Suvestinė redakcija nuo 2020-10-21

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-10-15, i. k. 2019-16379

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 15 d. Nr. A-1463

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-657 „Dėl asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,

tvirtinu Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                           Antanas Bartulis

 

PATVIRTINTA        

Šiaulių miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. spalio 15 d. įsakymu

Nr. A-1463 (nauja redakcija

2020 m. spalio 20 d. įsakymu

Nr. A-1422)

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato negalią turintiems asmenims (toliau – asmuo) reikalingų asmeninio asistento paslaugų, įgyvendinant bandomąjį asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo negalią turintiems asmenims projektą (toliau – bandomasis projektas), poreikio vertinimo kriterijus, asmeninio asistento paslaugų organizavimo teikimo, nutraukimo tvarką, asmeninio asistento atliekamas funkcijas, teikiamas paslaugas, jų finansavimą ir kontrolę.

2. Asmeninio asistento paslaugų tikslas – atsižvelgiant į individualius asmens poreikius, suteikti jam individualią pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant), kuri padėtų jam gyventi bendruomenėje ir integruotis į ją, neleistų izoliuoti jo nuo bendruomenės ir skatintų jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. asmeninio asistento paslaugos – namų ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant) individualiai asmeniui iki 4 valandų per dieną (įstaigos darbo laiku) teikiama pagalba, padedanti įgalinti jo savarankiškumą ir užtikrinanti svarbiausias jo gyvybinės veiklos funkcijas (asmens higiena, mityba, judėjimas / mobilumas, socialiniai santykiai ir aplinka);

3.2. asmeninio asistento paslaugų teikėjas – Šiaulių miesto savivaldybės administracija (toliau Savivaldybės administracija), atsakinga už bandomojo projekto administravimą ir kontrolę, ir Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras), atsakingas už veiklų vykdymą;

3.3. kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

 

II SKYRIUS

ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGAS

 

4. Teisę į asmeninio asistento paslaugas turi asmenys, faktiškai gyvenantys arba įtraukti į gyvenamąją vietą nedeklaravusių asmenų apskaitą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, nuo 16 metų, kuriems Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba darbingumo lygis visiškai arba vidutiniškai apribojantis jų veiklą, dalyvumą (orientuotis, judėti, dirbti bei savarankiškai tvarkyti asmeninį ir socialinį gyvenimą), ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.

5. Prioritetas teikiamas Aprašo 4 punkte nurodytiems asmenims, siekiantiems gauti asmeninio asistento paslaugas, kurie:

5.1. lanko švietimo įstaigą;

5.2. dirba arba ieško darbo;

5.3. nebegyvena stacionarios socialinės globos įstaigoje ir gaudami paslaugas bendruomenėje gyvena savarankiškai;

5.4. laukia eilėje gauti socialines paslaugas įstaigoje (prioritetas teikiamas laukiantiesiems eilėje gauti stacionarios socialinės globos paslaugas). 

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ, REIKALINGŲ ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGOMS GAUTI, PATEIKIMAS

 

6. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninio asistento paslaugas, ir (ar) jo tėvai ar įtėviai, globėjai (rūpintojai), ir (ar) sutuoktinis, ir (ar) vaikai (įvaikiai) ar jo įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi į Centrą ir pateikia:

6.1. laisvos formos prašymą gauti asmeninio asistento paslaugas, kuriame turi būti nurodytas asmens, pageidaujančio gauti asmeninio asistento paslaugas, vardas ir pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, asmens, kuriam gali būti teikiama informacija apie priimtus sprendimus dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo, nutraukimo ar asmeninio asistento paslaugų teikėjo keitimo, vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas, ar telefono ryšio numeris;

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

6.3. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgalumo lygio pažymą ar Darbingumo lygio pažymą;

6.4. dokumentus ir (ar) kitą informaciją, pagrindžiančią prioriteto suteikimą, tik tokios apimties, kokia reikalinga norint gauti asmeninio asistento paslaugas (pavyzdžiui: moksleivio ar studento pažymėjimo kopiją, darbdavio pažymą, prašymo gauti socialines paslaugas kopiją);

7. Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus asmuo ir (ar) asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, siųsdamas paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu. Asmuo ir (ar) asmens atstovas pateikia Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų originalus arba tinkamai patvirtintas jų kopijas. Jei asmuo ir (ar) asmens atstovas pateikia Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų originalus, jų kopijas patvirtina dokumentus priėmęs Centro socialinis darbuotojas (toliau – socialinis darbuotojas), o dokumentų originalai grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Asmuo ir (ar) asmens atstovas Aprašo 6.2, 6.3, 6.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus pateikia tik tokiu atveju, jei dokumentų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose.

8. Centre gauti Aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai užregistruojami, suteikiant registracijos numerį.

 

IV SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMO KRITERIJAI

 

9. Asmeninio asistento paslaugų poreikis vertinamas individualiai pagal Asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo klausimyne (toliau – klausimynas) nurodytus asmens, turinčio teisę gauti asmeninio asistento paslaugas, poreikius 4 veiklose (asmens higiena, mityba, judėjimas / mobilumas, socialiniai santykiai ir aplinka). Asmeninio asistento paslaugų poreikis vertinamas individualiai kiekvienoje veikloje, užpildant klausimyną pagal šiuos kriterijus:

9.1. asmens dalyvumas;                                                                                              

9.2. asmens judumo vykstant į darbovietę ar ugdymo įstaigą galimybės;

9.3. asmens gyvenamosios aplinkos pritaikymas;

9.4. šeiminė padėtis;

9.5. asmens sveikatos būklė;

9.6. kasdienė asmens veikla ir asmeninio asistento paslaugų poreikis 4 veiklose (asmens higiena, mityba, judėjimas / mobilumas, socialiniai santykiai ir aplinka) namuose ir viešojoje aplinkoje.

10. Socialinis darbuotojas pagal pateiktus dokumentus ir asmens ar asmens atstovo klausimyne pateiktus atsakymus nustato asmens asmeninio asistento paslaugų poreikį ir pateikia Centro direktoriui motyvuotą rekomendaciją dėl asmens asmeninio asistento paslaugų tikslingumo (netikslingumo) – nurodo valandų skaičių per dieną, dienų skaičių, veiklas, kuriose reikėtų asmeninio asistento pagalbos.

11. Asmeniui asmeninio asistento paslaugų poreikis nenustatomas, jei, įvertinus asmens asmeninio asistento pagalbos poreikį namuose ir viešojoje aplinkoje, padaroma išvada, kad asmeninio asistento paslaugų jam nepakanka. Tokiu atveju socialinis darbuotojas per 3 darbo dienas nuo atlikto asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo pateikia rekomendaciją asmeniui ir (ar) asmens atstovui  bei savivaldybės administraciniam padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų teikimą, dėl asmens bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros paslaugų poreikio vertinimo.

 

V SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKA

 

12. Asmeninio asistento paslaugų poreikį bandomojo projekto metu, vadovaudamasis Apraše nurodytais asmeninio asistento paslaugos poreikio vertinimo kriterijais, vertina socialinis darbuotojas. Vertinant asmens asmeninio asistento paslaugų poreikį, asmeniui ar asmens atstovui sutikus (pageidaujant), gali dalyvauti ir neįgaliųjų organizacijos atstovas, kuris socialiniam darbuotojui gali teikti rekomendacijas dėl asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo proceso.

13. Socialinis darbuotojas, gavęs Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos, su asmeniu ir (ar) asmens atstovu sutartu laiku pokalbio su asmeniu, turinčiu teisę gauti asmeninio asistento paslaugas, metu užpildo klausimyną. Pokalbis gali vykti asmens namuose arba socialinio darbuotojo numatytoje vietoje.

14. Jei asmuo ir (ar) asmens atstovas be pateisinamos priežasties sutartu laiku neatvyksta į pokalbį, socialinis darbuotojas nevertina asmens asmeninio asistento paslaugų poreikio. Kitas pokalbis gali vykti tik tuo atveju, jei asmuo ir (ar) asmens atstovas pakartotinai Centrui pateikia naują Aprašo 6.1 papunktyje nurodytą laisvos formos prašymą gauti asmeninio asistento paslaugas.

15. Socialinis darbuotojas, vertindamas asmens asmeninio asistento paslaugų poreikį, turi teisę:

15.1. gauti iš asmens ir (ar) asmens atstovo papildomus dokumentus ar informaciją, reikalingą asmens asmeninio asistento paslaugų poreikiui nustatyti;

15.2. nemokamai gauti informaciją ar dokumentus, susijusius su asmens asmeninio asistento paslaugų poreikio nustatymu, iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ar organizacijų, valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų ar kitų valstybės informacinių sistemų.

16. Užpildęs klausimyną, socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pokalbio su asmeniu dienos pateikia išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninio asistento paslaugų tikslingumo (netikslingumo) Centro direktoriui, priimančiam sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo (toliau – sprendimas). Sprendimas priimamas per 3 darbo dienas nuo išvados ir rekomendacijos dėl asmeninio asistento paslaugų poreikio tikslingumo (netikslingumo) asmeniui, priimančiam sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo, dienos. Sprendimui dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo užpildoma SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro. Sprendime nurodoma galimų suteikti asmeninio asistento paslaugų trukmė (valandų skaičius) per mėnesį, veiklos, kuriose gali būti teikiamos asmeninio asistento paslaugos, paslaugų teikėjo duomenys (pavadinimas, buveinės adresas, telefono ryšio numeris).

17. Asmeninio asistento paslaugų teikimo trukmė nustatoma pagal poreikį, bet ne ilgiau, kaip vieneriems metams arba iki bandomojo projekto pabaigos.

18. Jeigu asmeninio asistento paslaugas skirti atsisakoma, sprendime nurodomos motyvuotos tokio atsisakymo priežastys. Socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos prašyme nurodytu būdu informuoja asmenį ir (ar) asmens atstovą apie priimtą sprendimą.

19. Asmuo ir (ar) asmens atstovas, gavęs teigiamą sprendimą, per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos arba su asmeninio asistento paslaugų teikėju sutartu laiku, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, esant svarbių priežasčių (pavyzdžiui, dėl asmens ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo) – ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo atlikto asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo dienos, pasirašo Asmeninio asistento paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartis) (Aprašo 1 priedas). Sutartyje, be kitų nuostatų, turi būti nurodyta asmeninio asistento paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos, asmeninio asistento paslaugų teikėjo ir asmens teisės bei pareigos, veiklos, kuriose bus teikiamos asmeninio asistento paslaugos, ir jų apibūdinimas, asmeninio asistento paslaugų teikimo laikas ir trukmė, maksimalus asmeninio asistento paslaugų teikimo laikas per mėnesį, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninio asistento paslaugų teikimui (pavyzdžiui, informacija apie asmens ligas, vartojamus vaistus, būdo savybes, galimas krizines situacijas ir veiksmus jose tokios apimties, kuri yra būtina asmeninio asistento paslaugų teikimui užtikrinti). Jei asmuo ir (ar) asmens atstovas nepasirašo Sutarties per 40 darbo dienų nuo atlikto asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo, asmeniui asmeninio asistento paslaugos neteikiamos, o jei asmuo ir (ar) asmens atstovas nori gauti asmeninio asistento paslaugas, jis (jie) turi pakartotinai kreiptis į Centrą.

20. Jei asmuo ir (ar) asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis (jie) per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos gali pakartotinai kreiptis į Centrą ir pateikti laisvos formos prašymą dėl pakartotinio asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo (toliau – pakartotinis vertinimas), nurodydamas (-i) motyvuotas priežastis, kodėl nesutinka su sprendimu.

21. Centro direktorius, gavęs asmens ir (ar) asmens atstovo prašymą dėl pakartotinio vertinimo, jį organizuoja Aprašo 12-16 punktuose nustatyta tvarka. Pakartotinį vertinimą atlieka kitas socialinis darbuotojas, t. y. tas, kuris nevertino asmens asmeninio asistento paslaugų poreikio pirmame vertinimo etape. Atlikus pakartotinį vertinimą, galima priimti šiuos sprendimus:

21.1. palikti nepakeistą pirminį sprendimą;

21.2. pakeisti pirminį sprendimą;

21.3. jei paaiškėja naujų faktinių aplinkybių, turinčių įtakos nustatant asmeninio asistento paslaugų poreikį, priimti naują sprendimą.

22. Pakartotinis asmens asmeninio asistento paslaugų poreikis dar kartą gali būti vertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių nuo paskutinio pakartotinio vertinimo dienos, tik paaiškėjus naujoms faktinėms aplinkybėms, galinčioms turėti įtakos nustatant asmeninio asistento paslaugų poreikį, ir (ar) gavus asmeninio asistento paslaugų teikėjo Aprašo 24.1 papunktyje nurodytą informaciją. Tokiu atveju pakartotinis vertinimas atliekamas Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO ATLIEKAMOS FUNKCIJOS IR TEIKIAMOS PASLAUGOS

 

23. Asmeninis asistentas per 2 darbo dienas nuo toliau išvardytų aplinkybių atsiradimo, raštu informuoja asmeninio asistento paslaugų teikėją apie:

23.1. pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninio asistento paslaugų teikimui, ir tik tokios apimties, kokia būtina asmeninio asistento paslaugos teikėjo teikiamoms asmeninio asistento paslaugoms užtikrinti (pavyzdžiui, apie asmens išvykimą į užsienį, gyvenamosios vietos pakeitimą, mirtį, sveikatos būklės pokyčius (t. y. pagerėjimą ar pablogėjimą) ar kitus asmens pokyčius (pavyzdžiui, asmuo pradėjo gauti stacionarios socialinės globos paslaugas ir pan.) bei jo aplinkos pokyčius (pavyzdžiui, būstas pritaikytas pagal asmens poreikius), kitus pokyčius, susijusius su jo aplinka), kurie gali turėti įtakos paslaugų poreikiui, asmens sveikatai ar gyvybei, o asmeninio asistento paslaugų teikėjas, šią informaciją ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu pateikia Centrui;

23.2. asmens ir (ar) asmens atstovo skundus, prašymus, pasiūlymus, susijusius su asmeninio asistento paslaugų teikimu.

24. Asmeninis asistentas, atsižvelgdamas į asmens poreikius, galimybes ir Sutartyje nustatytas sąlygas, asmeniui gali teikti šias paslaugas (asmeninis asistentas neteikia paslaugų, susijusiu su mokymo, sveikatos priežiūros procesu):

24.1. suteikti asmeniui pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje, skatindamas jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime;

24.2. suteikti asmeniui individualią diskretišką pagalbą, susijusią su asmens higiena (padėti rengtis, maudytis, naudotis tualetu ir kt.);

24.3. lydėti asmenį į sveikatos priežiūros ar kitas valstybės ar savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, užimtumo įstaigas, darbą, laisvalaikio praleidimo vietą;

24.4. suteikti pagalbą asmens maitinimo procese (pamaitinimas, daiktų pakėlimas ir laikymas);

24.5. suteikti asmeniui individualią pagalbą, adekvačiai reaguojant į aplinką ir siekiant užmegzti bei palaikyti socialinius santykius su ta aplinka (kalbėjimas, orientavimasis laike ir aplinkoje bei dienos režimo laikymasis, savivoka bei dienos režimo laikymasis, disponavimas finansiniais ištekliais, vaistų vartojimas, socialinis bendravimas, poilsis ir laisvalaikis).

25. Asmeninis asistentas neatlieka už asmenį buities ir namų ruošos darbų, nevykdo slaugytojo ar slaugytojo padėjėjo funkcijų.

 

VII SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

26. Asmeninio asistento paslaugų teikimas sustabdomas:

26.1. pasikeitus asmens sveikatos būklei;

26.2. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninio asistento paslaugas, ir (ar) asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninio asistento paslaugų, pateikė neteisingą informaciją, reikalingą asmeninio asistento paslaugų poreikiui vertinti. Šiuo atveju asmeninio asistento paslaugų teikimas sustabdomas iki tol, kol, atsižvelgiant į naujai paaiškėjusias aplinkybes, asmeniui bus pakartotinai nustatytas asmeninio asistento paslaugų poreikis;

26.3. įtarus, kad asmeninio asistento paslaugas gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiamąja liga, – iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai;

26.4. jei asmuo nesilaiko Sutartyje nurodytų sąlygų;

26.5. jei asmuo išvyksta atostogauti ar gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje ilgiau kaip 20 darbo dienų.

27. Asmeninio asistento paslaugų teikimas nutraukiamas:

27.1. asmeniui ir (ar) asmens atstovui raštu atsisakius teikiamų asmeninio asistento paslaugų;

27.2. jei asmeniui nebenustatomas neįgalumo lygis ar darbingumo lygis;

27.3. asmeniui apsigyvenus savarankiško gyvenimo namuose, grupinio gyvenimo namuose ar globos įstaigoje;

27.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę ar valstybę;

27.5. jei asmeniui pradedama teikti dienos socialinė globa;

27.6. jei asmuo miršta;

27.7. jei Aprašo 26.2-26.5 papunkčiuose nurodytos aplinkybės neišnyksta ilgiau kaip 60 darbo dienų.

28. Sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugų nutraukimo asmeninio asistento paslaugų teikėjo siūlymu per 5 darbo dienas nuo šio siūlymo pateikimo dienos priima Centro direktorius. Apie priimtą sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugų nutraukimo Centras per 5 darbo dienas el. paštu ar telefonu informuoja asmenį ir (ar) asmens atstovą.

 

VIII SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ TEIKIMO FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ

 

29. Asmeninio asistento paslaugų teikimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą įgyvendinant priemonę „Kompleksinės paslaugos šeimai“.

30. Asmeninis asistentas, už praėjusio mėnesio suteiktas paslaugas, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, Centrui pateikia asmeninio asistento paslaugų teikimo ataskaitas (toliau – ataskaita), kurių formą, teikimo būdą ir laiką nustato bei tvirtina Centro direktorius. Ataskaitoje asmeninis asistentas nurodo savo vardą ir pavardę, asmens, kuriam buvo teikiamos asmeninio asistento paslaugos, vardą ir pavardę, asmeninio asistento paslaugų teikimo datą, laiką, trumpai apibūdina suteiktas paslaugas, jei reikia, pateikia kitą informaciją, turėjusią įtakos asmeninio asistento teikiamų paslaugų kokybei ir (ar) apimčiai. Asmuo ir (ar) asmens atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę, ataskaitoje pateikia trumpą išvadą apie asmeniui suteiktų asmeninio asistento paslaugų kokybę. Ataskaitą pasirašo asmuo ir (ar) asmens atstovas bei asmeninis asistentas.

31. Centras, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos, pateikia ataskaitą už praėjusio mėnesio suteiktas asmeninio asistento paslaugas Savivaldybės administracijos Projektų valdymo skyriui.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Asmuo ir (ar) asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninio asistento paslaugoms gauti, atsako už pateiktos informacijos teisingumą.

33. Asmuo, kuriam teikiamos asmeninio asistento paslaugos, ir (ar) asmens atstovas turi teisę iš savivaldybės ir (ar) asmeninio asistento paslaugų teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus, susijusius su jam teikiamomis asmeninio asistento paslaugomis.

34. Sutartis gali būti keičiami tik asmens ir (ar) asmens atstovo, asmeninio asistento paslaugų teikėjo ir (ar) asmeninio asistento rašytiniu sutarimu.

35. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

36. Asmeninio asistento paslaugų teikimą įrodantys dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A-1422, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21724

 

 

Asmeninio asistento paslaugų organizavimo

ir teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS

20____m.______________ d. Nr.__________

Šiauliai

Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centras, atstovaujamas direktorės Vidos Šalnienės, veikiančios pagal Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 7 d. sprendimu Nr. T-236 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centro nuostatų patvirtinimo“ patvirtintus ir 2018 m. birželio 19 d. Juridinių asmenų registre įregistruotus Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centro nuostatus, toliau – Paslaugos teikėjas,

 

ir______________________________________________ atstovaujamas __________________________________

 (asmens vardas ir pavardė)                            (asmens vardas ir pavardė)

(motina (įmotė), tėvas (įtėvis), pareiškėjo sutuoktinis, pareiškėjo pilnametis vaikas, globėjas (rūpintojas) arba pareiškėjo įgaliotas atstovas) (toliau – Paslaugos gavėjas), sudarė šią Sutartį:

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Sutarties dalykas – asmeninio asistento paslaugų teikimas asmeniui namuose ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant), kurios padėtų jam gyventi bendruomenėje integruotis į ją ir skatintų asmens savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime, įgyvendinant Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo negalią turintiems asmenims bandomąjį projektą (toliau – bandomasis projektas).

 

II. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

2. Paslaugos teikėjas įsipareigoja:

2.1. teikti paslaugas darbo dienomis: pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val. (pietų pertrauka nuo 12.00 val. iki 12.45 val.)., toliau nurodytomis dienomis valandų skaičių (pažymėkite):

 

Savaitės dienos

Teikiamų asmeninio asistento valandų skaičius per dieną (ne daugiau kaip 4 val. per dieną)

 

Pirmadienis

 

 

 

Antradienis

 

 

 

Trečiadienis

 

 

 

Ketvirtadienis

 

 

 

Penktadienis

 

 

Atskiri asmeninio asistento paslaugų teikimo atvejai (įrašyti kitą asmeninio asistento paslaugų teikimo grafiką)

 

 

 

 

2.2. užtikrinti paslaugų gavėjo ir (ar) asmens įgalioto atstovo asmens duomenų konfidencialumą;

2.3. nuolat bendradarbiauti su Paslaugos gavėju dėl asmeninio asistento paslaugų teikimo;

2.4. pasikeitus Paslaugų gavėjo sveikatos būklei arba Paslaugų gavėjo prašymu, pervertinti asmeninio asistento paslaugų poreikį;

2.5. užtikrinti mandagius, pasitikėjimu, pagarba bei pagalba pagrįstus santykius su Paslaugos gavėju.

3. Asmeninis asistentas įsipareigoja:

3.1. teikti asmeninio asistento paslaugas pagal lentelėje nurodytas veiklas:

Veikla

Paslaugos apibūdinimas

 

Paslaugos teikimo laikas

Pastabos

 

1. Asmens higiena

 

 

 

 

 

 

2. Mityba

 

 

 

 

 

 

3. Judėjimas (mobilumas)

 

 

 

 

 

 

4. Socialiniai santykiai ir aplinka

 

 

 

 

 

5. Kita veikla

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1. pateikti kitą informaciją apie paslaugų gavėją, būtina asmeninio asistento paslaugoms teikti (jei reikia):

3.2. užtikrinti paslaugų gavėjo ir (ar) asmens atstovo (jeigu taikoma) asmens duomenų konfidencialumą;

3.3. kokybiškai teikti sprendime dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo nurodytas paslaugas, kurių poreikis paslaugų gavėjui nustatytas;

3.4. gerbti paslaugų gavėjo orumą ir prigimtines teises, jo laisvo apsisprendimo teisę;

3.5. užtikrinti mandagius, pasitikėjimu, pagarba ir pagalba pagrįstus santykius su paslaugų gavėju, paslaugas teikti sąžiningai, patikimai, nešališkai ir empatiškai;

3.6. būti lojaliam paslaugų gavėjui, teikti pirmenybę jo interesams ir veikti gavus jo sutikimą, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytus atvejus, kai kyla grėsmė jam pačiam, paslaugų gavėjui ar aplinkiniams;

3.7. nereikalauti ir (ar) neimti iš paslaugų gavėjo atlygio jokia forma;

3.8. prireikus, pasitelkti į pagalbą kitų sričių specialistus;

3.9. nedelsiant, arba per 2 darbo dienas nuo toliau išvardytų aplinkybių atsiradimo, raštu informuoti paslaugų teikėją apie:

3.9.1. pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninio asistento paslaugų teikimui, ir tik tokios apimties, kokia būtina paslaugos teikėjo teikiamoms asmeninio asistento paslaugoms užtikrinti (pavyzdžiui, apie asmens išvykimą į užsienį, gyvenamosios vietos pakeitimą, mirtį, sveikatos būklės pokyčius (t. y. pagerėjimą ar pablogėjimą) ar kitus asmens pokyčius (pavyzdžiui, asmuo pradėjo gauti stacionarios socialinės globos paslaugas ir pan.) bei jo aplinkos pokyčius (pavyzdžiui, būstas pritaikytas pagal asmens poreikius), kitus pokyčius, susijusius su jo aplinka), kurie gali turėti įtakos paslaugų poreikiui, asmens sveikatai ar gyvybei, o asmeninio asistento paslaugų teikėjas, jei jis yra savivaldybės administracijos atrinktas projekto partneris, šią informaciją ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu pateikia savivaldybės administracijai;

3.9.2. paslaugų gavėjo skundus, prašymus, pasiūlymus, susijusius su asmeninio asistento paslaugų teikimu;

3.10. už praėjusio mėnesio suteiktas paslaugas, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, pateikti paslaugų teikėjui asmeninio asistento paslaugų teikimo ataskaitas.

4. Paslaugos gavėjas įsipareigoja:

4.1. teikti teisingą ir išsamią informaciją, būtiną Paslaugos gavėjui asmeninio asistento paslaugų poreikiui įvertinti bei informuoti Paslaugos teikėją ir asmeninį asistentą apie savo sveikatos būklę, individualius poreikius ir galimus krizinius atvejus, apie pasikeitusias aplinkybes, kurios gali turėti įtakos asmeninio asistento paslaugų teikimui;

4.2. nereikalauti asmeninio asistento teikti kitokio pobūdžio paslaugas, nei numatyta Sutartyje, išskyrus rašytiniame susitarime su asmeniniu asistentu numatytas kitas paslaugas;

4.3. apmokėti asmeninio asistento su laisvalaikio praleidimu susijusias išlaidas, jeigu Paslaugos gavėjas pageidauja kartu su asmeniniu asistentu lankytis laisvalaikio praleidimo vietose, arba užsiimti veikla, kuri yra mokama;

4.4. bendradarbiauti su Paslaugos teikėju.

5. Paslaugos teikėjas turi teisę sustabdyti asmeninio asistento paslaugų teikimą šiais atvejais:

5.1. asmeniui ir (ar) asmens atstovui raštu atsisakius teikiamų asmeninio asistento paslaugų;

5.2. įtarus, kad asmeninio asistento paslaugas gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiama liga, iki tol, kol gaunama medikų išvada raštu, kad asmuo nekelia pavojaus asmeniniam asistentui;

5.3. paaiškėjus, kad Paslaugos gavėjas nesilaiko šios sutarties 3 punkte išvardintų sąlygų ir kitų Sutarties sąlygų.

6. Paslaugos gavėjas turi teisę:

6.1. pasikeitus sveikatos būklei, kreiptis dėl asmeninio asistento paslaugų poreikio pervertinimo;

6.2. asmeninio asistento paslaugų teikimo sutartyje 10 punkte nustatyta tvarka atsisakyti asmeninio asistento teikiamų paslaugų, jei šios neatitinka jo poreikių ir interesų.

 

IIINENUGALIMA JĖGA

7. Įvykus nenugalimos jėgos aplinkybėms (force majeure), kurių negalima nei numatyti, nei išvengti, Sutarties Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už Sutarties nevykdymą arba netinkamą vykdymą, laikantis taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840.

 

IV. SUTARTIES GALIOJIMAS, PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS

 

8. Sutartis įsigalioja nuo abiejų Šalių pasirašymo dienos (pasirašymo diena laikoma data, kai sutartį pasirašo paskutinė Sutarties Šalis, todėl pasirašydamos Sutartį Šalys privalo nurodyti pasirašymo datą) ir galioja iki 2021 m. vasario 28 d. Pratęsus bandomojo projekto įgyvendinimo laikotarpį gali būti sudaromas papildomas susitarimas dėl paslaugos teikimo, bet ne ilgiau kaip iki bandomojo projekto pabaigos.

9. Sutartis gali būti keičiama tik raštišku abiejų šalių susitarimu dėl šių priežasčių:

9.1. pervertinus paslaugų poreikį;

9.2. pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems paslaugų teikimą.

10. Sutartis gali būti nutraukiama:

10.1. dėl vienos iš šalių įsipareigojimų nevykdymo;

10.2. Paslaugų gavėjui raštu atsisakius teikiamų paslaugų;

10.3. pasikeitus Paslaugų gavėjo socialiniam statusui (pagerėjus sveikatos būklei, kai Paslaugos gavėjui nebenustatomas neįgalumo lygis ar darbingumo lygis ar pablogėjus sveikatai, kai asmeninio asistento paslaugų nebepakanka, asmeniui apsigyvenus savarankiško gyvenimo namuose grupinio gyvenimo namuose ar  kitoje globos įstaigoje, išvykus nuolat gyventi į kitą vietovę, Paslaugos gavėjui pradedama teikti dienos socialinė globa ir pan.);

10.4. Paslaugos teikėjo sprendimu, paaiškėjus, kad Paslaugos gavėjas pateikė klaidingą Sutarties 3.2 papunktyje nurodytą informaciją.

11. Šalys turi teisę nutraukti šią Sutartį prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų raštiškai informavus apie tai kitai Šalį. Nutraukus Sutartį kiekviena Šalis turi visiškai atsiskaityti su kita Šalimi per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo Sutarties nutraukimo.

12. Visi raštiški Sutarties pakeitimai ar priedai pasirašyti abiejų Šalių yra neatskiriama šios sutarties dalis.

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Šalys atsako už netinkamą savo įsipareigojimų vykdymą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

14. Visi ginčai, kylantys dėl Sutarties, turi būti sprendžiami derybų būdu, o nepavykus geranoriškai pasiekti susitarimo, kiekvienas ginčas, nesutarimas ar reikalavimas, kylantis iš Sutarties ar su ja susijęs, turi būti sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

15. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais – po vieną kiekvienai šaliai.

VI. ŠALIŲ REKVIZITAI

 

Paslaugos teikėjas

 

.

(įstaigos pavadinimas)

 

.       

(adresas)

 

.

(tel. Nr.)

 

.

(atstovo pareigų pavadinimas)

 

_________________________________

(parašas)

 

_________________________________

(vardas ir pavardė)

A. V.

 

 

Paslaugos gavėjas

 

____________________________________

(parašas)

 

_____________________________________

(vardas ir pavardė)

 

_____________________________________

(adresas)

 

_____________________________________

(tel. Nr.)

 

 

 

 

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. A-1422, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21724

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A-1422, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21724

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. spalio 15 d. įsakymo Nr. A-1463 „Dėl Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo