Valstybinės geležinkelio inspekcijos

Prie Susisiekimo ministerijos

viršininkAS

 

įsakymas

Dėl Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2015 m. RUGPJŪČIO 28 d. įsakymo Nr. V-173 „DĖL IŠANKSTINĖS ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2016 m. gruodžio 29 d. Nr. VE-216

Vilnius

 

P a k e i č i u    Išankstinės asmenų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2015 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-173 „Dėl išankstinės asmenų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„Valstybinės geležinkelio inspekcijos

Prie Susisiekimo ministerijos

viršininkAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IŠANKSTINĖS ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 20 straipsnio 12 dalimi, 21 straipsnio 13 dalimi, 22 straipsnio 17 dalimi, 23 straipsnio 16 dalimi ir 24 straipsnio 15 dalimi bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 24 d. įsakymo Nr. 3-53 „Dėl baudų už traukinių eismo sutrikdymus ir kompensacijų dėl tokių sutrikdymų nukentėjusioms įmonėms nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 17 punktą,

1.  T v i r t i n u    Išankstinės asmenų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašą (pridedama).

2.  N u r o d a u,   kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2017 m. sausio 1 d.“

 

 

 

L. e. viršininko pareigas                                                                                          Martynas Čekanauskas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės geležinkelio inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2015 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-173

(Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2016 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. VE -216 redakcija)

 

 

IŠANKSTINĖS ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Išankstinės asmenų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato neteisminę asmenų skundų pateikimo ir nagrinėjimo Valstybinėje geležinkelio inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos (toliau – VGI) tvarką.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

3. Skundus VGI išankstine ne teismo tvarka gali pateikti:

3.1. fiziniai asmenys, kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, ir krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovai dėl mokymo centrų, vykdančių fizinių asmenų, kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, ir (ar) krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovų mokymus, veiksmų (neveikimo), susijusių su mokymo veiklos vykdymu;

3.2. fiziniai asmenys, pageidaujantys gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, dėl fizinių asmenų, atliekančių fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, psichologinį vertinimą,  veiksmų (neveikimo), susijusių su psichologinio vertinimo veikla;

3.3. fiziniai asmenys, siekiantys gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistai, dėl asmenų, mokančių fizinius asmenis, siekiančius gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistus, veiksmų (neveikimo), susijusių su mokymo veikla;

3.4. fiziniai asmenys, siekiantys gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistai, dėl asmenų, organizuojančių traukinio mašinistų ir (ar) asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto pažymėjimus, egzaminavimą, ir fizinių asmenų, egzaminuojančių fizinius asmenis, siekiančius gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistus, veiksmų (neveikimo), susijusių su egzaminavimo veikla;

3.5. įmonės, nesutinkančios su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sprendimu dėl baudos paskyrimo pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 24 d. įsakymą Nr. 3-53 „Dėl baudų už traukinių eismo sutrikdymus ir kompensacijų dėl tokių sutrikdymų nukentėjusioms įmonėms nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau Aprašo 3.1-3.5 punktuose nurodyti subjektai bendrai vadinami pareiškėjais).

 

II SKYRIUS

SKUNDŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

4. Skundai VGI gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į VGI), siunčiami registruotąja pašto siunta arba dokumentų skaitmeninės kopijos siunčiamos VGI interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu.

5. Pareiškėjų pateikti skundai VGI nagrinėjami, jeigu jie pateikti per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie skundžiamus subjekto veiksmus ir (ar) neveikimą ar šių subjektų pagal kompetenciją priimtus sprendimus, arba nuo tos dienos, kai baigėsi terminas, per kurį subjektas turėjo atlikti atitinkamus veiksmus ar priimti atitinkamus sprendimus. Jeigu skundui paduoti nustatytas terminas praleistas dėl objektyvių priežasčių, kurias pareiškėjas pagrindžia atitinkamais įrodymais (dokumentais, informacija ir (ar) kitais duomenimis), VGI sprendimu gali būti atnaujinamas. Kartu su prašymu atnaujinti skundo pateikimo terminą turi būti pateiktas ir skundas Aprašo 4 punkte nustatytais būdais. VGI per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo atnaujinti skundo pateikimo terminą gavimo dienos, priima motyvuotą sprendimą atnaujinti arba atsisakyti atnaujinti skundo pateikimo terminą ir apie šį sprendimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną informuoja pareiškėją.

6. Pareiškėjo teikiamame skunde turi būti nurodyta:

6.1. skundo surašymo vieta ir data;

6.2. pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas ir gyvenamosios vietos adresas (šie reikalavimai taikomi fiziniams asmenims), pareiškėjo teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinės adresas (šie reikalavimai taikomi juridiniams asmenims), telefono numeris (jeigu turi), elektroninio pašto adresas (jeigu turi), taip pat atstovo (jeigu yra) vardas, pavardė ir gyvenamosios vietos adresas (šie reikalavimai taikomi, jeigu pareiškėjo atstovas fizinis asmuo), teisinė forma, pavadinimas, kodas (jeigu turi), buveinės adresas (šie reikalavimai taikomi, jeigu pareiškėjo atstovas juridinis asmuo), telefono numeris (jeigu turi), elektroninio pašto adresas (jeigu turi);

6.3. subjekto, kurio veiksmai, neveikimas ir (ar) sprendimai skundžiami, vardas, pavardė ir gyvenamosios vietos adresas (jeigu žinomas) (šie reikalavimai taikomi, jeigu subjektas fizinis asmuo), subjekto teisinė forma, pavadinimas, kodas (jeigu turi) ir buveinės adresas (šie reikalavimai taikomi, jeigu subjektas juridinis asmuo);

6.4. konkretus skundžiamas veiksmas, neveikimas ar sprendimas (sprendimo data, numeris, veiksmo ar neveikimo esmė, sužinojimo apie skundžiamą veiksmą, sprendimą ar subjekto neveikimą data). Kartu su skundu turi būti pateiktas skundžiamas sprendimas arba jo kopija, jeigu pareiškėjas skundžia subjekto priimtą sprendimą.

6.5. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo skundą, ir tai patvirtinantys įrodymai;

6.6. pareiškėjo patvirtinimas, kad teismas nėra priėmęs sprendimo dėl skundžiamo veiksmo (neveikimo) ir (ar) skundžiamo sprendimo;

6.7. pareiškėjo reikalavimas;

6.8. pridedamų dokumentų sąrašas (jeigu su skundu teikiami papildomi dokumentai).

7. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba. Jeigu kartu su skundu pateikiami nevalstybine kalba surašyti dokumentai, jie turi būti išversti į valstybinę kalbą ir patvirtinti vertėjo anspaudu.

8. Skundą pasirašo pareiškėjas (šis reikalavimas taikomas fiziniams asmenims), pareiškėjo vadovas (šis reikalavimas taikomas juridiniams asmenims) arba jo įgaliotas atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo turi būti pridedamas atstovo įgaliojimus, sudarytas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso numatyta tvarka. Elektroniniu būdu pateiktas skundas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

9. Apie skundo gavimą VGI pareiškėją informuoja ne vėliau kaip kitą darbo dieną po skundo gavimo tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas skundas, išskyrus tuos atvejus, kai skunde nurodytas kitoks informacijos gavimo būdas.

10. VGI nenagrinėja šių skundų:

10.1. skundo nagrinėjimas nepriklauso VGI kompetencijai;

10.2. skundas neatitinka Aprašo 6 punkte nustatytų reikalavimų ir pareiškėjas per VGI nustatytą terminą nepašalino skundo trūkumų;

10.3. yra įsigaliojęs VGI arba teismo sprendimas, priimtas dėl skundo, kurį pateikė tas pats pareiškėjas dėl to paties subjekto, dėl to paties reikalavimo ir tuo pačiu pagrindu, arba priimtas VGI sprendimas patvirtinti pareiškėjo atsisakymą nuo skundo dėl to paties subjekto, dėl to paties reikalavimo ir pateikto tuo pačiu pagrindu;

10.4. VGI arba teismas nagrinėja to paties pareiškėjo skundą dėl to paties subjekto, dėl to paties reikalavimo ir pateiktą tuo pačiu pagrindu;

10.5. skundas pateiktas neveiksnaus asmens;

10.6. skundas pareiškėjo vardu pateiktas neįgalioto asmens;

10.7. skundas nepasirašytas;

10.8. skundas pateiktas pasibaigus jo pateikimo terminui ir pareiškėjas neprašė VGI atnaujinti skundo pateikimo terminą arba VGI, išnagrinėjusi pareiškėjo prašymą atnaujinti skundo pateikimo terminą, atsisakė skundo pateikimo terminą atnaujinti.

11. VGI, atsisakiusi nagrinėti pareiškėjo skundą, per 3 (tris) darbo dienas nuo skundo gavimo dienos informuoja pareiškėją apie pateikto skundo trūkumus ir nustato protingą terminą trūkumams pašalinti, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų. Tuo atveju, jei VGI nėra įgaliota nagrinėti skundo, VGI ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas perduoda jį kompetentingai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui.

12. Jeigu pareiškėjas VGI pateikia skundą dėl subjektų priimtų sprendimų ir šį skundą VGI priima nagrinėti, šių sprendimų galiojimas nėra stabdomas.

13. Pareiškėjų skundus VGI nagrinėja rašytinės procedūros tvarka.

14. VGI turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas patikslintų skundo esmę, arba paprašyti pateikti papildomus duomenis ar dokumentus ir nustatyti terminą jiems pateikti.

 

III SKYRIUS

PAREIŠKĖJO, SUBJEKTO, suinteresuotų asmenų teisės

 

15. Pasirengimo nagrinėti skundą ir skundo nagrinėjimo metu pareiškėjas, subjektas (toliau kartu – skundo šalys), su skundu susiję suinteresuoti asmenys turi teisę:

15.1. susipažinti su skundo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus informacija, kuri sudaro valstybės, tarnybos, komercinė ar profesinė paslaptį arba kurią atskleidus būtų pažeisti asmens duomenų apsaugos principai;

15.2. teikti VGI prašymus ir juos pagrindžiančius įrodymus;

15.3. prieštarauti kitos skundo šalies ir kitų suinteresuotų asmenų paaiškinimams ir prašymams;

15.4. gauti VGI sprendimų, susijusių su skundo nagrinėjimu, kopijas (nuorašus);

15.5. apskųsti VGI veiksmus ir sprendimus, susijusius su skundo nagrinėjimu, ir naudotis kitomis įstatymuose numatytomis teisėmis.

16. Pareiškėjas, bet kuriuo metu iki VGI sprendimo dėl skundo priėmimo, turi teisę raštu atsisakyti skundo.

 

IV SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL PATEIKTO SKUNDO PRIĖMIMAS

 

17Pareiškėjų, nurodytų šio Aprašo 3.1-3.4 punktuose, pateikti skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai priimti ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo skundo VGI gavimo dienos. Aprašo 3.5 punkte nurodyto subjekto pateiktas skundas išnagrinėjamas ir sprendimas dėl jo priimamas ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo prašymo išnagrinėti skundą gavimo dienos.

18.  VGI, išnagrinėjusi skundą, gali:

18.1. atmesti skundą kaip nepagrįstą;

18.2. pripažinti skundą pagrįstu ar iš dalies pagrįstu ir reikalauti panaikinti arba pakeisti skundžiamą sprendimą ar jo dalį;

18.3. palikti skundą neišnagrinėtą;

18.4. nutraukti skundo nagrinėjimą.

19. VGI priima sprendimą palikti skundą neišnagrinėtą, jeigu nuo skundo priėmimo nagrinėti iki sprendimo priėmimo paaiškėja Aprašo 10.4 papunktyje nurodytos aplinkybės.

20. VGI priima sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą, jeigu nuo skundo priėmimo nagrinėti iki šio sprendimo priėmimo:

20.1. paaiškėja Aprašo 10.1 ir 10.3 papunkčiuose nurodytos aplinkybės;

20.2. pareiškėjas nusprendė atsisakyti skundo ir VGI sprendimu tokį atsisakymą patvirtino.

21. VGI sprendime turi būti nurodyta:

21.1. šio sprendimo priėmimo data, vieta ir numeris;

21.2. skundo šalys ir skundo esmė, nurodant skundžiamus subjekto veiksmus, neveikimą ar sprendimą ir pareiškėjo reikalavimus;

21.3. skundo šalių, suinteresuotųjų asmenų paaiškinimai, kitos aplinkybės ir informacija, kuria rėmėsi VGI;

21.4.  motyvai, kuriais VGI grindžia savo sprendimą;

21.5.  šio sprendimo apskundimo terminas ir tvarka.

22. VGI sprendimas dėl skundo įsiteisėja ir yra privalomas vykdyti nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Pareiškėjas, nesutinkantis su VGI priimtu sprendimu, turi teisę apskųsti VGI sprendimą ar veiksmus (neveikimą) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________