Suvestinė redakcija nuo 2024-02-02

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-11-03, i. k. 2021-22763

 

 

Paveikslėlis, kuriame yra žinutė  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 22 d. Nr. 5TS-873

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Lazdijų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

1. Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. 5TS-1532 „Dėl Strateginio planavimo Lazdijų rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                    Ausma Miškinienė

 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. spalio 22 d.

sprendimu Nr. 5TS-873

 

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Lazdijų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau − Aprašas) reglamentuoja Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų bei socialinių ir ekonominių partnerių įtraukimą į jų rengimą ir svarstymą, viešinimą bei įgyvendinimo priežiūrą.

2Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.2Savivaldybės strateginio planavimo sistema – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.

2.3Lazdijų rajono savivaldybės strateginis plėtros planas 4–10 metų trukmės programavimo lygmens strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentais ir Alytaus regiono plėtros planu.

2.4Lazdijų rajono savivaldybės strateginis veiklos planas – 3 metų trukmės veiklos lygmens planavimo dokumentas, kuriame suplanuojamos Savivaldybės biudžeto asignavimų programos. Šiose programose planuojami 3 metų asignavimai, skirti Alytaus regiono plėtros plane ir Savivaldybės strateginiame plėtros plane (ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose, jei tokios yra) nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, ir nurodomi tęstinės veiklos uždaviniai, tęstinės veiklos priemonės ir joms planuojami 3 metų asignavimai. Šiose programose taip pat nustatomi rezultato, produkto ir (arba) veiklos efektyvumo rodikliai.

2.5Lazdijų rajono savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų (t. y. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų) metiniai veiklos planai  – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis, vienerių biudžetinių metų veiklos lygmens dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus. Metiniame veiklos plane detalizuojami strateginiame veiklos plane planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai ir priemonės. Metiniame veiklos plane nustatomais rodikliais turi būti siekiama strateginiame veiklos plane nustatytų veiklos tikslų, pažangos, tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo.

2.6Lazdijų rajono savivaldybės viešųjų įstaigų ir savivaldybės valdomų įmonių veiklos planai – 1 metų trukmės dokumentai, kuriuose pateikiama įstaigos / įmonės misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai.

2.7Vizija – ateities būsena, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis.

2.8Misija – glaustai suformuluotas pagrindinis institucijos funkcionavimo tikslas, apibūdinantis jos pagrindines veiklos kryptis.

2.9Tikslas (strateginis tikslas) planavimo dokumente nurodyta siekiamybė, rodanti planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

2.10Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

2.11Priemonė užsibrėžto uždavinio įgyvendinimas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.12Vertinimo kriterijus rodiklis, suteikiantis informacijos apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.

2.13Poveikio (efekto) rodiklis – kiekybiškai ir kokybiškai išreikštas dydis, rodantis esamos būklės pokytį, kurio siekiama įgyvendinant strateginį tikslą, pažangos ir (arba) tęstinės veiklos uždavinį. Nauda, kurią įgyvendinant atitinkamą tikslą patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).

2.14Rezultato rodiklis – kiekybiškai arba kokybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojama įgyvendinant pažangos ar tęstinės veiklos priemones ar projektus sukurtų produktų nauda tikslinei grupei, institucijai, sektoriaus ar teritorijos plėtrai ir pan., panaudojimo mastas ir (arba) kokybės pagerėjimas.

2.15Produkto rodiklis – kiekybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojami vykdant tęstinės veiklos priemonę ir (arba) projektą sukurti produktai (jų kiekis, mastas ir pan.).

2.16Strateginio veiklos plano programa esminė strateginiam tikslui įgyvendinti skirta plano dalis, kurioje nustatyti programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.17. Savivaldybės kolegija (toliau – Kolegija) – Savivaldybės tarybos sprendimu iš Savivaldybės tarybos narių Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui sudaryta kolegija, kuri svarsto ir teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

2.18. Lazdijų rajono savivaldybės strateginio planavimo darbo grupė (toliau – darbo grupė) – Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta grupė, kuri koordinuoja Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir juos detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, šių dokumentų įgyvendinimo stebėseną bei atsiskaitymą už rezultatus.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

2.19Programų koordinatoriai – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos skyriai ir darbuotojai, atsakingi už tam tikros strateginio veiklos plano programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą. Jie vykdo šias pagrindines funkcijas:

2.19.1. suformuluoja programos tikslus, uždavinius ir numato rezultatus;

2.19.2. nustato rezultato ir produkto vertinimo kriterijus ir, esant galimybei, jų reikšmes;

2.19.3. rengia uždavinių įgyvendinimo priemonių ir numatomo biudžeto projektus;

2.19.4. derina programos projektą su Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriumi ir darbo grupe;

2.19.5. koordinuoja Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, įstaigų veiklos planų suderinamumą su Savivaldybės planavimo dokumentais, vertinimo rodiklių ir jų reikšmių nustatymą.

2.20Programos vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, valdomos įmonės, viešosios įstaigos, kurių viena iš steigėjų yra Savivaldybė, atsakingos už tam tikros programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Programų vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese, pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriams ir Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriui.

2.21Socialiniai ir ekonominiai partneriai – Savivaldybės interesų grupių (bendruomenių, valstybinių institucijų, asocijuotų verslo ir kitų visuomenės struktūrų) atstovai.

2.22Pažangos veikla – konkrečiu apibrėžtu laikotarpiu strateginio valdymo sistemos dalyvių vykdoma veikla, skirta naujam produktui sukurti ar geresnėms sąlygoms tęstinei veiklai vykdyti sudaryti, įgyvendinant pažangos uždavinius.

2.23Tęstinė veikla – strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo.

2.24Projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti pažangos priemonę. Projektai apima investicines veiklas, teisinio reguliavimo iniciatyvas, struktūrinių reformų ir viešojo sektoriaus pertvarkų iniciatyvas ir kitą pažangos veiklą, kuri įgyvendina pažangos uždavinius.

2.25.  Kitos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3.    Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, strateginio planavimo sistemos dalyviai, atsakingi už šių dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą, taip pat procesų visuma ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.

4.    Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:

4.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas;

4.2. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos;

4.3. Savivaldybės strateginis veiklos planas;

4.4. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių metiniai veiklos planai;

4.5. vadovaujantis atskirais Savivaldybės veiklos sritis reglamentuojančiais įstatymais bei teisės aktais, rengiami Savivaldybės biudžetinių viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių strateginiai (veiklos) planai / veiklos strategijos.

5.    Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.

6.    Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviai:

6.1. Savivaldybės taryba;

6.2. regiono plėtros taryba;

6.3. Savivaldybės administracija;

6.4. Savivaldybės biudžetinės įstaigos;

6.5. Savivaldybės viešosios įstaigos;

6.6. Savivaldybės valdomos įmonės;

6.7. juridiniai asmenys ar organizacijos, neturinčios juridinio asmens statuso, jų padaliniai ir fiziniai asmenys, vykdantys pažangos priemonėms įgyvendinti skirtus projektus ir (arba) tęstinės veiklos priemones.

7.    Savivaldybėje strateginis planavimas vykdomas vadovaujantis Strateginio valdymo sistemos principais, numatytais Strateginio valdymo įstatyme.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO

RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

8.       Savivaldybės strateginis plėtros planas yra rajono bendruomenės, politinių jėgų ir socialinių partnerių susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių bei rengiamas atsižvelgiant į Alytaus regiono plėtros planą.

9.       Savivaldybės strateginis plėtros planas turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos. Planą rengia Savivaldybės administracija. Plano rengimui gali būti pasitelkti ir išoriniai konsultacinių paslaugų teikėjai, parenkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

10. Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius, o jo įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės meras.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-1015, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-29, i. k. 2022-06244

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

11. Savivaldybės strateginis plėtros planas rengiamas vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Strateginio valdymo metodika) III skyriaus šeštu skirsnyje bei šiame apraše nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

12.   Rengiant Savivaldybės strateginį plėtros planą, turi būti siekiama kuo aktyvesnio visų suinteresuotų Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyvių dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotosiomis šalimis.

13.   Savivaldybės strateginio plėtros plano projektui parengti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių ir kitų rajone veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai.

14. Strateginio plėtros plano rengimą koordinuoja darbo grupė.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

15.   Parengtas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis.

16.   Pasibaigus viešosioms konsultacijoms, patikslintas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

17.   Savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimos ir keičiamos. Pasiūlymai dėl plano pakeitimo raštu pateikiami Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriui. Pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, seniūnai, padalinių ir Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

18.   Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo projektą rengia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius. Plano pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

19. Savivaldybės strateginis plėtros planas ir jo pakeitimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

20.   Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitos rengiamos ne rečiau kaip kas treji metai. Rengiamos plėtros plano tarpinės ir galutinė ataskaita.

21.   Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius, surinkęs informaciją iš Oficialaus statistikos portalo, taip pat strateginio planavimo savivaldybėje dalyvių, atsakingų už Savivaldybės strateginio plėtros plano priemonių vykdymą bei įgyvendinimą, ir kitų šaltinių, ją apibendrina ir parengia laisvos formos Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie plane numatytų priemonių, projektų įgyvendinimą ir rodiklių pasiekimą.

22.   Parengęs Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius teikia ją savivaldybės tarybai iki atitinkamų metų birželio 30 d.

23. Savivaldybės tarybai pritarus Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitai, ji paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

24.   Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme arba sprendimą dėl jų rengimo priima Savivaldybės taryba.

25.   Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano arba Savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.

26.   Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas tvirtina Savivaldybės taryba.

27.   Už Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys padaliniai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų arba Savivaldybės valdomų įmonių vadovai.

28.   Informacija apie Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama padalinių, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių ir Savivaldybės metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti Savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos. 

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ

RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

29.   Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais juos tikslinant), siekiant suplanuoti 3 metų Savivaldybės asignavimus, skirtus Alytaus regiono plėtros plane ir (arba) Savivaldybės strateginiame plėtros plane nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.

30. Savivaldybės strateginius veiklos planus rengia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius, o šių planų įgyvendinimą koordinuoja ir įgyvendinimo stebėseną vykdo Savivaldybės administracijos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

31. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos IV skyriaus pirmame skirsnyje bei šiame apraše nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

32. Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus, atsakingus už Savivaldybės strateginio veiklos plano programų parengimą (programų koordinatorius), tvirtina Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo grafiką.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

33. Neteko galios nuo 2023-07-29

Punkto naikinimas:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

34.   Savivaldybės veiklos prioritetai planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Kiekvienais metais rengiant strateginį veiklos planą, veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai. Už Savivaldybės veiklos prioritetų projekto parengimą atsakingas Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius.

35.   Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, seniūnijos, atsižvelgdamos į Savivaldybės strateginį plėtros planą, kitus planavimo dokumentus, veiklos prioritetų projektą, iš Savivaldybės gyventojų ar rajone veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

36.   Padaliniai, surinkę informaciją iš kuruojamų Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių, seniūnijų, atsižvelgdami į Savivaldybės strateginį plėtros planą, kitus planavimo dokumentus, veiklos prioritetų projektą, iš Savivaldybės gyventojų ar rajone veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia programų koordinatoriams informaciją apie jų veiklos sričių planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

37.   Į Savivaldybės strateginių veiklos planų programų projektus integruojamos tik tos Savivaldybės viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių planuojamos priemonės, projektai, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų, nuo Savivaldybės priklausančių, finansavimo šaltinių.

38. Įvertinę padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai parengia programų projektus, kuriuos pateikia Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

39.   Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius, gavęs iš programų koordinatorių programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį Alytaus regiono plėtros planui, Savivaldybės strateginiam plėtros planui, Savivaldybės veiklos prioritetams, kitiems planavimo dokumentams ir parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą.

40. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas teikiamas svarstyti darbo grupei, po to ir Savivaldybės kolegijai (kai Savivaldybės meras sušaukia posėdį). Į svarstymus kviečiami programų koordinatoriai, esant poreikiui, gali būti kviečiami Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių vadovai, seniūnai. Svarstymus organizuoja Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius. Esant poreikiui, Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius patikslina strateginio veiklos plano projektą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

41.   Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės administracijoje ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.

42.   Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius kartu su atitinkamų programų koordinatoriais išnagrinėja gautus pasiūlymus, prireikus Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas patikslinamas.

43.   Patikslintas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas Savivaldybės tarybos komitetų posėdžiuose kartu su Savivaldybės biudžeto projektu bei teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

44.   Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai (finansavimo šaltinis – Savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms finansuoti) turi atitikti Savivaldybės strateginiame veiklos plane programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.

45. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą, jis paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

46.   Patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviams nuolat stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.

47.   Pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginių veiklos planų pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojas, seniūnai, padalinių ir Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys. Pasiūlymai dėl šių planų pakeitimo teikiami raštu arba elektroniniu paštu Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriui, kuris atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.

48.   Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimus, Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius juos paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

49. Pasibaigus kalendoriniams metams, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, seniūnijos pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams ir programų koordinatoriams informaciją apie jiems priskirtų vykdyti Savivaldybės strateginio veiklos plano dalių įgyvendinimo rezultatus. Programų koordinatoriai apibendrina iš Savivaldybės įstaigų bei valdomų įmonių, Savivaldybės administracijos padalinių gautą informaciją ir parengia bei pateikia ją Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

 

50.   Išanalizavęs gautą informaciją, Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo metinę ataskaitą. Šios ataskaitos duomenys integruojami į Savivaldybės ir (ar) savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą.

51.   Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės savo strateginius (veiklos) planus / veiklos strategijas ir ataskaitas dėl jų įgyvendinimo rengia, svarsto, tvirtina ir viešina jų veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

521. Savivaldybės biudžetinių įstaigų (mokyklų) vadovai turi užtikrinti vadovaujamų įstaigų strateginių planų parengimą, suderinimą su Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens paskirtais darbuotojais, pateikimą Savivaldybės merui ar jo įgaliotam asmeniui pritarti ir patvirtinimą iki įstaigos rengiamo strateginio plano naujo laikotarpio – pirmųjų metų balandžio 30 d.;

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

522. Savivaldybės viešųjų įstaigų vadovai turi užtikrinti vadovaujamų įstaigų veiklos strategijų parengimą, suderinimą su Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens paskirtais darbuotojais ir pateikimą Savivaldybės merui ar jo įgaliotam asmeniui tvirtinti iki įstaigos rengiamos veiklos strategijos naujo laikotarpio – pirmųjų metų balandžio 30 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

523. Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai turi užtikrinti vadovaujamų įstaigų veiksmų planų, ne trumpesnių nei 3 metų laikotarpiui, parengimą, suderinimą su Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens paskirtais darbuotojais ir pateikimą Savivaldybės merui ar jo įgaliotam asmeniui tvirtinti iki įstaigos rengiamo veiksmų plano naujo laikotarpio – pirmųjų metų balandžio 30 d.

Papildyta punktu:

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

 

VI SKYRIUS

METINIŲ VEIKLOS PLANŲ

RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

53. Vadovaujantis patvirtintu Savivaldybės strateginiu veiklos planu, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.

54.     Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

55.     Metinių veiklos planų forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

56.     Rengiant Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą, administracijos padaliniai parengia savo metinius veiklos planus ir pateikia juos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriui.

57.     Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

58.     Seniūnai rengia seniūnijų metinių veiklos planų projektus ir teikia juos svarstyti seniūnijų seniūnaičių sueigose.

59.     Seniūnijų metiniai veiklos planai tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.

60.     Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais.

61.     Savivaldybės viešųjų įstaigų metinius veiklos planus, kai jų rengimą numato šių įstaigų veiklą reglamentuojantys įstatymai ir kiti teisės aktai, rengia ir tvirtina viešųjų įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais.

62.     Metiniai veiklos planai tvirtinami ne vėliau kaip per 30 dienų nuo atitinkamų metų Savivaldybės strateginio veiklos plano patvirtinimo dienos.

63.     Patvirtinus metinius veiklos planus, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą ir seniūnijų metinius veiklos planus Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų metinius veiklos planus šių įstaigų interneto svetainėse – šių įstaigų vadovai.

64.     Seniūnai supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų metiniais veiklos planais.

65.     Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų metinėse veiklos ataskaitose, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir kitais reglamentuojančiais teisės aktais.

66.     Seniūnai parengtas metines veiklos ataskaitas teikia svarstyti seniūnijų seniūnaičių sueigose, aptaria su seniūnaičiais ir vietos gyventojais seniūnijų metinių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus. 

____________________

 

Lazdijų rajono savivaldybės

strateginio planavimo organizavimo

tvarkos aprašo

priedas

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ SCHEMA

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 5TS-1015, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-29, i. k. 2022-06244

Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 22 d. sprendimo Nr. 5TS-873 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 5TS-103, 2023-07-25, paskelbta TAR 2023-07-28, i. k. 2023-15339

Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 22 d. sprendimo Nr. 5TS-873 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 5TS-253, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01923

Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 22 d. sprendimo Nr. 5TS-873 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo