Suvestinė redakcija nuo 2015-07-02 iki 2015-09-08

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-04-30, i. k. 2014-04954

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. VALČIŪNŲ IR VILNIAUS R. LAVORIŠKIŲ VIDURINIŲ MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. balandžio 25 d. Nr. T3-136

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo  4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V – 1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T3-96 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“ ir atsižvelgdama į Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos direktoriaus 2014-02-07 prašymą Nr.2.4.-9 bei Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos direktoriaus 2014-03-05 prašymą Nr.D3-22, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatus (1 priedas).

2. Neteko galios nuo 2015-07-02

Punkto naikinimas:

Nr. T3-283, 2015-06-26, paskelbta TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559

 

3. Įgalioti 1 ir 2 punkte nurodytų švietimo įstaigų vadovus pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 ir 2 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:

4.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. liepos 4 d. sprendimo T3-219 5 dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatai.

4.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gegužės 22 d. sprendimo Nr. T3-139 3 dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos nuostatai.

 

 

 

Mero pavaduotojas,

pavaduojantis savivaldybės merą                                                                                Česlav Olševski


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2014 m. balandžio 25 d.

sprendimu Nr. T3-136

 

1 priedas

 

VILNIAUS R. VALČIŪNŲ VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Valčiūnų  vidurinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Oficialusis mokyklos pavadinimas – Vilniaus r. Valčiūnų vidurinė mokykla; trumpasis mokyklos pavadinimas – Valčiūnų vidurinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 191321910.

3. Mokykla įsteigta 1995-09-01 Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 1995-06-28 sprendimu Nr. 33 „Dėl Valčiūnų pradinės mokyklos reorganizavimo į vidurinę“.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

4.1. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

5. Mokyklos savininkė - Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT – 09318 Vilnius. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:

5.1. tvirtina mokyklos nuostatus;

5.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos vadovą;

5.3. priima sprendimą dėl mokyklos buveinės pakeitimo;

5.4. priima sprendimą dėl mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

5.5. priima sprendimą dėl mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

5.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Mokyklos buveinė – Draugystės g. 17, Valčiūnų k., Juodšilių sen., LT – 13220 Vilniaus r.

7. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla;

7.1. mokyklos tipas – vidurinė mokykla;

7.2. pagrindinė paskirtis – vidurinės mokyklos tipo vidurinė mokykla;

7.3. mokymo kalba – rusų;

7.4. mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi;

7.5. mokykloje vykdomos vidurinio, pagrindinio, pradinio ir priešmokyklinio ugdymo programos; išduodami šie mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: brandos atestatas (arba brandos atestatas su pagyrimu) ir jo priedas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo išsilavinimo pažymėjimas ir kiti pažymėjimai.

8. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis  antspaudą su Vilniaus rajono  savivaldybės herbu ir savo pavadinimu. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo, vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros, vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais mokyklos nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS IR MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

9. Pagrindinė mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas – 85. Pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis vidurinis ugdymas, kodas – 85.31;

10. Kitos veiklos rūšys:

10.1. priešmokyklinis ugdymas, kodas – 85.10.20;

10.2. pradinis ugdymas, kodas – 85.20;

10.3. pagrindinis ugdymas, kodas – 85.31.10.

11. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.

12. Mokyklos veiklos uždaviniai:

12.1. teikti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą mokiniams bei kokybišką priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

12.2. diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį pritaikant mokinių poreikiams, mokymosi stiliams ir galioms, tobulinti gabių mokinių ugdymo sistemą;

12.3. vykdyti prevencines programas prieš smurtą ir rūkymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą, užtikrinant sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką;

12.4. teikti asmeniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis, taip pat garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą.

13. Vykdydama jai pavestas funkcijas mokykla:

13.1. organizuoja ugdymo procesą pradedant mokslo metus pagal bendrųjų ugdymo planų, patvirtintų Švietimo ir mokslo ministro įsakymu reikalavimus;

13.2. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo  planus, bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą;

13.3. užtikrina tinkamas mokymo (-si) sąlygas gimtąja kalba ir saugumą ugdymo procese;

13.4. ugdo dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, pagarbą tėvams, mokytojams, gimtajai bei valstybinei kalbai, kultūrai, istorijai, puoselėja rusų ir lietuvių tautines tradicijas ir papročius, atkreipdama ypatingą dėmesį į teises ir pareigas bei atsakomybę šeimai, tautai, visuomenei;

13.5. teikia kokybišką, atitinkantį bendrąjį pradinį, pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą, vykdo priešmokyklinį ugdymą;

13.6. sudaro sąlygas pageidaujantiems mokiniams mokytis savarankišku būdu, pagal individualias programas, ligos (negalios) atveju – namuose;

13.7. atitinkamai pasirengus ir esant reikalui, mokykla gali organizuoti parengiamųjų, išlyginamųjų klasių ar grupių darbą;

13.8. organizuoja neformalųjį švietimą pagal mokinių poreikius, atsižvelgdama į mokyklos galimybes, integruodama jį su bendruoju ugdymu;

13.9. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių ir jaunimo organizacijoms;

13.10.  teikia informacinę, psichologinę, socialinę, specialiąją pedagoginę pagalbą;

13.11.  ugdo specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;

13.12.  vykdydama vidurinio ugdymo programą, informuoja mokinius ir jų tėvus (globėjus) apie mokyklos teikiamas ugdymo turinio pasirinkimo galimybes ir padeda mokiniams susidaryti individualius ugdymo planus dvejiems metams;

13.13.  kontroliuoja, vengiančiųjų privalomojo iki 16 metų mokymosi, mokinių lankomumą;

13.14.  sudaro sąlygas nepamokiniu metu mokyklos nustatyta tvarka naudotis biblioteka, skaitykla, aktų sale, kompiuteriais ir kitais mokyklos ištekliais;

13.15.  objektyviai ir nešališkai vertina mokinių mokymosi pasiekimus;

13.16.  bendradarbiauja su mokinių tėvais (ar globėjais) sprendžiant mokyklos valdymo, veiklos, ugdymo proceso organizavimo, mokinių ugdymosi klausimus, inicijuoja tėvų (ar globėjų) dalyvavimą mokyklos savivaldoje, teikia informaciją tėvams (ar globėjams) apie ugdymo(si) sąlygas ir mokymo(si) pasiekimus;

13.17.  atlieka mokyklos vidaus įsivertinimą;

13.18.  vykdo pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimus bei vidurinės mokyklos baigiamuosius brandos egzaminus;

13.19.  dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;

13.20. organizuoja ir vykdo rūkymo ir narkomanijos prevencijai skirtus renginius ir priemones, dalyvauja teisės pažeidimų, mokyklos nelankymo, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevencijoje;

13.21.  vykdo vaiko minimalią priežiūrą, padeda jiems įveikti susiformavusį ydingą elgesį, išsiugdyti prasmingo individualaus ir visuomeninio gyvenimo sampratas;

13.22.  teikia socialinę paramą, organizuoja nemokamą maitinimą mokiniams pagal Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtintą socialinės paramos mokiniams organizavimo ir teikimo tvarką;

13.23.  kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį.

14. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:

15.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

15.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

15.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

15.4. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

15.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

15.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

15.7. vykdyti viešuosius pirkimus;

15.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

16. Mokykla, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:

16.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;

16.2. švietimo programų vykdymą;

16.3. atvirumą vietos bendruomenei;

16.4. mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

16.5. geros kokybės švietimą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

17. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

17.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

17.2. direktoriaus patvirtintą mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

17.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba.

18. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorių konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Vilniaus rajono savivaldybės taryba arba jos įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ir jos įgaliotam asmeniui.

19. Mokyklos direktorius:

19.1. vadovauja mokyklos strateginio ir metinio veiklos bei ugdymo planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, aiškina mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;

19.2. atsako už informacijos apie švietimą paskelbimą, demokratinį mokyklos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

19.3. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos įsivertinimo vykdymą ir atsako už mokyklos veiklos rezultatus;

19.4. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius mokyklos bendruomenės santykius;

19.5. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia pavaduotojus ugdymui ir ūkio reikalams, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį ir techninį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

19.6. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

19.7. vadovauja raštinės vedėjo ir bibliotekininko darbui, mokyklos raštvedybai ir archyvo tvarkymui;

19.8. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis;

19.9. inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir juos tvirtina;

19.10.  rengia mokyklos darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;

19.11.  tvirtina mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

19.12.  kartu su Mokyklos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemą;

19.13.  kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;

19.14.  stebi, analizuoja, vertina mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;

19.15.  plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais);

19.16.  palaiko ryšius su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyriumi, mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;

19.17.  prižiūri vaiko minimalios priežiūros vykdymą mokykloje;

19.18.  sudaro mokyklos Vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;

19.19.  rūpinasi vaikų, kuriems skirtos minimalios priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos jiems teikimo organizavimu;

19.20.  organizuoja pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimus ir vidurinės mokyklos baigimo egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;

19.21.  rūpinasi mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų, priešgaisrine ir civiline sauga;

19.22.  rūpinasi tarptautiniais mokyklos ryšiais;

19.23.  atstovauja mokyklai kitose institucijose.

20. Direktorius atsako:

20.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

20.2. demokratinį ugdymo įstaigos valdymą;

20.3. mokytojo etikos normų laikymąsi;

20.4. skaidriai priimamus sprendimus;

20.5. bendruomenės narių informavimą;

20.6. pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

20.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

20.8. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

20.9. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi;

20.10.  Mokyklos veiklos rezultatus.

21. Mokyklos direktorius turi patariamąjį organą – direkcinę tarybą.

22. Direkcinė taryba – nuolat veikianti mokykloje patariamoji institucija, padedanti direktoriui kolegialiai vadovauti visai mokyklos veiklai, garantuojanti sėkmingą vadovo vaidmenų, įgyvendinančių vadovybės funkcijas, atlikimą.

23. Direktorius yra direkcinės tarybos pirmininkas.

24. Nuolatiniai direkcinės tarybos nariai yra direktoriaus pavaduotojai ugdymui ir ūkio reikalams, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, metodinės tarybos pirmininkas.

25. Į direkcinės tarybos posėdžius kviečiami tie darbuotojai, kurių darbas susijęs su nagrinėjamais klausimais. Direkcinės tarybos nutarimai priimami balsų dauguma. Jie privalomi visiems direkcinės tarybos nariams.

26. Direkcinis pasitarimas dirba pagal mokyklos metinį veiklos planą arba pagal planą, kuris patvirtinamas posėdyje.

27. Direktoriaus patvirtintus direkcinės tarybos nutarimus privalo vykdyti visi mokyklos bendruomenės nariai.

28. Direkcinio pasitarimo nutarimai skelbiami mokytojų kambario skelbimų lentoje, susiję su mokinių veikla – mokyklos skelbimų lentoje. Aptarnaujančio personalo darbuotojus su priimtais nutarimais supažindina direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.

29. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

29.1. rengia ugdymo planus, organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir neformaliojo švietimo tvarkaraščių sudarymą;

29.2. vadovauja vaikų, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoja Vaiko gerovės komisijos darbą, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;

29.3. teikia pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;

29.4. stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus;

29.5. rūpinasi mokytojų kvalifikacijos tobulinimu, skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;

29.6. vadovauja mokyklos metodiniam darbui ir popamokinei veiklai, rengia ugdymo programų, vadovėlių, mokymo priemonių, naujų ugdymo formų ir metodų aptarimus;

29.7. organizuoja mokytojų ir mokinių budėjimą mokykloje;

29.8. vykdo mokinių apskaitą, tvarko mokinių abėcėlinę, išsilavinimo bei pasiekimų pažymėjimų apskaitos knygas;

29.9. pildo statistinius duomenis susijusius su mokytojais bei mokiniais, tvarko mokinių ir mokytojų registrus, sudaro ataskaitas ir teikia jas institucijoms;

29.10.  vykdo mokinių teisės pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;

29.11.  organizuoja veiklos kokybės įsivertinimo mokykloje atlikimą;

29.12.  pildo mokyklos vadovų ir mokytojų darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

29.13.  organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą;

29.14.  pavaduoja direktorių jam nesant mokykloje (ligos atveju, tarnybinių komandiruočių, atostogų metu ir kt.);

29.15.  vykdo kitas pareigybių aprašyme numatytas funkcijas.

30. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:

30.1. rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;

30.2. organizuoja aptarnaujančio personalo darbą, užtikrina jo narių pareigybių aprašymų vykdymą;

30.3. rūpinasi mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga, jų priežiūra;

30.4. rūpinasi priešgaisrine apsauga, darbų ir civiline sauga, taisyklių bei norminių aktų vykdymu;

30.5. yra materialiai atsakingas asmuo, atsako už mokyklos turtą, prekių bei materialinių vertybių saugumą, jų tvarkingą laikymą, atlieka mokyklos inventorizaciją;

30.6. organizuoja materialinių vertybių bei inventoriaus įsigijimą, vadovauja viešojo pirkimo komisijos darbui;

30.7. atsako už valstybinės vėliavos laikymą, jos iškėlimą bei priežiūrą;

30.8. pildo techninio personalo darbuotojų darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

30.9. vykdo kitas pareigybių aprašyme numatytas funkcijas.

31. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinė taryba. Ją sudaro veikiančių mokykloje dalykų ar dalykų sričių metodinių grupių pirmininkai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal mokyklos direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos nuostatus ir darbo reglamentą. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

32. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Mokyklos savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja jų nuostatai, kurie yra sudaromi pagal mokyklos nuostatuose nurodytus reikalavimus:

32.1. šių nuostatų projektus rengia atitinkamų savivaldos institucijų pirmininkai;

32.2. bendrieji savivaldos institucijų nuostatų skyriai:

32.2.1. bendroji dalis;

32.2.2. pagrindinė veikla;

32.2.3. funkcijos ir struktūra;

32.2.4. teisės ir pareigos;

32.2.5. vadovavimas;

32.2.6. veiklos organizavimas;

32.2.7. ryšiai;

32.2.8. veiklos priežiūra;

32.2.9. archyvo ir raštvedybos organizavimo tvarka;

32.2.10.  turtas, lėšų šaltiniai, jų naudojimo tvarka;

32.2.11.  atsakomybė ir/arba atskaitomybė;

32.2.12.  nuostatų keitimas, tvirtinimas;

32.2.13.  reorganizavimas ir likvidavimas.

33. Suderintus su mokyklos vadovybe, aptartus ir aprobuotus nuostatus atitinkamų savivaldos institucijų posėdžiuose, tvirtina mokyklos direktorius.

34. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto mokyklos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą šiuose nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.

35. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.

36. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis (po tris) renkami mokiniai, mokytojai bei tėvai (globėjai, rūpintojai) dvejiems metams. Mokytojus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu renka mokytojų taryba, tėvus – visuotinis tėvų susirinkimas. 9-12 klasių mokiniai atviru balsavimu renka savo atstovus į Mokyklos tarybą mokinių susirinkime.

37. Mokyklos tarybos pirmininką atviru  balsavimu renka ir atšaukia tarybos nariai. Mokyklos tarybos pirmininku negali būti mokyklos direktorius.

38. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus. Juos inicijuoja mokyklos direktorius arba Mokyklos tarybos pirmininkas.

39. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tarybos narių. Nutarimai (sprendimai) priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

40. Be tarybos narių, į posėdžius gali būti kviečiami su svarstomais klausimais susiję mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai), mokiniai, vietos savivaldos atstovai ir kiti asmenys.

41. Mokyklos tarybos nutarimus (sprendimus), kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams arba Lietuvos Respublikos įstatymams, mokyklos direktorius, steigėjas arba švietimo priežiūrą vykdančios institucijos siūlo svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

42. Mokyklos taryba nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aptaria bei aprobuoja mokyklos nuostatus, darbo tvarkos taisykles, veiklos planą, strateginį, ugdymo planus, nustato ugdymo organizavimo tvarką.

43. Mokyklos taryba priima nutarimą dėl:

43.1. mokslo metų skirstymo trimestrais ar pusmečiais 1-10 klasių mokiniams;

43.2. mokinių atostogų datų (suderinus su steigėju ar jo administracijos švietimo padaliniu);

43.3. klasių dalijimo į grupes;

43.4. pagilinto dalyko mokymo pagal platesnę programą nei bendrojo dalyko programa, pasirenkamųjų dalykų ir dalykų modulių pasiūlos;

43.5. intensyvaus pagrindinio ugdymo programos antro koncentro ir vidurinio ugdymo programos dalykų mokymo;

43.6. laikinųjų  grupių sudarymo principų;

43.7. dalyko, kurso ar modulio pakeitimo mokiniui tvarkos;

43.8. neformaliojo švietimo organizavimo būdų ir valandų skyrimo neformaliojo švietimo programoms;

43.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;

43.10.  pagrindinio ugdymo programos pirmųjų metų mokinių adaptacinio laikotarpio trukmės;

43.11.  mokinių kultūrinei, pažintinei, sportinei veiklai organizuoti numatytų 10 mokslo dienų bei socialinės veiklos organizavimo principų ir būdų;

43.12.  gimtosios kalbos (rusų) brandos egzamino privalomojo laikymo.

44. Mokyklos taryba:

44.1.  svarsto mokinių maitinimo bei pavėžėjimo klausimus;

44.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

44.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus, vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;

44.4. skiria atstovus (mokytojus arba tėvus) į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;

44.5. kontroliuoja mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą, svarsto mokyklos materialinės bazės gerinimo klausimus;

44.6. gali sustabdyti kitų mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

45. Mokyklos priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ir teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

46. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo  klausimams spręsti. Ją sudaro visi mokykloje dirbantys mokytojai,  psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

47. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius, jei jo nėra – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

48. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia mokyklos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį). Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

49. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

50. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

51. Mokytojų taryba:

51.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, svarsto ir analizuoja ugdymo, egzaminų rezultatus, ugdymo planų įgyvendinimą, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą, projektinių darbų vykdymą, mokytojų veiklos planavimo kokybę;

51.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos plano, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo, aptaria ugdymo planų ir bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo pasiekimo klausimus;

51.3. kartu su mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, darbų saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, skiria daug dėmesio prevencinėms programoms, darbui su mokiniais, turinčiais elgesio ir lankomumo problemų, tvarkaraščio sudarymo problemoms, higieninių reikalavimų vykdymui;

51.4. renka atstovus į Mokyklos tarybą ir Mokytojų atestacijos komisiją;

51.5. priima nutarimus dėl:

51.5.1. mokinių ugdymo pasiekimų ir kėlimo į aukštesnę klasę, leidimo laikyti brandos egzaminus;

51.5.2. galimybės mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo antrosios dalies programą, neturinčiam mokymosi motyvacijos ir neketinančiam mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, tėvams pritarus, nesimokyti vienos užsienio kalbos;

51.5.3. mokinių, lankančių ar baigusių specializuotas valstybines ar savivaldybių meno ar sporto mokyklas, privalomų atitinkamo dalyko pamokų nelankymo ir atsiskaitymo formų;

51.5.4. atleistų nuo kūno kultūros pamokų mokinių užimtumo;

51.5.5. dalykų programų skirtumų likvidavimo ir atsiskaitymo tvarkos;

51.5.6. mokinių mokymosi savarankišku būdu;

51.5.7. projektų tematikos, trukmės, vertinimo būdų, savaitinių pamokų skyrimo darbo vadovui (prireikus ir konsultantams);

51.5.8. mokinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių vertinimo;

51.5.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;

51.5.10.  ugdymo turinio planavimo laikotarpių ir formų;

51.5.11.  programų, teminių planų rengimo principų ir tvarkos;

51.5.12.  socialinės veiklos organizavimo.

52. Mokykloje veikia mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, klasių mokinių komitetai.

53. Mokinių  tarybą sudaro demokratiniais principais klasių susirinkimuose išrinkti    5-12 klasių seniūnai bei 9-12 klasių mokiniai – Mokyklos tarybos nariai. Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybai vadovauja mokyklos 5-12 klasių mokinių išrinktas prezidentas.

54. Mokinių taryba kviečiama prireikus, bet ne rečiau, kaip kartą per trimestrą.

55. Mokinių taryba:

55.1. koordinuoja klasių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;

55.2. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Mokykloje, žalingų įpročių prevencijos akcijas, mokyklos mikroklimato gerinimo, uniformų įsigijimo ir kitus klausimus;

55.3. priima sprendimus dėl neeilinės mokinių  konferencijos (susirinkimo) sušaukimo;

55.4. inicijuoja Mokyklos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą;

55.5. svarsto ir suderinusi su Mokyklos vadovu tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;

55.6. klasės auklėtojo teikimu svarsto skatinimų ir nuobaudų skyrimo, mokinių lankomumo klausimus ir teikia siūlymus Mokyklos tarybai;

55.7. svarsto mokinių teisių mokykloje ir už mokyklos ribų ginimo klausimus;

55.8. tvirtina mokinių delegacijos sudėtį į rajono (miesto) mokinių konferenciją.

56. Mokinių taryba už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems mokiniams.

57. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasių mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkimuose.

58. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasių tėvų susirinkimus ir padeda klasių auklėtojams spręsti ūkinius, klasių renginių organizavimo klausimus, bendradarbiauja su mokytojais, Mokyklos administracija.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

59. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

62. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.

63. Mokyklos lėšos:

63.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

63.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

63.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

64. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Mokykla gali turėti savo atsiskaitomąją sąskaitą banke. Tai savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos.

66. Mokykla yra paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir kitais teisės aktais.

67. Mokykla organizuoja supaprastintus viešuosius pirkimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, mokyklos supaprastintų viešųjų pirkimų nuostatais ir kitais pirkimus reglamentuojančius teisės aktais.

68. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje.

72. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius.

73. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.

74. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

76. Vieši pranešimai, kuriuos, vadovaujantis šiais Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje http://www.valciunai.vilniausr.lm.lt/.

 

__________________________________________

 

 

 

SUDERINTA

Mokyklos tarybos 2014-01-09

posėdžio protokoliniu nutarimu

(Protokolas Nr. 3)


 

2 priedas. Neteko galios nuo 2015-07-02

Priedo naikinimas:

Nr. T3-283, 2015-06-26, paskelbta TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-283, 2015-06-26, paskelbta TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559

Dėl Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio, Buivydžių, Lavoriškių bei Mickūnų vidurinių mokyklų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo