Suvestinė redakcija nuo 2024-06-28

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-09-02, i. k. 2021-18641

 

Nauja redakcija nuo 2024-06-28:

Nr. 4-358, 2024-06-27, paskelbta TAR 2024-06-27, i. k. 2024-11765

 

 

LiETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL finansinės priemonės „STARTUOK“, FINANSUOJAMOS EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO LĖŠOMIS, schemos patvirtinimo

 

2021 m. rugsėjo 2 d. Nr. 4-970

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius,

t v i r t i n u  Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                        Aušrinė Armonaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d.

įsakymu Nr. 4-970

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2024 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. 4-358

redakcija)

 

finansinės priemonės „startuok“, FINANSUOJAMOS EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO LĖŠOMIS, SCHEMA

 

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315.

1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 d. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795.

1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo.

1.5. 2022–2030 metų  ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų  ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“.

1.6. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ aprašas,
patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 4-889 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ aprašo patvirtinimo“.

1.7. 2016 m. balandžio 15 d. Fondų fondo „Verslo finansavimo fondas“ finansavimo sutartis Nr. J07-FM-F-01-0001/1S-23/8-35 (toliau – Verslo finansavimo fondo sutartis), sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – Paskolos davėjas arba INVEGA).

1.8. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360 (toliau – Inovacijų skatinimo fondo sutartis), sudaryta tarp Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Finansų ministerijos ir INVEGOS.

2.

 

Finansinei priemonei „Startuok“, finansuojamai Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, (toliau – Priemonė) skiriama finansavimo suma

52 240 000 (penkiasdešimt du milijonai du šimtai keturiasdešimt tūkstančių) eurų (įskaitant valdymo mokestį INVEGAI), iš jų 35 290 000 (trisdešimt penki milijonai du šimtai devyniasdešimt tūkstančių) eurų Fondų fondo „Verslo finansavimo fondas“ lėšų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF)) ir grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų; 16 950 000 (šešiolika milijonų devyni šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ ERPF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų.

3.

Priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė

Tiesioginės paskolos (toliau – Paskolos) pagal Schemą teikiamos Reglamento (ES) 2023/2831 ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu.

4.

Vartojamos sąvokos

4.1. Finansinės technologijos – technologijomis grindžiamos finansinės inovacijos, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai įmonės vystomomis technologijomis naudojasi ne pati įmonė, bet jos klientai – kitos finansų įstaigos, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais.

4.2. Socialinio poveikio projektas – tai projektas, pagal kurį verslininko ar įmonės pelno siekimas siejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais.

4.3. Kitos Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Reglamente (ES) 2023/2831, Lietuvos Respublikos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, integracijos į visuomenę koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 129/518 „Dėl Asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, integracijos į visuomenę koncepcijos patvirtinimo“,  Socialinės aprėpties didinimo
2020–2023 metų veiksmų plane, patvirtintame
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-791 „Dėl Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“.

5.

Paskolos davėjas

INVEGA, kuriai Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Finansų ministerija Verslo finansavimo fondo sutartimi ir Inovacijų skatinimo fondo sutartimi pavedė įgyvendinti Priemonę teikiant Paskolas tiesiogiai Paskolų gavėjams.

6.

Paskolos gavėjai

6.1. Paskolos teikiamos:

6.1.1. ne ilgiau kaip trejus metus veikiančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, verslininkams, kaip jie suprantami pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedą, ir kurie atitinka SVV įstatymo 3 arba 4 straipsniuose nurodytas sąlygas ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas; 

6.1.2. ne ilgiau kaip penkerius metus veikiančioms socialinio poveikio projektus vykdančioms arba ketinančioms vykdyti labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, verslininkams, kaip jie suprantami pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedą, kurie atitinka SVV įstatymo 3 arba 4 straipsniuose nurodytas sąlygas ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas;

6.1.3. ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. įsteigtoms ir ne ilgiau kaip penkerius metus veikiančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, verslininkams, kaip jie suprantami pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedą, kurie atitinka SVV įstatymo 3 arba 4 straipsniuose nurodytas sąlygas, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas ir kurių dalyvis (akcininkas, narys, dalininkas) arba savininkas yra Ukrainos pilietis ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo;

6.1.4. ne ilgiau kaip trejus metus veikiančioms vidutinėms įmonėms, kurios atitinka SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytas sąlygas ir kurioms gali būti suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas;

6.1.5. ne ilgiau kaip penkerius metus veikiančioms socialinio poveikio projektus vykdančioms arba ketinančioms vykdyti vidutinėms įmonėms, kurios atitinka SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytas sąlygas ir kurioms gali būti suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas;

6.1.6. ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. įsteigtoms ir ne ilgiau kaip penkerius metus veikiančioms vidutinėms įmonėms, kurios atitinka SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytas sąlygas ir  kurių dalyvis (akcininkas, narys, dalininkas) arba savininkas yra Ukrainos pilietis ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo ir kurioms gali būti suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas.

6.2. Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo įmonės įregistravimo Juridinių asmenų registre arba verslininko individualios veiklos įregistravimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos datos iki paraiškos suteikti Paskolą (toliau – paraiška) pateikimo Paskolos davėjui datos. Kai Paskolos gavėjui Paskola teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis vertinamas pagal ilgiausiai veikiančią įmonių grupės įmonę (taikoma, jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei).

7.

Reikalavimai projektams

7.1. Paskola skiriama Paskolos gavėjo investicijoms ir (ar) apyvartinėms lėšoms (toliau – Projektas) finansuoti. Paskolos gavėjo investicijoms skirta paskola – tai tokia Paskola, kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visos Paskolos sumos, o likusi Paskolos dalis skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. Kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro mažiau kaip 51 proc. visos Paskolos sumos, laikoma, kad visa Paskola yra skirta apyvartiniam kapitalui finansuoti.

7.2. Projektas atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintas Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires.

7.3. Projektas negali daryti neigiamo poveikio lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.) horizontaliųjų principų įgyvendinimui.

7.4. Projektas turi nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir asmenų su negalia teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

8.

Paskolos gavėjų tinkamumo reikalavimai

 

8.1. Paskola gali būti teikiama, kai Paskolos gavėjas atitinka šias sąlygas:

8.1.1. Kai teikiamos Paskolos iki 25 000 (dvidešimt penkių tūkstančių) eurų – veikia ilgiau kaip vienerius metus (netaikoma Paskolų gavėjams, nurodytiems Schemos
6.1.3–6.1.6 papunkčiuose).

8.1.2. Veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą ir  įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą.

8.1.3. Atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje.

8.1.4. Kai Paskolos gavėjas yra juridinis asmuo, jam nėra iškelta bankroto ir (arba) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą ir (arba) jis nėra likviduojamas. Jei paskolos gavėjas yra verslininkas, jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą. 

8.1.5. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte.

8.1.6. Yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) finansinių ataskaitų už paskutinius dvejus finansinius metus rinkinį arba, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei dvejus metus, finansinių ataskaitų rinkinį už trumpesnį terminą, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis.

8.1.7. Nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri INVEGOS sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba), kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje,  Europos Komisijos buvo pripažinta  nesuderinama su ES vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba)  ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles.

8.1.8. Per paskutinius penkerius metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis Paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta Europos Sąjungos (toliau – ES) finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos; padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje; įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją, arba nustatyta, kad Paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą.

8.1.9. Per paskutinius penkerius metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu.

8.1.10. Nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (Tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“).

8.1.11. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios kreipiamasi finansavimo, nėra vykdoma žemės ūkio sektoriuje, kaip jis apibrėžtas 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 3 punkte, taip pat jis nevykdo žuvininkystės ir akvakultūros veiklos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo 2 straipsnio 1 ir 34 dalyse.

8.1.12. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios kreipiamasi finansavimo, nėra finansinė ir draudimo veikla pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red.
64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai šis Paskolos gavėjas vysto finansines technologijas.

8.1.13. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios kreipiamasi finansavimo, nėra ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių), distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos veikla.

8.1.14. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė.

8.1.15. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo yra ne mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 į nuosavą kapitalą įtraukus akcininkų, susijusių ir (ar) kitų trečiųjų asmenų Paskolos gavėjui suteiktas paskolas, subordinuotas INVEGOS paskolos (-ų) atžvilgiu (toliau – trečiųjų asmenų subordinuotos paskolos) (be trečiųjų asmenų subordinuotų paskolų nuosavas kapitalas turi būti teigiamas), skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatymo 3 straipsnyje. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, o pagal paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį yra didesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, Paskolos gavėjas privalo pateikti INVEGAI nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus).

8.1.16. Paskolos gavėjo ir (arba) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o Projektas INVEGOS yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikingumo lygio bei Projekto ekonominio pagrįstumo ir finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas INVEGOS  vidaus procedūrų tvarka.

8.1.17. Neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Rusijos Federacijos (toliau – Rusija), Baltarusijos Respublikos (toliau – Baltarusija), Rusijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos bei Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamų Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijų fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.

8.1.18. Nėra valstybės ir (ar) savivaldybių įmonė arba įmonė, kurioje 25 proc. ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 proc. ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė. 

8.1.19. Kai Paskolos gavėjas yra verslininkas, viso Projekto įgyvendinimo metu jis privalo turėti galiojantį verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą.

8.1.20. Veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra su eksportu susijusi veikla trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies c punkte ir Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies e punkte.

8.1.21. Veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra remiamas vietinių prekių naudojimas vietoje importuojamų prekių, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr.  651/2014 1 straipsnio 2 dalies d punkte ir Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies f punkte.

8.1.22. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir (arba) jis neatitinka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma Paskolų gavėjams, nurodytiems Schemos 6.1.46.1.6 papunkčiuose).

9.

Paskolos gavėjo, vykdančio socialinio poveikio projektus, papildomos specialiosios tinkamumo sąlygos

9.1. Kai Paskola teikiama Paskolos gavėjui, vykdančiam socialinio poveikio projektą, be Schemos 8.1 papunktyje nurodytų sąlygų, jis papildomai turi atitikti šias sąlygas:

9.1.1. teikia paslaugas ir (arba) gamina prekes, skirtas socialinėms reikmėms (socialinės globos įstaigoms, sveikatos priežiūros, senyvo amžiaus asmenims ar asmenims su negalia, socialiai pažeidžiamų asmenų integracijos, vaikų priežiūros ir kitoms panašaus pobūdžio reikmėms), arba

9.1.2. gamina prekes arba teikia paslaugas tokiu būdu, kad būtų pasiektas socialinio pobūdžio tikslas (socialinė ir (arba) darbinė integracija, suteikianti galimybę dirbti socialiai pažeidžiamiems asmenims).

9.2. Galimi Paskolos gavėjo, vykdančio socialinio poveikio projektą, verslo veiklos modeliai:

9.2.1. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas (toliau – SVV subjektas) savo veikloje įdarbina socialiai pažeidžiamus asmenis arba

9.2.2. SVV subjektas, vykdydamas veiklą, spręs visuomenės socialines problemas bent vienoje iš šių sričių:

9.2.2.1. biologinės įvairovės ir kraštovaizdžio apsaugos, gyvūnų globos;

9.2.2.2. kultūrinės veiklos ir visuomenės kūrybiškumo ugdymo, kultūros paslaugų prieinamumo plėtojimo;

9.2.2.3. ligų prevencijos, pacientų teisių gynimo ir tarpusavio pagalbos stiprinimo;

9.2.2.4. visuomenės sveikatinimo;

9.2.2.5. žmogaus teisių ir lygių galimybių gynimo ir užtikrinimo;

9.2.2.6. vaikų ir jaunimo švietimo ir ugdymo bei pensinio amžiaus žmonių neformalaus švietimo ir asmenybės ugdymo;

9.2.2.7. socialinių paslaugų, nustatytų Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, teikimo;

9.2.2.8. asmenų su negalia veiklos sąlygų gerinimo ir galimybių naudotis visuomenėje teikiamomis paslaugomis užtikrinimo;

9.2.2.9. asmenų su negalia, iš įkalinimo įstaigų grįžusių asmenų, asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, profesinės kvalifikacijos neturinčių asmenų, ilgalaikių bedarbių, nurodytų Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 25 straipsnio 5 punkte, pabėgėlių, užsieniečių, gavusių laikinąją apsaugą Lietuvos Respublikoje, mokymų ir reintegracijos į darbo rinką.

9.3. Paskolos gavėjo atitiktis Schemos 9.2 papunkčio sąlygoms bus nustatoma pagal Paskolos gavėjo verslo plane, kuris bus teikiamas Paskolos davėjui kartu su paraiška, pateiktą informaciją.

9.4. Paskolos gavėjo metinės pajamos iš ekonominės veiklos, kuria sprendžiamos socialinės problemos, ir (ar) įdarbinti socialiai pažeidžiami asmenys Paskolos sutarties, sudarytos tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo, (toliau – Paskolos sutartis) galiojimo metu turi sudaryti ne mažiau kaip 30 proc. visų Paskolos gavėjo  pajamų ir (ar) įdarbintų socialiai pažeidžiamų asmenų dalį įmonėje. Siekiant įvertinti atitiktį šiai sąlygai, po Paskolos panaudojimo termino pabaigos Paskolos gavėjas Paskolos davėjui Paskolos sutartyje nustatyta tvarka kartą per vienus metus turės teikti informaciją apie projekto įgyvendinimą, gaunamą pajamų dalį iš ekonominės veiklos, kuria sprendžiamos socialinės problemos, ir (ar) informaciją apie įdarbintus socialiai pažeidžiamus asmenis. Paskolos davėjui nustačius, kad Paskolos gavėjo metinės pajamos iš ekonominės veiklos, kuria sprendžiamos socialinės problemos, ir (ar) įdarbinti socialiai pažeidžiami asmenys sudaro mažiau kaip 30 proc. visų Paskolos gavėjo pajamų ir (ar) įdarbintų socialiai pažeidžiamų asmenų dalį įmonėje, Paskolos gavėjui bus taikoma 5 proc. suteiktos Paskolos dydžio bauda ir likusi Paskolos dalis bus perskaičiuojama palūkanų nuolaidą sumažinant iki 50 proc.

10.

Paskolos paskirtis ir jos teikimo sąlygos

10.1. Paskola skiriama Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolos sutartį.

10.2. Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti skirtos Paskolos teikiamos ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui, o Paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti skirtos Paskolos – ne ilgesniam kaip 36 mėnesių laikotarpiui, įskaitant ir atidėtą Paskolos grąžinimo terminą. Trumpesnė nei maksimalaus termino Paskola Paskolos gavėjui pagrįstai prašant ir sutinkant sumokėti Paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų pakeitimo mokestį gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo termino, jei neviršijami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3, 4 ir 5 dalyse ir (ar) Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje nurodyti dydžiai.

10.3. Paskolų gavėjams taikoma kintama metinė palūkanų norma, kuri nustatoma pagal tiesiogiai INVEGOS teikiamų paskolų kainodaros metodiką ir apskaičiuojama pagal INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintą palūkanų normos skaičiuoklę, kuri yra viešai skelbiama INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt.

10.4. Paskolos metinę palūkanų normą sudaro:

10.4.1. palūkanų marža, kuri priklauso nuo Paskolos gavėjo kredito rizikos reitingo, Paskolos užtikrinimo priemonių dydžio ir likvidumo, Paskolos grąžinimo termino bei Paskolos grąžinimo grafiko;

10.4.2. kintama palūkanų normos dalis – 6 mėnesių EURIBOR (kai EURIBOR neigiamas, jis prilyginamas nuliui).

10.5. Paskolų gavėjams, kurie nurodyti Schemos 6.1.1 ir 6.1.4 papunkčiuose, Paskolos metinei palūkanų normai taikoma 50 proc. nuolaida.

10.6. Paskolų gavėjams, nurodytiems Schemos 6.1.2, 6.1.3, 6.1.5 ir 6.1.6 papunkčiuose, Paskolos metinei palūkanų normai taikoma 70 proc. nuolaida.

10.7. Investicijų finansavimo atveju už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis materialusis ir (ar) nematerialusis turtas pirminiu įkeitimu yra įkeičiamas Paskolos grąžinimui užtikrinti. Tuo atveju, kai Paskolos davėjas, remdamasis Paskolos davėjo patvirtinta Užtikrinimo priemonių vertinimo metodika, įvertina, kad už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis materialusis ir (ar) nematerialusis turtas yra netinkamas Paskolos grąžinimo užtikrinimo būdas dėl jo mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jį įkeisti, Paskolos gavėjas Paskolos grąžinimui užtikrinti gali pasiūlyti įkeisti kitą, ne mažesnės nei už Paskolos lėšas įsigyjamo ilgalaikio materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto vertės, ilgalaikį materialųjį ir (ar) nematerialųjį turtą. Išimtiniais Paskolos davėjo nustatytais atvejais, kai už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis materialusis ir (ar) nematerialusis turtas yra netinkamas Paskolos grąžinimo užtikrinimo būdas dėl jo mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jį įkeisti, o Paskolos gavėjas neturi kito ilgalaikio materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto ar pasiūlytas turtas taip pat yra netinkamas Paskolos grąžinimo užtikrinimo būdas dėl jo mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jį įkeisti, prievolės įvykdymo užtikrinimas gali būti netaikomas. Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka Paskolos gavėjas.

10.8. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

10.9. Jei paskola Paskolos gavėjui buvo nepagrįstai išmokėta, nes Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus, ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo dėl paskolos suteikimo priėmimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti Paskolos davėjui visą nepagrįstai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dieną) ir su palūkanomis, nustatytomis Komisijos pranešime dėl dabartinių valstybės pagalbos susigrąžinimo palūkanų normų ir taikomų orientacinių bei diskonto normų, paskelbtų remiantis
2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 794/2004, įgyvendinančio Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2015/1589, nustatantį išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles, su visais pakeitimais 10 straipsniu (sprendimo dėl Paskolos suteikimo dieną), kurios skaičiuojamos nuo nepagrįstai išmokėtos Paskolos suteikimo Paskolos gavėjui dienos iki jos susigrąžinimo dienos.

10.10. Paaiškėjus, kad Paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, Paskolos gavėjas privalo grąžinti neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dienai) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, ir jei neteisėta arba nesuderinama pagalba buvo suteikta iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, vadovaudamasis Konkurencijos įstatymo 55straipsnio nuostatomis, Paskolos gavėjas privalo jam išmokėtą neteisėtos pagalbos arba nesuderinamos pagalbos sumą su visomis palūkanomis sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka, o jei neteisėta arba nesuderinama pagalba buvo suteikta iš ERPF lėšų, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą jam išmokėtą neteisėtos pagalbos arba nesuderinamos pagalbos sumą  su visomis palūkanomis, vadovaudamasis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.

11.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte

11.1. Įgyvendinant Projektą turi būti naudojamos ir privataus finansavimo lėšos.

11.2. Privataus finansavimo lėšos, skirtos Projektui finansuoti, negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir (ar) šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba.

11.3. Investicijų finansavimo atveju privatūs finansuotojai turi finansuoti ne mažiau kaip 20 proc. Projekto išlaidų (suma skaičiuojama be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas), tarp jų ne mažiau kaip 10 proc. Projekto išlaidų turi sudaryti paties Paskolos gavėjo nuosavos lėšos. Paskolos davėjo investicijoms finansuoti suteikiamos paskolos suma negali viršyti 80 proc. Projekto išlaidų (suma skaičiuojama be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas). Paskolos gavėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie Projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.

11.4. Privačiu finansuotoju gali būti Paskolos gavėjas ir (ar) Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar privatus juridinis asmuo, kuris prisideda prie Projekto įgyvendinimo.

11.5. Privataus finansuotojo investicijos į Projektą (apmokėtos Projekto išlaidos), kurios atliktos ne seniau kaip 3 mėnesiai iki paraiškos gauti Paskolą pateikimo Paskolos davėjui dienos, laikomos tinkamu privataus finansuotojo dalyvavimu Projekte.

12.

Netinkamos finansuoti išlaidos

12.1. Paskolos lėšos negali būti naudojamos:

12.1.1. Paskolos gavėjo išlaidoms, kurios nėra skirtos Projektui įgyvendinti;

12.1.2. Paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams finansų įstaigoms vykdyti ir Paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams perfinansuoti;

12.1.3. dividendams ir (ar) tantjemoms išsimokėti, kapitalui formuoti, savoms akcijoms supirkti, taip pat negali būti skirtos paskoloms grąžinti arba suteikti Paskolos gavėjo dalyviams ar kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, kitiems juridiniams asmenims įsigyti ar investuoti į juos ir (arba) finansiniam turtui įsigyti ir (ar) finansuoti. Finansinis turtas suprantamas kaip pinigai ir pinigų ekvivalentai, kitų įmonių vertybiniai popieriai, sutartinė teisė gauti pinigus ar jų ekvivalentus, išvestinės finansinės priemonės;

12.1.4. paraiškos Paskolai ir verslo plano parengimo išlaidoms padengti;

12.1.5. žemei įsigyti, kai skiriama daugiau kaip 10 proc. Paskolos lėšų sumos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 64 straipsnio 1 dalies b punkte;

12.1.6. nekilnojamajam turtui pirkti ir (arba) statyti, siekiant jį parduoti ar kitu būdu perleisti kitiems asmenims, įskaitant turto nuomą ir panaudą, o ne naudoti savo veikloje, taip pat investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamąjį turtą. Nekilnojamojo turto naudojimu savo veikloje laikoma tai, kad ne mažiau kaip 60 proc. įsigyjamo turto ketinama panaudoti Paskolos gavėjo ir su juo susijusių įmonių ekonominei veiklai vykdyti;

12.1.7. išlaidoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) arba finansuojamos iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ir (arba) kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų, jei visas lėšas kartu sudėjus su Paskolos lėšomis, išlaidos būtų finansuotos daugiau nei 100 proc. išlaidų vertės;

12.1.8. investicijoms, išvardytoms Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje;

12.1.9. atsiskaitymams su Rusijoje, Baltarusijoje, Rusijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje bei Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamose Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijose registruotais fiziniais ir (arba) juridiniais asmenimis.

13.

 

Finansavimo dydis vienam Paskolos gavėjui

 

13.1. Kai suteikiama Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti skirta Paskola, jos suma negali būti didesnė kaip 3 000 000 (trys milijonai) eurų.

13.2. Kai suteikiama Paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti skirta Paskola, jos suma negali būti didesnė kaip 200 000  (du šimtai tūkstančių) eurų.

13.3. Vienam Paskolos gavėjui suteikiamų Paskolų skaičius neribojamas, tačiau bet kuriuo metu iš Priemonės lėšų skirto finansavimo negrąžintų Paskolų likučių suma tam pačiam Paskolos gavėjui negali viršyti 3 000 000 (trijų milijonų) eurų ir Schemos 13.5 ir 13.6 papunkčiuose nurodytų dydžių.

13.4. Suteiktos Paskolos suma negali būti didinama.

13.5. Vienam Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.4–6.1.6 papunkčiuose, kuriam nereikšminga (de minimis) pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje.

13.6. Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, suteiktos Paskolos  suma pagal Schemą negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies a punkte, 4 ir 5 dalyse nustatytos sumos, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje.

14.

Dotacija ir jai keliami reikalavimai

14.1. Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, baigusiam įgyvendinti Projektą, gali būti skiriama dotacija – iki 20 proc. suteiktos Paskolos, skirtos investicijų finansavimui, sumos dalies nurašymui, neviršijant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte, 4 ir 5 dalyse nustatytų sumų.

14.2. Dotacija skiriama tik Paskolos gavėjo pasirinkimu, tai nurodžius paraiškoje gauti Paskolą. Paskolos davėjas priima sprendimą, kuriame nustato suteikiamos Paskolos ir galimos dotacijos dydžius. Paskolos suma į dotaciją konvertuojama (dalis Paskolos nurašoma) tik įgyvendinus Projektą. Projektas laikomas įgyvendintu, kai Paskolos gavėjas pateikia Paskolos davėjui Projekto įgyvendinimą patvirtinančius dokumentus, o Paskolos davėjas įvertina, kad Projektas yra tinkamai įgyvendintas.

15.

Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos  teikimas ir apskaičiavimas

15.1. Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, vadovaujantis Reglamento (ES)  Nr. 651/2014 22 straipsnio nuostatomis teikiama valstybės pagalba:

15.1.1. Visa Paskolos gavėjui teikiamos Paskolos suma yra laikoma valstybės pagalba.

15.1.2. Paskolos gavėjui skiriamos dotacijos suma, kaip nurodyta Schemos 14 punkte, laikoma valstybės pagalba ir derinama su Paskolos gavėjui teikiama Paskolos suma (be dotacijos dalies), kaip nurodyta  Reglamento (ES)  Nr. 651/2014 22 straipsnio 4 dalyje.

15.2. Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.4–6.1.6 papunkčiuose, vadovaujantis R
eglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba:

15.2.1. Nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis teikiant Paskolą išreiškiamas bendruoju subsidijos ekvivalentu (toliau – BSE), kuris apskaičiuojamas laikantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio nuostatų pagal formulę BSE = K x T x (N proc. + R – M proc.), kurioje:

BSE – nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis, išreikštas bendruoju subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną interneto svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html skelbiama orientacinė palūkanų norma, proc.;

R – 2008 m. sausio 19 d. Europos Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatyta marža, proc.;

M – Paskolos gavėjui taikoma metinė palūkanų norma pritaikius palūkanų nuolaidą, proc.

15.2.2. Palūkanos skaičiuojamos nuo visos Paskolos sumos įvertinus Paskolos dalių grąžinimą.

15.2.3. Visi Paskolų gavėjai, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, susieti bent vienos rūšies tarpusavio santykiais, nustatytais Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone (toliau – viena įmonė).

15.2.4. Apskaičiavus BSE, įvertinama, ar viena įmonė neviršys didžiausio galimo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje (300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį). Jeigu BSE viršija didžiausią galimą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, atitinkamai keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos, jeigu su tuo sutinka Paskolos gavėjas. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama.

15.3. Visi valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos apskaičiavimui naudojami skaičiai imami bruto (prieš mokesčius), kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalyje ir Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 5 dalyje.

15.4. Nereikšminga (de minimis) pagalba diskontuojama, taikant Europos Komisijos komunikate nustatytą diskonto dydį, iki suteikimo momentu esamos pagalbos vertės.

15.5. Teikiant valstybės pagalbą Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos 6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, pagalba gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba ir (ar) nereikšminga (de minimis) pagalba, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

15.6. Teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos 6.1.4–6.1.6 papunkčiuose, pagalba gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba ir (ar) nereikšminga (de minimis) pagalba, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnyje.

15.7. Jei Paskolos gavėjas, kuriam Paskola teikiama pagal Reglamentą (ES) 2023/2831, kreipiasi dėl suteiktos Paskolos termino pratęsimo, paskolos termino pratęsimas yra laikomas nereikšminga (de minimis) pagalba, kurios dydžiui įvertinti yra skaičiuojamas BSE, kaip nurodyta Schemos 15.2.1 papunktyje, ir Paskolos terminas tęsiamas tik tuo atveju, jei pakanka didžiausios galimos suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio likučio, kaip nurodyta Schemos 15.2.4 papunktyje.

16.

 

Stebėsena

 

16.1. Paskolos davėjas turės užtikrinti, kad Paskolos, teikiamos Paskolos gavėjams, nurodytiems Schemos
6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus, 22 straipsnio ir Schemos nuostatas. Paskolos davėjas  turės užtikrinti, kad Paskolos, teikiamos Paskolos gavėjams, nurodytiems Schemos 6.1.4–6.1.6 papunkčiuose, atitiktų Reglamento (ES)
2023/2831 ir Schemos nuostatas.

16.2. Paskolos davėjas  atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras).

17.

Skaidrumo reikalavimai

17.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta valstybės pagalba viršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų ribą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt (toliau – Valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainė) per 6 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos pagal Paskolos davėjo teikiamą mėnesio ataskaitą.

17.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Paskolos davėjas  ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Schemos 17.1 papunktyje nurodytoje svetainėje. 

18.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

18.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą dešimt metų nuo paskutinės Paskolos sutarties pasirašymo dienos, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalies ir  Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalies reikalavimais.

18.2. Asmens duomenų valdytojas – INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (+370 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenuapsauga@invega.lt, tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus ir iš kitų duomenų šaltinių surinktus, kaip nustatyta Schemoje, asmens duomenis:

18.2.1. Kai Paskolos gavėjas – verslininkas, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: Paskolos gavėjo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), gyvenamosios vietos adresas, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, pilietybė, informacija apie vykdomą pagrindinę ekonominę veiklą, galiojančio verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos išdavimo data ir numeris, faktinės veiklos vykdymo adresas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus, turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą, kreditingumo istoriją, valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis.

18.2.2. Kai Paskolos gavėjas – įmonė, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis.

18.2.3. Tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus ir  turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą.

18.2.4. Tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris.

18.3. INVEGA asmens duomenis, nurodytus schemos
18.2.1–18.2.4. papunkčiuose, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo
9–15 straipsniuose, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje, o duomenys, nurodyti Schemos 8.1.8 ir 8.1.9  papunkčiuose, tvarkomi vadovaujantis 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas), 2022/2434 II skirsnio nuostatomis.
INVEGA asmens duomenis tvarko vadovaudamasi INVEGA generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

18.4. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti Paskolos davėjo suteiktų Paskolų apskaitą, Paskolos davėjo suteiktų Paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti ir viešinti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (Paskolos gavėjo vardas, pavardė, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Registre, Valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje ir Paskolos davėjo interneto svetainėje, atlikti Paskolos davėjo  suteiktų Paskolų auditą, taip pat vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. Paskolos gavėjo (verslininko) ir Paskolos gavėjo (įmonės) kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų apklausas dėl Paskolos davėjo suteiktų Paskolų teisėtumo bei efektyvumo, kai rengiamos statistinės ataskaitos už suteiktas Paskolos davėjo Paskolas.

18.5. Jei Paskolos gavėjas nepateiks asmens duomenų, nurodytų Schemos 18.2.1–18.2.4 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti Paskolos gavėjo atitikties Schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami.

18.6. Paskolos davėjas  asmens duomenis perduos Lietuvos banko administruojamai Paskolų rizikos duomenų bazei. Paskolos davėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Paskolos davėjas  asmens duomenis pateikia atsakydamas į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus.

18.7. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susiję asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi ir saugomi dešimt metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos arba nuo sprendimo nesuteikti Paskolos dienos.

18.8. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

18.8.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

18.8.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

18.8.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

18.8.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

18.8.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

18.9. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei  mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

 

__________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-157, 2022-01-28, paskelbta TAR 2022-01-28, i. k. 2022-01406

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-547, 2022-04-05, paskelbta TAR 2022-04-05, i. k. 2022-07099

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-1020, 2022-10-03, paskelbta TAR 2022-10-03, i. k. 2022-20089

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-5, 2023-01-06, paskelbta TAR 2023-01-06, i. k. 2023-00364

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-335, 2023-06-23, paskelbta TAR 2023-06-23, i. k. 2023-12623

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-465, 2023-08-30, paskelbta TAR 2023-08-30, i. k. 2023-17085

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-358, 2024-06-27, paskelbta TAR 2024-06-27, i. k. 2024-11765

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“ pakeitimo