VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS R. JUODŠILIŲ ŠV. URŠULĖS LEDUCHOVSKOS GIMNAZIJOS, VILNIAUS R. ŠUMSKO PAGRINDINĖS IR VILNIAUS R. BUIVYDIŠKIŲ PRADINĖS MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 26 d. Nr. T3-42
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, atsižvelgdama į Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazijos 2021 m. vasario 5 d. prašymą Nr. 6.3-18, Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos 2021 m. vasario 9 d. prašymą Nr. SD-5 ir Vilniaus r. Buivydiškių pradinės mokyklos 2021 m. vasario 12 d. prašymą Nr. V6-05, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti:
2. Įgalioti švietimo įstaigų vadovus pasirašyti ir įregistruoti 1.1. – 1.3. papunkčiuose patvirtintus savo vadovaujamos švietimo įstaigos nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Pripažinti netekusiu galios nuo 1 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinio asmenų registre dienos:
3.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 25 d. sprendimo Nr. T3-128
„Dėl Vilniaus r. Mostiškių vaikų darželio ir Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinės mokyklos reorganizavimo sąlygų aprašų bei švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.3 punktą;
3.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gegužės 22 d. sprendimo Nr. T3- 140
„Dėl Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2009 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T3-91 įgyvendinimo“
2 punkto tą dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos nuostatai;
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 26 d.
sprendimu Nr. T3-42
VILNIAUS R. JUODŠILIŲ ŠV. URŠULĖS LEDUCHOVSKOS GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazijos (toliau – gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą ir atleidimą iš darbo, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialusis gimnazijos pavadinimas – Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazija; trumpasis gimnazijos pavadinimas – Juodšilių šv. U. Leduchovskos gimnazija; gimnazijos kodas – 191315067.
3. Veiklos pradžia – 1919 metai. Šie metai nurodyti leidinyje Pilkosios uršulietės Vilniaus krašte 1927-1946 iš serijos Apsaugoti nuo užmiršimo (Pilkosios uršulietės Vilniaus krašte 1927-1946, Seserų Uršuliečių Kongregacija SJK, Varšuva 2000). 1992 m. rugpjūčio 1 d. mokykla reorganizuota į Juodšilių 2-ąją vidurinę mokyklą (Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotinio Vilniaus rajonui 1992-07-21 potvarkiu Nr. 925p). 2002 m. spalio 30 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 109 mokyklai suteiktas Vilniaus r. Juodšilių Uršulės Leduchovskos vidurinės mokyklos pavadinimas. 2003 m. vasario 19 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T3-53 mokyklai suteiktas Vilniaus r. Juodšilių palaimintosios Uršulės Leduchovskos vidurinės mokyklos pavadinimas. 2003 m. liepos 16 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T3-172 mokyklai suteiktas Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinės mokyklos pavadinimas. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. V-478 akredituota Vilniaus r. Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programa.
5. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT–09318 Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
5.3. priima sprendimą dėl gimnazijos reorganizavimo, pertvarkymo, gimnazijos struktūros pertvarkos vykdymo ar likvidavimo;
7. Gimnazijos grupė – bendrojo ugdymo mokykla;
7.4. mokymo formos – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi, mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, nuotolinis, individualus, savarankiškas. Organizuojamas mokymas namuose;
7.5. gimnazijoje vykdomos vidurinio, pagrindinio, pradinio, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos; išduodami šie mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: brandos atestatas (arba brandos atestatas su pagyrimu) ir jo priedas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas ir kiti pažymėjimai.
8. Gimnazija turi antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
II. SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS IR MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
11. Kitos gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
12. Kitos gimnazijos ne švietimo veiklos rūšys:
12.8. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
13. Gimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.
14. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
14.1. teikti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą mokiniams;
14.2. diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį pritaikant mokinių poreikiams, mokymosi stiliams ir galioms, tobulinti gabių mokinių ugdymo sistemą;
14.3. vykdyti prevencines programas prieš smurtą ir rūkymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą, užtikrinant sveiką ir saugią mokymo(-si) aplinką;
14.4. teikti asmeniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis, taip pat garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;
15. Vykdydama jai pavestas funkcijas gimnazija:
15.1. organizuoja ugdymo procesą pradedant mokslo metus pagal bendrųjų ugdymo planų, patvirtintų Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, reikalavimus;
15.2. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(-si) būdus ir tempą;
15.4. ugdo dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, pagarbą tėvams, mokytojams, gimtajai bei valstybinei kalbai, kultūrai, istorijai, puoselėja lenkų ir lietuvių tautines tradicijas ir papročius, atkreipdama ypatingą dėmesį į teises ir pareigas bei atsakomybę šeimai, tautai, visuomenei;
15.5. teikia kokybišką bendrąjį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, vykdo ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą;
15.6. sudaro sąlygas pageidaujantiems mokiniams mokytis savarankišku būdu, pagal individualias programas, ligos (negalios) atveju – namuose;
15.7. organizuoja mokinių neformalųjį švietimą pagal vaiko poreikius, atsižvelgdama į gimnazijos galimybes, integruodama jį su bendruoju lavinimu;
15.8. sudaro sąlygas mokiniams burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
15.9. teikia socialinę, specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymo poreikių turintiems vaikams, organizuoja specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
15.10. vykdant vidurinio ugdymo programą, informuoja mokinius ir jų tėvus (globėjus) apie gimnazijos teikiamas ugdymo turinio pasirinkimo galimybes ir padeda mokiniams susidaryti individualius ugdymo planus dvejiems metams;
15.12. sudaro sąlygas nepamokiniu metu gimnazijos nustatyta tvarka naudotis biblioteka, skaitykla, sporto sale, kompiuteriais;
15.14. bendradarbiauja su mokinių tėvais (ar globėjais) sprendžiant gimnazijos valdymo, veiklos, ugdymo proceso organizavimo, mokinių ugdymosi klausimus, inicijuoja tėvų (ar globėjų) dalyvavimą gimnazijos savivaldoje, teikia informaciją tėvams (ar globėjams) apie ugdymosi sąlygas ir mokymosi pasiekimus;
15.16. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
15.18. organizuoja ir vykdo rūkymo ir narkomanijos prevencijai skirtus renginius ir priemones, dalyvauja teisės pažeidimų, gimnazijos nelankymo, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevencijoje;
15.19. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai programą bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;
15.20. teikia socialinę paramą, organizuoja nemokamą maitinimą mokiniams pagal Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtintas Mokiniu nemokamo maitinimo ir paramos mokinio reikmėms įsigyti tvarkas;
15.21. organizuoja mokinių maitinimą ir pavėžėjimą į gimnaziją ir iš jos į namus (viešuoju transportu ir mokykliniu autobusu);
III. SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
17. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:
18. Gimnazija, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:
18.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
20. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
20.1. direktoriaus patvirtintą gimnazijos strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios gimnazijos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
20.2. direktoriaus patvirtintą gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi gimnazijos taryba;
21. Gimnazijai vadovauja nepriekaištingos reputacijos Gimnazijos vadovas, kurį viešo konkurso būdu teisės aktu nustatyta tvarka į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Vilniaus rajono savivaldybės meras.
22. Gimnazijos direktorius:
22.1. vadovauja gimnazijos strateginio ir metinio veiklos bei ugdymo planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, aiškina gimnazijos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
22.2. atsako už informacijos apie švietimą paskelbimą, demokratinį gimnazijos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
22.3. analizuoja gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja gimnazijos veiklos įsivertinimo vykdymą ir atsako už gimnazijos veiklos rezultatus;
22.4. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius gimnazijos bendruomenės santykius;
22.5. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
22.6. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
22.7. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos;
22.10. rengia gimnazijos darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia gimnazijos tarybai aprobuoti;
22.11. tvirtina gimnazijos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
22.12. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
22.14. kontroliuoja, kad gimnazijos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;
22.17. palaiko ryšius su Vilniaus rajono socialinių paslaugų šeimai ir vaikui skyriumi, Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, gimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene;
22.20. rūpinasi vaikų, kuriems skirtos minimalios priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos jiems teikimo organizavimu;
22.21. organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionalinei švietimo agentūrai;
22.22. rūpinasi gimnazijos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų, priešgaisrine ir civiline sauga;
24. Direkcinė taryba – nuolat veikianti gimnazijoje patariamoji institucija, padedanti direktoriui kolegialiai vadovauti visai gimnazijos veiklai, garantuojanti sėkmingą vadovo vaidmenų, įgyvendinančių vadovybės funkcijas, atlikimą.
26. Nuolatiniai direkcinės tarybos nariai yra direktoriaus pavaduotojai ugdymui ir ūkio reikalams, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, metodinės tarybos pirmininkas.
27. Į direkcinės tarybos posėdžius kviečiami tie darbuotojai, kurių darbas susijęs su nagrinėjamais klausimais. Direkcinės tarybos nutarimai priimami balsų dauguma. Jie privalomi visiems direkcinės tarybos nariams.
28. Direkcinis pasitarimas dirba pagal gimnazijos veiklos programą arba pagal planą, kuris patvirtinamas posėdyje.
29. Direktoriaus patvirtintus direkcinės tarybos nutarimus privalo vykdyti visi gimnazijos bendruomenės nariai.
30. Direkcinio pasitarimo nutarimai skelbiami mokytojų kambario skelbimų lentoje, susiję su mokinių veikla – gimnazijos skelbimo lentoje. Aptarnaujančio personalo darbuotojus su priimtais nutarimais supažindina direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.
31. Gimnazijos metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinė taryba. Ją sudaro, veikiančių gimnazijoje dalykų ar dalykų sričių, metodinių grupių pirmininkai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal gimnazijos direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos nuostatus ir darbo reglamentą. Metodinės tarybos darbui vadovauja tarybos narių išriktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
32. Gimnazijos savivalda grindžiama švietimo tikslais, gimnazijoje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Gimnazijos savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja jų nuostatai. Aptartus nuostatus atitinkamų savivaldos institucijų posėdžiuose, tvirtina gimnazijos direktorius.
33. Gimnazijos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto gimnazijos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą šiuose nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę gimnazijos valdymo priežiūrą.
34. Gimnazijos taryba – aukščiausioji gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą gimnazijos taryba atsiskaito ją rinkusiems gimnazijos bendruomenės nariams.
35. Į gimnazijos tarybą lygiomis dalimis (po penkis) renkami mokiniai, mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) bei 1 vietos bendruomenės atstovas vieneriems metams. Mokytojus į gimnazijos tarybą renka mokytojų taryba, tėvus (globėjus, rūpintojus) ir bendruomenės atstovą – visuotinis tėvų susirinkimas. IG-IVG klasių mokiniai, renka savo atstovus (IG,IIG, IVG klasių mokiniai - po vieną, IIIG klasės mokiniai - du) į gimnazijos tarybą klasėse.
36. Gimnazijos tarybos pirmininką, slaptu balsavimu, renka tarybos nariai. Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti gimnazijos direktorius.
37. Gimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus. Juos inicijuoja gimnazijos direktorius arba gimnazijos tarybos pirmininkas.
38. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tarybos narių. Nutarimai (sprendimai) priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
39. Be tarybos narių, į posėdžius gali būti kviečiami su svarstomais klausimais susiję mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai), mokiniai, vietos savivaldos atstovai ir kiti asmenys.
40. Gimnazijos taryba:
40.2. aprobuoja gimnazijos strateginį planą, metinį gimnazijos veiklos planą, gimnazijos ugdymo planą, gimnazijos nuostatus bei kitus gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
40.3. inicijuoja gimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendravimą, telkia gimnazijos bendruomenę gimnazijos uždaviniams spręsti, ugdo, plėtoja gimnazijos kultūrą;
40.4. vertina gimnazijos vadovo veiklą, teikia siūlymus gimnazijos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus;
40.8. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo klausimus;
40.10. nagrinėja ir vertina gimnazijos psichologinio mikroklimato, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja gimnazijos, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį, inicijuoja jo formas, teikia siūlymus gimnazijos vadovybei;
42. Gimnazijos taryba gali sustabdyti kitų gimnazijos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
45. Gimnazijos taryba už savo veiklą kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems gimnazijos bendruomenės nariams;
46. Gimnazijos priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ir teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
47. Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos vadovai, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistas, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogai, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
48. Mokytojų tarybai vadovauja gimnazijos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių, vieneriems metams, renka mokytojų tarybos nariai.
49. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia gimnazijos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį). Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
50. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
52. Mokytojų taryba:
52.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, svarsto ir analizuoja ugdymo, egzaminų rezultatus, ugdymo planų įgyvendinimą, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą, projektinių darbų vykdymą, mokytojų veiklos planavimo kokybę;
52.2. diskutuoja dėl gimnazijos veiklos plano, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
52.3. kartu su gimnazijos visuomenės sveikatos priežiūros specialistu aptaria mokinių sveikatos, darbų saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, skiria daug dėmesio prevencinėms programoms, darbui su mokiniais, turinčiais elgesio ir lankomumo problemų, tvarkaraščio sudarymo problemoms, higieninių reikalavimų vykdymui;
52.5. priima nutarimus dėl:
52.5.2. galimybės mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo antrosios dalies programą, neturinčiam mokymosi motyvacijos ir neketinančiam mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, tėvams pritarus, nesimokyti vienos užsienio kalbos;
52.5.3. mokinių, lankančių ar baigusių specializuotas valstybines ar savivaldybių meno ar sporto mokyklas, privalomų atitinkamo dalyko pamokų nelankymo ir atsiskaitymo formų;
52.5.7. projektų tematikos, trukmės, vertinimo būdų, savaitinių pamokų skyrimo darbo vadovui (prireikus ir konsultantams);
52.5.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;
53. Mokinių taryba – nuolat veikianti savivaldos institucija, jungianti mokinius svarbiausių jų veiklos uždaviniams spręsti.
54. Mokinių tarybą sudaro demokratiniais principais klasių susirinkimuose išrinkti 5–8 klasių seniūnai bei IG-IVG klasių mokiniai – gimnazijos tarybos nariai. Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybai vadovauja mokyklos 5–8 ir IG–IVG klasių mokinių išrinktas prezidentas.
56. Mokinių taryba:
56.1. koordinuoja visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, planuoja ir organizuoja mokinių popamokinį darbą ir jų laisvalaikį;
56.2. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, budėjimą gimnazijoje, rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu gimnazijoje;
56.3. svarsto žalingų įpročių prevencijos, gimnazijos mikroklimato gerinimo, uniformų įsigijimo ir kitus klausimus;
56.7. klasės auklėtojo teikimu svarsto skatinimų ir nuobaudų skyrimo, mokinių lankomumo klausimus ir teikia siūlymus gimnazijos tarybai;
58. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienu mokslo metu pradžioje klasių mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkimuose.
59. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasių tėvų susirinkimus ir padeda klasių auklėtojams spręsti iškilusias organizacines problemas.
VI. SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
61. Darbuotojai į darbą gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
62. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
64. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.
65. Gimnazijos lėšos:
65.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
65.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
66. Gimnazija turi savo atsiskaitomąją sąskaitą banke. Tai savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos.
68. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
72. Gimnazijos vieši pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos internetinėje svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
73. Informacija apie Gimnaziją skelbiama Gimnazijos interneto svetainėje, Gimnazijos bendruomenės susirinkimuose, informaciniuose stenduose, esant poreikiui – vietos spaudoje.
74. Nuostatai keičiami ar papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, Gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva bei atsižvelgiant į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo.
75. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Gimnazijos taryba, tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
76. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
77. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos Respublikos leidžiamame dienraštyje ir/arba valstybės įmonės Registrų centro elektroniniame leidinyje "Juridinių asmenų vieši pranešimai) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 26 d.
sprendimu Nr. T3-42
VILNIAUS R. ŠUMSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS
NUOSTATAI
I . BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Šumsko pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymosi formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšį, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialus pavadinimas – Vilniaus r. Šumsko pagrindinė mokykla.
3. Mokyklos įsteigimo data: 1938 m. (tai patvirtina mokyklos kraštotyrinė medžiaga, mokyklos įsteigimo teisinių aktų nėra).
6. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), identifikavimo kodas 111104987, adresas – Rinktinės g. 50, LT-09318 Vilnius.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba):
13. Mokyklos mokymosi formos:
13.1. grupinio mokymosi forma įgyvendinama:
13.1.1. kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu – mokiniai reguliariai, pagal mokyklos vadovo patvirtintą pamokų tvarkaraštį, lanko mokyklą ir nuosekliai mokosi mokomi mokytojų: pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas;
13.1.2. nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu – mokiniai reguliariai, pagal mokyklos vadovo patvirtintą pamokų tvarkaraštį, būdami skirtingose vietose, naudodami informacines komunikacijos technologijas, susijungia į klasę, grupę ir nuosekliai mokomi bei konsultuojami mokytojų pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas. Mokymo procesas organizuojamas sinchroniniu ir asinchroniniu būdu.
13.2. pavienio mokymosi forma įgyvendinama:
13.2.1. savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu – mokinys savarankiškai mokosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas (visų dalykų, atskirų dalykų);
14. Mokykloje vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programos.
15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pažymėjimai baigusiam Pagrindinio ugdymo programos (pagrindinio ugdymo individualizuotos programos) pirmąją dalį, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
16. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, mokyklinę uniformą, sąskaitą Lietuvos Respublikos įregistruotame banke. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.
17. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Mokyklos nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos Mokyklos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį bendrųjų ir dalykinių kompetencijų, būtinų tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
23. Mokyklos veiklos uždaviniai:
24. Vykdydama pavestus uždavinius, Mokykla atlieka šias funkcijas:
24.1. vadovaudamasi Švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, rengia bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, ugdymo programas;
24.2. rengia mokinių poreikius tenkinančias neformaliojo vaikų švietimo programas, tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (ekskursijas, stovyklas, būrelius) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalies programas lenkų kalba, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus;
24.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
24.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus – pradinio išsilavinimo pažymėjimą, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, mokymosi pasiekimų pažymėjimą neįgijusiajam pradinio ar pagrindinio išsilavinimo Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
24.6. sudaro palankias sąlygas veikloms, skatinančioms mokinių dorovinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.7. ugdo kritiškai mąstantį, gebantį atsakingai priimti sprendimus bei savarankiškai veikti šiuolaikinėje žinių visuomenėje žmogų ir formuoja jo mokymosi visą gyvenimą nuostatą;
24.10. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje;
24.12. atlieka vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pirminį įvertinimą;
24.16. organizuoja mokinių, gyvenančių toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos, vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus;
24.21. užtikrina Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.22. viešai skelbia informaciją apie Mokykloje vykdomas veiklas, bendruomenės pasiekimus ir tradicijas;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Mokykla įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus, esant poreikiui vykdyti mokymą nuotoliniu būdu;
25.4. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
26. Mokyklos pareigos:
26.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programų vykdymą;
26.3. sudaryti mokiniams ir darbuotojams saugias mokymosi ir darbo, priešgaisrinius ir visuomenės sveikatos saugos reikalavimus atitinkančias sąlygas;
26.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
27.1. Mokyklos direktoriaus (toliau – direktorius) patvirtintą Mokyklos strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
30. Mokyklai vadovauja direktorius penkeriems metams skiriamas į pareigas viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Vilniaus rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Asmuo, siekiantis eiti švietimo įstaigos vadovo pareigas, privalo atitikti Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.
32. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės merui ir tarybai.
33. Direktoriaus pareigybė priskiriama darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kategorijai.
33.1. Direktoriaus veikla vertinama teisės aktų nustatyta tvarka. Už savo pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą, darbo drausmės pažeidimus Direktorius atsako Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
33.2. Direktorius savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais poįstatyminiais teisės aktais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais ir mokyklos nuostatais.
34. Mokyklos direktorius atsako už:
34.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų, kitų norminių teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, Vilniaus rajono savivaldybės mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Švietimo skyriaus vedėjo įsakymų, nurodymų ir pavedimų vykdymą;
34.4. demokratinį Mokyklos valdymą, bendradarbiavimu pagrįstų santykių užtikrinimą, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
35. Direktoriaus funkcijos:
35.1. aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę ir regioninę švietimo politiką, formuojant visuomenės poreikius, atliepiančius Mokyklos veiklos tikslus;
35.3. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų kūrimąsi, sudaro sąlygas Mokyklos bendruomenės nariams dalyvauti švietimo valdyme;
35.4. tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
35.6. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
35.7. priima mokinius Steigėjo nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
35.9. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
35.10. vadovauja Mokyklos strateginio veiklos plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;
35.16. teisės aktų nustatyta tvarka analizuoja, valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
35.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
35.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugą užtikrinančiomis institucijomis;
35.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
36. Mokykloje veikia mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Metodinė taryba, Mokinių taryba.
37. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus.
38. Taryba sudaroma iš 9 narių. Į Tarybą 3 tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, 3 mokytojus – visuotinis mokytojų susirinkimas, 3 mokinius – Mokyklos mokinių taryba. Tarybos kadencijos trukmė – 2 metai. Tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius. Į Tarybą deleguotam atstovui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai deleguojamas naujas atstovas.
39. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Kviestinis narys neturi balsavimo teisės.
40. Tarybos pirmininką, jo pavaduotoją, sekretorių renka Tarybos nariai. Mokyklos direktorius ir mokinys negali būti tarybos pirmininku.
41. Taryba:
41.2. pritaria Mokyklos strateginiam veiklos planui, Mokyklos metiniam veiklos planui, Mokyklos ugdymo planui, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;
41.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
41.4. kiekvienais metais vertina Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
41.9. svarsto Metodinės tarybos, Mokinių tarybos ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
41.10. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo, gyvenimo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
42. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, sprendžianti mokytojų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, klasių auklėtojai, bibliotekininkas, socialinis pedagogas, psichologas.
43. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.
44. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
45. Mokytojų taryba:
45.6. svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę; svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
46. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
47. Metodinė taryba veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Metodinės tarybos veiklos nuostatus.
48. Metodinė taryba:
48.5. nagrinėja mokinių ugdymo sėkmingumą, pažangą ir jų pasiekimų kokybę gerinančių metodų diegimą;
52. Mokyklos mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jam nesant – jo pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja socialinis pedagogas.
53. Mokinių taryba:
53.2. teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių veiklas;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
54. Darbuotojai į darbą Mokykloje priima ir atleidžia iš jo direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
55. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
57. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Vilniaus rajono savivaldybės turtą, jį naudoja ir disponuoja juo pagal Lietuvos Respublikos įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.
58. Mokyklos lėšų šaltiniai:
58.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
58.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
60. Teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinių mokestinių operacijų bei statistinių atskaitomybių parengimą užtikrina Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, su kuriuo Mokykla pasirašiusi buhalterinės apskaitos tvarkymo sutartį.
61. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
64. Mokyklos nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
65. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
67. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus.
68. Pranešimai, kuriuos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 26 d.
sprendimu Nr. T3-42
VILNIAUS R . BUIVYDIŠKIŲ PRADINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Buivydiškių pradinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Buivydiškių pradinės mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
3. Trumpasis pavadinimas – Buivydiškių pradinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre kodas 191824566.
7. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas 111104987, LT – 09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
7.4. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
14. Vykdomos švietimo programos — ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio ugdymo mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai.
15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.
16. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslai:
20.1.ugdyti kiekvieno mokinio vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi;
20.2.padėti nustatyti mokiniui jo kūrybinius gebėjimus, atitinkančius šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį;
20.3. ikimokyklinio ugdymo tikslas – teikti kokybišką, vaikų poreikius atitinkantį ikimokyklinį ugdymą, ugdyti pilietiškas ir dvasines vertybes, sudaryti prielaidas tolimesniam, sėkmingam mokymui(-si) mokykloje;
20.4. priešmokyklinio ugdymo tikslas – užtikrinti ugdytinio asmenybės skleidimąsi, ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolesniam sėkmingam mokymuisi pagal pradinio ugdymo programą;
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
21.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ir pradinį ugdymą sudarant lygias mokymosi galimybes, prieinamumą įvairių poreikių bei gabumų vaikams;
21.8. organizuoti mokinių neformalųjį švietimą pagal jų pageidavimus ir Mokyklos galimybes, integruoti su bendruoju ugdymu;
22. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla atlieka šias funkcijas:
22.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis bei Išsilavinimo standartais formuoja ugdymo turinį, užtikrina ugdymo planų įgyvendinimą;
22.2. konkretina, individualizuoja ir diferencijuoja ugdymo turinį, rengia ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, poįstatyminiais aktais, Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių poreikius;
22.5. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
22.6. dalyvauja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ar kitų švietimo institucijų organizuojamuose ugdymo pasiekimų tyrimuose;
22.7. rengia strateginį planą, metinį veiklos planą, mokyklos tarybos ir metodinės grupės planus, pagalbos mokiniui specialistų, ilgalaikius dalykų ir klasių auklėtojų planus, pritaikytas bendrąsias pradinio ugdymo ir individualizuotas pradinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas;
22.8. nustato ugdymo organizavimo tvarką, kurią reglamentuoja Mokyklos darbo tvarkos taisyklės, ugdymo planas, pamokų ir neformaliojo vaikų švietimo tvarkaraščiai;
22.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios priežiūros priemones;
22.11. sudaro mokyklos Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
22.12. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.14. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
22.17. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
22.19. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
23.7. kurti ir puoselėti mokyklos bendruomenės tradicijas, rengti šventes bendruomenei, dalyvauti rajono ir respublikiniuose renginiuose;
24. Mokykla, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo užtikrinti:
24.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
26. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu pareigoms skiria penkeriems metams ir iš jų atleidžia Vilniaus rajono savivaldybės meras teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės merui, atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės merui.
28. Direktoriaus funkcijos:
28.1. tvirtina Mokyklos struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.2. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendintas Mokyklos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
28.3. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metiniam veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
28.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
28.8. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
28.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
28.11. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
28.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
28.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
29. Direktorius atsako už:
29.1. informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
29.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
31. Metodinė grupė skirta mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.
32. Metodinė grupė nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinės grupės siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
33. Metodinę grupę sudaro priešmokyklinio ugdymo, pradinių klasių ir dalykų mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
35. Mokykloje veikia Mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, klasės tėvų komitetai.
36. Mokyklos taryba — aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš Mokyklos tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir vietos bendruomenės atstovų.
36.1. Mokyklos tarybą sudaro nelyginis asmenų skaičius: 5 mokytojai, 5 tėvai, 1 vietos bendruomenės atstovas. Mokyklos taryba veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Tarybos nuostatus;
36.2. tėvų atstovus į Mokyklos tarybą renka klasių tėvų komitetai, mokytojus — Mokytojų taryba, vietos bendruomenės atstovą— bendruomenė.
36.3.Tėvai (globėjai, rūpintojai) į Mokyklos tarybą renkami dviem etapais: pirmajame etape klasių tėvų komitetas išrenka po vieną kiekvienos klasės atstovą, antrajame etape – visuotiniame tėvų susirinkime atstovai renkami atviru balsavimu.
36.4. Mokyklos tarybos pirmininką atviru balsavimu renka tarybos nariai (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius);
36.7. Mokyklos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
37. Mokyklos taryba:
37.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam Mokyklos veiklos planui, Mokyklos ugdymo planui, Mokyklos nuostatams bei kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;
37.4. išklauso Mokyklos direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
37.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ir mokytojų darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
40. Mokytojų taryba — nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai, bibliotekininkas.
42. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
44. Mokytojų taryba:
44.7. kartu su Mokyklos specialistais sprendžia Mokyklos mokinių sveikatos, saugos mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
44.9. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
45. Mokykloje veikia tėvų savivaldos institucija - Klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).
47. Klasių tėvų komitetas:
47.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;
48. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.
49. Mokyklos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
51. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintų Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatų reikalavimus.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
55. Mokykla valdo pagal panaudos sutartį 2020-03-16 Nr. 6 perduotą Buivydiškių pagrindinės mokyklos valstybės turtą.
56. Mokykla išlaikoma iš Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės tikslinių dotacijų. Mokykla turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, ją gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.
Mokykla gali turėti kitų lėšų, naudojamų įstatymų numatyta tvarka. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
57. Mokyklos lėšos:
57.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
59. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami Mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, Mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
63. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
64. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.
65. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
67. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ir pertvarkoma Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
68. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.