Sprendimas netenka galios 2023-06-07:

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-X-41, 2023-05-30, paskelbta TAR 2023-06-06, i. k. 2023-11135

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2022-09-07 iki 2023-06-06

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-08-02, i. k. 2019-12743

 

VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės 28 d. Nr. T-IX-34

Varėna

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 1, 3, 6, 7 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, patvirtinto 2006 m. rugsėjo 19 d. įstatymu Nr. X-816, 6 straipsnio 3 dalimi, Varėnos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T-VIII-89 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento“, 118.2 papunkčiu ir 119 punktu, Varėnos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Sudaryti savo įgaliojimų laikui Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisiją iš 7 narių:

1.1. Milda Balkuvienė, Sarapiniškių kaimo bendruomenės pirmininkė;

1.2. Martynas Katelynas, Varėnos rajono savivaldybės tarybos narys;

1.3. Valdas Kukulskis, Varėnos rajono savivaldybės tarybos narys;

1.4. Mindaugas Lapelė, Merkinės bendruomenės atstovas;

1.5. Giedrius Samulevičius, Varėnos rajono savivaldybės tarybos narys;

1.6. Ričardas Sinkevičius, Merkinės seniūnijos Nemuno seniūnaitijos seniūnaitis;  

1.7. Alvydas Žemaitis, Matuizų kaimo bendruomenės narys.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-IX-54, 2019-06-25, paskelbta TAR 2019-08-02, i. k. 2019-12756

 

2. Patvirtinti Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatus (pridedama).

3. Pripažinti netekusiu galios Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 31 d. sprendimą Nr. T-VIII-364 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės Etikos komisijos veiklos nuostatų tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Algis Kašėta

 


 

PATVIRTINTA

Varėnos rajono savivaldybės tarybos

2019 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T-IX-34

 

 

 

VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 3 dalimi ir 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsniu ir nustato Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos (toliau – Komisija) struktūrą, funkcijas, Komisijos narių darbo, atliekamų tyrimų ir sprendimų priėmimo tvarką.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Valstybės politikų elgesio kodeksu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Komisijos tikslai – plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybių institucijomis, skatinti Varėnos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) tarybos narių atsakomybę už savo elgesį, veiklą ir atskaitomybę visuomenei.

4. Pagrindiniai Komisijos veiklos principai: teisingumas, nešališkumas, skaidrumas, viešumas, atskaitomybė.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5. Komisiją sudaro savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui. Komisija sudaroma laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Komisijos nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

6. Komisijos pirmininką iš Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja komisijos pirmininko arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Komisijos pirmininką savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

61. Komisijos nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje šios komisijos nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

7. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jis atšaukiamas opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

71. Savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje tol, kol savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

Papildyta punktu:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

72. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

Papildyta punktu:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

8. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

9. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.

10. Komisija, atlikdama savo funkcijas, rengia posėdžius ir pasitarimus. Posėdis yra pagrindinė Komisijos darbo forma. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar elgesio normų įgyvendinimo. Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose nuostatuose numatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais.

101. Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriu būdu. Nuotoliniu būdu ar mišriu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir šiuose nuostatuose nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu ar mišriu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu ar mišriu būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus:

1) kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdžiai negali vykti savivaldybės tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

2) artimiausią numatytą nuotoliniu būdu ar mišriu būdu vyksiantį Komisijos posėdį.

Papildyta punktu:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

Punkto pakeitimai:

Nr. T-IX-984, 2022-08-30, paskelbta TAR 2022-09-06, i. k. 2022-18376

 

11. Komisijos posėdžiai protokoluojami, posėdžio metu daromas Komisijos posėdžių garso įrašas. Protokolą pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas (jo nesant – pavaduotojas) ir protokolą surašęs Komisijos sekretorius.

12. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei posėdyje nedalyvauja nei Komisijos pirmininkas, nei pavaduotojas, Komisijai nusprendus, posėdžiui gali pirmininkauti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.

13. Posėdžio pirmininkas:

13.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą;

13.2. skelbia posėdžio darbotvarkę, supažindina su gautais dokumentais;

13.3. vadovauja posėdžiui, suteikia žodį skundą pateikusiam asmeniui, valstybės politikui, Komisijos nariams. Pirmiausia žodis suteikiamas skundo pateikėjui ir po to valstybės politikui. Komisijos nariams žodis suteikiamas eilės tvarka. Posėdyje dalyvaujantys asmenys gali kalbėti, klausti ar replikuoti tik posėdžio pirmininkui leidus. Tuo pačiu klausimu komisijos narys gali kalbėti vieną kartą iki 5 minučių ir ne daugiau kaip du kartus pasinaudoti replikos teise. Komisijos nariai eilės tvarka gali pateikti ne daugiau kaip po du klausimus tiek skundą pateikusiam asmeniui, tiek valstybės politikui. Po komisijos narių kalbų skundo pateikėjas ir skundžiamas valstybės politikas turi baigiamojo žodžio teisę;

13.4. gali įspėti kalbėtoją, jei jis nukrypsta nuo klausimo esmės, viršija numatytą kalbos trukmę ar nutraukti jį, jei kalbama ne tuo klausimu;

13.5. pareiškia pastabą, jei Komisijos nariai ar kviestieji asmenys nesilaiko nustatytos tvarkos, įžeidinėja posėdžio dalyvius, kelia triukšmą;

13.6. pasirašo Komisijos sprendimus ir protokolus;

13.7. kartu su Komisijos sekretoriumi parengia raštu informaciją asmeniui, pateikusiam skundą, valstybės politikui ir, esant reikalui, kitiems asmenims.

14. Komisiją aptarnauja Komisijos sekretorius, kuris:

14.1. rūpinasi, kad ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki posėdžio dienos Komisijos nariams ir suinteresuotiems asmenims (skundo pateikėjui, atitinkamam valstybės politikui ir pan.) būtų praneštas posėdžio laikas ir vieta, ir el. paštu išsiųsta posėdžio medžiaga;

14.2. rūpinasi, kad būtų paruošti posėdžiui reikalingi dokumentai bei jų kopijos, patalpos;

14.3. užtikrina, kad būtų daromas Komisijos posėdžių garso įrašas.

14.4. registruoja posėdžio dalyvius;

14.5. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio įformina Komisijos sprendimą, kurio:

14.5.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodo: sprendimo priėmimo datą ir vietą; Komisijos pavadinimą; Komisijos sudėtį; asmens, kurio veikla tiriama, vardą, pavardę ir pareigas; tiriamus asmens veiksmus (tyrimo dalyką); teisės aktus ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

14.5.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodo: Komisijos nustatytas faktines aplinkybes; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teiktus paaiškinimus, prašymus ir pan.; įrodymus, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentus, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodas į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

14.5.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodo: Komisijos išvadą dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktą ir konkrečią teisės akto nuostatą, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informaciją apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarką;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-IX-213, 2020-01-28, paskelbta TAR 2020-02-04, i. k. 2020-02513

 

14.6. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų surašo Komisijos posėdžio protokolą: nurodoma posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai;

14.7. pasirašytą posėdžio protokolą išsiunčia komisijos nariams el. paštu;

14.8. raštu pateikia (išsiunčia el. paštu ir registruotu laišku) Komisijos sprendimą asmeniui, pateikusiam skundą, ir atitinkamam valstybės politikui;

14.9. yra atsakingas už tai, kad Komisijos sprendimai patektų į savivaldybės interneto svetainę, būtų persiųsti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, o komisijai nusprendus, ir rajono visuomenės informavimo priemonėms.

15. Komisijos narys turi teisę:

15.1. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

15.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

15.3. susipažinti ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki posėdžio dienos su pateikta medžiaga;

15.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per tris darbo dienas po jo pasirašymo;

15.5. kreiptis raštu į Komisijos pirmininką ar Komisijos pirmininko pavaduotoją dėl posėdžio sušaukimo;

15.6. dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo pareikšti savo atskirąją nuomonę.

16. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

17. Komisijos narys privalo:

17.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

17.2. vykdyti Komisijos pavedimus.

18. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą.

19. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti savivaldybės tarybai jį pakeisti.

20. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko (posėdžio pirmininko) balsas. Šiuo atveju Komisijos pirmininkas neturi teisės susilaikyti.

21. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačiųjų interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

22. Vadovaudamasi valstybės politikų elgesio kodeksu, Vietos savivaldos įstatymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais, Komisija atlieka šias funkcijas:

22.1. prižiūri, kaip savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

22.2. analizuoja savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

22.3. tiria ir priima sprendimus dėl savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

22.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

22.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

22.6. savivaldybės tarybos narių, savivaldybės mero, savo iniciatyva teikia savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

 

23. Komisija, veikdama pagal šių nuostatų 22.2 ir 22.6 punktus, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

 

IV SKYRIUS

VALSTYBĖS POLITIKO ELGESIO TYRIMAS

 

24. Valstybės politiko (savivaldybės tarybos nario) elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

24.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

24.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie savivaldybės tarybos nario galimai padarytą pažeidimą.

25. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo 24.1 ir 24.2 punktuose nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieneri metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas savivaldybės tarybos sutikimu yra išvykęs į komandiruotę. Prireikus Komisija gali ne ilgiau kaip dviem mėnesiams pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

26. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

26.1. apklausti savivaldybės tarybos narį, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

26.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar Savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

26.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

26.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

26.5. pasitelkti specialistų.

27. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

27.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

27.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

27.3. nenaudoti 27.2 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

27.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

28. Šių nuostatų 27 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

29. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai negali trikdyti valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

30. Komisijos nariai už šiuose nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

31. Savivaldybės tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

31.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

31.2. baigus tyrimą, susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

31.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

32. Savivaldybės tarybos narys, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

33. Komisija per tris kalendorines dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia registruotu paštu.

34. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šių nuostatų penktame skyriuje numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš penkias dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta politikui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

35. Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiuose nuostatuose nustatytas procedūras.

36. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas rajono visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys.

37. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją savivaldybės tarybai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

38. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

38.1. konstatuoti, kad savivaldybės tarybos narys nepažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

38.2. konstatuoti, kad savivaldybės tarybos narys pažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

38.3. rekomenduoti savivaldybės tarybos nariui suderinti savo elgesį ar veiklą su Valstybės politikų elgesio kodekse ar savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

38.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti per 30 kalendorinių dienų nuo Komisijos sprendimo priėmimo datos tokiu būdu, kokiu buvo įžeista, pvz., jeigu per visuomenės informavimo priemones, tai savo lėšomis paskelbti (išspausdinti) atsiprašymą, jei savivaldybės tarybos posėdyje – žodžiu viešai atsiprašyti (atsiprašymas turi būti užprotokoluotas) savivaldybės tarybos posėdyje ir kt.;

38.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

39. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

40. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą raštu pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas,  ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

41. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujant tik Komisijos nariams.

42. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

43. Komisijos priimami sprendimai yra vieši ir yra skelbiami savivaldybės interneto svetainėje, o Komisijai nusprendus, ir rajono visuomenės informavimo priemonėms.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Už Komisijos sprendimus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pagal įgaliojimus atsako Komisijos pirmininkas ir nariai.

45. Šiuos nuostatus tvirtina, keičia ar panaikina savivaldybės taryba savo sprendimu.

_____________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-IX-54, 2019-06-25, paskelbta TAR 2019-08-02, i. k. 2019-12756

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. T-IX-34 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-IX-213, 2020-01-28, paskelbta TAR 2020-02-04, i. k. 2020-02513

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. T-IX-34 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-IX-724, 2021-08-31, paskelbta TAR 2021-09-07, i. k. 2021-18932

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. T-IX-34 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-IX-984, 2022-08-30, paskelbta TAR 2022-09-06, i. k. 2022-18376

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. T-IX-34 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_900609f420c24bc69a4a0dad50ec98ba_end