Suvestinė redakcija nuo 2021-01-30 iki 2021-04-29

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-07-04, i. k. 2017-11396

 

PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. RUGPJŪČIO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-229 (SU VĖLESNIAIS PAKEITIMAIS) PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. 1-244

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. 1-229 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir (arba) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skiriamų Panevėžio miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas NVŠ lėšų skyrimą ir jų panaudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo, NVŠ lėšas gaunančių vaikų apskaitos ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

2. NVŠ lėšos skiriamos Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti neformaliojo vaikų švietimo prieinamumą Lietuvos Respublikos savivaldybėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

3. Šis Aprašas parengtas atsižvelgiant į Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, reikalavimus.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ SKYRIMAS IR JŲ PANAUDOJIMAS

 

4. NVŠ lėšos Savivaldybei skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams. Šios lėšos apskaičiuojamos visas NVŠ lėšas padalijus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš Savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių mokinių skaičiaus. NVŠ lėšas savivaldybės naudoja NVŠ programoms finansuoti ir Aprašo įgyvendinimui administruoti, neviršydamos 3 proc. savivaldybei skirtos lėšų sumos. Savivaldybė NVŠ lėšomis finansuoja vieną vaiko pasirinktą Savivaldybės teritorijoje įgyvendinamą NVŠ programą nepriklausomai, kurioje savivaldybėje vaikas gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

5. Skirstant lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas mokinys, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir lygiateisiškumo principu, t. y. teisę gauti NVŠ lėšų turi kiekvienas Savivaldybės teritorijoje veikiantis NVŠ teikėjas.

6. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti. NVŠ programų finansavimo laikotarpius, atsižvelgęs į NVŠ programų vertinimo komisijos siūlymą, nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

7. NVŠ teikėjams NVŠ lėšos paskirstomos ir tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais dalyvavimo NVŠ programoje sutartis, skaičių, programos trukmę mėnesiais ir nustatytą Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį.

8. Siekiant užtikrinti įgyvendinamų NVŠ programų įvairovę ir paskatinti atsirasti konkrečios krypties NVŠ programas, Savivaldybėje nustatomos prioritetinės NVŠ programų kryptys – STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (Creative Activities), Mathematics), kurios skatina gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, ir techninės kūrybos, medijų, informacinių technologijų, verslumo ugdymo, gamtos ir ekologijos krypties NVŠ programos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

9. Neteko galios nuo 2021-01-30.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

10. Kitų NVŠ teikėjų (ne Savivaldybės biudžetinių įstaigų) NVŠ programas lankantiems vaikams NVŠ lėšų dydis nustatomas laikantis šių nuostatų:

10.1. rekomenduojamas NVŠ lėšų dydis yra 15 Eur per mėnesį;

10.2. Aprašo 8 punkte išvardintų prioritetinių krypčių programas pasirinkusiems mokiniams NVŠ lėšų dydis vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui gali būti 1/3 didesnis nei kitų krypčių programas lankantiems mokiniams;

10.3. konkretus NVŠ lėšų dydis nustatomas įvertinus NVŠ programas pasirinkusių vaikų skaičių ir NVŠ programoms įgyvendinti skirtas lėšas, bet negali būti mažesnis nei 10 eurų ir didesnis nei 20 eurų;

10.4. NVŠ lėšų dydį prieš kiekvieną finansavimo laikotarpį NVŠ programų vertinimo komisijos siūlymu nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

11. Jei vienam NVŠ teikėjų siūlomose NVŠ programose pageidaujančiam dalyvauti vaikui tenka mažiau nei 10 Eur per mėnesį, pirmumas skiriant NVŠ lėšas suteikiamas tiems vaikams, kurie:

11.1. tais pačiais mokslo metais pageidauja tęsti ugdymą toje pačioje programoje;

11.2. pasirinko ne Savivaldybės biudžetinių įstaigų įgyvendinamas NVŠ programas;

11.3. nelanko jokios Savivaldybės lėšomis finansuojamos NVŠ programos;

11.4. neteko galios nuo 2021-01-30.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

12. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei NVŠ teikėjas už tuos mėnesius, kai skiriamas NVŠ finansavimas, sumažina Savivaldybės, valstybės ar NVŠ teikėjo nustatytą mokestį už vykdomą NVŠ programą tokiu dydžiu, koks skirtas NVŠ finansavimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

 

13. Neteko galios nuo 2018-01-26

Punkto naikinimas:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

14. Neteko galios nuo 2021-01-30.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

15.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

15.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

15.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

15.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

15.5. turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

16. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas, turi:

16.1. atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 15.5 papunktyje;

16.2. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

16.3. kreiptis į Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus vyriausiąjį specialistą – ŠMIR tvarkytoją – ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

17. Neteko galios nuo 2018-01-26

Punkto naikinimas:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

18. Neteko galios nuo 2018-01-26

Punkto naikinimas:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

19. NVŠ teikėjai iš ŠMIR išregistruojami švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

20. NVŠ programos turi atitikti kito Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto NVŠ paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (su vėlesniais pakeitimais), nuostatas.

21. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir (ar) savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

23. Maksimalų vaikų skaičių NVŠ programos įgyvendinimo grupėje nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

 

V SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

24. NVŠ teikėjai, atitinkantys Aprašo 15–16 punktuose nurodytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (3 priedas). NVŠ teikėjai gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

25. Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytą NVŠ programų atitikties, jų pateikimo ir vertinimo tvarką, NVŠ programas vertina iš 9 asmenų sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos, kultūros, sporto institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, turinčių patirties NVŠ srityje. Komisija nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis, sprendžia kitus su NVŠ programų įgyvendinimu susijusius klausimus.

26. NVŠ programos vertinamos du kartus per metus – rugpjūčio ir gruodžio mėnesiais.

27. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditavimo.

28. Per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės atsakingas asmuo tai pažymi NŠPR. Atitinkančių reikalavimus NVŠ programų sąrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

29. Akreditavus programą, NVŠ teikėjas sudaro mokymo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka, per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį ir sudarydamas atskiras mokinių grupes, ir Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui pateikia iš Mokinių registro suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus NVŠ finansavimą gaunančių vaikų sąrašus. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina finansavimo NVŠ lėšomis požymį.

30. Lėšos NVŠ teikėjams skiriamos pagal tarp NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis (toliau – Sutartis).

31. Esant pažeidimams dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, jei NVŠ teikėjas laiku ar visai nepateikia Savivaldybės reikalaujamų dokumentų, nustačius Aprašo ar Sutarties pažeidimus, Komisijos siūlymu Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditacijos panaikinimo. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

32. Savivaldybė vykdo NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

33. NVŠ teikėjai už NVŠ lėšas atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos Sutarties nuostatas.

34. NVŠ teikėjai už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

35. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės sąskaitą iki Sutartyje nurodyto termino.

36. NVŠ teikėjams, laiku nepateikusiems lėšų panaudojimo ataskaitų ir suvestinių, NVŠ lėšos kitam finansavimo etapui neskiriamos.

37. NVŠ teikėjai gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. NVŠ teikėjai užtikrina programos vykdymo kokybę ir lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį teisės aktų nustatyta tvarka. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjai turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

39. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

40. Rekomenduojama NVŠ programas vykdyti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose, tam tikslui pritaikytose vietose).

41. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia NVŠ teikėjams kitą informacinę ir metodinę pagalbą.

42. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

43. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Informacija apie NVŠ programas, kurios yra finansuojamos tikslinėmis NVŠ lėšomis, skelbiama Savivaldybės ir NVŠ teikėjų interneto svetainėse.

_________________________


 

Panevėžio miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAISVOJO MOKYTOJO DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vykdymo vietos adresas (jei yra)

 

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

 

 

 

Tikslinant duomenis pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

__________________         _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

2 priedas. Neteko galios nuo 2018-01-26

Priedo naikinimas:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

 

 

Panevėžio miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

(Paraiškos forma)

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja /

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (programos esmė, trumpas turinys, pagrindinės veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

11.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas vienu aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

12.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą; uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos įgyvendinimo galimybes)

1.

2.

3.

13.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas tenkinant saviraiškos poreikį;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

14.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti ir gerbti save

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybiškai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

 

15.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį)

 

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

Įrašyti bent vieną konkrečią kompetenciją, pažymėtą 14 punkte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

16.

Patvirtinkite, kad programos veiklų pobūdis ir trukmė yra subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas)

TAIP

17.

Programos apimtis ir trukmė (įrašyti)

 

valandos per savaitę

 

kartai per mėnesį

 

mėnesių skaičius

Programa turi būti vykdoma ne mažiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

18.

Numatomas rezultatas (nurodyti, ar (koks) numatomas programos (veiklos ar sukurto produkto) pristatymas bendruomenei (pvz., viešas koncertas, paroda, pasirodymas ir pan.), ar programa skirta tik vaikų užimtumui)

 

 

19.

Programos kokybės užtikrinimas (ar numatoma kokybės stebėsena, pvz., tėvų ar vaikų apklausa ir pan.)

 

 

20.

Programos viešinimas (ar numatoma veiklos sklaida, kokiais būdais)

 

 

 

INFORMACIJA APIE PROGRAMOS DALYVIUS

1.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik su spec. poreikiais: 20 metų 21 metai

2.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukai   Mergaitės

3.

Kita svarbi informacija apie vaikus (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

4.

Numatomas grupės dydis

 

5.

Numatomas grupių skaičius

 

6.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

7.

Vaikų pažangos skatinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti programoje ir siekti pažangos)

 

8.

Vaikų vertinimas (įsivertinimas) (kokiais būdais vertinama pažanga, kaip vaikai dalyvaus įsivertinime)   

 

 

9.

Pasiekimų paliudijimas (kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti)

 

 

10.

Numatoma paslaugos kaina asmeniui

 

 

 

KITA INFORMACIJA

1.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (konkrečiai įvardykite mokytojus, kurie vykdys programą, jų išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

2.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi NVŠ teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

3.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;

TAIP

4.

Patvirtinkite, kad programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų, psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

5.

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais.

TAIP

6.

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo(si) aplinką.

TAIP

7.

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti.

TAIP

8.

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai.

TAIP

 

 

Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas

 

A. V.

____________________

(parašas)

 

_____________________________

(vardas ir pavardė)

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542

Dėl Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244, pakeitimo

 

2.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146

Dėl Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244, pakeitimo

 

3.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709

Dėl savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. 1-244 „Dėl Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. 1-229 (su vėlesniais pakeitimais) pripažinimo netekusiu galios“ pakeitimo