Suvestinė redakcija nuo 2018-01-13 iki 2018-05-22
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-11-25, i. k. 2016-27454
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl NAUJAI ĮSTEIGTŲ vaikų dienos centrų VEIKLOS projektų finansavimo 2017–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo komisijos sudarymo
2016 m. lapkričio 24 d. Nr. A1-627
Vilnius
Įgyvendindama Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, įgyvendinimo priemonių plano 1.3 priemonę „Plėsti vaikų dienos centrų savivaldybėse veiklą, teikiant nestacionarias dienos socialinės priežiūros paslaugas vaikams ir šeimoms“:
1. T v i r t i n u Naujai įsteigtų Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2017–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):
Jūratė Sinkevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);
Jolanta Sakalauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vedėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);
Jurgita Liaugminė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);
Aurelija Mineikaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretoriaus pavaduotoja);
Evelina Firaitė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams skyriaus vedėja;
Daiva Junevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;
Rūta Pabedinskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;
Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;
Agnė Uogintienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2016 m. lapkričio 24 d. įsakymu
Nr. A1-627
NAUJAI ĮSTEIGTŲ VAIKŲ DIENOS CENTRŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2017–2018 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Naujai įsteigtų vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2017–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato naujai įsteigtų vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2017–2018 metais atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus, projektų turinio reikalavimus, paraiškų teikimą, projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimą, lėšų skyrimą projektams, projektų vykdymą ir kontrolę, projektų įgyvendinimo kriterijus.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Naujai įsteigtas vaikų dienos centras – vaikų dienos centras, kuris paraiškos teikimo dieną veiklą vykdo ne ilgiau kaip vienerius metus.
2.2. Nuolatinis vaikų dienos centro lankytojas – vaikas, kuris reguliariai lankosi vaikų dienos centre ir kuriam teikiamos dienos socialinės priežiūros paslaugos ne trumpiau kaip 3 mėnesius per kalendorinius metus.
2.3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme ir Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-609 „Dėl Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijos).
3. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma:
3.1. paraiškų priėmimo pradžia ir terminas (ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo skelbimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);
4. Konkurso tikslas – skatinti vaikų dienos centrų plėtrą ir jų veiklą, konkurso būdu finansuojant naujai įsteigtų vaikų dienos centrų atrinktus projektus.
5. Galimi pareiškėjai – vaikų dienos centrai, kaip jie apibrėžti Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijose, kurie yra naujai įsteigti ir paraiškos teikimo dieną veiklą vykdo ne ilgiau kaip vienerius metus (toliau – Pareiškėjas). Konkurse negali dalyvauti vaikų dienos centrai, kurie jau yra teikę paraiškas dalyvauti Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurse ir yra gavę finansavimą 2016 metais.
6. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 14 500 Eur (keturiolika tūkstančių penki šimtai eurų).
61. Konkursui numatytas biudžetas yra tvirtinamas Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.3.2 papunktyje.
Papildyta punktu:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
II SKYRIUS
FINANSAVIMO PRIORITETAI
III SKYRIUS
PROJEKTŲ TURINIO REIKALAVIMAI
9. Paraiškose turi būti nurodoma:
9.6. projekto tikslinė grupė: amžiaus grupė, nuolatinių vaikų dienos centrų lankytojų skaičius (jei tokie yra paraiškos teikimo dieną);
9.9. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant išlaidų rūšis, lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų asignavimų;
9.10. Pareiškėjo veiklą užtikrinantys ištekliai:
9.10.1. projekto vadovo, vykdytojo ir buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) ar už buhalterinę apskaitą atsakingo asmens, savanorių bei kitų specialistų, dalyvaujančių įgyvendinant projektą, kompetencija, išsilavinimas, kvalifikacija, darbo patirtis ir vaidmuo įgyvendinant projektą;
IV SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS
10. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
10.1. socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo, sociokultūrinių ir kitų su vaiko ugdymu, jo teisių apsauga, integracija į šeimą, visuomenę susijusių paslaugų (socialinių, higienos įpročių formavimas, pagalba ruošiant pamokas ir kt.) teikimas;
10.4. socialinės ir psichologinės ar krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas, laisvalaikio užimtumo organizavimas;
11. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
12. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
13. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:
13.1. Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties, statuto ar kt.) kopiją, patvirtintą Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu;
13.2. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, kopiją;
13.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą arba jo kopiją;
13.4. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;
13.5. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą juridinio asmens antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu;
13.6. savivaldybės, kurios teritorijoje Pareiškėjas vykdys veiklą, raštą apie savivaldybės prisidėjimą ar neprisidėjimą prie naujai įsteigto vaikų dienos centro veiklos (suteiktas patalpas, patalpų išlaikymo bei kitų komunalinių išlaidų apmokėjimą, naujai įsteigtame vaikų dienos centre finansuojamų pareigybių skaičių ir kitas išlaidas), nurodant tokio prisidėjimo vertę ir patvirtinimą apie Pareiškėjo vykdomą veiklą tos savivaldybės teritorijoje;
13.7. dokumentus (pvz., garantinius raštus), įrodančius papildomą projekto finansavimą (ne mažesnį kaip 10 procentų lėšų nuo viso projekto vertės, iš savo ar kitų teisėtų finansavimo šaltinių) (jei yra);
13.8. projekto vadovo ir vykdytojo, buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens), ar už buhalterinę apskaitą atsakingo asmens, savanorių kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą įrodančius dokumentus;
13.9. darbuotojų (socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo ir kitų), tiesiogiai dirbančių su vaikais, gyvenimo aprašymus, išsilavinimą ir (ar) kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus;
14. Pareiškėjas gali pateikti daugiau negu vieną paraišką, kai planuoja veiklas vykdyti kelių savivaldybių / seniūnijų / gyvenamųjų vietovių teritorijose. Šiose paraiškose nurodyti naujai įsteigti vaikų dienos centrai ir projektuose nurodytų veiklų vykdymo teritorijos negali sutapti. Kitu atveju bus vertinama tik pirmoji (anksčiausiai pateikta) paraiška.
15. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 13 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir Pareiškėjo antspaudu (jeigu Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.
Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.
Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais vertimais į lietuvių kalbą, pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos.
16. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į Ministeriją adresu Vilnius, A. Vivulskio g. 11. Ant voko būtina užrašyti „Naujai įsteigtų vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2017–2018 metais atrankos konkursui“. Taip pat turi būti nurodytas tikslus Pareiškėjo pavadinimas ir adresas.
17. Paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip Ministerijos skelbime apie Konkursą nurodyta paskutinė paraiškų pateikimo data. Tiesiogiai į Ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną iki nustatytos Ministerijos darbo dienos pabaigos.
18. Gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos Konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir paraiškai suteiktas numeris, skelbiama Ministerijos interneto svetainėje per 7 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Ministerijoje dienos.
19. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienerius metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
20. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir lėšos jiems negali būti skiriamos, jei:
20.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
20.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
20.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams ir (ar) valstybės tarnautojams, Komisijos nariams;
20.5. Pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;
20.6. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
VI SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais ir kitais teisės aktais.
24. Komisijos sekretorius:
24.3. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 37 punkte nurodytus kriterijus;
24.4. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo Pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
24.5. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas Konkurso organizavimui svarbias aplinkybes;
24.6. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;
24.7. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 47 punkte pirmoje pastraipoje nurodytu atveju informuoja Pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, renka Pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
24.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų priėmimo–perdavimo aktų ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;
25. Komisijos pirmininkas, narys ar Komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:
25.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);
25.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; Konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra Konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su Konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);
25.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti Konkurso eigą ir (ar) rezultatus;
26. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar Komisijos sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.
Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) Komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
27. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
28. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
29. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu Komisijos nariams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
31. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
32. Per pirmąjį Komisijos posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti Konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo ir viešųjų bei privačiųjų interesų konflikto vengimo.
Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio nario vertintą projektą vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.
33. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 32 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su Konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.
34. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
35. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.
Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS IR PROJEKTŲ VERTINIMAS
37. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:
37.3. Pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;
37.4. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatų 5 punkte išvardintų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
37.5. Pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį;
37.6. pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir Nuostatų 13 punkte reikalaujamų dokumentų skaičius;
37.7. visi paraiškos egzemplioriai ir prie jų pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti eilės tvarka;
38. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.
Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 13 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame Komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti Pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.
39. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:
39.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatų 5 punkte išvardytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
39.4. Pareiškėjas Konkurso skelbime ir (ar) Komisijos nustatytu laiku nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus ir (arba) pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;
39.5. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;
40. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.
Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba paskirstyti paraiškas vertinti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.
41. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.
42. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:
42.3. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;
43. Komisijos narys, vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba lėšų neskirti, jei tai neatitinka Nuostatuose numatytų tikslų.
44. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Didžiausias
galimas paraiškos įvertinimas – 45 balai. Lėšas siūloma skirti tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų, tačiau ne mažiau kaip 20 balų, ir kuriems užteko Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą ir finansavimas jiems skiriamas Nuostatų 50 punkte nustatyta tvarka. Projektai, surinkę mažiau negu 20 balų, nefinansuojami.
45. Jei pateikti projektai pagal turinį įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidoms nebus prašoma valstybės biudžeto lėšų arba šioms išlaidoms prašomų padengti valstybės biudžeto lėšų procentinė dalis bus mažesnė. Jei projektai įvertinami vienodai ir šiuo aspektu, pirmenybė teikiama projektui, kuriame numatyta įtraukti daugiau nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų. Jei projektai įvertinami vienodai ir šiuo aspektu, pirmenybė teikiama projektui, kuriam įgyvendinti numatyta skirti didesnę dalį (procentine išraiška) savo ar kitų šaltinių lėšų.
46. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.
Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.
47. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamentas raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, o Pareiškėjas ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą ir veiklų planą, nurodo, kokiu mastu bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia Ministerijai.
Gavęs Pareiškėjų patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.
Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina Pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria Pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.
Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems Pareiškėjų dokumentams, Komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių Pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.
48. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp Pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudaroma ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.
49. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda Departamentui po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 47 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos.
Perdavimas įforminamas Ministerijos ir Departamento padalinių vadovų, atsakingų už Konkurso koordinavimą, pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.
50. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams. Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti Pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.
Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl Pareiškėjo kaltės per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą, Ministerija ar Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.
51. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar kurių projektams neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.
VIII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ
53. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.
Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už ne didesnes nei įprastas rinkos kainas, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.
54. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., Pareiškėjai privalo pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Departamento sąskaitą, nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą.
Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
55. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
56. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:
56.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų; biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių steigėja arba dalininkė yra valstybė ir (ar) savivaldybė, negali numatyti projekto administravimo išlaidų):
56.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
56.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:
56.2.1. darbuotojų (socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo ir kitų), tiesiogiai dirbančių su vaikais, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;
56.2.2. nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų maitinimui organizuoti (ne daugiau kaip 2 Eur vienam asmeniui per dieną);
56.2.4. ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vadovui, vykdytojui ar už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui per mėnesį), pašto) išlaidos;
56.2.5. išlaidos kanceliarinėms prekėms, susijusioms su projektu, įsigyti (projekto vadovui, vykdytojui ar už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui);
56.2.6. komandiruočių, išskyrus tarptautines, išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) projekto vadovui, vykdytojui ar už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui;
56.2.7. išlaidos paslaugoms, teikiamoms pagal atlygintinų paslaugų sutartis ar autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą (ne daugiau kaip 25 Eur už 1 val.);
56.2.8. vaikų atvykimo į vaikų dienos centrą ir grįžimo į namus transporto išlaidos (visuomeninio transporto priemonių bilietų, vaikų dienos centrui priklausančio ar nuomojamo automobilio degalų išlaidos);
56.2.9. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;
57. Netinkamos finansuoti išlaidos:
57.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūros išlaidoms apmokėti;
57.4. susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu, iki pateikiant paraišką Ministerijai ir sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;
57.6. ilgalaikiam turtui, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
58. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
59. Pareiškėjas privalo informuoti Ministeriją ir Departamentą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti Pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis Pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
60. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Ministerijai ir Departamentui, atnaujinamas sustabdytų lėšų pervedimas. Lėšos už laikotarpį, kai veikla nebuvo vykdoma, neskiriamos.
61. Norėdamas patikslinti sąmatą, Pareiškėjas Departamentui raštu turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.
Departamentas, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo Pareiškėjo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai Pareiškėją informuoja raštu. Gavęs leidimą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo Departamento rašto, kuriuo leidžiama tikslinti projekto išlaidų sąmatą, gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.
62. Prašymai tikslinti sąmatą gali būti teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
621. Ministerija, Konkursui skyrusi papildomų lėšų, neskelbdama naujo konkurso, per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti papildomų lėšų priėmimo dienos apie tai informuoja Pareiškėjus, kurių pateiktiems projektams skirtas finansavimas, nurodo Ministerijos Konkursui skirtų papildomų lėšų dydį ir paprašo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą. Lyginamąją projekto išlaidų sąmatą bei patikslintą priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą Pareiškėjas turi raštu pateikti Ministerijai per 5 darbo dienas nuo Ministerijos nurodymo gavimo dienos. Papildomos lėšos skiriamos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu.
Jei Pareiškėjai nepateikia patikslintų sąmatų bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planų arba pateikus minėtus dokumentus ir skyrus papildomą finansavimą projektams lieka nepanaudotų lėšų, Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, Ministerijos papildomai skirtos lėšos eilės tvarka gali būti skirtos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.
Papildyta punktu:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
63. Pareiškėjas privalo:
63.1. su paslaugų tiekėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;
63.2. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;
63.3. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama su projekto įgyvendinimu, skirtų lėšų panaudojimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;
63.4. ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.
64. Departamentas Pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.
65. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs Pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
66. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėju, kai:
67. Ministerija ir (ar) Departamentas, nustatę ar turintys pagrįstų įtarimų, kad Pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja Pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Ministeriją ir Departamentą, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Ministerija ir (ar) Departamentas, įvertinęs iš Pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei Pareiškėjas neinformuoja Ministerijos ir (ar) Departamento, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Ministerija ir (ar) Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai Pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
68. Departamentas kiekvieno ketvirčio projekto įgyvendinimo ataskaitą (toliau – įgyvendinimo ataskaita), projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 21 d., o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 28 d.
Įgyvendinimo ataskaitose projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 70 punkte nurodytą projekto įgyvendinimo kriterijų. Įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis susiduria Departamentas, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir Pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.
69. Ministerijai ir (arba) Departamentui nustačius, kad Pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, Pareiškėjas privalo jas grąžinti Ministerijai arba Departamentui per jų nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš Pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
IX SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS
71. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projektų finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2018 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2018 m. gruodžio 31 d. Prašydamas pratęsti finansavimą, Pareiškėjas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Ministerijai pateikia:
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
71.2. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;
71.4. detalią sąmatą, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų asignavimų, reikalingų projektui įgyvendinti, kitiems metams (Nuostatų 4 priedas);
71.6. savivaldybės, kurios teritorijoje Pareiškėjas vykdys veiklą, raštą apie savivaldybės prisidėjimą ar neprisidėjimą prie naujai įsteigto dienos centro veiklos (suteiktas patalpas, patalpų išlaikymo bei kitų komunalinių išlaidų apmokėjimą, naujai įsteigtame vaikų dienos centre finansuojamų pareigybių skaičių ir kitas išlaidas) nurodant tokio prisidėjimo vertę ir patvirtinimą apie Pareiškėjo vykdomą veiklą tos savivaldybės teritorijoje;
72. Ministerija, gavusi Nuostatų 71 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą gavimo dienos apie gautus prašymus (elektroniniu paštu) informuoja Komisiją ir Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamentą bei Departamentą.
73. Prašymus pratęsti projektų finansavimą svarsto Komisija.
Komisija, gavusi visus Nuostatų 71 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą pateikimo termino dienos įvertina projektų veiklos I–III ketvirčių ataskaitų duomenis, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą su projekto vykdymu susijusią turimą informaciją.
Kai svarstomas klausimas dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams, Komisija, gavusi visus Nuostatų 71 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo metinių veiklos ir finansinės ataskaitų gavimo dienos įvertina metines veiklos ir finansinę ataskaitas, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą su projekto vykdymu susijusią turimą informaciją.
Jei Komisijai vertinant projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinančiais metais kyla neaiškumų, Komisija privalo paprašyti projekto vykdytojo pateikti (patikslinti) atitinkamą informaciją, prašyme nurodydama ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą informacijai pateikti. Gavusi prašomą informaciją, Komisija ją įvertina ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo. Jei projekto vykdytojas per Komisijos nurodytą terminą ar jos nustatyta forma nepateikia prašomos informacijos, projekto vykdytojo prašymas toliau nesvarstomas.
Komisija, per šiame punkte nustatytą terminą įvertinusi projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinančiais metais, raštu pateikia siūlymus Ministerijos kancleriui dėl finansavimo skyrimo projektams ateinančių metų I ketvirčiui, o gavusi metinę veiklos ataskaitą, – dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams.
Kartu su siūlymais dėl projektų finansavimo pratęsimo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui projekto vykdytojų einamųjų metų I–III ketvirčių veiklos ataskaitų (kai svarstomas klausimas dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams, pateikiami metinių veiklos ir finansinės ataskaitų įvertinimai) įvertinimą, kuriame nurodoma, ar projektas atitinkamais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, o kai sprendžiamas klausimas dėl finansavimo skyrimo projektui ateinančių metų I ketvirčiui, taip pat nurodoma, ar projekto vykdytojas įgyvendino ne mažiau kaip 80 proc. visų tiems kalendoriniams metams suplanuotų rodiklių (veiklų), kartu nurodant konkretų rodiklių (veiklų) pasiekimo procentą.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
74. Ministerijos kancleris per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl projekto finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.
Projekto finansavimas gali būti pratęsiamas tik tuo atveju, kai nustatoma, kad projektas einamaisiais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, o kai finansavimas skiriamas ateinančių metų I ketvirčiui, – kad projekto vykdytojas taip pat įgyvendino ne mažiau kaip 80 proc. visų tiems kalendoriniams metams suplanuotų rodiklių (veiklų).
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
75. Priimtas sprendimas dėl finansavimo pratęsimo su Pareiškėju gali būti pakeistas pasikeitus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui ir (ar) kitiems teisės aktams, pagal kuriuos skiriami valstybės biudžeto asignavimai šiai veiklai vykdyti.
751. Komisijos sekretorius Pareiškėjus raštu informuoja apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių projektai buvo atmesti ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant prašymų netenkinimo ar atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.
Papildyta punktu:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
76. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) su Pareiškėju pasirašoma per 10 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos.
Nesudarius naujos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (papildomo susitarimo dėl jau sudarytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) per šiame punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, Komisija teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšas.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
78. Pareiškėjai, teikdami Departamentui ketvirčio ir metinę įgyvendinimo ataskaitas, jose turi nurodyti projekto veiklų reikšmes pagal Nuostatų 70 punkte išvardintus įgyvendinimo kriterijus.
79. Pareiškėjas turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją, Pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšas skyrė Ministerija.
80. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
81. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę įgyvendinimo ataskaitą ir lėšų panaudojimo tinkamumą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšos.
82. Ministerija ir Departamentas turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
Priedų pakeitimai:
A1-627 nuostatų 4 priedas
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-19, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00499
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-627 „Dėl Naujai įsteigtų vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2017–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo komisijos sudarymo“ pakeitimo