http://intranet.siauliai.lt/files/download/Dokument%C5%B3_formos51/herbai/herbas-didelis-jb.jpg

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2006 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T-67 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gruodžio 29 d. Nr. T-425

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T-133 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2006 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-67

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2016 m. gruodžio 29 d. sprendimo Nr. T-425 redakcija)

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) asignavimų administravimo, savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų pakeitimo ir atskaitomybės procedūras bei tvarką.

2. Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja ir savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Šiaulių miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei Aprašu.

3. Savivaldybės biudžetui vykdyti ir atskaitomybei rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos biudžeto programų sąmatų, išlaidų prekėms ir paslaugoms skaičiavimų ir rodiklių bei atskaitomybės formos, taip pat Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, atskaitomybės ir kitos formos, reikalingos savivaldybės biudžetui sudaryti, vykdyti ir atskaitomybei rengti.

4. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra savivaldybės biudžetinių įstaigų ar Savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų Šiaulių miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (Savivaldybės administracijoje – Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, Savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).

5. Savivaldybės administracijos direktorius paskiria Savivaldybės administracijai skirtų asignavimų programų vykdytojus – Savivaldybės administracijos departamentų ir kitų struktūrinių padalinių ar subjektų vadovus (toliau – programų vykdytojai).

6. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai, vykdydami Savivaldybės tarybos patvirtintas programas, kurioms skirti savivaldybės biudžeto asignavimai, sudaro ir tvirtina pareigybių ir tarifinius sąrašus, neviršydami didžiausio leistino Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinių kultūros, socialines paslaugas teikiančių, sporto mokymo, sveikatos priežiūros, švietimo įstaigų, Šiaulių municipalinės aplinkos tyrimų laboratorijos pareigybių skaičiaus, o kitus rodiklius derina su atitinkamą sritį kuruojančiu Savivaldybės administracijos padaliniu.

7. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir Strateginio planavimo metodikoje.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

8. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Strateginio planavimo ir finansų skyrius (toliau – Strateginio planavimo ir finansų skyrius) per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo patvirtintas savivaldybės biudžetas, įsigaliojimo raštu praneša savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams ir programų vykdytojams apie jiems patvirtintus savivaldybės biudžeto asignavimus.

9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių įstaigų (padalinių) ir kitų subjektų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos programų sąmatos.

10. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių įstaigų (padalinių) ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų teisėtą, ekonomišką, efektyvų ir rezultatyvų naudojimą.

11. Biudžetinių įstaigų vadovai, vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo patvirtinami asignavimų dydžiai, įsigaliojimo duomenis pagal visus valstybės funkcijų bei išlaidų ekonominius klasifikacijos kodus ir pagal Strateginiame veiklos plane patvirtintas priemones suveda į biudžeto programą, patvirtina savo įstaigų biudžeto programų sąmatas ir jas su sąmatų formomis, pareigybių ir tarifiniais sąrašais pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui.

12. Programų vykdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo patvirtinami asignavimų dydžiai, įsigaliojimo sudaro Savivaldybės administracijai skirtų asignavimų programų sąmatas pagal visus valstybės funkcijų bei išlaidų ekonominius klasifikacijos kodus ir Strateginiame veiklos plane patvirtintas priemones ir, pateikę Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Apskaitos skyriui (toliau – Apskaitos skyrius), kuris programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto programą, pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui jas tvirtinti. Patvirtintos programų sąmatos pateikiamos Strateginio planavimo ir finansų skyriui ir Apskaitos skyriui.

13. Sudarydami savivaldybės biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų. Tos įsiskolinimo dalies, kurios nenumatyta padengti planuojamais metais, sudaromas skolos dengimo grafikas.

14. Biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Tokių pajamų įmokėjimo į savivaldybės biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų savivaldybės biudžete. Biudžetinės įstaigos sudaro pajamų, gaunamų už teikiamas paslaugas, ir išlaidų suvestinę sąmatą, taip pat programų sąmatas pagal kiekvieną pajamų rūšį su atitinkamais skaičiavimais.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

15. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (pajamų ir išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas, funkcinę ir ekonominę asignavimų klasifikaciją. Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (pajamų ir išlaidų sąrašą) tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Pakeitus savivaldybės biudžetą, sudaromas patikslintas pajamų ir programų finansavimo planas (pajamų ir išlaidų sąrašas), kurio pakeitimus taip pat tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

16. Strateginio planavimo ir finansų skyrius patvirtintą savivaldybės biudžetą pateikia Finansų ministerijai pagal finansų ministro nustatytas formas.

17. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Strateginio planavimo ir finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Finansavimas iš savivaldybės biudžeto vykdomas pagal patvirtintą pajamų ir programų finansavimo planą (pajamų ir išlaidų sąrašą). Biudžeto programoje parengiami mokėjimo pavedimai, kurių pagrindu formuojamas nurodymas lėšoms pervesti. Jį pirmasis pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo pavaduotojas, antrasis – Strateginio planavimo ir finansų skyriaus vedėjas arba jo pavaduotojas. Pasirašyti mokėjimo pavedimai išsiunčiami į bankus vykdyti. Tuo atveju, kai bankai pagal kreditavimo ir kitas sutartis nurašo mokėtinas sumas nuo sąskaitos, dokumentas dėl lėšų pervedimo nerengiamas.

18. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto išduodami ir gali būti naudojami tik toms reikmėms, kurios numatytos savivaldybės biudžete nurodytose programose pagal patvirtintas programų sąmatas.

19. Strateginio planavimo ir finansų skyrius savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus asignavimo valdytojo programai vykdyti, perveda į asignavimų valdytojų nurodytas sąskaitas pagal jų biudžeto programoje pateiktas paraiškas ir jose nurodytas programų priemones, atsižvelgdamas į savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų.

20. Asignavimų valdytojai paraiškas rengia vadovaudamiesi patvirtintomis programų sąmatomis ir atsižvelgdami į biudžeto lėšų poreikį įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms ir programoms vykdyti. Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į programų sąmatų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti programos sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra poreikis juos apmokėti.

21. Asignavimų valdytojai paraiškas einamojo mėnesio lėšoms gauti Strateginio planavimo ir finansų skyriui pateikia biudžeto programoje. Paraiškos finansuojamos iš iždo sąskaitų per keturias darbo dienas nuo jų pateikimo dienos.

22. Apskaitos skyrius, kai atsiskaitoma už faktiškai atliktus darbus ir paslaugas, paraiškas lėšoms gauti (už praėjusį mėnesį įvykdytus darbus ir suteiktas paslaugas) Strateginio planavimo ir finansų skyriui pateikia biudžeto programoje ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 20 dienos.

23. Asignavimų valdytojai biudžetinių įstaigų pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje ir lėšas iš šių sąskaitų perveda į savivaldybės iždo sąskaitą (Strateginio planavimo ir finansų skyriaus administruojamą Savivaldybės sąskaitą) ne rečiau kaip 2 kartus per mėnesį, jeigu šios pajamos viršija 100 (vieną šimtą) eurų arba jei yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, finansuojamos iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti. Paskutinę mėnesio darbo dieną asignavimų valdytojai lėšų į savivaldybės biudžeto sąskaitą neveda.

24. Asignavimų valdytojai, įmokėję pajamas į savivaldybės iždo sąskaitą, Strateginio planavimo ir finansų skyriui teikia biudžeto programoje paraiškas lėšoms gauti. Asignavimų valdytojai pateikia paraišką tai lėšų daliai, kuri buvo įmokėta į iždo sąskaitą, gauti ir neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų tai sumai arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į iždo sąskaitą. Asignavimų valdytojai išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į savivaldybės biudžetą pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams. Strateginio planavimo ir finansų skyrius pagal pateiktas paraiškas perveda asignavimų valdytojams lėšas ne rečiau kaip du kartus per mėnesį.

25. Strateginio planavimo ir finansų skyrius gali atmesti paraiškas, jei jos užpildytos neteisingai, arba laikinai sulaikyti pateiktų paraiškų registravimą, jei jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų.

26. Asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos savivaldybės biudžeto lėšos būtų panaudotos iki paskutinės mėnesio darbo dienos.

27. Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir jos skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti  bei įsiskolinimams dengti.

28. Asignavimų valdytojai turi teisę, pateikę prašymą Strateginio planavimo ir finansų skyriui ir jame nurodę priežastis, keisti:

28.1. patvirtintų jiems savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami tam tikrai programai ir funkcijai patvirtintų bendrųjų asignavimų išlaidų, iš jų – darbo užmokesčiui, sumų, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos;

28.2. bendrosios asignavimų sumos, skirtos programai vykdyti, paskirstymą ketvirčiais.

29. Asignavimų valdytojai keičia savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, jei keičiama suma sudaro ne mažiau kaip 0,1 tūkst. eurų (vienas skaičius po kablelio).

30. Asignavimų valdytojai gali keisti savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį ir bendrosios asignavimų sumos paskirstymą ketvirčiais vieną kartą per ketvirtį.

31. Pakeitimai, nurodyti 28.1 papunktyje, daromi Strateginio planavimo ir finansų skyriaus vedėjo įsakymu, o nurodyti 28.2 papunktyje – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

32. Asignavimų valdytojai gali ne anksčiau kaip likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos  finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų, neatsižvelgdami į asignavimų paskirstymą pagal funkcijas ir programas. Asignavimų valdytojai šią informaciją privalo pateikti aiškinamajame rašte.

33. Asignavimų sumos išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės investicijų programoje arba savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti. Iš sutaupytų asignavimų išlaidoms lėšų pirmiausia turi būti dengiamas kreditinis įsiskolinimas.

34. Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:

34.1. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučiai, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime ar Savivaldybės tarybos sprendime;

34.2. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotos ir gautos viršplaninės biudžetinių įstaigų pajamos;

34.3. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučiai.

35. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos gali būti naudojamos:

35.1. asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime ar Savivaldybės tarybos sprendime. Jos perkeliamos į kitus biudžetinius metus, paliekamos asignavimų valdytojams ir gali būti naudojamos pagal asignavimų valdytojo patvirtintas sąmatas;

35.2. asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų ir gautų viršplaninių biudžetinių įstaigų pajamų sumos, pervestos į savivaldybės biudžetą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais, jei ta suma yra ne didesnė negu ¼ įmokėtos metinės sumos, arba visa ši suma, jei programos priemonė finansuojama tik iš gautų pajamų įmokų. Lėšos naudojamos pagal asignavimų valdytojo patvirtintas sąmatas;

35.3. asignavimų valdytojo programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių (iš jų – numatomi asignavimai visiems trumpalaikiams įsipareigojimams, išskyrus skolinius įsipareigojimus, buvusiems praėjusių metų gruodžio 31 dieną, padengti ir, jei trumpalaikiai įsipareigojimai viršija nepanaudotą pajamų dalį, numatomų padengti trumpalaikių įsipareigojimų suma turi būti ne mažesnė negu nepanaudota pajamų dalis) Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo, Biudžeto sandaros įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Lėšos naudojamos pagal asignavimų valdytojo patvirtintas sąmatas;

35.4. savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, esant savivaldybės biudžeto lėšų stygiui.

36. Savivaldybės biudžeto skolintos lėšos naudojamos tik investicijų projektuose nurodytoms projektui įgyvendinti reikalingoms lėšoms finansuoti.

37. Investicijų projektų vykdytojai gali teikti Apskaitos skyriui dokumentus savivaldybės biudžeto skolintoms lėšoms gauti tik pagal faktiškai atliktus darbus, neviršydami sąmatoje nurodytų sumų.

38. Investicijų projektų vykdytojai ir Apskaitos skyrius turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos savivaldybės biudžeto skolintos lėšos būtų panaudotos iki gruodžio 31 dienos, o nepanaudotos – grąžintos į iždo sąskaitą ne vėliau kaip gruodžio 31 dieną.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMO IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

39. Savivaldybės biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

39.1. savivaldybės biudžetas vykdomas ir teisės aktų nustatyta tvarka paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

39.2. savivaldybės biudžetas nevykdomas, prireikus  mažinami ar perskirstomi savivaldybės biudžeto asignavimai;

39.3. atsiranda papildomas asignavimų poreikis;

39.4. perskirstomos mokinio krepšelio lėšos;

39.5. keičiasi asignavimų valdytojai;

39.6. pasikeičia specialiųjų tikslinių dotacijų ar kitos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimus;

39.7. gaunamos ar perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

39.8. asignavimų valdytojai gauna viršplaninių pajamų už teikiamas paslaugas;

39.9. asignavimų išlaidoms ekonomija naudojama turtui įsigyti (nesant įsiskolinimų);

39.10. keičiasi asignavimų, patvirtintų darbo užmokesčiui, sumos;

39.11. kitais atvejais vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

40. Visais atvejais keičiant savivaldybės biudžetą, keičiant patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, keičiant patvirtintų asignavimų paskirstymą ketvirčiais:

40.1. Strateginio planavimo ir finansų skyrius per 5 darbo dienasnuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo pakeistas savivaldybės biudžetas, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo pakeistas asignavimų paskirstymas ketvirčiais, Strateginio planavimo ir finansų skyrius vedėjo įsakymo, kuriuo pakeisti asignavimai pagal ekonominę klasifikaciją, įsigaliojimo patvirtina sąmatų pakeitimus biudžeto programoje ir parengia pažymą-pranešimą apie savivaldybės biudžeto pakeitimus pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą, kurią pasirašo Strateginio planavimo ir finansų skyriaus vedėjas arba jo pavaduotojas bei ją išrašęs specialistas ir pateikia asignavimų valdytojams;

40.2. asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 8 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo pakeistas savivaldybės biudžetas, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo pakeistas asignavimų paskirstymas ketvirčiais, Strateginio planavimo ir finansų skyrius vedėjo įsakymo, kuriuo pakeisti asignavimai pagal ekonominę klasifikaciją, įsigaliojimo patvirtina pakeistas programų sąmatas ir jas pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui.

41. Jeigu savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų negu buvo numatyta, finansuojama iš savivaldybės biudžeto tokia tvarka:

41.1. darbo užmokesčiui savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams;

41.2. socialinio draudimo įmokoms;

41.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

41.4. mitybos išlaidoms;

41.5. paskoloms grąžinti, palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams) ir kitiems finansiniams įsipareigojimams vykdyti;

41.6. atsiskaitymams už komunalines ir ryšių paslaugas;

41.7. kompensacijoms už lengvatinį keleivių vežimą;

41.8. miesto tvarkymo išlaidoms;

41.9. miesto renginiams;

41.10. kitoms savivaldybės biudžete numatytoms reikmėms.

42. Reikmėms, nurodytoms 41.1–41.6 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 41.7–41.10 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms. Ši tvarka netaikoma finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą, specialiųjų tikslinių dotacijų  ir kitų tikslinės paskirties lėšų, gautų iš valstybės biudžeto.

43. Jeigu numatoma, kad savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, sprendimus dėl savivaldybės biudžeto patikslinimo Savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu priima Savivaldybės taryba.

44. Vykdant savivaldybės biudžetą gautos viršplaninės pajamos naudojamos laikinai laisviems Savivaldybės piniginiams ištekliams papildyti.

45. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai disponuojamose sąskaitose esančias savivaldybės biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, išskyrus ne didesnę negu ¼ įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų lėšų metinės sumos dalį, grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos.

46. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos savivaldybės biudžetui Lietuvos Respublikos Seimo priimtame atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme, ir lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal tam tikrus įstatymus arba Vyriausybės nutarimus, grąžinamos į valstybės biudžetą – pervedamos į valstybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos, jeigu įstatymai nenumato kitaip.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ATSKAITOMYBĖ

 

47. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

48. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas savivaldybių biudžeto įvykdymo suvestines ataskaitų formas ir savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles.

49. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.

50. Metinį ir ketvirtinį savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro:

50.1. biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į savivaldybės biudžetą, savivaldybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, skiriamų programoms finansuoti, ataskaita;

50.2. savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita;

50.3. finansinės nuomos (lizingo) ir pirkimo išsimokėtinai įsipareigojimų ataskaita;

50.4. mokėtinų ir gautinų sumų ataskaita;

50.5. savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo aiškinamasis raštas.

51. Mėnesinį ataskaitų rinkinį sudaro Aprašo 50.1, 50.3 ir 50.4 papunkčiuose nurodytos ataskaitos.

52. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai Strateginio planavimo ir finansų skyriui teikia:

52.1. metinį savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį – kitais metais po ataskaitinių metų iki sausio 25 dienos;

52.2. ketvirtinį savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį – kitą mėnesį po ataskaitinio ketvirčio iki 15 dienos;

52.3. Aprašo 50.2 ir 50.4. papunkčiuose nurodytų savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų duomenis, suvestus į biudžeto programą: savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos – po ataskaitinio laikotarpio (ketvirčio) iki kito mėnesio 5 dienos, mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitos – po ataskaitinio laikotarpio (mėnesio) iki kito mėnesio 12 dienos. Ataskaitos formuojamos biudžeto programoje ir turi visiškai sutapti su duomenimis, kurie, patvirtinti parašais, pateikiami Strateginio planavimo ir finansų skyriui.

53. Strateginio planavimo ir finansų skyrius kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 10 dienos sudaro savivaldybės biudžeto pajamų įvykdymo ataskaitą.

54. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį tvirtina Savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

55. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, iki kito mėnesio pabaigos biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius paskelbia savo interneto svetainėje.

 

 

VI SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ

 

56. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą.

57.Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

58.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59.Aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

60.Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

_______________________