ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. KOVO 4 D. SPRENDIMO NR. T-49 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2022 m. kovo 3 d. Nr. T-50

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22, 38 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 punktu, 7 straipsniu, įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 4 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Miesto ekonominės plėtros programos (Nr. 05) 01 tikslą „Optimizuoti verslo koordinavimo sistemą“, atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisijos siūlymą (2022 m. sausio 17 d. protokolas Nr. VT-6), Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatus, patvirtintus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 4 d. sprendimo Nr. T-49 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo“ 1 punktu, ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Artūras Visockas

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2021 m. kovo 4 d. sprendimu Nr. T-49

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2022 m. kovo 3 d. sprendimo Nr. T-50

redakcija)

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai) teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2.  Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).

3. Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo tikslas – skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo kūrimąsi, sudaryti palankias sąlygas verslo plėtrai, naujoms darbo vietoms kurti ir darbuotojų profesiniam tobulėjimui, skatinti kurti inovatyvų verslą.

4. Paramos lėšas sudaro Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšos. Lėšų suma kiekvienais metais numatoma Šiaulių miesto savivaldybės strateginio veiklos plano, Miesto ekonominės plėtros programos 05.01.02.01 priemonėje „Skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektus“ ir yra laikoma nereikšminga (de minimis) pagalba bei atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas.

5. Pagal Nuostatus paramos gali prašyti šie SVV subjektai:

5.1. labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje;

5.2. verslininkas, atitinkantis Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas (taip pat ir fizinis asmuo, ketinantis pradėti verslą).

6. Prašymus finansinei paramai gauti vertina, nustato verslo rėmimo prioritetus, paramos lėšas skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo komisija (toliau – Komisija), vadovaudamasi Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos patvirtintu Komisijos darbo reglamentu. Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba savo sprendimu.

7. Išnaudojus einamųjų metų Miesto ekonominės plėtros programoje numatytas lėšas, skirtas finansinėms paramos priemonėms, prašymai nebesvarstomi.

8. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

8.1. bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – pinigine verte išreikšta ne didesnė kaip 200 000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) pagalba vienam ūkio subjektui (vienai įmonei) per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972;

8.2. įranga ir įrankiai – ilgalaikis materialus turtas, skirtas prekėms gaminti ar paslaugoms teikti, numatomas naudoti ilgiau nei vienerius metus ir kurio įsigijimo savikaina yra ne mažesnė už įmonės nusistatytą minimalią ilgalaikio materialiojo turto vieneto vertę;

8.3. inovatyvus verslas  – naujo gaminio arba produkto (nuo prototipo sukūrimo iki galutinio produkto) kūrimas ir diegimas į rinką arba jau egzistuojančio gaminio, produkto ar proceso tobulinimas, procesų automatizavimas, skaitmenizavimas, naujų technologijų diegimas;

8.4. mokymai trumpalaikiai (ne ilgesni kaip 3 mėnesių trukmės) darbuotojų mokymai, seminarai, kvalifikacijos kėlimo kursai, kuriuos išklausius gaunamas sertifikatas, kuriuo yra pažymima, kad mokymai buvo išklausyti, darbuotojas kėlė kvalifikaciją;

8.5. paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir investicijų skyrius;

8.6. paramos gavėjas – SVV subjektas, kuriam Komisijos sprendimu patvirtinta teisė į finansinę paramą;

8.7. paramos teikimo sutartis – su paramos gavėju sudaroma savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis, kurios formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

8.8. paramos teikėjas – Savivaldybė;

8.9. pareiškėjas – SVV subjektas, įgyvendinantis, planuojantis įgyvendinti projektą ir gauti lėšų iš Savivaldybės projektui įgyvendinti;

8.10. paroda – ne ilgiau kaip 7 kalendorines dienas trunkantis renginys, kuriame viešai eksponuojami meno dirbiniai, pramonės gaminiai, paslaugos, mokslo, kultūros ar kitų sričių pasiekimai ir kurio pagrindinė paskirtis yra visuomenės švietimas mokslo, kultūros, meno, pramonės, technologijų ar kitose srityse;

8.11. socialinio poveikio projektas – projektas, pagal kurį įmonės pelno siekimas susiejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais, remiamasi socialiai atsakingo verslo nuostatomis, t. y. SVV subjektas savo veikloje įdarbina socialiai pažeidžiamus asmenis arba, vykdydamas veiklą, sprendžia visuomenės socialines problemas bent vienoje iš šių sričių: kraštovaizdžio apsaugos, gyvūnų globos, visuomenės kūrybiškumo ugdymo, visuomenės sveikatinimo, vaikų ir jaunimo švietimo ir ugdymo bei pensinio amžiaus žmonių neformalaus švietimo, neįgaliųjų veiklos sąlygų gerinimo;

8.12. SVV statuso deklaracija – Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (su tolimesniais pakeitimais) patvirtintos formos dokumentas, kuriame verslo subjektas nurodo Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 1, 2, 3 dalyse ir 4 straipsnio 1 dalyje nustatytas priskyrimo SVV subjektui sąlygas ir deklaruoja savo, kaip SVV subjekto, statusą;

8.13. verslininkas – fizinis asmuo, kuris atitinka Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas ir turi teisę verstis ekonomine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, ir individualia veikla pagal pažymą);

8.14. verslo projektas – verslo idėjos įgyvendinimo planas, kuriuo siekiama sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno;

8.15. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS IR FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

9. Finansinės paramos priemonės, maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui ir finansavimo sąlygos:

 

Finansuojamos priemonės

Finansavimo sąlygos

9.1. Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų dalinis padengimas

Skiriama parama – 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 120 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos – mokestis VĮ Registrų centrui už juridinio asmens įregistravimą, už laikinojo pavadinimo įtraukimą į registrą, pavadinimo tapatumo nustatymą.

Parama pagal šią priemonę skiriama ne daugiau kaip vienam to paties steigėjo einamaisiais kalendoriniais metais įsteigtam smulkiojo verslo subjektui.

Išlaidos kompensuojamos tik tuo atveju, jei įmonės steigėjas (-ai) yra fizinis (-iai) asmuo (-enys).

Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.2. Dalyvavimo verslo pristatymo parodoje, vykstančioje tiek užsienyje, tiek Lietuvoje, išlaidų dalinis padengimas

Skiriama parama – 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 550 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: dalyvio registracijos mokestis, parodos ploto nuomos išlaidos, stendo dizaino ir įrangos išlaidos.

Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.3. Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams mokyti padengimas

Skiriama parama:

·    50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 300 Eur;

·             trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip trijų mėnesių trukmės) darbuotojų mokymams siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesines žinias ir įgūdžius; naujai įsteigtoms įmonėms, kompensuojant privalomus vadovų mokymus (priešgaisrinės ir darbų saugos).

Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos mokymams, jei juos vykdė verslo subjektas, turintis teisę vykdyti mokymo veiklą.

Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.4. Verslo projektų konkursas „Jaunimo nuo 18 iki 29 m. verslo skatinimas“

Skiriama parama – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 3 000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui, verslo reklamos išlaidoms apmokėti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki lapkričio 1 dienos.

Verslo projektų konkurso nugalėtojai turi galimybę kartu su Savivaldybe dalyvauti Verslo ir pasiekimų parodoje, vykstančioje Šiaulių mieste.

9.5. Verslo projektų konkursas „Vyresnių nei 45 m. asmenų verslo skatinimas“

Skiriama parama – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 3 000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui, verslo reklamos išlaidoms apmokėti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki lapkričio 1 dienos.

Verslo projektų konkurso nugalėtojai turi galimybę kartu su Savivaldybe dalyvauti Verslo ir pasiekimų parodoje, vykstančioje Šiaulių mieste.

9.6. Konkursas „Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinis padengimas“

Skiriama parama – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 2 000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos – darbo procese naudojamų mašinų, įrenginių, aparatų, prietaisų, įrankių, įtaisų, kitų reikmenų ir jų priedų, kurie yra tiesiogiai susiję su jų naudojimu, įsigijimo ir jų montavimo išlaidos.

Kompensuojamos tik tos išlaidos, kurios buvo patirtos konkurso vykdymo metais arba ne anksčiau kaip prieš 6 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos.

9.7. Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia SVV subjekto teritorijoje dalinis išlaidų kompensavimas

 

Skiriama parama – 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos – pandusų įrengimas (projektavimo darbai, medžiagos, statybiniai darbai), mobiliųjų pandusų įsigijimas.

9.8. Verslo projektų konkursas „Parama inovatyviam verslui“

Skiriama parama:

·    80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 5 000 Eur;

·    investuojantiems robotikos, automatizavimo, technologijų srityse;

·    kuriantiems naujus, inovatyvius produktus (prototipus) verslui;

·    investuojantiems į verslo skaitmeninimo sprendimus, kuriais siekiama skaitmenizuoti ir (ar) optimizuoti su gamybos ir (ar) paslaugų teikimu susijusius klientų valdymo ir aptarnavimo, tarptautinių kokybės vadybos standartų diegimo ir (ar) veiklos organizavimo procesus;

·    diegiantiems technologines inovacijas, mažinančias klimato kaitos ir šiltnamio efekto pasekmes.

Tinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, reikalingos inovatyviam verslo projektui įgyvendinti: prekių ženklui registruoti, patentuoti, licencijuoti, ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui, prekėms arba paslaugoms, susijusioms su verslo projekto įgyvendinimu, įsigyti, verslo reklamos išlaidoms, darbo vietos steigimo išlaidoms (išskyrus darbo užmokestį), patirtoms konkurso vykdymo metais iki spalio 1 dienos, padengti.

 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Pareiškėjais gali būti Nuostatų 5 punkte nurodyti SVV subjektai, kurie paraiškos teikimo metu atitinka šiuos reikalavimus:

10.1. yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą ir vykdo veiklą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;

10.2. veiklą vykdo gamybos ir paslaugų srityje;

10.3. veiklą vykdo ne ilgiau kaip trejus metus, išskyrus socialinio poveikio projektus vykdančius SVV subjektus. Socialinio poveikio projektą vykdantys SVV subjektai paraiškas gali teikti, jei veiklą vykdo ne ilgiau kaip penkerius metus (skaičiuojama iki paraiškos pateikimo dienos);

10.4. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);

10.5. nėra bankrutavę ar bankrutuojantys, likviduojami ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos;

10.6. neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, Valstybinio socialinio draudimo fondui ir (ar) savivaldybės biudžetui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių sumokėjimo vyksta mokestinis ginčas);

10.7. atitinka nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo sąlygas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje ir 3 straipsnyje:

10.7.1. neveikia žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje;

10.7.2. nevykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklos;

10.7.3. neveikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

10.7.4. neveikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams;

10.7.5. nėra išnaudojęs maksimalios nereikšmingos (de minimis) pagalbos vienai įmonei sumos (200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) arba 100 000 Eur (šimtas tūkstančių eurų), jei vykdoma krovinių vežimo keliais veikla samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį).

11. Teikti paraiškas verslo projektų konkursams Nuostatų 9.4 ir 9.5 papunkčiuose nurodytoms finansavimo priemonėms gali fiziniai asmenys, kurie ketina pradėti verslą, Nuostatų 5 punkte nurodyti SVV subjektai, kurių vienas iš akcininkų, valdantis ne mažiau kaip 50 proc. įmonės akcijų, paraiškos pateikimo dieną yra:

11.1. nuo 18 iki 29 metų (Nuostatų 9.4 papunktyje nurodytai finansavimo priemonei gauti);

11.2. vyresni nei 45 metų (Nuostatų 9.5 papunktyje nurodytai finansavimo priemonei gauti).

12. Paraiškos finansinėms priemonėms, nurodytoms Nuostatų 9.19.3 ir 9.7 papunkčiuose, priimamos visus einamuosius metus iki Nuostatų 7 punkte nurodytų aplinkybių atsiradimo dienos.

13. Finansuojamų priemonių, nurodytų Nuostatų 9.4, 9.5, 9.6 ir 9.8 papunkčiuose, konkursų pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTAI, REIKALINGI FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

14. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti paramą, Savivaldybės administracijai pateikia nustatytos formos paraišką dėl finansinės paramos skyrimo pagal atitinkamą finansavimo priemonę arba paraišką dalyvauti verslo projektų, įrangos ir įrankių įsigijimo konkursuose su visais paraiškoje reikalaujamais dokumentais. Paraiškų formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

15. Siekdamas gauti Nuostatų 9 punkte nurodytą finansinę paramą, pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti:

15.1. išrašą apie įmonės registraciją iš VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro (toliau JAR) (pateikti nebūtina, jei pareiškėjas pasirašo sutikimą tikrinti asmens duomenis);

15.2. verslo liudijimo ir (arba) individualios veiklos pažymos kopiją;

15.3. SVV subjekto statuso deklaraciją, kuri skelbiama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos interneto svetainėje (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai);

15.4. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtą ir interneto svetainėje (https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013) paskelbtą rekomenduojamą formą;

15.5. išlaidas pagrindžiančius dokumentus (kai išlaidos patirtos iki paraiškos pateikimo dienos)

ir kitus paraiškoje nurodytus dokumentus.

16. Tas pats paramos gavėjas kiekviena iš paramos (visa paramos suma) priemonių gali pasinaudoti tik vieną kartą per trejus metus.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

17. Gautos paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.

18. Administracinės atitikties ir paraiškų tinkamumo vertinimą atlieka paramos administratorius, kuris įvertina:

18.1. ar paraiška užpildyta ir ar pridėti visi Nuostatų 15 punkte nurodyti dokumentai;

18.2. ar pareiškėjas atitinka Nuostatų III skyriuje nustatytus reikalavimus;

18.3. kiek per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos įmonėje sukurta darbo vietų (vertinant Nuostatų 9.6 papunktyje numatytai priemonei pateiktas paraiškas);

18.4. kiek procentų įmonė prisidėjo savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto (vertinant Nuostatų 9.49.6 ir 9.8 papunkčiuose numatytoms priemonėms pateiktas paraiškas).

19. Paramos administratorius, nustatęs, kad paraiškos atitinka Nuostatų 10‒12 punktuose numatytas paramos teikimo sąlygas, teikia juos Komisijai sprendimui priimti. Paraiškos, neatitinkančios Nuostatuose numatytų paramos teikimo sąlygų, Komisijai svarstyti neteikiamos.

20. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.1‒9.3 ir 9.7 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones, Komisija vertina atsižvelgdama į jų atitiktį Nuostatų III skyriuje nustatytiems reikalavimams ir į 15.3‒15.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus.

21. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.4‒9.5 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones, Komisija vertina vadovaudamasi Verslo projektų konkurso organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu, ir šiais kriterijais:

21.1. verslo idėjos įgyvendinimo galimybės;

21.2. kuriamo produkto, proceso ar paslaugos reikalingumas, naudingumas potencialiam vartotojui, verslo plėtros galimybės;

21.3. pareiškėjo prisidėjimas savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto;

21.4. kitais kriterijais, nustatytais Verslo projektų konkursų organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

22. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytas finansavimo priemones, Komisija vertina vadovaudamasi Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinio dengimo konkurso organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu, ir šiais kriterijais:

22.1. įrangos ir įrankių išskirtinumas ir reikalingumas (įrangos, įrankių įsigijimo įtaka įmonės veiklos rezultatams efektyvinti);

22.2. per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos sukurtų darbo vietų (viso etato) skaičius;

22.3. paties pareiškėjo prisidėjimas savo lėšomis prie įrangos ar įrankių įsigijimo;

22.4. kitais kriterijais, nustatytais Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinio dengimo konkurso organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

23. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.8 papunktyje nurodytą finansavimo priemonę, Komisija vertina vadovaudamasi Verslo projektų konkurso organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu, ir šiais kriterijais:

23.1. verslo idėjos originalumas;

23.2. kuriamas naujas, inovatyvus produktas, procesas ar paslauga robotikos, automatizavimo, technologijų srityse;

23.3. investuojama į verslo skaitmeninimo sprendimus;

23.4. kuriamo produkto, proceso ar paslaugos reikalingumas, naudingumas potencialiam vartotojui, verslo plėtros galimybės;

23.5. verslo projekto išsamumas ir pagrįstumas  (verslo organizavimo ir valdymo, galimų rizikų įvertinimas, rinkodaros strategijos, pardavimų plano, prognozuojamo pelno, pateiktos išlaidų sąmatos pagrįstumas);

23.6. pareiškėjo prisidėjimas savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto;

23.7. kitus kriterijus, nustatytus Verslo projektų konkursų organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

24. Jeigu gaunamas didelis paraiškų skaičius, o numatytų lėšų suma priemonei yra nepakankama visoms paraiškoms patenkinti, prioritetas skiriamas pareiškėjams ‒ labai mažoms, mažoms įmonėms ir verslininkams, kurie dėl paramos kreipiasi pirmą kartą, ir (arba) surinkusiems didžiausią balų skaičių.

 

VI SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

25. Finansinė parama skiriama Komisijos protokoliniu sprendimu.

26. Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos teikimo sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.

27. Savivaldybei, pasirašant paramos teikimo sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.

28. Dėl Nuostatų 9.2 ir 9.3 papunkčiuose nurodytų finansavimo priemonių gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.

29. Paramos lėšų finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

30. Paramos lėšos skiriamos išlaidų kompensavimo būdu, tai yra kompensuojama dalis patirtų išlaidų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), paramos gavėjui pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Nuostata dėl PVM nekompensavimo taikoma tik PVM mokėtojams.

31. Pagal Nuostatus netinkamos kompensuoti išlaidos yra šios:

31.1. nekilnojamajam turtui ir (ar) žemei įsigyti;

31.2. nekilnojamojo turto ir (ar) žemės nuomai;

31.3. transporto priemonėms įsigyti, išskyrus atvejus, kai transporto priemonė tiesiogiai naudojama verslo projekte numatytoms paslaugoms teikti;

31.4. darbo užmokesčiui;

31.5. valstybės ir (ar) Savivaldybės mokesčiams ir rinkliavoms (socialinio draudimo, pridėtinės vertės (išskyrus tų pareiškėjų, kurie yra ne PVM mokėtojai), akcizo, pelno, gyventojų pajamų, muito ir pan.), nekilnojamojo turto, žemės mokesčiams;

31.6. finansiniams įsipareigojimams dengti ir palūkanoms mokėti;

31.7. draudimui (turto, civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų ir pan.);

31.8. finansuojamos kitomis finansavimo priemonėmis;

31.9. komunalinėms paslaugoms;

31.10. prekių ar įrangos transportavimo, kurjerių paslaugoms;

31.11. ryšių įrangai ir ryšių paslaugoms, kompiuterinei įrangai ir reikmenims įsigyti, išskyrus atvejus, kai perkamos ryšių ar kompiuterinės įrangos prekės, susijusios ir (ar) skirtos verslo skaitmeninimo sprendimams įgyvendinti;

31.12. apmokėtos ne per Lietuvos Respublikoje registruotas įmones ir (ar) bankines institucijas;

31.13. įrangos ar įrankių techninės priežiūros paslaugoms;

31.14. konsultacinėms paslaugoms, galimybių studijoms įsigyti, investicijų projektams parengti;

31.15. kitos tiesiogiai su verslo projekto įgyvendinimu, įrangos ar įrankių įsigijimu nesusijusios išlaidos, kurias nustato Komisija savo protokoliniu sprendimu.

32. Jei paramos administratoriui kyla abejonių dėl išlaidų tinkamumo kompensuoti, sprendimą dėl išlaidų tinkamumo ar netinkamumo kompensuoti priima Komisija protokoliniu sprendimu.

33. Parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis (pirkimas, pardavimas, nuoma ir kt.); konsultacine veikla (išskyrus buhalterines paslaugas); teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.

 

VII SKYRIUS

PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

34. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti finansinę paramą, kitų pateiktų duomenų ir juose nurodytos informacijos teisingumą atsako paramos gavėjas.

35. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, paramos administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.

36. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos teikimo sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Kitu atveju parama neskiriama.

37. Verslo projekto konkurso nugalėtojas, jei jis dalyvavo kaip fizinis asmuo, iki paramos teikimo sutarties pasirašymo turi įsteigti įmonę arba įsigyti verslo liudijimą nepertraukiamam vienerių metų laikotarpiui ar individualios veiklos pažymą veiklai vykdyti.

38. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos teikimo sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys. Su paramos teikimo sutarčių projektais, kuriuos tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, paramos gavėjas gali susipažinti prieš pradėdamas pildyti paraišką arba anketą. Sutarčių sąlygos gali būti keičiamos šalių susitarimu.

39. Verslo projektų konkurso nugalėtojas, pasirašęs paramos teikimo sutartį, įsipareigoja:

39.1. vykdyti verslo projekte numatytą veiklą ne trumpiau kaip 24 mėn. nuo paramos teikimo sutarties įsigaliojimo dienos;

39.2. įsteigti ir 12 mėn. išlaikyti mažiausiai vieną darbo vietą, įskaitant darbo vietą sau;

39.3. paramos lėšas naudoti tik verslo projekto sąmatoje numatytoms veikloms finansuoti;

39.4. pateikti paramos administratoriui pusmečio ir metines finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitas, metines pajamų deklaracijas, kitus paramos administratoriaus reikalaujamus dokumentus, reikalingus paramos gavėjo veiklai ir tinkamam paramos panaudojimui įvertinti.

40. Paramos gavėjas privalo grąžinti suteiktą paramą, jei jis, gavęs paramą pagal Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytą finansavimo priemonę, dvejų metų nuo paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos laikotarpiu įsigytą įrangą ar įrankius išnuomojo, pardavė, įkeitė ar išvežė į užsienį.

41. Paramos gavėjas, gavęs paramą pagal Nuostatų 9.4–9.5 ir 9.8 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones, nevykdantis paramos teikimo sutarties sąlygų arba jas netinkamai vykdantis, praranda teisę į paramą ir per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu, privalo:

41.1. neįvykdęs paramos teikimo sutartyje numatytų įsipareigojimų ir nutraukęs veiklą pirmaisiais metais po sutarties pasirašymo, grąžinti 80 proc. gautos paramos;

41.2. nutraukęs veiklą antraisiais metais po paramos teikimo sutarties pasirašymo, grąžinti 50 proc. gautos paramos. Jei per nustatytą laikotarpį paramos lėšos negrąžinamos, jos išieškomos įstatymų numatyta tvarka.

42. Teisę kontroliuoti, kaip paramos teikimo sutarties šalys laikosi paramos teikimo sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi paramos administratorius, Komisija ir Šiaulių miesto savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

 

VIII SKYRIUS

PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS

 

43. Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:

43.1. teikia smulkiojo verslo subjektams informaciją apie pasinaudojimo paramos lėšomis galimybes;

43.2. rengia paramos teikimo sutarčių projektus;

43.3. atlieka Nuostatų 18 punkte nurodytą administracinį paraiškų vertinimą;

43.4. patikrina informaciją Valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registre apie pareiškėjui suteiktą de minimis pagalbą 36 mėnesių laikotarpiu;

43.5. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka informuoja paramos gavėją apie Komisijos sprendimą skirti paramą ar jos neskirti ir informuoja apie pašymo atmetimo priežastis;

43.6. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja verslo projektų, įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinio dengimo konkursus;

43.7. vertina paramos gavėjo veiklą ir kontroliuoja paramos teikimo sutarties sąlygų įvykdymą;

43.8. teikia Komisijai tvirtinti metinį paramos lėšų panaudojimo planą, nurodydamas siūlomus smulkiojo verslo rėmimo prioritetus, keliamus tikslus, tikslų pasiekimo vertinimo rodiklius;

43.9. teikia Komisijai tvirtinti metinę paramos lėšų panaudojimo ataskaitą.

 

IX SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBA

 

44. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 maksimali de minimis pagalbos suma vienam ūkio subjektui (vienai įmonei) per trejus finansinius metus gali siekti ne daugiau kaip 200 000,00 Eur, o įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą, – ne daugiau nei 100 000,00 Eur. Maksimali teiktinos pagalbos suma gali būti skiriama vienam ūkio subjektui, kurį gali sudaryti ir keli ūkio subjektai. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įgyja kitą, atsižvelgiama į ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių.

45. Kriterijai, kuriais remiantis yra nustatoma, ar ūkio subjektui teikiama parama gali būti laikoma valstybės pagalba:

45.1. parama teikiama valstybės narės iš jos išteklių;

45.2. teikiama parama palaiko tam tikrus ūkio subjektus arba tam tikrų prekių gamybą ir suteikia išskirtinę ekonominę naudą;

45.3. teikiama parama iškraipo arba gali iškraipyti konkurenciją;

45.4. teikiama parama daro poveikį valstybių narių tarpusavio prekybai.

 

X SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

46. Komisijos nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.

47. Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

48. Komisijos sprendimai dėl paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Informacija apie gautas paraiškas, kurioms skirtas ar neskirtas finansavimas, taip pat duomenys apie neįvykdytas sutartis viešinami Savivaldybės interneto svetainėje.

50. Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Savivaldybės institucijų priimtuose sprendimuose.

51. Asmens duomenys, pateikti Savivaldybės administracijai, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti prašymus pateikusius asmenis, įvertinti asmenų atitiktį reikalavimams ir teisę gauti paramos finansavimą, Savivaldybės administracijai tvarkyti paramos finansavimo apskaitą, tinkamai organizuoti paramos finansavimą, įgyvendinimą ir kontrolę. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

52. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau, nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

 

_______________________

part_d6ee852974624afcb0a21961f5cf354f_end