Suvestinė redakcija nuo 2017-02-04
Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-09-22, i. k. 2015-14068
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS SISTEMOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ 2015–2017 METAMS PLANO PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 31 d. Nr. D1-1091
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos kovos su korupcija programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 19 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos kovos su korupcija programos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gegužės 9 d. įsakymo Nr. D1-379 redakcija):
1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos sistemos kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių 2015–2017 metams planą (pridedama).
2. Pavedu:
2.1.Aplinkos ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovams pagal kompetenciją įgyvendinti priemones, numatytas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos sistemos kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių 2015–2017 metams plane, ir kiekvienais metais iki sausio 10 d. Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Kontrolės skyriui pateikti metines ataskaitas apie priemonių įgyvendinimą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. D1-1091
(2017 m. vasario 2 d. įsakymo Nr. D1-109 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS SISTEMOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ 2015–2017 METAMS PLANas
Eil. Nr. |
Priemonės |
Tikslas ir uždaviniai |
Laukiami rezultatai |
Įvykdymo terminas |
Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys ar jai pavaldi institucija, atsakinga už priemonės įvykdymą |
|
||||
I. Teisės aktų, reglamentuojančių teritorijų planavimą, statinių statybą, statybų valstybinę priežiūrą, statinių atnaujinimą (modernizavimą) ir kt., tobulinimas |
|
|||||||||
1. |
Parengti ir priimti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo pakeitimo įstatymą, kuriuo būtų skaidrinamas statybos procesas, liberalizuoti atskiri statybos proceso eigos etapai sumažinant biurokratinę naštą verslui, savivaldybių administracijoms, priežiūros institucijoms, detalizuoti kvalifikaciniai reikalavimai statybos proceso dalyviams. |
Tikslas – statybos proceso ir statybos dalyvių teisių, pareigų teisinį reguliavimą padaryti efektyvesniu, skaidresniu ir aiškesniu, sumažinti korupcijos pasireiškimo galimybes. Uždaviniai: · vienodinti visų statybos proceso sąvokų, procedūrų, dalyvaujančių subjektų teisių ir pareigų suvokimą; · liberalizuoti atskirus statybos proceso eigos etapus sumažinant biurokratinę naštą verslui, savivaldybių administracijoms, priežiūros institucijoms; · detalizuoti kvalifikacinius reikalavimus statybos proceso dalyviams. |
Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, užtikrinantis efektyvesnį, skaidresnį ir aiškesnį statybos proceso ir statybos dalyvių teisių, pareigų teisinį reguliavimą. |
2015 m. |
AM Statybos ir būsto departamentas
(už priėmimą atsakingas Lietuvos Respublikos Seimas) |
|
||||
2. |
Parengti ir patvirtinti savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų rengimo ir atrankos tvarkos aprašą, kuriuo būtų reglamentuojami savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų (šildomų ir (arba) vėsinamų administracinės, kultūros, mokslo, sporto, gydymo, specialiosios ir gyvenamosios (vaikų namai, prieglaudos, globos namai) paskirties pastatų) energinio efektyvumo didinimo projektų rengimo ir atrankos kriterijai ir procedūros, dalyvaujančių subjektų teisės ir pareigos. |
Tikslas – nustatyti skaidrią ir aiškią savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų rengimo ir atrankos tvarką. Uždaviniai korupcijos prevencijos aspektu: · nustatyti aiškius reikalavimus savivaldybių viešųjų pastatų energinį efektyvumą didinantiems projektams, apibrėžti jų rengimo sąlygas ir procese dalyvaujančių subjektų teises ir pareigas; · nustatyti aiškius savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų atrankos kriterijus, atrankos tvarką, apibrėžti šiame procese dalyvaujančių subjektų teises ir pareigas. |
Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, užtikrinantis skaidrią ir aiškią savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo projektų rengimo ir atrankos tvarką. |
2015 m. |
AM Statybos ir būsto departamentas |
|
||||
3. |
Parengti statybos techninio reglamento STR 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 705 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo“, pakeitimo projektą ir pateikti tvirtinti. |
Suvienodinti pastato aukštų skaičiavimą, kai pastatas statomas ant stataus šlaito, nurodant, kad pusrūsis yra antžeminis aukštas. |
Parengtas ir priimtas teisės aktas, kuriuo užkirsta galimybė statytojams statyti pastatus, turinčius daugiau faktinių antžeminių aukštų nei turėtų pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus. |
2017 m. |
AM Statybos ir teritorijų planavimo departamentas |
|
||||
4. |
Peržiūrėti teritorijų planavimą reglamentuojančius teisės aktus įvertinant galimybę padidinti teritorijų planavimo dokumentų prieinamumą, aiškumą ir suprantamumą visuomenei. |
Visuomenės įtraukimas į teritorijų planavimo procesą ir šio proceso viešumo didinimas. |
Sudarytos sąlygos visuomenei aktyviau dalyvauti teritorijų planavimo procese, gauti informaciją apie planuojamą ar suplanuotą plėtrą. |
2017 m. |
AM Statybos ir teritorijų planavimo departamentas |
|
||||
5. |
Atlikti paslaugų teikimą statybos srityje reglamentuojančių teisės aktų įvertinimą ir pateikti teisės aktų pakeitimo projektus. |
Supaprastinti paslaugų teikimo statybos srityje procesą. |
Parengti teisės aktų projektai, kuriais didinamas skaidrumas, mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė teikiant paslaugas statybos srityje. |
2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
6. |
Parengti ir pateikti teisės aktų pakeitimo projektus dėl ikiteisminių teritorijų planavimo ir statybos ginčų nagrinėjimo komisijų steigimo. |
Pakeisti skundų nagrinėjimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos tvarką ir sukurti kolegialias skundų nagrinėjimo institucijas. |
Parengti teisės aktų projektai, kuriais didinamas skaidrumas, mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė nagrinėjant skundus teritorijų planavimo ir statybos srityje. |
2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
7. |
Parengti ir priimti Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ pakeitimą, sudarant sąlygas viešinti statinių projektus. |
Sudaryti sąlygas informacinėje sistemoje „Infostatyba“ viešinti statinių projektus, siekiant sudaryti piliečiams bei nevyriausybinėms organizacijoms galimybę aktyviai dalyvauti statybos procese |
Viešumo ir skaidrumo didinimas |
2017 m. |
Statybos ir teritorijų planavimo departamentas |
|
||||
II. Teisės aktų, reglamentuojančių atliekų tvarkymą ir jų reikalavimų vykdymo kontrolę, tobulinimas |
|
|||||||||
1. |
Parengti LR administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo projektą. |
Numatyti baudas už alyvos atliekų deginimą pažeidus atliekų deginimo aplinkosaugos reikalavimus. |
Užtikrins veiksmingesnį alyvų atliekų tvarkymą ir kontrolę. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
2. |
Parengti Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus įsakymą, kuriuo bus sudaryta komisija dėl licencijuotų gamintojų ir importuotojų organizacijų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdymo ir patvirtintas komisijos darbo reglamentas. |
Atskirti licencijų išdavimo veiklą nuo išduotos licencijos pagrindu vykdomos veiklos priežiūros ir kontrolės.
|
Veiklos priežiūrą vykdys ne tie patys asmenys, kurie išdavė licenciją veiklai, dėl to bus sumažintos galimos korupcijos apraiškos |
2015 m. |
Aplinkos apsaugos agentūra |
|||||
3. |
Gavus finansavimą, inicijuoti studiją dėl informacijos apie kitų ES valstybių taikomus registracijos mokesčius ir metines įmokas apibendrinimo ir pasiūlymų mokesčiui nustatyti pateikimo. Išanalizavus studiją, inicijuoti Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimą. |
Įvesti registravimosi mokestį ir metinį mokestį atliekų tvarkytojams atsižvelgiant į tvarkomų atliekų kiekį. |
Identifikuoti realiai elektros ir elektroninės (EEĮ) įrangos atliekas bei atliekas, kurioms taikomas gamintojo atsakomybės principas, tvarkančius asmenis. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
4. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2011-05-03 įsakymą Nr. D1-367 „Dėl Atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitos ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“. |
Siekiant skaidrinti EEĮ atliekų surinkimą, teisės aktuose nustatyti, kad atliekų apskaitoje būtų fiksuojami ir fiziniai asmenys, kurie atiduoda EEĮ, nurodant jų vardą, pavardę ir asmens kodą. |
Užtikrinti, kad iš asmenų surenkamas EEĮ atliekų kiekis nebūtų fiktyvus. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
5. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2013-01-29 įsakymą Nr. D1-64 „Dėl Atliekas naudojančių ir (ar) eksportuojančių įmonių, turinčių teisę išduoti pažymas, sąrašo sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
Siekiant išvengti fiktyvaus EEĮ atliekų surinkimo, teisės aktuose nustatyti, kad įrašant į sąrašą įmonių, išduodančių dokumentus, įrodančius EEĮ atliekų sutvarkymą įmonei, turi būti nustatyti minimalūs techniniai ir vadybiniai (organizaciniai) reikalavimai (pvz., konteineriai teritorijoje su išdėstymo schemomis, apvažiavimo būdu surenkant EEĮ turi būti transportas, apvažiavimo grafikai, kt.). |
EEĮ atliekas tvarkančioms įmonėms nustatyti minimalūs techniniai ir vadybiniai (organizaciniai) reikalavimai. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
6. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2013-05-20 įsakymą Nr. D1-359 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų išrašymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Pakeisti LR aplinkos ministro 2011-05-03 įsakymą Nr. D1-368 „Dėl Atliekų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“. |
Siekiant užkardyti veiklą, kada iš metalo laužo fiktyviai išrūšiuojamas didelis kiekis EEĮ nurodant jų surinkimą, teisės aktuose nustatyti, kad EEĮ atliekos negali būti išrūšiuotos iš metalo laužo. Jei tokių EEĮ atliekų yra metalo lauže, jos turėtų būti atskiriamos priėmimo metu ir įregistruojamos atskirai priėmimo dokumentuose (sąskaitose, važtaraščiuose) nurodant EEĮ kiekį. |
Nustatyti reikalavimai, kad EEĮ atliekos turi būti atskiriamos ir įregistruojamos atskirai. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
7. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2013-05-20 įsakymą Nr. D1-359 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų išrašymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
Siekiant skaidrinti EEĮ atliekų vežimo ir eksporto procedūras, teisės aktuose nustatyti, kad atliekas tvarkančios įmonės siųstų pranešimus prieš 3 kalendorines dienas apie ardymo metu susidarančių atliekų išvežimą iš Lietuvos ar perdavimą kitiems atliekų tvarkytojams Lietuvoje. |
Nustatytas reikalavimas, kad EEĮ atliekas tvarkančios įmonės siųstų pranešimus prieš 3 kalendorines dienas apie ardymo metu susidarančių atliekų išvežimą iš Lietuvos ar perdavimą kitiems atliekų tvarkytojams Lietuvoje. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
8. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2005-03-02 įsakymą Nr. D1-122 „Dėl Nepavojingų atliekų, kurias naudojanti ar šalinanti įmonė turi būti sudariusi laidavimo draudimo sutartį ar turėti banko garantiją, sąrašo patvirtinimo“. |
Siekiant sutvarkyti visas susidarančias EEĮ atliekas (taip pat turinčias neigiamą rinkos vertę), teisės akte išplėsti sąrašą nepavojingų atliekų, dėl kurių reikia pateikti banko garantą. Nustatyti, nuo kokio atliekų kiekio reikalingas garantas. |
Išplėstas nepavojingų atliekų sąrašas, kurioms reikia pateikti banko garantą. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
9. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2013-05-20 įsakymą Nr. D1-359 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų išrašymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
Siekiant skaidrinti EEĮ atliekų tvarkymą, teisės aktuose nustatyti, kad EEĮ atliekų tvarkymo metu susidarančios atliekos negali būti sumaišytos su kitomis atliekomis. |
Nustatytas reikalavimas, kad EEĮ atliekų tvarkymo metu susidarančios atliekos negali būti sumaišomos su kitomis atliekomis. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
10. |
Parengti LR Vyriausybės 2006-01-19 nutarimo Nr. 61 „Dėl dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo ir elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių nustatymo“ pakeitimą.
Pakeisti LR aplinkos ministro 2004-09-10 įsakymą Nr. D1-481 „Dėl elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“. |
Siekiant vykdyti Lietuvos Respublikos įsipareigojimus, pateikti pasiūlymus dėl EEĮ užduočių vykdymo sąlygų ir pateikti teisės aktų projektus.
|
Peržiūrėtos EEĮ atliekų tvarkymo užduotys. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
11. |
Vieningos atliekų apskaitos sistemos sukūrimas. |
Sukurti vieningą atliekų tvarkymo apskaitos sistemą, kuria vadovautųsi atliekas tvarkantys subjektai, AM sistemos institucijos. Ši sistema veiktų nuolatos. |
Sukurta vieninga atliekų apskaitos sistema. |
2015–2017 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
12. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. D1-57 „Dėl Gamintojų ir importuotojų organizacijos veiklos organizavimo plano, finansavimo schemos ir švietimo programos rengimo, derinimo ir ataskaitų bei informacijos apie jų vykdymą teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
Įgyvendinamuosiuose aktuose (licencijavimo tvarkoje) nustatyti reikalavimus, kaip licencijuota organizacija turi vykdyti EEĮ atliekas tvarkančių įmonių kontrolę ir kaip turi atsiskaityti apie atliktus darbus licencijas išduodančiai įstaigai.
|
Licencijuotų organizacijų vykdoma atliekas tvarkančių įmonių kontrolė. |
2015 m.
|
AM Atliekų departamentas |
|||||
13. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 217 papildant Atliekų tvarkymo taisyklėse atliekų sąrašą. |
Atliekų sąrašo išplėtimas. |
Papildžius atliekų sąrašą, bus galima išskirti, kokios medžiagos gaunamos tvarkant atliekas, kurioms taikomas gamintojo atsakomybės principas. |
2015 m. |
AM Atliekų departamentas Aplinkos apsaugos agentūra |
|||||
14. |
Parengti klausimynus ir metodikas, kad būtų suvienodinta EEĮ atliekas tvarkančių įmonių kontrolė. |
Parengti atskirus klausimynus, skirtus tikrinti Įrodančius dokumentus turinčias teisę išrašyti atliekas surenkančias bei tvarkančias įmones (2014 m.). III ketvirtį planuojamas klausimynų pakeitimas skirtas tikrinti Įrodančius dokumentus turinčias teisę išrašyti surenkančias bei tvarkančias įmones (2015 m. ir vėlesniais metais), įvertinus išvardintų teisės aktų pakeitimus. |
Efektyvesnė EEĮ atliekas tvarkančių įmonių kontrolė. |
2015 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba |
|||||
15. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2011-02-18 įsakymą Nr. D1-145 „Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalavimų aprašo patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 327 „Dėl kontroliuojamų objektų tikrinimo dažnumo nustatymo regionų aplinkos apsaugos departamentuose tvarkos“ pripažinimo netekusiu galios“. |
Inspektoriai atliekų sutvarkymą išrašančias įmones turėtu teisę nepranešę iš anksto tikrinti bet kada.
|
Efektyvi EEĮ atliekas tvarkančių asmenų kontrolė. |
2015 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba |
|||||
16. |
Pakeisti Atliekų tvarkymo įstatymą, nustatant regioninių atliekų tvarkymo centrų funkcijas, teises ir pareigas operuojant komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūrą, nustatyti savivaldybių institucijų atsakomybę už komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros veiklą. |
Nustatyti savivaldybių atsakomybę už komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų nevykdymą, netinkamą vykdymą, užduočių neįvykdymą. |
1. Nustatytos RATC teisės ir pareigos, galimybės operuoti savivaldybių komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūrą. 2. Nustatyta savivaldybių institucijų atsakomybė dėl komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros veiklos. |
2017 m. |
AM Atliekų departamentas |
|||||
17. |
Pakeisti Atliekų tvarkymo įstatymą sustiprinant atliekų darytojo atsakomybę už galutinį atliekų sutvarkymą (šiuo metu atliekų darytojas atsakingas tik už atliekų perdavimą atliekų tvarkytojui) ir parengti metodiką, kuri padėtų atliekų darytojams teisingai identifikuoti jų veikloje susidarančias pavojingas atliekas ir pasirinkti tinkamą tokių atliekų tvarkytoją. |
Nustatyti pavojingų atliekų turėtojo atsakomybę už pavojingų atliekų galutinį sutvarkymą ir pavojingų atliekų identifikavimo tvarką. |
Tikslesnis pavojingųjų atliekų identifikavimas, atliekų darytojų atsakomybės griežtinimas užtikrins, kad atliekos bus sutvarkytos tinkamai. |
2017–2018 m. |
Atliekų departamentas |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
III. Teisės aktų, reglamentuojančių žemės gelmių išteklių naudojimą ir kontrolę, tobulinimas |
|
|||||||||
1. |
Parengti ir priimti Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymo pakeitimo įstatymą. |
Peržiūrėti ir patobulinti žemės gelmių srities reglamentavimą, įtvirtinti institucijų funkcijas, pašalinti sąvokų kolizijas, nustatyti aiškų ir skaidrų leidimų tirti ir naudoti žemės gelmes išdavimo, jų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir leidimų galiojimo panaikinimo reglamentavimą. |
Įtvirtintos politiką formuojančios ir įgyvendinančios institucijos funkcijos, aiškiai suformuluotos sąvokos, patobulinta leidimų išdavimo sistema.
|
2017 m. |
AM Žemės gelmių skyrius Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos
(už priėmimą atsakingas Lietuvos Respublikos Seimas) |
|
||||
2. |
Seimui priėmus Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymo pakeitimo įstatymą, parengti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. |
Nustatyti aiškų leidimų tirti ir naudoti žemės gelmes išdavimo, jų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir leidimų galiojimo panaikinimo reglamentavimą. |
Nustatytos aiškios leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir vykdyti žemės gelmių geologinius tyrimus išdavimo procedūros. |
2017 m. |
Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
3. |
Parengti aplinkos ministro įsakymo dėl Atvirais kasiniais eksploatuojamų naudingųjų iškasenų išteklių naudojimo kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. D1-444, pakeitimą. |
Gerinti naudingųjų iškasenų naudojimo kontrolę, išteklių apskaitą, apsaugą nuo grobstymo. |
Aiškiai įtvirtintos kontroliuojančių institucijų funkcijos, pašalintos galimybės naudoti žemės gelmių išteklius nesumokėjus gamtos išteklių mokesčio. |
2015 m. |
AM Žemės gelmių skyrius |
|
||||
4. |
Parengti Leidimų tirti žemės gelmes išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr. 1433, pakeitimo projektą ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti. |
Patikslinti Leidimų tirti žemės gelmes išdavimo taisyklių nuostatas dėl dokumentų, kuriuos privalu pateikti siekiant gauti leidimą: papildyti pareiga leidimų turėtojams pranešti apie atleistus ir naujai priimtus specialistus, numatyti, kad informacija apie išduotus leidimus skelbiama Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos interneto svetainėje. |
Aiškiau reglamentuota leidimų tirti žemės gelmes procedūra, sumažinama galimybė vykdyti veiklą neturint reikiamų specialistų. |
2017 m. |
Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
5. |
Parengti Leidimų naudoti žemės gelmių išteklius (išskyrus angliavandenilius) ir ertmes išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 198, pakeitimo projektą ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti. |
Nustatyti, kokius darbų saugos mokymus privalo būti baigę už kasybos darbus atsakingi darbuotojai. |
Aiškiau reglamentuota leidimų naudoti žemės gelmių išteklius išdavimo procedūra. |
2017 m. |
Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
6. |
Parengti Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus įsakymą, reglamentuojantį leidimus tirti žemės gelmes turinčių įmonių veiklos kontrolę. |
Sugriežtinti leidimus tirti turinčių įmonių veiklos kontrolę. |
Įmonė, turinti leidimą tirti žemės gelmes, turės kvalifikuotą geologo išsilavinimą turintį specialistą. |
2017 m. |
Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
7. |
Pakeisti Kietųjų naudingųjų iškasenų išteklių naudojimo sutarčių prie leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir ertmes sąlygų vykdymo kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2015 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1-22. |
Suderinti nuostatas su aplinkos ministro 2016 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. D1-525 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. spalio 3 d. įsakymo Nr. D1-444 „Dėl Atvirais kasiniais eksploatuojamų naudingųjų iškasenų išteklių naudojimo kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“. |
Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2015 m. vasario 12 d. įsakymas Nr. 1-22 atitiks galiojantį teisinį reguliavimą. |
2017 m. |
Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
8. |
Pakeisti Leidimų naudoti angliavandenilių išteklius turėtojų veiklos angliavandenilių gręžiniuose priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2015 m. sausio 6 d. įsakymu Nr. 1-2. |
Papildyti Leidimų naudoti angliavandenilių išteklius turėtojų veiklos angliavandenilių gręžiniuose priežiūros tvarkos aprašą klausimynu. |
Sustiprinta leidimų naudoti angliavandenilių išteklius turėtojų veiklos angliavandenilių gręžiniuose priežiūra. |
2017 m. |
Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
IV. Teisės aktų, reglamentuojančių saugomų teritorijų tvarkymą ir apsaugos kontrolę, tobulinimas |
|
|||||||||
1. |
Įgyvendinti Saugomų teritorijų valdymo 2014‒2020 m. plane numatomas saugomų teritorijų direkcijų pertvarkos priemones. |
Tobulinti saugomų teritorijų valdymo procesus užtikrinant aukštesnę saugomų teritorijų direkcijų atliekamų funkcijų kokybę, sujungiant direkcijas į didesnes įstaigas, koncentruojant ir gilinant specialistų žinias. |
Efektyvus, visuomenės poreikius atitinkantis saugomų teritorijų ir biologinės įvairovės išsaugojimo politikos įgyvendinimas.
|
2015‒2017 m. |
Gamtos apsaugos ir miškų departamentas, Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
2. |
Analizuoti galiojančius, saugomų teritorijų valdymą, tvarkymą ir apsaugą reglamentuojančius teisės aktus, nustačius priežastis, sudarančias sąlygas korupcijai, teikti AM išvadas ir pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo. |
Pašalinti priežastis, kurios sudaro sąlygas korupcijai. |
Pakeisti teisės aktai sumažins korupcijos pasireiškimo tikimybę. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
3. |
Parengti naujus valstybinių parkų nuostatus. |
Sujungti valstybinių parkų nuostatus ir valstybinių parkų apsaugos reglamentus į vieną teisės aktą, siekti aiškesnio, skaidresnio, naudotojui suprantamesnio veiklos reglamentavimo.
|
Parengti 34 valstybinių parkų nuostatai, kuriuose: - tiksliai apibrėžta kiekvieno VP išskirtinė vertė; -aiškiau reglamentuoti reikalavimai statybai ir statinių architektūrai; -aiškiai ir detaliai išdėstyti reikalavimai veiklai VP teritorijoje. |
2017 m. |
Gamtos apsaugos ir miškų departamentas, Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
V. Teisės aktų, reglamentuojančių aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę (miškų, gyvosios gamtos, ūkio subjektų ir kt.), tobulinimas |
|
|||||||||
1. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2013 m. rugsėjo 18 d. įsakymą Nr. D1-695 „Dėl Zoologijos sodų patikrinimo komisijos sudarymo“. |
Pakeisti Zoologijos sodų patikrinimo komisijos sudėtį siekiant padidinti skaidrumą ir užtikrinti, kad vykdantys ūkinės veiklos reguliavimą asmenys (leidimus išduodančios institucijos atstovai) nedalyvautų priimant sprendimus. |
Nuo reguliavimo atskirta vykdomos ūkinės veiklos kontrolė sumažins piktnaudžiavimo pasireiškimo tikimybę. Pakeistas Zoologijos sodų patikrinimo komisijos pirmininkas (vietoje AAA atstovo, patvirtintas VAAT atstovas). |
2015 m. |
AM Gamtos apsaugos skyrius |
|
||||
2. |
Pakeisti Profesionalios medžioklės plotų tvarkymo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 633. |
Sumažinti prielaidas korupcijai. |
Numatoma įgyvendinti viešo komercinių medžioklių už mokestį užsakymo sistemą pašalinant priežastis, kurios gali sudaryti sąlygas korupcijai ir pareigūnų piktnaudžiavimui. |
2015 m. |
AM Miškų departamentas |
|
||||
3. |
Seimui priėmus Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 3, 4, 5, 6, 9, 14, 15, 16, 18 straipsnių pakeitimo ir papildymo 9-1 straipsniu įstatymo projektą, siekiant patikslinti ir papildyti miško kirtimų vykdymo skirtingose miškų grupėse reglamentavimą, parengti aplinkos ministro įsakymo pakeitimą dėl Miško kirtimų taisyklių. |
Supaprastinti administracines procedūras.
|
Pakeistos Miško kirtimų taisyklės, kuriose patikslintas ir papildytas miško kirtimų vykdymo skirtingose miškų grupėse reglamentavimas. |
2015 m. |
AM Miškų departamentas |
|
||||
4. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000-06-27 įsakymu Nr. 258 „Dėl medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklių patvirtinimo“ patvirtintas Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisykles. |
Sumažinti prielaidas korupcijai, supaprastinti administracines procedūras.
|
Pakeistos Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklės pašalinant sąlygas, kurios sudaro galimybę piktnaudžiauti ir supaprastinti administracines procedūras. |
2015 m. |
AM Miškų departamentas |
|
||||
5. |
Pakeisti LR aplinkos ministro 2014-03-12 įsakymą Nr. D1-269 „Dėl žalos aplinkai, sunaikinus ar sužalojus gamtinius kraštovaizdžio kompleksus ir objektus, skaičiavimo metodikos patvirtinimo“ nustatant vizualinės taršos gamtinio kraštovaizdžio kompleksams ir objektams nustatymo ir apskaičiavimo tvarką. |
Tobulinti aplinkos apsaugos valdymą ir valstybinį gamtos išteklių naudojimo reguliavimą numatant aplinkai padarytos žalos apskaičiavimą, sumenkinus gamtinių kraštovaizdžio kompleksų ir objektų estetinę vertę pažeidžiant teisės aktais reglamentuojamus reikalavimus, pateikiant ieškinius teismams dėl asmenų neteisėta veika padarytos žalos atlyginimo, kad žalą padarę asmenys neturėtų galimybės išvengti civilinės atsakomybės ir atlygintų žalą aplinkai arba atkurtų iki pažeidimo buvusią būklę. |
Patvirtintas teisės aktas sudarys sąlygas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, valstybiniams saugomų teritorijų pareigūnams tinkamai vykdyti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę. |
2015 m. |
AM Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamentas |
|
||||
6. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001-11-07 įsakymą Nr. 540 „Dėl paviršinių vandens telkinių apsaugos zonų ir pakrančių apsaugos juostų nustatymo tvarkos aprašo“. |
Nustatyti dokumentus, kuriais nustatomos paviršinio vandens telkinių apsaugos zonos ir pakrantės apsaugos juostos, aiškiai reglamentuoti vandens telkinių apsaugos zonų ir pakrančių apsaugos juostų nustatymo tvarką miestų ir miestelių teritorijose. |
Aiški paviršinio vandens telkinių apsaugos zonų ir pakrančių juostų nustatymo tvarka. |
2015–2016 m. |
AM Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamentas |
|
||||
7. |
Parengti aplinkos ministro 2003 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. 294 „Dėl Neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių funkcijų atlikimo tvarkos aprašo, priėmimo į neetatinius aplinkos apsaugos inspektorius tvarkos aprašo, priėmimo į neetatinius aplinkos apsaugos inspektorius egzaminų programos, neetatinio aplinkos apsaugos inspektoriaus pažymėjimo formos ir neetatinio aplinkos apsaugos inspektoriaus pažymėjimo aprašymo patvirtinimo“ pakeitimą. |
Sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veikloje. |
Aiškiai reglamentuota neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių įgalinimų suteikimo, pratęsimo, panaikinimo, jų veiklos vertinimo ir atsiskaitymo už neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veiklą tvarka. Atlikta neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veiklos teisinio reglamentavimo analizė. |
2015 m. |
AM Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės politikos skyrius |
|
||||
8. |
Parengti Neteisėtai įgytų, sumedžiotų gyvūnų ir sužvejotos produkcijos (žuvų) panaudojimo/utilizavimo vieningos tvarkos aprašą. |
Užkirsti kelią galimam pareigūnų piktnaudžiavimui. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės srityje. |
2015 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba |
|
||||
9. |
Fotogrametrinio medienos matavimo metodo įdiegimas VĮ miškų urėdijų medienos apskaitoje. |
Tikslas: sumažinti žmogiškojo faktoriaus įtaką nustatant medienos tūrį. Uždaviniai: įdiegti ir pradėti naudoti 2016-11-24 įteisintą fotogrametrinį medienos matavimo metodą VĮ miškų urėdijų medienos apskaitoje. |
Objektyviau nustatomas medienos tūris ir sumažinta korupcijos pasireiškimo rizika nustatant medienos tūrį (ypač glaudumo koeficientus matuojant grupiniu metodu). |
2017–2018 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
10. |
Medienos ruošoje naudojamų medkirčių (harvesterių) automatizuotų medienos matavimo sistemų teikiamų duomenų įteisinimas VĮ miškų urėdijų medienos apskaitoje. |
Tikslas: automatizuoti medienos tūrio nustatymą ir sumažinti žmogiškojo faktoriaus įtaką nustatant medienos tūrį. Uždaviniai: 1. įteisinti medienos ruošoje naudojamų medkirčių (harvesterių) automatizuotų medienos matavimo sistemų teikiamų duomenų naudojimą VĮ miškų urėdijų medienos apskaitoje; 2. pradėti naudoti medienos ruošoje naudojamų medkirčių (harvesterių) automatizuotų medienos matavimo sistemų teikiamus duomenis VĮ miškų urėdijų medienos apskaitoje. |
Objektyviau nustatomas medienos tūris ir sumažinta korupcijos pasireiškimo rizika nustatant medienos tūrį (ypač glaudumo koeficientus matuojant grupiniu metodu). |
2017–2018 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
11. |
Prekybos mediena taisyklių pakeitimas ir Apvaliosios medienos elektroninės pardavimų sistemos (AMEPS) tobulinimas |
Tikslas: pakeisti aukcionų trumpalaikėms sutartims sudaryti organizavimo tvarką ir patobulinti AMEPS. Uždaviniai: įteisinti išankstinės registracijos į aukcionus trumpalaikėms sutartims sudaryti panaikinimą ir įdiegti AMEPS pakeitimus, kurie leistų pirkėjams dalyvauti aukcionuose trumpalaikėms sutartims sudaryti be išankstinės registracijos. |
Panaikinta informacijos nutekėjimo apie aukciono trumpalaikėms sutartims sudaryti dalyvius ir jų skaičių rizika. |
2017–2018 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
12. |
Integruotos miškų ūkio veiklos apskaitos informacinės sistemos (IMŪVIS) įdiegimas |
Tikslas: per IMŪVIS sustiprinti ir padaryti operatyvesnę VĮ miškų urėdijų kontrolę. Uždaviniai: 1. įdiegti IMŪVIS VĮ miškų urėdijose; 2. užtikrinti VĮ miškų urėdijų apdorojamų duomenų stebėseną, analizę ir kontrolę. |
Galimybė centralizuotai prisijungus internete stebėti, analizuoti ir kontroliuoti VĮ miškų urėdijose apdorojamus duomenis ir, kilus įtarimų dėl galimai neskaidrios veiklos (prekyba nenukirstu mišku, medienos tūrio nustatymas, perklasifikavimas, medienos naudojimas technologinėms reikmėms, kirstinų medžių tūris ir kt.), operatyviai atlikti patikrinimus. |
2017 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
13. |
Viešųjų pirkimų organizavimas VĮ miškų urėdijose užtikrinant, kad konkursuose dalyvautų ne mažiau kaip trys tiekėjai |
Tikslas: užtikrinti realią konkurenciją. Uždaviniai: organizuojant viešuosius pirkimus, užtikrinti, kad juose teiktų pasiūlymus ne mažiau kaip trys tiekėjai. |
Užtikrinama reali konkurencija, prekės ar paslaugos nuperkamos mažiausia kaina, sutaupant valstybės lėšų. |
Nuolat |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
14. |
Įgalioti VĮ miškų urėdijų vadovus nustatyti veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė ir patvirtinti korupcijos prevencijos priemonių planus |
Tikslas: sumažinti prielaidas korupcijai |
Parengtos motyvuotos išvados dėl korupcijos mažinimo, patvirtinti korupcijos prevencijos priemonių ir jų įgyvendinimo planai.
|
2017 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
15. |
Gavus finansavimą, sukurti rizikos valdymo modelį ir įdiegti rizikos sistemą kontrolės efektyvumui didinti. |
Sumažinti prielaidas korupcijos pasireiškimui, aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę (patikrinimus) nukreipti į rizikingiausius ūkio subjektus. |
Ūkio subjektų aplinkos apsaugos valstybinė kontrolė ir planavimas vykdoma remiantis sukurta ir įdiegta rizikos sistema. |
2017–2018 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba |
|
||||
16. |
Parengti Miškų įstatymo pakeitimo projektą dėl valstybinių miškų valdymo konsolidavimo vienoje įmonėje. |
Padidinti valstybinių miškų valdymo skaidrumą ir užtikrinti visuomenei atskaitingą valstybinio turto (valstybinių miškų) valdymą. |
Parengtas Miškų įstatymo pakeitimo projektas patobulins valstybinių miškų valdymą. |
2017 m. |
AM Gamtos apsaugos ir miškų departamentas |
|
||||
17. |
Parengti Žemės ūkio ministerijai pasiūlymus dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos miškų įveisimui skirtos paramos priemonės administravimo taisyklių pakeitimo. |
Pakeisti taisykles nustatant želdinių aukščio reikalavimus. |
Užtikrins skaidrų ir tikslingą valstybės lėšų panaudojimą. |
2017 m. |
AM Gamtos apsaugos ir miškų departamentas |
|
||||
18. |
Pakeisti Apvaliosios medienos gabenimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. D1-313. |
Užtikrinti teisinio reguliavimo aiškumą nustatant, kokius dokumentus privalo turėti VĮ miškų urėdijų patikėjimo teise valdomuose miškuose pagamintą apvaliąją medieną gabenantis asmuo, atsižvelgiant į tai, kas gabena apvaliąją medieną – VĮ miškų urėdija, juridinis asmuo (ne VĮ miškų urėdija) ar fizinis asmuo. |
Pakeistas Apvaliosios medienos gabenimo tvarkos aprašas, kuriuo aiškiai reglamentuoti privalomi dokumentai gabenant VĮ miškų urėdijų patikėjimo teise valdomuose miškuose pagamintą apvaliąją medieną. |
2017 m. |
AM Gamtos apsaugos ir miškų departamentas |
|
||||
19. |
Centralizuoti atliekų tvarkymo aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijas vienoje įstaigoje, kuri metodiškai vadovautų RAAD, dalyvautų įmonių patikrinimuose, vykdytų atliekų srautų analizes ir nustatytų rizikas. |
Tikslinga centralizuoti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijas, kad būtų sukurtas koordinacinis mechanizmas tarp RAAD, būtų renkami, kaupiami ir analizuojami duomenys, vertinamos rizikos ir efektyviai į jas reaguojama. |
Centralizuotos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijos vienoje įstaigoje. |
2017–2019 m |
AM Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės politikos skyrius |
|
||||
VI. Teisės aktų, reglamentuojančių leidimų, licencijų, atestatų, sertifikatų, pažymų išdavimą, tobulinimas |
|
|||||||||
1. |
Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinti LR planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo taikymo praktinį vadovą. |
Pašalinti priežastis skirtingam teisės aktų interpretavimui. |
Parengtas praktinis vadovas nustatys vienodą teisės aktuose numatytų reikalavimų, kurie kartais suprantami skirtingai, taikymą priimant sprendimus. |
2015 m. |
Aplinkos apsaugos agentūra |
|
||||
2. |
Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinti metodinius nurodymus teritoriniams skyriams dėl TIPK ir Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo, panaikinimo taisyklių taikymo. |
Pašalinti priežastis skirtingam teisės aktų interpretavimui. |
Aiškiau reglamentuotos procedūros leis didinti skaidrumą ir išduodamų TIPK ir Taršos leidimų kokybę. |
2016 m. |
Aplinkos apsaugos agentūra |
|
||||
3. |
Tobulinti Želdynų projektų rengimo vadovo atestavimo tvarką. |
Želdynų įstatyme numatyti Želdynų projektų rengimo vadovo atestatų išdavimo ir panaikinimo tvarką. |
Aiškesnė, įstatymu reglamentuota želdynų projektų rengimo vadovo atestavimo tvarka. |
2015 m. |
AM Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamentas |
|
||||
4. |
Tobulinti Pajūrio juostos įstatyme statinių statybos sąlygas ir tvarką pajūrio juostoje. |
Užtikrinti griežtesnę statinių statybos kontrolę pajūrio juostoje patikslinant statybas, kad apimtų visas Statybos įstatyme nustatytas statybos rūšis, kartu sumažinti administracinius išteklius išduodant statybą leidžiančius dokumentus. |
Sumažinta korupcijos pasireiškimo tikimybė išduodant statybą leidžiančius dokumentus pajūrio juostoje. |
2015 m. |
AM Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamentas |
|
||||
5. |
Pajūrio juostos įstatyme papildyti bendruosius ūkinės veiklos apribojimus draudimu važiuoti motorinėmis transporto priemonėmis pajūrio juostos paplūdimiu, kopagūbriu ir povandeniniu krantu, numatyti veiklos rūšis, kurioms šis draudimas negaliotų. |
Nustatyti privažiavimo prie jūros kranto pajūrio juostos žemyninėje dalyje ir Kuršių nerijoje tvarkas, kuriomis būtų reglamentuotas ir ribojamas važinėjimas motorinėmis transporto priemonėmis pajūrio juostos paplūdimiu, kopagūbriu, kad būtų tinkamai apsaugoti gamtos paveldo objektai, paplūdimys, kopagūbris (kopos). |
Nustatyta griežtesnė pajūrio juostos režimo pažeidimų kontrolė. |
2015–2017 m. |
AM Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamentas |
|
||||
6. |
Parengti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių pakeitimą. |
Tiksliau įgyvendinti Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 10 dalies nuostatas. |
1. Nustatyti baigtinį kriterijų sąrašą TIPK leidimų peržiūrai ir sprendimų dėl TIPK leidimų keitimo priėmimui; 2. Nustatyti aiškią TIPK leidimo viršelio rekvizitų struktūrą, keičiant iki 2014 m. liepos 1 d. RAAD išduotus TIPK leidimus. |
2015 m. |
AM Taršos prevencijos departamentas |
|
||||
7. |
Parengti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 77 patvirtinto aplinkos apsaugos normatyvinio dokumento LAND 46A-2002 ,,Grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose ir iškastų gruntų tvarkymo taisyklės“ pakeitimą, nustatant paprastesnę grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose leidimų išdavimo tvarką. |
Supaprastinti grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose leidimų išdavimo tvarką nustatant, kad vienas leidimas išduodamas grunto kasimui visoje uostų akvatorijoje vieneriems metams. |
Sumažės administracinė našta ūkio subjektams, vykdantiems grunto kasimo jūros uostų akvatorijose ir grunto šalinimo jūroje darbus, taip pat institucijai, išduodančiai leidimus. Mažės korupcijos galimybės. |
2016 m. |
AM Vandenų departamentas |
|
||||
8. |
Parengti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. D1-302 patvirtinto Paviršinių vandens telkinių naudojimo vandeniui išgauti tvarkos aprašo pakeitimą. |
Nustatyti konkrečias bendrąsias sąlygas (taisykles) vandeniui išgauti iš paviršinių vandens telkinių ir atsisakyti šių sąlygų derinimo, išdavimo/gavimo procedūrų. |
Sumažės administracinė našta ūkio subjektams, siekiantiems gauti sąlygas vandeniui išgauti iš paviršinių vandens telkinių, ir darbo krūvis institucijoms, išduodančioms ir derinančioms tokias sąlygas. Mažės korupcijos pasireiškimo galimybės. |
2015 m. |
AM Vandenų departamentas |
|
||||
9. |
Parengti Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus įsakymo „Dėl Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2014-02-05 įsakymo Nr. AV-45 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo komisijos darbo reglamento bei gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo komisijos sudėties patvirtinimo“ pakeitimą. |
Tikslas – papildyti Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo komisijos (toliau – komisija) darbo reglamentą nustatant procedūras dėl komisijos posėdžių darbo organizavimo, posėdžio protokolo derinimo ir pasirašymo. |
Užtikrins veiksmingesnį komisijos veiklos organizavimą ir skaidresnį sprendimų priėmimą. |
2017 m. |
Aplinkos apsaugos agentūra |
|
||||
10. |
Parengti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 77 patvirtinto aplinkos apsaugos normatyvinio dokumento LAND 46A-2002 ,,Grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose ir iškastų gruntų tvarkymo taisyklės“ pakeitimą nustatant paprastesnę grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose leidimų išdavimo tvarką. |
Supaprastinti valymo, gilinimo ir iškasto grunto tvarkymo darbų leidimų išdavimo ir darbų vykdymo tvarkos procedūras. |
Sumažės administracinė našta ūkio subjektams, vykdantiems grunto kasimo jūros uostų akvatorijose ir grunto šalinimo jūroje darbus, taip pat išduodančiai leidimus institucijai, bus panaikintos teisės aktų spragos. |
2017 m. |
AM Vandenų departamentas |
|
||||
11. |
Parengti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų aplinkos ministro 2013-07-15 įsakymu Nr. D1-528, pakeitimą. |
TIPK taisyklėse nustatyti aiškesnius ir griežtesnius reikalavimus paraiškos nagrinėjimo procedūroms. |
Aiškesnės, skaidresnės paraiškų nagrinėjimo atsakingoje institucijoje ir TIPK leidimų išdavimo ar pakeitimo procedūros. |
2017 m. *
*Pakeitimas bus rengiamas LRS priėmus Aplinkos apsaugos įstatymo 191 ir 192 straipsnių pakeitimus, todėl įvykdymo terminas priklauso nuo Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo priėmimo datos |
AM Taršos prevencijos departamentas |
|
||||
12. |
Parengti Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų aplinkos ministro 2014-03-06 įsakymu Nr. D1-259, pakeitimą. |
TL taisyklėse nustatyti aiškesnius ir griežtesnius reikalavimus paraiškos nagrinėjimo procedūroms. |
Aiškesnės, skaidresnės paraiškų nagrinėjimo atsakingoje institucijoje ir Taršos leidimų išdavimo ar pakeitimo procedūros. |
2017 m.*
*Pakeitimas bus rengiamas LRS priėmus Aplinkos apsaugos įstatymo 191 ir 192 straipsnių pakeitimus, todėl įvykdymo terminas priklauso nuo Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo priėmimo datos |
AM Taršos prevencijos departamentas |
|
||||
VII. Antikorupcinio švietimo ir visuomenės informavimo srityje |
|
|||||||||
1. |
Organizuoti seminarus VĮ miškų urėdijų ir Generalinės miškų urėdijos valstybiniams miškų pareigūnams korupcijos prevencijos tema. |
Užkirsti kelią asmenis nuo korupcijos pobūdžio nusikalstamų veikų darymo ir įtraukti į korupcijos prevenciją valstybinius miškų pareigūnus. |
Valstybinių miškų pareigūnų švietimas ir informavimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|||||
2. |
Sukūrimas pažangių elektroninių paslaugų, suteikiančių galimybę elektroninėje erdvėje gauti Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos teikiamas paslaugas. |
Didinti paslaugų prieinamumą ir patrauklumą perkeliant teikiamas paslaugas į elektroninę erdvę ir atsižvelgiant į vartotojų poreikius. |
Sukurtomis paslaugomis naudosis fiziniai ir juridiniai asmenys. |
2015–2017 m. |
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|||||
3. |
Organizuoti mokymus VAAT ir RAAD aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, valstybės tarnautojams, korupcijos prevencijos tema. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba |
|||||
4. |
Organizuoti mokymus „Korupcijos prevencija ir kontrolė“. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2015 m. |
AM Teisės ir personalo departamento Personalo skyrius |
|||||
5. |
Organizuoti specializuotus korupcijos prevencijos mokymus dirbantiems viešųjų pirkimų srityje. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2015 m. |
AM Teisės ir personalo departamento Personalo skyrius |
|||||
6. |
Organizuoti korupcijos prevencijos mokymus dirbantiems teritorijų planavimo ir statybų sektoriuje. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2015 m. |
AM Teisės ir personalo departamento Personalo skyrius |
|||||
7. |
Organizuoti seminarus korupcijos prevencijos tema. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2016–2017 m |
AM Teisės ir personalo departamento Personalo skyrius |
|||||
8. |
Organizuoti Aplinkos projektų valdymo agentūros darbuotojų dalyvavimą mokymuose profesinės etikos tema. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|||||
9. |
Organizuoti Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos ir valstybinių parkų valstybės tarnautojams ir pareigūnams seminarus korupcijos prevencijos tema. |
Vykdyti korupcijos prevenciją saugomų teritorijų direkcijų veikloje. |
Pareigūnų, valstybės tarnautojų švietimas ir informavimas. |
Kasmet 2015–2017 m.
|
Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos |
|||||
10. |
Organizuoti mokymus VTPSI darbuotojams korupcijos prevencijos temomis. |
Tikslas – užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų įgyvendinimą VTPSI darbuotojų veikloje. Uždavinys – didinti ir formuoti VTPSI darbuotojų nepakantumą korupcijai. |
VTPSI darbuotojų informuotumas korupcijos prevencijos srityje. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|||||
11. |
Aplinkos projektų valdymo agentūros interneto svetainėje www.apva.lt atnaujinti skyrelį ,,Klausimai–atsakymai“. |
Vykdyti korupcijos prevenciją investicinių aplinkos apsaugos srities projektų įgyvendinimo srityje. |
Visuomenės švietimas ir informavimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|||||
12. |
Savivaldybėse ir seniūnijose organizuoti susitikimus su vietos gyventojais, aptarti esamas miškų problemas, miškų savininkų teises ir pareigas, miškų kontrolę vykdančių pareigūnų darbą. |
Vykdyti visuomenės švietimą, siekiant užtikrinti miškų sektoriaus skaidrumą. |
Visuomenės nuomonės svarba vertinant ūkininkavimą šalies miškuose ir miškų kontrolę vykdančių pareigūnų darbą. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė miškų tarnyba |
|||||
13. |
Valstybinės miškų tarnybos pareigūnams, vykdantiems valstybinę miškų kontrolę, organizuoti kursus bei seminarus korupcijos prevencijos, viešų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje temomis. |
Vykdyti pareigūnų švietimą, kelti jų kvalifikaciją korupcijos prevencijos, viešų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnybos srityje. |
Aukštesnė valstybinę miškų kontrolę vykdančių pareigūnų kvalifikacija. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė miškų tarnyba |
|||||
14. |
Organizuoti Būsto energijos taupymo agentūros darbuotojų mokymus korupcijos prevencijos tema. |
Tinkamai informuoti darbuotojus apie korupcijos prevenciją. |
Užtikrinti, kad įstaigos darbuotojai suprastų korupcijos pasireiškimo tikimybes, galėtų užkirsti kelią galimam korupcijos pasireiškimui. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Būsto energijos taupymo agentūra |
|||||
15. |
Organizuoti Šiaulių regiono aplinkos apsaugos departamento ir jo padalinių darbuotojams seminarą antikorupcinio švietimo tema. |
Įgyvendinti korupcijos prevencijos tikslus. |
Sąmoningumo ugdymas, nepakantumo korupcijai formavimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Šiaulių RAAD |
|||||
16. |
Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamente organizuoti seminarą korupcijos prevencijos ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje tema. |
Vykdyti korupcijos prevenciją aplinkos apsaugos srityje. |
Užkirsti kelią pareigūnų ir valstybės tarnautojų korupcinio pobūdžio nusikalstamai veikai. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Panevėžio RAAD |
|||||
17. |
Organizuoti paskaitą–seminarą antikorupcine tema. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2016 m. |
Alytaus RAAD |
|||||
18. |
Organizuoti seminarą korupcijos prevencijos tema Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2017 m. |
Vilniaus RAAD |
|||||
19. |
Organizuoti valstybės tarnautojų mokymus korupcijos prevencijos ir (ar) viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje temomis. |
Ugdyti valstybės tarnautojų sąmoningumą, sąžiningumą. |
Skaidrumo ir atsakomybės didinimas. |
2017 m. |
Utenos RAAD |
|||||
20. |
Naudojantis pažangiomis informacinėmis technologijomis, sudaryti galimybes realiu laiku teikti konsultacijas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos interneto svetainėje. |
Tobulinti veiklą sudarant palankias sąlygas klientams ir suinteresuotiems asmenims. |
Sukurta ir įdiegta programinė įranga, sudaranti sąlygas teikti konsultacijas asmenims realiu laiku. |
2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|||||
21. |
Pristatyti visuomenei modernizuotą IS „Infostatyba“ ir mobiliąsias aplikacijas, kurios leidžia operatyviau ir patogiau pranešti apie galbūt savavališkas statybas ir sekti pateiktų prašymų nagrinėjimo eigą (lauko reklamos stenduose ar filmukas viešajame transporte / televizijos reklamos metu). |
Informuoti visuomenę apie sumažintas korupcijos pasireiškimo prielaidas. |
Informacijos visuomenei apie modernizuotą IS „Infostatyba“ ir mobiliąsias aplikacijas pateikimas. |
2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|||||
22. |
Interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti informaciją apie dažniausiai pasitaikančius pažeidimus ir rekomendacijas kaip ateityje panašių klaidų išvengti |
Informuoti, šviesti visuomenę. |
Nustatyti rizikingas sritis ir šviesti projektų vykdytojus ir pareiškėjus. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|||||
23. |
Skelbti Agentūros antikorupcinių priemonių planą ir metines jo įgyvendinimo ataskaitas Agentūros interneto svetainėje. |
Informuoti, šviesti visuomenę |
Visuomenės informavimas apie Agentūros korupcijos prevencijos politiką ir skatinimas dalyvauti šalinant prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|||||
24. |
Interneto svetainėje www.apva.lt periodiškai skelbti informaciją apie dažniausiai pasitaikančias klaidas viešųjų pirkimų srityje ir rekomendacijas kaip panašių klaidų išvengti.
|
Informuoti, šviesti visuomenę. |
Nustatyti rizikingas sritis ir šviesti projektų vykdytojus ir pareiškėjus. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|||||
25. |
Interneto svetainėje www.apva.lt naujienų skyrelyje paskelbti Agentūros poziciją, kad dovanos nepriimamos. |
Informuoti, šviesti visuomenę |
Visuomenės informavimas ir skatinimas dalyvauti šalinant prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|||||
26. |
Inicijuoti ne mažiau kaip 4 (arba ne rečiau kaip kas ketvirtį) straipsnius Respublikinėje žiniasklaidoje apie AM sistemos pareigūnų pažeidimus (galimą korumpuotumą) ir skelbti informaciją apie AM „Karštosios linijos“ veiklą. |
Skatinti visuomenę domėtis antikorupcijos tema, analizuoti, tirti korupcijos reiškinį ir ugdyti visuomenės nepakantumą korupcijai.
|
Visuomenės nepakantumo korupcijai formavimas. |
2017 m. |
AM Komunikacijos skyrius |
|||||
VIII. Korupcijos prevencijos srityje (korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas, rotacijos taikymas, teismų praktikos analizė ir kt.) |
|
|||||||||
1. |
Analizuoti teismų praktiką taikant įstatymus ir kitus teisės aktus aplinkos apsaugos srityje ir teikti pasiūlymus dėl Aplinkos ministerijos kompetencijai priskirtų teisės aktų tobulinimo ir teismų sprendimų vykdymo. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas. |
Atlikta analizė leidžia nustatyti priežastis ir atskleidžia pareigūnų veiklos trūkumus. |
Kasmet 2015–2017 m. |
AM Teisės ir personalo departamento Teisės taikymo skyrius |
|
||||
2. |
Parengti Aplinkos ministerijos darbo reglamento, patvirtinto aplinkos ministro 2006-06-01 įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, pakeitimą atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 str. ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014-03-12 nutarimo Nr. 243 |
Papildyti darbo reglamentą nuostatomis, kurios nustatys teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių įgyvendinimo tvarką Aplinkos ministerijoje. |
Siekiama užtikrinti antikorupcinį Aplinkos ministerijos rengiamų teisės aktų projektų vertinimo įgyvendinimą, siekti viešesnės ir skaidresnės teisėkūros užtikrinimo. |
2015 m. |
AM Teisės ir personalo departamento Teisėkūros skyrius |
|
||||
3. |
Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Aplinkos ministerijos sistemos veiklos srityse, kuriose gali egzistuoti didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. |
Atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas ir jas šalinti įgyvendinant atitinkamas priemones. |
Užkirsti kelią galimam korupcijos pasireiškimui. |
Kasmet 2015–2017 m. |
AM Kontrolės skyrius |
|
||||
4. |
Įstaigų prie Aplinkos ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų pareigūnų veiklos teisėtumo kontrolė. |
Pašalinti priežastis, kurios sudaro sąlygas korupcijai ir piktnaudžiavimui. |
Pareigūnų atsakomybės už pavestų funkcijų vykdymą griežtinimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
AM Kontrolės skyrius |
|
||||
5. |
Analizuoti ir antikorupciniu požiūriu vertinti teisės aktus, reglamentuojančius įstaigų prie Aplinkos ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų pareigūnų veiklą ir teikti ministerijos vadovybei išvadas, pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo. |
Šalinti teisinio reglamentavimo spragas, mažinti viešojo administravimo procedūrų ir priimamų sprendimų neskaidrumą, priežastis, kurios sudaro sąlygas korupcijai ir pareigūnų piktnaudžiavimui. |
Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms ir pareigūnų piktnaudžiavimui. |
2015–2017 m. |
AM Kontrolės skyrius, tikrindamas įstaigų prie Aplinkos ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų pareigūnų veiklą. |
|
||||
6. |
Organizuoti ir nagrinėti piliečių pareiškimus, pranešimus ir skundus, gautus Aplinkos ministerijos korupcijos prevencijos ,,Karštąja linija“. |
Užkirsti kelią pareigūnų piktnaudžiavimui tarnybine padėtimi ir pareigūnų neveikimui. |
Pareigūnų atsakomybės griežtinimas. |
Kasmet 2015–2017 m. |
AM Kontrolės skyrius |
|
||||
7. |
TPDRIS funkcionalumo didinimas bei naujų su teritorijų planavimu ir teritorijų planavimo valstybine priežiūra susijusių elektroninių paslaugų kūrimas: 1) pertvarkyti veikiančias ir sukurti naujas su teritorijų planavimu ir teritorijų planavimo valstybine priežiūra susijusias elektronines paslaugas; 2) sukurti naujus TPDRIS funkcionalumus, susijusius su geografinės informacinės sistemos (toliau – GIS) vystymu, mobilių aplikacijų taikymu, naujų elektroninių dokumentų formatų diegimu, specialių priemonių statinių projektuotojams sukūrimu, naudotojų mokymo priemonių sukūrimu ir kt; 3) pagal poreikį jungti TPDRIS su kitomis valstybės informacinėmis sistemomis (toliau – IS). |
Tikslas – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas didinant teritorijų planavimo valstybinės priežiūros skaidrumą, sumažinti administracinę naštą paslaugos gavėjams. Uždavinys – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas didinant teritorijų planavimo valstybinės priežiūros skaidrumą, mažinant administracinę naštą paslaugos gavėjams. |
Modifikuotos (modifikuojamos) esamos ir sukurtos (kuriamos) naujos su teritorijų planavimu ir teritorijų planavimo valstybine priežiūra susijusios elektroninės paslaugos. Sukurti (kuriami) nauji TPDRIS funkcionalumai, susiję su GIS vystymu (planuojamų teritorijų sprendinių vizualizavimas 3 D virtualiame makete pagal užstatomą teritoriją ir aukštingumą, šešėlių, matomumo analizė ir kt.), mobilių aplikacijų taikymu, naujų elektroninių dokumentų formatų diegimu, specialių priemonių statinių projektuotojams sukūrimu, naudotojų mokymo priemonių sukūrimu ir kt. Pagal poreikį TPDRIS sujungta (jungiama) su kitomis valstybės IS (Teritorijų planavimo stebėsenos informacine sistema (toliau – TPSIS) ir kt.). |
2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
8. |
TPDR funkcionalumo didinimas: 1) publikuoti teritorijų planavimo dokumentų duomenis pagal INSPIRE direktyvos reikalavimus; 2) sukurti naujus TPDR funkcionalumus, susijusius su GIS vystymu, mobilių aplikacijų taikymu, naujų elektroninių dokumentų formatų diegimu, naudotojų mokymo priemonių sukūrimu ir kt.; 3) pagal poreikį pertvarkyti TPDR saugomų duomenų struktūras, papildant duomenimis, reikalingais TPSIS; 4) pagal poreikį jungti TPDR su kitomis valstybės IS; 5) suskaitmeninti ir vektorizuoti dalį parengtų teritorijų planavimo dokumentų. |
Tikslas – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas didinant teritorijų planavimo valstybinės priežiūros skaidrumą, sumažinti administracinę naštą paslaugos gavėjams.
Uždavinys – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas didinant teritorijų planavimo valstybinės priežiūros skaidrumą, mažinant administracinę naštą paslaugos gavėjams. |
Teritorijų planavimo dokumentų duomenų publikavimas pagal INSPIRE direktyvos reikalavimus, INSPIRE metaduomenų ir paslaugų publikavimas geoportal.lt. Sukurti (kuriami) nauji funkcionalumai, susiję su GIS vystymu, mobilių aplikacijų taikymu, naujų elektroninių dokumentų formatų diegimu, naudotojų mokymo priemonių sukūrimu ir kt. Pagal poreikį pertvarkytos (pertvarkomos) saugomų duomenų struktūros, papildant duomenimis, reikalingais TPSIS. Pagal poreikį TPDR jungiamas su kitomis valstybės IS. Suskaitmeninta ir vektorizuota dalis parengtų teritorijų planavimo dokumentų. |
2017 m. |
Aplinkos ministerija Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos
|
|
||||
9. |
IS „Infostatyba“ funkcionalumo didinimas, naujų su statybos dokumentų išdavimu ir statybos valstybine priežiūra susijusių elektroninių paslaugų kūrimas: 1) pertvarkyti esamas ir sukurti naujas su statybos dokumentų išdavimu ir statybos valstybine priežiūra susijusias elektronines paslaugas; 2) sukurti naujus funkcionalumus, susijusius su GIS vystymu, mobilių aplikacijų taikymu, naujų elektroninių dokumentų formatų diegimu, specialių priemonių statinių projektuotojams sukūrimu, naudotojų mokymo priemonių kūrimu, per IS „Infostatyba“ išduotų saugomų dokumentų archyvo kūrimu ir kt; 3) pagal poreikį jungti IS „Infostatyba“ su kitomis valstybės IS. |
Tikslas – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas didinant statybos valstybinės priežiūros skaidrumą, sumažinti administracinę naštą paslaugos gavėjams.
Uždavinys – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas didinant statybos valstybinės priežiūros skaidrumą, mažinant administracinę naštą paslaugos gavėjams. |
Pertvarkytos (pertvarkomos) esamos ir sukurtos (kuriamos) naujos su statybos dokumentų išdavimu ir statybos valstybine priežiūra susijusios elektroninės paslaugos. Sukurti (kuriami) nauji funkcionalumai, susiję su GIS vystymu, mobilių aplikacijų taikymu, naujų elektroninių dokumentų formatų diegimu, specialių priemonių statinių projektuotojams sukūrimu, naudotojų mokymo priemonių sukūrimu, per IS išduotų saugomų dokumentų archyvo sukūrimu ir kt. Pagal poreikį IS „Infostatyba“ jungiama su kitomis valstybės IS. |
2017 m. |
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
10. |
Sugriežtinti medienos apskaitą valstybės įmonėse miškų urėdijose. |
Asmenims, vykdantiems medienos apskaitą, užkirsti kelią neteisėtiems veiksmams. |
Įsteigtos Generalinėje miškų urėdijoje 2 pareigybės, reikalingos kontroliuoti medienos apskaitą VĮ miškų urėdijose. |
2015 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
11. |
Analizuoti organizacijų, atliekančių korupcijos prevencijos veiklą, patirtį. |
Įdiegti gerosios patirties pavyzdžius valstybinių miškų sistemoje. |
Mažinti galimą korupcijos riziką. |
2015–2017 m. m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos |
|
||||
12. |
Įdiegti Integruotą miškų ūkio veiklos apskaitos informacinę sistemą (IMŪVIS). |
Užtikrinti VĮ miškų urėdijoje ūkinių ir kitų darbų skaidrumą. |
Užtikrintas VĮ miškų urėdijos ūkinių ir kitų darbų skaidrumas. |
2016 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos VĮ Šalčininkų miškų urėdija |
|
||||
13. |
Įdiegti VĮ miškų urėdijose tarnybiniame ir tarnybos reikmėms naudojamame transporte Telemetrinę transporto kontrolės sistemą, veikiančią GPS/GMS technologijų pagrindu. |
Užtikrinti VĮ miškų urėdijose tarnybinio transporto kontrolę. |
Užtikrinta VĮ miškų urėdijose transporto kontrolė. |
2015 m. |
Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos VĮ miškų urėdijos |
|
||||
14. |
Organizuoti ūkio subjektų patikrinimus regionuose taikant rotaciją.
|
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo, atsakomybės ir kokybės didinimas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės srityje. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba |
|
||||
15. |
Centralizuoti atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentus išduodančių įmonių kontrolę (RAAD ar VAAT). Tokių įmonių kontrolę turėtų vykdyti inspektoriai, apmokyti atliekų tvarkymo srityje. |
RAAD struktūros keitimas įsteigiant specialius skyrius. |
Įsteigtas (įsteigti) padalinys aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančioje institucijoje. |
2015–2016 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba. |
|
||||
16. |
Patikrinimai bendradarbiaujant su kitomis institucijomis (VMI, Valstybinė transporto inspekcija, FNTT, muitinė ir kt.). |
VAAT organizuos darbo grupę, pasitelkdama kitas institucijas (AAA, VMI, Valstybinė transporto inspekcija, FNTT, muitinė ir kt.). Darbo grupės tikslas – atlikti išsamią situacijos analizę ir nustatyti atliekų/žaliavų/finansinių srautų judėjimo schemas; parengti atliekų surinkimo/vežimo/perdirbimo tarpregioninių patikrinimų (bendradarbiaujant su kitomis institucijomis) planus; užmegzti ryšius su atliekas importuojančių valstybių kompetentingomis institucijomis; nustatyti operatyvaus keitimosi duomenimis ir funkcijų pasiskirstymo galimybes. |
Sukurta darbo grupė. |
2015 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba
RAAD |
|
||||
17. |
Atlikti tarpregioninius EEĮ atliekų srautų (susidarymo/surinkimo/vežimo/perdirbimo/eksporto) patikrinimus. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas. |
Efektyvi EEĮ atliekų tvarkymo kontrolė. |
2015-2016 m. |
Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba
RAAD |
|
||||
18. |
Vykdant ūkinės veiklos objektų kontrolę, taikyti regioninės rotacijos principą. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas |
Efektyvesnė ūkinės veiklos objektų kontrolė |
2017 m. |
RAAD |
|
||||
19. |
Vykdant ūkinės veiklos objektų kontrolę, taikyti rotacijos principą RAAD agentūrose. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas. |
Efektyvesnė ūkinės veiklos objektų kontrolė. |
Kasmet 2015–2017 m. |
RAAD |
|
||||
20. |
Į ūkio subjektų/objektų patikrinimus vykti ne mažiau kaip dviem pareigūnams. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas. |
Siekiama užkirsti kelią galimai korupcijai ir piktnaudžiavimui. |
Kasmet 2015–2017 m.
|
Alytaus RAAD |
|
||||
21. |
Visus Kauno RAAD aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų surašytus administracinės teisės pažeidimų protokolus nagrinėti Teisės ir bendrųjų reikalų skyriuje. |
Vykdyti korupcijos prevenciją. |
Sumažinti korupcijos riziką, pašalinti priežastis, galinčias sudaryti sąlygas korupcijai. |
2017 m. |
Kauno RAAD |
|
||||
22. |
Parengti regiono aplinkos apsaugos departamento korupcijos prevencijos priemonių planą kiekvieniems metams. |
Vykdyti korupcijos prevenciją aplinkos apsaugos srityje. |
Sumažinti galimybę korupcijai. |
2015–2017 m. |
Panevėžio RAAD Utenos RAAD |
|
||||
23. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas |
1. Atlikta analizė leidžia nustatyti priežastis ir atskleidžia pareigūnų veiklos ir teisės aktų trūkumus. 2. Užtikrinti, kad praktikoje vienodai būtų taikomos teisės normos, kurios kartais suprantamos dviprasmiškai ir dėl kurių taikymo yra pasisakę teismai. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos Alytaus RAAD Kauno RAAD Klaipėdos RAAD Marijampolės RAAD Panevėžio RAAD Šiaulių RAAD Utenos RAAD Vilniaus RAAD |
|
|||||
24. |
Nustatyti ir įvertinti Aplinkos projektų valdymo agentūros veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, išvadą pateikti Aplinkos ministerijos vadovybei. |
Atskleisti priežastis, kurios sudaro sąlygas korupcijai, ir jas šalinti, įgyvendinant atitinkamas priemones. |
Užkirsti kelią korupcijai. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
25. |
Aplinkos projektų valdymo agentūros interneto svetainėje skelbti informaciją apie pradedamus pirkimus (nurodant pirkimo objektą, pirkimo būdą ir jo pasirinkimo priežastis), informaciją apie nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti pirkimo sutartį (nurodant pirkimo objektą, numatomą pirkimo sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą, pasirinkimo priežastis ir, jeigu žinoma, pirkimo sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus) bei informaciją apie sudarytą pirkimo sutartį (nurodant pirkimo objektą, pirkimo sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą ir, jeigu žinoma, pirkimo sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus). |
Vykdyti korupcijos prevenciją investicinių aplinkos apsaugos projektų įgyvendinimo srityje. |
Viešumo ir skaidrumo didinimas. |
Nuolat, atsiradus naujai informacijai. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
26. |
Viešai skelbti vykdomų pagrindinių miško kirtimų (išduotų kirtimų leidimų) lokalizacijos žemėlapius. |
Skatinti visuomenės dalyvavimą neteisėtų kirtimų prevencijoje. Viešinti kirtimo teritorijas. |
Visuomenei viešai prieinama informacija apie miško kirtimus. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė miškų tarnyba |
|
||||
27. |
Periodiškai tikrinti teritorinių poskyrių miškų kontrolės veiklą, įvertinti išduotų leidimų kirsti mišką teisėtumą, vidinės miškotvarkos projektų derinimo pagrįstumą ir miškų inventorizacijos patikrinimų kokybę. |
Periodiškai vertinti ir viešai aptarti darbo rezultatus. |
Efektyvesnė ir skaidresnė miškų kontrolę vykdančių pareigūnų veikla. |
Kasmet 2015–2017 m. |
Valstybinė miškų tarnyba |
|
||||
28. |
Užtikrinti, kad visos Aplinkos ministerijos sistemos institucijos, kuriose galima korupcijos pasireiškimo tikimybė, būtų „uždengiamos“ įsteigta imuniteto tarnyba. |
Užkirsti kelią pareigūnų piktnaudžiavimui tarnybine padėtimi ir pareigūnų neveikimui.
|
Įsteigta imuniteto tarnyba vykdytų pareigūnų tarnybinių nusižengimų, darbo drausmės ir kitų teisės aktų pažeidimų prevenciją ir tyrimą. |
2017 m. |
Aplinkos ministerija arba Aplinkos ministerijai pavaldi institucija |
|
||||
29. |
Įvertinti galimybę įsteigti padalinį Aplinkos ministerijos sistemoje, kuris vykdytų atliekų tvarkymo pažeidimų ikiteisminį tyrimą. |
Šiuo metu Aplinkos ministerijos sistemoje nėra padalinio, kuris vertintų sunkius nusikaltimus atliekų tvarkymo srityje. Atliekų tvarkymo sektorius yra kompleksinis ir sudėtingas sektorius, todėl tikslinga Aplinkos ministerijoje vertinti atvejus, kurie pasižymi didele žala aplinkai ir galimai žmonių sveikatai, susiję su dokumentų klastojimu ir galimu biudžeto lėšų pasisavinimu. |
Įsteigtas padalinys Aplinkos ministerijoje, kuris vykdytų atliekų tvarkymo pažeidimų ikiteisminį tyrimą, dalyvautų įmonių patikrinimuose, bendradarbiautų su teisėsaugos institucijomis. |
2017–2019 m. |
AM Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės politikos skyrius |
|
||||
30. |
Organizuoti sociologinį tyrimą konkrečiose Aplinkos ministerijos sistemos veiklos srityse korupcijos pasireiškimo tikimybės mastui nustatyti. |
Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybės mastą. |
Nustatytas korupcijos pasireiškimo tikimybės mastas Aplinkos ministerijos sistemos veiklos srityse. |
2017 m. |
AM Kontrolės skyrius |
|
||||
31. |
Vykdyti ūkio subjektų anoniminę apklausą apie regione vykdomą aplinkosauginę kontrolę, rizikas, grėsmes RAAD teritorijoje. |
1. Departamento veiklos tobulinimas atsižvelgiant į ūkio subjektų nuomonę apie departamento teikiamų paslaugų ir aptarnavimo kokybę. 2. Nustatyti, ar ūkio subjektai susiduria su korupcijos apraiškomis bendraudami su departamento darbuotojais. |
1. Veiklos skaidrumas, galimos korupcijos apraiškų prevencija. 2. Atsakomybės didinimas, tarnybinės veiklos kokybės gerinimas. |
2017 m. |
Šiaulių RAAD |
|
||||
32. |
Išanalizuoti departamento agentūrų (inspekcijos) turimas administracinių teisės pažeidimų (administracinių nusižengimų) bylas ir nustatyti administracinės teisės taikymo problemas ir teisėtumą. |
Nustatyti administracinių nusižengimų kodekso normų taikymo teisėtumą atliekant aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijas. |
Atsakomybės didinimas, tarnybinės veiklos kokybės gerinimas, galimų korupcinių apraiškų šalinimas. |
2017 m. |
Šiaulių RAAD |
|
||||
33. |
Skiriant asmenis į departamento padalinių vadovų ar aukštesnio rango vadovų pareigas konkurso ir atestavimo tvarka arba kilus kitokiai būtinybei, Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio nustatyta tvarka organizuoti informacijos iš STT gavimą dėl asmens nepriekaištingos reputacijos. |
Departamento veiklos skaidrumo didinimas organizuojant padalinių ir pareigūnų darbą, vykdant aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijas. |
RAAD institucijose turi dirbti nepriekaištingos reputacijos pareigūnai. |
Kasmet |
RAAD |
|
||||
34. |
Įrašinėti pokalbius telefonu darbo metu. |
Užkirsti kelią korupcijai ir piktnaudžiavimui. |
Atgrasinti darbuotojus ir valstybės tarnautojus nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo. |
2017 m. |
Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas |
|
||||
35. |
Patvirtinti Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo darbuotojų ir valstybės tarnautojų elgesio taisykles dėl dovanų ar (ir) neatlygintinų paslaugų nepriėmimo ir jas paviešinti Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo interneto svetainėje. |
Užkirsti kelią korupcijai ir piktnaudžiavimui. |
Visuomenei išplatinta žinia, sudaranti prielaidas korupcijai mažinti. |
2017 m. |
Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas |
|
||||
36. |
Tiriant skundus, kuriuose yra skundžiami RAAD struktūrinio padalinio pareigūno (ų) veiksmai, skundo tyrimus atlikti taikant rajoninės pareigūnų rotacijos principą. |
Ūkio subjektų priežiūros skaidrumo ir kokybės didinimas |
Sumažinta korupcijos pasireiškimo tikimybė |
2017 m. |
Klaipėdos RAAD |
|
||||
37. |
Pakeisti Neskaidrumo atvejų Agentūroje tvarką numatant Agentūros darbuotojų atsakomybę už nepranešimą apie korupcinio pobūdžio veiką, susijusią su Agentūros darbuotojais. |
Užkirsti kelią korupcijai ir piktnaudžiavimui.
|
Atgrasinti darbuotojus ir valstybės tarnautojus nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos darymo.
|
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
38. |
Periodiškai atlikti asmenų, dalyvaujančių sprendimų priėmime, veiklos patikrinimus siekiant nustatyti, kaip jie laikosi viešųjų ir privačių interesų derinimo reikalavimų |
Užkirsti kelią korupcijai ir piktnaudžiavimui.
|
Atgrasinti darbuotojus ir valstybės tarnautojus nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos darymo. |
Kasmet |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
39. |
Papildyti Agentūros procedūrų vadovą numatant, kad nustatant pirkimų patikros būdą dalyvautų direktoriaus pavaduotojas. |
Aiškesnis ir skaidresnis paramos administravimo procesas. |
Sumažinti darbuotojų diskrecijos ribas ir korupcijos pasireiškimo tikimybę. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
40. |
Papildyti Agentūros Procedūrų vadovą patikslinant, kada dalyvauti projekto patikroje vietoje kviečiami skundus pateikę asmenys ir apibrėžiant, su kokia informacija jie gali susipažinti (užtikrinant norminiuose teisės aktuose numatytą asmens duomenų, komercinių paslapčių ir kitos konfidencialios informacijos apsaugą).
|
Skaidrumo didinimas.
|
Visuomenės informavimas, dalyvavimo šalinant prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti skatinimas. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
41. |
Didinti dokumentų, teikiamų per Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinę informacinę valdymo ir priežiūros sistemą, srautą plečiant projektų vykdytojų galimybes teikti dokumentus ir gauti Agentūros atsakymus elektroninėje erdvėje. |
Didinti paslaugų prieinamumą ir patrauklumą. |
Patobulintas paramos administravimo mechanizmas. |
2017 m. |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
||||
42. |
Atliekant gautų skundų – pranešimų, galimai susijusių su padaryta žala aplinkai, tyrimą į patikrinimus vykti ne mažiau kaip dviem pareigūnams. |
Skaidrumo ir kokybės didinimas |
Siekiama užkirsti kelią galimai korupcijai ir piktnaudžiavimui. |
2017 m. |
Marijampolės RAAD |
|
||||
43. |
Periodiškai tikrinti agentūrų ir skyrių darbą įvertinant nustatytų pažeidimų, kontroliuojamų objektų patikrinimo aktų ir kitų su objektų kontrole susijusių dokumentų įforminimo kokybę (patikrinti ne mažiau kaip 20% objektų patikrinimo aktų). |
Skaidrumo ir kokybės didinimas |
Efektyvesnė ir skaidresnė kontrolę vykdančių pareigūnų veikla. |
Kasmet |
Marijampolės RAAD |
|
||||
44. |
Analizuoti ūkio subjektų pateiktus Ūkio subjektų apklausos anketos (pateikta RAAD interneto svetainėje) duomenis, atsižvelgiant į juos priimti priemones dėl departamento teikiamų paslaugų ir atliekamų funkcijų gerinimo. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą. |
Skaidrumo, atsakomybės ir kokybės didinimas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės srityje. |
2017 m. |
Marijampolės RAAD |
|
||||
45. |
Periodiškai analizuoti departamento transporto kontrolės sistemos duomenis, imtis reikiamų priemonių, jei automobilis naudojamas ne tarnybos reikmėms. |
Užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą |
Skaidrumo, atsakomybės didinimas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės srityje |
2017 m. |
Marijampolės RAAD |
|
||||
46. |
Bylas dėl juridinių asmenų atsakomybės taikymo nagrinėti Panevėžio RAAD Administracinių bylų nagrinėjimo skyriuje. |
Objektyvus ir nešališkas atsakomybės juridiniams asmenims už aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus nagrinėjimas. |
Užtikrinti sankcijų taikymo teisėtumą, išvengti korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo. |
2017 m. |
Panevėžio RAAD |
|
||||
__________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. D1-109, 2017-02-02, paskelbta TAR 2017-02-03, i. k. 2017-01985
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-109, 2017-02-02, paskelbta TAR 2017-02-03, i. k. 2017-01985
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. D1-1091 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos sistemos kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių 2015–2017 metams plano patvirtinimo“ pakeitimo