Suvestinė redakcija nuo 2017-09-01 iki 2018-12-31
Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-08-14, i. k. 2015-12309
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BRANDOS DARBO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2015 m. rugpjūčio 13 d. Nr. V-893
Vilnius
2. N u s t a t a u, kad brandos darbas pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Brandos darbo programą organizuojamas ir vykdomas nuo 2017–2018 mokslo metų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. V-893
BRANDOS DARBO PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Brandos darbo programos (toliau – Programa) paskirtis – apibrėžti brandos darbo sampratą, tikslus, uždavinius, struktūrą ir jo rengimą, mokinių ugdomas kompetencijas ir jų vertinimą.
2. Brandos darbas prilyginamas mokykliniam brandos egzaminui, tačiau jis nėra privalomo lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino atitikmuo.
II SKYRIUS
BRANDOS DARBO SAMPRATA, TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
4. Brandos darbas – vidurinio ugdymo programos baigiamosios (arba kitos, jei dalyko programa intensyvinama ir baigiama anksčiau) klasės mokinio (kelių mokinių) ilgalaikis darbas, rengiamas ugdymo procese. Brandos darbą galima rengti iš bet kurio individualaus ugdymo plano vidurinio ugdymo programos dalyko.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-491, 2017-06-15, paskelbta TAR 2017-06-20, i. k. 2017-10281
5. Brandos darbo tikslas – ugdyti(s), patikrinti ir įvertinti mokinio dalykines ir bendrąsias kompetencijas, įgytas mokantis pagal vidurinio ugdymo programą.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-491, 2017-06-15, paskelbta TAR 2017-06-20, i. k. 2017-10281
6. Brandos darbo uždaviniai:
6.1. sudaryti mokiniui galimybę laisvai pasirinkti geriausiai jo gebėjimus, poreikius ir interesus atitinkančią brandos darbo idėją (problemą, objektą, sumanymą), savarankiškai tyrinėti, analizuoti, sukurti ir pristatyti savo veiklos rezultatus;
III SKYRIUS
BRANDOS DARBO STRUKTŪRA IR JO RENGIMAS
7. Pagal veiklos pobūdį brandos darbo metu gali būti atliekamas tyrimas ar kuriamas produktas, pavyzdžiui, istorijos šaltinių analizė, gamtamoksliniai tyrimai, duomenų bazės kūrimas ir pan. Jei mokinys atlieka tyrimą, tuomet jo aprašymas laikomas brandos darbo aprašu. Kuriant produktą papildomai rengiamas brandos darbo aprašas.
9. Mokinys renkasi individualaus ugdymo plano dalyką, iš kurio rengs brandos darbą.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-491, 2017-06-15, paskelbta TAR 2017-06-20, i. k. 2017-10281
10. Brandos darbo idėją ar temą mokinys pateikia savarankiškai ar konsultuodamasis su brandos darbo vadovu.
11. Mokinys, pareiškęs norą rengti brandos darbą, grynina brandos darbo idėją, ją pristato brandos darbo vadovui, formuluoja brandos darbo temą, renka, analizuoja medžiagą, koreguoja, įgyvendina sumanymą (tiria, modeliuoja, kuria, gamina), konsultuojasi su darbo vadovu, rengiasi brandos darbo pristatymą, fiksuoja brandos darbo eigą, rengia aprašą. Iki brandos darbo pristatymo Brandos darbo vertinimo komisijai pristato brandos darbo aprašo projektą ir rezultatą brandos darbo vadovui, jei reikia, koreguoja aprašą ir rezultatą. Parengtą brandos darbo aprašą pateikia Brandos darbo vertinimo komisijai ir pristato brandos darbą.
12. Brandos darbo vadovas privalo supažindinti mokinius su brandos darbo vykdymo ir vertinimo reikalavimais. Prižiūri, stebi, analizuoja, fiksuoja ir vertina mokinio brandos darbo rengimo eigą, konsultuoja ir padeda mokiniui, užpildo brandos darbo vadovo vertinimo lapą ir jį pateikia Brandos darbo vertinimo komisijai.
13. Brandos darbas vykdomas, organizuojamas ir vertinamas vadovaujantis Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-2391 „Dėl Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo ir Kalbų įskaitų nuostatų patvirtinimo“, ir brandos darbo vykdymo ir vertinimo instrukcijomis.
IV SKYRIUS
MOKINIŲ KOMPETENCIJOS IR JŲ VERTINIMAS
14. Rengdamas ir pristatydamas brandos darbą mokinys ugdosi ir parodo įgytas kompetencijas, apibrėžtas vidurinio ugdymo bendrosiose programose.
15. Mokinio kompetencijos vertinamos rengiant brandos darbą ir pristatant rezultatus vertinimo komisijai. Vertinimas yra kriterinis. Brandos darbo veiklos sritys, vertinimo kriterijai, jų požymiai ir svarba pateikti Programos priede.
16. Taškai, skiriami už brandos darbo dalis skirstomi taip:
16.1. už procesą skiriama 30 procentų taškų (už darbo planavimą, darbo atlikimą ir pristatymo
rengimą);
16.2. už rezultatą skiriama 50 procentų taškų (už tyrimo atlikimą ar produkto sukūrimą,
informacijos rinkimą ir pateikimą ar aprašo rengimą);
17. Brandos darbą vertina darbo vadovas ir vertinimo komisija:
17.3. galutinį brandos darbo įvertinimą taškais sudaro brandos darbo vadovo skirtų taškų už brandos darbo procesą, brandos darbo vadovo ir vertinimo komisijos skirtų taškų už brandos darbo rezultatą vidurkio ir vertinimo komisijos narių skirtų taškų už pristatymą suma. Maksimalus skiriamų taškų skaičius – 50. Taškai konvertuojami į dešimtbalės sistemos įvertinimą (pažymį) pagal šią atitiktį:
Taškai |
50–46 |
45–41 |
40–35 |
34–30 |
29–25 |
24–20 |
19–15 |
14–0 |
Pažymys |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
Neišlaikyta |
18. Visos brandos darbo dalys mokiniui yra privalomos. Jei bent viena brandos darbo dalis yra neatlikta, brandos darbas nevertinamas ir galutiniu brandos darbo įvertinimu laikomas įvertinimas – „neišlaikyta“.
19. Mokykla, kaip brandos darbo vykdymo centras, turi būti pasiruošusi kiekviename brandos darbo vykdymo etape Nacionaliniam egzaminų centrui teikti informaciją apie brandos darbo temų formulavimą, įgyvendinimą ir vertinimą. Siekdamas vykdymo ir vertinimo kokybės Nacionalinis egzaminų centras numato kasmet patikrinti dalį brandos darbų.
Priedų pakeitimai:
V-893 pagal pakeitimą V-491 BD priedo nauja redakcija
Priedo pakeitimai:
Nr. V-491, 2017-06-15, paskelbta TAR 2017-06-20, i. k. 2017-10281
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-491, 2017-06-15, paskelbta TAR 2017-06-20, i. k. 2017-10281
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymo Nr. V-893 „Dėl Brandos darbo programos patvirtinimo“ pakeitimo