Suvestinė redakcija nuo 2016-05-07 iki 2017-04-07
Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-02-09, i. k. 2016-02525
BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 28 d.
Nr. T-1
Biržai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Biržų rajono savivaldybės
tarybos 2016 m. sausio 28 d.
sprendimu Nr. T-1
BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ
SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Biržų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-75, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-05-06, i. k. 2016-11386
2. NVŠ lėšos skiriamos Biržų rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-75, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-05-06, i. k. 2016-11386
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ APKAIČIAVIMO IR SKYRIMO PRINCIPAI
4. Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas rekomenduojamas dydis yra 15 eurų per mėnesį.
6. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių (ne daugiau 15 mokinių vienoje programos grupėje) ir programos trukmę.
7. Tuo atveju, kai pagal Aprašo 4–6 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus didesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo gauta NVŠ lėšų suma, tai: mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas dydis eurais per mėnesį bus mažinamas, bet ne daugiau nei 1/3 nuo 15 eurų.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-75, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-05-06, i. k. 2016-11386
8. Tuo atveju, kai pagal Aprašo 4–6 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas, bet ne daugiau nei 1/3 nuo 15 eurų.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-75, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-05-06, i. k. 2016-11386
9. Visos valstybės lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikiami teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.
10. Lėšas švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos skyriaus, vykdančio švietimo funkcijas, (toliau – Skyrius) pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu kartą per ketvirtį.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
13. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
13.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
14. Lėšų negalima naudoti:
14.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI IR NVŠ PROGRAMOMS
15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:
15.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
16. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
17. Naujų švietimo teikėjo atitiktis Aprašo 15 punkte numatytiems reikalavimams nustatoma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų patvirtinta tvarka, naudojantis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.
18. Jei švietimo teikėjo atitiktis reikalavimams vienoje savivaldybėje jau buvo patvirtinta ir ŠMIR yra tai patvirtinanti žyma, Biržų rajono savivaldybėje ji taip pat pripažįstama be papildomo vertinimo.
19. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695, nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena programa turi turėti unikalų KTPPR kodą.
V SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
22. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 15–18 punktų numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (4 priedas).
24. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. Naujos NVŠ programos esant poreikiui gali būti vertinamos kas pusmetį.
26. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiamą.
27. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
28. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir pateikia Skyriui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus, pavardes, mokinio pažymėjimo numerius. Per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Skyriaus atsakingas asmuo turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.
29. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
30. Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu kas ketvirtį perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
31. NVŠ teikėjas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.
VI SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
33. Pasibaigus ketvirčiui, per 15 dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė Savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.
34. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas Savivaldybės NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą Nr. LT724010041300020052 iki einamųjų metų gruodžio 25 d.
36. Pasibaigus ketvirčiui, per 15 dienų Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui pateikia formą Nr. 2 (Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465).
37. Pasibaigus ketvirčiui, per 20 dienų Savivaldybės administracijos Biudžeto skyrius Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 (Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
40. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų po pamokų. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose bei tam tikslui pritaikytose erdvėse.
41. Savivaldybės NVŠ lėšos skiriamos NVŠ teikėjams kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems tikslams ir naudojamos neformaliojo vaikų švietimo programoms įgyvendinti vadovaujantis Aprašo nuostatomis.
42. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.
43. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
Biržų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
LAISVASIS MOKYTOJAS
DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė
|
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra) |
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai
____________ _____________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA
I. |
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ |
||||||||||
1. |
Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo) |
|
|||||||||
2. |
Juridinis statusas |
□ Biudžetinė įstaiga □ Viešoji įstaiga □ Asociacija □ laisvasis mokytojas □ Kita |
|||||||||
3. |
Juridinio asmens kodas |
|
|||||||||
4. |
Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris |
|
|||||||||
5. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.) |
|
|||||||||
6. |
Adresas |
|
|||||||||
7. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
8. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
9. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||||
II. |
INFORMACIJA APIE VADOVĄ |
||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||||
2. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
3. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
III. |
INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS |
||||||||||
|
|
||||||||||
IV. |
NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA |
|
|||||||||
1. |
NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas) |
☐ TAIP
|
|||||||||
Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos |
☐ Pateikta |
||||||||||
2. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai |
☐ TAIP |
|||||||||
3. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais |
☐ TAIP |
|||||||||
4. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
☐ TAIP |
|||||||||
5. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
☐ TAIP |
|||||||||
|
VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS |
||||||||||
1. |
Teikėjas įgyvendina NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
2. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
3. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
V. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS |
|
|||||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|
|||||||||
|
|
||||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||||
1. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
2. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas
A. V.
|
__________________________
(vardas, pavardė)
|
_____________________________
(parašas) |
Biržų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS
|
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. Teisinis pagrindas |
1.1. Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
|
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei |
|
2.3. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui |
|
|
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas |
|
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus |
|
|
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
|
|
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
|
|
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
|
|
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
|
|
__________________________
(vertintojo vardas, pavardė) |
_____________________________
(parašas) |
Biržų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
|
|
||||||||
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas
|
El. paštas |
Rekomenduoja/ bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
2) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
|
||||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
Mažiausiai 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius
|
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
|||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.) |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1. 1.1.
1.
1.
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
||
atitinka |
Iš dalies atitinka |
neatitinka |
|||
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
|
|
1.2. Principai | Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
|
|
|
1.3. Tikslas | NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
|
|
|
1.4. Uždaviniai | Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
|
|
|
|
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
|
|
||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
|
|
2.2. Metodai | Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos | Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
|
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
|
|
4.2. Grupės dydis | Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
|
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai | Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
|
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) | Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas | Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
|
|
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
|
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
|
|
||
6.2. mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
|
|
|
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės | Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________
(vertintojo vardas, pavardė) |
_______________
(parašas) |
Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
6 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA
Savivaldybė .........................
Švietimo teikėjo pavadinimas .........................
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
KTPRR kodas |
Vaikų skaičius (einamųjų metų gruodžio 31 d.) |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
Pakeitimai:
1.
Biržų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-75, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-05-06, i. k. 2016-11386
Dėl savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-1 „Dėl Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo