Įsakymas netenka galios 2022-10-01:
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-1541, 2022-09-30, paskelbta TAR 2022-09-30, i. k. 2022-19987
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymo Nr. V-1269 „Dėl Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ pakeitimo
Suvestinė redakcija nuo 2022-01-06 iki 2022-09-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-05-07, i. k. 2014-05167
Nauja redakcija nuo 2022-01-06:
Nr. V-25, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00119
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL UŽSIENIO KALBOS (ANGLŲ, PRANCŪZŲ, RUSŲ, VOKIEČIŲ) BRANDOS EGZAMINO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2014 m. gegužės 6 d. Nr. V-390
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 11 straipsnio 5 dalimi ir 38 straipsnio 4 dalimi:
1. T v i r t i n u Užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino programą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad valstybinio užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino, organizuoto pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino programą, vertinimo rezultatas, fiksuotas balu, taikant 100 balų vertinimo sistemą, atitinka:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 6d.
įsakymu Nr. V-390
UŽSIENIO KALBOS (ANGLŲ, PRANCŪZŲ, RUSŲ, VOKIEČIŲ)
BRANDOS EGZAMINO PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino programa (toliau – Programa) apibrėžia užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino (toliau – egzaminas) tikslus, struktūrą, užduočių pobūdį, vertinimą ir užduočių reikalavimus. Egzaminas yra valstybinis.
2. Programa parengta vadovaujantis Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269 „Dėl Vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“.
3. Orientacinė egzamino raštu trukmė – 3 valandos. Klausymo (sakytinio teksto supratimo) dalis – 30 minučių, skaitymo (rašytinio teksto supratimo) dalis – 60 minučių, rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) dalis – 90 minučių. Kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) dalies orientacinė trukmė vienam mokiniui – 30 minučių , iš jų 15 minučių skiriama pasirengimui atlikti užduotį
II. EGZAMINO TIKSLAS
4. Egzamino tikslas – patikrinti ir įvertinti kandidatų užsienio kalbos mokymosi pasiekimus pagal vidurinio ugdymo bendrąją užsienio kalbos programą, orientuotą į kalbos mokėjimo B1 ir B2 lygius pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis. Egzaminu tikrinami keturių kalbinės veiklos sričių – klausymo (sakytinio teksto supratimo), skaitymo (rašytinio teksto supratimo), rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) ir kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) – gebėjimai.
III. EGZAMINO STRUKTŪRA
5. Egzaminą sudaro keturios dalys – klausymo (sakytinio teksto supratimo) užduotys, skaitymo (rašytinio teksto supratimo) užduotys, rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) užduotys ir kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) užduotys. Visos egzamino dalys yra privalomos.
6. Klausymo (sakytinio teksto supratimo) užduotys tikrina, ar kandidato gebėjimai atitinka:
6.1. B1 mokėjimo lygio reikalavimus:
6.2. B2 mokėjimo lygio reikalavimus:
6.2.1. suprasti turinio ir kalbinės raiškos atžvilgiu sudėtingą kalbą tiek konkrečiomis, tiek abstrakčiomis temomis;
7. Skaitymo (rašytinio teksto supratimo) užduotys tikrina, ar kandidato gebėjimai atitinka:
7.1. B1 mokėjimo lygio reikalavimus:
7.1.1. suprasti įvairių tipų tekstus su samprotavimo elementais kasdienio gyvenimo temomis, kuriuose tiesmukai pateikiama faktinė informacija;
7.2. B2 mokėjimo lygio reikalavimus:
8. Rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) užduotys tikrina, ar kandidato gebėjimai atitinka:
8.1. B1 mokėjimo lygio reikalavimus:
8.1.1. rašyti tekstą, kuriame geba paklausti ir atsakyti, kas yra svarbu, ir pakankamai tiksliai perteikti informaciją ir savo mintis tiek konkrečiomis, tiek abstrakčiomis temomis;
8.1.2. kurti tiesmukus, rišlius tekstus kasdienėmis temomis, aiškiai ir nuosekliai siejant sakinius į vientisą tekstą;
8.2. B2 mokėjimo lygio reikalavimus:
9. Kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) užduotys tikrina, ar kandidato gebėjimai atitinka:
9.1. B1 mokėjimo lygio reikalavimus.
9.1.1. Sakytinės sąveikos (dialogas):
9.1.1.2. pasirinkti tinkamas kalbos priemones komunikaciniam tikslui pasiekti, pritaikyti kalbą adresatui ir pagal situaciją;
9.1.2. sakytinės raiškos (monologas):
9.2. B2 mokėjimo lygio reikalavimus.
9.2.1. Sakytinės sąveikos (dialogas):
9.2.1.1. sąveikauti lengvai ir spontaniškai, aiškiai išdėstyti ir pagrįsti savo požiūrį, paaiškinant ir pateikiant argumentų;
9.2.1.2. pasirinkti tinkamus komunikacijai kalbos vienetus, derinti įvairių formų ir stilių elementus, tikslingai pritaikant kalbą, atitinkančią tikslą ir adresatą;
9.2.2. Sakytinės raiškos (monologas):
9.2.2.1. aiškiai ir detaliai apibūdinti situaciją ir išsakyti nuomonę, išplėtojant ir pagrindžiant mintis papildomais teiginiais, argumentais ir tinkamais pavyzdžiais;
10. Gebėjimus iliustruojančių užduočių pavyzdžiai pateikiami Ugdymo plėtotės centro ir Nacionalinio egzaminų centro interneto svetainėse.
12. Egzamino matricoje pateikiamas egzamino užduočių paskirstymas pagal kalbinės veiklos sritis ir kalbos mokėjimo lygius:
Kalbinės veiklos sritys |
Užduoties taškai, procentais |
||
Iš viso |
B1 mokėjimo lygio |
B2 mokėjimo lygio |
|
Klausymas (sakytinio teksto supratimas) |
25 |
10 |
15 |
Skaitymas (rašytinio teksto supratimas) |
25 |
10 |
15 |
Rašymas (rašytinė sąveika ir raiška) |
25 |
10 |
15 |
Kalbėjimas (sakytinė sąveika ir raiška) |
25 |
10 |
15 |
Iš viso, procentais |
100 |
40 |
60 |
IV. EGZAMINO UŽDUOČIŲ POBŪDIS
13. Egzamino užduotys sudaromos, atsižvelgiant į svarbiausią užsienio kalbų mokymosi veiksnį – komunikacinę kalbų mokymo kryptį. Siekiama, kad egzamino užduotys atspindėtų realias kalbos vartojimo situacijas.
14. Galimi klausymo (sakytinio teksto supratimo), skaitymo (rašytinio teksto supratimo), rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) ir kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) užduočių tipai ir jų svarba pateikiami šios Programos priede.
15. Orientacinė egzamino struktūra pateikiama šioje lentelėje:
Egzamino dalys |
Orientacinė struktūra |
Klausymo (sakytinio teksto supratimo) užduotys |
4 užduotys: iš jų 75 procentai uždarojo tipo, iš jų 25 procentai atvirojo tipo, egzamino dalies vertė taškais – 25 taškai. |
Skaitymo (rašytinio teksto supratimo) užduotys |
4 užduotys: iš jų 75 procentai uždarojo tipo, iš jų 25 procentai atvirojo tipo, bendra skaitomų tekstų apimtis – 1600–1800 žodžių, egzamino dalies vertė taškais – 25 taškai. |
Rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) užduotys |
2 užduotys: rašytinės sąveikos (ne mažiau kaip 80 žodžių), rašytinės raiškos (ne mažiau kaip 180 žodžių), bendra kuriamų tekstų apimtis – ne mažiau kaip 260 žodžių, egzamino dalies vertė taškais – 25 taškai. |
Kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) užduotys
|
2 užduotys: sakytinės raiškos (monologas) , sakytinės sąveikos (dialogas), egzamino dalies vertė taškais – 25 taškai. |
Iš viso taškų |
100 taškų |
V. EGZAMINO VERTINIMAS
16. Bendrieji rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) užduočių vertinimo kriterijai, jų svarba ir aprašai pateikiami šioje lentelėje:
Kriterijus |
Svarba |
Kriterijaus aprašas |
Turinys |
40 procentų |
Komunikacinių intencijų realizavimas, užduoties tikslo pasiekimas, minties rišlumas, argumentų, detalių ir pavyzdžių tinkamumas, turinio išsamumas, apimtis. |
Teksto struktūra ir forma |
30 procentų |
Loginis išdėstymas / seka / nuoseklumas, teksto struktūra / skirstymas į tinkamas dalis, teksto rišlumas, išdėstymas lape (apipavidalinimas).
|
Kalbos priemonių vartojimas |
30 procentų |
Leksinių ir gramatinių formų ir struktūrų
įvairovė, sudėtingumas, tinkamumas ir taisyklingumas, rašyba ir skyryba. |
17. Bendrieji kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) užduočių vertinimo kriterijai, jų svarba ir aprašai pateikiami šioje lentelėje:
Užduoties pobūdis |
Kriterijus |
Svarba |
Kriterijaus aprašas |
Sakytinės raiškos (monologas)
|
Turinys
|
16 procentų |
Turinio atskleidimas ir išsamumas, žodyno turtingumas ir įvairovė. |
Kalbėjimo sklandumas ir rišlumas |
16 procentų |
Pasisakymo tempas, diskurso žymiklių vartojimas.
|
|
Sakytinės sąveikos (dialogas)
|
Komunikacinių intencijų realizavimas |
16 procentų
|
Komunikacinio tikslo pasiekimas, informacijos pateikimas, pasikeitimas informacija, argumentų, detalių ir pavyzdžių tinkamumas.
|
Sąveika ir lankstumas |
16 procentų |
Pokalbio valdymas, pašnekovo įtraukimas į pokalbį. |
|
Sakytinės raiškos (monologas) ir sakytinės sąveikos (dialogas)
|
Kalbos priemonių tinkamumas ir taisyklingumas |
24 procentai
|
Žodyno tinkamumas, gramatinių struktūrų sudėtingumas, gramatinių struktūrų taisyklingumas. |
Tartis ir intonacija |
12 procentų |
Garsų ir žodžių tarties taisyklingumas, intonacijos tinkamumas.
|
18.Vertinant klausymo (sakytinio teksto supratimo) ir skaitymo (rašytinio teksto supratimo) testų atvirojo tipo užduočių atsakymus, gramatinės ir rašybos klaidos nevertinamos, jei jos nekeičia žodžio, frazės, sakinio reikšmės. Konkrečios užduoties galimų teisingų atsakymo variantų sąrašas pateikiamas vertinimo instrukcijoje.
19. Egzamino vertinimas yra kriterinis. Egzaminą laikiusių kandidatų darbai koduojami ir vertinami taškais, centralizuotai vadovaujantis vertinimo instrukcijomis. Kiekvieną kandidato darbą vertina ne mažiau kaip du vertintojai. Jei jų įvertinimas (taškų suma) skiriasi, galutinį sprendimą dėl įvertinimo priima trečiasis – vyresnysis vertintojas.
Užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų,
vokiečių) brandos egzamino programos
priedas
UŽSIENIO KALBOS (ANGLŲ, PRANCŪZŲ, RUSŲ, VOKIEČIŲ) BRANDOS EGZAMINO UŽDUOČIŲ REIKALAVIMAI
1. Užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino tematika atitinka Vidurinio ugdymo bendrosiose užsienio kalbos programose pateikiamas temas.
3. Klausymo (sakytinio teksto supratimo) užduočių reikalavimai:
Užduočių reikalavimai |
B1 mokėjimo lygis 40 procentų |
B2 mokėjimo lygis 60 procentų |
||
Užduočių skaičius |
4 užduotys |
|||
Tekstų autentiškumas |
Tekstai autentiški ir (arba) šiek tiek adaptuoti. Kalba bendrinė. Kalbos tempas natūralus. |
|||
Tekstų parametrai |
Galima ne didesnė nei 3 minučių vieno teksto trukmė. |
Galima ne didesnė nei 5 minučių vieno teksto trukmė. |
||
Teksto pateikimas |
Teksto klausomasi du kartus. |
|||
Tekstų tipai ir žanrai |
Kasdieniai pokalbiai, monologinė kalba / pranešimai / paskaitos, informaciniai skelbimai (pavyzdžiui, viešajame transporte, stotyje, oro uoste), reklaminiai skelbimai radijuje, pokalbiai ir interviu radijo laidose, radijo oro prognozė, radijo naujienos.
|
|||
Tikrinami gebėjimai |
||||
Suprasti pokalbį, diskusiją |
Suprasti svarbiausias kalbėtojų mintis.
|
Suprasti didžiąją dalį to, kas kalbama ilgame ir sudėtingesniame pokalbyje ar diskusijoje. |
||
Suprasti tiesiogiai perteikiamą monologinę kalbą |
Suprasti pranešimo ar pasakojimo pagrindinę informaciją. |
Suprasti turinio ir kalbos atžvilgiu sudėtingų pranešimų, pasakojimų, samprotavimų pagrindinę informaciją. |
||
Suprasti skelbimus ir nurodymus |
Suprasti pagrindinę faktinę informaciją trumpuose skelbimuose ir detaliuose nurodymuose. |
Detaliai suprasti sudėtingesnio turinio skelbimus ir nurodymus. |
||
Suprasti radijo (laidų, interviu, informacinių pranešimų, naujienų, oro prognozių ir kt.) garso įrašus
|
Suprasti svarbiausias radijo laidų mintis. Suprasti pagrindinę informacinių pranešimų, oro prognozių informaciją. Detaliai suprasti naujienas, neilgus informacinius pranešimus, kuriuose informacija pateikiama tiesmukai. |
Suprasti įvairių sričių tekstus, nustatyti kalbėtojo požiūrius ir nuostatas, informacijos turinį. Detaliai suprasti radijo dokumentinių laidų ištraukų garso įrašus. |
||
Užduočių tipai
|
Uždarojo tipo užduotys 75 procentai |
|||
Pažymėti reikiamą atsakymą iš keleto pateiktųjų. Pažymėti teksto turinį atitinkančius ir (ar) neatitinkančius teiginius. Sieti teiginį / teiginius su pasisakymo / pasisakymų / trumpo teksto informacija. |
||||
Atvirojo tipo užduotys 25 procentai |
||||
- |
Įrašyti į sakinius praleistus žodžius. Įrašyti į teksto santrauką praleistus žodžius. |
|||
4. Skaitymo (rašytinio teksto supratimo) užduočių reikalavimai:
Užduočių reikalavimai |
B1 mokėjimo lygis 40 procentų |
B2 mokėjimo lygis 60 procentų |
|
|
Užduočių skaičius |
4 užduotys |
|
|
2 užduotys |
2 užduotys |
|
Tekstų autentiškumas |
Tekstai autentiški ir (arba) šiek tiek adaptuoti |
||
|
Bendra tekstų apimtis* |
1600–1800 žodžių |
|
|
Tekstų parametrai |
Aiškios loginės struktūros tekstai iki 400 žodžių (vieno teksto apimtis), kuriuose informacija pateikiama tiesmukai. |
Sudėtingesnės struktūros tekstai iki 700 žodžių (vieno teksto apimtis). |
Tekstų tipai ir žanrai |
Mišraus tipo tekstai su aprašymo, pasakojimo, informavimo / aiškinimo ir samprotavimo elementais. |
||
Informaciniai, instruktuojamieji ( pavyzdžiui, laiškas, skelbimas, instrukcija, reklama). |
|||
Publicistiniai ( pavyzdžiui, interviu, straipsnis, pranešimas, recenzija). |
|||
|
Mokslo populiarieji (pavyzdžiui, pranešimas, straipsnis) |
||
Tikrinami gebėjimai |
|||
Suprasti korespondenciją (laiškus, elektroninius laiškus) |
Suprasti įvykių, jausmų, norų aprašymus įvairiuose laiškuose.
|
_ |
|
Suprasti krašto pažinimo tekstus, pasakojimus, recenzijas |
Suprasti nesudėtingus krašto pažinimo tekstus, trumpus pasakojimus apie įvykius ir žmones (pasakojimo raidą, temų, veiksmų, vietų, laiko kaitą). |
Suprasti recenzijas kultūros temomis ( pavyzdžiui, apie filmus, spektaklius, koncertus, knygas), apibendrinti pagrindines mintis. |
|
Rasti tekste reikiamą (nurodytą) informaciją ir argumentus
|
Suprasti aiškios struktūros teksto (pavyzdžiui, laikraščio straipsnio ar jo ištraukos) svarbiausias mintis, problemas. Išrinkti reikiamą informaciją iš keleto trumpų tekstų (pavyzdžiui, žinių suvestinių, skelbimų, reklamų) ar teksto vietų.
|
Suprasti aktualios problematikos laikraščio straipsnių ištraukas ar pranešimus, kuriuose reiškiamos nuostatos ar požiūriai. Suprasti mokslo populiariojo teksto pagrindinę informaciją. Rasti teksto fragmentus, reiškiančius pagrindinę mintį ar esminę informaciją, svarbiausius argumentus, reikalingas detales. Apibendrinti informacinių straipsnių, interviu ištraukas, kuriose yra nuomonių, argumentų ir svarstymų. |
|
Užduočių tipai
|
Uždarojo tipo užduotys 75 procentai |
||
Pažymėti teisingą atsakymą / teiginį iš keleto pateiktųjų. Pažymėti teksto turinį atitinkančius ir / ar neatitinkančius teiginius. Sieti tekstą / teksto dalį su pavadinimu, teiginiu. Parinkti (pažymint) tinkamą teksto / pastraipos pradžią. Nurodyti (pažymint) praleistų žodžių vietą tekste (žodžių sąrašas pateikiamas). |
|||
|
Nurodyti (pažymint) praleistų sakinių vietą tekste. |
||
Atvirojo tipo užduotys 25 procentai |
|||
- |
Įrašyti į teksto santrauką praleistus žodžius, žodžių junginius. Įrašyti į tekstą praleistus žodžius (žodžių sąrašas nepateikiamas). Pabaigti sakinį.
|
||
*Pastaba: nurodomas žodžių skaičius apima skaitomus tekstus (taip pat ir išimtus iš teksto sakinius, kurių vietą tekste reikia nurodyti), bet ne užduoties teiginius ir užduoties formuluotę. Žodžių skaičius priklauso nuo kalbos tipo, t. y. ar kalba daugiau sintetinė ar daugiau analitinė.
5. Rašymo (rašytinės sąveikos ir raiškos) užduočių reikalavimai:
Užduočių reikalavimai |
B1 mokėjimo lygis 40 procentų |
B2 mokėjimo lygis 60 procentų |
Užduočių skaičius |
2 užduotys (viena rašytinės sąveikos ir viena rašytinės raiškos) |
|
Bendra kuriamų tekstų apimtis* |
Ne mažiau kaip 260 žodžių |
|
Tikrinami gebėjimai |
||
Kurti įvairių tipų rašytinius tekstus, reiškiant nurodytas komunikacines intencijas (žr. Pagrindinės komunikacinės intencijos) nurodytomis temomis. |
||
Kuriamų tekstų tipai |
Pasakojimas ( pavyzdžiui, apie matytą, skaitytą, girdėtą, patirtą įvykį) |
|
Aprašymas (pavyzdžiui, asmens, vietos, įvykio, patirties) |
||
Informavimas / aiškinimas (pavyzdžiui, apie buvusius, esamus, būsimus įvykius, dalykus) |
||
Mišraus tipo tekstas su samprotavimo elementais |
Tekstas, kurio pagrindas – samprotavimas / argumentavimas (pavyzdžiui, apie patirtus dalykus, turimą informaciją) |
|
Pagrindinės komunikacinės intencijos
|
Papasakoti; informuoti / aiškinti; aprašyti / apibūdinti; samprotauti (argumentuoti, reikšti nuomonę); pasiteirauti informacijos, teikti informaciją; reikšti mintis, jausmus, nuostatas; paprašyti, paaiškinti problemą; pakviesti, padėkoti, atsiprašyti, pasveikinti ir kt. |
|
Užduočių tipai |
||
Rašytinės sąveikos gebėjimus tikrinanti užduotis |
Parašyti asmeninį laišką: perteikti naujienas, išdėstyti savo mintis, su tam tikromis detalėmis aprašyti savo patirtį, jausmus ar įvykius. Parašyti pusiau oficialų laišką, prašant informacijos ar pateikiant informaciją.
Parašyti trūkstamą teksto dalį (pastraipą). |
|
Rašytinės raiškos gebėjimus tikrinanti užduotis |
|
Parašyti samprotaujamojo tipo apibrėžtos formos rašinį / esė su pasakojimo ir (arba) aprašymo elementais, išryškinant svarbiausias mintis ir aktualias paremiamąsias detales ir efektyviai pasirenkant minčių dėstymo strategiją / būdą: pagrįsti pateiktus požiūrius argumentais „už“ ir „prieš“; paaiškinti įvairių dalykų pranašumus ir trūkumus; atskleisti aprašomų dalykų priežasties ir pasekmės ryšį. |
*Pastaba: žodžių skaičius konkrečioje užduotyje priklauso nuo kalbos tipo (daugiau analitinė ar daugiau sintetinė kalba).
6. Kalbėjimo (sakytinės sąveikos ir raiškos) užduočių reikalavimai:
Užduočių reikalavimai |
B1 mokėjimo lygis 40 procentų |
B2 mokėjimo lygis 60 procentų |
Užduočių skaičius |
2 užduotys (kalbėti monologu ir dalyvauti dialoge) |
|
Orientacinis užduoties atlikimo laikas* |
Kalbėti monologu 3–4 min. Dalyvauti dialoge 4–5 min. |
|
Bendras pasiruošimo ir užduočių atlikimo laikas vienam mokiniui |
30 min. |
|
Tikrinami gebėjimai |
||
Kurti įvairių tipų sakytinius tekstus, reiškiant komunikacines intencijas (žr. Pagrindinės komunikacinės intencijos) nurodytomis temomis. |
||
Kuriamų tekstų tipai |
Monologas (produkavimo užduotis, atlieka vienas mokinys) |
|
Dialogas (sąveikos užduotis, atlieka mokinių pora – mokinys A ir mokinys B arba mokinys poroje su egzaminuotoju) |
||
Pagrindinės komunikacinės intencijos
|
Gauti, teikti informaciją ir keistis informacija, remiantis turimomis žiniomis ir asmenine patirtimi: teirautis informacijos; keistis arba teikti informaciją apie faktą ar įvykį, asmenį, daiktą, asmens arba daikto buvimą ar nebuvimą, kiekį, kokybę, daiktų priklausomybę; apie veiksmą, laiką, vietą, veiksmo ar įvykio priežastį ir tikslą; apie veiksmo galimybę, būtinybę, tikimybę.
Reikšti emocijas, jausmus: džiaugsmą, apgailestavimą, pasitenkinimą / nepasitenkinimą, teigiamą ar neigiamą vertinimą, abejingumą, nustebimą, užuojautą, susirūpinimą, pritarimą / nepritarimą ir kt.
Naudotis kalbos etiketo frazėmis: susipažinti, prisistatyti ir pristatyti kitą asmenį, pasisveikinti, atsisveikinti, kreiptis į kitą asmenį, dėkoti, pasveikinti; atsiprašyti, atsakyti į padėkojimą ir atsiprašymą.
Reikšti nuostatą, požiūrį, įtikinti, argumentuoti: reikšti ir sužinoti nuostatą, požiūrį, nuomonę, keistis nuomonėmis, apibūdinant asmenį, daiktą, faktą, įvykį, poelgį; sutikimą ar nesutikimą, ketinimą, norą, reikalavimą, prašymą, patarimą, raginimą, kvietimą, atsisakymą, leidimą ar draudimą, pažadėjimą, abejojimą.
Valdyti, struktūruoti pokalbį: pradėti pokalbį, inicijuoti, palaikyti pokalbį, keisti pokalbio temą (kryptį); paprašyti dėmesio, paprašyti pakartoti, perklausti, priminti, užbaigti pokalbį.
|
|
Užduočių tipai |
||
Sakytinės raiškos gebėjimus tikrinanti užduotis (monologas) |
Pasisakymas pagal pateiktą temą / situaciją (pateikiamas planas).
Pasisakymas pagal tekstą / teiginį – stimulą (pateikiamas planas).
Pasisakymas pagal paveikslėlį / paveikslėlius ar diagramą (pateikiamas planas). |
|
Sakytinės sąveikos gebėjimus tikrinanti užduotis (dialogas) |
Pokalbis siekiant susitarti (pateikiamas dialogo planas).
Diskusijos tipo pokalbis (pateikiamas dialogo planas). |
*Pastaba: nurodytas laikas skiriamas užduočiai atlikti be pasirengimui skirto laiko.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-25, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00119
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. V-390 „Dėl Užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino programos patvirtinimo“ pakeitimo