PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS 2020–2021 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 30 d. Nr. 1-25

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, 48 straipsnio 3 dalimi, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257, Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-269, Panevėžio miesto savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės 2020–2021 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

laikinai einantis Savivaldybės mero pareigas                                                          Valdemaras Jakštas

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2020 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. 1-25

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS 2020–2021 Metų UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės 2020–2021 metų užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) nustato užimtumo didinimo Panevėžio mieste uždavinius, tikslus, priemones, paraiškų pateikimo ir vertinimo, finansavimo skyrimo ir atsiskaitymo už paskirtas lėšas tvarką, Programos įgyvendinimo priežiūros ir kontrolės tvarką.

2. Programa parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 3 dalimi, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257, ir Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-269.

3. Programos tikslai:

3.1. didinti Panevėžio miesto bedarbių gyventojų, atitinkančių Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalimi nustatytas sąlygas, užimtumą;

3.2. ugdyti ir stiprinti Panevėžio miesto bedarbių gyventojų socialinius, darbinius įgūdžius ir didinti jų galimybes susirasti darbą;

3.3. užtikrinti Užimtumo tarnybos, Panevėžio miesto savivaldybės administracijos, valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, socialines ir motyvavimo paslaugas, bedarbiams Panevėžio miesto gyventojams veiklos koordinavimą ir tarpusavio bendradarbiavimą.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Lietuvos statistikos departamento (toliau – LSD) duomenimis, 2016 m. sausio 1 d. Panevėžio mieste gyveno 93 598 nuolatiniai gyventojai, 2017 m. sausio 1 d. – 91 054 nuolatiniai gyventojai, 2018 m. sausio 1 d. – 88 678 nuolatiniai gyventojai, o 2019 m. sausio 1 d. – 87 139 nuolatiniai gyventojai. 2019 metais Panevėžio mieste gyveno 1539 gyventojais mažiau nei 2018 metais, 3915 gyventojų mažiau nei 2017 metais ir 6459 gyventojais mažiau nei 2016 m.

5. Darbingo amžiaus asmenys Panevėžio mieste 2016 metais sudarė 65,6 proc. miesto gyventojų, 2017 metais – 64,9 proc., 2018 metais – 64,3 proc., 2019 metais – 63,8 proc. miesto gyventojų. Mažėjant darbingo amžiaus asmenų skaičiui, didėjo senatvės pensijos amžiaus sulaukusių asmenų skaičius nuo 20,5 proc. 2016 metais iki 22,3 proc. 2019 metais. Vaikų nuo 0 iki 15 metų amžiaus skaičius per 20162019 metų laikotarpį nesikeitė ir sudarė 13,9 proc. miesto gyventojų.

Panevėžio mieste darbingų asmenų nedarbo lygis per 2016–2018 m. laikotarpį sumažėjo nuo 8,6 iki 6 proc. Per tą patį laikotarpį užimtų gyventojų skaičius taip pat sumažėjo nuo 76,7 proc. 2016 metais iki 70,8 proc. 2018 metais.

6. LSD duomenimis, Panevėžio mieste 2018 m. sausio 1 d. buvo registruotas 2361 bedarbis asmuo. Palyginti su 2016–2018 metų duomenimis, matyti bedarbių asmenų skaičiaus mažėjimo tendencija, t. y. 2016 metais buvo 5 011 (7,4 proc. darbingų asmenų (DAG) skaičiaus), 2017 metais – 3900 (7,0 proc. DAG), 2018 metais – 3879 (7,1 proc. DAG) registruoti bedarbiai asmenys. Mažėja ir ilgalaikių, t. y. metus ir ilgiau nedirbančių, bedarbių skaičius: 2016 metais tokių bedarbių buvo 1 070, 2016 metais – 872, 2018 metais – 778. Nepaisant to, kad bedarbių skaičius analizuojamu laikotarpiu mažėjo, poreikis didinti asmenų, taip pat ilgą laiką nedirbančių, užimtumą išlieka.

7. Programos tikslinės grupės – Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje numatytos asmenų grupės – bedarbiai asmenys, kurie yra:

7.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

7.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. vaiką, pripažintą invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

7.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietos;

7.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

7.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

7.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

7.7. grįžę į Lietuvą gyventi nuolat politiniai kaliniai, tremtiniai ir jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą gyventi nuolat dienos;

7.8. turintys pabėgėlio statusą ar tie, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

7.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

7.10. vyresni kaip 40 metų asmenys.

8. Tarp Panevėžio mieste registruotų bedarbių Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys sudaro didžiąją dalį visų bedarbių. Vyresni kaip 40 metų asmenys sudaro daugiau kaip 50 proc. visų registruotų bedarbių. Nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius sudaro labai mažą dalį visų bedarbių.

9. Didelė dalis bedarbių, išskiriamų pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodytus požymius, yra žemos kvalifikacijos arba jos neturi visai. Kvalifikacijos nereikalaujančių darbų pasiūla mieste kasmet mažėja, šių asmenų galimybės įsidarbinti taip pat mažėja, todėl tikslinga bedarbiams organizuoti kvalifikacijos nereikalaujančius laikinuosius darbus, teikiančius socialinę naudą vietos bendruomenei, prisidedančius prie socialinės infrastruktūros palaikymo ir plėtojimo.

10. Laikinųjų darbų organizavimo efektyvumą pagrindžia Panevėžio miesto savivaldybės 2017, 2018 ir 2019 metų užimtumo didinimo programų rezultatai:

Rodiklis / laikotarpis

2017 m.

2018 m.

2019 m.

Užimtumo didinimo programoje dalyvavusių ir laikinuosius darbus dirbusių asmenų skaičius

38

212

345

Po dalyvavimo programoje įdarbintų asmenų skaičius pagal terminuotas darbo sutartis

1

12

18

Po dalyvavimo programoje įdarbintų asmenų skaičius pagal neterminuotas darbo sutartis

0

28

45

Įdarbintų asmenų skaičius, proc.

2,6

18,9

15,4

 

11. Sudėtinga į darbo rinką integruoti skurdo ir socialinės atskirties riziką patiriančius asmenis, nes paprastai jie ilgą laiką būna ekonomiškai neaktyvūs, praradę darbinius įgūdžius, kvalifikaciją ar socialinius gebėjimus arba jų neturintys. Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos gavėjų skaičius Panevėžio mieste 2016 metais buvo 172 asmenys, 2017 metais – 216, 2018 metais – 184, 2019 metais – 157.

12. Siekiant didinti motyvacijos, socialinių, bendrųjų ir darbo įgūdžių stokojančių asmenų užimtumą, be laikinųjų darbų organizavimo, numatomas užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems neįsidarbinusiems 2018 ir (ar) 2019 metais laikinuosius darbus dirbusiems asmenims organizavimas.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

13. Programos įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 15 d.

14. Programos priemonės:

14.1. laikinieji darbai Panevėžio miesto teritorijoje;

14.2. užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimo organizavimas neįsidarbinusiems 2018 ir (ar) 2019 metais laikinuosius darbus dirbusiems asmenims;

14.3. dalyvavimas Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelyje (toliau – Modelis).

15. Įgyvendinant Programą bendradarbiaujama su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio klientų aptarnavimo departamentu (toliau – Užimtumo tarnybos Panevėžio departamentas), valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis užimtumo skatinimo, socialines ir motyvavimo paslaugas.

16. Įgyvendinant Programos 14.1 priemonę organizuojami visuomeninės, sveikatos priežiūros, kultūros, sporto, socialinės paskirties, švietimo objektuose ir įstaigose laikinieji darbai, teikiantys socialinę naudą vietos bendruomenei, prisidedantys prie socialinės infrastruktūros palaikymo ir plėtojimo:

16.1. Panevėžio miesto savivaldybei priskirtų teritorijų tvarkymo ir želdinių priežiūros darbai;

16.2. pagalbos teikiant socialines paslaugas darbai;

16.3. pagalbos teikiant švietimo paslaugas darbai;

16.4. pagalbiniai smulkaus remonto darbai;

16.5. pagalbiniai maisto paruošimo darbai;

16.6. patalpų ir aplinkos tvarkymo darbai;

16.7. pagalbos darbai nevyriausybinėse organizacijose, veikiančiose socialinėje, švietimo, sveikatos srityse.

17. Vieno asmens laikinųjų darbų Programos įgyvendinimo laikotarpiu trukmė – ne daugiau kaip 5 mėnesiai. Asmenų, dirbančių laikinuosius darbus, skaičius nustatomas atsižvelgiant į skirtą Programos finansavimą ir darbdavių poreikį organizuoti laikinuosius darbus.

18. Programos dalyvių ir darbdavių laikiniesiems darbams organizuoti atranka:

18.1. darbdavių parinkimo laikiniesiems darbams pagal Programą organizavimo tvarką, darbdavių atrankos komisijos sudarymo, jos darbo organizavimo tvarką, atrankos darbdaviams parinkti vertinimo kriterijus, jų informavimo apie atrankos rezultatus, apmokėjimo darbdaviams už organizuotus darbus tvarką nustato Užimtumo didinimo programos darbdaviams atrinkti organizavimo tvarkos aprašas, tvirtinamas Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus įsakymu;

18.2. informacija apie numatomus organizuoti laikinuosius darbus, nurodant planuojamą įdarbinti asmenų skaičių, darbų atlikimo terminus ir trukmę, paraiškų juos organizuoti teikimo terminus ir kitą reikalingą informaciją skelbia Savivaldybės administracija vietos spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt;

18.3. darbdaviai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, pateikia Savivaldybės administracijai paraiškas, kuriuose nurodo: planuojamų vykdyti darbų pavadinimą, pobūdį, numatomų sukurti laikinųjų darbo vietų ir į jas įdarbinti skirtų asmenų skaičių, reikalavimus jų kvalifikacijai ar kompetencijai, lėšų poreikį (sąmatą), darbų apimtį, darbo ir jo apmokėjimo sąlygas, įgyvendinimo terminus. Paraiškos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

18.4. Darbdavių atranką atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta ne mažiau kaip iš 5 narių Darbdavių atrankos užimtumo didinimo programai komisija (toliau – Komisija), į kurią gali būti įtraukiami Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos Panevėžio departamento, nevyriausybinių organizacijų atstovai. Komisijos sudėtis ir jos darbo reglamentas tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

18.5. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos pasiūlymus, patvirtina atrinktų laikiniesiems darbams organizuoti darbdavių sąrašą ir pasirašo su atrinktais darbdaviais Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dvišales laikinųjų darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis;

18.6. asmenis, atitinkančius vieną iš Programos 7 punkte išvardytų tikslinių grupių, dalyvauti Programos 14.1 priemonėje atrenka Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrius (toliau– Socialinių reikalų skyrius), atsižvelgdamas į jų galimybes dirbti laikinuosius darbus ir asmenų užimtumą Užimtumo tarnybos Panevėžio departamento organizuojamose priemonėse. Atrenkant asmenis dalyvauti Programoje prioritetas suteikiamas asmenims, atitinkantiems daugiau kaip vieną Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodytą požymį;

18.7. darbdaviai su Socialinių reikalų skyriaus atsiųstais asmenimis pasirašo terminuotas darbo sutartis.

19. Įgyvendinant Programos 14.2 priemonę organizuojamas užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas neįsidarbinusiems 2018 ir (ar) 2019 metais laikinuosius darbus dirbusiems asmenims.

20. Programos lėšomis finansuojamos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos:

20.1. individualaus ar grupinio motyvavimo, asmens poreikių vertinimo;

20.2. finansinio ir teisinio raštingumo ugdymo;

20.3. individualaus ar grupinio krizių valdymo mokymo;

20.4. priklausomybės ligų identifikavimo ir gydymo;

20.5. pavėžėjimo su palydėjimu paslaugos.

21. Aprašo 20 punkte nurodytų paslaugų teikimas organizuojamas paslaugas perkant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka arba jos gali būti teikiamos bendradarbiaujant su Panevėžio socialinių paslaugų centru.

Paslaugų teikimą organizuoja ir asmenis, atitinkančius vieną iš Programos 7 punkte išvardytų tikslinių grupių, dalyvauti Programos 14.2 priemonėje atrenka Socialinių reikalų skyrius, atsižvelgdamas į asmenų užimtumą Užimtumo tarnybos Panevėžio departamento organizuojamose priemonėse ir jų atitikimą Programos 20 punkte nustatytai sąlygai.

Papildomas užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimo organizavimo sąlygas ir organizavimo tvarką nustato Užimtumo didinimo programos organizavimo tvarkos aprašas, tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

22. Įgyvendinant Programos 14.3 priemonę organizuojamas Modelio įgyvendinimas pagal 2020 m. sausio 3 d. Jungtinės veiklos sutartį Nr. 22-3, pasirašytą tarp Panevėžio miesto savivaldybės, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, VšĮ Šiaurės Lietuvos kolegijos, Lietuvos Samariečių bendrijos Panevėžio krašto skyriaus, VšĮ Projektų valdymo ir mokymo centro ir VšĮ Žmogiškųjų išteklių stebėsenos ir plėtros biuro (toliau – Jungtinės veiklos sutartis).

23. Dalyvaudama Modelyje pagal Jungtinės veiklos sutartį Savivaldybės administracija:

23.1. bendradarbiauja su Užimtumo tarnyba ir Modelio įgyvendinimo partneriais, nurodytais Jungtinės veiklos sutartyje;

23.2. paskiria nedirbančių asmenų atvejo vadybininką – darbuotoją, koordinuojantį Susitarimų įgyvendinimą ir juose numatytų paslaugų ir (ar) priemonių teikimą Modelio dalyviams;

23.3. aprūpina atvejo vadybininką darbo priemonėmis;

23.4. sudaro atvejo komandą iš Savivaldybės, Užimtumo tarnybos, Modelio įgyvendinimo partnerių, nurodytų Jungtinės veiklos sutartyje, esant poreikiui – iš darbdavių ar darbdavių organizacijų atstovų, kitų suinteresuotų institucijų ar organizacijų;

23.5. aprūpina atvejo komandą darbo priemonėmis.

24. Asmenis, atitinkančius Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo sąlygas, dalyvauti Programos 14.2 priemonėje Modelyje atrenka Socialinių reikalų skyrius bendradarbiaudamas su Užimtumo tarnybos Panevėžio departamentu.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

25. Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, skirtų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punkte numatytai valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai įgyvendinti: dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas, ir pagal Jungtinės veiklos sutartį Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšoms. Programos 14.1 ir 14.2 priemonės papildomai finansuojamos iš nepanaudotų Savivaldybės biudžeto lėšų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą.

26. Programos 14.1 ir 14.2 priemonėms įgyvendinti numatoma kasmet panaudoti apie 460,3 tūkst. Eur: iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams – 160,3 tūkst. Eur ir iš nepanaudotų Savivaldybės biudžeto lėšų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą – 300,0 tūkst. Eur.

Programos 14.1 ir 14.2 priemonių administravimo išlaidos skiriamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

27. Programos 14.1 ir 14.2 priemonės ir jų įgyvendinimas gali būti tikslinamos atsižvelgiant į patvirtintą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams einamųjų metų paskirstymą savivaldybių administracijoms ir į nepanaudotų Savivaldybės biudžeto lėšų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą panaudojimą.

28. Planuojama vienam asmeniui, dirbančiam laikinuosius darbus, skirti ne daugiau kaip 650,00 Eur per mėnesį.

29. Programos lėšomis finansuojamos šios laikinųjų darbų išlaidos:

29.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojančią Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą minimalią mėnesinę algą;

29.2. darbdavio socialinio draudimo įmokos (nedarbo socialinis draudimas, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinis draudimas);

29.3. darbdavio įmokos į ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą;

29.4. piniginė kompensacija už dirbusio asmens nepanaudotas atostogas, įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas ir darbdavio įmokas į ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą;

29.5. išeitinė išmoka, nutraukus darbo sutartį pagal Darbo kodekso 56 straipsnio 1 dalies 3 punktą, įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas ir darbdavio įmokas į ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą.

30. Programos 28 punkte nurodytas išlaidas darbdaviams perveda Socialinių reikalų skyrius laikinųjų darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutarties nustatyta tvarka.

31. Programos 14.3 priemonei Modeliui finansuoti Jungtinės veiklos sutartyje numatyta bendra beveik 239 tūkst. Eur suma. Panevėžio miesto savivaldybei socialinėms ir motyvavimo paslaugoms pirkti Modelio dalyviams, Aprašo 23.3 ir 23.5 papunkčių išlaidoms finansuoti numatyta beveik 90 tūkst. Eur suma. Numatytos išlaidos gal būti tikslinamos pakeitus Jungtinės veiklos sutartį.

 

V SKYRIUS

prOGRAMOS TĘSTINUMO ANALIZĖ IR PROGNOZĖS

 

32. Planuojama, kad Programos 14.1 ir 14.2 priemonėse kasmet dalyvaus iki 350 nedirbančių asmenų iš Programos 7 punkte nurodytų tikslinių grupių ir iki 70 iš tokių asmenų bus suteiktos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos. Planuojama, kad Programos 14.3 priemonėje Modelyje pagal Jungtinės veiklos sutartį dalyvaus apie 150 ilgą laiką nedirbančių asmenų, atitinkančių Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu nustatytas sąlygas.

33. Programos 2022–2023 metams bus tvirtinamos, įvertinus šios Programos pasiektus rezultatus, susidariusias demografines, socialines aplinkybes ir (ar) darbo rinkos pokyčius bei teisinį užimtumo didinimo programų reglamentavimą.

34. Planuojama, kad Programos 14.1 ir 14.2 priemonėse dalyvaujantys asmenys turės galimybę laikinai įsidarbinti, siekiant atkurti ir ugdyti darbinius įgūdžius bei užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, dalis dalyvių susiras nuolatinį darbą. Tikimasi, kad pirmaisiais metais po dalyvavimo Programos 14.1 ir 14.2 priemonėse darbo rinkoje pavyks įsitvirtinti apie 20 proc., o antraisiais metais – apie 30 proc. šių Programos priemonių dalyvių.

Planuojama, kad Programos metu arba po jos įgyvendinimo ne mažiau kaip 20 asmenų bus įdarbinti įmonėse, įstaigose nuolatiniam darbui arba ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui.

35. Dalis asmenų dalyvavimo Programos 14.1 priemonėje laikotarpiu negaus arba gaus sumažintą piniginę socialinę paramą, todėl bus taupomos Savivaldybės biudžeto lėšos.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR VERTINIMAS

 

36. Programos priežiūros tikslas – sudaryti prielaidas efektyviai įgyvendinti Programos tikslus ir uždavinius. Programos priežiūra bus vykdoma atliekant Programos įgyvendinimo, bedarbių atitikties nustatytiems kriterijams dalyvauti Programoje, lėšų panaudojimo stebėsenos ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo ir efektyvumo analizes.

37. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka bus vykdoma:

37.1. lėšų panaudojimo pagal paskirtį stebėjimas;

37.2. pasiektų rezultatų analizė ir Programos efektyvumo vertinimas.

38. Programos vertinimo rodikliai:

38.1. įdarbintų laikinuose darbuose asmenų skaičius;

38.2. asmenų, gavusių užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas, skaičius;

38.3. darbdavių, dalyvaujančių organizuojant laikinuosius darbus, skaičius;

38.4. įdarbintų po laikinųjų darbų asmenų skaičius.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

39. Informacija apie Programą, jos įgyvendinimą, pasiektus rezultatus, gerąją patirtį bus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, vietos spaudoje.

40. Programos įgyvendinimo tikslu renkami asmens duomenys yra tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

____________________________________