Suvestinė redakcija nuo 2016-01-01 iki 2016-05-12

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2014-03-06, i. k. 2014-02763

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 26 d. Nr. 204
Vilnius

 

 

Įgyvendindama Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“, nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinį veiklos planą (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                             Algimanta Pabedinskienė

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. gruodžio 3 d. nutarimo Nr. 1365
redakcija)

 

 

 

UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) skirtas Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nustatytiems tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti.

2. Plano priemonės, nurodytos Plano 1 priede, ir vertinimo kriterijai, nurodyti Plano 2 priede, nustatyti atsižvelgiant į Programos tikslus, uždavinius ir jiems įgyvendinti parengtas priemones.

Plano priemonės atitinka Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“, ir 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, 1 prioriteto „Visuomenės ugdymas, mokslas ir kultūra“ 1.1 tikslo „Skatinti mokytis visą gyvenimą“ 2 prioriteto „Veikli ir solidari visuomenė“ ir 3 prioriteto „Ekonomikos augimui palanki aplinka“ nuostatas. Plano įgyvendinimo rezultatai prisidės prie minėtuose strateginiuose dokumentuose numatytų valstybės pažangos vertinimo rodiklių pasiekimo.

Planas rengtas atsižvelgiant ir į Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) 2014 m. liepos 1 d. atliktos darbo rinkos situacijos (darbo jėgos pasiūlos ir paklausos) analizės šalyje duomenis. Lietuvoje 2014 m. liepos 1 d. registruota 156,5 tūkst. bedarbių, tai yra 30,9 tūkst., arba 16,5 procento mažiau nei 2013 metų tuo pat laikotarpiu. Vis dar dideli teritoriniai nedarbo lygio skirtumai tarp savivaldybių. Lietuvos darbo biržos duomenimis, 2014 m. liepos 1 d. didžiausias registruotas nedarbo lygis nustatytas šiose savivaldybėse: Alytaus rajono – 16,4 procento, Lazdijų rajono – 16,2 procento ir Ignalinos rajono – 16,1 procento; mažiausias nedarbas – Neringos savivaldybėje – 3,4 procento, Kretingos rajono savivaldybėje – 4,3 procento, Elektrėnų savivaldybėje – 4,8 procento ir Trakų rajono savivaldybėje – 5,3 procento. Tarp didžiųjų miestų didžiausias registruotas nedarbo lygis Panevėžyje – 9,6 procento, mažiausias – Šiauliuose – 5,9 procento. Alytaus apskrityje bedarbių buvo 1,3 procentinio punkto mažiau nei 2013 metais (iš visų darbingo amžiaus gyventojų). 2014 m. liepos 1 d. Alytaus skyriuje registruotas 6 901 bedarbis (4 334 Alytaus miesto savivaldybės gyventojai, 2 567 Alytaus rajono savivaldybės gyventojai), Druskininkų skyriuje – 1 204, Lazdijų skyriuje – 1 957 ir Varėnos skyriuje – 1 283 bedarbiai. Palyginti su 2013 metų tuo pat laikotarpiu, nedarbo lygis sumažėjo visose savivaldybėse. Labiausiai bedarbių sumažėjo Alytaus rajone – 1,8 procento, Druskininkuose – 1,6 procento, Alytaus mieste – 1,3 procento, Lazdijų rajone – 1,1 procento, Varėnos rajone – 0,8 procento.

Teritorinėse darbo biržose registruota 8,6 procento šalies darbingo amžiaus gyventojų, neturinčių darbo. Bedarbių per metus sumažėjo 1,6 procentinio punkto (2013 m. liepos 1 d. – 10,2 procento) visų darbingo amžiaus gyventojų. Registruoto nedarbo rodikliai mažėjo visose teritorinėse darbo biržose. Daugiausiai bedarbių aptariamą laikotarpį registruota Alytaus (12,5 procento darbingo amžiaus gyventojų), Utenos (11,4 procento darbingo amžiaus gyventojų) ir Tauragės (11,3 procento darbingo amžiaus gyventojų) teritorinėse darbo biržose. Mažiausia bedarbių registruota Klaipėdos (6,9 procento darbingo amžiaus gyventojų), Vilniaus (7,3 procento darbingo amžiaus gyventojų) ir Kauno (7,7 procento darbingo amžiaus gyventojų) teritorinėse darbo biržose. Skirtumas tarp didžiausio ir mažiausio nedarbo lygio 10 teritorinių darbo biržų 2014 m. liepos 1 d. sudarė 5,6 procentinio punkto (prieš metus – 5,9 procentinio punkto). Labiausiai nedarbo lygis (per 2 procentinius punktus) mažėjo Telšių ir Utenos teritorinėse darbo biržose. 67 procentai bedarbių, registruotų darbo biržoje, – darbo rinkoje papildomai remiami asmenys, 22,1 procento – vyresni nei 50 metų asmenys, 31,2 procento bedarbių gyvena kaimo vietovėse. Moterys sudarė 42,2 procento, vyrai – 57,8 procento visų įregistruotų bedarbių. Kas penktas bedarbiu tapęs asmuo – jaunesnis kaip 25 metų (19,9 procento, arba 24,8 tūkst.). Teritorinėse darbo biržose 2014 m. liepos 1 d. registruota 12,5 tūkst. jaunų iki 25 metų bedarbių, jie sudarė 8 procentus visų Lietuvos darbo biržoje registruotų bedarbių. Jaunimo nedarbo lygis 2014 m. liepos 1 d. buvo 1,7 procento mažesnis nei 2013 m. liepos 1 dieną.

Apie 40 procentų į teritorines darbo biržas besikreipiančių bedarbių neturi profesinio pasirengimo, 13,8 procento – niekur nedirbę, beveik 31,3 procento – įregistruoti pakartotinai po trumpesnės kaip metų pertraukos.

Per 2014 metų I pusmetį darbdaviai įregistravo beveik 116,8 tūkst. laisvų darbo vietų. 2014 metų sausį–birželį Lietuvos darbo biržos duomenų bazėje registruota 94,8 tūkst. laisvų neterminuoto darbo vietų ir 22 tūkst. terminuoto darbo vietų (2013 metais – 102,6 tūkst. neterminuoto darbo ir 25,3 tūkst. – terminuoto darbo vietų). Palyginti su 2013 metų tuo pat laikotarpiu, darbo paklausa sumažėjo 8,7 procento. Daugiausia darbo vietų, kurias Lietuvos darbo biržos specialistai 2014 metų sausį–birželį galėjo pasiūlyti ieškantiems darbo asmenims, buvo paslaugų sektoriuje (beveik 60 procentų). Per 2014 metų sausį–birželį laisvų darbo vietų padaugėjo pramonės (1,6 procentinio punkto) ir paslaugų (1 procentiniu punktu) sektoriuose, sumažėjo – žemės ūkio ir statybos (po 1,3 procentinio punkto) sektoriuose. Daugiau kaip pusė visų registruotų darbo pasiūlymų buvo skirta kvalifikuotiems, kas ketvirtas – nekvalifikuotiems darbininkams, kas penktas – specialistams.

 

II SKYRIUS

PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

3. Planas skirtas siekti šių Programos tikslų: skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą; didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms; laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išsilaikyti.

4. Siekiant Plano tikslo – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą, be Plane nurodytų priemonių, numatoma imtis kitų šio tikslo uždavinius atitinkančių veiksmų, jau numatytų kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:

4.1. sudaryti galimybes tikslinėms jaunimo grupėms (pavyzdžiui, profesinių mokyklų absolventams, aukštųjų mokyklų technologinių specialybių absolventams ir panašiai) gauti Lietuvoje veikiančių finansų įstaigų, rizikos kapitalo fondų, bendrai investuojančio fondo („Verslo angelų“) atstovų ir verslininkų, sėkmingai išplėtojusių verslą, finansų inžinerijos priemonių pagalbą, bendras praktines konsultacijas verslo pradžios finansavimo (lėšų pritraukimo) klausimais specialiai organizuotuose renginiuose (organizuoja Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija);

4.2. remti kokybiškas nuolatinio pobūdžio konsultavimo apie verslo pradžią ir mokymą paslaugas, finansuoti biuro patalpų nuomą, ypač daug dėmesio skirti smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams, veikiantiems regionuose (pirmųjų metų paslaugų krepšeliai SVV subjektams) (Ūkio ministerija);

4.3. vadovaujantis čekio principu, teikti specializuotas konsultavimo ir mokymo paslaugas (verslo paslaugų krepšeliai (čekiai) SVV subjektams, veikiantiems nuo 1 iki 3 metų (Ūkio ministerija);

4.4. plėtoti viešosios prieigos paslaugas verslui, pagal naują konsultavimo instrumentą finansuoti informacines, konsultacines ir ekspertų paslaugas mokesčių, teisiniais, finansiniais, technologiniais, vadybiniais klausimais ilgiau negu 3 metus veikiantiems SVV subjektams (Ūkio ministerija);

4.5. parengti 12 ministerijų kompetencijai priklausančių teisės aktų pakeitimų projektus – atsisakyti nebūtinų, neproporcingų ūkinės-komercinės veiklos ribojimų, nepagrįstų leidimų išdavimo sąlygų ir taip skatinti verslo steigimąsi ir darbo vietų kūrimą (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija), Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija);

4.6. plėsti Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro veiklą, gerinti teikiamų paslaugų ir informacijos kokybę: įtraukti daugiau ekonominės veiklos sričių, peržiūrėti, atnaujinti ir papildyti teikiamą informaciją, tobulinti portalo www.verslovartai.lt informacijos išdėstymą, užtikrinti struktūrizuotą informacijos pateikimą vartotojams, nesudėtingą jos suradimą, paprastą naudojimąsi portalu, padaryti portalą patogesnį vartotojams (Ūkio ministerija);

4.7. persvarstyti teisinį įmonių restruktūrizavimo reguliavimą, siekiant užtikrinti, kad restruktūrizavimo procesai būtų pradedami laiku (pasirodžius pirmiesiems finansinių sunkumų požymiams) ir valstybės pagalba finansinių sunkumų turinčioms įmonėms būtų taikoma veiksmingai (padaugėtų sėkmingų restruktūrizavimo atvejų) (Ūkio ministerija);

4.8. formuoti teigiamą verslininko įvaizdį (viešinti sėkmės istorijas, skatinti verslininkų socialinį atsakingumą remiant standarto SA8000 (Social Accountability 8000) diegimą; šis standartas apima tokias socialinio atsakingumo sritis kaip žmogaus teisės, darbdavystės praktika, etiškas verslas ir atitinkami organizacijos valdymo aspektai (Ūkio ministerija);

4.9. siekiant atverti naujas verslo galimybes ir skatinti socialinių paslaugų teikėjų konkurenciją, parengti socialinio verslo koncepciją (Ūkio ministerija);

4.10. išanalizuoti darbo užmokesčio kitimo tendencijas Lietuvoje ir įvertinti ryšį tarp mažą darbo užmokestį gaunančių gyventojų grupių ir bedarbių (ieškančių darbo asmenų) darbinės motyvacijos; pateikti pasiūlymus dėl teritorinėse darbo biržose užsiregistravusių asmenų darbinės motyvacijos didinimo kuriant darbo santykių ir valstybinio socialinio draudimo teisinio-administracinio modelio projektą (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

4.11. siekiant stiprinti klasterių plėtros procesus, remti investicijas į bendro naudojimo atviros prieigos infrastruktūrą, skleisti informaciją apie galimą klasterizacijos naudą, valdymo ypatumus ir verslo atstovų bendradarbiavimą kuriant vertės grandinę, siekiant įveikti socialinius visuomenės iššūkius, skatinti Lietuvos klasterius – plėtoti tarptautinę partnerystę (Ūkio ministerija).

5. Plano tikslo – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms – siekimas ir jo uždavinių įgyvendinimas taip pat bus grindžiami:

5.1. galimybių organizuoti daugiau mokymo darbo vietose renginių sudarymu asmenims, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, rekomendacijų, kaip diegti pameistrystę – vieną iš profesinio mokymo organizavimo formų – parengimu ir įgyvendinimu (Švietimo ir mokslo ministerija);

5.2. profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos veiksmingumo didinimu, specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų pritraukimu dirbti profesinio mokymo įstaigose (Švietimo ir mokslo ministerija);

5.3. teisinių sąlygų aukštųjų mokyklų studentams atlikti ne tik tą praktiką, kuri yra studijų proceso dalis, bet ir papildomą praktiką, per kurią jie galėtų įgyti papildomų kompetencijų ar konkrečiai darbo vietai būtinų gebėjimų, sudarymu (Švietimo ir mokslo ministerija);

5.4. programos, skirtos suteikti absolventams profesinių įgūdžių ir kompetencijų pagal konkrečios darbo vietos poreikius, taip pat darbo vietos ar verslo kūrimo įgūdžių, parengimu ir įgyvendinimu; verslumo ugdymo įtraukimu į pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo ir suaugusiųjų švietimo sistemas (Švietimo ir mokslo ministerija);

5.5. karjeros dienų mugių organizavimu regionuose, įtraukiant į jas darbdavius ir konkrečių specialybių atstovus, supažindinant juos su paklausiomis profesijomis, darbo rinkos situacija, prognozėmis ir įsidarbinimo galimybėmis (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).

6. Siekiant Plano tikslo – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti, be Plane nurodytų priemonių, numatoma imtis kitų šio tikslo uždavinius atitinkančių veiksmų, jau numatytų kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:

6.1. parengti ir įgyvendinti karjeros kompetencijų tobulinimo programą, organizuoti mokymą naudojant šiuolaikines informacines technologijas, skirtą specialistams, dirbantiems su jaunimu (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.2. formuoti mokinių, pageidaujančių dirbti per vasaros atostogas, duomenų banką ir informuoti darbdavius (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.3. didinti jaunimo darbo centrų aprėptį – užtikrinti paslaugų teikimą kiekvienoje savivaldybėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.4. nekvalifikuotą jaunimą siųsti mokytis pagal pirminio darbo rinkos ir profesinio mokymo bendrojo ugdymo programas (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.5. skatinti jaunimą naudotis elektroninėmis paslaugomis, teikiamomis Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.6. Lietuvos darbo biržos informacinėje sistemoje sudaryti sąlygas jaunimui sužinoti apie darbo pasiūlymus, stažuotes ir praktiką įvairiose vietovėse, regionuose ir šalyse, skelbiamus Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);

6.7. plėsti Aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazę „Talentų bankas“ (Aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazė interneto svetainėje www.ldb.lt), įtraukti užsienyje studijuojančius jaunuolius, skatinti darbdavius naudotis šia svetaine ieškant darbuotojų (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Prie užimtumo didinimo prisidės tarpinstitucinio veiklos plano „Regioninė plėtra“ priemonės, susijusios su infrastruktūros projektais, skirtais vietos verslui skatinti, per mažai naudojamai, apleistai infrastruktūrai ir teritorijoms parengti investicijoms (pritaikyti naujai komercinei veiklai), kurios, atsižvelgiant į tikslinės teritorijos specifiką, turės būti įtraukiamos į kiekvienos ministerijos kompetencijų srities verslumo skatinimo projektus, aktyvios darbo rinkos politikos priemonėmis, nustatytomis Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme (taikant integruotas teritorines investicijas pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320), 36 straipsnį).

8. Plano įgyvendinimą koordinuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1365, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19148

 

 

Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos
įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano
1 priedas

 

 

UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS plano
2016–2018 metų tikslŲ, uždaviniŲ, priemonIų, asignavimų ir įgyvendinančiųjų institucijų sąrAšas

 

 

 

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

Numatomi 2016 metų asignavimai, tūkst. eurų

Numatomi 2017 metų asignavimai, tūkst. eurų

Numatomi 2018 metų asignavimai, tūkst. eurų

Įgyvendi-nančioji institucija

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

1.

Tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą

1.1.

Uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką

1.1.1.*

Priemonė – tobulinti verslo priežiūros sistemą

143

140

0

3

162

160

0

2

165

163

0

2

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija)

Priemonės veiklos: sukurti prielaidas įdiegti ir (ar) tobulinti pažangias ūkio subjektų veiklos priežiūros priemones; tobulinti priežiūros procesą atliekančių ir koordinuojančių asmenų kvalifikaciją

1.1.2.*

Priemonė – sukurti ir įdiegti priežiūrą atliekančių institucijų informacinę sistemą (toliau – PAIIS)

605

300

0

305

681

134

0

547

5 755

5 755

0

0

Ūkio ministerija

Priemonės veiklaįdiegti PAIIS, kuri sukurtų priežiūros institucijoms skirtus įrankius ir paslaugas, mažinančias verslui ir priežiūros institucijoms tenkančią priežiūros naštą, ir leistų teikti elektronines paslaugas ūkio subjektams

1.2.

Uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą

1.2.1.

Priemonė – skatinti užsienio investuotojus investuoti į gamybos ir paslaugų sektorius ir kurti naujas darbo vietas Lietuvoje

5 044

5 044

0

0

4 344

4 344

0

0

4 344

4 344

0

0

Ūkio ministerija

Priemonės veikla teikti finansines paskatas užsienio investuotojams, kurie, įgyvendindami investicijų projektus, įsipareigoja kurti darbo vietas Lietuvoje

1.2.2.

Priemonė – vystyti tvarią, inovatyvią ir konkurencingą akvakultūros įmonių ir žuvininkystės produktų perdirbimo įmonių veiklą

4 344

434

0

3 910

4 344

434

0

3 910

4 002

400

0

3 602

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija)

Priemonės veiklateikti negrąžinamą paramą investicijoms į mažų ir vidutinių įmonių steigimą ir plėtrą, skatinant tvarų, inovatyvų ir konkurencingą verslą ir naujų darbo vietų kūrimą akvakultūros ir žuvininkystės produktų perdirbimo sektoriuose

1.3.

Uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas

1.3.1.

Priemonė – teikti paramą pradedantiesiems verslą, ypatingą dėmesį skirti su sunkumais darbo rinkoje susiduriantiems asmenims

8 337

8 337

0

0

2 000

2 000

0

0

8 337

8 337

0

0

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija)

Priemonės veiklos: teikti paskolas verslo pradžiai, vykdyti dalinį paskolų palūkanų kompensavimą ir teikti subsidijas, siekiant sudaryti sąlygas pradėti verslą, skatinti verslumą ir savarankišką užimtumą bei naujų darbo vietų kūrimą

1.3.2.

Priemonė – teikti paskolų garantijas, kompensuoti garantijų išmokas ir dalį garantijų atlyginimo

1 832

1 832

0

0

2 051

2 051

0

0

2 109

2 109

0

0

Ūkio ministerija

Priemonės veiklos: teikti garantijas kredito įstaigoms už smulkiojo ir vidutinio verslo paskolas ir, smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui negrąžinus paskolos kredito įstaigai, dengti iki 80 procentų išmokos, taip pat kompensuoti dalį atlyginimo už šias garantijas

1.3.3.

Priemonė – vykdyti verslumo skatinimo priemones

206

206

0

0

206

206

0

0

206

206

0

0

Ūkio ministerija

Priemonės veiklos: užtikrinti verslui aktualios informacijos ir gerųjų pavyzdžių sklaidą, kokybišką Nacionalinio verslo konsultantų tinklo veiklą, mentorių tinklo administravimą ir priežiūrą, rengti ir administruoti verslo perdavimo interneto svetainės „Verslo turgus“ informaciją

1.4.

Uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis

1.4.1.

Priemonė – remti ne žemės ūkio verslo kūrimą ir plėtrą

19 238

19 238

0

0

19 238

19 238

0

0

19 238

19 238

0

0

Žemės ūkio ministerija

Priemonės veiklateikti paramą įvairių ne žemės ūkio verslų, paslaugų kūrimui ir plėtrai kaimo vietovėse, t. y. vietovėse, kuriose yra iki 6 000 gyventojų

1.4.2.

Priemonė – aukščiausio nedarbo lygio teritorijose įgyvendinti iš dalies finansuojamus (subsidijuojamus) verslo investicinius projektus, steigti naujas darbo vietas bedarbiams

4 866

4 866

0

0

4 866

4 866

0

0

4 866

4 866

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: tobulinti vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atranką ir įgyvendinimą, ypač sustiprinti atranką regioniniu lygmeniu; remti neterminuotą bedarbių įdarbinimą, teikiant darbdaviams paramą darbo vietoms steigti; atlikti vietinių užimtumo iniciatyvų priemonės sklaidą, organizuoti renginius, įgyvendintus projektus pristatyti visuomenei

1.4.3.

Priemonė – remti jaunuosius ūkininkus

8 088

8 088

0

0

8 088

8 088

0

0

8 088

8 088

0

0

Žemės ūkio ministerija

Priemonės veiklos: teikti paramą jauniesiems ūkininkams, t. y. asmenims iki 40 metų, pradedantiems žemės ūkio veiklą, įsikurti, remti jaunųjų ūkininkų investicijas, reikalingas žemės ūkio veiklai vykdyti: investicijas į nekilnojamojo turto statybą ir (ar) rekonstravimą, taip pat padėti įsigyti kuriamam ūkiui reikalingą žemės ūkio techniką bei įrangą, daugiamečių augalų

1.4.4.

Priemonė – skatinti užimtumą žvejybos ir akvakultūros regionuose

8 745

1 749

0

6 996

2 915

583

0

2 332

0

0

0

0

Žemės ūkio ministerija

Priemonės veikla teikti negrąžinamą paramą vietos projektams pagal žuvininkystės regionų vietos plėtros strategijas įgyvendinti, siekiant įvairinti veiklą, kurti pridėtinę vertę, darbo vietas ir skatinti inovacijas visuose verslinės žvejybos ir akvakultūros produkcijos tiekimo grandinės etapuose

2.

Tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms

2.1.

Uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę

2.1.1.

Priemonė – teikti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugas realioje ir virtualioje aplinkoje

290

290

0

0

869

869

0

0

1 738

1 738

0

0

Švietimo ir mokslo ministerija

Priemonės veiklos: parengti priemones, skirtas profesinio orientavimo (karjeros) paslaugoms teikti realioje ir virtualioje aplinkoje; derinti paslaugų naujoms tikslinėms grupėms – suaugusiesiems, nesimokančiam ir nedirbančiam jaunimui – teikimą tarp skirtingų švietimo ir darbo rinkos institucijų; informuoti, konsultuoti ir ugdyti karjerai asmenis, siekiant sėkmingo jų perėjimo iš vieno mokymosi lygmens į kitą, įsidarbinimo ar kvalifikacijos tobulinimo

2.1.2.

Priemonė – pagerinti užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų paslaugų kokybę ir prieinamumą

953

953

0

0

900

900

0

0

1 342

1 342

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža)

Priemonės veiklos: rengti mokymą Lietuvos darbo biržos sistemos darbuotojams, siekiant tobulinti jų kompetenciją, suteikti jiems būtinų žinių, pagerinti jų darbo, organizavimo, planavimo ir kitus gebėjimus ir vystyti Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūrą, kad būtų užtikrintos kokybiškesnės šios institucijos teikiamos paslaugos darbdaviams ir asmenims, ieškantiems darbo, ir padidintas jų prieinamumas; sukurti Jaunimo garantijų įgyvendinimo stebėsenos sistemą; didinti darbuotojų mobilumą Europos Sąjungoje

2.1.3.

Priemonė – kurti žmogiškųjų išteklių stebėsenos, prognozavimo ir plėtros mechanizmus

480

480

0

0

1 314

1 314

0

0

1 583

1 583

0

0

Ūkio ministerija

Priemonės veiklos: sukurti vidutinės trukmės žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo sistemą ir užtikrinti jos funkcionalumo palaikymą ir tobulinimą, periodiškai atnaujinti žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje informacinę bazę; apdoroti ir skleisti žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje prognostinių tyrimų rezultatus, vykdant profesinį orientavimą; sukurti visavertį instrumentą, paremtą išplėstine Lietuvos profesijų klasifikatoriaus versija (ISCO-08 pagrindu), skirtą darbo rinkos profesinei struktūrai palyginti tarptautiniu ir šalies mastu, apimantį nuolat atnaujinamą profesijų sąrašą, visų profesijų aprašus ir jų sąsajas su išsilavinimo ir kvalifikacijų lygiais; sukurti darbo veikloje įgyjamų aukšto meistriškumo kvalifikacijų posistemio modelį bei bazines multiplikavimo prielaidas, užtikrinti tolesnį šio posistemio veikimą įvairiuose ūkio sektoriuose

2.2.

Uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje

2.2.1.

Priemonė – populiarinti ir modernizuoti profesinį mokymą, užtikrinti jo atitiktį darbo rinkos poreikiams

681

681

0

0

2 042

2 042

0

0

4 084

4 084

0

0

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija)

Priemonės veiklos: organizuoti nacionalinius profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursus; populiarinti profesinio mokymo teikiamas galimybes jaunimui ir suaugusiesiems, plėtojant ryšius su visuomene, bendrojo ugdymo mokyklomis, mokiniais, tėvais, darbdaviais; bendradarbiaujant su darbdaviais, kurti profesinius standartus, kurti ir įgyvendinti modulines profesinio mokymo programas ir rengti joms skirtą mokymosi medžiagą, peržiūrėti vykdomas programas ir tobulinti jų įgyvendinimą

2.2.2.

Priemonė – plėtoti profesinio mokymo įstaigų infrastruktūrą

1 916

1 916

0

0

5 745

5 745

0

0

8 713

8 713

0

0

Švietimo ir mokslo ministerija

Priemonės veiklos: plėtoti sektorinių praktinio mokymo centrų funkcionalumą, vykdyti profesinio mokymo infrastruktūros plėtros (bendrabučių ir įrangos modernizavimo) projektus, atnaujinti mokyklų praktinio mokymo bazę – aprūpinti jas šiuolaikine įranga

2.2.3.

Priemonė – tobulinti žmogiškųjų išteklių kvalifikaciją, didinti jų kompetenciją ir ugdyti darbo jėgos įgūdžius

17 871

17 871

0

0

27 984

27 984

0

0

45 746

45 746

0

0

Ūkio ministerija

Priemonės veiklos: sukurti „kompetencijų čekių“ sistemą, skirtą įmonių darbuotojų bendriesiems ir specialiesiems mokymams, prioritetą teikiant labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms; teikti paramą užsienio investuotojų žmogiškųjų išteklių kompetencijai didinti ir sektorinių kompetencijų ugdymo projektams; remti įmonių mokymą pameistrystės forma

2.3.

Uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą

2.3.1.

Priemonė – parengti ir įgyvendinti neformaliuoju, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemą

261

261

0

0

782

782

0

0

1 564

1 564

0

0

Švietimo ir mokslo ministerija

Priemonės veiklos: sudaryti sąlygas pripažinti įvairiomis formomis įgytas kompetencijas, plėsti mokymosi, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų, taip pat užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimą, įgyvendinti Europos kvalifikacijų sandarą ir Lietuvos kvalifikacijų sandarą, į praktinių kompetencijų vertinimą įtraukti darbdavius

2.3.2.

Priemonė – organizuoti kvalifikacijos egzaminus kompetentingose institucijose

130

130

0

0

130

130

0

0

130

130

0

0

Švietimo ir mokslo ministerija

Priemonės veiklos: plėtoti kompetencijų vertinimo sistemą, stiprinti akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų gebėjimus kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą

2.4.

Uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą

2.4.1.

Priemonė – įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą iniciatyvas

14

14

0

0

14

14

0

0

14

14

0

0

Švietimo ir mokslo ministerija

Priemonės veiklos: įdiegti naujus neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo modelius, įgyvendinti Europos suaugusiųjų darbotvarkės iniciatyvą, reglamentuoti andragogų rengimą ir vykdyti jų kvalifikacijos tobulinimą

2.4.2.

Priemonė – įgyvendinti projektus, skirtus naujoms kompetencijoms ir (ar) kvalifikacijoms suteikti mokantis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas

290

290

0

0

290

290

0

0

290

290

0

0

Švietimo ir mokslo ministerija

Priemonės veiklos: koordinuoti ir remti iniciatyvas, kurti institucijų partneryste grindžiamas mokymosi visą gyvenimą paslaugas, rengti ir įgyvendinti užsakomąsias mokymo ir (ar) studijų programas, mokymo įstaigoms bendradarbiaujant su darbdaviais

3.

Tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti

3.1.

Uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką

3.1.1.

Priemonė – įgyvendinti Jaunimo garantijų iniciatyvą ir kitas jaunimo užimtumą skatinančias programas

29 444

29 444

0

0

20 444

20 444

0

0

20 444

20 444

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: įtraukti nedirbančius, nesimokančius ir mokymuose nedalyvaujančius 15–29 metų asmenis (toliau – NEET) į Jaunimo užimtumo iniciatyvos remiamus projektus: per 4 mėnesių laikotarpį nuo darbo netekimo arba formaliojo mokymosi užbaigimo (nutraukimo) teikti NEET ankstyvos pagalbos ir aktyvumo skatinimo priemones ir paslaugas (papildomų gebėjimų ir kompetencijų ugdymo priemonės (verslumo, projektų valdymo ir pan.); psichologinės socialinės reabilitacijos priemonės; minimalios priežiūros paslaugos; pagalbos pažįstant save paslaugos; socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos; motyvavimo paslaugos; informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos; tarpininkavimo su švietimo įstaigomis paslaugos; savanorystės vietos paieškos paslaugos; savanoriškos veiklos atlikimo organizavimas; mokymai savanoriškos veiklos metu; mentorystės paslaugos savanoriškos veiklos metu; kitos paslaugos) ir siekti, kad NEET gautų pasiūlymą dirbti, toliau mokytis (įskaitant pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą), atlikti stažuotę atviroje rinkoje, o tokio pasiūlymo negavusiems NEET teikti integracijos į darbo rinką priemones ir paslaugas (profesinis mokymas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas; įdarbinimas subsidijuojant; darbo rotacija; teritorinis judumas; savanoriška praktika; darbo įgūdžių įgijimas pagal dvišalę darbo įgūdžių įgijimo sutartį; kitos paslaugos)

3.2.

Uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje

3.2.1.

Priemonė – organizuoti ieškančių darbo asmenų, įskaitant ir vyresnio amžiaus asmenis, profesinį konsultavimą ir motyvavimą

33

33

0

0

33

33

0

0

33

33

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: organizuoti ir teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims, įskaitant ir vyresnio amžiaus asmenis, atsižvelgiant į jų poreikius, gebėjimus priimti informaciją bei darbo rinkos reikmes, teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas asmenims individualiai arba grupėmis, gerinti profesinio konsultavimo paslaugų prieinamumą ir kokybę, orientuojantis į vyresnio amžiaus darbo ieškančių asmenų pasirengimą darbo rinkai bei individualius poreikius, įgyvendinti konsultavimo paslaugų paketą bedarbiams, taikyti naujas konsultavimo priemones

3.2.2.

Priemonė – ugdyti vyresnio amžiaus asmenų kompetencijas ir suteikti jiems kvalifikaciją, siekiant didinti dalyvavimą darbo rinkoje ir savanoriškoje veikloje

2 500

2 500

0

0

2 000

2 000

0

0

1 500

1 500

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: vyresnio amžiaus asmenų bendrųjų kompetencijų ugdymas; jų įtraukimas į savanorišką veiklą, sudarant jiems sąlygas panaudoti savo kompetencijas, gebėjimus ir patirtį; vyresnio amžiaus žmonių motyvavimas, jų savivertės didinimas, siekiant padėti juos ilgiau išlaikyti darbo rinkoje, o išėjusiems iš darbo rinkos lengviau į ją sugrįžti ar įsitraukti į visuomeninę bei savanorišką veiklą, taip pat mokymai ir informacijos sklaida, skirta vyresnio amžiaus asmenų potencialui skatinti, geresniam jų vertinimui ir motyvavimui aktyviai dalyvauti visuomenės gyvenime, padedant kurti teigiamą visuomenės ir darbdavių nuomonę apie vyresnio amžiaus asmenis

3.3.

Uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką

3.3.1.

Priemonė – organizuoti savivaldybėse laikiną nekvalifikuotų bedarbių užimtumą

19 390

19 390

0

0

19 390

19 390

0

0

19 390

19 390

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: pasitelkti partnerystės tinklų atstovus ir įgyvendinti teritorines tikslines užimtumo rėmimo programas (vykdyti viešuosius darbus)

3.3.2.

Priemonė – derinant darbo pasiūlą ir paklausą, remti bedarbių integraciją į darbo rinką

38 919

38 919

0

0

52 528

52 528

0

0

38 450

38 450

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: organizuoti profesinio mokymo, darbo įgūdžių įgijimo, įdarbinimo subsidijuojant ir kitas aktyvios darbo rinkos politikos priemones, prioritetus skirti neturintiems kvalifikacijos ir ilgalaikiams bedarbiams, pirmiausia suteikti paklausią darbo rinkoje kvalifikaciją ir ugdyti darbdavių reikalavimus atitinkančias kompetencijas, kad būtų sėkmingai integruojamasi į darbo rinką

3.3.3.

Priemonė – teikti finansines paskatas darbdaviams, kompensuoti dalį darbo užmokesčio, siekiant įdarbinti su sunkumais darbo rinkoje susiduriančius asmenis

5 000

5 000

0

0

5 500

5 500

0

0

6 000

6 000

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veikla teikti paramą darbdaviams (dalies darbo užmokesčio kompensaciją), siekiant skatinti su sunkumais darbo rinkoje susiduriančių asmenų užimtumą (pvz., jaunimo, vyresnio amžiaus asmenų)

3.4.

Uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje

3.4.1.

Priemonė – remti socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimą socialinėse įmonėse

18 479

18 479

0

0

4 324

4 324

0

0

4 324

4 324

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: teikti valstybės pagalbą socialinėms ir neįgaliųjų socialinėms įmonėms subsidijų forma, įdarbinant asmenis, praradusius profesinį ir bendrąjį darbingumą, ekonomiškai neaktyvius, negalinčius lygiomis teisėmis konkuruoti darbo rinkoje, skatinti šių asmenų grįžimą į darbo rinką, jų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį, tobulinti teisės aktus, užtikrinant valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms efektyvumą

3.4.2.

Priemonė – teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos paslaugas

2 433

2 433

0

0

2 868

2 868

0

0

2 868

2 868

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veiklos: teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos programą (ciklą) sudarančias profesinių gebėjimų vertinimo, profesinio orientavimo ir konsultavimo, profesinių gebėjimų atkūrimo arba naujų ugdymo, pagalbos įsidarbinant, palaikymo darbo vietoje paslaugas

3.5.

Uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką

3.5.1.

Priemonė – vykdyti informacinę šviečiamąją kampaniją apie darbo rinkos pokyčius, darbuotojų užimtumo, integracijos ir mobilumo galimybes

14

14

0

0

14

14

0

0

14

14

0

0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Priemonės veikla – nuolat skleisti informaciją apie darbo rinkos pokyčius, įsidarbinimo galimybes emigraciją keičiant į mobilumo procesą, kai išvykstama siekiant pasinaudoti kitų šalių teikiamomis galimybėmis, kurios ateityje būtų panaudotos Lietuvoje jos naudai

4.

Iš viso iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų

184 046

176 308

14

7 738

177 222

173 907

0

3 315

195 387

194 985

0

402

 

4.1.

bendrojo finansavimo lėšos (BF)

9 850

9 850

0

0

22 198

22 198

0

0

9 708

9 708

0

0

 

4.2.

Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

166 397

158 659

14

7 738

147 225

143 910

0

3 315

177 880

177 478

0

402

 

4.3.

tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

7 756

7 756

0

0

7 756

7 756

0

0

7 756

7 756

0

0

 

5.

Kiti šaltiniai (UF)

16 500

16 500

0

0

16 500

16 500

0

0

16 500

16 500

0

0

 

6.

Iš viso programai finansuoti (4 + 5)

200 546

192 808

14

7 738

193 679

190 407

0

3 315

211 887

211 887

0

402

 

 

 

* Planuojama, kad priemonės veikla bus finansuojama 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos Vidaus reikalų ministerijos administruojamo 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ lėšomis (sprendimas dėl projektų finansavimo dar nėra priimtas).

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1321, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-22, i. k. 2015-20159

 

 


 

Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano
2 priedas

 

 

 

UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO VERTINIMO KRITERIJŲ IR SIEKTINŲ JŲ REIKŠMIŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslo ir uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

Įgyvendinančioji institucija

2016 metų

2017 metų

2018 metų

 

1 tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą

R-1-1

Užimtų asmenų (15–64 metų) skaičiaus padidėjimas, palyginti su 2012 metais (procentais)

4,62

5,54

6,44

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija)

R-1-2

Verslo aplinkos indeksas; Pasaulio banko tyrimas „Doing Business“ (vieta)

19

18

17

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija)

R-1-3

Darbo našumo indeksas vienam užimtam asmeniui (procentais)

114,2

116,5

119

Ūkio ministerija

R-1-4

Kaimo gyvenamųjų vietovių gyventojų (15–64 metų) užimtumo lygis (procentais)

59,5

60,5

61,5

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

1 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką

 

P-1-1-1

Ūkio subjektai, teigiamai vertinantys priežiūros institucijų veiklą (procentas nuo visų apklaustų ūkio subjektų)

57

62

65

Ūkio ministerija

 

1 tikslo 2 uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą

P-1-2-1

Tiesioginės užsienio investicijos, tenkančios vienam gyventojui (eurais)

4 970

5 213

5 213

Ūkio ministerija

P-1-2-2

Pritrauktų užsienio investuotojų planuojamų sukurti darbo vietų vidutinės ir aukštos pridėtinės vertės sektoriuose skaičius

1 500

1 500

1 600

Ūkio ministerija

P-1-2-3

Sukurtų naujų darbo vietų žuvininkystės produktų perdirbimo ir akvakultūros sektoriuose skaičius

16

16

12

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija)

 

1 tikslo 3 uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas

P-1-3-1

Asmenų ir įmonių, pasinaudojusių finansine parama verslo pradžiai, skaičius

20

30

50

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-1-3-2

Veikiančių mažų ir vidutinių įmonių skaičius ir fizinių asmenų, vykdančių individualią veiklą (pagal verslo liudijimą ir pagal pažymą), skaičius vienam tūkstančiui gyventojų (vienetais)

79

80

81

Ūkio ministerija

 

1 tikslo 4 uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis

P-1-4-1

Naujų darbo vietų regionuose, įgyvendinant iš dalies finansuojamus (subsidijuojamus) verslo investicinius projektus, skaičius

370

375

380

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-1-4-2

Naujų darbo vietų žvejybos ir akvakultūros regionuose skaičius

8

8

8

Žemės ūkio ministerija

 

2 tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms

R-2-1

Aukštųjų mokyklų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po vienų metų nuo mokyklos baigimo), dalis (procentais)

5,5

5,4

5,3

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija)

R-2-2

Profesinio mokymo įstaigų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po metų nuo mokymo įstaigos baigimo), dalis (procentais)

18,5

16,4

15

Švietimo ir mokslo ministerija

R-2-3

Profesinės kvalifikacijos neturinčių jaunų bedarbių dalis, palyginti su registruotų jaunų bedarbių skaičiumi (procentais)

42

38

33

Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-2-4

Mokymosi visą gyvenimą lygis tarp 25–64 metų gyventojų („Eurostat“) (procentais)

7,5

8

8,3

Švietimo ir mokslo ministerija

 

2 tikslo 1 uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę

P-2-1-1

Karjeros paslaugas gavusių asmenų skaičius

60 000

65 000

80 000

Švietimo ir mokslo ministerija

P-2-1-2

Pradėjusių dirbti per trumpesnį kaip vienų metų nedarbo laikotarpį bedarbių dalis, palyginti su visais pradėjusiais dirbti bedarbiais (procentais)

73

74

75

Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža)

P-2-1-3

Laisvos darbo vietos užpildymo trukmė, teikiant tarpininkavimo įdarbinant paslaugas (darbo dienomis)

7

6

6

Lietuvos darbo birža

P-2-1-4

Per metus įdarbintų teikiant Europos užimtumo tarnybos (EURES) tarpininkavimo įdarbinant paslaugas asmenų skaičius

53

55

56

Lietuvos darbo birža

 

2 tikslo 2 uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje

P-2-2-1

Studijų programų, akredituotų 6 metams, dalis, palyginti su visomis akredituotomis programomis (procentais)

60

65

70

Švietimo ir mokslo ministerija

P-2-2-2

Modulinių profesinio mokymo programų dalis, palyginti su visomis formaliojo profesinio mokymo programomis (procentais)

20

25

35

Švietimo ir mokslo ministerija

 

2 tikslo 3 uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą

P-2-3-1

Aukštųjų mokyklų, kuriose įdiegtas neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemos modelis, dalis (procentais)

80

80

80

Švietimo ir mokslo ministerija

P-2-3-2

Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose vertintos neformaliuoju darbo ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis (procentais)

7

8

15

Švietimo ir mokslo ministerija

 

2 tikslo 4 uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą

P-2-4-1

Asmenų, patobulinusių kompetencijas ir (ar) kvalifikaciją, mokantis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, skaičius

6 000

7 000

8 000

Švietimo ir mokslo ministerija

 

3 tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti

R-3-1

15–64 metų gyventojų darbo jėgos aktyvumo lygis (procentais)

74,6

75,2

75,8

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-3-2

Jaunimo (15–24 metų) užimtumo lygis (procentais)

29,8

30,7

31,5

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-3-3

Vyresnio amžiaus (55–64 metų) gyventojų užimtumo lygis (procentais)

58,6

59,7

61,2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-3-4

Ilgalaikio nedarbo lygis (gyventojų užimtumo tyrimo duomenimis) (procentais)

4,6

4,5

4,4

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

R-3-5

Dirbančių darbingo amžiaus neįgaliųjų dalis, palyginti su bendru darbingo amžiaus neįgaliųjų skaičiumi (procentais)

32,0

34,0

36,0

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką

P-3-1-1

Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis finansuojamų projektų dalyvių skaičius

14 000

14 000

5 000

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-1-2

Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis finansuojamų projektų dalyvių, kurie baigę dalyvavimą po 6 mėnesių dirba, įskaitant savarankišką darbą, dalis nuo visų dalyvavusiųjų skaičiaus (procentais)

50

50

50

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 tikslo 2 uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje

P-3-2-1

Savivaldybių, kuriose vyresnio amžiaus asmenims teikiamos profesinio orientavimo paslaugos, skaičius

50

50

50

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-2-2

Vyresnių nei 54 metų asmenų, dalyvavusių aktyviam senėjimui skirtose Europos socialinio fondo veiklose, skaičius

500

1 500

2 000

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 tikslo 3 uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką

P-3-3-1

Aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse dalyvaujančių bedarbių dalis, palyginti su visų bedarbių skaičiumi metų pradžioje (procentais)

35

38

38

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 tikslo 4 uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje

P-3-4-1

Vidutinis socialinėse įmonėse dirbančių tikslinėms grupėms priklausančių asmenų skaičius per metus

5 950

5 680

5 820

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 tikslo 5 uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką

P-3-5-1

Parengtų informacinių pranešimų nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje apie įsidarbinimo, profesinio mokymo, verslo steigimo ir plėtros sąlygas ir galimybes Lietuvoje skaičius

20

20

20

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-5-2

Grįžtančių emigrantų skaičiaus didėjimas, palyginti su 2012 metais (procentais)

22

22,2

22,3

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 1321, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-22, i. k. 2015-20159

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1365, 2014-12-03, paskelbta TAR 2014-12-08, i. k. 2014-19148

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1321, 2015-12-16, paskelbta TAR 2015-12-22, i. k. 2015-20159

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo