Įsakymas netenka galios 2024-01-31:
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-100, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01689
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2018 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. V-508 „Dėl Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2019-01-29 iki 2024-01-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-05-29, i. k. 2018-08624
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS FINANSUOJAMŲ IR NEFINANSUOJAMŲ PROFESINIO MOKYMO VIETŲ SKAIČIAUS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. gegužės 29 d. Nr. V-508
Vilnius
1. T v i r t i n u Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).
Pastraipos pakeitimai:
Nr. V-549, 2018-06-07, paskelbta TAR 2018-06-07, i. k. 2018-09555
2. N u s t a t a u, kad bendras valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų vietų skaičius profesinio mokymo įstaigoms 2018 metais nustatomas iki 2018 m. birželio 15 d.
Papildyta punktu:
Nr. V-549, 2018-06-07, paskelbta TAR 2018-06-07, i. k. 2018-09555
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
ir mokslo ministro 2018 m. gegužės 29 d.
įsakymu Nr. V-508
VALSTYBĖS FINANSUOJAMŲ IR NEFINANSUOJAMŲ PROFESINIO MOKYMO VIETŲ SKAIČIAUS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS
1. Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiaus pagal savivaldybes, švietimo sritis, apibrėžiamas Lietuvos švietimo klasifikatoriuje, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. ISAK – 520 „Dėl LŠK – Lietuvos švietimo klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – klasifikatorius), ir profesinio mokymo formas, profesinio mokymo įstaigas ir kvalifikacijas nustatymo ir šių vietų paskirstymo principus ir tvarką.
2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – ministerija) kasmet iki sausio 15 d., įvertinusi nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos informaciją, regionų plėtros tarybų siūlymus ir valstybės finansines galimybes, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti priimamų į profesinio mokymo įstaigas mokinių preliminarų skaičių pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (toliau – preliminarus priimamų mokinių skaičius).
3. Kvalifikacijos ir profesinio mokymo centras kasmet iki vasario 2 d. pateikia ministerijai Sektorinių profesinių komitetų siūlymus dėl galimybių vykdyti profesinį mokymą pameistrystės būdu.
4. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus preliminarius priimamų mokinių skaičius kasmet iki vasario 15 d. paskirsto pagal švietimo sritis, apibrėžiamas klasifikatoriuje, bei pagal savivaldybes ir juos pateikia Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijai bendrajam priėmimui organizuoti (toliau – LAMA BPO).
5. Profesinio mokymo įstaigos LAMA BPO informacinėje sistemoje (toliau – BPIS) kasmet pažymi:
5.1. jų licencijoje įrašytas profesinio mokymo programas, į kurias siūlo atitinkamais metais vykdyti priėmimą, – iki vasario 28 d.;
6. Ministerija, pažymėdama BPIS, nustato:
6.1. profesinio mokymo programas, į kurias atitinkamais metais bus vykdomas priėmimas, pagal profesinio mokymo įstaigas iki kovo 5 d.;
6.2. valstybės finansuojamų vietų skaičių ir bendrą – valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų – vietų skaičių profesinio mokymo įstaigoms pagal šias programas iki kovo 25 d. Ministerija atsižvelgia į profesinio mokymo įstaigų galimybes kokybiškai suteikti kvalifikaciją (turimą infrastruktūrą, žmonių išteklius, mokymo patirtį).
7. Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičius nustatomas ir paskirstomas vadovaujantis šiais principais:
7.1. Pasiūlos ir paklausos dermės. Atsižvelgiama į regionų ūkinės ir socialinės plėtros poreikius (kiek, kokių kvalifikacijų ir kokio išsilavinimo kvalifikuotų darbuotojų reikia) ir profesinio mokymo įstaigos galimybes (turimus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius ir patalpų plotą);
7.2. Veiksmingumo – valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietos skirstomos siekiant sumaniai ir taupiai naudoti turimus išteklius;
7.3. Kokybės laidavimo. Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietos skiriamos profesinio mokymo įstaigoms, kurios gali laiduoti geresnę mokymo kokybę dėl turimų žmogiškųjų ir materialiųjų išteklius;
7.4. Prieinamumo. Atsižvelgiama į geografinį vietos pasiekiamumą ir lygių galimybių užtikrinimą mokytis įvairių poreikių ir gebėjimų asmenims (įvairaus išsilavinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems, asmenims, esantiems laisvės atėmimo vietose ir kt.);
8. Ministerijai įvertinus nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos informaciją ir Sektorinių profesinių komitetų siūlymus dėl galimybių vykdyti profesinį mokymą pameistrystės būdu, švietimo ir mokslo ministras iki einamųjų metų kovo 31 d., vadovaudamasis Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 18 straipsnio 2 dalimi ir 26 straipsnio 2 dalies 2 punktu, tvirtina Asmenų, išskyrus asmenis, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas, Lietuvos Respublikos tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutas ar Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statutas, pageidaujančių įgyti kvalifikaciją, priėmimo į valstybės finansuojamas profesinio mokymo vietas planą pagal savivaldybes, Lietuvos švietimo klasifikatoriuje apibrėžiamas švietimo sritis ir profesinio mokymo formas, profesinio mokymo įstaigas ir kvalifikacijas ir bendrą priimamų asmenų skaičių.
9. Galutinį valstybės finansuojamų formaliojo profesinio mokymo vietų skaičių ir jų pasiskirstymą pagal profesinio mokymo įstaigas ir kvalifikacijas tvirtina švietimo ir mokslo ministras kasmet iki rugsėjo 10 d.
10. Profesinio mokymo įstaiga, mokslo metų pusmečiui pasibaigus, mokinio prašymu perkelia į atsilaisvinusią valstybės finansuojamą vietą (kuri atsirado mokiniui sava valia nutraukus mokymąsi arba mokinį pašalinus) iš valstybės nefinansuojamos vietos tos pačios švietimo srities profesinio mokymo programos patenkinamus mokymosi pasiekimus turintį mokinį, išskyrus mokinį, pagal Profesinio mokymo įstatymo 37 straipsnį neturintį teisės į valstybės finansuojamą profesinio mokymo vietą. Esant daugiau į valstybės finansuojamą vietą pretenduoti galinčių mokinių, nei yra tokių vietų, sudaroma mokinių pažangumo eilė. Pažangumo eilė sudaroma pagal galutinius mokinių modulių ar dalykų įvertinimų vidurkius jų mažėjimo tvarka.
Jei į vieną vietą pretenduoja keli mokiniai, turintys vienodus vidurkius, pirmumas teikiamas mokiniui, turinčiam aukštesnius privalomųjų modulių ar profesijos teorinio, ar praktinio mokymo dalykų įvertinimus. Tais atvejais, kai privalomųjų modulių ar profesijos teorinio, ar praktinio mokymo dalykų įvertinimai vienodi, pirmumą lemia aukštesni modulių, kurie turi daugiau kreditų ar didesnės apimties profesijos teorinio, ar praktinio mokymo dalykų, įvertinimai. Tais atvejais, kai vienodi daugiau kreditų turinčių modulių arba didesnės apimties dalykų įvertinimai, pirmenybė teikiama mokiniui, turinčiam daugiau aukštesnių įvertinimų (daugiau modulių, dalykų, įvertintų puikiai (10), labai gerai (9).
Papildyta punktu:
Nr. V-74, 2019-01-28, paskelbta TAR 2019-01-28, i. k. 2019-01228
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-549, 2018-06-07, paskelbta TAR 2018-06-07, i. k. 2018-09555
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2018 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. V-508 „Dėl Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-74, 2019-01-28, paskelbta TAR 2019-01-28, i. k. 2019-01228
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2018 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. V-508 „Dėl Valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų profesinio mokymo vietų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo