Suvestinė redakcija nuo 2022-04-28

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-08-30, i. k. 2021-18222

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO NAUJOS REDAKCIJOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugpjūčio 26 d. Nr. T-558

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsniu, 12 straipsnio 1 dalimi, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a  pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 21 d. sprendimu Nr. T-33 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Vytautas Simelis

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. rugpjūčio 26 d.

sprendimu Nr. T-558

 

STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo organizavimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną ir koregavimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.

Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

Padaliniai – Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.

Programų koordinatoriai Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų Savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

Radviliškio rajono savivaldybės strateginio planavimo sistema (toliau – Strateginio planavimo sistema) – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti.

Šiaulių regiono plėtros planas (toliau – ŠRPP) – 4–10 metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo, nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojamos regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, numatomi rezultato rodikliai.

Radviliškio rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei  ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti, kurį tvirtina Savivaldybės taryba. Šis planas taip pat turi derėti su savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir ŠRPP.

Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, rengiamas tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme, kurį tvirtina Savivaldybės taryba.

Radviliškio rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius, kurį tvirtina Savivaldybės taryba.

Savivaldybės administracijos, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – SVP programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.

Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė SVP dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

Veiklos planavimo ir priežiūros sistema – Savivaldybėje įdiegta veiklos planavimo ir priežiūros programinė įranga, veikianti kaip efektyvus veiklos valdymo ir stebėsenos įrankis bei sudaranti galimybes ir sąlygas skaidriai atsakingų ir suinteresuotų veiklos vykdymu asmenų tarpusavio komunikacijai.

Strateginio planavimo grupė (toliau – SPG) – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė, koordinuojanti Savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.

Strateginis tikslas strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.

Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.

Strateginio valdymo sistemos dalyvis – subjektas, dalyvaujantis Savivaldybės strateginio valdymo procesuose:

1. Savivaldybės taryba;

2. Regiono plėtros taryba (toliau – RPT);

3. įstaigos, kurių vadovai yra savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, kaip jie apibrėžti Biudžeto sandaros įstatyme, ir kitos Savivaldybės tarybos įsteigtos biudžetinės įstaigos;

4. juridiniai asmenys ar organizacijos, neturinčios juridinio asmens statuso, jų padaliniai ir fiziniai asmenys, vykdantys pažangos priemonėms įgyvendinti skirtus projektus ir (arba) tęstinės veiklos priemones.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą, biudžeto sandarą.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai bei Savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už šių dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.

4. Strateginio planavimo sistemos principai:

4.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią valstybės pažangą, užtikrinti veiksmingą valdžios sektoriaus finansų planavimą ir panaudojimą;

4.2. veiksmingumo ir orientavimosi į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, daugiausia dėmesio turi būti skiriama strateginiams tikslams bei pažangos uždaviniams ir tęstinės veiklos uždaviniams (toliau kartu – uždaviniai) nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;

4.3. įrodymais grįsto valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio išankstiniu vertinimu;

4.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius, atsižvelgiant į strateginius tikslus, uždavinius ir finansines galimybes naudoti ir išlaikyti pasiektus rezultatus;

4.5. bendradarbiavimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio valdymo sistemos dalyviams, racionaliai naudojant jų turimus žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

4.6. atvirumo ir įtraukimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimų priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;

4.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-714, 2022-04-21, paskelbta TAR 2022-04-27, i. k. 2022-08498

 

4.8. ateities vertinimo – strateginis valdymas turi būti grindžiamas ateities įžvalgomis, tai yra rengiant planavimo dokumentus turi būti sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities galimybės ir jų įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai turi būti formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir atskiroms valstybės veiklos sritims.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T-714, 2022-04-21, paskelbta TAR 2022-04-27, i. k. 2022-08498

 

5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:

5.1. SPP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

5.2. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa (jei sudaroma), kurią tvirtina Savivaldybės taryba;

5.3. SVP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

5.4. metiniai veiklos planai;

5.5. kiti planavimo dokumentai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose. Jei minėtuose teisės aktuose laikotarpis neapibrėžiamas, laikomasi nuostatos, kad planavimo dokumentų laikotarpis negali viršyti SPP galiojimo laikotarpio.

5.6. finansų planavimo dokumentai – Savivaldybės biudžetas;

6. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.

 

III SKYRIUS

SPp rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

7. SPP turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos ir patvirtintas iki SVP projekto parengimo.

8. Už SPP rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, už šių darbų organizavimą – Savivaldybės administracijos Investicijų ir turto valdymo skyrius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-714, 2022-04-21, paskelbta TAR 2022-04-27, i. k. 2022-08498

 

9. SPP struktūra:

9.1. bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita rengėjo nuožiūra svarbi informacija;

9.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama Savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;

9.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma Savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;

9.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;

9.5. regiono plėtros planų pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja Savivaldybė, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;

9.6. kiti Savivaldybės lėšomis finansuojami projektai;

9.7. SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.

10. SPP gali būti numatytos ir konkrečios priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.

11. SPP projektui parengti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, į kurių sudėtį įeina Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Radviliškio rajone veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai.

12. Parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas.

13. Pasibaigus viešam svarstymui, darbo grupė (-ės) patikslina SPP projektą ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

14. SPP uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl šio plano keitimo pateikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. SPP pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

15. Patvirtintas SPP ir jo pakeitimai yra skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

16. SPP įgyvendinimo eiga teikiama Savivaldybės tarybai išklausyti bei patvirtinti kartu su rengiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės mero metine veiklos ataskaita, kurios patvirtintos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS atskirŲ ūkio šakŲ (sektoriŲ) plėtros programŲ rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

17. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme arba sprendimą dėl jų rengimo priima Savivaldybės taryba.

18. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų šakų (sektorių) programoms taikoma SPP arba SVP programos struktūra.

19. Už Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys padaliniai arba Savivaldybės tarybai pavaldžių juridinių asmenų vadovai.

20. Informacija apie Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės mero ar Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse veiklos ataskaitose.


 

 

V SKYRIUS

SVP rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

21. SVP yra rengiamas kasmet, numatant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams, siekiant koordinuotai ir veiksmingai įgyvendinti SPP ir kitų planavimo dokumentų nuostatas.

22. Už SVP projekto rengimą, svarstymą Savivaldybės taryboje, viešinimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, už šių darbų organizavimą – Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

23. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu skiria darbuotojus, atsakingus už SVP programų parengimą.

24. SVP rengiamas vadovaujantis SPP, Savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

25. SVP pateikiama ši informacija:

25.1.  Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

25.2.  SPP nurodyti savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

25.3.  planuojami 3 metų asignavimai, skirti Nacionalinio pažangos plano ir (ar) SPP programose numatytoms pažangos priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;

25.4.  planuojami pasiekti rezultatai;

25.5.  Savivaldybės programos;

25.6.  regiono plėtros planų pažangos priemonės ir projektai;

25.7.  Savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į regiono plėtros planus;

25.8.  valstybės biudžeto dotacijos ir jų vertinimo ir stebėsenos rodikliai;

25.9.  Savivaldybės valdomų įmonių planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

25.10.  kita svarbi susijusi informacija.

26. SVP projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra. Programų koordinatoriai peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš padalinių informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.

27. Įvertinę padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai:

27.1. parengia programos parengimo argumentus;

27.2. suformuluoja (patikslina) programos tikslus ir uždavinius;

27.3. nustato efekto vertinimo kriterijus;

27.4. užtikrina visos programos tikslų, uždavinių ir priemonių suderinamumą;

27.5. parengia programų projektus, kuriuos pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui iki einamųjų metų sausio mėn. pabaigos.

28. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius kartu su programų koordinatoriais:

28.1. išanalizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtaką Savivaldybės veiklai;

28.2. suformuluoja (patikslina) Savivaldybės misiją;

28.3. įvertina ir užtikrina misijos, strateginių tikslų ir programų suderinamumą;

28.4. parengia SVP projektą ir pateikia svarstyti bei tvirtinti Savivaldybės tarybai einamųjų metų vasario mėn. posėdyje.

29. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Atsižvelgus į gautus pasiūlymus, SVP projektas gali būti tikslinamas.

30. Patikslintas SVP projektas teikiamas Savivaldybės tarybai svarstyti ir tvirtinti. SVP tvirtinamas pirmiau, paskui – Savivaldybės biudžetas. Abu šie dokumentai gali būti tvirtinami tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

31. Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra Savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.

32. Patvirtintas SVP ir jo pakeitimai yra skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

33. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems padaliniams, programų koordinatoriams, savivaldybės administracijos vadovams stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

34. Strateginių veiklos planų įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo lygio ir pažangos vertinimą, stebint vertinimo kriterijus ir priemones veiklos planavimo ir  priežiūros sistemoje.

35. Pasiūlymus dėl SVP keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, asignavimų valdytojai, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys.

36. SVP keitimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Keitimo dokumentų projektus rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius programų koordinatorių teikimu ir juos teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

37. Už SVP įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi programų koordinatoriai.

38. Informacija apie SVP programų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės mero metinėse veiklos ataskaitose, kurias tvirtina Savivaldybės taryba.

VI SKYRIUS

MVP rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

39. Vadovaujantis patvirtintu SVP, rengiami MVP. Šiuose planuose nurodomi konkretūs Savivaldybės administracijos (jos struktūrinių padalinių), seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).

40. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

41. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, per 1 mėnesį parengia MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

42. Seniūnijos, patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, per 1 mėnesį parengia seniūnijų MVP projektus ir teikia juos tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

43. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, per 1 mėnesį parengia savo įstaigų MVP ir jų vadovai juos patvirtina.

44. Visi patvirtinti MVP skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

45. Informacija apie MVP įgyvendinimą, pasibaigus finansiniams metams, teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus, mero ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, taip pat ataskaitos dėl šių dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

47. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

 

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Radviliškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-714, 2022-04-21, paskelbta TAR 2022-04-27, i. k. 2022-08498

Dėl Strateginio planavimo organizavimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugpjūčio 26 d. sprendimu Nr. T-558 „Dėl Strateginio planavimo organizavimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo naujos redakcijos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo