Suvestinė redakcija nuo 2023-10-28 iki 2024-05-17
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-06-10, i. k. 2021-13291
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO SU PARTNERIAIS TVARKOS APRAŠO, EKSPERTŲ ATRANKOS Į SUDAROMŲ KOLEGIALIŲ ORGANŲ VEIKLĄ TVARKOS APRAŠO BEI PARTNERIŲ IR EKSPERTŲ ETIKOS KODEKSO PATVIRTINIMO
2021 m. birželio 10 d. Nr. 3D-382
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. 3D-707, 2023-10-27, paskelbta TAR 2023-10-27, i. k. 2023-20976
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“,13.2 papunkčiu ir atsižvelgdamas į Laikinosios darbo grupės, sudarytos žemės ūkio ministro 2021 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 3D-135 „Dėl laikinosios darbo grupės sudarymo“, pateiktus siūlymus:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašą.
2. N u s t a t a u, kad ministerijos struktūriniai padaliniai per 3 mėnesius nuo įsakymo įsigaliojimo dienos parengia teisės aktų projektus dėl sudaromų kolegialių organų pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-531, 2021-08-30, paskelbta TAR 2021-08-30, i. k. 2021-18224
3. R e k o m e n d u o j u pavaldžioms įstaigoms įvertinti būtinybę parengti ir patvirtinti sudaromų kolegialių organų grupių tvarkos aprašą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodekso nuostatas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO SU PARTNERIAIS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) bendradarbiavimo su partneriais sritis, tikslus, principus, bendradarbiavimo organizavimo tvarką.
2. Apraše vartojama sąvoka socialinė partnerystė (toliau – partnerystė) – kompetentingų regioninių, vietos, mokslo ir kitų institucijų bei nevyriausybinių organizacijų ir įstaigų, atstovaujančių žemės ūkio, kaimo plėtros, žuvininkystės, mokslo, miškų, agrarinės aplinkosaugos sektoriams, įtraukimas į žemės ūkio ir kaimo plėtros politikos įgyvendinimą.
3. Partneryste siekiama:
3.1. plėtoti ilgalaikio ir tvaraus bendradarbiavimo tradicijas, gerinant žemės, miškų ūkio ir kaimo plėtros sistemą;
3.2. sudaryti partneriams galimybę dalyvauti sprendimų priėmimo procese žemės ūkio ir kaimo plėtros sistemoje ir su ja susijusiose ar galinčiose ją veikti srityse, identifikuojant problemas ir (ar) poreikius, teikiant pasiūlymus ir vertinant numatomo teisinio reguliavimo teigiamas ir neigiamas pasekmes, svarstant atskirus veiksmus ir priemones;
3.3. per išsakytų ir išgirstų nuomonių ir pasiūlymų įvairovę ieškoti geriausių sprendimų Ministerijos veiklos srityse;
3.4. pagerinti priimamų sprendimų kokybę dėl partnerių suteikiamų specifinių žinių, techninių patarimų, taip pat dėl didesnio visuomenės įtraukimo;
3.6. teigiamo poveikio viešajam administravimui, padidėjus tarpinstituciniam koordinavimui ir bendradarbiavimui;
3.7. įtraukti partnerius į Ministerijos sprendimų priėmimą, užtikrinti dialogą tarp valstybinio ir nevalstybinio sektorių ir taip skatinti pilietinės visuomenės vystymąsi;
3.8. konsensuso, padidėjusių partnerių žinių ir pagerėjusių bendradarbiavimo su valdžios institucijomis gebėjimų;
4. Ministerijos partnerė – organizacija, kurią Ministerija pripažįsta partnere šio Aprašo nustatyta tvarka.
5. Ministerijos partneriai:
5.1. instituciniai partneriai (valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos), išskyrus Ministerijos valdymo srities įstaigas;
5.2. socialiniai-ekonominiai partneriai (asociacijos, visuomeninės, nevyriausybinės organizacijos ir kt.);
6. Šis Aprašas taikomas, kai yra poreikis Ministerijos partnerį kviesti dalyvauti komitetų, komisijų ar darbo grupių (toliau – Darbo grupės) veikloje, konsultacijose ir diskusijose, siekiant pasidalyti žiniomis ir nuomonėmis, išskyrus atvejus, kai reikalingi ekspertai, kurių atranka vykdoma pagal Ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašą.
II SKYRIUS
MINISTERIJOS IR MINISTERIJOS PARTNERIŲ BENDRADARBIAVIMO SRITYS IR PRINCIPAI
7. Šis Aprašas taikomas Ministerijai ir Ministerijos partneriams bendradarbiaujant šiose srityse:
7.1. kaimo plėtros, žemės, miškų ūkio ir maisto ūkio srityse, maisto produktų ir jų žaliavų kokybės, ekologiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybos, pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą pagamintų produktų, Lietuvoje gaminamų produktų konkurencingumo tarptautinėje rinkoje didinimo, socialinės ekonomikos srityse, žemės ūkio subjektų kooperacijos ir kitų bendradarbiavimo formų skatinimo srityje, įgyvendinant Europos žaliojo kurso (klimato kaitos, agrarinės aplinkosaugos, tvaraus vartojimo ir požiūrio į maisto sistemas, dirvožemio, vandens ir oro taršos mažinimo ir kt.) įgyvendinimo reglamentavimo nuostatas;
7.3. žemės tvarkymo, melioracijos, žemės reformos, žemėtvarkos, geodezijos, kartografijos, nekilnojamojo turto kadastro;
8. Ministerijos ir Ministerijos partnerių bendradarbiavimas grindžiamas šiais principais:
8.1. atvirumo – užtikrinti Aprašo 7 punkte nurodytų sričių valdymo procesų atvirumą ir skatinti visuomenę aktyviai juose dalyvauti;
8.2. viešumo ir skaidrumo – bendradarbiavimas yra viešas, nuolat supažindinant visuomenę ir interesų grupes su formuojama žemės ūkio ir kaimo plėtros politika;
8.3. efektyvumo – Ministerijos partneriai į Aprašo 7 punkte nurodytų sričių tikslų įgyvendinimą įtraukiami pagal savo kompetenciją ir dėl esminių kausimų;
III SKYRIUS
Reikalavimai MINISTERIJOS PARTNERIUI
9. Ministerijos partnere gali tapti organizacija, kuri atitinka šiuos pagrindinius kriterijus:
IV SKYRIUS
MINISTERIJOS PARTNERIŲ PAIEŠKA IR TVIRTINIMAS
10. Ministerijos partnerių paiešką ir Ministerijos partnerių sąrašo projektų dėl bendradarbiavimo su partneriais teikimą žemės ūkio ministrui tvirtinti vykdo Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už bendradarbiavimą su socialiniais partneriais.
11. Ministerijos partnerių paieška vykdoma, kai Ministerijai bendradarbiavimo tikslais reikia Aprašo 5.3 papunktyje numatytų Ministerijos partnerių:
11.1. galimų Ministerijos partnerių paieška vykdoma viešai prieinamuose informacijos ir duomenų šaltiniuose (pvz., internete, Juridinių asmenų registre, socialiniuose tinkluose, informacijos ir duomenų bazėse ir pan.);
11.2. prieš kviesdama tapti Ministerijos partneriu, Ministerija nustato ir įvertina, kaip konkreti organizacija yra susijusi su svarstoma sritimi bei kokiu mastu organizacija atstovauja su svarstoma sritimi susijusiems tam tikros suinteresuotos grupės interesams;
12. Partnerių, nurodytų Aprašo 5.2 papunktyje, poreikis skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje, viešai kviečiant teikti prašymus tapti Ministerijos partneriu:
12.1. organizacija, ketinanti tapti partnere, Ministerijai turi pateikti nustatytos formos prašymą (Aprašo priedas), nurodydama, kurioje (-se) srityje (-se) nori bendradarbiauti su Ministerija;
12.2. Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už bendradarbiavimą su socialiniais partneriais, gavęs organizacijų prašymus, vertina potencialius kandidatus į partnerius, ar organizacija:
13. Paieškos ir tvirtinimo procedūra instituciniams partneriams netaikoma. Jie raštu kviečiami, atsižvelgiant į jų veiklos sritį.
14. Partnerių sąrašą, kuris skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje, tvirtina žemės ūkio ministras. Partnerių sąrašas peržiūrimas ir prireikus (pvz., esamam partneriui norint bendradarbiauti ir kitoje (-se) srityje (-se), pateikus prašymą organizacijai, nesančiai partnere, tapti Ministerijos partneriu, partnerį išbraukiant iš partnerių sąrašo ir pan.), ne rečiau kaip kas ketvirtį, atnaujinamas.
V SKYRIUS
PARTNERIŲ ATSTOVŲ ĮTRAUKIMAS Į MINISTERIJOS ORGANIZUOJAMAS DARBO GRUPES, KONSULTACIJAS IR DISKUSIJAS
16. Ministerijos partnerio atstovą į Darbo grupės veiklą, konsultaciją ar diskusiją kviečia Ministerijos struktūrinis padalinys (toliau – Atsakingas padalinys), kuriam šio Aprašo 7 punkte nurodytose srityse iškyla poreikis kviesti į Darbo grupę, konsultaciją ar diskusiją pasidalyti žiniomis ir nuomonėmis.
17. Ministerijos partnerių atstovų įtraukimas į Darbo grupių veiklą, konsultacijas ir diskusijas vykdomas tokia tvarka:
17.2. Ministerijos partneriai yra kviečiami iš žemės ūkio ministro patvirtinto Ministerijos partnerių sąrašo, atsižvelgiant į konsultacijų ir diskusijų turinį pagal Aprašo 7 punkte nurodytas sritis;
VI SKYRIUS
PARTNERIŲ ATSTOVŲ TEISĖS IR PAREIGOS
18. Ministerijos partnerio atstovui suteikiamos šios teisės:
VII SKYRIUS
BENDRADARBIAVIMO NUTRAUKIMO IR PARTNERIO ATSTOVO PAKEITIMO SĄLYGOS
20. Ministerijos partneris iš žemės ūkio ministro patvirtinto partnerių sąrašo išbraukiamas:
20.2. Ministerijos ar Ministerijos partnerio iniciatyva raštu įspėjus kitą šalį prieš 5 darbo dienas iki numatomo bendradarbiavimo pasibaigimo dienos;
21. Tais atvejais, kai Ministerijos partnerio skirtas atstovas veikė šališkai, supainiojo Ministerijos viešuosius ir Ministerijos partnerio ar savo privačius interesus, neinformavo apie galimą interesų konfliktą, Ministerija kreipiasi dėl šio asmens pakeitimo kitu atstovu. Ministerijos partneris jį pakeičia, deleguodamas kitą atstovą, per 7 darbo dienas nuo Ministerijos kreipimosi gavimo dienos. Jei Ministerijos partneris kito atstovo nedeleguoja, Ministerija pašalina Ministerijos partnerio atstovą iš darbo grupės sudėties.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Šio Aprašo pagrindu vykstantis Ministerijos ir Ministerijos partnerio bendradarbiavimas yra neatlygintinas, vykdomas savanoriškumo pagrindu ir nėra finansuojamas iš Ministerijos veiklai skirtų lėšų.
23. Informacija apie Ministerijos ir organizacijų bendradarbiavimą, jo apimtį ir rezultatus (aptartus klausimus, priimtus sprendimus ar susijusius susitikimų protokolus) viešinama Ministerijos interneto svetainėje adresu http://www.zum.lt. Už viešinimą atsakingas šio Aprašo 16 punkte nurodytas Ministerijos struktūrinis padalinys.
24. Ministerijos ir Ministerijos partnerio bendradarbiavimo patirties bei rezultatų sklaida, nepažeidžiant BDAR (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), gali būti vykdoma ir organizacijos interneto svetainėje, ir (arba) socialiniuose tinkluose.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos
bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo
priedas
(Prašymo dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ir organizacijos
bendradarbiavimo forma)
________________________________________________________________
(prašymo teikėjo pavadinimas, kodas, adresas, kontaktiniai duomenys)
PRAŠYMAS DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS IR ORGANIZACIJOS BENDRADARBIAVIMO
___________________ Nr.
(data)
1. ORGANIZACIJOS DUOMENYS
Pavadinimas |
|
Juridinio asmens kodas |
|
Atsakingas asmuo |
|
Atsakingo asmens telefonas |
|
Atsakingo asmens el. paštas |
|
2. SRITYS, KURIOSE ORGANIZACIJA NORI BENDRADARBIAUTI SU MINISTERIJA (pateikite informaciją apie organizacijos tikslą (-us), uždavinius, pagrindines veiklas ir nurodykite sitis (pagal Aprašo 7 punktą), kuriose norite bendradarbiauti su Ministerija)
|
3. PATEIKIAMAS ATSTOVAUJAMŲ NARIŲ SĄRAŠAS (pateikiama interneto svetainės, kurioje ši informacija prieinama viešai, nuoroda arba narių sąrašas, jei organizacija neturi interneto svetainės)
|
4. ORGANIZACIJOS DEKLARACIJA
Organizacija, teikdama prašymą, patvirtina, kad:
3) organizacija įregistruota juridinių asmenų registre ir nėra bankrutuojanti, likviduojama ar
laikinai sustabdžiusi veiklą;
5) skiria atstovauti savo organizacijai tik nepriekaištingos reputacijos asmenis, kurie neturėjo ir neturi galiojančio teistumo už korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, kaip jos apibrėžtos Korupcijos prevencijos įstatyme, bei ekonomines-finansines nusikalstamas veikas.
____________________________ _______________ _________________________
(vadovo ar įgalioto asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2023 m. spalio 27 d. įsakymo Nr. 3D-707
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS EKSPERTŲ ATRANKOS Į SUDAROMŲ KOLEGIALIŲ ORGANŲ VEIKLĄ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) ekspertų atrankos tvarką, tikslus, principus, reikalavimus organizacijoms ir jų kandidatams į ekspertus, ekspertų teises ir pareigas, eksperto veiklos nutraukimo pagrindus ir tvarką.
2. Aprašo tikslas – reglamentuoti skaidrų, objektyvų, nešališką ekspertų įtraukimą į Ministerijoje sudaromų kolegialių organų, t. y. tarybų, komitetų, komisijų ir kitų nuolatinio pobūdžio kolegialius sprendimus priimančių darbo grupių (toliau – darbo grupės), kai joms reikalinga ekspertinė pagalba, veiklą, siekiant gauti ekspertų išvadas ir paaiškinimus ar identifikuoti problemas ir (ar) poreikius, teikiant pasiūlymus ir vertinant numatomo teisinio reguliavimo teigiamas ir neigiamas pasekmes, svarstant atskirus veiksmus ir priemones.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Ekspertas – organizacijos deleguotas kandidatas į ekspertus, kuris Aprašo nustatyta tvarka atrinktas ir žemės ūkio ministro įsakymu (arba Ministerijos kanclerio potvarkiu) patvirtintas ekspertu sudarytos darbo grupės veikloje.
3.2. Kandidatas į ekspertus – organizacijos deleguojamas ekspertas, kuris yra organizacijos narys, dalyvis ar darbuotojas.
3.3. Organizacija – pareiškėjas, kuriuo gali būti juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo 4 ar 5 ir 9 punktuose nurodytus kriterijus.
4. Organizacijomis gali būti:
5. Organizacijomis nėra pripažįstamos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos. Kai reikalingas specialus kompetencijų poreikis, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos deleguoti savo atstovus į darbo grupės narių sudėtį kviečiamos raštu.
6. Šis Aprašas taikomas, kai darbo grupei reikalingos specialios ir (ar) mokslinės žinios, išsami esamos padėties ir (ar) užsienio šalių praktikos analizė, pavyzdžiui, projektų atrankos komitetai ir kitos nuolatinio pobūdžio Ministerijos reguliavimo srities darbo grupės, išskyrus Lietuvos kaimo plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos komitetą, Lietuvos kaimo tinklo veiklos koordinavimo grupę, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos stebėsenos komitetą, Melioracijos įmonių ir specialistų atestavimo komisiją ir kitas nuolatinio pobūdžio darbo grupes, kurių sudarymo principus, narių atrankos kriterijus, narystę, narių rotaciją reglamentuoja kiti teisės aktai.
II SKYRIUS
Reikalavimai ORGANIZACIJAI ir JOS KANDIDATUI Į EKSPERTUS
9. Organizacija turi atitikti šiuos pagrindinius reikalavimus:
9.1. turi veikti žemės, maisto ūkio, miškų ūkio, žuvininkystės ir (ar) kaimo plėtros, valstybės valdymo srityse arba kitoje kvietime teikti prašymą nurodytoje srityje;
9.4. organizacijai ir (ar) kandidatui į ekspertus neturi būti taikyta atsakomybė pagal Aprašo 31 punktą;
9.5. turi deleguoti nepriekaištingos reputacijos, nešališką, darbo grupės, į kurios veiklą atrenkamas ekspertas, veikloje paskutines dvi kadencijas iš eilės ekspertu nebuvusį ir laikytis Ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodekso bei deklaruoti privačius interesus pagal Aprašo 4 priedą (arba teikti privačių interesų deklaracijos išrašą iš PINREG) įsipareigojusį kandidatą į ekspertus. Eksperto kadencija – eksperto veiklos terminas darbo grupėje ne ilgesnis kaip 2 metai nuo jo patvirtinimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (arba Ministerijos kanclerio potvarkiu).
10. Aprašo 9.4–9.5 papunkčiuose nurodytas kandidatas į ekspertus negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:
10.1. teisės aktų nustatyta tvarka buvo pripažintas pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimus ir nuo tokio sprendimo priėmimo dienos nepraėjo vieni metai arba buvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimus ir nuo tokio sprendimo priėmimo dienos nepraėjo 3 metai;
10.2. teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas pažeidusiu Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo nuostatas ir nuo tokio sprendimo priėmimo dienos nepraėjo vieni metai;
10.3. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;
10.4. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar dėl korupcinio pobūdžio nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;
10.5. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;
10.6. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo, kaip jis apibrėžtas Korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas;
10.7. atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 33 straipsnio 5 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 punktuose nurodytus šiurkščius pažeidimus arba šio įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje numatytu atveju pripažintas padaręs šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;
10.8. atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai;
10.9. atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;
10.10. yra ar buvo įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai;
10.11. piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis;
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ TEIKIMO, VERTINIMO IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
11. Ministerija kvietimus teikti prašymus dėl kandidatų į ekspertus viešai skelbia Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lrv.lt.
12. Skelbimą dėl kvietimo teikti prašymus rengia Ministerijos struktūrinis padalinys, kuriam pagal šio Aprašo 2 ir 6 punktą atsiranda poreikis pasitelkti ekspertinę pagalbą (toliau – atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys). Skelbime turi būti nurodyta:
12.6. specialieji reikalavimai ekspertų išsilavinimui ir veiklos patirčiai atitinkamoje srityje (taip pat turi būti nurodyta, kokiais dokumentais turi būti grindžiamas išsilavinimas ir patirtis, pavyzdžiui, diplomo kopija, kursų baigimo pažymėjimas ir pan.);
13. Prašymas gali būti teikiamas vienu iš šių būdų:
13.1. spausdintine forma (vienas originalus egzempliorius). Šiuo būdu teikiami dokumentai turi būti pateikti asmeniškai arba per įgaliotą asmenį, arba atsiųsti per kurjerį, arba paštu registruota pašto siunta Ministerijai adresu: Gedimino pr. 19, LT 01103 Vilnius;
13.2. elektronine forma, pateikiant prašymą, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Šiuo būdu su prašymu teikiami elektroninėmis priemonėmis suformuoti dokumentai gali būti PDF arba kitu formatu, leidžiančiu užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, ir pateikti Ministerijai elektroniniu paštu zum@zum.lt.
14. Organizacija dėl kandidato į ekspertus turi pateikti Aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą. Kartu su prašymu turi būti pateikiami papildomi dokumentai (parašyti valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą), patvirtinantys kandidato į ekspertus atitiktį nustatytiems reikalavimams bei kandidato į ekspertus užpildyta Aprašo 2 priede nustatytos formos Nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties deklaracija.
15. Organizacija po prašymo užregistravimo turi teisę raštu pranešti Ministerijai apie pateikto prašymo atšaukimą ir pateikti naują prašymą kvietimo teikti prašymus metu.
16. Pavėluotai pateikti prašymai, t. y. pasibaigus kvietime nurodytam prašymų teikimo terminui, nevertinami ir grąžinami organizacijai.
17. Užregistruoti prašymai administruojami atsakingame Ministerijos struktūriniame padalinyje, kuris juos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus prašymų teikimo terminui, pridedant viešintą skelbimą, perduoda vertinti žemės ūkio ministro įsakymu sudarytai komisijai (-oms) (toliau – komisija), kuri gali būti sudaroma pagal Ministerijos veiklos sritis, pavyzdžiui, žuvininkystė, kaimo plėtra ir pan.
18. Komisija prašymų vertinimą atlieka ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymų pateikimo komisijai termino dienos.
19. Neapribojant Ministerijos teisės esant poreikiui tikrinti pateiktų duomenų teisingumą, prašymų vertinimas atliekamas pagal tiek informacijos, kiek pateikta, ir papildomos informacijos iš organizacijos nėra prašoma. Informaciją pagrindžiančių dokumentų trūkumas vertintinas kaip organizacijos / jos atstovo neatitiktis nustatytam reikalavimui, kuriam pagrįsti pagal Aprašą toks dokumentas turėjo būti pateiktas.
20. Komisija prašymus vertina šiais etapais:
20.1. Dokumentinis vertinimas. Tikrinama, ar prašymas pateiktas laikantis prašymui nustatytų formos, turinio, apimties reikalavimų. Vertinama organizacijos ir kandidato į ekspertus atitiktis nustatytiems reikalavimas (Aprašo 3, 9, 10, 13, 14 punktai). Pildomi aprašo 3 priedo I ir II skyriai; gavęs bent vieną neigiamą atsakymą pildant vertinimo formą, organizacijos prašymas atmetamas ir kandidatas į ekspertus kitu etapu nevertinamas.
20.2. Kandidatų į ekspertus vertinimas. Vertinama kandidato į ekspertus atitiktis Ministerijos kvietime nustatytiems ekspertų išsilavinimui ir veiklos patirčiai atitinkamoje srityje keliamiems reikalavimams ir pildoma Aprašo 3 priedo trečia dalis. Atlikus vertinimą, sudaroma galimų kandidatų į ekspertus eilė nuo didžiausią balų skaičių surinkusiojo iki mažiausią balų skaičių surinkusiojo. Keliems kandidatams į ekspertus surinkus vienodą balų sumą, pirmumo teisė eilėje suteikiama tam, kurio patirtis reikalaujamoje veiklos srityje yra didžiausia. Kandidatas į ekspertus, surinkęs 10 ir mažiau balų ar neturintis reikalaujamo išsilavinimo, negali būti pripažįstamas tinkamu ekspertu.
21. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo visi komisijos nariai. Komisijos protokole turi būti nurodyta visa vertinimo informacija, konstatuota atitiktis reikalavimams arba trūkumai, kai tokie nustatyti, pridedant pagal Aprašo 3 priedą užpildytus vertinimus.
22. Komisijos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio. Galutinį sprendimą priima žemės ūkio ministras, pasirašydamas įsakymą (arba Ministerijos kancleris, pasirašydamas potvarkį), kuriuo sudaroma atitinkamos sudėties darbo grupė ir patvirtinami jos veiklos ekspertai.
23. Atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys informuoja organizacijas apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo žemės ūkio ministro įsakymo (arba Ministerijos kanclerio potvarkio) pasirašymo (jeigu kandidatas į ekspertus buvo patvirtintas ekspertu, pridedama įsakymo (potvarkio) kopija ar nuorašas, arba jeigu kandidatas į ekspertus nebuvo patvirtintas ekspertu, pateikiama informacija apie jo prašymo vertinimo rezultatus). Ministerijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrui, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui.
IV SKYRIUS
EKSPERTO VEIKLOS PASIBAIGIMO PAGRINDAI IR TVARKA
24. Eksperto veikla darbo grupėje pasibaigia:
24.1. organizacijai nustojus vykdyti veiklą. Organizacija apie savo veiklos pabaigą privalo informuoti Ministeriją per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos;
24.2. Ministerijos, organizacijos ar eksperto iniciatyva, raštu įspėjus kitą šalį ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki veiklos su ekspertu nutraukimo dienos;
25. Pasibaigus eksperto veiklai Aprašo 24 punkte nustatytais atvejais, keičiamas žemės ūkio ministro įsakymas (arba Ministerijos kanclerio potvarkis), kuriuo jis buvo įtrauktas į darbo grupės veiklą. Atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys per 5 darbo dienas nuo žemės ūkio ministro įsakymo (arba Ministerijos kanclerio potvarkio) pakeitimo įsigaliojimo, informuoja organizaciją ir jos atstovą apie priimtą sprendimą dėl eksperto veiklos pabaigos darbo grupėje.
26. Paaiškėjus aplinkybėms, kad organizacija neatitinka Aprašo 9.1–9.4 papunkčiuose nustatytų reikalavimų ar esant Aprašo 27 punkte numatytiems pagrindams, Ministerija inicijuoja veiklos su ekspertu nutraukimą savo iniciatyva.
27. Eksperto veikla darbo grupėje nutraukiama, kai:
27.1. paaiškėja aplinkybės, kad ekspertas neatitinka Aprašo 9.5 papunktyje nustatytų reikalavimų arba Vyriausioji tarnybinės etikos komisija yra priėmusi sprendimą, kad asmuo yra pažeidęs Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimus ar Lobistinės veiklos įstatymo nuostatas;
27.2. ekspertas nesilaiko darbo grupės reglamento, pažeidžia įsipareigojimą laikytis nešališkumo, konfidencialumo, vengti interesų konfliktų, būti nepriekaištingos reputacijos, teikti patikslintas privačių interesų deklaracijas, pasikeitus jose pateiktiems duomenims, pareigą nusišalinti ir nedalyvauti darbo grupėje svarstant bet kokius jam interesų konfliktą sukeliančius klausimus, dalyvaujant rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, susijusius su jo privačiais interesais.
28. Darbo grupės nariui (-iams) kilus pagrįstų įtarimų, kad ekspertas ir (ar) organizacija galimai neatitinka / pažeidė šio Aprašo nuostatas, jis informuoja darbo grupės pirmininką, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai pažyma informuoja už korupcijos prevenciją atsakingą Ministerijos struktūrinį padalinį, pridėdamas visą su tuo susijusią informaciją ir ją pagrindžiančius duomenis. Už korupcijos prevenciją atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pažymos ir visos susijusios informacijos gavimo dienos priima sprendimą dėl tyrimo atlikimo poreikio. Priėmus sprendimą pradėti tyrimą, eksperto dalyvavimas darbo grupės veikloje sustabdomas. Šis sprendimas įforminamas už korupcijos prevenciją atsakingo Ministerijos struktūrinio padalinio vadovo pasirašyta pažyma, kuri ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pažymos ir visos susijusios informacijos gavimo dienos įteikiama susipažinti darbo grupės pirmininkui. Darbo grupės pirmininkas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai informuoja atsakingą Ministerijos struktūrinį padalinį. Atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys, gavęs informaciją iš darbo grupės pirmininko, per 10 darbo dienų nuo tyrimo pradžios raštu informuoja organizaciją ir ekspertą apie tokį tyrimą ir eksperto dalyvavimo darbo grupės veikloje sustabdymą.
29. Už korupcijos prevenciją atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys atlieka tyrimą ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Aprašo 28 punkte nurodytos pažymos ir visos susijusios informacijos gavimo dienos apie tyrimo rezultatus pažymos forma informuoja žemės ūkio ministrą (arba Ministerijos kanclerį), rekomenduodamas priimti sprendimą. Ministras (arba Ministerijos kancleris) sprendimą priima per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodytos pažymos gavimo dienos. Į sprendimo priėmimo laiką neįskaitomas laikas, per kurį žemės ūkio ministras (arba Ministerijos kancleris) nebuvo darbe dėl laikinojo nedarbingumo, komandiruotės ar atostogų.
30. Tyrimui pasibaigus ir nenustačius Aprašo 27.2 papunktyje nurodytų veiklos su ekspertu nutraukimo pagrindų, žemės ūkio ministrui (arba Ministerijos kancleriui) nepriėmus sprendimo nutraukti eksperto veiklą darbo grupėje, atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys informuoja organizaciją ir jos atstovą apie tyrimo pabaigą, žemės ūkio ministro (arba Ministerijos kanclerio) priimtą sprendimą bei eksperto dalyvavimo darbo grupės veikloje sustabdymo panaikinimą per 5 darbo dienas nuo žemės ūkio ministro (arba Ministerijos kanclerio) sprendimo įsigaliojimo. Esant Aprašo 27 punkte nurodytiems veiklos su ekspertu nutraukimo pagrindams, keičiamas žemės ūkio ministro įsakymas (arba Ministerijos kanclerio potvarkis), kuriuo jis buvo įtrauktas į darbo grupės veiklą. Atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys per 5 darbo dienas nuo žemės ūkio ministro įsakymo (arba Ministerijos kanclerio potvarkio) pakeitimo įsigaliojimo, informuoja organizaciją ir jos atstovą apie priimtą sprendimą dėl eksperto veiklos darbo grupėje nutraukimo.
31. Žemės ūkio ministrui (arba Ministerijos kancleriui) priėmus sprendimą dėl eksperto veiklos nutraukimo Aprašo 27 punkte nurodytu pagrindu, ekspertas šalinamas iš tos darbo grupės, kurios veikloje buvo nustatytas pažeidimas, taip pat ir iš kitų darbo grupių bei negali būti atrinktas į bet kurią Ministerijos darbo grupę 2 metus. Organizacija, delegavusi ekspertą, pašalintą iš darbo grupės esant Aprašo 27 punkte numatytiems pagrindams, į šią darbo grupę negali 2 metus deleguoti kandidatų į ekspertus, jeigu tokie būtų atrenkami.
32. Sumažėjus ekspertų skaičiui darbo grupėje, kvietimas teikti prašymus dėl kandidatų į ekspertus šio Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka nėra organizuojamas, išskyrus atvejus, kai ekspertų skaičius sumažėja iki ½ Aprašo 7 punkte nustatyto darbo grupėje pasitelktų ekspertų skaičiaus ir darbo grupės tikslams pasiekti reikalingos specialios ir (ar) mokslinės žinios, išsami esamos padėties ir (ar) užsienio šalių praktikos analizė ir šių žinių ar gebėjimų neturi ir (ar) reikalingos analizės atlikti negali Ministerijos darbo grupė.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Šio Aprašo pagrindu veikiančių darbo grupių veiklą reglamentuoja darbo grupių reglamentai, parengti pagal šio Aprašo 5 priede pateiktą Ministerijos sudarytų darbo grupių pavyzdinio darbo reglamento nuostatas. Prireikus darbo grupės reglamentas gali būti papildomas nuostatomis, kurios negali prieštarauti pavyzdinio darbo reglamento nuostatoms.
34. Pagal šį Aprašą eksperto veikla yra neatlygintina, grindžiama savanoriškumo pagrindu ir nėra finansuojama iš Ministerijos veiklai skirtų lėšų.
35. Šio aprašo nuostatos taikomos nepažeidžiant Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 2016 m. balandžio 27 d. dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatų.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos
ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų
veiklą tvarkos aprašo
1 priedas
(Prašymo dėl kandidato į ekspertus forma)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
(prašymo teikėjo pavadinimas, kodas, adresas, kontaktiniai duomenys)
PRAŠYMAS DĖL KANDIDATO Į EKSPERTUS
_________________________________________________________________
(darbo grupės, dėl kurios teikiamas kandidatas į ekspertus, pavadinimas)
______________________________ Nr.________________
(data)
1. ORGANIZACIJOS DUOMENYS
Pavadinimas |
|
Juridinio asmens kodas |
|
Atsakingas asmuo |
|
Atsakingo asmens telefonas |
|
Atsakingo asmens el. paštas |
|
2. ORGANIZACIJOS VEIKLOS APRAŠYMAS (pateikite informaciją apie organizacijos tikslą (-us), uždavinius, pagrindines veiklas, kurios susijusios su kvietime teikti prašymą nurodyta sritimi)
|
3. PATEIKIAMAS ATSTOVAUJAMŲ NARIŲ SĄRAŠAS (kai pareiškėjas yra skėtinė organizacija[1]) (pateikiama interneto svetainės, kurioje ši informacija prieinama viešai, nuoroda arba narių sąrašas, jei organizacija neturi interneto svetainės)
|
4. DELEGUOJAMAS KANDIDATAS Į EKSPERTUS (vardas, pavardė, kontaktinė informacija, ryšys su organizacija (narys / dalyvis / darbuotojas, jo pareigos)
|
5. ORGANIZACIJOS DEKLARACIJA
Organizacija, teikdama prašymą, patvirtina, kad:
6. KANDIDATO Į EKSPERTUS DEKLARACIJA
Pasirašydamas prašymą patvirtinu, kad:
5) atrenkamos darbo grupės paskutinių dvejų kadencijų veikloje nedalyvavau kaip šios darbo grupės ekspertas;
6) patvirtinus mane ekspertu nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie tai gavimo dienos, Aprašo 3 priede nustatytos formos privačių interesų deklaraciją (jeigu esu / būsiu deklaruojantis asmuo pagal Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, privačių interesų deklaracijos išrašą iš PINREG) bei nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją, taip pat pasikeitus privačių interesų deklaracijoje duomenims, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki darbo grupės posėdžio dienos, informaciją apie pasikeitusius duomenis bei privačių interesų deklaraciją su pasikeitusiais duomenimis (privačių interesų deklaracijos išrašą iš PINREG) pateiksiu darbo grupės pirmininkui jo tarnybiniu el. paštu arba jam tiesiogiai;
8) esu informuotas, kad mano asmens duomenys bus tvarkomi šio prašymo administravimo, ekspertinės pagalbos teikimo tikslais;
9) esu informuotas ir sutinku, kad patvirtinus ekspertu, mano asmens duomenys (vardas, pavardė ir pareigos organizacijoje) bus skelbiami Ministerijos interneto svetainėje;
10) esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą;
PRIDEDAMA:
1. Kandidato į ekspertus išsilavinimą ir veiklos patirtį pagrindžiantys dokumentai (privaloma), lapai.
2. Kandidato į ekspertus užpildyta Nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties deklaracija (privaloma), lapai.
____________________________ _______________ _________________________
(vadovo ar įgalioto asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
____________________________ _______________ _________________________
(kandidato į ekspertus pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos
ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų
veiklą tvarkos aprašo
2 priedas
(Nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties deklaracijos forma)
nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties DEKLARACIJA
________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė)
________________________________________________________________________________
(organizacijos pavadinimas, pareigos)
20__ m. __________________d. Nr.______
__________________________________________
(vietovės pavadinimas)
1. Ar esate teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimus, jeigu nuo tokio sprendimo priėmimo dienos nepraėjo vieni metai?
_______________________________________________________________________________
2. Ar esate teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimus, jeigu nuo tokio sprendimo priėmimo dienos nepraėjo 3 metai?
_______________________________________________________________________________
3. Ar esate teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas pažeidusiu Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo nuostatas, jeigu nuo tokio sprendimo priėmimo dienos nepraėjo vieni metai?
_______________________________________________________________________________
4. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?
______________________________________________________________________________
5. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar dėl korupcinio pobūdžio nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?
_______________________________________________________________________________
6. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?
_______________________________________________________________________________
7. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?
_______________________________________________________________________________
8. Ar buvote atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 33 straipsnio 5 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 punktuose nurodytus šiurkščius pažeidimus arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje numatytu atveju pripažintas padaręs šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai?
_______________________________________________________________________________
9. Ar buvote atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai?
_______________________________________________________________________________
10. Ar buvote atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai?
_____________________________________________________________________________
11. Ar esate arba buvote įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai?
_______________________________________________________________________________
12. Ar piktnaudžiaujate alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis?
_______________________________________________________________________________
13. Ar dalyvaujate teisminiame procese dėl veikų nurodytų 4-6 punktuose galimo padarymo, kai Jūsų atžvilgiu nėra priimtas įsiteisėjęs kaltinamasis nuosprendis?
_______________________________________________________________________________
14. Įsipareigoju nedelsdamas (nevėliau kaip per 10 darbo dienų) Žemės ūkio ministerijai pranešti apie pasikeitusias aplinkybes, kurias šiame dokumente deklaruoju.
* Už deklaracijoje nurodytų duomenų teisingumą, deklaracijos tinkamą užpildymą ir pateikimą yra atsakingas deklaruojantis asmuo.
|
_____________________________
(parašas) |
_________________________________
(vardas, pavardė) |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos
ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų
veiklą tvarkos aprašo
3 priedas
(Prašymo dėl kandidato į ekspertus vertinimo lentelės forma)
PRAŠYMO DĖL KANDIDATO Į EKSPERTUS VERTINIMO LENTELĖ
__________
(data)
I SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI
Prašymo duomenys¹ |
|
Organizacijos pavadinimas
|
|
Kandidato į ekspertus vardas, pavardė
|
|
II SKYRIUS
PRAŠYMO VERTINIMAS
Eil. Nr. |
Tikrinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
N/A |
Pastabos, jei yra |
1. |
Ar prašymas pateiktas spausdintine forma? [13.1] |
|
|
|
|
2. |
Ar prašymas pateiktas elektronine forma, įskaitant pridedamus dokumentus, suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą? [13.2] |
|
|
||
3. |
Ar prašymas pasirašytas organizacijos? |
|
|
|
|
4. |
- Ar prašymas pasirašytas kandidato į ekspertus? |
|
|
|
|
5. |
Ar organizacija veikia žemės, maisto ūkio, miškų ūkio, žuvininkystės ir (ar) kaimo plėtros, valstybės valdymo srityse arba kitoje kvietime teikti prašymą nurodytoje srityje? [9.1] |
|
|
|
|
6. |
Ar organizacija įregistruota juridinių asmenų registre? [9.2] |
|
|
|
|
7. |
Ar organizacija nėra bankrutuojanti, likviduojama ar laikinai sustabdžiusi veiklą?* [9.3] |
|
|
|
|
8. |
Ar organizacijai nėra / nebuvo taikyta atsakomybė pagal Aprašo 31 punktą? Jeigu taikyta, ar praėjo 2 metai nuo Aprašo 31 punkte nurodyto sprendimo? (atsakomybė taikoma tik tos darbo grupės apimtyje, kurios veikloje ekspertas pažeidė Aprašo nuostatas)* [9.4] |
|
|
|
|
9. |
Ar nurodytas kandidato į ekspertus ryšys su organizacija? [3.2] |
|
|
|
|
10. |
Ar kandidatui į ekspertus nebuvo taikyta atsakomybė pagal Aprašo 31 punktą? Jeigu taikyta, ar praėjo 2 metai nuo Aprašo 31 punkte nurodyto sprendimo?* [9.4] |
|
|
|
|
11. |
- Ar kandidatas į ekspertus nebuvo atrenkamos darbo grupės veikloje ekspertu paskutines dvi kadencijas iš eilės?* [9.5] |
|
|
|
|
12. |
Ar pateikta Nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties deklaracija? [14] |
|
|
|
|
13. |
Ar pasirašyta Nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties deklaracija? [14] |
|
|
|
|
14. |
Ar kandidatas atitinka Nepriekaištingos reputacijos reikalavimus? [10] |
|
|
|
|
15. |
Ar pateikti kandidato į ekspertus išsilavinimą įrodantys dokumentai (kopijos)? [12.6, 14] |
|
|
|
|
16. |
Ar pateikti kandidato į ekspertus veiklos patirtį pagrindžiantys dokumentai (kopijos)? [12.6, 14] |
|
|
|
|
Išvada
|
Atitiktis reikalavimams2:
Atitinka (vertintinas kandidatas į ekspertus)
Neatitinka (prašymas atmetamas ir kandidatas į ekspertus nevertinamas) ____________ ______________________________ (nurodyti reikalavimą, kurio neatitinka)
|
* „Ne“ žymima, jeigu neatitinka nurodyto kriterijaus, pavyzdžiui, organizacija yra bankrutuojanti, likviduojama ar laikinai sustabdžiusi veiklą, yra/buvo taikyta atsakomybė pagal Aprašo 31 punktą, kandidatas į ekspertus buvo atrenkamos darbo grupės veikloje ekspertu paskutines dvi kadencijas iš eilės.
III SKYRIUS
KANDIDATO Į EKSPERTUS VERTINIMAS
Eil. Nr. |
Atrankos kriterijai |
Maksimalus galimas skirti balų skaičius |
Skiriamas balų skaičius |
Pastabos, jei yra |
1. |
Išsilavinimas _____________ (įrašomas nustatytas reikalavimas išsilavinimui) |
X |
X |
|
1.1. |
Atitinka |
10 |
|
|
1.2. |
Neatitinka |
0 |
|
|
2. |
Veiklos patirtis _____________ (įrašomas nustatytas reikalavimas sričiai) |
X |
X |
|
2.1. |
Nėra veiklos patirties |
0 |
|
|
2.2. |
Iki 5 metų |
5 |
|
|
2.3. |
Nuo 5 iki 10 metų |
10 |
|
|
2.4. |
Daugiau kaip 10 metų |
15 |
|
|
Iš viso3 |
25 |
|
|
|
Išvada
|
Kandidatas į ekspertu pripažįstamas ekspertu:
Tinkamu _______________________________________ (surinktas balų skaičius)
Netinkamu ___________________________________ ___________________________________ (nurodoma neatitiktis reikalavimams)
|
¹ Registracijos Ministerijoje data ir numeris.
² Gavęs bent vieną neigiamą atsakymą pildant vertinimo formą, organizacijos prašymas atmetamas ir kandidatas į ekspertus kitu etapu nevertinamas.
3 Kandidatas į ekspertus, surinkęs 10 ir mažiau balų ar neturintis reikalaujamo išsilavinimo, negali būti pripažįstamas tinkamu ekspertu.
Pastabos (jeigu yra) ______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos
ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų
veiklą tvarkos aprašo
4 priedas
(Privačių interesų deklaracijos forma)
PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARACIJA
(pateikimo data)
1. Mano ir sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio duomenys
Deklaruojantis asmuo privalo nurodyti duomenis apie save ir savo sutuoktinį, sugyventinį, partnerį.
Asmeniniai duomenys |
Sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio duomenys |
Vardas |
Vardas |
Pavardė |
Pavardė |
|
|
2. Mano darbovietės
Deklaruojantis asmuo privalo nurodyti duomenis apie savo darbovietę (darbovietes) ir pareigas, taip pat kitas darbovietes ir (ar) einamas pareigas.
Darbovietė
Ar darbdavys yra juridinis asmuo?
Taip Ne
Ar darbdavys yra registruotas Lietuvoje?
Taip Ne
Pavadinimas |
Juridinio asmens kodas |
Juridinio asmens teisinė forma |
Ryšio pradžios data Ryšio pabaigos data
|
|
Pareigos |
|
3. Sutuoktinio darbovietės
Deklaruojantis asmuo privalo nurodyti duomenis apie savo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio darbovietes ir (ar) einamas pareigas.
Darbovietė
Ar darbdavys yra juridinis asmuo?
Taip Ne
Ar darbdavys registruotas Lietuvoje?
Taip Ne
Pavadinimas |
Juridinio asmens kodas |
|
Pareigos |
|
4. Ryšiai su juridiniais asmenimis
Deklaruojantis asmuo privalo nurodyti duomenis apie juridinius asmenis, kuriuose jo, jo sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio turimų akcijų suteikiami balsai visuotiniame akcininkų susirinkime ar turimos juridinio asmens dalyvio teisės kitų teisinių formų juridiniuose asmenyse leidžia daryti lemiamą įtaką šių juridinių asmenų veiklai.
Deklaruojantis asmuo deklaracijoje privalo nurodyti privačius interesus, egzistuojančius ar galinčius atsirasti:
- dėl to, kad jis ar jam artimas asmuo[2] yra juridinio asmens dalyvis. Šiuo atveju deklaracijoje pateikiama informacija apie šio juridinio asmens dalyvavimą viešuosiuose pirkimuose arba Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių finansuojamuose paramos teikimo arba Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektuose, įgyvendinamuose institucijos ar įstaigos, kurioje deklaruojantis asmuo deleguojamas dalyvauti Ministerijos vykdomoje atrankoje dėl dalyvavimo Ministerijos darbo grupės veikloje;
- dėl jo ar jam artimų asmenų narystės ar (ir) einamų pareigų juridiniuose asmenyse, išskyrus narystę politinėse partijose ir profesinėse sąjungose.
Ryšys
Kieno ryšys deklaruojamas |
Registracijos šalis |
Juridinio asmens pavadinimas |
Juridinio asmens kodas |
Juridinio asmens teisinė forma |
Ryšio pobūdis |
|
Ar šis juridinis asmuo dalyvauja Ministerijos ar jai pavaldžios įstaigos viešuosiuose pirkimuose?
Taip Ne
Informacija apie šį dalyvavimą:
Papildomos pastabos:
5. Kiti duomenys
Deklaruojantis asmuo deklaracijoje privalo nurodyti privačius interesus, egzistuojančius ar galinčius atsirasti dėl jam artimo asmens ar kito asmens arba dėl su šiais asmenimis arba juo pačiu susijusių duomenų.
Su fiziniais asmenimis susiję duomenys: |
Kiti duomenys ar aplinkybės: |
Patvirtinu, kad šioje deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi.
Deklaruojantis asmuo _______________ ________________________ (Parašas) (Vardas, pavardė)
|
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos
ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų
veiklą tvarkos aprašo
5 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS SUDARYTŲ DARBO GRUPIŲ PAVYZDINIS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerijos) sudarytų darbo grupių (toliau – Darbo grupės) pavyzdinis darbo reglamentas (toliau – darbo reglamentas) nustato pavyzdinę Darbo grupių darbo tvarką. Darbo grupių darbo reglamentas tvirtinamas pirmojo Darbo grupės posėdžio protokolu. Šis darbo reglamentas netaikomas atrankos į Lietuvos kaimo plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos komitetą, Lietuvos kaimo tinklo veiklos koordinavimo grupę, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos stebėsenos komitetą ir Melioracijos įmonių ir specialistų atestavimo komisiją tvarkoms, kurių sudarymo principus, narių atrankos kriterijus, narystę, narių rotaciją reglamentuoja kiti teisės aktai.
2. Darbo grupė yra kolegiali ministerijos patariamoji institucija. Darbo grupių sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.
3. Darbo grupės sudaromos vadovaujantis Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais. Sudarant Darbo grupes, turi būti užtikrinta, kad Darbo grupių nariai turėtų pakankamai žinių ir patirties. Esant ekspertinės pagalbos poreikiui, į Darbo grupių sudėtį gali būti įtraukti ekspertai. Darbo grupių narių ir ekspertų vardinis sąrašas tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (arba Ministerijos kanclerio potvarkiu). Darbo grupei ekspertinę pagalbą gali teikti tik žemės ūkio ministro įsakyme (arba Ministerijos kanclerio potvarkyje) nurodyti ekspertai (toliau – ekspertai), kurie į Darbo grupės veiklą įtraukiami tiek, kiek Darbo grupei, konkrečiam jos svarstomam klausimui reikia ekspertinės pagalbos. Darbo grupių posėdžiuose stebėtojų teisėmis gali dalyvauti ministerijos ir kitų institucijų atstovai, pavyzdžiui, už korupcijos prevenciją atsakingo Ministerijos padalinio darbuotojai, auditoriai ir pan., Balso teisę Darbo grupių posėdžiuose turi tik Darbo grupių nariai.
4. Darbo grupės savo veikloje laikosi teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo ir protingumo principų.
5. Darbo grupių dokumentus tvarko ir techninį darbą atlieka Darbo grupių sekretoriatas. Darbo grupių sekretoriato funkcijas (taip pat ir posėdžio sekretoriaus funkcijas) atlieka ministerijos struktūrinis padalinys, kuris pagal kompetenciją administruoja Darbo grupės veiklą. Darbo grupės sekretorius, kuris renka, kaupia, sistemina, padaugina bei išplatina Darbo grupės nariams ir ekspertams reikalingą medžiagą, protokoluoja Darbo grupės posėdžius, taip pat dalyvauja rengiant ir apibendrinant Darbo grupės teikiamą medžiagą.
II SKYRIUS
DARBO GRUPĖS FUNKCIJOS
6. Darbo grupės funkcijos – pagal kompetenciją suteikti kvalifikuotas rekomendacijas ministerijos vadovybei.
7. Vykdydama savo funkcijas, Darbo grupė turi teisę:
7.3. kreiptis į ministerijos reguliavimo srities institucijas ir įstaigas dėl išvadų, pasiūlymų ar kitokios reikiamos medžiagos pateikimo;
III SKYRIUS
DARBO GRUPĖS NARIŲ IR EKSPERTŲ TEISĖS IR PAREIGOS
9. Darbo grupės nariai turi teisę:
9.3. nustatytais terminais gauti informaciją apie Darbo grupės posėdžius ir Darbo grupės sekretoriato parengtą informaciją;
10. Darbo grupės narys privalo dalyvauti Darbo grupės posėdžiuose, aktyviai dalyvauti Darbo grupės veikloje, svarstyti klausimus išsamiai susipažinęs su klausimo medžiaga, laikytis teisės aktų reikalavimų, yra asmeniškai atsakingas, kad jo elgesys vykdant pareigas Darbo grupėje, teikiami siūlymai, dalyvavimas svarstant klausimus bei priimant sprendimus atitiktų Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme bei Lietuvos Respublikos Valstybės tarnybos įstatyme nustatytus viešojo administravimo bei valstybės tarnautojų veiklos ir tarnybinės etikos principus.
11. Ekspertai turi teisę:
11.1. išsakyti savo ekspertines išvadas ir paaiškinimus svarstomais klausimais, kai yra išreikštas poreikis ekspertinei pagalbai gauti;
12. Ekspertai privalo:
12.1. teikti ekspertinę pagalbą ir kviečiami dalyvauti Ministerijos sudarytų darbo grupių veikloje, darbo grupių posėdžiuose turėti pakankamai žinių ir kompetencijos sprendžiant konkrečius klausimus;
12.2. palikti posėdžio salę, kurioje vyksta posėdis, arba atsijungti nuo naudojamos elektroninės priemonės organizuoti posėdžius nuotoliniu būdu, kai baigiamas spręsti klausimas, kuriam buvo pasitelkta jo ekspertinė pagalba;
12.4. laikytis ministerijos patvirtinto Ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodekso reikalavimų;
12.5. užpildyti ir pateikti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 4 priede nustatytos formos privačių interesų deklaraciją (jeigu ekspertas yra deklaruojantis asmuo pagal Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, privačių interesų deklaracijos išrašą iš PINREG) tapęs Darbo grupės nariu (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie tai gavimo dienos), o pasikeitus duomenims (atsiradus naujų deklaruotinų ar privačių interesų, pasikeitus pateiktoje deklaracijoje nurodytiems duomenims ar privatiems interesams), nedelsdamas nuo tokių duomenų pasikeitimo, Darbo grupės pirmininkui jo tarnybiniu el. paštu arba jam tiesiogiai;
12.8. užtikrinti, kad Darbo grupės veikloje gauta ir sužinota informacija, duomenys (konfidenciali informacija), intelektinė nuosavybė būtų saugoma, neatskleista tretiesiems asmenims ir nenaudojama kitais nei Darbo grupės tikslais. Nutrūkus veiklai su Ministerija, privalo toliau saugoti, neatskleisti ir nenaudoti asmeniniais tikslais informacijos ir duomenų, kuriuos sužinojo būdami Darbo grupės ekspertais;
IV SKYRIUS
DARBO GRUPĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Pagrindinė Darbo grupės veiklos forma yra posėdžiai. Posėdžius šaukia ir posėdžiams pirmininkauja ministerijos atstovas – Darbo grupės pirmininkas, jo nesant – Darbo grupės pirmininko pavaduotojas.
14. Darbo grupės posėdžiuose dalyvaujantys Darbo grupės nariai ir ekspertai privalo būti nepriekaištingos reputacijos ir nešališki. Kiekvienas Darbo grupės narys ir ekspertas prieš pradėdamas savo darbą Darbo grupėje privalo pasirašyti nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją (darbo reglamento priedas). Darbo grupių posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys asmenys privalo užtikrinti, kad Darbo grupėje gauta ir sužinota informacija, duomenys (konfidenciali informacija) būtų saugoma, neatskleista tretiesiems asmenims ir nenaudojama kitais nei Darbo grupės tikslais.
15. Darbo grupės posėdžio darbotvarkę sudaro ir tvirtina Darbo grupės pirmininkas arba paveda ją sudaryti Darbo grupės sekretoriatui.
16. Darbo grupės pirmininkas:
16.1. posėdžio pradžioje įsitikina, kad posėdžio dalyviai neturi interesų konflikto, kad pasirašytos darbo reglamento priede nurodytos nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijos ar yra kvorumas;
16.2. kartu su Darbo grupės nariais sprendžia dėl poreikio kreiptis ekspertinės pagalbos svarstomais klausimais;
16.3. kartu su Darbo grupės nariais nagrinėja pateiktą medžiagą, ekspertų pateiktus paaiškinimus ir išvadas;
16.4. kartu su Darbo grupės nariais svarsto pareikštą nuomonę dėl pastebėtų procedūrinių pažeidimų svarstant Darbo grupės kompetencijai priskirtus klausimus;
18. Darbo grupės sekretorius:
18.2. su Darbo grupės pirmininku ar Darbo grupės pirmininko pavaduotoju derina posėdžio datą bei rengia kvietimus į posėdžius;
18.3. rengia medžiagą ir ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio kartu su kvietimu ir darbotvarke pateikia ją Darbo grupės pirmininkui, Darbo grupės primininko pavaduotojui ir nariams bei ekspertams, kai yra poreikis dėl ekspertinės pagalbos juos kviesti dalyvauti posėdyje. Medžiaga asmeniui gali būti pateikta, tik turint jo pasirašytą Nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją;
18.4. registruoja posėdyje dalyvaujančius Darbo grupės narius, ekspertus ir kitus posėdžio dalyvius, rašo ir derina su posėdžio dalyviais posėdžio protokolą;
19. Jeigu Darbo grupės nariai ir ekspertai dėl pateisinamų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų ar kt.) negali dalyvauti posėdyje, jie apie tai privalo pranešti raštu ar elektroniniu paštu Darbo grupės sekretoriui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio. Darbo grupės sekretorius apie tai nedelsdamas turi informuoti Darbo grupės pirmininką.
20. Darbo grupės nariai ir ekspertai, jeigu yra poreikis kviesti ekspertą į darbo grupės posėdį, apie būsimą posėdį ir posėdžio darbotvarkę informuojami ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Darbo grupės posėdžio.
21. Jei posėdžio sekretorius Darbo grupės posėdyje nagrinėjamą medžiagą Darbo grupės nariams ir ekspertams pateikia vėliau nei prieš 3 darbo dienas ir bent vienas Darbo grupės narys prieštarauja Darbo grupės posėdžio rengimui ir apie tai praneša raštu ar elektroniniu paštu Darbo grupės sekretoriui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio, posėdis gali būti atidėtas.
22. Darbo grupės sprendimai yra teisėti, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių Darbo grupės narių. Darbo grupės sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, posėdžio pirmininkui ir Darbo grupės nariams balsuojant. Sprendimai yra teisėti, jeigu už juos balsuoja 2/3 balso teisę turinčių Darbo grupės narių.
23. Balso teisę turi tik Darbo grupės nariai, balsavimo metu jie turi po vieną balsą. Balsuojama atvirai, „už“ arba „prieš“. Darbo grupės priimtos argumentuotos rekomendacijos priimamos paprastąja balsų dauguma. Jeigu balsuojant balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto vienodai, lemia Darbo grupės pirmininko balsas.
24. Darbo grupės nariai neturi teisės susilaikyti nuo balsavimo. Darbo grupės narys, kuris sutinka su daugumos sprendimu, vis tik gali pateikti savo abejones ir pasiūlymus, kurie turi būti išdėstyti Darbo grupės posėdžio protokole.
25. Jeigu balsuojant kuris nors Darbo grupės narys nesutinka su daugumos sprendimu, posėdžio pirmininkui jis gali pateikti savo atskirąją nuomonę, kuri turi būti įrašyta į Darbo grupės posėdžio protokolą. Atskiroje nuomonėje turi būti išdėstyti motyvai, dėl kurių balsuojama vienaip ar kitaip.
26. Darbo grupės posėdžiauja darbotvarkėje nustatytu laiku ir visus klausimus svarsto nustatyta eile, jei Darbo grupės nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.
27. Visa Darbo grupės posėdžio metu išvardyta informacija, taip pat papildomi posėdžio dalyvių komentarai ir kita informacija, kuri gali būti svarbi priimant rekomendaciją, turi būti fiksuojama Darbo grupės posėdžio protokole. Gali būti daromas posėdžio garso įrašas.
28. Jei posėdžio metu bent vienam Darbo grupės nariui dėl objektyvių priežasčių tenka palikti posėdžio vietą:
30. Jeigu yra pagrindo manyti, kad Darbo grupės nario ar eksperto dalyvavimas rengiant, svarstant ir priimant rekomendacinį sprendimą gali sukelti interesų konfliktą, tas Darbo grupės narys ar ekspertas pats arba Darbo grupės pirmininkui pareikalavus turi palikti posėdžio salę, kurioje vyksta posėdis, arba atsijungti nuo naudojamos elektroninės priemonės organizuoti posėdžius nuotoliniu būdu. Darbo grupės posėdžio protokole įtraukiama informacija apie galimą interesų konfliktą.
V SKYRIUS
DARBO GRUPĖS REKOMENDACIJOS
32. Darbo grupė, apsvarsčiusi jos kompetencijai priskirtą klausimą, teikia ministerijos vadovybei rekomendaciją, kuri surašoma protokole.
VI SKYRIUS
DARBO GRUPĖS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
34. Darbo grupės rekomendacijos išdėstomos posėdžio protokole. Protokole nurodoma:
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Darbo grupės darbo reglamento pakeitimus ir papildymus gali inicijuoti kiekvienas Darbo grupės narys. Darbo grupės nariai turi pateikti savo pasiūlymus dėl Darbo grupės darbo reglamento pakeitimo ar papildymo raštu Darbo grupės pirmininkui. Jis apsvarsto pateiktus pasiūlymus ir priima sprendimą dėl klausimo įtraukimo į artimiausio posėdžio darbotvarkę. Darbo grupės darbo reglamento pakeitimai ir papildymai priimami 2/3 balso teisę turinčių Darbo grupės narių balsų ir tvirtinami Darbo grupės protokolu.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministerijos sudarytų darbo grupių
pavyzdinio darbo reglamento
priedas
(Nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijos forma)
nešališkumo ir konfidencialumo DEKLARACIJA
__________________________________
(vardas, pavardė)
__________________________________
(organizacijos pavadinimas)
__________________________________
(asmens pareigybės pavadinimas)
20__ m. __________________d. Nr.______
Vilnius
Aš, _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Darbo grupės pavadinimas)
narys / ekspertas, kitas dalyvaujantis asmuo,
1) pasižadu objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis įstatymų viršenybės, lygiateisiškumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, nesavanaudiškumo, nešališkumo, skaidrumo bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais principais, atlikti savo pareigas;
2) pažymiu, kad neturiu turtinių ar neturtinių interesų, susijusių Darbo grupėje svarstomais klausimais. Kiek man žinoma, nėra jokių ankstesnių ar dabartinių faktų ar aplinkybių, kurie leistų abejoti mano nešališkumu;
3) jei paaiškėtų, jog nurodyto pobūdžio interesų konfliktas egzistuoja arba yra galimybė jam atsirasti, pasižadu raštu apie tai informuoti Darbo grupės pirmininką ir nusišalinti nuo dalyvavimo konkrečioje procedūroje;
4) pasižadu savo arba asmenų, susijusių su manimi artimos giminystės ar svainystės ryšiais, ar kitų asmenų privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, kurią įgijau dalyvaudamas sprendimų rengimo ar svarstymo procedūroje;
5) pasižadu išlaikyti paslaptyje visą man pateiktą informaciją bei patikėtus dokumentus (konfidencialią informaciją), naudodamas juos tik sprendimo rengimo ar svarstymo procedūroje. Pasižadu šios konfidencialios informacijos neatskleisti jokiai trečiajai šaliai, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytus atvejus.
Esu informuotas, kad pažeidęs šią deklaraciją, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.
_______________ _____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
PARTNERIŲ IR EKSPERTŲ ETIKOS KODEKSAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodeksas (toliau – Etikos kodeksas) nustato bendrus reikalavimus ir principus, kurie skatina Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) partnerius ir ekspertus (toliau – asmenys) veikti pagal visuotinai pripažintus skaidraus elgesio standartus.
2. Etikos kodeksas taikomas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos apraše apibrėžtiems partneriams ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos apraše nurodytiems ekspertams.
3. Etikos kodekso nuostatos atitinka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos korupcijos prevencijos politiką.
4. Etikos kodekse vartojamos sąvokos:
4.2. dovana – turtinė ar kitokia asmeninė nauda (grynieji pinigai, čekiai, kuponai, vaišingumo dovanos, paslaugos, pažadai, privilegijos, nuolaidos, vartoti skirtos dovanos ir pan.), į kurią Žemės ūkio ministerijos politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas, karjeros valstybės tarnautojas, darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, įskaitant praktiką atliekančius asmenis, taip pat asmenis, kitais teisiniais pagrindais atstovaujančius ministerijai, neturi privačios teisės ir kuri jam suteikia geresnę materialinę ar nematerialinę padėtį. Tai apima ir naudą, kurią gauna tretieji asmenys, pvz.: artimieji, pažįstami ir pan.;
4.3 kitos Etikos kodekse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos apraše, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
SKAIDRAUS ELGESIO STANDARTAI
5. Ministerija laikosi teisėtumo principo visose savo veiklos srityse. Teisėtumo principas apima veiklos skaidrumą ir viešumą, korupcijos netoleravimą, priimamų sprendimų nešališkumą, objektyvumą, nepiktnaudžiavimą einamomis pareigomis ir įgaliojimais, antikorupcinės aplinkos kūrimą, teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir pan.
6. Ministerija savo pavyzdžiu įpareigoja asmenis:
6.2. užtikrinti, kad vykdoma veikla ir elgsena atitiktų teisės aktų reikalavimus, patikimumo, sąžiningumo, skaidrumo ir etikos standartus;
6.4. pranešti Ministerijai apie galimus pažeidimus, neetišką ar nesąžiningą elgesį, kuris gali paveikti Ministerijos dalykinę reputaciją ir (ar) sukelti žalą Ministerijai;
6.5. netoleruoti korupcijos jokiomis formomis (kyšininkavimo, neteisėto atlygio, papirkimo, prekybos poveikiu, piktnaudžiavimo ar kitų korupcinio pobūdžio veikų);
6.6. vengti situacijų, kai asmens privatūs interesai galėtų susikirsti su Ministerijos interesais ir turėtų neigiamos įtakos nešališkam ir objektyviam funkcijų vykdymui. Esant galimiems viešųjų ir privačių interesų konfliktams asmenys apie tai visada privalo informuoti Ministeriją;
6.7. veikiant su Ministerija laikytis Ministerijos nulinės dovanų politikos – neteikti ir nesiūlyti jokių dovanų;
6.8. užtikrinti, kad Ministerijos konfidenciali informacija ir intelektinė nuosavybė būtų saugomos. Nutrūkus asmens veiklai su Ministerija, asmenys privalo toliau saugoti ir neviešinti konfidencialios informacijos, kurią sužinojo veikdami su Ministerija, išskyrus atvejus, kai sutartimis ar kitu teisiniu pagrindu yra numatytas konkretus konfidencialios informacijos saugojimo terminas;
6.10. laikytis teisės aktų reikalavimų dėl paramos ir (ar) labdaros teikimo. Paramos ir labdaros priemonės negali būti naudojamos paslėptam interesų skatinimui. Parama ar labdara teikiama laikantis skaidrumo, nešališkumo, tikslingumo, viešumo, socialinės atsakomybės principų;
6.11. imtis visų būtinų priemonių, kad savo įtakos srityje užkirstų kelią pinigų plovimui, mokestiniam sukčiavimui;
7. Asmenų atsakomybės klausimai reglamentuoti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos apraše, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
9. Pasikeitus teisiniam reguliavimui ar kitoms aplinkybėms, Etikos kodeksas gali būti papildomas ir atnaujinamas.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-531, 2021-08-30, paskelbta TAR 2021-08-30, i. k. 2021-18224
Dėl žemės ūkio ministro 2021 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 3D-382 „Dėl žemės ūkio ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, Ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo bei Partnerių ir ekspertų etikos kodekso patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-707, 2023-10-27, paskelbta TAR 2023-10-27, i. k. 2023-20976
Dėl žemės ūkio ministro 2021 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 3D-382 „Dėl žemės ūkio ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, Ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo bei Partnerių ir ekspertų etikos kodekso patvirtinimo“ pakeitimo
[1] Organizacija, įsteigta pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą, vienijanti vienoje ar keliose atskirose veiklos srityse veikiančias organizacijas, siekiančias bendrų tikslų.
[2] Artimi asmenys – deklaruojančio asmens sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka (toliau – partneris), taip pat jų ir deklaruojančio asmens tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai.