herbas2

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Molėtų rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano patvirtinimo

2020 m. vasario 5 d. Nr. B6-104

Molėtai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi, Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų, patvirtintų  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 22.2, 24 punktais, Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Molėtų rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2009 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. B6-292 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai Molėtų rajone plano patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                     Sigitas Žvinys

 

PATVIRTINTA

Molėtų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. B6-104

 

 

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Molėtų rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planas (toliau – Planas) nustato būtinus veiksmus ir priemones, kurias privaloma taikyti gripo pandemijos pavojaus ir gripo pandemijos periodais Molėtų rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė). Pagrindinės gripo pandemijos poveikio kryptys:

1.1. sveikatos sektorius – padaugėjus susirgimo atvejų, didėja sveikatos priežiūros įstaigų darbo krūvis, reikia vis daugiau vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, dėl didelio sergamumo gripu sutrinka planinės sveikatos priežiūros pagalbos teikimas;

1.2. paslaugų sektorius – dėl sergančių darbuotojų sutrinka paslaugų sektoriaus veikla, gali būti neužtikrinamas būtinųjų visuomenės poreikių tenkinimas;

1.3. darbo rinka ir ekonomika – daugėjant sergančių gripu asmenų, gali sutrikti ūkio šakų veikla;

1.4. valstybės valdymas – gali sutrikti valstybės institucijų, savivaldybių funkcijų ir priemonių vykdymas, gali tekti persvarstyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, keisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemones, valstybės institucijų, savivaldybių strateginius veiklos planus ir vykdomų programų priemones;

1.5. švietimo ir kultūros sektorius – susirgus mokytojams ir mokiniams, nutrūksta arba kurį laiką sutrinka mokymo procesas, ribojami masiniai renginiai;

1.6. socialinis sektorius – reikia vis daugiau socialinių paslaugų (pagyvenusių, neįgalių asmenų slauga, vaikų priežiūra, padidėjęs socialinės ir finansinės paramos poreikis).

2. Dėl 1.1 – 1.6 papunkčiuose nurodytų poveikio krypčių pasirengti gripo pandemijai turėtų visi sektoriai, ypač didelį dėmesį skiriant priemonėms, kurios užtikrina nepertraukiamą būtinųjų visuomenės poreikių tenkinimą.

3. Šis Planas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymą Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugpjūčio 31 d. įsakymą Nr. V-816 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. V-536 „Dėl sezoninio gripo bei gripo, sukelto naujo viruso potipio (pandeminio gripo), diagnostikos, gydymo ir profilaktikos antivirusiniais vaistais metodikų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 22 d. įsakymą Nr. V-31 „Dėl Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo stebėsenos aprašo patvirtinimo“ bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius pasirengimą gripo epidemijai.

4. Plano priemonės, numatytos vykdyti tarppandeminiu laikotarpiu, pradedamos nedelsiant vykdyti Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus Planą, o priemonės, numatytos vykdyti pandemijos laikotarpiu - Lietuvoje oficialiai paskelbus gripo pandemijos pradžią. Plano vykdymas yra neterminuotas.

5. Molėtų rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai pagal gripo pandemijos etapus organizacinių priemonių planas reglamentuoja asmens, visuomenės sveikatos įstaigų bei kitų gyvybiškai svarbių įstaigų veiksmus.

6. Plano tikslas – sumažinti gripo pandemijos poveikio mastą ir stiprumą Molėtų rajone.

7. Šis Planas yra Molėtų rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano dalis.

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

8. Planuojant visas pasirengimo gripo pandemijai priemones, vykdant atsako į gripo pandemiją priemones ir vertinant gripo pandemijos patirtį, turi būti paisoma pagrindinių etinių principų: lygybės, nešališkumo, naudingumo / efektyvumo, proporcingumo, nediskriminavimo, solidarumo.

9. Gripas ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos pirmauja tarp užkrečiamųjų ligų pagal socialinę svarbą, žalą gyventojų sveikatai, ekonominius nuostolius. Per įprastinį gripo sezoną suserga 5–10 procentų gyventojų. Lietuvoje kasmet registruojama vidutiniškai apie 40 tūkst. gripo ir 600 tūkst. ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų. Gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis dažniau serga vaikai.

10. Lietuvoje gripo epidemijos skelbiamos savivaldybėse. Epidemija dažniausiai skelbiama, kai sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis rodiklis yra ne mažesnis kaip 100 atvejų 10 tūkst. gyventojų per savaitę, o klinikinių gripo atvejų skaičius sudaro apie 30 procentų visų registruotų gripo ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų. Lietuvoje gripo epidemijos skelbiamos kiekvieną gripo sezoną, išskyrus 2011-2012 m. ir 2013-2014 m. gripo sezonus.

11. Lietuvoje kiekvieną gripo sezoną dėl gripo hospitalizuojama 600-4000 asmenų, dauguma jų – vaikai. Per gripo epidemijas mirtingumas didėja dėl gripo komplikacijų (dažniausiai plaučių uždegimo) ir paūmėjusių kitų lėtinių ligų. PSO duomenimis, dažniausiai per gripo epidemijas miršta vyresnio amžiaus žmonės (80 procentų visų mirčių). Lietuvoje yra daugiau kaip 500 tūkst. gyventojų, sulaukusių 65 metų ir vyresnių (tai sudaro apie 15 procentų visų gyventojų). 2009-2010 m. gripo pandemijos metu visame pasaulyje nuo gripo ir jo komplikacijų mirė apie 400 000 gyventojų, o Lietuvoje - 23 asmenys. Dauguma visų mirusiųjų pandemijos metu buvo jaunesnio amžiaus asmenys.

12. Skiepijimas nuo gripo yra viena svarbiausių priemonių, mažinančių gripo sukeliamą naštą gyventojų sveikatai bei šalies ūkiui. Iš įvairiose valstybėse atliktų tyrimų matyti, kad skiepijimas nuo gripo yra ekonomiškai efektyvus. Tyrimais nustatyta, kad tarp skiepytų asmenų 34–44 procentais sumažėjo vizitų pas gydytojus, 32–45 procentais – prarastų darbingų darbo dienų ir 25 procentais – antibiotikų, skirtų bakterinėms gripo komplikacijoms gydyti, vartojimas. Tyrimų rezultatai rodo, kad pagyvenusių asmenų, gyvenančių uždaruose kolektyvuose, skiepijimas nuo gripo 33 procentais sumažina hospitalizavimo atvejų, 50 procentų – bendrą jų mirtingumą.

13. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatomas sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimas bei priemonės asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tęstinumui užtikrinti gripo pandemijos metu, esant dideliam sergančių asmenų skaičiui.

 

 

III SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Molėtų rajono savivaldybės administracija kartu su Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Utenos departamento Molėtų skyriumi, atsižvelgdami į Plano atsakingų vykdytojų pateiktas pastabas ir pasiūlymus bei teisės aktų pakeitimus, kasmet organizuoja Plano peržiūrėjimą ir atnaujinimą.

_____________________________________

 

Molėtų rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano

1 priedas

 

PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI VEIKSMŲ  ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ

PLANAS PAGAL GRIPO PANDEMIJOS ETAPUS

 

Etapas

Veiksmai

Vykdytojai

1 etapas: tarppandeminis periodas,

naujas gripo viruso potipis nenustatytas; gripo viruso potipis, sukeliantis sezoninį gripą, plinta tarp žmonių, gali būti nustatomas ir gyvūnams

Planavimas ir koordinavimas

1. Atliekant galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės peržiūrą, įvertinti gripo pandemijos pavojų ir, atsižvelgiant į atnaujintą analizę, patikslinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus) – ekstremaliųjų situacijų valdymo  planų sudedamąsias dalis arba jų priedus

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas

2. Koordinuoti savivaldos institucijų bei asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą gripo pandemijai

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas

3. Pasirengimo gripo pandemijai pratybų pagal parengtą Planą koordinavimas

Molėtų rajono savivaldybės administracija

4. numatyti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų personalą, kuris bus mobilizuotas dirbti nustačius naujo gripo viruso potipį šalyje, ir iš anksto reguliariai jį mokyti

ASPĮ, NVSC prie SAM Utenos departamentas

5. Sukaupti būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, atsargas pagal LR sveikatos apsaugos ministro patvirtintą sąrašą, numatyti jų paskirstymą, atsiradus tokiam poreikiui

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

6. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti

Molėtų rajono savivaldybės administracija

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

 

 

 

7. Vykdyti nuolatinę gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinę priežiūrą ir teikti informaciją

NVSC prie SAM Utenos departamentas

8. organizuoti ir koordinuoti paukščių  ar gyvūnų gripo priežiūrą gyvūnų populiacijoje, siekiant nustatyti didelio ir mažo patogeniškumo paukščių ar gyvūnų gripo virusus

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Utenos departamento Molėtų skyrius

9. Įvertinti sezoninio gripo poveikį visiems sektoriams, siekiant numatyti papildomų priemenių poreikį gripo pandemijos metu.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ, gyvybiškai svarbūs subjektai

10. pagal LR sveikatos apsaugos ministerijos pateiktą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse atitinkamai koreguoti pasirengimo gripo pandemijai priemonių planuose numatytas priemones

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

Prevencija ir lokalizavimas

11. Aktyviai skiepyti rizikos grupių asmenis ir gyvybiškai svarbių subjektų darbuotojus, siekiant padidinti jų skiepijimų nuo gripo mastą ir panaudoti visas už valstybės lėšas įsigytas sezoninio gripo vakcinas

ASPĮ, gyvybiškai svarbūs subjektai

12. Įvertinti pandeminės vakcinos logistikos problemas (vakcinų sandėliavimas, saugojimo sąlygų („šalčio grandinės“) užtikrinimas, paskirstymo pajėgumas, vakcinacijos centrų organizavimas, aprūpinimas personalu)

NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

13. Peržiūrėti ir tobulinti teisinę bazę dėl bendrųjų prevencijos priemonių įgyvendinimo ir numatyti reikiamus išteklius

Molėtų rajono savivaldybės administracija

Sveikatos sistemos atsakas

14. Svarstyti ir prireikus atnaujinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų – infekcijų kontrolės, ligonių hospitalizacijos, ligonių srautų valdymo ir aprūpinimo personalu rekomendacijas

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

15. Numatyti alternatyvias, sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančias patalpas (mokyklos, viešbučiai ir kt.) papildomai ligonių hospitalizacijai esant dideliam ligonių srautui

Molėtų rajono savivaldybės administracija

16. Aprūpinti sveikatos priežiūros įstaigas asmens apsaugos priemonėmis

17. Įvertinti medicininių priemonių (vakcinų, antivirusinių vaistų, kitų vaistinių preparatų, asmens apsaugos priemonių ir kt.) poreikį ir numatyti aprūpinimą jomis

Molėtų rajono savivaldybės administracija. ASPĮ

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

 

18. Rinkti sergamumo gripu ir ŪVKTI duomenis, vertinti dinamiką.

Molėtų rajono savivaldybės administracijos savivaldybės gydytoja, NVSC prie SAM Utenos departamentas

19. Rekomenduoti švietimo mokyklų vadovams laikiną ugdymo proceso veiklos nutraukimą, jeigu dėl ligos nelanko pamokų 50 proc. ir daugiau mokinių (priešepideminiu laikotarpiu)

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, formaliojo švietimo įstaigų vadovai

20. Sergamumui pasiekus epideminį lygį, teikti informaciją ir rekomenduoti savivaldybės administracijos direktoriui skelbti epidemijos pradžią

NVSC prie SAM Utenos departamentas

21. Rekomenduoti nutraukti užsiėmimus mokyklose, jeigu dėl gripo ir ŪVKTI nelanko daugiau nei 20 proc. mokinių (esant paskelbtai gripo epidemijai)

Molėtų rajono savivaldybės administracija

22. Rekomenduoti gripo epidemijos metu riboti masinius renginius ir neplanuoti naujų

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas

23. Riboti ligonių lankymą gripo epidemijos metu.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

24. Įvertinti esamą informacijos teikimą ir užtikrinti, kad jis būtų adekvatus pandemijos metu

 

Molėtų rajono savivaldybės administracija

25. Numatyti, kaip bus teikiama informacija visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, radijui, televizijai, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms) skirtingais pandemijos etapais

Molėtų rajono savivaldybės administracija

2-asis etapas.

 

Naujo potipio gripo virusas žmonėms nenustatytas.

Plintantis gyvūnų gripo viruso potipis kelia žmonėms grėsmę.

Planavimas ir koordinavimas

26. Periodiškai tikrinti ir atnaujinti savivaldybės svarbiausių tarnybų, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus)

 

 

 

27. Koordinuoti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą gripo pandemijai.

 

Molėtų rajono savivaldybės administracija

 

 

 

 

 

Molėtų rajono savivaldybės administracija

28. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą pagal Pasaulio sveikatos organizacijos pasirengimo gripo pandemijai planavimo kontrolinį sąrašą (WHO /CDS/CSR/GIP/2005.4), nustatyti trūkumus ir juos pašalinti.

 

Molėtų rajono savivaldybės administracija

29. Organizuoti stalo pratybas pagal parengtus pasirengimo gripo pandemijai planus ir remtis jų rezultatais tobulinant planus ir gerinant pasirengimą gripo pandemijai.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, Molėtų savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo centras

30. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

31. Vadovautis Europos Komisijos, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro bei Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis ir informacija apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse; atitinkamai koreguoti valstybiniame ir administracinių teritorijų pasirengimo gripo pandemijai priemonių planuose numatytas priemones

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas

32. Teikti informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse, asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, įvairioms žinyboms ir žiniasklaidai.

NVSC prie SAM Utenos departamentas

Prevencija ir lokalizavimas

33. Kaupti antivirusinių vaistų, vakcinų, asmeninių apsaugos priemonių atsargas.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

34. Įvertinti rizikos grupių vakcinacijos nuo sezoninio gripo lygį. Skatinti žmonių, turinčių sąlytį su gyvūnais, ir kitų rizikos grupių asmenų vakcinaciją nuo sezoninio gripo.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

 

Sveikatos sistemos atsakas

35. Įvertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų galimybes izoliuoti, gydyti pavienius ligonius, užsikrėtusius nauju gripo viruso potipiu, taikyti priešepidemines priemones.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

36. Įvertinti gebėjimą nustatyti ir valdyti gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų protrūkius asmens sveikatos priežiūros įstaigose

NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

37. Numatyti, kaip bus teikiama informacija visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, radijui, televizijai, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms) skirtingais pandemijos etapais

Molėtų rajono savivaldybės administracija

38. Teikti informaciją visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai, skelbti patikimą informaciją apie gripo epidemijos situaciją

Molėtų rajono savivaldybės administracija

3-iasis etapas.

 

Žmonėms nustatytas naujo potipio viruso sukeltas gripas, tačiau neįrodyta, kad šiuo virusu žmogus gali užsikrėsti nuo žmogaus.

Planavimas ir koordinavimas

 

39. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti, ir numatyti jų poreikį. Jei reikia, juos padidinti

Molėtų rajono savivaldybės administracija

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

 

40. Sustiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą ir protrūkių išaiškinimą žmonių ir gyvūnų populiacijose, siekiant iš anksto numatyti artėjančią kitą gripo pandemijos bangą

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Utenos departamento Molėtų skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

41. Įvertinti gripo epidemiologinę priežiūrą priemonių tinkamumą, jei būtina, atnaujinti rekomendacijas.

Molėtų rajono savivaldybės administracija

42. Užtikrinti sveikatos sektoriaus, kitų žinybų veiklos koordinavimą, nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltą gripo atvejį (-us)

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

43. Vertinti pasirengimo gripo pandemijai planus, atkreipiant dėmesį į ligonių srautų valdymą.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

44. Užtikrinti gripo kontrolę, siekiant užkirsti kelią hospitalinės infekcijos plitimui.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

45. Parengti visuomenės informavimo ir keitimosi informacija tarp valstybės valdymo ir savivaldybės administracijos planą.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas

46. Teikti naujausią informaciją apie pasaulinę gripo epidemiologinę situaciją ir ligos pobūdį institucijoms, kurios būtų įtrauktos į pandemijos valdymą

Molėtų rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Utenos departamentas

47. Patikrinti pasirengimo gripo pandemijai būklę, prireikus pasirengimą tobulinti.

Molėtų rajono savivaldybės administracija

48. Įvertinti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti, ir numatyti jų poreikį.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

49. Sustiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą mieste ir rizikos asmenų grupėse

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

50. Nustatyti išteklių poreikį naujo tipo gripo viruso plitimui valdyti.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Prevencija ir lokalizavimas

51. Įgyvendinti numatytas priemones. Prireikus taikyti naujas Pasaulio sveikatos organizacijos rekomenduojamas priemones.

Molėtų rajono savivaldybės administracija

52. Įvertinti pasirengimą operatyviai naudoti turimas antivirusinių vaistų, skirtų gripo gydymui ir profilaktikai, atsargas.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

53. Įvertinti prioritetinių grupių, kurių gydymui ir profilaktikai bus naudojami antivirusiniai vaistai nuo gripo, sąrašą.

 

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

54. Esant galimybei, tęsti skiepijimą pandeminio gripo skiepais, vadovaujantis numatytais prioritetais ir atsižvelgiant į turimas atsargas

NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

54. Patikrinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą darbui esant dideliam ligonių srautui. Įvertinti pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybes, atnaujinti ir pristatyti būtinuosius reikmenis

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

55. Numatyti sveikatos priežiūros įstaigų darbą, esant dideliam darbuotojų trūkumui.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

56. Atnaujinti planinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą

ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

57. Informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigas, globos institucijas apie infekcijos kontrolės priemones.

Molėtų rajono savivaldybės administracija

 

Planavimas ir koordinavimas

 

58. Peržiūrėti kiekvienos žinybos turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijos valdymui ar lokalizavimui, ir, jei reikia, juos padidinti. Įvertinti informacijos sklaidą, apžvelgti gautą patirtį

Molėtų rajono savivaldybės administracija

59. Užtikrinti įstaigų, institucijų ir kitų subjektų, kurių veiklos tęstinumas ir atliekamos funkcijos būtini viešajam saugumui palaikyti ir būtiniesiems visuomenės poreikiams tenkinti, apskričių ir savivaldybių institucijų pasirengimą gripo pandemijai.

Molėtų rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

 

 

Molėtų rajono pasirengimo

gripo pandemijai plano

2 priedas

 

 

 

 

 

Molėtų rajono pasirengimo

gripo pandemijai plano

3 priedas

 

MOLĖTŲ RAJONO PIRMINIO LYGIO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ GALIMYBĖS APTARNAUTI SERGANČIUS PACIENTUS GRIPO PANDEMIJOS METU

 

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas,

vadovo vardas, pavardė

Adresas

Telefonas, el. paštas

 

 

ASPĮ dirbančių šeimos gydytojų skaičius

VšĮ Molėtų rajono pirminis sveikatos priežiūros centras

Direktorė Eglė Bareikienė

Graužinių g. 2, LT-33125, Molėtai

Tel. (8383) 5 11 51

Mob. 8 65212577

El.p. info@moletupspc.lt

 

11

 

 

 

 

VšĮ Giedraičių ambulatorija

Direktorius Virgilijus Rimavičius

Vilniaus g. 32, Giedraičiai, Molėtų rajonas

Tel. (8383) 5 51 46

Mob. 8 687 16 451

El.p. rimavir@gmail.com

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Molėtų rajono pasirengimo

gripo pandemijai plano

4 priedas

 

 

MOLĖTŲ RAJONO STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ GALIMYBĖS HOSPITALIZUOTI SERGANČIUOSIUS PANDEMINIU GRIPU

 

Įstaigos pavadinimas, vadovo vardas, pavardė

Adresas

tel., el.paštas

Lovų skaičius

(iš jų-slaugos ir palaikomojo gydymo)

VšĮ Molėtų ligoninė

Graužinių g. 3, LT-33125, Molėtai

Tel/faks. (8383) 5 14 35

 

120 (60)

 

 

 

Sutrumpinimai:

ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaiga

NVSC prie SAM Utenos departamentas – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Utenos departamentas

 

 

____________________________________