Suvestinė redakcija nuo 2022-03-04
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-02-21, i. k. 2020-03850
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2020–2025 METŲ ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2020 m. vasario 5 d. Nr. 3D-71
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi ir Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.2. Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planą 2022–2023 m.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 3D-149, 2022-03-03, paskelbta TAR 2022-03-03, i. k. 2022-04244
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. 373 „Dėl Žemės ūkio sektoriaus antikorupcinės programos tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2020 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 3D-71
ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2020–2025 METŲ ANTIKORUPCINĖ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės ūkio ministerijos antikorupcinė programa (toliau – Antikorupcinė programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimas Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu (toliau – Korupcijos prevencijos įstatymas), Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 „Dėl Padalinių ir asmenų, valstybės ir savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais, atsižvelgiant į Antikorupcinės aplinkos viešajame sektoriuje kūrimo ir įgyvendinimo vadovą.
2. Antikorupcinė programa apima Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro (toliau – Ministro) valdymo sritis, nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarime Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“.
3. Antikorupcinės programos misija – sukurti korupcijai atsparią aplinką Ministrui priskirtose valdymo srityse. Misija siekiama veikiant tokiomis kryptimis: vykdant korupcijos prevenciją ir antikorupcinį švietimą.
4. Antikorupcinės programos tikslai ir uždaviniai yra nuosekliai siejami su visuomenės apsauga nuo esamų ir atsirandančių korupcijos šaltinių, kartu visokeriopai ginant visuotinai pripažįstamas žmogaus teises ir laisves.
5. Antikorupcinei programai įgyvendinti yra parengiamas Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planas. Antikorupcinė programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas skelbiami Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerijos) interneto svetainėje.
II SKYRIUS
APLINKOS ANALIZĖ
7. Korupcijos prielaidos:
8.1. galima išskirti tokias bendrąsias korupcijos prielaidas:
8.1.1. teisines prielaidas – teisės aktai su dviprasmiškomis, neaiškiomis nuostatomis, kuriose nenustatyti konkretūs procedūrų terminai, reikalingi atlikti veiksmai, suteikiama per didelė diskrecijos teisė ūkio subjektų priežiūrą atliekančiam subjektui;
8.1.2. institucines prielaidas, kurios apima motyvacinės karjeros sistemos nebuvimą, neišplėtotas vidaus ir išorės audito sistemas, neskaidrius sprendimų priėmimo procesus, nepakankamą viešumą;
8.2. galima išskirti ir specifines korupcijos prielaidas pagal Ministerijai ir įstaigoms prie Ministerijos priskirtas funkcijas:
9. Korupcijos lygis ir paplitimas:
9.1. Korupcijos suvokimo indeksas (KSI) yra vienas iš garsiausių pasaulyje korupcijos suvokimo tyrimų, kuris atskleidžia, kaip pasaulio valstybėms pavyksta kontroliuoti korupciją. Jis parodo, kaip šalyje suvokiama valstybės ar savivaldybių tarnautojų ir politikų korupcija. KSI įverčiai rikiuojasi šimto balų skalėje, kur 100 balų žymi labai skaidrią valstybę, 0 – labai korumpuotą. Pagal „Transparency International“ atliekamo KSI tyrimo rezultatus, 2018 m. Lietuvai buvo skirta 59 balai ir 38 vieta tarp tyrime vertinamų 180 pasaulio valstybių. Lyginant su 2017 m., KSI rezultatais – Lietuvos įvertis nepasikeitė[1]. 2017 m. Vakarų Europos ir ES vidurkis (KSI) 66 balai[2]. KSI tyrimo rezultatai rodo, kad Lietuvai trūksta balų iki Vakarų Europos ir ES vidurkio;
9.2. tyrimo[3],„Lietuvos korupcijos žemėlapis 2019“, kurio tikslas įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje bei palyginti ją su ankstesnių metų duomenimis, rezultatai atskleidžia tendenciją, kad Lietuvos gyventojų nuomonė apie korupcijos paplitimą įvairiose institucijose keičiasi teigiama linkme Ministerijos atžvilgiu.
Gyventojai vertino konkrečių ministerijų ar įstaigų korumpuotumo lygį. Lentelėje pateikta ministerijų korumpuotumo vertinimo kaita 2016–2019 m.:
Eil. Nr. |
Ministerijos |
2019 m., % |
2018 m., % |
2016 m., % |
1. |
Sveikatos apsaugos ministerija |
69 |
71 |
77 |
2. |
Teisingumo ministerija |
47 |
46 |
55 |
3. |
Vidaus reikalų ministerija |
47 |
45 |
56 |
4. |
Aplinkos ministerija |
46 |
52 |
57 |
5. |
Žemės ūkio ministerija |
45 |
52 |
57 |
6. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
41 |
45 |
53 |
7. |
Susisiekimo ministerija |
39 |
40 |
48 |
8. |
Energetikos ministerija |
38 |
43 |
57 |
9. |
Finansų ministerija |
34 |
38 |
53 |
10. |
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
31 |
39 |
47 |
11. |
Krašto apsaugos ministerija |
29 |
38 |
65 |
12. |
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
23 |
40 |
47 |
13. |
Kultūros ministerija |
23 |
26 |
39 |
14. |
Užsienio reikalų ministerija |
17 |
21 |
34 |
Šio tyrimo rezultatai rodo, kad gyventojų vertinimai kai kurių Ministerijos pavaldume esančių įstaigų (Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos) atžvilgiu pagerėjo. Lentelėje pateikta Ministerijos pavaldume esančių įstaigų korumpuotumo vertinimo kaita 2016–2019 m.:
Eil. Nr. |
Įstaigos |
2019 m., % |
2018 m., % |
2016 m., % |
1. |
Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos |
80 |
82 |
79 |
2. |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
77 |
78 |
70 |
3. |
VĮ Valstybės žemės fondas |
57 |
53 |
38 |
4. |
VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra |
53 |
49 |
45 |
5. |
Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos |
52 |
57 |
55 |
6. |
UAB Žemės ūkio ir paskolų garantijų fondas |
50 |
43 |
31 |
7. |
Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos |
42 |
46 |
39 |
8. |
VšĮ „Ekoagros“ |
34 |
32 |
n. d. |
9.3. 2018 m. ir 2019 m. Ministerijoje atlikta darbuotojų apklausa, siekiant nustatyti Ministerijos darbuotojų toleranciją korupcijai[4]. Šių tyrimų rezultatai rodo, kad Ministerijos darbuotojai linkę pritarti korupcijos prevencijos priemonėms, susijusioms su darbuotojų švietimu antikorupciniu požiūriu, vadovų antikorupciniu ugdymu, sprendimų skaidrinimo procesu, daugiau dėmesio skirti teisės aktų aiškumui, viešinti korupcijos apraiškas. 2018 m. apie Ministerijoje vykdomas korupcijos prevencijos priemones girdėjo 69,6 % respondentų, 2019 m. – 80 %. Ar Ministerijos darbuotojai praneštų apie jiems žinomą korupcijos atvejį 2018 m. nurodė 46,7 % respondentų, 2019 m. – 59 %. Ar yra buvę situacijų, kai Ministerijos darbuotojams buvo siūlomas kyšis ar kitaip darbe buvo susidūrę su korupcija 2018 m. nurodė 12 % respondentų, 2019 m. – 10 %. Atsižvelgiant į šių apklausų rezultatus, manytina, kad Ministerijoje taikomos korupcijos prevencijos priemonės turi teigiamą poveikį Ministerijos darbuotojų antikorupcinės savimonės ugdymui.
9.4. Atsižvelgiant į įvairių apklausų duomenis, tikslinga būtų siekti, kad Ministerijoje ir jos pavaldume esančiose įstaigose korupcijos prevencija ir antikorupcinės kultūros kūrimas būtų tarp svarbiausių Ministerijos tikslų, norint užtikrinti skaidrią ir veiksmingą darbuotojų veiklą bei korupcijos pasireiškimo tikimybės mažėjimą.
10. Nevykdant veiksmingos ir kryptingos antikorupcinės politikos, gali kilti tokios pasekmės:
10.1. sumažėti sprendžiamų socialinių problemų efektyvumas, ginant visuotinai pripažįstamas žmogaus teises ir laisves, taip pat prarandamas visuomenės pasitikėjimas valstybės institucijomis, taip pat sumažėti šalies prestižas;
III SKYRIUS
ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
11. Antikorupcinės programos tikslai:
11.1. teisinio reglamentavimo gerinimas ir geresnio valdymo užtikrinimas, siekiant mažinti korupcijos apraiškų tikimybę;
12. Šie 11 punkte išvardyti Antikorupcinės programos tikslai turi būti įgyvendinami kaip nedaloma visuma.
13. Antikorupcinės programos uždaviniai:
13.1. atlikti efektyvų ir veiksmingą teisės aktų keitimą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Ministerijoje bei korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą Ministerijai pavaldžiose įstaigose;
13.2. vykdyti korupcijos prevencijos priemones Ministerijos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje;
14. Antikorupcinės programos vertinimo kriterijai:
IV SKYRIUS
ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, ATSKAITOMYBĖ IR ATNAUJINIMAS
15. Antikorupcinės programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją teisės aktų nustatyta tvarka.
16. Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių plane nustatomos jos įgyvendinimo priemonės, jų vykdymo terminai, vykdytojai, priemonės vertinimo kriterijai. Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo stebėseną nuolat atlieka Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją.
17. Ministerijos Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planas yra neatskiriama šios programos dalis. Jis tvirtinamas ir atnaujinamas Ministro įsakymu, atsižvelgiant į galimas ar nustatytas korupcijos pasireiškimo žemės ūkio sektoriuje sritis ir šios programos įgyvendinimo aktualumą.
18. Už Antikorupcinės programos nuostatų ir priemonių įgyvendinimą teisės aktų nustatyta tvarka atsakingas Ministerijos administracijos padalinys; už korupcijos prevenciją teisės aktų nustatyta tvarka ir šios programos įgyvendinimo priemonių planą – numatyti vykdytojai.
19. Kiekvienais metais Antikorupcinė programa peržiūrima ir prireikus koreguojama, pildoma. Antikorupcinė programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas prireikus gali būti keičiami.
20. Antikorupcinė programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti atnaujinami per visą Ministerijos Antikorupcinės programos įgyvendinimo laikotarpį, atsižvelgiant į:
20.1. Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos ir Tarpinstitucinio plano pakeitimus, susijusius su Ministerijos kompetencija;
20.2. kiekvienais metais atliekamos korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo rezultatus (nustatytas korupcijos grėsmes ir pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos priemonių šioms korupcijos grėsmėms sumažinti ar pašalinti);
20.4. Specialiųjų tyrimų tarnybos, kitų kompetentingų institucijų rekomendacijas ir visų suinteresuotų asmenų pasiūlymus;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2020 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 3D-71
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2022 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. 3D-149
redakcija
ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
2022–2023 m.
Turinys
1.TIKSLAS. Teisinio reglamentavimo gerinimas ir geresnio valdymo užtikrinimas, siekiant mažinti korupcijos apraiškų tikimybę
1.1. UŽDAVINYS. Atlikti efektyvų ir veiksmingą teisės aktų keitimą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Žemės ūkio ministerijoje (toliau – Ministerija) bei korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą Ministerijai pavaldžiose įstaigose
1.2. UŽDAVINYS. Vykdyti korupcijos prevencijos priemones Ministerijos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje
2.TIKSLAS Nulinės tolerancijos korupcijai skatinimas, siekiant didinti visuomenės pasitikėjimą Ministerija
2.3. UŽDAVINYS. Sklandžiai įgyvendinti korupcijos prevencijos programą ir užtikrinti užsibrėžtų tikslų tęstinumą
1. TIKSLAS. Teisinio reglamentavimo gerinimas ir geresnio valdymo užtikrinimas, siekiant mažinti korupcijos apraiškų tikimybę |
|||
1.1. UŽDAVINYS. Atlikti efektyvų ir veiksmingą teisės aktų keitimą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Ministerijoje bei korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą Ministerijai pavaldžiose įstaigose |
|||
Priemonės |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Priemonės vertinimo kriterijai |
1.1.1. Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą ir vertinimą Ministerijos ir Ministerijai pavaldžių įstaigų veiklos srityse |
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją
|
Per 3 mėnesius nuo sprendimo dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo atlikimo priėmimo dienos |
Atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas ir vertinimas |
1.2. UŽDAVINYS. Vykdyti korupcijos prevencijos priemones Ministerijos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje |
|||
Priemonės |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Priemonės vertinimo kriterijai |
1.2.1. Tikrinti, kad viešųjų pirkimų proceso dalyviai deklaruotų su viešaisiais pirkimais susijusį statusą ir interesus
|
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją
|
Nuolat
|
Vykdoma aktyvi kontrolė, kad būtų deklaruojamos papildomos pareigos, susijusios su viešaisiais pirkimais |
1.2.2. Supažindinti naujai priimamus darbuotojus su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi metodinėmis rekomendacijomis |
Ministerijos padaliniai, atsakingi už korupcijos prevenciją ir personalo funkcijų valdymą
|
Nuolat |
Supažindinta su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi rekomendacijomis |
1.2.3.Vykdyti privačių interesų deklaracijų ir juose pateiktų duomenų tikrinimą |
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją
|
Kas ketvirtį, atskirų pagal poreikį |
Vykdomas visų darbuotojų privačių interesų deklaracijų ir juose pateiktų duomenų tikrinimas ir atskirų darbuotojų deklaracijų tikrinimas pagal nustatytas rizikas |
1.3. UŽDAVINYS. Užtikrinti teisės aktų antikorupcinį vertinimą |
|||
Priemonės |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Priemonės vertinimo kriterijai |
1.3.1. Užtikrinti, kad rengiamų teisės aktų projektų, kuriais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, įtvirtintus Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnyje, visais atvejais būtų atliktas antikorupcinis vertinimas
|
Ministerijos padalinys, atsakingas už teisės akto projekto vertinimą
|
Nuolat |
Įvertinti antikorupciniu aspektu visi teisės aktų projektai, susiję su Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnyje nustatytomis sritimis. Siekiama rodiklio reikšmė – 100 proc. |
1.3.2. Prireikus inicijuoti teisės akto projekto arba galiojančio teisės akto antikorupcinį vertinimą ar pateikimą Specialiųjų tyrimų tarnybai, kad jis būtų įvertintas antikorupciniu požiūriu, ir įvertinti gautas išvadas
|
Ministerijos padalinys, atliekantis teisės aktų projekto vertinimą
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją
|
Nuolat |
Įvertinti antikorupciniu požiūriu teisės akto projektai arba galiojantys teisės aktai ir priimtos atitinkamos išvados |
2. TIKSLAS Nulinės tolerancijos korupcijai skatinimas, siekiant didinti visuomenės pasitikėjimą Ministerija |
|||
2.1. UŽDAVINYS. Vykdyti korupcinės aplinkos stebėseną ir prevencijos priemonių taikymą |
|||
Priemonės |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Priemonės vertinimo kriterijai |
2.1.1. Atlikti ministerijos darbuotojų apklausą, nustatant toleranciją korupcijai
|
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją |
Pagal poreikį
|
Paskelbti apklausos rezultatų duomenys Ministerijos interneto svetainėje |
2.1.2. Nustatyti atsparumo korupcijai lygį (toliau – AKL) Ministerijoje
|
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją |
2023-12-31 |
Nustatytas AKL |
2.1.3. Užtikrinti (koordinuoti) AKL Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos, Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Žemės ūkio ministerijos, Valstybinėje augalininkystės tarnyboje prie Žemės ūkio ministerijos ir Žuvininkystės tarnyboje prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nustatymą |
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją |
2022-12-31 |
Įvertinti AKL nustatymo rezultatai ir pateikti pasiūlymai nurodytų įstaigų vadovams dėl korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonių diegimo ir įgyvendinimo jų įstaigose
|
2.2. UŽDAVINYS. Vykdyti antikorupcinį švietimą Ministerijoje |
|||
Priemonės |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Priemonės vertinimo kriterijai |
2.2.1. Organizuoti korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo mokymus darbuotojams, didesnį mokymų skaičių skiriant darbuotojams, atsakingiems už korupcijos prevenciją, teisės aktų antikorupcinį vertinimą, viešuosius pirkimus ir ūkio subjektų priežiūrą |
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją
Ministerijos padalinys, atsakingas už personalo funkcijų valdymą
|
Pagal poreikį |
Suorganizuoti mokymai įvairiomis aktualiomis korupcijos prevencijos temomis |
2.2.2. Organizuoti diskusiją, skirtą įstaigų prie Ministerijos, viešųjų įstaigų, valstybės įmonių ir akcinių bendrovių atstovams, atsakingiems už korupcijos prevenciją |
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją
|
Pagal poreikį |
Suorganizuoti susitikimai korupcijos prevencijos klausimais |
2.3. UŽDAVINYS. Sklandžiai įgyvendinti korupcijos prevencijos programą ir užtikrinti užsibrėžtų tikslų tęstinumą |
|||
2.3.1. Atlikti Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių plano pakeitimus |
Ministerijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją |
2023-12-31 |
Patvirtintas Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planas 2024–2025 m. |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-201, 2021-03-31, paskelbta TAR 2021-04-08, i. k. 2021-07380
Dėl žemės ūkio ministro 2020 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-71 „Dėl Žemės ūkio ministerijos 2020-2025 metų antikorupcinės programos patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-149, 2022-03-03, paskelbta TAR 2022-03-03, i. k. 2022-04244
Dėl žemės ūkio ministro 2020 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 3D-71 „Dėl Žemės ūkio ministerijos 2020–2025 metų antikorupcinės programos patvirtinimo“ pakeitimo