Suvestinė redakcija nuo 2016-04-05 iki 2017-04-21

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-09-01, i. k. 2014-11553

 

herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ BEI ĮMONIŲ, KURIŲ DALYVĖ YRA ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ, STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO, TVIRTINIMO  IR ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠO  PATVIRTINIMO

 

2014 m. rugpjūčio 28 d. Nr. T-233

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 191 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 1 punktu,  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 26 d. nutarimo Nr. 1025 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo viešosiose įstaigose“ 2.5.1.3 papunkčiu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimo Nr. 567 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse“ 2.1 papunkčiu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 19 d. nutarimo Nr. 642 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės ir savivaldybės įmonėse“ 1 punktu ir siekdama užtikrinti Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, efektyvią veiklą, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoti viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, vadovus, rengiant strateginius veiklos planus, vadovautis šio sprendimo 1 punkte nurodytu tvarkos aprašu.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Justinas Sartauskas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T-233

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T-135

redakcija)

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ BEI ĮMONIŲ, KURIŲ DALYVĖ YRA ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ, STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO, TVIRTINIMO  IR ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešųjų įstaigų,kurių dalininkė yra Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė), akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 proc. balsų visuotiniame akcininkų/ dalininkų susirinkime, ir savivaldybės įmonių (toliau – įmonės) trumpos trukmės, neviršijančios trejų metų, strateginių veiklos planų (toliau – strateginis veiklos planas) struktūrą, jų rengimo bei atsiskaitymo už vykdymo rezultatus tvarką.

2. Strateginių veiklos planų sudarymas leidžia kryptingai planuoti įmonės veiklą, ją analizuoti ir vertinti, efektyviai paskirstyti finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, geriau kontroliuoti, kaip įgyvendinami įmonės strateginiai tikslai.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS

 

3. Įmonė rengia 3 metų Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos (jeigu teisės aktai nenustato kitaip) strateginį veiklos planą, kuris kasmet atnaujinamas. Rengdama strateginį veiklos planą, įmonė išanalizuoja ir įvertina aplinką bei išteklius (veiklos kontekstas), suformuoja misiją, numato strateginius tikslus, uždavinius ir priemones bei nustato jų  vertinimo kriterijus. Įmonės veikla planuojama atsižvelgiant į su įmonės veikla susijusių planavimo dokumentų nuostatas, turimus ir planuojamus gauti finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius misijai vykdyti ir užsibrėžtiems strateginiams tikslams pasiekti.

4. Veiklos konteksto analizėje pateikiamos esminės aplinkos analizės išvados, t. y. nurodomos pagrindinės problemos ar pagrindiniai išorės ir vidaus veiksniai, turintys įtakos įmonės veiklai ir veiklos rezultatams. Analizėje išdėstomi praėjusio laikotarpio rezultatai ir jų vertinimo rodikliai. Vertinimas gali būti pateikiamas schemomis, grafikais, diagramomis.

5. Išorės veiksniai turi būti įvardijami konkrečiai ir pateikiami juos įvertinantys rodikliai:

5.1. teisiniai veiksniai;

5.2. ekonominiai veiksniai;

5.3. socialiniai veiksniai;

5.4. technologiniai veiksniai.

6.  Po išorės veiksnių vertinimo yra analizuojami ir vertinami vidaus ištekliai, kurie parodo įmonės stiprybes ir silpnybes bei realias galimybes spręsti problemas, kurios atsiranda veikiant  išorės veiksniams. Analizuojamos šios sritys:

6.1organizacinė struktūra;

6.2žmogiškieji ištekliai;

6.3finansiniai ištekliai;

6.4apskaitos tinkamumas;

6.5materialinė bazė;

6.6vidaus kontrolės sistema.

7.   Įmonės misija turi nurodyti įmonės įsipareigojimus ir paskirtį, veiklos sritį, akcentuoti visuomenės lūkesčius, atspindėti dabartinę situaciją. Formuluojama misija neturi būti labai detali, tačiau aiški ir suprantama, rašoma bendratimi. Įmonės misija tikslinama tuo atveju,  jei pasikeičia aplinkybės,  nulėmusios įmonės misiją.

8.   Įmonės veiklos strateginiai tikslai – užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį, skatinantis įmonę vykdyti savo misiją. Rekomenduojama formuluoti iki 5 tikslų.

9.  Strateginiai tikslai formuluojami vadovaujantis tinkamumo, realumo, motyvavimo, suprantamumo, įsipareigojimo, suderinamumo principais.

10.   Įmonės veiklos strateginiams tikslams įgyvendinti formuluojami uždaviniai, kurie nusako, kokia yra planuojama veikla, užtikrinanti nustatyto tikslo įgyvendinimą per nustatytą laikotarpį.

11.   Formuluojami uždaviniai turi nurodyti bent vieną siektiną pagrindinį rezultatą, kurį būtų galima išmatuoti, palyginti su objektyviais rodikliais ir kurį būtų galima pasiekti per biudžetinius metus su turimais ištekliais.

12. Kiekvienam įmonės veiklos suformuotam uždaviniui įgyvendinti numatomos priemonės, kurios turi būti aiškios, su konkrečiais numatytais įgyvendinimo terminais. Priemonių skaičius turi būti pakankamas, kad užtikrintų tinkamą uždavinio įgyvendinimą. Priemonė turi būti efektyviausias ir racionaliausias būdas norimam rezultatui su turimais (planuojamais) ištekliais pasiekti, turi būti aiški, suprantama, teisėta ir praktiškai įgyvendinama.

13Įmonės veiklos plano ir jo uždavinių įvykdymui vertinti turi būti suformuluoti vertinimo kriterijai, kurie turi būti realūs, teisingi, leidžiantys daryti palyginimus, sudarantys galimybę vertinti sąnaudas, darbo krūvį, rezultatus ir naudą. Turi būti pateiktos einamųjų metų ir planuojamos vertinimo kriterijų reikšmės.

14Rengiant įmonės strateginį veiklos planą, kartu rengiami ir finansiniai planai, rodantys, kaip įgyvendinus veiklos planą kis įmonės finansinė padėtis per planuojamąjį laikotarpį.

15.   Parengtas įmonės strateginis veiklos planas ateinančiam laikotarpiui pateikiamas Savivaldybės administracijosdirektoriui kartu su praėjusio laikotarpio metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu.

16. Jei įmonėje yra sudaryta valdyba ar stebėtojų taryba, Savivaldybės administracijos direktoriui teikiamas strateginis veiklos planas, kuris yra patvirtintas arba kuriam pritarta teisės aktų nustatyta tvarka įmonės valdybos ar stebėtojų tarybos posėdyje (kartu su planu yra teikiamas tai patvirtinantis dokumentas).

 

III SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ REZULTATUS TVARKA

 

17. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais įmonės teikia Savivaldybės administracijos direktoriui strateginio veiklos plano įgyvendinimo metines ataskaitas – įmonės veiklos per ataskaitinį laikotarpį apžvalgą, kurioje:

17.1. pateikia finansinių ir nefinansinių veiklos rezultatų analizę, kaip buvo įgyvendintos strateginio veiklos plano priemonės įmonės veiklos rezultatams pasiekti;

17.2. apibūdina, kokią įtaką įmonės veiklos rezultatams turėjo vidaus ir išorės veiksniai, rizika ir neapibrėžtumai, su kuriais įmonė susidūrė;

17.3. aprašo, kokia buvo pasiekta įmonės veiklos pažanga: darbo našumo augimas, naujų technologijų diegimas, rinkos plėtra ir pan.;

17.4. nurodo, kaip buvo įgyvendinamos audito rekomendacijos;

17.5. pateikia, kokie prognozuojami ateinančio laikotarpio įmonės veiklos rezultatai;

17.6. aprašo įmonės skolas tiekėjams ir pirkėjų įsiskolinimus įmonėms, jų įtaką įmonės veiklai.

18. Jei įmonėje sudaryta valdyba arba stebėtojų taryba, Savivaldybės administracijos direktoriui teikiamos strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos, kurios teisės aktų nustatyta tvarka yra apsvarstytos įmonės valdybos arba stebėtojų tarybos posėdyje (tai patvirtinantis dokumentas teikiamas kartu).

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Įmonės rengdamos strateginius veiklos planus, pagal įmonės formą ir kompetenciją turi naudoti šias finansinio plano formas:

19.1. įmonės 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų pelno (nuostolių) ataskaita (FP-1); (1 priedas);

19.2. įmonės 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų balanso ataskaita (FP-2); (2 priedas);

19.3. įmonės 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų finansinių rodiklių ataskaita (FP-3); (3 priedas);

19.4. įstaigos 200(n – 3) –200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų veiklos rezultatų ataskaita (FP-4); (4 priedas);

19.5. įstaigos 200(n-3)-200(n-1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų balanso ataskaita (FP-5); (5 priedas);

19.6. įstaigos 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų finansinių rodiklių ataskaita (FP-6); (6 priedas);

19.7. įmonės (įstaigos) prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų investicijų ir jų finansavimo šaltinių ataskaita (FP-7); (7 priedas);

19.8. 200(n – 1) metų informacijos apie įmonės (įstaigos) darbuotojų darbo užmokestį ataskaita (FP-8);. (8 priedas).

20. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

21. Aprašas naikinamas, keičiamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

22. Pasikeitus šalies valiutai, rengiant strateginius veiklos planus vadovaujamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais atitinkamos valiutos taikymo ir skaičiavimo taisykles.

 

_________________________

 

Papildyta priedu:

Nr. T-135, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07021

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-135, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07021

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimo Nr. T-233 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo