Suvestinė redakcija nuo 2021-01-30 iki 2021-04-29
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-07-04, i. k. 2017-11396
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. RUGPJŪČIO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-229 (SU VĖLESNIAIS PAKEITIMAIS) PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2017 m. birželio 29 d. Nr. 1-244
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. 1-229 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais).
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir (arba) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skiriamų Panevėžio miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas NVŠ lėšų skyrimą ir jų panaudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo, NVŠ lėšas gaunančių vaikų apskaitos ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
2. NVŠ lėšos skiriamos Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti neformaliojo vaikų švietimo prieinamumą Lietuvos Respublikos savivaldybėse.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMAS IR JŲ PANAUDOJIMAS
4. NVŠ lėšos Savivaldybei skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams. Šios lėšos apskaičiuojamos visas NVŠ lėšas padalijus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš Savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių mokinių skaičiaus. NVŠ lėšas savivaldybės naudoja NVŠ programoms finansuoti ir Aprašo įgyvendinimui administruoti, neviršydamos 3 proc. savivaldybei skirtos lėšų sumos. Savivaldybė NVŠ lėšomis finansuoja vieną vaiko pasirinktą Savivaldybės teritorijoje įgyvendinamą NVŠ programą nepriklausomai, kurioje savivaldybėje vaikas gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
5. Skirstant lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas mokinys, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir lygiateisiškumo principu, t. y. teisę gauti NVŠ lėšų turi kiekvienas Savivaldybės teritorijoje veikiantis NVŠ teikėjas.
6. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti. NVŠ programų finansavimo laikotarpius, atsižvelgęs į NVŠ programų vertinimo komisijos siūlymą, nustato Savivaldybės administracijos direktorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
7. NVŠ teikėjams NVŠ lėšos paskirstomos ir tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais dalyvavimo NVŠ programoje sutartis, skaičių, programos trukmę mėnesiais ir nustatytą Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį.
8. Siekiant užtikrinti įgyvendinamų NVŠ programų įvairovę ir paskatinti atsirasti konkrečios krypties NVŠ programas, Savivaldybėje nustatomos prioritetinės NVŠ programų kryptys – STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (Creative Activities), Mathematics), kurios skatina gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, ir techninės kūrybos, medijų, informacinių technologijų, verslumo ugdymo, gamtos ir ekologijos krypties NVŠ programos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
9. Neteko galios nuo 2021-01-30.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
10. Kitų NVŠ teikėjų (ne Savivaldybės biudžetinių įstaigų) NVŠ programas lankantiems vaikams NVŠ lėšų dydis nustatomas laikantis šių nuostatų:
10.2. Aprašo 8 punkte išvardintų prioritetinių krypčių programas pasirinkusiems mokiniams NVŠ lėšų dydis vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui gali būti 1/3 didesnis nei kitų krypčių programas lankantiems mokiniams;
10.3. konkretus NVŠ lėšų dydis nustatomas įvertinus NVŠ programas pasirinkusių vaikų skaičių ir NVŠ programoms įgyvendinti skirtas lėšas, bet negali būti mažesnis nei 10 eurų ir didesnis nei 20 eurų;
10.4. NVŠ lėšų dydį prieš kiekvieną finansavimo laikotarpį NVŠ programų vertinimo komisijos siūlymu nustato Savivaldybės administracijos direktorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
11. Jei vienam NVŠ teikėjų siūlomose NVŠ programose pageidaujančiam dalyvauti vaikui tenka mažiau nei 10 Eur per mėnesį, pirmumas skiriant NVŠ lėšas suteikiamas tiems vaikams, kurie:
11.4. neteko galios nuo 2021-01-30.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
12. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei NVŠ teikėjas už tuos mėnesius, kai skiriamas NVŠ finansavimas, sumažina Savivaldybės, valstybės ar NVŠ teikėjo nustatytą mokestį už vykdomą NVŠ programą tokiu dydžiu, koks skirtas NVŠ finansavimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542
13. Neteko galios nuo 2018-01-26
Punkto naikinimas:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:
15.5. turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
16. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas, turi:
17. Neteko galios nuo 2018-01-26
Punkto naikinimas:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
18. Neteko galios nuo 2018-01-26
Punkto naikinimas:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
20. NVŠ programos turi atitikti kito Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto NVŠ paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (su vėlesniais pakeitimais), nuostatas.
21. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir (ar) savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
V SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
24. NVŠ teikėjai, atitinkantys Aprašo 15–16 punktuose nurodytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (3 priedas). NVŠ teikėjai gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
25. Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytą NVŠ programų atitikties, jų pateikimo ir vertinimo tvarką, NVŠ programas vertina iš 9 asmenų sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos, kultūros, sporto institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, turinčių patirties NVŠ srityje. Komisija nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis, sprendžia kitus su NVŠ programų įgyvendinimu susijusius klausimus.
27. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditavimo.
28. Per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės atsakingas asmuo tai pažymi NŠPR. Atitinkančių reikalavimus NVŠ programų sąrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
29. Akreditavus programą, NVŠ teikėjas sudaro mokymo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka, per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį ir sudarydamas atskiras mokinių grupes, ir Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui pateikia iš Mokinių registro suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus NVŠ finansavimą gaunančių vaikų sąrašus. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina finansavimo NVŠ lėšomis požymį.
30. Lėšos NVŠ teikėjams skiriamos pagal tarp NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis (toliau – Sutartis).
31. Esant pažeidimams dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, jei NVŠ teikėjas laiku ar visai nepateikia Savivaldybės reikalaujamų dokumentų, nustačius Aprašo ar Sutarties pažeidimus, Komisijos siūlymu Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditacijos panaikinimo. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
VI SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
33. NVŠ teikėjai už NVŠ lėšas atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos Sutarties nuostatas.
34. NVŠ teikėjai už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
35. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės sąskaitą iki Sutartyje nurodyto termino.
36. NVŠ teikėjams, laiku nepateikusiems lėšų panaudojimo ataskaitų ir suvestinių, NVŠ lėšos kitam finansavimo etapui neskiriamos.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. NVŠ teikėjai užtikrina programos vykdymo kokybę ir lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį teisės aktų nustatyta tvarka. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjai turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.
39. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
40. Rekomenduojama NVŠ programas vykdyti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose, tam tikslui pritaikytose vietose).
41. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia NVŠ teikėjams kitą informacinę ir metodinę pagalbą.
42. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.
Panevėžio miesto savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
LAISVOJO MOKYTOJO DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė |
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vykdymo vietos adresas (jei yra)
|
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Tikslinant duomenis pildomi tik atnaujinami laukeliai
__________________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
2 priedas. Neteko galios nuo 2018-01-26
Priedo naikinimas:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
Panevėžio miesto savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
3 priedas
(Paraiškos forma)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
2) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
||||||||||
4. |
Telefono numeris |
||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
||||||||||
|
|||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
||||||||||
|
|||||||||||
8. |
Programos anotacija (programos esmė, trumpas turinys, pagrindinės veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
||||||||||
|
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
||||||||||
|
|||||||||||
10. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
||||||||||
11. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas vienu aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
||||||||||
|
|||||||||||
12. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą; uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos įgyvendinimo galimybes) |
||||||||||
1. 2. 3. |
|||||||||||
13. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas tenkinant saviraiškos poreikį; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
||||||||||
14. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti ir gerbti save ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybiškai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite
|
||||||||||
15. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį)
|
||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
||||||
|
|
|
|
Įrašyti bent vieną konkrečią kompetenciją, pažymėtą 14 punkte. |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
16. |
Patvirtinkite, kad programos veiklų pobūdis ir trukmė yra subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė (įrašyti) |
||||||||||
|
valandos per savaitę |
|
kartai per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
||||||
Programa turi būti vykdoma ne mažiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. |
|||||||||||
18. |
Numatomas rezultatas (nurodyti, ar (koks) numatomas programos (veiklos ar sukurto produkto) pristatymas bendruomenei (pvz., viešas koncertas, paroda, pasirodymas ir pan.), ar programa skirta tik vaikų užimtumui) |
||||||||||
|
|||||||||||
19. |
Programos kokybės užtikrinimas (ar numatoma kokybės stebėsena, pvz., tėvų ar vaikų apklausa ir pan.) |
||||||||||
|
|||||||||||
20. |
Programos viešinimas (ar numatoma veiklos sklaida, kokiais būdais) |
||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
INFORMACIJA APIE PROGRAMOS DALYVIUS |
|||||||||||
1. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik su spec. poreikiais: ☐ 20 metų ☐ 21 metai |
|||||||||||
2. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
||||||||||
☐ Berniukai ☐ Mergaitės |
|||||||||||
3. |
Kita svarbi informacija apie vaikus (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
||||||||||
|
|||||||||||
4. |
Numatomas grupės dydis |
||||||||||
|
|||||||||||
5. |
Numatomas grupių skaičius |
||||||||||
|
|||||||||||
6. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
||||||||||
|
|||||||||||
7. |
Vaikų pažangos skatinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti programoje ir siekti pažangos) |
||||||||||
|
|||||||||||
8. |
Vaikų vertinimas (įsivertinimas) (kokiais būdais vertinama pažanga, kaip vaikai dalyvaus įsivertinime) |
||||||||||
|
|||||||||||
9. |
Pasiekimų paliudijimas (kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti) |
||||||||||
|
|||||||||||
10. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|||||||||||
KITA INFORMACIJA |
|||||||||||
1. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (konkrečiai įvardykite mokytojus, kurie vykdys programą, jų išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
||||||||||
|
|||||||||||
2. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi NVŠ teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
|||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
3. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos; |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
4. |
Patvirtinkite, kad programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų, psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
5. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
6. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo(si) aplinką. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
7. |
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
8. |
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas
A. V. |
____________________ (parašas)
|
_____________________________ (vardas ir pavardė) |
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
Pakeitimai:
1.
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-336, 2017-10-19, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16542
Dėl Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244, pakeitimo
2.
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-6, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01146
Dėl Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244, pakeitimo
3.
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-13, 2021-01-28, paskelbta TAR 2021-01-29, i. k. 2021-01709
Dėl savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. 1-244 „Dėl Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. 1-229 (su vėlesniais pakeitimais) pripažinimo netekusiu galios“ pakeitimo