Suvestinė redakcija nuo 2024-07-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-03-02, i. k. 2021-04255

 

 

 

 

VALSTYBINĖs DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJos

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS NAGRINĖJAMŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 2 d. Nr. 1T-20 (1.12.E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi,

tvirtinu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                   Raimondas Andrijauskas

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

direktoriaus 2021 m. kovo 2 d.

įsakymu Nr. 1T-20 (1.12.E)

(Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

direktoriaus 2024 m. birželio 28 d.

įsakymo Nr. 1T-61 (1.12.E) redakcija)

 

 

VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS NAGRINĖJAMŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje (toliau – Inspekcija) gautų fizinių ir juridinių asmenų skundų dėl teisės aktų, kurių priežiūrą atlieka Inspekcija, galimų pažeidimų, nagrinėjimo būdus ir priemones, nagrinėjimo eigą ir procedūras.

2. Skundai nagrinėjami, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), kitais tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais, kuriuose pateikiama nuoroda į Reglamentą (ES) 2016/679 (toliau – kiti tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos teisės aktai), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymu (toliau – Teisėsaugos ADTAĮ), šiuo Tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, už kurių priežiūrą atsakinga Inspekcija.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. pareiškėjas – skundą Inspekcijai pateikęs fizinis asmuo, pelno nesiekianti įstaiga, organizacija ar asociacija, atitinkanti Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnio 1 dalies reikalavimus, o Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme (toliau – ERĮ) nustatytais atvejais fizinis arba juridinis asmuo;

3.2. skundas – pareiškėjo rašytinis kreipimasis į Inspekciją dėl galimai neteisėto asmens duomenų tvarkymo, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo ar jo atstovaujamo asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti;

3.3. anoniminis skundas – skundas, iš kurio turinio nėra galimybės nustatyti skundą teikiančio asmens tapatybės.

4. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) 2016/679, ADTAĮ, Teisėsaugos ADTAĮ, ERĮ ir kituose duomenų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

5. Šis Tvarkos aprašas netaikomas asmenų prašymams, kurie nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI SKUNDO PATEIKIMUI IR TURINIUI

 

6. Skundas turi atitikti ADTAĮ 24 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir būti pateiktas jame nustatyta tvarka.

7. Pateikdamas skundą, pareiškėjas ar jo atstovas privalo patvirtinti savo tapatybę:

7.1. pateikdamas skundą Inspekcijoje, pareiškėjas (jo atstovas) turi Inspekcijos darbuotojui, priimančiam korespondenciją, pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jeigu pareiškėjas atsisako pateikti tapatybę patvirtinantį dokumentą, Inspekcijos darbuotojas tai pažymi ant pateikto skundo. Nenustačius duomenų subjekto ir (ar) jo atstovo tapatybės, skundas nėra nagrinėjamas;

7.2. pateikdamas skundą elektroniniu paštu, skundą turi pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba jis turi būti suformuotas tokiu būdu, kuriuo užtikrinama elektroninė asmens atpažintis ir teksto autentiškumas. Tais atvejais, kai skundą elektroniniu paštu teikia užsienio valstybės pilietis, neturintis objektyvių galimybių patvirtinti savo tapatybę šiame papunktyje nustatyta tvarka ir dėl objektyvių priežasčių negalintis pateikti skundo kitais būdais, teikdamas skundą elektroniniu paštu, savo tapatybę patvirtina prie skundo pridėdamas asmens dokumento kopiją.

8. Anoniminiai skundai nenagrinėjami, jeigu Inspekcijos direktorius nenusprendžia kitaip. Priimant sprendimą nagrinėti anoniminiame skunde pateiktą informaciją, atsižvelgiama į ADTAĮ 23 straipsnio 2 dalyje nurodytus kriterijus, taip pat, ar yra gauta daugiau pranešimų ar skundų dėl skundžiamų veiksmų, informacijos skunde pakankamumą tyrimo ir (ar) patikrinimo atlikimui. Nusprendus nagrinėti anoniminiame skunde pateiktą informaciją, ji nagrinėjama Tvarkos aprašo 10.1 arba 10.3 punkte nurodytu būdu.

9. Skundas ir jo priedai turi būti parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą, išskyrus atvejus, kai skundas yra pateikiamas per Europos Komisijos vidaus rinkos informacinę sistemą (toliau – IMI) arba skundą teikia užsienio valstybės pilietis, neturintis objektyvių galimybių pateikti skundą aukščiau nustatyta tvarka. Jeigu skundas teikiamas per IMI arba skundą teikia užsienio valstybės pilietis, neturintis objektyvių galimybių, pateikti skundo lietuvių kalba, skundas turi būti teikiamas anglų kalba.

 

III SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMO BŪDAI IR PRIEMONĖS

 

10. Inspekcija, įvertinusi skundo turinį ir atsižvelgdama į ADTAĮ 23 straipsnio 2 dalyje nurodytus kriterijus, gali pasirinkti šiuos skundo nagrinėjimo būdus ir priemones:

10.1. dėl pareiškėjo skundo dalyko pradėti tyrimą ir (ar) patikrinimą Inspekcijos iniciatyva vadovaujantis Inspekcijos tvirtinamomis Inspekcijos vykdomų tyrimų ir (ar) patikrinimų atlikimo taisyklėmis arba;

10.2. nagrinėti pareiškėjo skundą vadovaujantis Tvarkos aprašu arba;

10.3. dėl pareiškėjo skundo dalyko atlikti stebėsenos veiksmus vadovaujantis Inspekcijos tvirtinamomis Inspekcijos vykdomos stebėsenos atlikimo taisyklėmis.

 

IV SKYRIUS

SKUNDO PRIĖMIMAS

 

11. Gavus skundą, įvertinama:

11.1. ar skundas pateiktas tinkamo subjekto;

11.2. ar pateikti atstovo įgaliojimus patvirtinantys dokumentai, kai skundas teikiamas per atstovą;

11.3. ar skunde nurodytose informacinėse sistemose esanti informacija, patvirtina skundą teikiančio subjekto pagal Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnį veikimą asmens duomenų apsaugos srityje, o jei tokios informacijos nėra, ar prie skundo pateikti tokį veikimą patvirtinantys dokumentai;

11.4. ar yra būtina gauti papildomos informacijos iš pareiškėjo;

11.5. ar skundas atitinka ADTAĮ 24 straipsnio 4–8 dalies reikalavimus;

11.6. ar nėra aplinkybių, kurioms esant skundą privaloma atsisakyti nagrinėti pagal ADTAĮ 27 straipsnį;

11.7. ar skundas nėra akivaizdžiai nepagrįstas ar neproporcingas (Reglamento (ES) 2016/679 57 straipsnio 4 dalis);

11.8. ar pareiškėjas, prieš pateikiant skundą Inspekcijai, yra kreipęsis į duomenų valdytoją dėl duomenų subjekto teisių pažeidimo pagal Reglamento (ES) 2016/679 15–22 straipsnius ir ar yra suėjęs Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 4 dalyje nustatytas terminas atsakymui pateikti, taip pat ar pateikta atsakymo, jeigu jis gautas, pareiškėjui kopija;

11.9. ar pareiškėjas, prieš pateikiant skundą Inspekcijai, yra kreipęsis į vaizdo stebėjimą vykdantį asmenį ir ar yra suėjęs ADTAĮ 24 straipsnio 8 dalyje nustatytas terminas atsakymui pateikti, ar pateikta atsakymo, jeigu jis gautas, pareiškėjui kopija, taip pat ar pareiškėjas nurodė priežastis, dėl kurių jis neturi galimybės kreiptis į vaizdo stebėjimą vykdantį asmenį;

11.10. ar skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu.

12. Jeigu skundas pateiktas dėl duomenų subjekto teisių pažeidimo, tačiau pareiškėjas dėl jų nėra kreipęsis į duomenų valdytoją arba nėra suėjęs Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 4 dalyje nustatytas terminas atsakymui pateikti, skundą atsisakoma nagrinėti ADTAĮ 27 straipsnio 2 dalies 1 punkto pagrindu. Ši nuostata netaikoma, kai skundas pateiktas dėl teisės būti informuotam apie asmens duomenų tvarkymą.

13. Jeigu pateiktas skundas susijęs su galimais vaizdo stebėjimo teisėtumo pažeidimais, tačiau pareiškėjas žodžiu arba raštu nėra kreipęsis į vaizdo stebėjimą vykdantį asmenį ar nėra suėjęs ADTAĮ 24 straipsnio 8 dalyje nustatytas terminas atsakymui pateikti arba skunde nenurodytos priežastys, dėl kurių pareiškėjas neturi galimybės kreiptis į vaizdo stebėjimą vykdantį asmenį, ir skundas be šios informacijos arba dokumentų negali būti nagrinėjamas, skundą atsisakoma nagrinėti ADTAĮ 27 straipsnio 2 dalies 1 punkto pagrindu.

14. Jeigu Inspekcija mano, jog būtina patikslinti skundo esmę ar skundo reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, kurie reikalingi, kad pradėti nagrinėti skundą, Inspekcija raštu informuoja pareiškėją apie skundo trūkumus ir nustato ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą jiems pašalinti. Pastaruoju atveju, skundas laikomas gautu Inspekcijoje tik gavus patikslintą informaciją ir tik tuomet pradedamas nagrinėti.

15. Sprendimas atsisakyti nagrinėti skundą ar jo dalį turi būti priimtas ir pareiškėjas apie tai informuotas per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos.

16. Jeigu Inspekcija Tvarkos aprašo 15 punkte nustatyta tvarka neinformuoja pareiškėjo apie atsisakymą nagrinėti skundą ar jo dalį, laikoma, kad visas skundas priimtas nagrinėti.

17. Jeigu skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu, skundą pateikęs asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos yra informuojamas apie tai, kad skundas bus pateiktas kitoms Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros institucijoms arba kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų pažeidimus nagrinėti kompetentingoms institucijoms per IMI, siekiant nustatyti vadovaujančią duomenų apsaugos priežiūros instituciją arba kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų pažeidimus nagrinėti kompetentingą instituciją, kuri nagrinės skundą. Skundą pateikęs asmuo taip pat informuojamas, kad nagrinėjant skundą vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 VII skyriaus 1 ir (ar) 2 skirsnių nuostatomis ar kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis netaikomi ADTAĮ nustatyti skundo nagrinėjimo terminai.

18. Jeigu skundas pateiktas dėl kitoje valstybėje narėje įsisteigusios valdžios institucijos arba privačios įstaigos, tvarkančios duomenis pagal Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c arba e punktą, pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos yra informuojamas apie tai, kad Inspekcija nėra kompetentinga nagrinėti skundą ir kad tokiu atveju dėl skundo nagrinėjimo pareiškėjas turėtų kontaktuoti tiesiogiai su išimtinę kompetenciją pagal Reglamento (ES) 2016/679 55 straipsnio 2 dalį turinčia priežiūros institucija, taip pat pareiškėjo prašoma raštu informuoti Inspekciją, jeigu jis pageidautų, jog kompetentingai priežiūros institucijai skundą (originalų dokumentą, t. y. tokį, koks jis gautas Inspekcijoje) IMI priemonėmis perduotų Inspekcija, atsakymo pateikimui nustatant ne mažiau kaip 10 darbo dienų terminą. Iki nurodytos datos Inspekcijoje negavus pareiškėjo atsakymo, gautas skundas nėra perduodamas kompetentingai priežiūros institucijai.

19. Kai skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu, Inspekcijos valstybės tarnautojas, kuriam pavestas skundo nagrinėjimas, skundą ir skundo vertimą anglų kalba pateikia kitoms Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros institucijoms per IMI. Kai skundas yra susijęs su kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų pažeidimais, Inspekcijos valstybės tarnautojas, kuriam pavestas skundo nagrinėjimas, skundą ir skundo vertimą anglų kalba pateikia kompetentingoms institucijoms, atsakingoms už šių tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų vykdymo užtikrinimą.

20. Kai atliekamas tyrimas ir (ar) patikrinimas Inspekcijos iniciatyva, skundus, kurių dalykas sutampa su atliekamo tyrimo ir (ar) patikrinimo dalyku, Inspekcijos direktoriaus sprendimu atsisakoma nagrinėti pagal ADTAĮ 27 straipsnio 2 dalies 2 punktą.

 

V SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMUI REIKALINGOS INFORMACIJOS RINKIMAS

 

21. Skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas nagrinėti skundą, privalo patikrinti ir nustatyti:

21.1. kokie skundai buvo gauti skundžiamo asmens atžvilgiu, kokie tyrimai ir (ar) patikrinimai ir (ar) stebėsenos veiksmai buvo atlikti, kokius prašymus dėl išankstinių konsultacijų skundžiamas asmuo ir kokius pranešimus dėl asmens duomenų saugumo pažeidimų skundžiamas asmuo yra pateikęs;

21.2. ar yra anksčiau nagrinėta skundų, atlikta tyrimų ir (ar) patikrinimų ir (ar) stebėsenos veiksmų dėl skundžiamo dalyko;

21.3. ar skundžiamo asmens atžvilgiu yra taikytos poveikio priemonės (surašytas administracinio nusižengimo protokolas ar imtasi kitų taisomųjų veiksmų, numatytų Reglamente (ES) 2016/679, kituose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose ir ADTAĮ);

21.4. kitą aktualią su skundžiamu asmeniu susijusią, Inspekcijos turimą ir viešai prieinamą informaciją.

22. Jeigu skundas yra susijęs su asmens duomenų tvarkymu interneto svetainėse ir skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas nustato, kad būtina užfiksuoti tam tikrus pažeidimus, jis nedelsdamas užfiksuoja skunde nurodytus faktus, padarydamas momentinę ekrano kopiją (angl. print screen), kurioje būtų užfiksuota jos padarymo data, svetainės, kurioje yra atliekamas asmens duomenų tvarkymas, adresas ir joje viešai tvarkomi asmens duomenys, ir parengia įrodymų fiksavimo aktą, išskyrus atvejus, kai įrodymus fiksuoja Inspekcijos Informacinių technologijų skyrius ir yra rengiama Informacinių technologijų skyriaus išvada.

23. Skundą nagrinėjantis Inspekcijos valstybės tarnautojas privalo surinkti visą skundo tyrimui būtiną informaciją ir (ar) dokumentus, esant poreikiui, atlikti patikrinimą vietoje, iš fizinių ir juridinių asmenų gauti žodinius ir rašytinius paaiškinimus, kitą skundui nagrinėti būtiną informaciją. Dokumentų ir informacijos, reikalingos skundo tyrimui, reikalavimas turi būti motyvuotas. Inspekcija turi teisę fizinių ir juridinių asmenų prašyti pateikti paaiškinimus, atvykus į Inspekcijos patalpas.

24. Siekiant užtikrinti skundžiamo asmens teises, numatytas ADTAĮ 17 straipsnio 2 dalyje ir užtikrinti teisę skundžiamam asmeniui tinkamai įgyvendinti atskaitomybės principą, priėmus skundą, skundžiamam asmeniui yra išsiunčiamas nurodymas sudaryti prieigą prie informacijos ir suteikti skundui nagrinėti reikalingą informaciją kartu pateikiant skundo išrašą. Išraše nurodoma pareiškėjo vardas, pavardė ir skundo dalykas.

25. Jeigu, įgyvendinant atskaitomybės principą, skundžiamo asmens pateikta informacija yra neišsami, ar skundą nagrinėjančiam valstybės tarnautojui kyla papildomų klausimų, susijusių su skundo nagrinėjimu, skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas turi teisę elektroniniu paštu kreiptis į pareiškėją, jo atstovą, taip pat į skundžiamo asmens nurodytą kontaktinį asmenį. Gautus paaiškinimus ir kitą informaciją skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas prijungia prie skundo medžiagos.

26. Skundo nagrinėjimo metu informaciją teikiantys subjektai, pateikdami dokumentus Inspekcijai, privalo nurodyti, kurie duomenys sudaro valstybės, tarnybos, komercinę, banko, profesinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir kurių duomenų konfidencialumas turi būti užtikrintas. Inspekcija gali nepripažinti jai pateiktos informacijos konfidencialia, jeigu įstatymas nustato, kad tokia informacija nėra laikoma konfidencialia.

27. Jeigu nagrinėjant skundą, nusprendžiama atlikti patikrinimą vietoje ir jo metu bus būtina įeiti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas (tarp jų ir nuomojamas ar naudojamas kitais pagrindais), Inspekcijos valstybės tarnautojas, nagrinėjantis skundą, parengia raštą skundžiamam asmeniui dėl sutikimo atlikti patikrinimą vietoje ir įeiti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas (tarp jų ir nuomojamas ar naudojamas kitais pagrindais), nesant teismo leidimo. Jeigu skundžiamas asmuo nesutinka, tokiu atveju, vadovaujantis ADTAĮ 18 straipsnio 1 dalimi, Inspekcija Regionų administraciniam teismui pateikia prašymą išduoti teismo leidimą įeiti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas.

28. Jeigu skundžiamas asmuo nevykdo Inspekcijos nurodymo sudaryti prieigą prie informacijos ir suteikti skundui nagrinėti reikalingą informaciją nustatytu laiku arba teikia melagingą informaciją, pradedama administracinės baudos pagal Reglamentą (ES) 2016/679 skyrimo procedūra arba administracinio nusižengimo teisena, jeigu skundas pateiktas ne dėl Reglamento (ES) 2016/679 pažeidimo.

29. Jeigu nagrinėjant skundą dėl Reglamento (ES) 2016/679, kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų galimo pažeidimo yra reikalinga informacija iš trečiųjų asmenų, esančių kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje, paklausimai yra rengiami anglų kalba. Jeigu atsakymai nėra gaunami, tuomet yra prašoma atitinkamos Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros institucijos, už kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų vykdymo priežiūrą paskirtos kompetentingos institucijos pagalbos Reglamente (ES) 2016/679, kituose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose nustatyta tvarka per IMI sistemą.

30. Jeigu skundžiamo asmens veiksmų teisėtumo įvertinimas nėra įmanomas neįvertinus kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje gyvenančio, įsisteigusio ar veikiančio duomenų valdytojo ar duomenų tvarkytojo veiksmų teisėtumo, kreipiamasi dėl pastarojo veiksmų teisėtumo įvertinimo į atitinkamos Reglamento (ES) 2016/679 priežiūros instituciją, už kitų tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų vykdymo priežiūrą paskirtą kompetentingą instituciją per IMI sistemą.

 

VI SKYRIUS

TAIKUS SKUNDO IŠSPRENDIMAS

 

31. Kai pareiškėjas skunde nurodo, kad sutinka, jog jo skundas būtų išspręstas taikiai, ar kai skunde neišreikšta pareiškėjo valia dėl taikaus skundo išsprendimo, Inspekcija turi teisę raštu kreiptis į skundžiamą asmenį dėl nuomonės dėl taikaus skundo išsprendimo gavimo.

32. Jeigu skundžiamas asmuo per Inspekcijos nustatytą terminą patenkina pareiškėjo reikalavimą, pateikia Inspekcijai tai patvirtinančius įrodymus ir Inspekcija nustato, kad pareiškėjo reikalavimas įgyvendintas, Inspekcija priima sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą ADTAĮ 29 straipsnio 1 dalies 6 punkto pagrindu.

33. Jeigu skundžiamas asmuo patenkina pareiškėjo reikalavimą, tačiau Inspekcija mano, kad reikia gauti pareiškėjo nuomonę dėl taikaus skundo išsprendimo reikalavimo įgyvendinimo arba skundžiamas asmuo patenkina pareiškėjo reikalavimą tik iš dalies arba kitu būdu nei nurodyta skunde, Inspekcija kreipiasi į pareiškėją, informuodama apie skundžiamo asmens atliktus veiksmus ir nustato terminą nuomonės, ar tenkina skundžiamo asmens atlikti veiksmai, pareiškimui. Jeigu per Inspekcijos nustatytą terminą pareiškėjas nenurodo pagrįstų priežasčių, kodėl skundžiamo asmens atlikti veiksmai netenkina ir jo teisės ir teisėti interesai vis dar pažeidžiami, laikoma, kad skundas išspręstas taikiai. Šiuo atveju Inspekcija priima sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą ADTAĮ 29 straipsnio 1 dalies 6 punkto pagrindu.

 

VII SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMO TERMINAI

 

34. Skundas ar jo dalis turi būti išnagrinėta ADTAĮ 30 straipsnyje nustatytais terminais, išskyrus ADTAĮ 23 straipsnio 3 dalyje numatytus atvejus. Jeigu skundas yra susijęs su tarpvalstybiniu duomenų tvarkymu ir nagrinėjamas vadovaujantis kitais tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais, vadovaujamasi šiuose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytais skundų nagrinėjimo terminais, jeigu jie yra nustatyti.

35. Pareiškėjui pranešama apie skundo nagrinėjimo pažangą, jeigu skundas ar jo dalis neišnagrinėta, ar rezultatus ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo skundo gavimo Inspekcijoje dienos. Informuojant apie skundo nagrinėjimo pažangą pareiškėjui nurodoma skundo priėmimo data, registracijos numeris, kita informacija, susijusi su skundo nagrinėjimu. Jeigu pareiškėjas skundo nagrinėjimo metu raštu pateikia prašymą Inspekcijai informuoti apie skundo nagrinėjimo eigą, jam į prašymą atsakoma Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, nustatytais terminais.

36. Apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą informuojama raštu ne vėliau kaip sueinant ADTAĮ 30 straipsnio 2 dalyje nustatytam 4 mėnesių skundo nagrinėjimo terminui. Informuojant apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą, pareiškėjui nurodomos termino pratęsimo priežastys:

36.1. skunde nurodytų ar skundo nagrinėjimo metu paaiškėjusių aplinkybių sudėtingumas;

36.2. didelė informacijos apimtis;

36.3. skundžiamo asmens, kitų juridinių ar fizinių asmenų vengimas vykdyti Inspekcijos reikalavimus;

36.4. skundžiamo asmens veiksmų tęstinis pobūdis;

36.5. kitos objektyvios priežastys (Inspekcijos personalo kaita, išaugusios darbų apimtys, žmogiškųjų išteklių trūkumas ir kt.).

 

VIII SKYRIUS

SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

37. Išnagrinėjus skundą ar jo dalį, priimami ADTAĮ 31 straipsnio 1 dalyje numatyti sprendimai. Jeigu skundas yra pateiktas dėl kelių, tarpusavyje nesusijusių skundžiamų asmenų, rengiami atskiri sprendimai dėl kiekvieno iš jų skundžiamų veiksmų įvertinimo.

38. Sprendimas turi būti pagrįstas objektyviais duomenimis (faktais) ir teisės aktų normomis, taikomos poveikio priemonės turi būti motyvuotos. Sprendime turi būti nurodomi pagrindiniai faktai, argumentai ir įrodymai, pateikiamas teisinis pagrindas, kuriuo Inspekcija rėmėsi priimdama sprendimą, motyvų išdėstymas turi būti adekvatus, aiškus ir pakankamas. Sprendime turi būti aiškiai išdėstytos faktinės aplinkybės, jas susiejant su taikomomis teisės normomis.

39. Sprendžiant dėl konkrečios poveikio priemonės taikymo skundžiamam asmeniui yra atsižvelgiama į šias aplinkybes:

39.1. ar skundžiamam asmeniui jau buvo taikytos poveikio priemonės už teisės aktų, už kurių priežiūrą atsakinga yra Inspekcija, nuostatų pažeidimus. Jeigu buvo taikytos, atsižvelgiama į tai, ar skundžiami veiksmai yra atlikti iki poveikio priemonių taikymo ar po to;

39.2. ar Inspekcija iki skundžiamo asmens padaryto pažeidimo buvo paskelbusi viešai savo nuomonę ar kitą metodinę medžiagą dėl atitinkamų veiksmų vertinimo;

39.3. ar poveikio priemonė bus veiksminga ne tik pareiškėjo, bet ir kitų asmenų, kurių duomenis skundžiamas asmuo tvarko, atžvilgiu;

39.4. kitas objektyvias aplinkybes (atliktos stebėsenos rezultatus ir pan.).

40. Kai išnagrinėjus skundą ar jo dalį, paaiškėja, kad skundžiamas asmuo nevykdė Inspekcijos anksčiau duoto nurodymo, skundžiamo asmens atžvilgiu pradedama administracinės baudos pagal Reglamentą (ES) 2016/679 skyrimo procedūra arba taikomos kitos teisės aktuose nustatytos poveikio priemonės.

41. Kai yra neįvykdytas nurodymas teiktas pažeidus ERĮ, skundžiamo asmens atžvilgiu gali būti pradedama administracinio nusižengimo teisena pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą.

42. Administracinės baudos paskyrimas neatleidžia skundžiamo asmens nuo pareigos įvykdyti teisės aktų reikalavimus.

43. Priėmus sprendimą pradėti administracinės baudos skyrimo procedūrą, administracinės baudos skyrimo procedūra vykdoma, vadovaujantis ADTAĮ ir Inspekcijos tvirtinamu administracinių baudų už asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skyrimo tvarkos aprašu.

44. Inspekcija savo internetinėje svetainėje paskelbia nuasmenintus visuomeninę reikšmę turinčius sprendimus, priimtus išnagrinėjus skundą.

45. Visuomeninę reikšmę turinčia informacija apie priimtus sprendimus ir (ar) taikytus taisomuosius veiksmus pagal Reglamentą (ES) 2016/679 paprastai laikoma tokia informacija:

45.1. kuria keičiama Reglamento (ES) 2016/679 ar kito teisės akto, kurio taikymo priežiūrą yra įgaliota atlikti Inspekcija, taikymo praktika;

45.2. kurioje Inspekcija pasisako dėl naujų Reglamento (ES) 2016/679 ar kito teisės akto, kurio taikymo priežiūrą yra įgaliota atlikti Inspekcija, taikymo aspektų;

45.3. kuri turi teisinę reikšmę didžiajai daliai Lietuvos Respublikoje veikiančių duomenų valdytojų ir (ar) duomenų tvarkytojų.

46. Skelbiant Inspekcijos priimtus sprendimus, išnagrinėjus skundą, turi būti:

46.1. užtikrinta, kad iš paskelbtos informacijos nebūtų įmanoma nei tiesiogiai, nei netiesiogiai identifikuoti fizinio asmens tapatybės;

46.2. užtikrinta, kad nebūtų atskleista valstybės, tarnybos, profesinė, komercinė ar kita įstatymų saugomą paslaptį sudaranti informacija;

46.3. užtikrinta, kad informacijos paskelbimas nesukels duomenų valdytojo ar duomenų tvarkytojo didesnio saugumo pažeidžiamumo;

46.4. nurodyta, ar Inspekcijos sprendimas yra apskųstas (jeigu Inspekcijai ši informacija yra žinoma).

47. Inspekcija turi teisę kontroliuoti ir vertinti nurodymų vykdymą, nustatydama terminą informacijai apie nurodymo įvykdymą pateikti. Inspekcijos duotų nurodymų vykdymą kontroliuoja skundą nagrinėjęs Inspekcijos valstybės tarnautojas. Jeigu Inspekcija nustato, kad nurodymas nustatytu terminu neįvykdytas arba įvykdytas netinkamai, gali būti pradedama administracinės baudos pagal Reglamentą (ES) 2016/679 skyrimo procedūra arba administracinio teisės nusižengimo teisena pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą, jeigu nurodymas buvo teiktas dėl ERĮ pažeidimo. Inspekcija neteikia individualių teisinių patarimų dėl pateiktų nurodymų įgyvendinimo.

48. Jeigu sprendimu yra skirta administracinė bauda, suėjus administracinės baudos sumokėjimo terminui arba, jei sprendimas buvo apskųstas, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo, skundą nagrinėjęs valstybės tarnautojas kreipiasi į Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos dėl informacijos apie baudos sumokėjimo faktą pateikimo. Jeigu administracinė bauda ADTAĮ nustatytu terminu nėra sumokėta, sprendimas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse nustatyta tvarka perduodamas vykdyti antstoliui.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Skundų nagrinėjimo eigą prižiūri ir kontroliuoja Priežiūros skyriaus vedėjas.

50. Inspekcijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka Regionų administraciniam teismui.

51. Inspekcijos veiksmai, susiję su administracinio nusižengimo teisenos atlikimu, yra skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

52. Inspekcijos valstybės tarnautojai, pažeidę šį Tvarkos aprašą, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1T-19 (1.12.E), 2024-02-02, paskelbta TAR 2024-02-02, i. k. 2024-02023

Nr. 1T-61 (1.12.E), 2024-06-28, paskelbta TAR 2024-06-28, i. k. 2024-12001

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, Įsakymas

Nr. 1T-19 (1.12.E), 2024-02-02, paskelbta TAR 2024-02-02, i. k. 2024-02023

Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2021 m. kovo 2 d. įsakymo Nr. 1T-20 (1.12.E) „Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, Įsakymas

Nr. 1T-61 (1.12.E), 2024-06-28, paskelbta TAR 2024-06-28, i. k. 2024-12001

Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2021 m. kovo 2 d. įsakymo Nr. 1T-20 (1.12.E) „Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nagrinėjamų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo