Suvestinė redakcija nuo 2021-03-26

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-07-03, i. k. 2017-11291

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLIŲ

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. ĮS-1298

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1  dalimi, 29 straipsnio 8  dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 3 ir 4 straipsniais ir Lietuvos Respublikos  finansų ministro 2003 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-123 „Dėl minimalių finansų kontrolės reikalavimų patvirtinimo“:

1.  T v i r t i n u  Kauno rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 20 d. įsakymą Nr. ĮS-654 „Dėl Kauno rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklių“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                 Antanas Nesteckis

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2021 m. kovo 24 d.

įsakymu Nr. ĮS-639

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) – vidaus dokumentas, reglamentuojantis finansų kontrolės organizavimą Kauno rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija) ir valstybės tarnautojų arba darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekančių joje finansų kontrolę, pareigas ir atsakomybę.

 

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 7 straipsnio 2 punktu ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2020 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1K-195 „Dėl vidaus kontrolės įgyvendinimo viešajame juridiniame asmenyje“, atsižvelgiant į Administracijos organizacinę struktūrą, strateginius tikslus, veiklos pobūdį ir ypatumus, veiklos riziką, apskaitos ir informacinę sistemą, turto apsaugos būklę ir kitus vidaus kontrolės kriterijus.

3. Siekdami užtikrinti patikimą finansų valdymą bei apskaitą ir tinkamą finansinės atskaitomybės sudarymą, visi Administracijos struktūriniai padaliniai privalo laikytis šių Taisyklių.

4. Finansų kontrolė viešajame juridiniame asmenyje atliekama vadovaujantis viešojo juridinio asmens vadovo patvirtintomis finansų kontrolės taisyklėmis, reglamentuojančiomis finansų kontrolės organizavimą viešajame juridiniame asmenyje ir finansų kontrolę atliekančių darbuotojų pareigas ir atsakomybę.

 

II SKYRIUS

FINANSŲ KONTROLĖS TIKSLAI, VEIKSMINGUMO KRITERIJAI

 

5. Finansų kontrolė – tai vidaus kontrolės sistemos dalis, kuria siekiama užtikrinti ūkinės veiklos teisėtumą ir patikimo finansų valdymo principų – ekonomiškumo, efektyvumo, rezultatyvumo ir skaidrumo – laikymąsi Administracijoje.

6. Finansų kontrolė turi užtikrinti, kad būtų įgyvendinti šie tikslai:

6.1. efektyviai, ekonomiškai, rezultatyviai, skaidriai ir pagal paskirtį naudojamas valstybės ir savivaldybės turtas;

6.2. laiku gaunama finansinė informacija, sudaroma tiksli, patikima finansinė atskaitomybė, programų vykdymo ir kitos ataskaitos;

6.3. laikomasi teisės aktų ir sutartinių įsipareigojimų;

6.4. turtas apsaugomas nuo sukčiavimo, iššvaistymo, pasisavinimo, neteisėto valdymo ir kitų neteisėtų veikų;

6.5. užtikrinamas teisingas Kauno rajono savivaldybės biudžeto sudarymas ir vykdymas.

7. Kad finansų kontrolė Administracijoje būtų veiksminga, ji turi laikytis šių principų:

7.1. tinkamumo – reikiama kontrolė reikiamoje vietoje;

7.2. efektyvumo – jos atlikimo sąnaudos neturi viršyti duodamos naudos;

7.3. rezultatyvumo – turi būti pasiekti vidaus kontrolės tikslai;

7.4. optimalumo – kontrolė turi būti proporcinga rizikai ir neperteklinė;

7.5. dinamiškumo –  kontrolė turi būti nuolat tobulinama atsižvelgiant į pasikeitusias veiklos sąlygas;

7.6. nenutrūkstamo funkcionavimo –  kontrolė turi būti įgyvendinama nuolat.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI FINANSŲ KONTROLEI

 

8. Finansų kontrolė turi funkcionuoti nenutrūkstamai.

9. Valstybės tarnautojų arba darbuotojų, atliekančių finansų kontrolės procedūras, pagrindinės pareigos ir atsakomybė finansų kontrolės srityje turi būti aprašomos jų pareigybės aprašymuose (pareiginiuose nuostatuose) ir šiose Taisyklėse.

10. Finansų kontrolės procedūros turi būti atliekamos ir tvirtinamos tik valstybės tarnautojų arba darbuotojų, veikiančių pagal jiems nustatytą kompetenciją.

11. Finansų kontrolės procedūros atlikimą privalo patvirtinti ją atlikęs asmuo.

12. Turi būti užtikrintas tinkamas pareigų atskyrimas, t. y. vienas darbuotojas negali tuo pačiu metu būti atsakingas už ūkinės operacijos arba sprendimo dėl valstybės arba savivaldybės turto panaudojimo arba įsipareigojimų tretiesiems asmenims tvirtinimą, vykdymą ir apskaitą.

13. Priimti sprendimai dėl valstybės arba savivaldybės turto panaudojimo arba prisiimamų įsipareigojimų ir ūkinės operacijos turi būti dokumentuoti taip, kad juos būtų galima atsekti nuo priėmimo iki vykdymo pabaigos.

14. Finansų kontrolės reikalavimai skirstomi pagal skirtingas sistemas, kurios yra:

14.1. ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimas:

14.1.1. visos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai turi būti pagrįsti apskaitos dokumentais, kurie turi būti surašomi ūkinės operacijos ir ūkinio įvykio metu arba jiems pasibaigus (įvykus);

14.1.2. už apskaitos dokumentų surašymą laiku ir teisingai, už juose esančių duomenų tikrumą ir ūkinių operacijų teisėtumą atsako apskaitos dokumentus surašę ir pasirašę asmenys;

14.1.3. apskaitos dokumentai teisės aktų nustatytais terminais, patvirtinti atsakingų asmenų, turi būti pateikiami apskaitos tvarkytojams;

14.1.4. įrašai apskaitos registruose daromi tik pagal pateiktus apskaitos dokumentus, įvertinant tai, kad biudžetiniai metai prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.;

14.1.5. apskaitos registrai, patvirtinus finansinę atskaitomybę, turi būti išspausdinti ir pasirašyti jį sudariusio asmens;

14.2. turto apskaita:

14.2.1. visas turto judėjimas (įsigijimas, perdavimas, pardavimas, nurašymas ir kt.), įformintas apskaitos dokumentais, rodomas apskaitoje;

14.2.2. visas nusidėvėjęs turtas, naudojamas veiklai, turi būti apskaitomas;

14.2.3. visas turtas turi būti priskirtas atsakingiems už turto valdymą asmenims;

14.2.4. turi būti aiški ir patikima turto išdavimo naudoti ir nebetinkamo naudoti turto nurašymo sistema;

14.2.5. visas turtas turi būti inventorizuojamas;

14.2.6. turto naudojimo kontrolę vykdantys darbuotojai privalo užtikrinti kad:

14.2.6.1. dokumentai, kurių pagrindu atliekamas turto perdavimas, pardavimas, nurašymas, likvidavimas ir kitos operacijos, susijusios su turto valdymu, būtų parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais turto valdymą;

14.2.6.2. apskaitos dokumentai, susiję su turto pirkimu, pardavimu, perdavimu, nurašymu, likvidavimu ir kitais atvejais, būtų surašomi ūkinės operacijos metu ir teisės aktuose nurodytais terminais perduodami apskaitą tvarkantiems darbuotojams;

14.3. piniginių lėšų ir mokėjimų apskaita:

14.3.1. banko sąskaitų likučiai turi atitikti apskaitos registrų likučius;

14.3.2. mokėjimai iš banko turi būti patvirtinti atitinkamais dokumentais, leidžiančiais atlikti tokius mokėjimus;

14.3.3. metų pabaigoje turi būti inventorizuojami pinigų likučiai bankuose;

14.4. sutartinių įsipareigojimų apskaita:

14.4.1. visi įsipareigojimai turi būti patvirtinti dokumentais;

14.4.2. įsipareigojimų padidėjimas ir sumažėjimas turi būti patvirtintas apskaitos dokumentais;

14.4.3. metų pabaigoje turi būti inventorizuojami įsipareigojimų likučiai;

14.4.4. laiku vykdomi atsiskaitymai pagal pasirašytas biudžetinių lėšų naudojimo sutartis (esant pakankamam finansavimui).

 

IV SKYRIUS

IŠANKSTINĖ FINANSŲ KONTROLĖ

 

 

15. Išankstinė finansų kontrolė atliekama prieš įgyvendinant finansinius sprendimus, kurie gali būti priimami tik tada, kai juos patvirtina atsakingas už išankstinę finansų kontrolę darbuotojas.

16. Administracijoje už išankstinę finansų kontrolę yra atsakingi:

16.1. Biudžeto ir finansų skyriaus vedėjas – už išankstinę finansų kontrolę, kuri atliekama priimant arba atmetant sprendimus dėl Savivaldybės finansinių išteklių paskirstymo, prieš tvirtinant juos savivaldybės tarybai, už tinkamą Savivaldybės finansinių išteklių paskirstymą pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą biudžetą;

16.2. Ekonomikos skyriaus vedėjas – už išankstinę kontrolę, priimant arba atmetant sprendimus, susijusius su valstybės ir Savivaldybės turto valdymu, naudojimu bei disponavimu juo ir kontroliuoja, kad dokumentai būtų parengti ir įforminti teisės aktų nustatyta tvarka;

16.3. Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas – už išankstinę finansų kontrolę, kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant Savivaldybės Administracijai patvirtintų biudžeto asignavimų, ar ūkinės operacijos dokumentai parengti tinkamai, ar ūkinė operacija yra teisėta;

16.4. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas – pirkimų plano sudarymą, už viešųjų pirkimų teisės aktų reikalavimų laikymąsi įsigyjant prekes, paslaugas ar darbus, tinkamą;

16.5. Personalo skyriaus vedėjas atsako už personalo valdymą užtikrinant efektyvų žmogiškųjų išteklių panaudojimą bei racionalų biudžeto lėšų naudojimą personalo valdymo srityje. Personalo skyriaus rengiami įsakymų projektai išankstinės finansų kontrolės tikslais turi būti derinami su Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju, atsakingu už išankstinę finansų kontrolę;

16.6. Buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai, tvarkantys struktūrinių padalinių-seniūnijų apskaitą, ir darbuotojai tvarkantys projektų, finansuojamų iš Europos Sąjungos ir lėšų gaunamų iš kitų šaltinių, apskaitą – už išankstinę finansų kontrolę, kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant patvirtintų biudžeto asignavimų, ar ūkinės operacijos dokumentai yra tinkamai parengti, ar ūkinė operacija yra teisėta;

16.7. kitų skyrių vedėjai, seniūnai, Savivaldybės gydytojas, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, vyr. inžinierius – už išankstinę finansų kontrolę priimant sprendimus dėl išlaidų įvairioms programoms įgyvendinti pagal pareigybės aprašymuose patvirtintas funkcijas ir uždavinius.

17. Asmenys, nurodyti Taisyklių 16 punkte, vykdydami išankstinę finansų kontrolę, pagal pareigybės aprašymuose priskirtas funkcijas pasirašo (DVS sistemoje derinimo proceso metu patvirtina) arba atsisako (DVS sistemoje derinimo proceso metu atmeta) pasirašyti atitinkamus dokumentus, leidžiančius atlikti finansinę-ūkinę operaciją.

18. Asmenys, vykdantys išankstinę finansų kontrolę, turi teisę, be atskiro Administracijos direktoriaus nurodymo, gauti iš Administracijos skyrių vedėjų ar darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus, dėl dokumentų ūkinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės operacijos atlikimo ir papildomų dokumentų kopijas.

19. Nustačius, kad ūkinė operacija teisėta, dokumentai, susiję su ūkinės operacijos atlikimu parengti tinkamai ir jai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų, atsakingi darbuotojai DVS sistemoje derinimo proceso metu patvirtina dokumentą dėl ūkinės operacijos atlikimo. Dokumentas DVS proceso derinimo metu teikiamas Administracijos direktoriui arba pagal skyrių veiklos sritis priskirtiems Administracijos direktoriaus pavaduotojams, kurie priima sprendimą ūkinę operaciją atlikti arba atsisako ją tvirtinti.

20. Tuo atveju, jei ūkinės operacijos išankstinės finansų kontrolės metu atsakingi darbuotojai nustato, kad ūkinė operacija yra neteisėta, jai atlikti nenumatyti asignavimai, nėra finansavimo šaltinio, nepakanka patvirtintų asignavimų, ūkinę operaciją pagrindžiantys dokumentai yra netinkamai parengti (nesutampa sumos, nepasirašyti, be antspaudų, neteisingi rekvizitai ir kt.), ūkinės operacijos dokumentai nepasirašomi, nurodant atsisakymo priežastis. Tokiu atveju šis dokumentas grąžinamas rengėjams.

 

V SKYRIUS

EINAMOJI FINANSŲ KONTROLĖ

 

21. Einamoji finansų kontrolė – kontrolė, atliekama priėmus sprendimus, t. y. lėšų ir materialinių vertybių naudojimo metu, siekiant užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų vykdomi Savivaldybės tarybos sprendimai, Administracijos direktoriaus įsakymai dėl turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims.

22. Einamosios kontrolės metu tikrinama ir įsitikinama, kad priimti sprendimai vykdomi geriausiu būdu. Einamoji finansų kontrolė apima:

22.1. perkamų prekių, teikiamų paslaugų, atliekamų darbų kokybės ir kiekio patikrinimą, transporto panaudojimo atitikties sudarytoms sutartims ir kitiems dokumentams patikrinimą ir kt., vykdomus administracinius patikrinimus (dalyvaujama priimant atliktus darbus, teikiamas paslaugas ir prekes, jas skaičiuojant, atrankos būdu tikrinant prekes ir kt.), atliekamą dokumentinį patikrinimą (gautų prekių, suteiktų paslaugų ir atliktų darbų sulyginimas su sutarties sąlygomis ir kitais dokumentais ir kt.);

22.2. ūkinės operacijos dokumentų surašymo laiko, teisėtumo ir teisingumo kontrolę;

22.3 visų tinkamai įformintų ir apskaitos dokumentais pagrįstų ūkinių įvykių ir ūkinių operacijų įtraukimą į buhalterinės apskaitos programą, buhalterinių įrašų atitiktį ūkinių įvykių ar ūkinių operacijų turiniui, teisingą mokesčių apskaičiavimą ir deklaravimą laiku.

23. Už einamąją finansų kontrolę atsako:

23.1. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriaus valstybės tarnautojai;

23.2. Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis;

23.3. Skyrių, seniūnijų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

24. Taisyklių 23.1–23.3 papunkčiuose nurodyti valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atlikdami ūkinės operacijos einamąją finansų kontrolę, atsako už ūkinės operacijos laiku ir teisingą įrašymą į apskaitos registrus. Šios kontrolės metu turi būti patikrinama, ar operacijos, kurias reikia užregistruoti ir įtraukti į apskaitą, yra patvirtintos įgaliotų darbuotojų, ar jos visos teisingai užregistruotos, t. y. patikrinamas įrašų aritmetinis teisingumas, bendros sumos, sutikrinami pirminiai apskaitos dokumentai su apskaitos registrų įrašais ir kt. Nurodyti asmenys turi reikalauti, kad būtų pateikti visi su ūkine operacija susiję dokumentai.

25. Už einamąją finansų kontrolę atsakingi asmenys, pasirašydami ūkinės operacijos dokumentus (turto priėmimo ir perdavimo aktus, paslaugų suteikimo, darbų atlikimo aktus ir kt.), parašu ir data patvirtina, kad ūkinė operacija teisėta, atlikta laiku, tinkamai, kad padaryti įrašai aritmetiškai teisingi:

25.1. Pirkimų iniciatoriai ir darbuotojai, kurie yra atsakingi už  sutarčių vykdymą,  vykdydami einamąją finansų kontrolę:

25.1.1. užtikrina pateiktų prekių, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų kiekio, kokybės, kainos ir sutarties vykdymo terminų atitikimą sutarties sąlygoms, tinkamai įformintų ūkinę operaciją patvirtinančių dokumentų (PVM sąskaitų faktūrų, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo priėmimo-perdavimo aktų, debetinių ir kreditinių dokumentų) duomenų teisingumą;

25.1.2.   per 5 (penkias) darbo dienas nuo dokumentų pateikimo į E. sąskaita sistemą, priima sprendimą dėl pateiktos sąskaitos teisingumo (tvirtina, grąžina taisymui arba atmeta sąskaitą informacinėje sistemoje E. sąskaita);

25.2. Pirkimų iniciatoriai ar darbuotojai, kurie yra atsakingi už  sutarčių vykdymą,  ūkinę operaciją patvirtinančius dokumentus su žyma „Sąskaita gauta per E. sąskaita“  arba „Mažos vertės pirkimas“ dokumentų valdymo sistemoje (DVS) privalo suderinti su atsakingais už finansų kontrolę asmenimis ir  juos  nedelsiant įregistruoti;

25.3. Dėl objektyvių ar subjektyvių priežasčių nepateikus dokumentų per nustatytą terminą, kartu su PVM sąskaita faktūra ar kitais ūkinę operaciją patvirtinančiais dokumentais pateikiamas rašytinis paaiškinimas dėl vėlavimo priežasčių.

26. Asmenys, atsakingi už einamąją finansų kontrolę, nustatę neatitikimus ar trūkumus (pateikti netinkami, neteisingai surašyti dokumentai, suteiktos nekokybiškos paslaugos, parduoti nekokybiški darbai ar prekės, pažeisti tiekimo terminai, neatitinka kiekiai, ištekliai naudojami nesilaikant teisės aktų nustatytos tvarkos ir pan.) turi imtis veiksmų jiems pašalinti. Kai nėra galimybės ištaisyti nustatytų trūkumų ar neatitikties, šie asmenys privalo apie tai raštu informuoti skyriaus vedėją ir kartu pridėti paaiškinimą, kuriame būtų nurodytos priežastys, dėl kurių atsirado neatitiktis ar trūkumai bei pasiūlymus dėl tolesnio ūkinės ar finansinės operacijos atlikimo. Administracijos direktorius, gavęs raštišką paaiškinimą dėl neatitikties ar trūkumų atsiradimo, išanalizuoja esamą būklę ir priima raštišką sprendimą dėl ūkinės operacijos vykdymo – stabdo ūkinę operaciją arba, įvertinęs ūkinės operacijos stabdymo padarinius ir kitas aplinkybes, nurodo ją tęsti geriausiu būdu pagal patikimo finansų valdymo principus.

 

VI SKYRIUS

PASKESNIOJI FINANSŲ KONTROLĖ

 

27. Paskesnioji finansų kontrolė – kontrolė, įvykdžius priimtus sprendimus ir panaudojus lėšas, t. y. kontrolė po sprendimų dėl turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims vykdymo, kurios metu tikrinami jau atlikti susiję veiksmai, siekiant nustatyti, ar teisėtai ir pagal paskirtį panaudotos lėšos ir turtas, ar nebuvo teisės aktų, vadovo nurodymų pažeidimų bei piktnaudžiavimo.

28. Paskesnioji finansų kontrolė negali būti atliekama darbuotojų, atsakingų už išankstinę finansų kontrolę.

29. Paskesnioji finansų kontrolė apima finansinių-ūkinių operacijų tikrinimą už praėjusį periodą remiantis įstatymais ir padarytų išlaidų racionalumu bei leidžia geriau išsiaiškinti trūkumus, padarytus išankstinės ir einamosios kontrolės metu.

30. Už paskesniąją finansų kontrolę Savivaldybės administracijoje yra atsakingas Administracijos direktorius, jo pavaduotojai (arba kiti Administracijos direktoriaus paskirti asmenys, išskyrus asmenis, atsakingus už išankstinę finansų kontrolę), kurie pagal jų vykdomas funkcijas savo pasirinktais būdais ir metodais (surinkdami įvairią informaciją, ataskaitas iš asmenų, vykdančių išankstinę ir einamąją finansų kontrolę ir pan.), didžiausią riziką keliančiose srityse:

30.1. tikrina, ar atliekant veiksmus, susijusius su ūkinių operacijų ar ūkinių įvykių vykdymu, nebuvo teisės aktų pažeidimų, analizuoja pažeidimų priežastis;

30.2. siūlo priemones ir veiksmus nustatytiems trūkumams pašalinti, pažeidimams ateityje išvengti.

31. Kai kuriais atvejais Administracijos direktoriaus įsakymais gali būti sudaromos komisijos paskesniąjai finansų kontrolei vykdyti.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMŲ KONTROLĖ

 

32. Mokėjimo nurodymus (pavedimus), remdamiesi Savivaldybės administracijos darbuotojų pagal kompetenciją parengtais (gautais) ir pasirašytais dokumentais, atlieka Buhalterinės apskaitos ir Biudžeto ir finansų skyrių darbuotojai pagal pareigybės aprašymuose nurodytas funkcijas.

33. Mokėjimams pagrįsti pateikiami šie dokumentai:

33.1. sąskaita faktūra arba išankstinio apmokėjimo sąskaita (jeigu toks mokėjimas reglamentuojamas teisės aktais) kartu su darbų ar paslaugų priėmimo ir perdavimo aktu;

33.2. biudžetinių lėšų naudojimo sutartis (arba kopija), kurios pagrindu atliekamas mokėjimas;

33.3. ataskaitinio laikotarpio priskaitymo-atskaitymo žiniaraščiai;

33.4. įsakymai;

33.5. kiti dokumentai.

34. Buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai, vykdydami mokėjimo nurodymus, sutikrina banko sąskaitų išrašus su apskaitos registrais, Biudžeto ir finansų skyriaus darbuotojas kontroliuoja turimus asignavimus pagal ekonominės klasifikacijos išlaidų straipsnius ir programas, tikrina banko sąskaitų išrašus su apskaitos registrais.

 

VIII SKYRIUS

TURTO NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

35. Už valstybės ir Savivaldybės turto teisėtą, saugų ir taupų naudojimą atsako valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.

36. Už valstybės perduoto savivaldybei ir savivaldybės ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, perduoto patikėjimo teise valdyti biudžetinėms įstaigoms naudojimo kontrolę atsako Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyriaus paskirtas darbuotojas. Už valstybės turto perduoto, Savivaldybei valdyti naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise, turto naudojimą atsako tiesioginis turto naudotojas. Turto patikėtinis atsako už jam perduoto turto naudojimą. Už išnuomoto ar perduoto pagal panaudos sutartis, turto naudojimą atsako turto patikėtinis (valdytojas), vadovaudamasis Kauno rajono savivaldybės turto nuomos ir Kauno rajono savivaldybės turto panaudos tvarkos aprašais.

37. Suvestines valstybės ir savivaldybės turto metines ataskaitas rengia Ekonomikos skyriaus specialistas, kurio pareigybės aprašyme numatyta ši funkcija.

38. Savivaldybės išnuomotas ar perduotas pagal panaudos sutartis turtas apskaitomas Buhalterinės apskaitos skyriuje. Turtas, patikėjimo teise perduotas biudžetinėms įstaigoms, apskaitomas tose įstaigose.

39. Už Savivaldybės Administracijos balanse apskaitomo materialiojo turto ir kompiuterinės technikos ir programinės įrangos naudojimo kontrolę atsako Savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vedėjas.

40. Visi Savivaldybės Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, susiję su turto naudojimu, privalo taupiai, atsargiai ir saugiai elgtis su jiems priskirtu turtu darbo funkcijų vykdymui.

41. Inventorizacija atliekama vadovaujantis Vyriausybės patvirtinta inventorizacijos tvarka bei Administracijos direktoriaus įsakymais.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Administracijos direktorius užtikrina, kad būtų pašalinti nustatyti vidaus kontrolės, įskaitant ir finansų kontrolę, trūkumai ir jų atsiradimą lemiantys veiksniai, prireikus rekomenduoja Centralizuotam vidaus audito skyriui atlikti tam tikrų veiklos sričių vidaus auditą.

43. Siekdami užtikrinti patikimą Savivaldybės administracijos finansų valdymą ir apskaitą bei tinkamą finansinės atskaitomybės sudarymą, visi valstybės tarnautojai bei darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo laikytis Taisyklių.

44. Taisyklėse išvardyti asmenys, atsakingi už finansų kontrolę, privalo laiku ir kokybiškai atlikti savo pareigas finansų kontrolės srityje bei, pastebėję taisyklių pažeidimus, apie juos privalo informuoti tiesioginį savo vadovą.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ĮS-639, 2021-03-24, paskelbta TAR 2021-03-25, i. k. 2021-05857

Dėl Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. ĮS-1298 „Dėl Kauno rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklių tvirtinimo“ pakeitimo