.; arba

26.3. vykdomas viešosios infrastruktūros sukūrimas ir pritaikymas veikloms, susijusioms su visuomenės švietimu ir gebėjimų ugdymu; arba

26.4. projekto investicijos nukreiptos į veiklas, kurias įgyvendinus sumažės CO2 dujų išmetimas, t. y. projektu tvarkoma viešoji infrastruktūra nedidins tikslinės teritorijos transporto maršrutų ilgio, bus užtikrinami racionalūs transporto ryšiai tarp gyvenamųjų rajonų ir darbo vietų; numatytos veiklos, skatinančios alternatyvių transporto priemonių panaudojimą, pavyzdžiui, pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo plėtra.“

9. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Pagal Aprašo 9.1–9.3 papunkčius įgyvendinamų projekto veiklų finansavimas gali būti valstybės investicinė pagalba ir teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 48 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (x) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 50 000 000 eurų (penkiasdešimties milijonų eurų) sumos (energetikos infrastruktūros atveju), Bendrojo bendrosios išimties reglamento 53 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (z) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 100 000 000 eurų (vieno šimto milijonų eurų) sumos (kultūros infrastruktūros atveju), 55 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (bb) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 15 000 000 eurų (penkiolikos milijonų eurų) sumos, o visa projekto vertė neviršija 50 000 000 eurų (penkiasdešimties milijonų eurų) sumos (sporto ir daugiafunkcės laisvalaikio infrastruktūros atveju) arba 56 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (cc) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 10 000 000 eurų (dešimties milijonų eurų) sumos, o visa projekto vertė neviršija 20 000 000 eurų (dvidešimties milijonų eurų) sumos (vietos infrastruktūros (vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos, dujų technologiniai vamzdynai) atveju). Aprašas nustato investicinės valstybės pagalbos energetikos, vietos, kultūros bei sporto ir daugiafunkcei laisvalaikio infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje nustatytas sąlygas ir specialias šio reglamento 48, 53, 55 arba 56 straipsnyje nustatytas sąlygas ir yra suderinamos su vidaus rinka.“

10. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

37.1. 1 išlaidų kategorija „Žemė“;

37.2. 2 išlaidų kategorija „Nekilnojamasis turtas“;

37.3. 5 išlaidų kategorija „Projekto vykdymas“;

37.4. magistralinių inžinerinių tinklų ir kitų inžinerinių tinklų, išskyrus statiniui funkcionuoti reikalingus inžinerinius tinklus, taip pat inžinerinius tinklus, kuriuos privaloma perkelti pagal išduotas prisijungimo ar kitas sąlygas, projektavimo, įrengimo ir (ar) atnaujinimo išlaidos (reikalavimas taikomas tik Aprašo 9.1 papunktyje numatytoms veikloms);

37.5. požeminių ir pusiau požeminių buitinių atliekų konteinerinių aikštelių įrengimo išlaidos;

37.6. buitinių atliekų konteinerių įsigijimo išlaidos;

37.7. projektinio pasiūlymo ir paraiškos rengimo išlaidos;

37.8. įrangos ir (ar) inventoriaus, nesusijusio su statinio esminių reikalavimų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, užtikrinimu (išskyrus kompiuterinę techniką, programinę įrangą ir (arba) kitą įrangą, reikalingą įrengtose patalpose numatytai veiklai vykdyti, taip pat ir sumontavimą, vietos paruošimą, instaliavimą, paruošimą naudoti, išbandymą, apmokymą naudotis, kai vykdomos Aprašo 9.1 papunktyje numatytos veiklos; išskyrus baldus, stebėjimo ir apsaugos sistemas bei joms funkcionuoti reikalingą įrangą, stacionarius sporto įrenginius, vaikų žaidimų aikštelių įrangą), įsigijimo išlaidos;

37.9. įrangos ir (ar) inventoriaus, eksploatacinių priemonių, medžiagų, skirtų sukurtos infrastruktūros priežiūrai ir eksploatavimui, įsigijimo išlaidos;

37.10. požeminių, daugiaaukščių antžeminių automobilių stovėjimo aikštelių bei kitų požeminių statinių (tunelių, požeminių perėjų, pravažiavimų, praėjimų ir pan.) įrengimo išlaidos;

37.11. miesto gatvių apšvietimo modernizavimas, didinant energijos vartojimo efektyvumą.“

11. Pakeičiu 1 priedo 7 punktą ir jį išdėstau taip:

 

 

„7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

 

Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ 671 punktą) kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle. Taip pat taikoma tais atvejais, kai teikiamas investicijų projektas kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva.

 

Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą. Vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta Aprašo 24.1.1 ir 24.1.2 papunkčiuose nurodytuose dokumentuose.

(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

Netaikoma, jei vertinama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva.

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

Netaikoma, jei vertinama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva.

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

 

(Jei vertinama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva, įsitikinama, kad ji finansiškai gyvybinga (kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais sukauptas grynųjų pinigų srautas negali būti neigiamas) ir ekonominė grynoji dabartinė vertė yra teigiama. Papildomai atsižvelgiama (jei apskaičiuojama) į ekonominę vidinę grąžos normą, kuri turi būti didesnė nei naudojama socialinė diskonto norma, ir ekonominį sąnaudų ir naudos santykį, kuris turi būti didesnis už 1.)

 

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

Netaikoma.

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

(Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 5.4 papunktyje.)

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

(Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 6, 7 ir 9 punktuose.)

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projekto įgyvendinimo terminas ir vieta turi atitikti Aprašo 22–24 punktuose nustatytus reikalavimus.

 

(Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 4 ir 8 punktuose.)

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai.

Netaikoma.

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

 

– negaunama pajamų;

 

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

 

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

 

(Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) ar Sanglaudos fondo (toliau – SF) bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija

 

1 000 000 eurų, kai iš Europos socialinio fondo (toliau – ESF) Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat techninės paramos projektams, taip pat jeigu pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320), 61 straipsnio 3 dalies a punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais.)“

(Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 10 punkte.)

 

 

 

 

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                                                                                                               Eimutis Misiūnas