Suvestinė redakcija nuo 2021-12-28

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-08-25, i. k. 2015-12596

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. EGLIŠKIŲ ŠV. JONO BOSKO VIDURINĖS MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 21 d. Nr. T3-358

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio 2.43 str. 1 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo  43 straipsnio 3, 4 dalimis, 44 straipsnio 4, 5 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, remdamasi Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 21 d. sprendimu Nr. T3-356 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 29 d. sprendimo nr. T3-216 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“ pakeitimo“, atsižvelgdama į  Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. liepos  17 d. įsakymą Nr. V-763 „Dėl Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“ ir Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos 2015 m. liepos 17 d. prašymą Nr. S-166 „Dėl prašymo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Akreditavus vidurinio ugdymo programą, pakeisti:

1.1. Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos tipą iš vidurinės mokyklos į gimnaziją;

1.2. Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko gimnazija.

2. Patvirtinti Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko gimnazijos nuostatus (1 priedas);

TAR pastaba. Nuostatai netenka galios nuo nuostatų, patvirtintų 2021-12-17 Nr. T3-329, įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-329, 2021-12-17, paskelbta TAR 2021-12-27, i. k. 2021-26915

 

3. Įgalioti Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos direktorių Zbignevą Čechą:

3.1. pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka;

3.2. apie sprendimo 1.1. punkte nurodyto įstaigos tipo ir pavadinimų pakeitimą raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos bei paskelbti vieną kartą viešai arba pranešti visiems kreditoriams raštu iki sprendimo 2 punkte nurodytų Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

4. Pripažinti netekusiais galios  nuo 2 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:

4.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T3-176 „Dėl Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą.

5. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                           Marija Rekst

 


 

TAR pastaba. Nuostatai netenka galios nuo nuostatų, patvirtintų 2021-12-17 Nr. T3-329, įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio mėn. 21 d.

sprendimu Nr. T3-358

 

VILNIAUS R. EGLIŠKIŲ ŠV. JONO BOSKO

GIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko gimnazijos (toliau – Gimnazijos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.

2. Gimnazijos oficialus pavadinimas – Vilniaus r. Egliškių  šv. Jono Bosko gimnazija.

3.  Trumpasis pavadinimas – Egliškių šv. Jono Bosko gimnazija.

4.  Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas  191318362.

5Mokyklos įsteigimo data: 1999-09-01 (1999-06-07 Vilniaus r. savivaldybės tarybos sprendimas Nr. 233). Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 9 d. sprendimu Nr. T3-170 Egliškių pagrindinė mokykla reorganizuota į Egliškių vidurinę mokyklą.

6Gimnazijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

7Gimnazijos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

8Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, 

LT – 09318, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:

8.1. tvirtina Gimnazijos nuostatus;

8.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Gimnazijos direktorių;

8.3. priima sprendimą dėl Gimnazijos buveinės pakeitimo;

8.4. priima sprendimą dėl Gimnazijos reorganizavimo ar likvidavimo;

8.5. priima sprendimą dėl Gimnazijos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

8.6. sprendžia kitus  Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme , kituose įstatymuose ir Gimnazijos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Gimnazijos buveinė – Egliškių g.1, Egliškių k., LT-13101, Vilniaus r.

10. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

11. Tipas – gimnazija.

12. Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams.

13. Mokymo kalba – lenkų.

14. Mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

15. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai.

16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, sąskaitą Lietuvos Respublikoje įregistruotame banke. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.

17. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

IIGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

18. Gimnazijos veiklos sritis – švietimas.

19. Gimnazijos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20.

20. Kitos švietimo veiklos rūšys:

20.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10.

20.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20

20.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

20.4. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

20.5. sportinis ir rekreacinis, kodas 85.51;

20.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

20.7. švietimui būdinga paslaugų veikla, kodas 85.60.

21. Kitos, ne švietimo, veiklos rūšys:

21.1. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

22. Gimnazijos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

23. Gimnazijos veiklos uždaviniai:

23.1. teikti vaikams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, mokiniams kokybišką pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

23.2. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas bendrąsias arba individualias ugdymo programas, parenkant skirtingus mokymosi būdus ir tempus kiekvienam mokiniui arba mokinių grupei;

23.3. išugdyti kiekvieno mokinio(-ės) vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, išlavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinias apie visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios, valstybinės ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, taip pat šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą;

23.4. skatinti iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti, tėvų pageidavimu puoselėti tikėjimą Dievu;

23.5. suteikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus;

23.6. sudaryti sąlygas mokiniui įgyti demokratijos tradicijas, įkūnijančias pilietinės bei politinės kultūros pagrindus;

23.7. sudaryti kiekvienam norinčiam mokiniui saviauklos, saviugdos ir saviraiškos poreikių tenkinimo metodiką ir jam vadovauti;

23.8. padėti nustatyti gebėjimus jam renkantis profesiją konkurencijos sąlygomis ir perteikti šiuolaikinės technologinės, ekonominės bei verslo kultūros pagrindus;

23.9. didelį dėmesį skirti mokinių, vengiančių privalomojo mokymosi iki 16 metų, kontrolei;

23.10. garantuoti mokinių, mokytojų ir tėvų organizacijų veiklą, jeigu ji neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams.

24. Gimnazija atlieka šias funkcijas:

24.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

24.2. konkretina ir individualizuoja formaliojo švietimo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

24.3. inicijuoja švietimo programų pasirenkamųjų dalių variantus;

24.4. sudaro formaliojo švietimo programas, papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius, tenkinančius šių programų modulius;

24.5. sudaro neformaliojo švietimo programas;

24.6. pasirenka programų turinio perteikimo būdus;

24.7. laiduoja programos turinio lankstumą ir variantiškumą, programos turinio ir jo perteikimo būdų dermę, individualizuotų pagal mokinių poreikius bei gebėjimus programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą;

24.8. teikia specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams, organizuoja specialiųjų poreikių mokinių integruotą mokymą bendrojo lavinimo klasėse;

24.9. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.10. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;

24.11. vykdo rūkymo, alkoholio, psichotropinių medžiagų vartojimo ir narkomanijos prevenciją;

24.12. vykdo privalomo mokymosi kontrolę;

24.13. inicijuoja paramą socialiai remtinų šeimų mokiniams;

24.14. Gimnazijos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdyti(s) pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;

24.15. kuria Gimnazijoje laisvalaikio ir pramogų kultūrą, plėtoja dalyvavimą projektuose, vykdo reikiamus tyrimus;

24.16. kuria Gimnazijoje modernią informavimo sistemą, įdiegia ją bibliotekoje ir skaitykloje, aprūpina mokinius vadovėliais;

24.17. kuria Gimnaziją kaip bendruomenės kultūros židinį;

24.18. vykdo Gimnazijos vidaus veiklos kokybės įsivertinimą;

24.19. sistemingai kontroliuoja, kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, gimnazijos valdymo ir pedagoginės-psichologinės pagalbos funkcijas atliekantys darbuotojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai bei gimnazijos partneriai;

24.20. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti savo darbo srityje;

24.21. steigia Gimnazijoje savivaldos institucijas, laiduoja demokratinį gimnazijos valdymą;

24.22. organizuoja vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą;

24.23. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

24.24. organizuoja mokinių maitinimą Gimnazijoje;

24.25. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

25. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

26.1. parinkti ugdymo(-si) ir mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.2. kurti naujus ugdymo(-si), mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius geros kokybės išsilavinimą;

26.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

26.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

26.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos  labdaros ir paramos įstatymų nustatyta tvarka;

26.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis, neprieštaraujančiomis Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

27. Gimnazija, įgyvendindama iškeltus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:

27.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems  įpročiams ugdymo aplinką;

27.2. vykdyti švietimo programas;

27.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

27.4. sudaryti mokymo sutartis ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;

27.5. užtikrinti geros kokybės švietimą;

27.6. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

28. Gimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

28.1. Gimnazijos strateginis planas, patvirtintas Gimnazijos direktoriaus, pritarus Gimnazijos tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;

28.2. Gimnazijos metinis veiklos planas, patvirtintas Gimnazijos direktoriaus, pritarus Gimnazijos tarybai;

28.3. Gimnazijos ugdymo planas, patvirtintas Gimnazijos direktoriaus, pritarus Gimnazijos tarybai ir Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.

29. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Gimnazijos direktorius yra tiesiogiai pavaldus  ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.

31. Gimnazijos direktorius:

31.1. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą;

31.2. aiškina Gimnazijos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką visuotinių Gimnazijos bendruomenės susirinkimų, mokytojų tarybos posėdžių, Gimnazijos tarybos posėdžių metu ar Gimnazijos bendruomenės nariams pageidaujant abipusiai suderintu laiku;

31.3. užtikrina Gimnazijai keliamų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, užtikrina jų dermę su valstybine, savivaldybės programomis;

31.4. organizuoja Gimnazijos veiklos planavimą, planų, programų tvarkaraščių patvirtinimą, vykdo jų priežiūrą;

31.5. rūpinasi palankiu ugdymo ir darbo mikroklimatu, puoselėja demokratinius Gimnazijos bendruomenės santykius;

31.6. užtikrina tinkamą ugdymo proceso vyksmą, ugdymo turinio kaitą, diegia naujoves, organizuoja tyrimus, įtakojančius gimnazijos veiklos efektyvumą;

31.7. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti; organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

31.8. organizuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir juos tvirtina;

31.9. organizuoja gimnazijos vidaus tvarkos taisyklių rengimą ir jų projekto svarstymą ir teikia Gimnazijos tarybai aprobuoti;

31.10. kartu su Gimnazijos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemą;

31.11. kontroliuoja, kad Gimnazijos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės  medžiagos; skatina  sveiką gyvenseną, nusikaltimų prevenciją, palaiko ryšius su Vaiko teisių apsaugos skyriumi, plėtoja ryšius su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais);

31.12. nuolat stebi, analizuoja, vertina Gimnazijos veiklą, ugdymo rezultatus;

31.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

31.14. inicijuoja specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo mokiniams modelio rengimą, įsakymu tvirtina specialiųjų poreikių mokinių sąrašus, Vaiko gerovės komisijos veiklos planą;

31.15. nustatyta tvarka organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus; nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;

31.16. rūpinasi Gimnazijos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbo ir civiline sauga;

31.17. atstovauja Gimnazijai  kitose institucijose, įvairiuose posėdžiuose, pasitarimuose, derybose;

31.18. rengia darbuotojų tarifikaciją ir atostogų grafikus ir nustatyta tvarka juos tvirtina;

31.19. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kuris patyrė smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokį išnaudojimą, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;

31.20. nustatyta tvarka sudaro ir nutraukia sutartis su tiekėjais;

31.21. laisvai pasirenka veiklos organizavimo būdus ir formas;

31.22. inicijuoja vidaus veiklos kokybės įsivertinimo vykdymą;

31.23. sudaro Gimnazijos prevencinio darbo grupę ir tvirtina jos darbo reglamentą;

31.24. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

31.25. atsako už visą Gimnazijos veiklą ir jos rezultatus, Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių teisės aktų vykdymą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

32. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.

33. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.

34. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

35. Metodinę tarybą sudaro Metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas ir jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

36. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja Gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

37. Gimnazijos metodinė taryba ir metodinės grupės veikia pagal direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos ir metodinių grupių nuostatus.

 

V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

38. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasės tėvų komitetai, Gimnazijos tėvų komitetas.

39. Gimnazijos taryba – aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Gimnazijos veiklos uždaviniams spręsti.

39.1. Gimnazijos taryba sudaroma iš 9 narių: 3 mokytojų, 3 tėvų, 3 mokinių ir veikia pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus  Tarybos nuostatus;           

39.2. tėvus į Gimnazijos tarybą renka Tėvų komitetas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba slaptu balsavimu balsų dauguma;

39.3. Gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius);

39.4. Gimnazijos taryba renkama 3 kalendoriniams metams;

39.5. Gimnazijos direktorius tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis;

39.6. posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių;

39.7. nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

39.8. tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus.

40. Gimnazijos taryba:

40.1. teikia siūlymus dėl Gimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

40.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, metinį Gimnazijos veiklos planą, Gimnazijos ugdymo planą, Gimnazijos nuostatus bei kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

40.3. teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

40.4. svarsto Gimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

40.5. išklauso Gimnazijos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;

40.6. teikia siūlymų Vilniaus rajono savivaldybės tarybai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

40.7. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

40.8. svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus.

41. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

42. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Gimnazijos bendruomenei.

43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos formas ir metodus. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, logopedas, psichologas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkas.

44. Mokytojų tarybai vadovauja Gimnazijos direktorius.

45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.

46. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. 

47. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.

48. Mokytojų taryba:

48.1. inicijuoja Gimnazijos kaitos procesus;

48.2. formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

48.3. aptaria aktualius švietimo klausimus;

48.4. dalyvauja planuojant Gimnazijos veiklą;

48.5. pritaria ugdymo planui, gimnazijos veiklos planui, analizuoja jų realizavimą;

48.6. svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;

48.7. kartu su Gimnazijos specialistais sprendžia gimnazijos mokinių sveikatos, mokymosi saugos, poilsio ir mitybos klausimus;

48.8. svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

48.9. slaptu balsavimu renka atstovus į Gimnazijos tarybą.

49. Gimnazijoje veikia  tėvų savivaldos institucijos: Gimnazijos tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams).

50. Gimnazijos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Gimnazijos tėvų komitetą.

50.1. Tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka pirmininką;

50.2. Tėvų komiteto susirinkimai yra kviečiami prireikus, bet ne rečiau kaip du kartus per metus.

51. Tėvų komitetas gali:

51.1. steigti Gimnazijos tėvų fondą (įsteigus jam vadovauja ir vykdo darbą);

51.2. inicijuoti Gimnazijos patalpų remonto darbus;

51.3. teikti siūlymus dėl ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Gimnazijos tarybai, Mokytojų tarybai;

51.4. bendradarbiauti su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas ir opiausius Gimnazijos gyvenimo klausimus;

51.5. organizuoti tėvų budėjimą Gimnazijos renginiuose;

51.6. talkininkauti Gimnazijai ieškant rėmėjų;

51.7. vykdyti paramos fondo lėšų priežiūrą.

52. Tėvų komiteto nariai apie savo veiklą informuoja juos rinkusius bendruomenės narius.

53. Klasių tėvų komitetai susideda iš 3 narių, išrinktų klasės  tėvų susirinkime.

54. Klasių tėvų komitetas:

54.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;

54.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;

54.3. bendradarbiauja su Gimnazijos tėvų komitetu, mokytojais, Gimnazijos administracija.

55. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.

56. Gimnazijoje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, Klasių mokinių komitetai.

57. Mokinių tarybą sudaro 8-12 klasių mokiniai (po 1 mokinį iš kiekvienos klasės).

58. Mokinių taryba renkama 3 metams.

59. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Gimnazijos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais,  rinkimuose gavusiais daugiausia balsų pagal sąrašą, arba organizuoti papildomus rinkimus.

60. Mokinių taryba:

60.1. svarsto Gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, mokymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;

60.2. svarsto ir suderinusi su Gimnazijos vadovybe tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;

60.3. teikia siūlymus ugdymo procesui tobulinti;

60.4. koordinuoja klasių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;

60.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Gimnazijoje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;

60.6. svarsto mokinių teisių gynimo klausimus;

60.7. inicijuoja Gimnazijos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą;

60.8. renka mokinių atstovus į Gimnazijos tarybą.

61. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Gimnazijos direktoriaus paskirtas mokytojas.

62. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.

63. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.

63.1. Dėl klasių mokinių komitetų narių skaičiaus sprendžia pačios klasių bendruomenės;

63.2. Klasių mokinių komitetams vadovauja klasės seniūnas, jam nesant – jo pavaduotojas;

63.3. Klasės seniūną ir pavaduotoją renka visi klasės mokiniai atviro balsavimo metu balsų dauguma;

63.4. Klasių mokinių komitetai inicijuoja, kartu su klasės vadovais organizuoja veiklą klasėse, teikia siūlymus Mokinių tarybai.

64. Gimnazijos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis.

65. Gimnazija  prireikus gali keisti Gimnazijoje susiformavusią savivaldos institucijų sistemą.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

66. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jos Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintų Valstybinių ir savivaldybių gimnazijų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatų reikalavimus.

69. Mokytojai  ir pagalbos mokiniui specialistai (išskyrus psichologus) atestuojami pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokytojų  ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatų reikalavimus.

 

VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,       FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

70. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

71. Gimnazijos lėšas sudaro:

71.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos  ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

71.2. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

71.3. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

72. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Gimnazijos buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

74. Gimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Gimnazijos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

76. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.

77. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

78. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos tarybai pritarus.

79. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

80. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama, vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka teisės aktų nustatyta tvarka.

 

___________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Vilniaus r. Egliškių  šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos tarybos

2015 m. liepos 17 d.  posėdžio protokoliniu nutarimu

(protokolo Nr. 8)

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T3-329, 2021-12-17, paskelbta TAR 2021-12-27, i. k. 2021-26915

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-329, 2021-12-17, paskelbta TAR 2021-12-27, i. k. 2021-26915

Dėl Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko gimnazijos nuostatų patvirtinimo