JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EMOCINĖS (PSICHOLOGINĖS) PAGALBOS TEIKIMO TELEFONU,  SUSIRAŠINĖJANT INTERNETU TRUMPAISIAIS PRANEŠIMAIS (ANGL. CHAT) IR SUSIRAŠINĖJANT LAIŠKAIS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 9 d. Nr. 2V-318(1.4E)

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo", IV skyriaus 1.3.1 papunktyje nurodytą priemonę „Finansuoti emocinės (psichologinės) pagalbos tarnybas, teikiančias emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu paslaugas“ ir atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu, susirašinėjant internetu  trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatus (pridedama);

2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus projektų vadovui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu ir susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir laiškais projektų finansavimo 2025 metais konkursą.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

laikinai atliekanti direktoriaus pareigas                                                  Justina Alsytė-Gogelienė

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2024 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. 2V-318(1.4E)

 

EMOCINĖS (PSICHOLOGINĖS) PAGALBOS TEIKIMO TELEFONU, SUSIRAŠINĖJANT INTERNETU TRUMPAISIAIS PRANEŠIMAIS (ANGL. CHAT) IR SUSIRAŠINĖJANT LAIŠKAIS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu, susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų teikti emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu, susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2.  Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. emocinė (psichologinė) pagalba telefonu – šiai veiklai parengtų konsultantų / savanorių teikiama emocinė (psichologinė) pagalba telefonu įvairioms tikslinėms grupėms;

2.2. emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais  (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais šiai veiklai parengtų konsultantų / savanorių teikiama emocinė (psichologinė) pagalba internete įvairioms tikslinėms grupėms;

2.3. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo ir projektų  administravimo sistema (toliau – SOPAS), veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.4. jaunas žmogus asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.5. jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

2.6. konsultantas – asmuo, teikiantis emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu;

2.7. krizę išgyvenantis asmuo – dėl tam tikrų priežasčių (skyrybos, netektys, artimųjų priklausomybė, sunkiai sergančių artimųjų slauga, paties asmens lėtinė liga, krizė santykiuose, darbo praradimas, įvykiai, sukėlę intensyvių jausmų ir pan.) emocinėje krizėje esantis asmuo;

2.8. pagyvenęs asmuo – asmuo nuo 60 metų;

2.9. paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, per informacinę sistemą užpildyta ir pateikta paraiškos „Emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais projektas“ forma;

2.10. pareiškėjas  valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus bei įregistravęs, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti.;

2.11. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių teikėjas (pvz., rėmėjas). Pareiškėjas, teikdamas paraišką projektui įgyvendinti su partneriu, kartu turi pateikti sudarytos bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;

2.12. projektas – projektas, finansuojamas iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti);

2.13. projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

2.14. projekto vykdytojaspareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

2.15. savanoris – konsultantas, neatlygintinai teikiantis emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu ir susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir laiškais, šiai veiklai baigęs parengimo kursus ir nuolatos tobulinantis savo kvalifikaciją. Savanoriais taip pat laikomi asmenys, kurie neatlyginamai įgyvendina veiklas, papildančias emocinės (psichologinės) pagalbos teikimą telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais. Savanoris privalo turėti savanoriškos veiklos sutartį, pasirašytą su organizacija, kurioje atliekama ši veikla;

2.16. savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu;

2.17. savanorių rengimas – veikla (programos, mokymai, ar kt.), suteikianti savanoriui emocinės pagalbos teikimo telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais reikiamas žinias ir įgūdžius;

2.18. smurtą artimoje aplinkoje patyręs asmuo – asmuo, prieš kurį panaudotas smurtas artimoje aplinkoje, taip pat vaikas, tapęs smurto artimoje aplinkoje liudininku ar gyvenantis aplinkoje, kurioje buvo smurtauta;

2.19. projekto veiklų  vykdytojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, tiesiogiai ir nuolat vykdantis projektą, atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai). Konsultantai, dirbantys pagal darbo sutartis projekte, yra priskiriami projekto vykdytojams;

2.20. vaikas – asmuo, neturintis 18 metų, taip, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

2.21. veiklos viešinimas – pareiškėjo vykdoma veikla, skirta plėsti emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais žinomumą projekto tikslinėms bei su ja susijusioms grupėms.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Agentūra, vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6Projektų atranką ir projekto administravimą užtikrina SPPD, atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.

8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriuos įgyvendinant vykdomas nuoseklus emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu, susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais teikimas vaikams, jauniems žmonėms, pagyvenusiems asmenims, moterims, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims, krizę išgyvenantiems asmenims, užtikrinamas nuolatinis savanorių rengimas emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu, susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais teikimui, vykdomas emocinės pagalbos teikimo veiklų viešinimas bei vykdoma teikiamų paslaugų plėtra.

9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti projektai, kuriuos įgyvendinant, užtikrinama laiku ir kokybiškai suteikta emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu,  susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais vaikams, jauniems žmonėms, pagyvenusiems asmenims, moterims, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims, krizę išgyvenusiems asmenims.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

 

10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis: projektas įgyvendinamas nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d.

11. Įgyvendinant projektą, veiklos gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.  Paslaugos – pokalbiai telefonu, susirašinėjimas internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir laiškais – gali būti teikiamos tiek Lietuvoje, tiek užsienyje gyvenantiems lietuviams.

12.    Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 633 000 (šeši šimtai trisdešimt trys tūkstančiai) Eur.

13. Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 633 000 (šeši šimtai trisdešimt trys tūkstančiai) Eur.

14. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 316 500 (trys šimtai šešiolika tūkstančių penki šimtai) Eur.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

15. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:

15.1. emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu organizavimas ir teikimas šioms visoms tikslinėms grupėms: vaikai, jauni žmonės, pagyvenę asmenys, moterys, smurtą artimoje aplinkoje patyrę asmenys, krizę išgyvenantys asmenys;

15.2. emocinės (psichologinės) pagalbos susirašinėjimo internetu trumpaisiais pranešimais  (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais organizavimas ir teikimas šioms visoms tikslinėms grupėms: vaikai, jauni žmonės, pagyvenę asmenys, krizę išgyvenantys asmenys, moterys ir smurtą artimoje aplinkoje patyrę asmenys;

15.3. savanorių rengimas teikti emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais, ir jų veiklos, teikiant emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais, koordinavimas;

15.4. emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu, susirašinėjant internetu  trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais bei su tuo susijusių įgyvendinamų veiklų viešinimas;

15.5. teikiamų paslaugų stebėsena.

16. Konkursui teikiami projektai privalo atitikti visas šias sąlygas:

16.1. pareiškėjas, projekto vykdytojas, numatydamas ir įgyvendindamas projektą, visa apimtimi planuoja vykdyti visas Nuostatų 15 punkte ir jo papunkčiuose nurodytas veiklas;

16.2. emocinė (psichologinė) pagalba telefonu visoms Nuostatų 8 punkte nurodytoms tikslinėms grupėms, pagal Nuostatų 21.1.1–21.1.4 papunkčiuose nurodytą tikslinių grupių grupavimą, planuojama teikti skirtingais telefono numeriais;

16.3. emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais visoms Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytoms tikslinėms grupėms, pagal Nuostatų 21.2.5–21.2.8 papunkčiuose nurodytą tikslinių grupių grupavimą, planuojama teikti skirtinguose interneto puslapiuose;

17. Valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti neskiriama, jeigu projektas atitinka bent vieną iš Taisyklių 14 punkte nustatytų sąlygų.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

18. Pareiškėjas ir pareiškėjo partneris (-iai) turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatų 2.10 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei;

18.2. pareiškėjas yra nevyriausybinė organizacija, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre įregistravusi tai patvirtinančią žymą;

18.3. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal Juridinių asmenų registro viešus duomenis);

18.4. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

18.5. pareiškėjas turi ne mažesnę nei 3 metų emocinės pagalbos telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais teikimo patirtį (būtina pateikti įrodančius dokumentus, nurodytus Nuostatų 30.3 papunktyje);

18.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 14 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už Nuostatų 13 punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

18.7. pareiškėjas yra pateikęs Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos  likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

18.8. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (taikoma atsižvelgiant į Taisyklių 28.13 papunktį);

18.9. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, savo interneto svetainėje yra paskelbęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas), taip pat metinę ataskaitą ne mažiau kaip už paskutinius 3 finansinius metus (arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai), išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal įstatymus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų apsaugą, viešai neskelbiami (taikoma atsižvelgiant į Taisyklių 28.14 papunktį).

19. Konkursui teikiamo projekto ne mažiau kaip 6 vykdytojai, kuriems numatyti atlyginimai iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, turi atitikti visus šiuos keliamus reikalavimus:

19.1. per 2023 metus ir (ar) einamaisiais metais turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 valandų mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose emocinę (psichologinę) pagalbą teikiantiems asmenims;

19.2. turi būti įgijęs (-ę) aukštojo mokslo išsilavinimą socialinių mokslų srityje.

 

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

 

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.  

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo:

21.1. pasiekti šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 50 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:

21.1.1. užtikrinti, kad emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu vaikams ne trumpiau nei 10 valandų per parą vienu metu teiktų vidutiniškai 2 konsultantai ar savanoriai, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.1.2. užtikrinti, kad emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu jauniems žmonėms, pagyvenusiems asmenims ir krizę išgyvenantiems žmonėms ne trumpiau nei 24 valandas per parą vienu metu teiktų vidutiniškai 2 konsultantai ar savanoriai, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.1.3. užtikrinti, kad emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu moterims ir smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims ne trumpiau nei 24 valandas per parą vienu metu teiktų ne mažiau nei 1 konsultantas ar savanoris, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.1.4. užtikrinti, kad emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu nors viena iš gausiausių Lietuvoje gyvenančių tautinių mažumų kalbų (remiantis Valstybės duomenų agentūros duomenimis) teiktų ne trumpiau nei 3 valandas per parą ne mažiau nei 1 konsultantas ar savanoris, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.1.5. užtikrinti, kad bus apmokyta ne mažiau kaip 50 naujų savanorių emocinei (psichologinei) pagalbai telefonu ir susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat)  ir laiškais teikti;

21.1.6. užtikrinti, kad bus vykdomos ne mažiau nei 5 kryptingos veiklos, skirtos emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu ir susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat)  ir laiškais teikimui viešinti;

21.2. pasiekti šiuos kiekybinius rodiklius:

21.2.1. užtikrinti, kad vaikams emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu vidutinis teikimo laikas per savaitę būtų ne mažesnis kaip 260 valandų, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios. Teikdamas emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu vaikams, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi bendradarbiauti su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pagalbos vaikams linija;

21.2.2. užtikrinti, kad jauniems žmonėms, pagyvenusiems asmenims ir krizę išgyvenantiems žmonėms emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu vidutinis teikimo laikas per savaitę būtų ne mažesnis kaip 672 val., išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.3. užtikrinti, kad moterims ir smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu vidutinis teikimo laikas per savaitę būtų ne mažesnis kaip  280 valandų, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.4. užtikrinti, kad nors viena iš gausiausių Lietuvoje gyvenančių tautinių mažumų kalbų (remiantis Valstybės duomenų agentūros duomenimis) emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu vidutinis teikimo laikas per savaitę būtų ne mažesnis kaip 20 valandų, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.5. užtikrinti, kad emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais vaikams būtų teikiama ne mažiau kaip 260 valandų (siūloma 460 val.) per mėnesį, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.6. užtikrinti, kad emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais jaunimui būtų teikiama ne mažiau kaip 288 valandas (siūloma - 520 val.) per mėnesį, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.7. užtikrinti, kad emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais pagyvenusiems asmenims ir krizę išgyvenantiems žmonėms būtų teikiama ne mažiau kaip 50 valandų per mėnesį, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.8. užtikrinti, kad emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais moterims ir smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims būtų teikiama ne mažiau kaip  168 val. valandas per mėnesį, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2.9. užtikrinti, kad emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais vidutinis pasiekiamumas skambinantiesiems ir rašantiesiems būtų 60 procentų. Emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais pasiekiamumo rodiklis turi būti skaičiuojamas atsižvelgiant į visų bandymų prisiskambinti, visų užsiregistravusių rašyti trumpuosius pranešimus, visų parašytų laiškų ir į visais telefonų numeriais atsilieptų skambučių, susirašinėjimo internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir atsakytų laiškų  skaičius;

21.3. šiuos kokybinius rodiklius:

21.3.1. užtikrinti, kad informacija apie teikiamą emocinę (psichologinę) pagalbą telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimai (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais būtų skelbiama viešai lengvai prieinama forma, prieinamu bendravimo būdu taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, o tuo metu, kai emocinė (psichologinė) pagalba telefonu ir susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat)  ir laiškais neteikiama, skambinantieji būtų informuojami apie emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo laiką ir kitas pagalbos galimybes;

21.3.2. didinti emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu ir susirašinėjant internetu  trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais pasiekiamumą tikslinėms grupėms, nurodytoms Nuostatų 9 punkte;

21.3.3. didinti emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu ir susirašinėjant internetu  trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais teikimo žinomumą tiek tikslinėms grupėms, nurodytoms Nuostatų 9 punkte, tiek visuomenei;

21.3.4. sudaryti sąlygas įvairioms amžiaus grupėms įsitraukti į savanorišką veiklą;

21.3.5. sudaryti sąlygas savanoriams nuolatos tobulinti savo įgūdžius;

21.3.6. analizuoti savo įgyvendinamas veiklas, atsižvelgiant į visuomenėje kylančius poreikius emocinei (psichologinei) pagalbai telefonu ir susirašinėjant internetu trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir susirašinėjant laiškais, ir teikti Agentūrai pasiūlymus apie teikiamų paslaugų kryptingumą.

 

VI  SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Projektams įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (pasiektų veiklos rezultatų ataskaitomis, paslaugų sutartimis, sudarytomis su juridiniais ar fiziniais asmenimis dėl Profesinių kompetencijų tobulinimo ir šių paslaugų suteikimo perdavimo-priėmimo aktais, teikiamų konsultacijų registracijos žurnalais, savitarpio pagalbos grupių dalyvių sąrašais teikiamos pagalbos fiksavimo dokumentais, mokymų ir (ar) seminarų darbotvarkėmis ir jų medžiaga bei juose dalyvavusiųjų sąrašais, metodinėmis medžiagomis ir (ar) metodiniais leidiniais, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atskaitymo tvarka ir kitos sąlygos. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos  Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.

23. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 8 (aštuoni) procentai nuo visos iš Agentūros prašomos ir projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

23.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį). Nustatant projekto vadovo atlyginimą remtis nurodomomis projekto vadovo atlyginimo reikšmėmis (https://www.manoalga.lt/atlyginimu-informacija/rinkodara-reklamavimas-viesieji-rysiai/projektu-vadovas), nustatant atlyginimą, ne didesnį nei nurodytos pareigybės atlyginimo vidurkis, ir atsižvelgiant į vadovo kvalifikaciją, darbo patirtį, pareigų specifiškumą ir su tuo susijusį darbo krūvį;

23.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

23.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 15 punkte nurodytų veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

23.2.1.  darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei darbuotojai įdarbinti pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartis ar yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis) (ne mažiau nei 6 vykdytojai privalo atitikti Nuostatų 19 punkte numatytus reikalavimus). 

23.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

23.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įsigijimo išlaidos;

23.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų įsigijimo (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) išlaidos;

23.2.2.3materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos, taip pat išlaidos patalpoms ir technikai, skirtai renginiams organizuoti, nuomoti;

23.2.2.4. vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų profesinei kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

23.2.2.5. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines ir paslaugų sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, teisininkų, psichologų paslaugos);

23.2.2.6. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų, nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų pareiškėjo, projekto vykdytojo ir skirtų projektui vykdyti, elektros, vandens, šildymo išlaidos);

23.2.2.7. projekto viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);

23.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

23.2.2.8.1. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinės, ūkio prekės, maisto prekės ir nealkoholiniai gėrimai, skirti mokymų ar seminarų kavos pertraukų metu), išskyrus ilgalaikį turtą, kaip tai nustatyta Nuostatų 25.1 papunktyje;

23.2.2.8.2. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

23.2.2.8.2.1. maitinimo paslaugos (maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (pietūs kavinėje, valgyklos maitinimo paslaugos);

23.2.2.8.2.2. apgyvendinimo paslaugos;

23.2.2.8.2.3. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos;

23.2.2.8.2.4. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.7. ir 23.2.2.8.2.1–23.2.2.8.2.4. papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslaugos).

24. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 23.2 papunktyje, apmokėti gali būti skirta 100 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos.

25. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

25.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė;

25.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, aplinkos tvarkymo ir (ar) teritorijos priežiūros išlaidos, paveldo tvarkybos darbų;

25.3.  išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d.;

25.4.  išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir  juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, taip pat investicijų projektams finansuoti;

25.5. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

25.6.  išlaidos, skirtos politinei reklamai įsigyti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ir kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

25.7 išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

25.8. transporto priemonių tepalams įsigyti, techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

25.9. išperkamajai nuomai;

25.10.  kitos, tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

26. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas. Pareiškėjas konkursui turi pateikti vieną 2025 metams lietuvių kalba užpildytą paraišką. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Agentūrai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima. Paraiška turi būti užpildyta pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą informacinėje sistemoje.

27. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

28. Paraiškoje nurodoma:

28.1. projekto pavadinimas;

28.2. informacija apie pareiškėją, projekto vadovą, ir projekto buhalterį / finansininką: pagrindinių projekto vykdytojų kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (nurodyta informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);

28.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

28.4. projekto tikslas;

28.5. projekto uždaviniai;

28.6. projekto aprašymas (santrauka), nurodant iškeltą problemą ir jos pagrindimą;

28.7. projekto įgyvendinimo teritorija;

28.8. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

28.9. informacija dėl Nuostatų 16 punkte nurodytų reikalavimų įgyvendinimo;

28.10. projekto tikslinės dalyvių grupės;

28.11. emocinės (psichologinės) pagalbos teikimo telefonu organizavimas tikslinėms grupėms, telefonų numeriai, kuriais bus teikiama emocinė (psichologinė) pagalba telefonu;

28.12. emocinės (psichologinės) pagalbos susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais   (angl. chat) ir laiškais organizavimas tikslinėms grupėms, interneto puslapiai, kuriais bus teikiama emocinė (psichologinė) pagalba susirašinėjant internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat) ir laiškais;

28.13. savanorių rengimas ir jų koordinavimas;

28.14. emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu pasiekiamumo didinimas;

28.15. teikiamų paslaugų stebėsenos planas;

28.16. laukiami rezultatai ir projekto viešinimas;

28.17. projekto veiklų įgyvendinimo planas 2025 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rezultatus, nurodytus Nuostatų 21 punkte;

28.18. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);

28.19. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

29. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Nuostatų 30 punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas.

30. Kartu su paraiška privaloma pateikti šių dokumentų kopijas:

30.1. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu el. parašu pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 1 priedas);

30.2. bendradarbiavimo sutarties (-čių) bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties (-čių) arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, jei yra;

30.3. dokumentų, pagrindžiančių Nuostatų 18.5 papunktyje minimą pareiškėjo patirtį (pavyzdžiui, veiklos ataskaitos (-ų);

30.4. dokumentų, pagrindžiančių vykdytojų turimą išsilavinimą ir (arba) įrodančių vykdytojų dalyvavimą 2023 metais ir (ar) einamaisiais metais ne trumpesniuose nei 6 astronominių valandų tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose emocinę pagalbą teikiantiems asmenims (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 19 punkto reikalavimus);

30.5. dokumentų, įrodančių teisę naudotis patalpomis, kuriose bus vykdomos veiklos;

30.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos  likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

30.7. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

30.8. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

31. Jei SOPAS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos  Nuostatų    , 26, 28, 29, 30 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu sppd@sppd.lt adresu.

32. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi Taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

33. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

34. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

35. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Taisyklių 53 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.

36. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Taisyklių 53 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

37. Ekspertai vertindami projekto turinį ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:

37.1. projekto atitiktį Nuostatų 16 ir 17 punktuose nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

37.2. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.3. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.4. projekto tikslo grupių dalyvių atitiktį projekte numatytam tikslui ir uždaviniams, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.5. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų pagrįstumą, tinkamumą ir nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų metodų tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų sąsajas ar tęstinumą su pareiškėjo ankstesne veikla, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.8. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklos stebėsenos priemonių tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.9. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

37.10. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

37.11. projekto sąmatos tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka.

38. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto sumą.

39. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 46 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.

40. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

41. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 37 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 37 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

42. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 37 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja arba nurodo kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

43. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra reikalingesnis. 

44.  Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 52 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma – 21 balai.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

45. Komisijos darbas organizuojamas Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

46.     Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR  STEBĖSENA

 

47. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

48. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas,  taip pat pirmajam  ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 dienos, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų ataskaitinių kalendorinių metų sausio 5 dienos informacinės sistemos priemonėmis SPPD pateikiant atitinkamai pusmečio ir metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą.Teikiamos šios ataskaitos:

48.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

48.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį;

48.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

48.4. veiklų įvykdymo ataskaita (duomenis pildant augančia tvarka pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus teikiama iki einamųjų kalendorinių metų liepos 5 dienos, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos), kurioje turi būti nurodyta:

48.4.1. informacija apie projekto įgyvendinimo metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

48.4.2. informacija apie Nuostatų 21 punkte ir jo papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

48.4.3. informacija apie emocinės (psichologinės) pagalbos pasiekiamumą telefonu ir susirašinėjant internetu (angl. chat), pateikiant duomenis apie įeinančių, atsilieptų skambučių skaičių, atsakomumo procentą, įeinančių bei atsilieptų pokalbių internetu, trumpaisiais pranešimais (angl. chat), atsakomumo procentą, duomenis apie gautų laiškų skaičių, atsakomumo procentą ir vidutinę pokalbio (ar susirašinėjimo) trukmę, taip pat susirašinėjimo laiškais trukmę kiekvieną mėnesį pagal Nuostatų 21.1–21.4 ir 21.2.1–21.2.9 papunkčiuose išskirtas tikslines grupes;

48.4.4. informacija apie projekto viešinimą.

49. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.

50. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 21.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

50.1. jei projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 16,66 procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.2. jei projekto vykdytojas nepasiekė dviejų iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,33 procentus nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.3. jei projekto vykdytojas nepasiekė trijų iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 49,99 procentus nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.4. jei projekto vykdytojas nepasiekė keturių iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,66 procentus nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.5. jei projekto vykdytojas nepasiekė penkių iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 83,33 procentus nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.6. jei projekto vykdytojas nepasiekė šešių iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

52. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ir (ar) kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

53. Agentūros veiksmai ir neveikimas, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD, Agentūros direktoriaus ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD, Agentūros direktoriaus ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Agentūra patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

54. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

55. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

56. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

57. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

__________

 

Emocinės (psichologinės) pagalbos

teikimo telefonu, susirašinėjant

internetu trumpaisiais pranešimais

(angl. chat) ir susirašinėjant laiškais projektų

finansavimo 2025  metais konkurso nuostatų

1 priedas

 

 

(Deklaracijos forma)

 

PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

_____________

(data)

 

_____________

(sudarymo vieta)

 

 

Aš, _________________________________________________, veikiantis (-i) pareiškėjo 

(vardas ir pavardė)

 

_______________________________________________________ vardu, patvirtinu, kad nėra

(pareiškėjo pavadinimas)

 

toliau nurodytų aplinkybių:

 

1. pareiškėjas nėra sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos;

2. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (nusikaltimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), taip pat už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 205 straipsnyje (Apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (Kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (Kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (Mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (Apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (Aplaidus apskaitos tvarkymas);

3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios arba melagingos informacijos;

4. pareiškėjas per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo konkursą organizuojančiai įstaigai, kaip ji apibrėžta Projektų administravimo taisyklių 4 punkte, nurodytai konkurso nuostatuose, dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos konkursą organizuojančios įstaigos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, komisijų nariams;

5. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokų, mokėjimo įsipareigojimus ir šių įsipareigojimų suma neviršija 10 bazinės socialinės išmokos dydžių, išskyrus atvejus, kai konkurso nuostatuose numatyta kitokia suma (nurodoma, jei pareiškėjas neturėjo pareigos pateikti Projektų administravimo taisyklių 17.5 papunktyje nurodyto dokumento);

6. pareiškėjas turi konkurso nuostatuose nustatytus reikalavimus atitinkančius reikalingus žmogiškuosius išteklius ir tinkamus administracinius gebėjimus įgyvendinti programą, bei atitinka Konkurso nuostatų keliamus reikalavimus vykdytojams dėl darbo užmokesčio (vadovaujantis Konkurso nuostatų 19.1 ir (ar) 19.2 papunkčiais).

7. pareiškėjas neteikia Konkursui paraiškos finansuoti programą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Agentūros, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų programų finansavimo konkursuose;

8. pareiškėjas yra teisės aktų nustatyta tvarka pateikęs 2021 m. arba iki paraiškos pateikimo dienos 2022 m. finansinių ir veiklos ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui, taip pat šiuos rinkinius už paskutinius 3 finansinius metus bei informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jeigu ją turi), jei pareiškėjas yra nevyriausybinė organizacija pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą.

Esu susipažinęs, kad konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti programą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Agentūros, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų projektų / programų finansavimo konkursuose.

Man yra žinoma, kad šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 108.4 papunkčiu, sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.

 

Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, taip pat dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.

 

___________________                   _______________            __________________

(pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto                         (parašas)                                 (vardas ir pavardė) 

asmens pareigų pavadinimas)