Suvestinė redakcija nuo 2015-07-02 iki 2015-09-08
Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-04-30, i. k. 2014-04954
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS R. VALČIŪNŲ IR VILNIAUS R. LAVORIŠKIŲ VIDURINIŲ MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2014 m. balandžio 25 d. Nr. T3-136
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V – 1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T3-96 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“ ir atsižvelgdama į Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos direktoriaus 2014-02-07 prašymą Nr.2.4.-9 bei Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos direktoriaus 2014-03-05 prašymą Nr.D3-22, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Neteko galios nuo 2015-07-02
Punkto naikinimas:
Nr. T3-283, 2015-06-26, paskelbta TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559
3. Įgalioti 1 ir 2 punkte nurodytų švietimo įstaigų vadovus pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 ir 2 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:
4.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. liepos 4 d. sprendimo T3-219 5 dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatai.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2014 m. balandžio 25 d.
sprendimu Nr. T3-136
1 priedas
VILNIAUS R. VALČIŪNŲ VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialusis mokyklos pavadinimas – Vilniaus r. Valčiūnų vidurinė mokykla; trumpasis mokyklos pavadinimas – Valčiūnų vidurinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 191321910.
3. Mokykla įsteigta 1995-09-01 Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 1995-06-28 sprendimu Nr. 33 „Dėl Valčiūnų pradinės mokyklos reorganizavimo į vidurinę“.
5. Mokyklos savininkė - Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT – 09318 Vilnius. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
7. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla;
7.5. mokykloje vykdomos vidurinio, pagrindinio, pradinio ir priešmokyklinio ugdymo programos; išduodami šie mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: brandos atestatas (arba brandos atestatas su pagyrimu) ir jo priedas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo išsilavinimo pažymėjimas ir kiti pažymėjimai.
8. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo, vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros, vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais mokyklos nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS IR MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
9. Pagrindinė mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas – 85. Pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis vidurinis ugdymas, kodas – 85.31;
10. Kitos veiklos rūšys:
11. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.
12. Mokyklos veiklos uždaviniai:
12.1. teikti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą mokiniams bei kokybišką priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;
12.2. diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį pritaikant mokinių poreikiams, mokymosi stiliams ir galioms, tobulinti gabių mokinių ugdymo sistemą;
12.3. vykdyti prevencines programas prieš smurtą ir rūkymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą, užtikrinant sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką;
12.4. teikti asmeniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis, taip pat garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą.
13. Vykdydama jai pavestas funkcijas mokykla:
13.1. organizuoja ugdymo procesą pradedant mokslo metus pagal bendrųjų ugdymo planų, patvirtintų Švietimo ir mokslo ministro įsakymu reikalavimus;
13.2. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą;
13.4. ugdo dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, pagarbą tėvams, mokytojams, gimtajai bei valstybinei kalbai, kultūrai, istorijai, puoselėja rusų ir lietuvių tautines tradicijas ir papročius, atkreipdama ypatingą dėmesį į teises ir pareigas bei atsakomybę šeimai, tautai, visuomenei;
13.5. teikia kokybišką, atitinkantį bendrąjį pradinį, pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą, vykdo priešmokyklinį ugdymą;
13.6. sudaro sąlygas pageidaujantiems mokiniams mokytis savarankišku būdu, pagal individualias programas, ligos (negalios) atveju – namuose;
13.7. atitinkamai pasirengus ir esant reikalui, mokykla gali organizuoti parengiamųjų, išlyginamųjų klasių ar grupių darbą;
13.8. organizuoja neformalųjį švietimą pagal mokinių poreikius, atsižvelgdama į mokyklos galimybes, integruodama jį su bendruoju ugdymu;
13.11. ugdo specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
13.12. vykdydama vidurinio ugdymo programą, informuoja mokinius ir jų tėvus (globėjus) apie mokyklos teikiamas ugdymo turinio pasirinkimo galimybes ir padeda mokiniams susidaryti individualius ugdymo planus dvejiems metams;
13.14. sudaro sąlygas nepamokiniu metu mokyklos nustatyta tvarka naudotis biblioteka, skaitykla, aktų sale, kompiuteriais ir kitais mokyklos ištekliais;
13.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (ar globėjais) sprendžiant mokyklos valdymo, veiklos, ugdymo proceso organizavimo, mokinių ugdymosi klausimus, inicijuoja tėvų (ar globėjų) dalyvavimą mokyklos savivaldoje, teikia informaciją tėvams (ar globėjams) apie ugdymo(si) sąlygas ir mokymo(si) pasiekimus;
13.18. vykdo pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimus bei vidurinės mokyklos baigiamuosius brandos egzaminus;
13.20. organizuoja ir vykdo rūkymo ir narkomanijos prevencijai skirtus renginius ir priemones, dalyvauja teisės pažeidimų, mokyklos nelankymo, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevencijoje;
13.21. vykdo vaiko minimalią priežiūrą, padeda jiems įveikti susiformavusį ydingą elgesį, išsiugdyti prasmingo individualaus ir visuomeninio gyvenimo sampratas;
13.22. teikia socialinę paramą, organizuoja nemokamą maitinimą mokiniams pagal Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtintą socialinės paramos mokiniams organizavimo ir teikimo tvarką;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
15. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:
15.4. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
16. Mokykla, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:
16.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
17. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
17.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
18. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorių konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Vilniaus rajono savivaldybės taryba arba jos įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ir jos įgaliotam asmeniui.
19. Mokyklos direktorius:
19.1. vadovauja mokyklos strateginio ir metinio veiklos bei ugdymo planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, aiškina mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
19.2. atsako už informacijos apie švietimą paskelbimą, demokratinį mokyklos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
19.3. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos įsivertinimo vykdymą ir atsako už mokyklos veiklos rezultatus;
19.4. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius mokyklos bendruomenės santykius;
19.5. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia pavaduotojus ugdymui ir ūkio reikalams, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį ir techninį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
19.6. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
19.7. vadovauja raštinės vedėjo ir bibliotekininko darbui, mokyklos raštvedybai ir archyvo tvarkymui;
19.10. rengia mokyklos darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;
19.11. tvirtina mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
19.13. kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;
19.16. palaiko ryšius su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyriumi, mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;
19.19. rūpinasi vaikų, kuriems skirtos minimalios priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos jiems teikimo organizavimu;
19.20. organizuoja pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimus ir vidurinės mokyklos baigimo egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
19.21. rūpinasi mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų, priešgaisrine ir civiline sauga;
20. Direktorius atsako:
20.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
20.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
22. Direkcinė taryba – nuolat veikianti mokykloje patariamoji institucija, padedanti direktoriui kolegialiai vadovauti visai mokyklos veiklai, garantuojanti sėkmingą vadovo vaidmenų, įgyvendinančių vadovybės funkcijas, atlikimą.
24. Nuolatiniai direkcinės tarybos nariai yra direktoriaus pavaduotojai ugdymui ir ūkio reikalams, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, metodinės tarybos pirmininkas.
25. Į direkcinės tarybos posėdžius kviečiami tie darbuotojai, kurių darbas susijęs su nagrinėjamais klausimais. Direkcinės tarybos nutarimai priimami balsų dauguma. Jie privalomi visiems direkcinės tarybos nariams.
26. Direkcinis pasitarimas dirba pagal mokyklos metinį veiklos planą arba pagal planą, kuris patvirtinamas posėdyje.
27. Direktoriaus patvirtintus direkcinės tarybos nutarimus privalo vykdyti visi mokyklos bendruomenės nariai.
28. Direkcinio pasitarimo nutarimai skelbiami mokytojų kambario skelbimų lentoje, susiję su mokinių veikla – mokyklos skelbimų lentoje. Aptarnaujančio personalo darbuotojus su priimtais nutarimais supažindina direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.
29. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
29.1. rengia ugdymo planus, organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir neformaliojo švietimo tvarkaraščių sudarymą;
29.2. vadovauja vaikų, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoja Vaiko gerovės komisijos darbą, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;
29.3. teikia pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;
29.5. rūpinasi mokytojų kvalifikacijos tobulinimu, skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;
29.6. vadovauja mokyklos metodiniam darbui ir popamokinei veiklai, rengia ugdymo programų, vadovėlių, mokymo priemonių, naujų ugdymo formų ir metodų aptarimus;
29.8. vykdo mokinių apskaitą, tvarko mokinių abėcėlinę, išsilavinimo bei pasiekimų pažymėjimų apskaitos knygas;
29.9. pildo statistinius duomenis susijusius su mokytojais bei mokiniais, tvarko mokinių ir mokytojų registrus, sudaro ataskaitas ir teikia jas institucijoms;
29.10. vykdo mokinių teisės pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;
29.14. pavaduoja direktorių jam nesant mokykloje (ligos atveju, tarnybinių komandiruočių, atostogų metu ir kt.);
30. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:
30.1. rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
30.5. yra materialiai atsakingas asmuo, atsako už mokyklos turtą, prekių bei materialinių vertybių saugumą, jų tvarkingą laikymą, atlieka mokyklos inventorizaciją;
30.6. organizuoja materialinių vertybių bei inventoriaus įsigijimą, vadovauja viešojo pirkimo komisijos darbui;
31. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinė taryba. Ją sudaro veikiančių mokykloje dalykų ar dalykų sričių metodinių grupių pirmininkai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal mokyklos direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos nuostatus ir darbo reglamentą. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
32. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Mokyklos savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja jų nuostatai, kurie yra sudaromi pagal mokyklos nuostatuose nurodytus reikalavimus:
32.2. bendrieji savivaldos institucijų nuostatų skyriai:
33. Suderintus su mokyklos vadovybe, aptartus ir aprobuotus nuostatus atitinkamų savivaldos institucijų posėdžiuose, tvirtina mokyklos direktorius.
34. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto mokyklos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą šiuose nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.
35. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
36. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis (po tris) renkami mokiniai, mokytojai bei tėvai (globėjai, rūpintojai) dvejiems metams. Mokytojus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu renka mokytojų taryba, tėvus – visuotinis tėvų susirinkimas. 9-12 klasių mokiniai atviru balsavimu renka savo atstovus į Mokyklos tarybą mokinių susirinkime.
37. Mokyklos tarybos pirmininką atviru balsavimu renka ir atšaukia tarybos nariai. Mokyklos tarybos pirmininku negali būti mokyklos direktorius.
38. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus. Juos inicijuoja mokyklos direktorius arba Mokyklos tarybos pirmininkas.
39. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tarybos narių. Nutarimai (sprendimai) priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
40. Be tarybos narių, į posėdžius gali būti kviečiami su svarstomais klausimais susiję mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai), mokiniai, vietos savivaldos atstovai ir kiti asmenys.
41. Mokyklos tarybos nutarimus (sprendimus), kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams arba Lietuvos Respublikos įstatymams, mokyklos direktorius, steigėjas arba švietimo priežiūrą vykdančios institucijos siūlo svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
42. Mokyklos taryba nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aptaria bei aprobuoja mokyklos nuostatus, darbo tvarkos taisykles, veiklos planą, strateginį, ugdymo planus, nustato ugdymo organizavimo tvarką.
43. Mokyklos taryba priima nutarimą dėl:
43.4. pagilinto dalyko mokymo pagal platesnę programą nei bendrojo dalyko programa, pasirenkamųjų dalykų ir dalykų modulių pasiūlos;
43.5. intensyvaus pagrindinio ugdymo programos antro koncentro ir vidurinio ugdymo programos dalykų mokymo;
43.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;
43.11. mokinių kultūrinei, pažintinei, sportinei veiklai organizuoti numatytų 10 mokslo dienų bei socialinės veiklos organizavimo principų ir būdų;
44. Mokyklos taryba:
44.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
44.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus, vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;
44.4. skiria atstovus (mokytojus arba tėvus) į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;
44.5. kontroliuoja mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą, svarsto mokyklos materialinės bazės gerinimo klausimus;
45. Mokyklos priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ir teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
46. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi mokykloje dirbantys mokytojai, psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
47. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius, jei jo nėra – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
48. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia mokyklos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį). Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
49. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
51. Mokytojų taryba:
51.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, svarsto ir analizuoja ugdymo, egzaminų rezultatus, ugdymo planų įgyvendinimą, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą, projektinių darbų vykdymą, mokytojų veiklos planavimo kokybę;
51.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos plano, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo, aptaria ugdymo planų ir bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo pasiekimo klausimus;
51.3. kartu su mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, darbų saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, skiria daug dėmesio prevencinėms programoms, darbui su mokiniais, turinčiais elgesio ir lankomumo problemų, tvarkaraščio sudarymo problemoms, higieninių reikalavimų vykdymui;
51.5. priima nutarimus dėl:
51.5.2. galimybės mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo antrosios dalies programą, neturinčiam mokymosi motyvacijos ir neketinančiam mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, tėvams pritarus, nesimokyti vienos užsienio kalbos;
51.5.3. mokinių, lankančių ar baigusių specializuotas valstybines ar savivaldybių meno ar sporto mokyklas, privalomų atitinkamo dalyko pamokų nelankymo ir atsiskaitymo formų;
51.5.7. projektų tematikos, trukmės, vertinimo būdų, savaitinių pamokų skyrimo darbo vadovui (prireikus ir konsultantams);
51.5.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;
53. Mokinių tarybą sudaro demokratiniais principais klasių susirinkimuose išrinkti 5-12 klasių seniūnai bei 9-12 klasių mokiniai – Mokyklos tarybos nariai. Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybai vadovauja mokyklos 5-12 klasių mokinių išrinktas prezidentas.
55. Mokinių taryba:
55.2. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Mokykloje, žalingų įpročių prevencijos akcijas, mokyklos mikroklimato gerinimo, uniformų įsigijimo ir kitus klausimus;
55.6. klasės auklėtojo teikimu svarsto skatinimų ir nuobaudų skyrimo, mokinių lankomumo klausimus ir teikia siūlymus Mokyklos tarybai;
57. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasių mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkimuose.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
59. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
60. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
62. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.
63. Mokyklos lėšos:
63.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
65. Mokykla gali turėti savo atsiskaitomąją sąskaitą banke. Tai savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos.
66. Mokykla yra paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir kitais teisės aktais.
67. Mokykla organizuoja supaprastintus viešuosius pirkimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, mokyklos supaprastintų viešųjų pirkimų nuostatais ir kitais pirkimus reglamentuojančius teisės aktais.
68. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje.
72. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius.
73. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.
74. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
75. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
2 priedas. Neteko galios nuo 2015-07-02
Priedo naikinimas:
Nr. T3-283, 2015-06-26, paskelbta TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559
Pakeitimai:
1.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-283, 2015-06-26, paskelbta TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559
Dėl Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio, Buivydžių, Lavoriškių bei Mickūnų vidurinių mokyklų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo