Potvarkis netenka galios 2024-08-28:

Raseinių rajono savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. M-561, 2024-08-27, paskelbta TAR 2024-08-27, i. k. 2024-14912

Dėl Socialinių paslaugų įstaigų ir socialines paslaugas teikiančių fizinių asmenų teikiamų akredituotų, prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2024-06-01 iki 2024-08-27

 

Potvarkis paskelbtas: TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16645

 

 

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

POTVARKIS

DĖL BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS, BENDRUOMENINIŲ ŠEIMOS NAMŲ IR KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ ŠEIMAI KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

2023 m. rugpjūčio 24 d. Nr. M-453

Raseiniai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1, 6 ir 8 dalimis ir  Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl  prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 19 punktu,

t v i r t i n u  Bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros, bendruomeninių šeimos namų ir kompleksinių paslaugų šeimai kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis potvarkis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro  g. 80, LT-76298 Šiauliai).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Arvydas Nekrošius

 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės mero

2023 m. rugpjūčio 24 d. potvarkiu Nr. M-453

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS, BENDRUOMENINIŲ ŠEIMOS NAMŲ IR KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ ŠEIMAI KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros, bendruomeninių šeimos namų ir kompleksinių paslaugų šeimai kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Raseinių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir kompleksinių paslaugų šeimai (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) sampratą, organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose, bendruomenėse, privačiuose ir kituose paslaugų teikėjuose, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto (toliau – paslaugų subjektai) ir kurių veiklos koordinavimas yra priskirtas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui  (toliau – Socialinės paramos skyrius).

2.  Vertinimą vykdo Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, pavirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimai ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“.

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, Socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO paskirtis, uždaviniai ir principai

 

4.  Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti paslaugų subjektų veiklos ir teikiamų paslaugų kokybę.

5.  Vertinimo uždaviniai:

5.1. vykdyti paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją;

5.2. vertinti paslaugų subjektų teikiamų paslaugų (veiklos) kokybę;

5.3. teikti rekomendacijas paslaugų subjektams dėl veiklos tobulinimo ir paslaugų kokybės gerinimo;

5.4. vertinti ir kontroliuoti tinkamą paslaugų subjektų dokumentacijos tvarkymą ir finansuojamų veiklų lėšų tikslinį panaudojimą;

5.5. vertinti paslaugų subjektų finansuojamų veiklų darbuotojų etatų struktūros, vykdomų funkcijų ir darbo grafikų atitiktis;

5.6. vertinti darbuotojų, kurie teikia paslaugas ir dalyvauja vykdant atitinkamas funkcijas, ar turi šioms funkcijoms vykdyti reikiamą kvalifikaciją ir kita;

5.7. vertinti kompleksinių paslaugų šeimai atitiktį gyventojų poreikiams;

5.8. vertinti bendruomeninių šeimos namų veiklai taikomus kriterijus.

6.  Vertinimas atliekamas vadovaujantis etiškumo, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

 

III SKYRIUS

VERTINIMO PLANAVIMAS IR VYKDYMAS

 

7Socialinės paramos skyrius rengia metinį paslaugų subjektų vertinimų planą, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip kiekvienų metų kovo 1 d., ir jį paskelbia viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Į paslaugų subjektų vertinimų planą įtraukiamos nevyriausybinės organizacijos, bendruomenės, privatūs ir kiti paslaugų teikėjai, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

8.  Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas planinį paslaugų subjekto vertinimą, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas informuoja paslaugų subjektą raštu arba elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kurių kopijas paslaugų subjektas turi pateikti Socialinės paramos skyriui, sąrašą.

9.  Socialinės paramos skyrius turi teisę atlikti neplaninį paslaugų subjektų vertinimą.

10.  Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

10.1.  gavus valstybės ar Savivaldybės institucijos, įstaigos prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

10.2.  gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie paslaugų subjekto galbūt neteisėtą veiklą ar netinkamai vykdomas funkcijas;

10.3.  kilus pagrįstų įtarimų dėl paslaugų subjekto veiklos teisėtumo ir (ar) Savivaldybės ir (ar) valstybės lėšų netikslingo naudojimo;

10.4.  siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti paslaugų subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

11.  Neplaninis vertinimas atliekamas iš anksto su paslaugų subjektu nesuderintu ir nepaskelbtu laiku.

12.  Atliekant paslaugų subjekto vertinimą, užpildomas vertinimo aktas (1 priedas). Atliekant vaikų dienos socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų vertinimą, užpildomas Akredituotą vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugą teikiančių įstaigų patikros aktas (2 priedas). Atliekant kompleksinių paslaugų šeimai ir bendruomeninių šeimos namų vertinimą, užpildomas Kompleksinių paslaugų šeimai ir bendruomeninių šeimos namų vertinimo aktas (3 priedas).

13.  Socialinės paramos skyrius atlikdamas planinį ir neplaninį paslaugų subjekto vertinimą turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, Savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir kitus paslaugos gavėjus bei privačius asmenis dėl informacijos apie paslaugų subjekto veiklą gavimo.

14.  Paslaugų subjektų veiklos kokybės vertinimas apima:

14.1.  paslaugų subjektų konsultavimą, siekiant užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams;

14.2.  paslaugų subjektų veiklos stebėseną ir vertinimą;

14.3.  vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimų – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;

14.4.  paslaugų subjektų veiklai vykdyti skirtų lėšų panaudojimą;

14.5.  rekomendacijų dėl paslaugų subjekto veiklos tobulinimo pateikimą;

14.6.  atrinktų ar paskirtų bendruomeninių šeimos namų veiklos stabdymą.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGŲ SUBJEKTŲ veiklos VERTINIMAS

 

15.   Paslaugų subjektų veiklos vertinimas atliekamas pagal patvirtintą planą ne rečiau kaip kartą per 2 metus. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

16.   Jeigu paslaugų subjektas neįtrauktas į metinį paslaugų subjektų vertinimo planą,  jo veiklai skirtų lėšų panaudojimo vertinimas atliekamas iki kiekvienų metų IV ketvirčio pradžios, paslaugų subjektams elektroniniu paštu pateikiant buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę.

17.   Socialinės paramos skyrius vykdo paslaugų subjektų veiklos stebėseną, analizuodamas paslaugų subjektų veiklos ataskaitas.

18.   Socialinės paramos skyrius, atlikdamas paslaugų subjekto veiklos vertinimą, tikrina, ar paslaugų subjektas nepažeidžia teisės aktų, Socialinės paramos skyriaus skelbto konkurso nuostatų, kurių pagrindu organizacijai skirtas finansavimas, akredituotos socialinės priežiūros reikalavimų ir sudarytoje sutartyje nustatytų įsipareigojimų, bendruomeniniai šeimos namai veiklai taiko Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintus kriterijus.

 

V SKYRIUS

VERTINIMO REZULTATAI IR INFORMAVIMAS

 

19.   Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų parengia ir vertintam paslaugų subjektui elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą.

20.   Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija, pateiktos išvados ir rekomendacijos, kaip tobulinti veiklą.

21.   Paslaugų subjektas, gavęs vertinimo aktą, susipažįsta ir per Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, atlikusių vertinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, teikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus, kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.

22.   Socialinės paramos skyrius kito planinio arba neplaninio vertinimo metu įvertina paslaugų subjekto veiklą ir patikrina, ar paslaugų subjektas įvykdė rekomendacijas, ir apie tai pažymi vertinimo akte.

23.   Jei paslaugų subjektas, vykdantis bendruomeninių šeimos namų funkcijas, per nurodytą terminą neįvykdo šio tvarkos aprašo 21 punkte nustatyto reikalavimo,  Socialinės paramos skyriaus iniciatyva sprendžiama dėl atrinktų ar paskirtų bendruomeninių šeimos namų veiklos stabdymo ir naujų bendruomeninių šeimos namų atrankos vykdymo ar paskyrimo.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGŲ SUBJEKTŲ VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS

 

24.   Vidinis veiklos vertinimas atliekamas visose Socialinės paramos skyriaus reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose.

25.   Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų / jų artimųjų / kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti įstaigos darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

26.   Vidinis paslaugų subjektų veiklos vertinimas atliekamas periodiškai, tačiau ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus.

27.   Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų subjektas, pasirinkdamas veiklos vertinimo metodą (-us). Veiklos vertinimo metodai elektroniniu paštu suderinami su Socialinės paramos skyriaus darbuotoju, atsakingu už paslaugų subjekto veiklos kuravimą.

28.   Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus: 

28.1.  darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas;

28.2.  teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

28.3.  dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

28.4.  kiti paslaugų subjekto pasirinkti metodai. 

29.   Paslaugų subjektai vidinės veiklos vertinimo rezultatus Socialinės paramos skyriui el. paštu soc.parama@raseiniai.lt susipažinti pateikia iki einamųjų metų rugpjūčio 31 d.

 

VII SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ APKLAUSA

 

30.   Socialinių paslaugų gavėjų apklausą kiekvienais kalendoriniais metais atlieka visi paslaugų subjektai, teikiantys socialines paslaugas ne trumpiau nei 6 mėnesius. Paslaugų gavėjų apklausa atliekama pagal Pasitenkinimo socialinėmis paslaugomis apklausos anketą (4 priedas).

31.   Paslaugų subjektai paslaugų gavėjų apklausos rezultatus Socialinės paramos skyriui el. paštu soc.parama@raseiniai.lt susipažinti pateikia iki einamųjų metų spalio 31 d.

32.   Už paslaugų gavėjų pasitenkinimo apklausos įgyvendinimą atsako atskiro socialinių paslaugų subjekto vadovas.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33.   Dėl svarbių iš anksto nenumatytų aplinkybių Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu planinis paslaugų subjekto vertinimas gali būti atšauktas arba pakeista jo data.

34.   Paslaugų subjektai ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami šio tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Paslaugų subjektai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tikslais, Socialinės paramos skyrius – tvarkos apraše  nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

35.   Už tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą valstybės tarnautojai atsako Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka, o darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

36.   Visi kilę klausimai ar ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

37.   Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

__________________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas pagal potvarkį Nr. M-376

Priedo pakeitimai:

Nr. M-376, 2024-05-31, paskelbta TAR 2024-05-31, i. k. 2024-09908

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Raseinių rajono savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. M-376, 2024-05-31, paskelbta TAR 2024-05-31, i. k. 2024-09908

Dėl Raseinių rajono savivaldybės mero 2023 m. rugpjūčio 24 d. potvarkio Nr. M-453 „Dėl Bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros, bendruomeninių šeimos namų ir kompleksinių paslaugų šeimai kokybės vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo