LIETUVOS RESPUBLIKOS
VYRIAUSIOJI RINKIMŲ KOMISIJA
SPRENDIMAS
DĖL PILIEČIŲ REIKALAVIMŲ PASKELBTI REFERENDUMĄ „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJOS 9, 47 IR 147 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO“ PATIKRINIMO
2014 m. sausio 14 Nr. Sp-3
Vilnius
Vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos referendumo įstatymu ir Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymu, n u s p r e n d ž i a:
1. Pritarti Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos (toliau – VRK) darbo grupės 2014 m. sausio 13 d. pažymai „Dėl piliečių parašų referendumo iniciatyvai paremti atitikties Lietuvos Respublikos referendumo įstatymui“ Nr.3-1(1.2) (pridedama) ir nustatyti, kad:
1.1. iniciatyvinė grupė gali pašalinti 2 239 įrašų neesminius trūkumus pagal požymį „Gyvenamoji vieta nenurodyta ar netinkamai nurodyta“ pagal 2014 m. sausio 3 d. VRK sprendimu Nr. Sp-2 patvirtintą neesminių trūkumų pašalinimo formą;
Lietuvos Respublikos Vyriausiosios rinkimų komisijos nariai
PAŽYMA
DĖL PILIEČIŲ PARAŠŲ REFERENDUMO INICIATYVAI PAREMTI ATITIKTIES LIETUVOS RESPUBLIKOS REFERENDUMO ĮSTATYMUI
2014-01-13 Nr. 3–1 (1.2)
Vilnius
1. Vyriausioji rinkimų komisija 2013 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. Sp-150 „Dėl dokumentų, pagrindžiančių piliečių reikalavimą paskelbti referendumą, atitikties Lietuvos Respublikos referendumo įstatymui“ iniciatyvinei grupei privalomajam referendumui „Dėl Lietuvos Respublikos Konstitucijos 9, 47 ir 147 straipsnių pakeitimo įstatymo“ paskelbti nustatė 15 dienų terminą įstatymų neatitinkančių įrašų, nurodytų patikrinimo akte, neesminiams trūkumams pašalinti, tarp jų ir įrašų grupė „Gyvenamoji vieta nenurodyta ar netinkamai nurodyta“ – 4 215 įrašų.
2. Visuomenės informavimo priemonėse pasirodžius informacijai, kad Vyriausioji rinkimų komisija žada svarstyti klausimą įskaityti apie 5 200 įrašų (publikacijos portale www.delfi.lt, www.15min.lt), mes, Vyriausiosios rinkimų komisijos nariai, 2014 m. sausio 11 d. peržiūrėjome visas 73 bylas su piliečių parašų rinkimo lapais, dar kartą tikrindami kiekvieną iš 2013 m. gruodžio 14 d. sprendime nurodytą įrašą su požymiu „Gyvenamoji vieta nenurodyta ar netinkamai nurodyta“.
3. Peržiūrint šiuos įrašus, buvo kreipiamas ypatingas dėmesys į tai, ar pagal piliečio įrašą įmanoma nustatyti jo gyvenamąją vietą, t. y. ar galima pagrįstai tikėtis, kad tokiu adresu išsiuntus laišką paštu, toks laiškas pasieks adresatą.
4. Peržiūrėjus visus 4 215 įrašų, nustatyta, kad yra bent 2 239 įrašai, kurie atitinka Vyriausiosios rinkimų komisijos patvirtintos Trūkumų šalinimo metodikos B 5 punktą, t. y. pagal juos negalima nustatyti pasirašiusio asmens gyvenamosios vietos.
5. Pažymėtina, kad vertinant įrašus buvo laikomasi tokių gyvenamosios vietos nurodymo vertinimo principų:
5.1. pagal padarytą piliečio įrašą galima išsiųsti laišką paštu ir pagrįstai tikėtis, kad laiškas pasieks adresatą;
5.4. jei įrašyta tik gatvės pavadinimas ir namo bei buto (jei toks yra) numeris ir miestą galima vienareikšmiškai nustatyti iš greta esančių tinkamų įrašų, adresas laikytas tinkamu;
5.5. jei pilietis nurodė, kad gyvena konkrečioje savivaldybėje ir pagal Gyventojų registro tarnybos duomenis matyti, kad jis deklaravęs gyvenamąją vietą toje savivaldybėje (įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą), adresas laikytas tinkamu;
5.6. jei nurodytas reikalavimus atitinkantis gyvenamosios vietos adresas, tačiau jis skyrėsi nuo deklaruotos gyvenamosios vietos, adresas laikytas tinkamu;
6. Atkreiptinas Vyriausiosios rinkimų komisijos narių dėmesys į tai, kad peržiūrint piliečių parašų rinkimo lapus, pastebėta daugiau Referendumo įstatymą neatitinkančių įrašų, tačiau jie neįtraukti į 2013 m. gruodžio 14 d. sprendimą Nr. Sp-150. Šie naujai rasti įstatymų neatitinkantys įrašai atskirai kaip nors žymėti nebuvo.
7. Dėl to, kas išdėstyta, siūlome Komisijai:
Valdas Benkunskas
Vygandas Kastanauskas
Ligita Klapavščiuk
Svetlana Misevičienė
Jonas Udris
Valdemar Urban
Živilė Verbylaitė