Suvestinė redakcija nuo 2024-02-03 iki 2024-06-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-03-02, i. k. 2021-04255
VALSTYBINĖs DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS NAGRINĖJAMŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. kovo 2 d. Nr. 1T-20 (1.12.E)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi,
tvirtinu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos
direktoriaus 2021 m. kovo 2 d.
įsakymu Nr. 1T-20 (1.12.E)
(Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos
direktoriaus 2024 m. vasario 2 d.
įsakymo Nr. 1T-19 (1.12.E) redakcija)
VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS NAGRINĖJAMŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje (toliau – Inspekcija) gautų fizinių ir juridinių asmenų skundų dėl teisės aktų, kurių priežiūrą atlieka Inspekcija, galimų pažeidimų, nagrinėjimo eigą ir procedūras.
2. Skundai nagrinėjami, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymu (toliau – Teisėsaugos ADTAĮ), šiuo Tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, už kurių priežiūrą atsakinga Inspekcija.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
3.1. pareiškėjas – skundą Inspekcijai pateikęs fizinis asmuo, pelno nesiekianti įstaiga, organizacija ar asociacija, atitinkanti Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnio 1 dalies reikalavimus, o Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme (toliau – ERĮ) nustatytais atvejais fizinis arba juridinis asmuo;
3.2. skundas – pareiškėjo rašytinis kreipimasis į Inspekciją dėl galimai neteisėto asmens duomenų tvarkymo, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo ar jo atstovaujamo asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti;
4. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) 2016/679, ADTAĮ, Teisėsaugos ADTAĮ, ERĮ ir kituose duomenų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI SKUNDO PATEIKIMUI IR TURINIUI
6. Skundas turi atitikti ADTAĮ 24 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir būti pateiktas jame nustatyta tvarka.
7. Pateikdamas skundą, pareiškėjas ar jo atstovas privalo patvirtinti savo tapatybę:
7.1. pateikdamas skundą Inspekcijoje, pareiškėjas (jo atstovas) turi Inspekcijos darbuotojui, priimančiam korespondenciją, pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jeigu pareiškėjas atsisako pateikti tapatybę patvirtinantį dokumentą, Inspekcijos darbuotojas tai pažymi ant pateikto skundo. Nenustačius duomenų subjekto ir (ar) jo atstovo tapatybės, skundas nėra nagrinėjamas;
7.2. pateikdamas skundą elektroniniu paštu, skundą turi pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba jis turi būti suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą arba pateikia kitą jį vienareikšmiškai identifikuojančią informaciją. Tais atvejais, kai skundą elektroniniu paštu teikia užsienio valstybės pilietis, neturintis objektyvių galimybių patvirtinti savo tapatybę šiame papunktyje nustatyta tvarka ir dėl objektyvių priežasčių negalintis pateikti skundo kitais būdais, teikdamas skundą elektroniniu paštu, savo tapatybę patvirtina prie skundo pridėdamas asmens dokumento kopiją.
8. Anoniminiai skundai nenagrinėjami, jeigu Inspekcijos direktorius nenusprendžia kitaip. Priimant sprendimą nagrinėti anoniminį skundą, atsižvelgiama į galimą subjektų, kurių teisės ir teisėti interesai, galimai pažeisti, skaičių, asmens duomenų tvarkymo pobūdį, taip pat, ar yra gauta daugiau pranešimų ar skundų dėl skundžiamų veiksmų, informacijos skunde pakankamumą tyrimo ir (ar) patikrinimo atlikimui. Nusprendus nagrinėti anoniminiame skunde pateiktą informaciją, vadovaujantis Inspekcijos tvirtinamomis Inspekcijos vykdomų tyrimų ir (ar) patikrinimų atlikimo taisyklėmis, pradedamas tyrimas ir (ar) patikrinimas Inspekcijos iniciatyva arba vadovaujantis Inspekcijos tvirtinamomis Inspekcijos vykdomos stebėsenos atlikimo taisyklėmis, pradedami stebėsenos veiksmai.
9. Skundas ir jo priedai turi būti parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą, išskyrus atvejus, kai skundas yra pateikiamas per Europos Komisijos vidaus rinkos informacinę sistemą (toliau – IMI) arba skundą teikia užsienio valstybės pilietis, neturintis objektyvių galimybių pateikti skundą aukščiau nustatyta tvarka. Jeigu skundas teikiamas per IMI arba skundą teikia užsienio valstybės pilietis, neturintis objektyvių galimybių, pateikti skundo lietuvių kalba, skundas turi būti teikiamas anglų kalba.
III SKYRIUS
SKUNDO PRIĖMIMAS
10. Gavus skundą, skundo priėmimo klausimas išsprendžiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos.
11. Sprendžiant skundo priėmimo klausimą, įvertinama:
11.3. ar pateikti dokumentai, patvirtinantys skundo teikiančio subjekto pagal Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnį veikimą asmens duomenų apsaugos srityje;
11.6. ar nėra aplinkybių, kurioms esant skundą privaloma atsisakyti nagrinėti pagal ADTAĮ 27 straipsnį;
11.7. ar skundas nėra akivaizdžiai nepagrįstas ar neproporcingas (Reglamento (ES) 2016/679 57 straipsnio 4 dalis);
12. Jeigu skundas, kurio priėmimo klausimas sprendžiamas, yra susijęs su asmens duomenų tvarkymu interneto svetainėse ir skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas nustato, kad būtina užfiksuoti tam tikrus pažeidimus, jis nedelsdamas užfiksuoja skunde nurodytus faktus, padarydamas momentinę ekrano kopiją (angl. print screen), kurioje būtų užfiksuota jos padarymo data, svetainės adresas, kurioje yra atliekamas asmens duomenų tvarkymas, ir joje viešai tvarkomi asmens duomenys, ir parengia įrodymų fiksavimo aktą, išskyrus atvejus, kai įrodymus fiksuoja Inspekcijos Informacinių technologijų skyrius ir yra rengiama Informacinių technologijų skyriaus išvada.
13. Jeigu skundas pateiktas dėl duomenų subjekto teisių pažeidimo, tačiau pareiškėjas dėl jų nėra kreipęsis į duomenų valdytoją arba nėra suėjęs Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 4 dalyje nustatytas terminas atsakymui pateikti, skundą atsisakoma priimti Reglamento (ES) 2016/679 57 straipsnio 4 dalies pagrindu. Ši nuostata netaikoma, kai skundas pateiktas dėl teisės būti informuotam apie asmens duomenų tvarkymą.
14. Skundo ar jo dalies priėmimo faktas patvirtinamas Inspekcijos raštu, kuriame nurodoma skundo priėmimo data, skundą ar jo dalį nagrinėjančio Inspekcijos atstovo vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, skundo registracijos numeris ir galimybė pareiškėjo teises ginti teisme. Taip pat gali būti pateikiama kita informacija, susijusi su skundo nagrinėjimu.
15. Jeigu Inspekcija mano, jog būtina patikslinti skundo esmę ar skundo reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, kurie reikalingi išspręsti skundo priėmimo klausimą, Inspekcija raštu informuoja pareiškėją apie skundo trūkumus ir nustato ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą jiems pašalinti. Pastaruoju atveju, skundas laikomas gautu Inspekcijoje tik gavus patikslintą informaciją ir tik tuomet išsprendžiamas skundo priėmimo klausimas.
16. Sprendimas atsisakyti nagrinėti skundą ar jo dalį turi būti priimtas ir pareiškėjas apie tai informuotas per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos.
17. Jeigu skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu, skundą pateikęs asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos yra informuojamas apie tai, kad skundas bus pateiktas kitoms Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros institucijoms arba kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų pažeidimus nagrinėti kompetentingoms institucijoms per IMI, siekiant nustatyti vadovaujančią duomenų apsaugos priežiūros instituciją arba kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų pažeidimus nagrinėti kompetentingą instituciją, kuri nagrinės skundą. Skundą pateikęs asmuo taip pat informuojamas, kad nagrinėjant skundą vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 VII skyriaus 1 ir (ar) 2 skirsnių nuostatomis ar kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis netaikomi ADTAĮ nustatyti skundo nagrinėjimo terminai.
18. Jeigu skundas pateiktas dėl kitoje valstybėje narėje įsisteigusios valdžios institucijos arba privačios įstaigos, tvarkančios duomenis pagal Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c arba e punktą, pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos yra informuojamas apie tai, kad Inspekcija nėra kompetentinga nagrinėti skundą ir kad tokiu atveju dėl skundo nagrinėjimo pareiškėjas turėtų kontaktuoti tiesiogiai su išimtinę kompetenciją pagal Reglamento (ES) 2016/679 55 straipsnio 2 dalį turinčia priežiūros institucija, taip pat pareiškėjo prašoma raštu informuoti Inspekciją, jeigu jis pageidautų, jog kompetentingai priežiūros institucijai skundą (originalų dokumentą, t. y. tokį, koks jis gautas Inspekcijoje) IMI priemonėmis perduotų Inspekcija, atsakymo pateikimui nustatant ne mažiau kaip 10 darbo dienų terminą. Iki nurodytos datos Inspekcijoje negavus pareiškėjo atsakymo, gautas skundas nėra perduodamas kompetentingai priežiūros institucijai.
19. Kai skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu, Inspekcijos valstybės tarnautojas, kuriam pavestas skundo nagrinėjimas, skundą ir skundo vertimą anglų kalba pateikia kitoms Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros institucijoms per IMI. Kai skundas yra susijęs su kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų pažeidimais, Inspekcijos valstybės tarnautojas, kuriam pavestas skundo nagrinėjimas, skundą ir skundo vertimą anglų kalba pateikia kompetentingoms institucijoms, atsakingoms už šių tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų vykdymo užtikrinimą.
IV SKYRIUS
SKUNDO NAGRINĖJIMUI REIKALINGOS INFORMACIJOS RINKIMAS
21. Skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas nagrinėti skundą, privalo patikrinti ir nustatyti:
21.1. kokie skundai buvo gauti skundžiamo asmens atžvilgiu, kokie tyrimai ir (ar) patikrinimai ir (ar) stebėsenos veiksmai buvo atlikti, kokius prašymus dėl išankstinių konsultacijų skundžiamas asmuo ir kokius pranešimus dėl asmens duomenų saugumo pažeidimų skundžiamas asmuo yra pateikęs;
21.2. ar yra anksčiau nagrinėta skundų, atlikta tyrimų ir (ar) patikrinimų ir (ar) stebėsenos veiksmų dėl skundžiamo dalyko;
21.3. ar skundžiamo asmens atžvilgiu yra taikytos poveikio priemonės (surašytas administracinio nusižengimo protokolas ar imtasi kitų taisomųjų veiksmų, numatytų Reglamente (ES) 2016/679, kituose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose ir ADTAĮ);
22. Skundą nagrinėjantis Inspekcijos valstybės tarnautojas privalo surinkti visą skundo tyrimui būtiną informaciją ir (ar) dokumentus, esant poreikiui, atlikti patikrinimą vietoje, iš fizinių ir juridinių asmenų gauti žodinius ir rašytinius paaiškinimus, kitą skundui nagrinėti būtiną informaciją. Dokumentų ir informacijos, reikalingos skundo tyrimui, reikalavimas turi būti motyvuotas. Inspekcija turi teisę fizinių ir juridinių asmenų prašyti pateikti paaiškinimus, atvykus į Inspekcijos patalpas.
23. Siekiant užtikrinti skundžiamo asmens teises, numatytas ADTAĮ 17 straipsnio 2 dalyje ir užtikrinti teisę skundžiamam asmeniui tinkamai įgyvendinti atskaitomybės principą, priėmus skundą, skundžiamam asmeniui yra išsiunčiamas nurodymas sudaryti prieigą prie informacijos ir suteikti skundui nagrinėti reikalingą informaciją kartu pateikiant skundo išrašą. Išraše nurodoma pareiškėjo vardas, pavardė ir skundo dalykas.
24. Skundo nagrinėjimo metu informaciją teikiantys subjektai, pateikdami dokumentus Inspekcijai, privalo nurodyti, kurie duomenys sudaro valstybės, tarnybos, komercinę, banko, profesinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir kurių duomenų konfidencialumas turi būti užtikrintas. Inspekcija gali nepripažinti jai pateiktos informacijos konfidencialia, jeigu įstatymas nustato, kad tokia informacija nėra laikoma konfidencialia.
25. Jeigu nagrinėjant skundą, nusprendžiama atlikti patikrinimą vietoje ir jo metu bus būtina įeiti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas (tarp jų ir nuomojamas ar naudojamas kitais pagrindais), Inspekcijos valstybės tarnautojas, nagrinėjantis skundą, parengia raštą skundžiamam asmeniui dėl sutikimo atlikti patikrinimą vietoje ir įeiti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas (tarp jų ir nuomojamas ar naudojamas kitais pagrindais), nesant teismo leidimo. Jeigu skundžiamas asmuo nesutinka, tokiu atveju, vadovaujantis ADTAĮ 18 straipsnio 1 dalimi, Inspekcija Regionų administraciniam teismui pateikia prašymą išduoti teismo leidimą įeiti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas.
26. Jeigu skundžiamas asmuo nevykdo Inspekcijos nurodymo sudaryti prieigą prie informacijos ir suteikti skundui nagrinėti reikalingą informaciją nustatytu laiku arba teikia melagingą informaciją, pradedama administracinės baudos pagal Reglamentą (ES) 2016/679 skyrimo procedūra arba administracinio nusižengimo teisena, jeigu skundas pateiktas ne dėl Reglamento (ES) 2016/679 pažeidimo.
27. Dokumentai, parengti skundo nagrinėjimo metu, skundžiamam asmeniui ir pareiškėjui yra teikiami:
27.1. per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (E. pristatymo sistema);
27.2. registruotąja pašto siunta Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre nurodytu juridinio asmens buveinės adresu, arba Lietuvos Respublikos gyventojų registre nurodytu juridinio asmens vadovo gyvenamosios vietos adresu arba fizinio asmens gyvenamosios vietos adresu, išskyrus atvejus, kai asmuo nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba Juridinių asmenų registre arba Gyventojų registre nurodytu asmens elektroninių siuntų pristatymo adresu;
28. Įteikimo skundžiamam asmeniui ir pareiškėjui diena laikoma:
28.1. dokumentų, siunčiamų per E. pristatymo sistemą, – kita darbo diena, einanti po Inspekcijos dokumentų išsiuntimo dienos;
28.2. dokumentų, siunčiamų registruotąja pašto siunta, – dešimtoji darbo diena po dokumentų išsiuntimo dienos, išskyrus atvejus, kai nustatoma, kad registruotoji pašto siunta įteikta anksčiau;
29. Jeigu nagrinėjant skundą dėl Reglamento (ES) 2016/679, kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų galimo pažeidimo yra reikalinga informacija iš trečiųjų asmenų, esančių kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje, paklausimai yra rengiami anglų kalba. Jeigu atsakymai nėra gaunami, tuomet yra prašoma atitinkamos Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros institucijos, už kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų vykdymo priežiūrą paskirtos kompetentingos institucijos pagalbos Reglamente (ES) 2016/679, kituose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose nustatyta tvarka per IMI sistemą.
30. Jeigu skundžiamo asmens veiksmų teisėtumo įvertinimas nėra įmanomas neįvertinus kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje gyvenančio, įsisteigusio ar veikiančio duomenų valdytojo ar duomenų tvarkytojo veiksmų teisėtumo, kreipiamasi dėl pastarojo veiksmų teisėtumo įvertinimo į atitinkamos Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros instituciją, už kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų vykdymo priežiūrą paskirtą kompetentingą instituciją per IMI sistemą.
V SKYRIUS
TAIKUS SKUNDO IŠSPRENDIMAS
31. Kai pareiškėjas skunde nurodo, kad sutinka, jog jo skundas būtų išspręstas taikiai ir nurodo reikalavimus dėl taikaus skundo išsprendimo, Inspekcija turi teisę raštu paklausti skundžiamo asmens nuomonės dėl taikaus skundo išsprendimo. Jei skunde neišreikšta pareiškėjo valia dėl taikaus skundo išsprendimo, Inspekcija turi teisę raštu kreiptis į pareiškėją dėl nuomonės dėl taikaus skundo išsprendimo gavimo.
32. Jeigu skundžiamas asmuo patenkina pareiškėjo reikalavimą, pateikia Inspekcijai tai patvirtinančius įrodymus ir Inspekcija nustato, kad pareiškėjo reikalavimas įgyvendintas, Inspekcija priima sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą ADTAĮ 29 straipsnio 1 dalies 1 punkto pagrindu. Šiuo atveju laikoma, kad pareiškėjas skundą atsiėmė.
33. Jeigu skundžiamas asmuo patenkina pareiškėjo reikalavimą, tačiau Inspekcija mano, kad reikia gauti pareiškėjo nuomonę dėl taikaus skundo išsprendimo reikalavimo įgyvendinimo arba skundžiamas asmuo patenkina pareiškėjo reikalavimą tik iš dalies arba kitu būdu nei pareiškėjas pageidavo, Inspekcija kreipiasi į pareiškėją, informuodama apie skundžiamo asmens atliktus veiksmus ir nustato terminą nuomonės, ar tenkina skundžiamo asmens atlikti veiksmai, pareiškimui. Jeigu per Inspekcijos nustatytą terminą pareiškėjas nenurodo pagrįstų priežasčių, kodėl skundžiamo asmens atlikti veiksmai netenkina ir jo teisės ir teisėti interesai vis dar pažeidžiami, laikoma, kad pareiškėjas skundą atsiėmė. Šiuo atveju Inspekcija priimama sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą ADTAĮ 29 straipsnio 1 dalies 1 punkto pagrindu.
VI SKYRIUS
SKUNDO NAGRINĖJIMO TERMINAI
34. Skundas ar jo dalis turi būti išnagrinėta ADTAĮ 30 straipsnyje nustatytais terminais, išskyrus ADTAĮ 23 straipsnio 2 dalyje numatytus atvejus. Jeigu skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu ir nagrinėjamas vadovaujantis kitais tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais, vadovaujamasi šiuose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytais skundų nagrinėjimo terminais, jeigu jie yra nustatyti.
35. Pareiškėjui pranešama apie skundo nagrinėjimo pažangą, jeigu skundas ar jo dalis neišnagrinėta, ar rezultatus ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos. Jeigu pareiškėjas skundo nagrinėjimo metu raštu pateikia prašymą Inspekcijai informuoti apie skundo nagrinėjimo eigą, jam į prašymą atsakoma Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, nustatytais terminais.
36. Apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą informuojama raštu ne vėliau kaip sueinant ADTAĮ 30 straipsnio 2 dalyje nustatytam 4 mėnesių skundo nagrinėjimo terminui. Informuojant apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą, pareiškėjui nurodomos termino pratęsimo priežastys:
36.3. skundžiamo asmens, kitų juridinių ar fizinių asmenų vengimas vykdyti Inspekcijos reikalavimus;
VII SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ
37. Išnagrinėjus skundą ar jo dalį, priimami ADTAĮ 31 straipsnio 1 dalyje numatyti sprendimai. Jeigu skundas yra pateiktas dėl kelių, tarpusavyje nesusijusių skundžiamų asmenų, rengiami atskiri sprendimai dėl kiekvieno iš jų skundžiamų veiksmų įvertinimo.
38. Sprendimas turi būti pagrįstas objektyviais duomenimis (faktais) ir teisės aktų normomis, taikomos poveikio priemonės turi būti motyvuotos. Sprendime turi būti nurodomi pagrindiniai faktai, argumentai ir įrodymai, pateikiamas teisinis pagrindas, kuriuo Inspekcija rėmėsi priimdama sprendimą, motyvų išdėstymas turi būti adekvatus, aiškus ir pakankamas. Sprendime turi būti aiškiai išdėstytos faktinės aplinkybės, jas susiejant su taikomomis teisės normomis.
39. Sprendžiant dėl konkrečios poveikio priemonės taikymo skundžiamam asmeniui yra atsižvelgiama į šias aplinkybes:
39.1. ar skundžiamam asmeniui jau buvo taikytos poveikio priemonės už teisės aktų, už kurių priežiūrą atsakinga yra Inspekcija, nuostatų pažeidimus. Jeigu buvo taikytos, atsižvelgiama į tai, ar skundžiami veiksmai yra atlikti iki poveikio priemonių taikymo ar po to;
39.2. ar Inspekcija iki skundžiamo asmens padaryto pažeidimo buvo paskelbusi viešai savo nuomonę ar kitą metodinę medžiagą dėl atitinkamų veiksmų vertinimo;
39.3. ar poveikio priemonė bus veiksminga ne tik pareiškėjo, bet ir kitų asmenų, kurių duomenis skundžiamas asmuo tvarko, atžvilgiu;
40. Kai išnagrinėjus skundą ar jo dalį, paaiškėja, kad skundžiamas asmuo nevykdė Inspekcijos anksčiau duoto nurodymo, skundžiamo asmens atžvilgiu pradedama administracinės baudos pagal Reglamentą (ES) 2016/679 skyrimo procedūra arba taikomos kitos teisės aktuose nustatytos poveikio priemonės.
41. Kai yra neįvykdytas nurodymas teiktas pažeidus ERĮ, skundžiamo asmens atžvilgiu gali būti pradedama administracinio nusižengimo teisena pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą.
42. Administracinės baudos paskyrimas neatleidžia skundžiamo asmens nuo pareigos įvykdyti teisės aktų reikalavimus.
43. Priėmus sprendimą pradėti administracinės baudos skyrimo procedūrą, administracinės baudos skyrimo procedūra vykdoma, vadovaujantis ADTAĮ ir Inspekcijos tvirtinamu administracinių baudų už asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skyrimo tvarkos aprašu.
44. Inspekcija savo internetinėje svetainėje paskelbia nuasmenintus visuomeninę reikšmę turinčius sprendimus, priimtus išnagrinėjus skundą.
45. Visuomeninę reikšmę turinčia informacija apie priimtus sprendimus ir (ar) taikytus taisomuosius veiksmus pagal Reglamentą (ES) 2016/679 paprastai laikoma tokia informacija:
45.1. kuria keičiama Reglamento (ES) 2016/679 ar kito teisės akto, kurio taikymo priežiūrą yra įgaliota atlikti Inspekcija, taikymo praktika;
45.2. kurioje Inspekcija pasisako dėl naujų Reglamento (ES) 2016/679 ar kito teisės akto, kurio taikymo priežiūrą yra įgaliota atlikti Inspekcija, taikymo aspektų;
46. Skelbiant Inspekcijos priimtus sprendimus, išnagrinėjus skundą, turi būti:
46.1. užtikrinta, kad iš paskelbtos informacijos nebūtų įmanoma nei tiesiogiai, nei netiesiogiai identifikuoti fizinio asmens tapatybės;
46.2. užtikrinta, kad nebūtų atskleista valstybės, tarnybos, profesinė, komercinė ar kita įstatymų saugomą paslaptį sudaranti informacija;
46.3. užtikrinta, kad informacijos paskelbimas nesukels duomenų valdytojo ar duomenų tvarkytojo didesnio saugumo pažeidžiamumo;
47. Inspekcija turi teisę kontroliuoti ir vertinti nurodymų vykdymą, nustatydama terminą informacijai apie nurodymo įvykdymą pateikti. Inspekcijos duotų nurodymų vykdymą kontroliuoja skundą nagrinėjęs Inspekcijos valstybės tarnautojas. Jeigu Inspekcija nustato, kad nurodymas nustatytu terminu neįvykdytas arba įvykdytas netinkamai, gali būti pradedama administracinės baudos pagal Reglamentą (ES) 2016/679 skyrimo procedūra arba administracinio teisės nusižengimo teisena pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą, jeigu nurodymas buvo teiktas dėl ERĮ pažeidimo. Inspekcija neteikia individualių teisinių patarimų dėl pateiktų nurodymų įgyvendinimo.
48. Jeigu sprendimu yra skirta administracinė bauda, suėjus administracinės baudos sumokėjimo terminui arba, jei sprendimas buvo apskųstas, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo, skundą nagrinėjęs valstybės tarnautojas kreipiasi į Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos dėl informacijos apie baudos sumokėjimo faktą pateikimo. Jeigu administracinė bauda ADTAĮ nustatytu terminu nėra sumokėta, sprendimas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse nustatyta tvarka perduodamas vykdyti antstoliui.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Inspekcijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka Regionų administraciniam teismui.
51. Inspekcijos veiksmai, susiję su administracinio nusižengimo teisenos atlikimu, yra skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1T-19 (1.12.E), 2024-02-02, paskelbta TAR 2024-02-02, i. k. 2024-02023
Pakeitimai:
1.
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, Įsakymas
Nr. 1T-19 (1.12.E), 2024-02-02, paskelbta TAR 2024-02-02, i. k. 2024-02023
Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2021 m. kovo 2 d. įsakymo Nr. 1T-20 (1.12.E) „Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo