Suvestinė redakcija nuo 2022-04-21 iki 2022-10-13

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-10-15, i. k. 2020-21445

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 14 d. Nr. 1-AĮ-710

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi ir 251 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu,

t v i r t i n u Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                           Ligita Kuliešaitė


PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. spalio 14 d. įsakymu

Nr. 1-AĮ-710

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – Įstaiga), veikiančių savivaldybės teritorijoje ir teikiančių savivaldybės gyventojams socialinę priežiūrą, akredituotų socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės organizavimo ir vykdymo  tvarką.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), ir Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-AĮ-305, 2022-04-20, paskelbta TAR 2022-04-20, i. k. 2022-08039

 

3. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tikslas – užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę bei formuoti bendrą keliamų reikalavimų taikymo praktiką savivaldybėje.

4. Įstaigų, teikiančių socialinę priežiūrą, akreditavimą ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę Anykščių rajono savivaldybėje vykdo Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).

5. Kokybės kontrolė atliekama vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Akreditavimo tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose įstaigų veiklą, susijusią su akredituotos socialinės priežiūros teikimu.

 

II SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

7. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų (toliau – paslaugų) kokybės kontrolė organizuojama paslaugų gavėjų lygmeniu ir Įstaigų lygmeniu.

8. Paslaugų kokybė paslaugų gavėjų lygmeniu vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius.

9. Paslaugų kokybę Įstaigų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas Įstaigų planinius ir neplaninius patikrinimus Įstaigos buveinėje ir / ar paslaugų teikimo vietoje.

10. Apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą Įstaigos vadovui arba kitam atsakingam asmeniui pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti patikrinimo pradžios (netaikoma neplaniniams patikrinimams). Įstaigai siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas patikrinimas vietoje, patikrinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija.

11. Išimtinais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas Įstaigos prašymas atidėti planinį patikrinimą.

12. Socialinės paramos skyrius neatlieka Įstaigos planinio patikrinimo, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo (netaikoma neplaniniams patikrinimams).

13. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su Įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį Įstaigos patikrinimą.

14. Neplaninis Įstaigos patikrinimas atliekamas šiais atvejais:

14.1.  gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos patikrinimą;

14.2.  gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

14.3.  turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų atitikties reikalavimų;

14.4.  siekiant užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę.

15. Įstaigų paslaugų kokybės vertinimas apima Įstaigų teikiamų paslaugų stebėseną, Įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą. 

16. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas Įstaigų patikrinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir / ar įstaigas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie Įstaigos teikiamas paslaugas gavimo.

 

III SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO VYKDYMAS

 

17. Paslaugų kokybė paslaugų gavėjų lygmeniu vertinama ne rečiau kaip kartą per metus.

18. Paslaugų kokybės paslaugų gavėjų lygmeniu vertinimas atliekamas apklausiant paslaugų gavėjus žodžiu ir / ar raštu, naudojant anketinės apklausos metodą.

19. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el. paštu, internetu bendradarbiaujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais ar kitais suinteresuotais asmenimis užpildant Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo apklausos anketą (Tvarkos aprašo 1 priedas).

20. Įstaigos patikrinimas ir teikiamų paslaugų kokybės vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per metus.

21. Įstaigos patikrinimą, atsižvelgiant į akredituotos socialinės priežiūros teikimo apimtis, atlieka vienas ar du Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti Socialinės paramos skyriaus darbuotojai (toliau – Atsakingi darbuotojai).

22. Atsakingi darbuotojai gavę pavedimą atlikti konkrečios Įstaigos planinį arba neplaninį patikrinimą, su Socialinės paramos skyriaus vedėju žodžiu suderina apsilankymo Įstaigoje datą, paruošia raštą, adresuotą Įstaigai, kuriame nurodo, kada bus atliekamas patikrinimas vietoje, patikrinimo tikslas, pagrindas, kokius dokumentus ir kitą būtiną informaciją Įstaiga privalo pateikti.

23. Apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą Įstaigos vadovui arba kitam Įstaigos atsakingam asmeniui pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti patikrinimo pradžios (netaikoma neplaniniams patikrinimams).

24. Jeigu numatomas Įstaigos patikrinimas yra neplaninis, Įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui, prieš pradedant neplaninį patikrinimą vietoje, įteikiamas raštas, kuriame nurodoma: patikrinimo atlikimo data, patikrinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija. 

25. Atsakingi darbuotojai, atlikdami Įstaigos patikrinimą, tikrina ar Įstaigos, teikdamos akredituotą socialinę priežiūrą, laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.

26. Atsakingi darbuotojai, atlikę Įstaigos planinį arba neplaninį patikrinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir tikrintai Įstaigai elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčia patikrinimo aktą (Tvarkos aprašo 2 priedas).

27. Jei atlikus pirminį Įstaigos patikrinimą buvo nustatyta pažeidimų, kartu su vertinimo aktu Įstaigai pateikiamas raštas, kuriame nurodamas terminas (ne ilgesnis nei 6 mėn.), per kurį patikrinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.

28. Įstaiga, gavusi patikrinimo aktą, susipažįsta su juo ir per Atsakingų darbuotojų, atlikusių patikrinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo patikrinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis nustatytų pažeidimų pašalinimui ar vykdydama pateiktas rekomendacijas.

29.  Antrinio patikrinimo metu nustačius, kad pašalinti visi pažeidimai, Atsakingi darbuotojai patikrinimo aktą išsiunčia Įstaigai ir baigia Įstaigos tikrinimą.

30. Antrinio patikrinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia motyvuotą sprendimą (Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo projektą) dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo. Sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros galiojimą, Įstaigai leidžiama toliau teikti socialinę priežiūrą visą teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo laikotarpį, išskyrus atvejus, kai nustatyti pažeidimai kelia grėsmę socialinių paslaugų gavėjų interesams ir saugumui.

31. Patikrinimo aktas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas sprendimas (įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), Įstaigai išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, nurodant terminą, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.

32. Trečio patikrinimo metu nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia motyvuotą sprendimą (Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo projektą). Vertinimo aktas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas įsakymas išsiunčiami Įstaigai ir Įstaigos tikrinimas baigiamas. Šiuo atveju sprendimas privalo būti priimtas per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos.

33. Trečio patikrinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai per 10 darbo dienų parengia patikrinimo aktą ir motyvuotą sprendimą (Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo projektą).

34. Patikrinimo aktas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas sprendimas (įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą galiojimo naikinimo), išsiunčiami Įstaigai per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

35. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Atsakingas darbuotojas, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos, įveda informaciją apie Įstaigai panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

36. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Socialinės paramos skyrius informuoja Įstaigos steigėją. Tuo atveju, kai Įstaigos steigėjas yra Anykščių rajono savivaldybė, informuojamas Savivaldybės administracijos direktorius.

37. Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimas skiriamas kaip kraštutinė priemonė už nepašalintus pažeidimus.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš įstaigų visą vertinimui reikalingą informaciją.

39. Įstaigos atsako už patikrinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

40. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavimo ir šių paslaugų kokybės kontrolės dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

_____________________________

part_f86f01a395f045f39c11a64d5d5f1b56_end


Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės

tvarkos aprašo

1 priedas

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA

 

Gerb. kliente, kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Anykščių rajono savivaldybėje. Dėkojame už skirtą laiką.

________________________________________________________________________________

 

1. Pažymėkite lentelėje, kokias socialinės priežiūros paslaugas gavote / gaunate 20..... metais ir įvertinkite jų kokybę?

 

Pažymėkite gautą / gaunamą paslaugą

(tinkantį variantą pažymėkite x)

Įvertinkite paslaugos kokybę balais nuo 1 iki 5

(5 - aukščiausias įvertinimas)

Įrašykite paslaugas teikiančią įstaigą

Pagalba į namus

 

 

 

Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas

ir (ar) atkūrimas

 

 

 

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

 

 

 

Laikinas apnakvindinimas

 

 

 

Intensyvi krizių įveikimo pagalba

 

 

 

Psichosocialinė pagalba

 

 

 

Laikinas atokvėpis

 

 

 

Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams bei besirengiantiems jais tapti

 

 

 

Apgyvendinimas apsaugotame būste

 

 

 

Vaikų dienos socialinė priežiūra

 

 

 

Kitos (įrašykite)

.............................................................................

 

 

 

 

______________________________________________________________________________.

 

2. Ar tokios paslaugos tikėjotės? (tinkantį variantą pažymėkite x )

 

o taip

o ne

o   negaliu atsakyti

o   kita.............................................................................................................................................

 

3. Jei atsakėte „ne“, nurodykite paslaugos trūkumus? (pvz., teko laukti paslaugos (nurodykite kiek), netenkino darbuotojo kompetencija, paslaugos laikas, neaiškiai atsakė į klausimus, trūko informacijos (nurodykite kokios) ir pan.)

 

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

4. Pateikite pasiūlymus, ką reikėtų tobulinti siekiant geresnės socialinių paslaugų kokybės?

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-AĮ-305, 2022-04-20, paskelbta TAR 2022-04-20, i. k. 2022-08039

 

part_768642af97ac423eb73dabf2c5dfc703_end


Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės

tvarkos aprašo

2 priedas

 

ĮSTAIGOS, TEIKIANČIOS AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ, PATIKRINIMO AKTAS

 

____________________________________________________________________

(tikrinamos įstaigos pavadinimas)

 

________________ Nr. _______

(registracijos data ir numeris)

 

Tikrinimo teisinis pagrindas__________________________________________________________________________________________________

 

Tikrinimo rūšis (planinis/neplaninis) ___________________________________________________________________________________________

 

Atliekamas                                                               patikrinimas

(pirminis / antrinis / trečias)

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus rodiklis

Kriterijaus įvertinimas

(pažymėti x)

Apibūdinimas

(pildoma, jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies; išvardinti trūkumus)

Terminas trūkumams pašalinti

(pildoma, jeigu nustatyti)

Trūkumas

pašalintas/

nepašalintas

(pildoma, jeigu buvo nustatytas)

(pažymėti x)

1.

Įstaiga atitinka prašyme leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą pateiktą informaciją

įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, socialinės priežiūros paslaugų rūšis

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

asmenų grupės, kurioms Įstaiga turi leidimą teikti akredituotą socialinę priežiūrą

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

asmenų, kuriems teikiamos paslaugos, skaičius

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

2.

Įstaiga atitinka Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus įstaigoms, pageidaujančioms teikti akredituotą socialinę priežiūrą

 

 

įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, pareigybės

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų ir jų etatų skaičius

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, socialinį darbą dirbantys darbuotojai yra įgiję Socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytą išsilavinimą

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

patalpos atitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus (vertinamas rodiklis, jeigu paslaugoms teikti patalpos būtinos)

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

3.

Kiti bendrieji kriterijai

 

Paslaugų teikimas

paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

□ taip

□ ne

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

□ taip

□ ne

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

sudaromi paslaugų gavėjų sąrašai

□ taip

□ ne

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka

□ taip

□ ne

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

□ taip

□ ne

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

 

 

 

Išvados:

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Tikrinimą atliko:

 

___________________                         _________________      ____________________________

(pareigos)                                                       (parašas)                                  (vardas, pavardė)

 

___________________                         _________________      ____________________________

(pareigos)                                                       (parašas)                                  (vardas, pavardė)

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Anykščių rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. 1-AĮ-305, 2022-04-20, paskelbta TAR 2022-04-20, i. k. 2022-08039

Dėl Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 14 d. įsakymo Nr. 1-AĮ-710 „Dėl Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_746571d1624a4877ab51b4476b70ad58_end