Sprendimas netenka galios 2020-06-30:

Birštono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-103, 2020-06-26, paskelbta TAR 2020-06-29, i. k. 2020-14259

Dėl viešosios įstaigos Birštono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2019-06-27 iki 2020-06-29

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-06-26, i. k. 2019-10245

 

 

BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS  TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS BIRŠTONO PIRMINĖS SVEIKATOS

PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATŲ TVIRTINIMO

 

2011 m. kovo 25 d. Nr. TS-66

Birštonas

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995) 28 straipsnio 1 dalimi bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 202 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 26 d. nutarimo Nr. 1025 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo viešosiose įstaigose“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 24-1152), Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti viešosios įstaigos Birštono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų naują redakciją (pridedama).

2. Įgalioti viešosios įstaigos Birštono pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiąją gydytoją Daivą Citvarienę pasirašyti įstatus ir pateikti juos registruoti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.

3. Pripažinti netekusiu galios Birštono savivaldybės tarybos 2010 m. gruodžio 17 d. sprendimą Nr. TS-190 „Dėl viešosios įstaigos Birštono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo“.

Savivaldybės merė                                                                                             Nijolė Dirginčienė

 

PATVIRTINTA

Birštono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo

5 d. sprendimu Nr. TS-66

(Birštono savivaldybės tarybos

2019 birželio 21 d.

sprendimo Nr. TS-106 redakcija)

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS BIRŠTONO PIRMINĖS SVEIKATOS

PRIEŽIŪROS CENTRO

Į S T A T A I

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Viešoji įstaiga Birštono pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau – Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau LNSS) iš Birštono savivaldybės turto įsteigta viešoji sveikatos priežiūros ne pelno siekianti ribotos civilinės atsakomybės įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

2.  Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais bei galiojančiais norminiais aktais, Vyriausybės nutarimais, Birštono savivaldybės tarybos sprendimais, centro vadovo įsakymais ir šiais įstatais.

3.  Įstaigos vienintelis dalininkas (savininkas) – Birštono savivaldybė, įmonės kodas – 111103013, Jaunimo g. 2, 59206 Birštonas, savininko turtines ir neturtines teises bei pareigas įgyvendina Savivaldybės administracijos direktorius.

4.  Įstaigos buveinė –  Jaunimo g. 8, 59206 Birštonas.

5.  Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga.

6.  Įstaiga yra labdaros ir paramos gavėjas.

7.  Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

8.  Įstaigos veikloslaikotarpis yra neribotas.

 

II. ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI

 

9.    Pagrindinis Įstaigos veiklos tikslas – gyventojų sveikatos stiprinimas, prieinamumas ir tinkamas įstaigos licencijoje nurodytų sveikatos priežiūros paslaugų suteikimas, siekiant sumažinti gyventojų sergamumą ir mirtingumą, siekti kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

10.  Įgyvendindama savo tikslus, Įstaiga:

10.1. organizuoja ir teikia licencijuotą nespecializuotą kvalifikuotą pirminę asmens sveikatos priežiūrą įvairių socialinių grupių Birštono savivaldybės gyventojams. Ši sveikatos priežiūra teikiama įstaigoje ir pagal asmenų iškvietimus jų namuose;

10.2. teikia nustatytas gydomosios ir prevencinės medicinos pagalbos ir sveikatos ugdymo paslaugas.

10.3. teikia slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas.

11.    Įstaiga gali teikti mokamas teisės aktais nustatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

12.    Įstaiga gali verstis šia ūkine komercine veikla, numatyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK), patvirtintame Statistikos departamento generalinio direktoriaus įsakymu:

12.1. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90.)

12.2. bendrosios praktikos gydytojų veikla (86.21.);

12.3. odontologinės praktikos veikla (86.23.);

12.4. viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10);

12.5. medicinos laboratorijų veikla (86.90.30);

12.6. gydytojų specialistų veikla (86.22)

12.7. stacionarinė slaugos įstaigų veikla (87.10);

12.8. slaugos ligoninių veikla (86.10.40);

12.9. kita stacionarinė globos veikla (87.90) .

12.10kita įstatymais neuždrausta, su sveikatos priežiūra susijusi veikla.

13.  Savo tikslams pasiekti Įstaiga gali verstis ir kita įstatymų nedraudžiama ūkine ir komercine veikla, kuri neprieštarauja įstatymams ir yra neatsiejamai susijusi su Įstaigos veiklos tikslais. Licencijuojamą veiklą ar veiklą, kuriai reikalingi specialūs leidimai, Įstaiga gali vykdyti tik gavusi atitinkamas licencijas ar leidimus.

 

III. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

14.    Įstaiga gali įgyti ir turėti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams, šiems įstatams ir veiklos tikslams:

14.1. turėti bent vieną sąskaitą banke ir antspaudą;

14.2. teisę verstis įstatymų nedraudžiama ūkine komercine veikla, kuri yra neatsiejamai susijusi su jos veiklos tikslais;

14.3. gauti labdarą ir paramą, paveldėti pagal testamentą;

14.4. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

14.5. teikti mokamas paslaugas, nuomoti panaudos teise valdomą turtą bei nustatyti kainas;

14.6. pirkti ar kitaip įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti jį, disponuoti juo įstatymuose bei šiuose įstatuose nustatyta tvarka;

14.7. naudoti Įstaigos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

14.8. Įstaiga gali turėti ir kitų teisių, neprieštaraujančių įstatymams bei kitiems teisės aktams.

15.  Įstaigai draudžiama:

15.1. viešosios įstaigos pelną skirti dalininkams, viešosios įstaigos organų nariams, darbuotojų premijoms;

15.2. neatlygintinai perduoti viešosios įstaigos turtą nuosavybėn, pagal patikėjimo ar panaudos sutartį viešosios įstaigos dalininkui ar kitiems asmenims;

15.3. skolintis pinigų už palūkanas iš savo dalininko ar su juo susijusio asmens.

 

IV. ĮSTAIGOS DALININKŲ TEISĖS, PAREIGOS. NAUJŲ DALININKŲ PRIĖMIMO TVARKA. DALININKŲ ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA. DALININKO

TEISIŲ PERLEIDIMO KITIEMS ASMENIMS TVARKA

 

16.    Įstaigos dalininkai yra fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka yra perdavę Įstaigai įnašus, ar asmenys, kuriems dalininko teisės yra perleistos įstatymų ir šių įstatų nustatyta tvarka ir turi Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatytas dalininko teises.

17.    Įstaigos dalininkas turi šias neturtines teises:

17.1. dalyvauti ir balsuoti visuotiniuose Įstaigos dalininkų susirinkimuose;

17.2. susipažinti su Įstaigos dokumentais ir gauti Įstaigos turimą informaciją apie jos veiklą;

17.3. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas panaikinti Įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo ir kitų Įstaigos organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais valdymo organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, šiems Įstaigos įstatams arba protingumo ar sąžiningumo principams;

17.4. kreiptis į teismą su ieškiniu prašydamas uždrausti Įstaigos valdymo organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius Įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius įstaigos valdymo organo kompetenciją;

17.5. kitas įstatymuose ir šiuose įstatuose numatytas neturtines teises.

18.    Įstaigos dalininkas turi šias turtines teises:

18.1. gauti likviduojamos Įstaigos turto dalį Viešųjų įstaigų įstatyme nustatyta tvarka;

18.2. šių įstatų ir įstatymų nustatyta tvarka perleisti kitiems asmenims dalininko teises, išskyrus atvejus, kai dalininkas yra valstybė ar Savivaldybė;

18.3. kitas įstatymuose ir šiuose įstatuose numatytas turtines teises.

19.    Asmens tapimo nauju dalininku tvarka:

19.1. asmuo gali tapti nauju dalininku, priimtas dalininku arba įgijęs dalininko teises (paveldėjęs, nusipirkęs ar kitais būdais įgijęs) dalininko teises;

19.2. nauji dalininkai priimami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu, didinant dalininkų kapitalą Įstaigoje. Sprendimas priimamas paprasta susirinkimo dalyvių balsų dauguma. Dalininkų įnašai gali būti pinigai, taip pat – pagal Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertintas materialusis ir nematerialusis turtas;

19.3. asmuo, pageidaujantis tapti nauju Įstaigos dalininku, pateikia Įstaigos vadovui prašymą juo tapti ir nurodo įnašo dydį (vertę);

19.4. prašyme turi būti nurodyti duomenys apie asmenį, pageidaujantį tapti Įstaigos dalininku (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta),  taip pat nurodomas įnašas pinigais ar įnašo vertė, nurodyta turto vertinimo ataskaitoje. Be to, prašyme turi būti pareikštas pritarimas Įstaigos veiklos tikslams. Kartu su prašymu turi būti pateikta turto vertinimo ataskaita, jei numatoma perduoti ne piniginį įnašą, o kitą  turtą;

19.5. Įstaigos vadovas, gavęs asmens, pageidaujančio tapti įstaigos dalininku, prašymą, turi per 30 kalendorinių dienų sušaukti visuotinį dalininkų susirinkimą naujam dalininkui priimti. Visuotiniame dalininkų susirinkime, kurio darbotvarkėje numatomas naujų dalininkų priėmimas,  dalininkų pritarimu gali dalyvauti asmenys, pageidaujantys tapti naujais dalininkais. Minėtiems  asmenims nedalyvavus susirinkime, Įstaigos direktorius per 5 darbo dienas turi juos informuoti apie visuotinio dalininkų susirinkimo priimtą sprendimą dėl naujų dalininkų;

19.6. Visuotiniam dalininkų susirinkimui nusprendus priimti naują dalininką, dalininku tapti pageidaujantis asmuo, tampa Įstaigos dalininku, kai perduoda Įstaigai savo prašyme nurodytą įnašą.

20.    Dalininkų įnašus perduodant Įstaigai, įnašų vertė yra įrašoma Įstaigos dokumentuose, o dalininkui išduodamas jo įnašų vertę patvirtinantis dokumentas.

21.    Dalininkas apie tai, kad įgijo dalininko teises, raštu praneša Įstaigos vadovui ir kartu pateikia jam dalininko teisių įgijimą liudijantį dokumentą ar jo išrašą. Jeigu pateikiamas dokumento išrašas, jame turi būti nurodytos dalininko teisių įgijimo sandorio šalys, sandorio objektas, sandorio data, taip pat dalininko teises perleidusio dalininko įnašų į dalininkų kapitalą vertė, jeigu ji nurodyta dalininko teisių įgijimą liudijančiame dokumente. Pranešime turi būti nurodyta: dalininko teises perleidęs dalininkas (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas (kai asmuo jo neturi – gimimo data); juridinio asmens pavadinimas); dalininko teises įgijęs asmuo (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas (kai asmuo jo neturi, – gimimo data), gyvenamosios vietos adresas ar adresas korespondencijai; juridinio asmens pavadinimas, buveinė, kodas, atstovo vardas ir pavardė); dalininko teisių įgijimo data.

22.    Įstaigos dalininkas gali parduoti ar kitaip perleisti savo dalininko teises ar jų dalį kitiems asmenims (ne Įstaigos dalininkams) tik gavęs visuotinio dalininkų susirinkimo sutikimą šių įstatų nustatyta tvarka.

23.  Įstaigos dalininkas privalo raštu pranešti Įstaigos vadovui apie ketinimą perleisti savo dalininko teises asmeniui, kuris nėra Įstaigos dalininkas. Pranešime turi būti nurodyta duomenys apie asmenį (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), kuriam ketina perleisti savo teises, perleidimo būdas, numatoma sandorio data,  kaina ir kitos sąlygos, kuriomis ketinama perleisti dalininko teises. Kiti Įstaigos dalininkai turi pirmenybę įsigyti ketinimą perleisti pareiškusio dalininko teises. Keliems dalininkams pareiškus norą įsigyti perleidžiamas dalininko teises, visuotinis dalininkų susirinkimas sprendžia, kuriam iš jų suteikti pirmenybę, jeigu patys dalininkai neišsprendžia šio klausimo tarpusavio sutarimu. Apie gautą dalininko pranešimą Įstaigos vadovas per 5 darbo dienas turi informuoti kitus dalininkus.

24.    Asmuo, įgijęs dalininko teises, tampa įstaigos dalininku nuo jo įregistravimo Įstaigos dokumentuose dienos. Įstaigos vadovas, gavęs Įstaigos dalininko teisių perleidimo sandorį patvirtinantį dokumentą, per 3 darbo dienas turi įregistruoti dalininką Įstaigos dokumentuose. Apie tai, kad yra įregistruotas naujas dalininkas, Įstaigos vadovas per 5 darbo dienas turi pranešti Įstaigos dalininkams.

25.    Visuotinis dalininkų susirinkimas per 40 dienų nuo pranešimo gavimo dienos turi duoti sutikimą arba motyvuotą atsisakymą duoti sutikimą perleisti dalininko teises. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali atsisakyti duoti sutikimą perleisti dalininko teises trečiajam asmeniui, jeigu vienas iš dalininkų pareiškia norą įsigyti perleidžiamą dalį arba trečiojo asmens, kuriam dalininkas ketina perleisti dalininko teises, reputacija gali pakenkti Įstaigos reputacijai ar įvaizdžiui visuomenėje. Jeigu visuotinis dalininkų susirinkimas per nurodytą terminą nepateikia atsakymo arba pateikia nemotyvuotą atsisakymą duoti sutikimą, dalininkas turi teisę perleisti savo dalininko teises pranešime nurodytomis sąlygomis pranešime nurodytam asmeniui.

26.    Dalininkų įnašai Įstaigai perduodami tokia tvarka:

26.1. pinigai įnešami į Įstaigos sąskaitą;

26.2. materialusis ir nematerialusis turtas Įstaigai perduodamas surašius turto perdavimo aktą; aktą pasirašo turtą perduodantis asmuo (steigėjas, dalininkas, dalininku tapti pageidaujantis asmuo) ir Įstaigos vadovas; kartu su perduodamu turtu Įstaigai pateikiama ir šio turto vertinimo ataskaita, kuri turi būti sudaryta ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki turto perdavimo Įstaigai; turto vertinimas atliekamas perduodamo turto savininko lėšomis.

 

V. VISUOTINIO DALININKŲ SUSIRINKIMO KOMPETENCIJA, SUŠAUKIMO TVARKA, SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA

 

27.    Jeigu viešosios įstaigos dalininkas yra vienas asmuo, jis vadinamas viešosios įstaigos savininku (toliau tekste – Savininkas). Lietuvos Respublikos teisės aktų ir šių įstatų nuostatos, kurios taikomos dalininkams, taikomos ir savininkui. Raštiški savininko sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.

28.    Visuotinis dalininkų susirinkimas:

28.1. keičia viešosios įstaigos įstatus;

28.2. priima sprendimą pakeisti Įstaigos buveinę;

28.3. gauna informaciją apie Įstaigos veiklą;

28.4. įstatymų nustatyta tvarka nustato ar dalyvauja nustatant paslaugų, darbų kainas ir tarifus, ar jų apskaičiavimo metodiką;

28.5. organizuoja viešąjį konkursą Įstaigos direktoriaus pareigoms užimti ir tvirtina šio konkurso nuostatus. Tvirtina konkurso vadovo pareigoms nuostatus;

28.6. renka ir atšaukia kolegialių organų narius, jeigu kolegialūs organai numatyti viešosios įstaigos įstatuose;

28.7. priima sprendimą pertvarkyti viešąją įstaigą;

28.8. priima sprendimą likviduoti viešąją įstaigą ar atšaukti jos likvidavimą;

28.9. skiria ir atleidžia likvidatorių, kai viešųjų įstaigų įstatymo numatytais atvejais sprendimą likviduoti viešąją įstaigą priima visuotinis dalininkų susirinkimas;

28.10.  priima sprendimą dėl viešajai įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;

28.11.  tvirtina metinę finansinę atskaitomybę;

28.12.  tvirtina viešosios įstaigos valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą;

28.13.  nustato veiklos vertinimo kriterijus;

28.14.  veiklos ataskaitoje vertina viešosios įstaigos veiklos ekonominį, socialinį ir pagal Įstaigos veikos tikslus kitokį poveikį;

28.15.  nustato informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą;

28.16.  priima sprendimą dėl viešosios įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo;

28.17.  priima sprendimą dėl viešosios įstaigos audito ir renka audito įmonę;

28.18.  steigia viešosios įstaigos filialus;

28.19.  priima sprendimą dėl Įstaigos tapimo kitų juridinių asmenų steigėja ar dalyve;

28.20.  priima sprendimą dėl naujų dalininkų priėmimo ir nustato dalininkų susirinkimo sušaukimo tvarką;

28.21.  tvirtina Įstaigos veiklos strategiją;

28.22.  tvirtina kitų pareigų, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, sąrašą ir kvalifikacinius reikalavimus;

28.23.  tvirtina konkurso kitoms pareigoms, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, nuostatus įstatymų nustatyta tvarka;

28.24.  nustato Įstaigos vidaus kontrolės tvarką;

28.25.  sprendžia kitus Viešųjų įstaigų įstatyme ir viešosios įstaigos įstatuose visuotinio dalininkų susirinkimo kompetencijai priskirtus klausimus.

29.    Visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimo tvarka:

29.1. visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimo iniciatyvos teisę turi Įstaigos dalininkas ir Įstaigos vadovas. Už visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą atsako Įstaigos vadovas. Apie šaukiamą dalininkų susirinkimą kiekvienas dalininkas turi būti informuotas registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 30 (trisdešimt) dienų arba turi būti paskelbta ne vėliau kaip prieš 30 dienų dienraštyje „Kauno diena“, nurodant Įstaigos pavadinimą, buveinę ir kodą, susirinkimo vietą, datą ir laiką bei darbotvarkę, visuotinio susirinkimo sušaukimo iniciatorius. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas nesilaikant šiais įstatais nustatytų terminų ir tvarkos, jei visi dalininkai su tuo raštiškai sutinka;

29.2. eilinį visuotinį dalininkų susirinkimą Įstaigos vadovas privalo sušaukti kasmet per keturis mėnesius nuo Įstaigos finansinių metų pabaigos. Įstaigos vadovas eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui privalo pateikti Įstaigos metinę finansinę atskaitomybę ir praėjusių finansinių metų Įstaigos veiklos ataskaitą;

29.3. visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas teismo sprendimu, jeigu jis nebuvo sušauktas Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka ir dėl to dalininkas  kreipėsi į teismą;

29.4. visuotiniai dalininkų susirinkimai turi būti protokoluojami;

29.5. visuotiniame dalininkų susirinkime vienas dalininkas turi vieną balsą. Visuotinis dalininkų susirinkimas yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 1/2 visų dalininkų, o jo sprendimas priimamas paprasta dalyvaujančiųjų susirinkime dalininkų balsų dauguma, išskyrus sprendimus dėl Įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo, dėl Įstaigos pertvarkymo, likvidavimo arba likvidavimo atšaukimo, kurie priimami ne mažiau kaip 2/3 visų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų.

 

VI. ĮSTAIGOS VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA

 

30.  Aukščiausias Įstaigos organas yra visuotinis dalininkų susirinkimas.

31.  Įstaigos administraciją sudaro direktorius, vyriausiasis finansininkas ir slaugos administratorius. Administracijai vadovauja direktorius. Administracijos darbo reglamentą tvirtina direktorius.

32.  Įstaiga turi vienasmenį valdymo organą – viešosios įstaigos vadovą – direktorių, kurį viešo konkurso tvarka skiria ir atleidžia visuotinis dalininkų susirinkimas, o esant vieninteliam  dalininkui (savininkui) – Birštono savivaldybės meras, teisės aktų nustatyta tvarka.

33.  Direktoriumi gali būti asmuo, atitinkantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.Direktorius negali dirbti Įstaigos padalinio ar filialo vadovu.

34.  Įstaigos direktorius privalo periodiškai tobulinti vadovavimo Įstaigai gebėjimus. Privalomojo tobulinimo tvarka nustatoma Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

35.  Birštono savivaldybės meras (toliau – meras) įgyvendina funkcijas, susijusias su Įstaigos direktoriaus darbo santykiais Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

36.  Apie Įstaigos direktoriaus paskyrimą Įstaigos direktorius, o apie Įstaigos direktoriaus atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais Administracijos direktorius ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas praneša Juridinių asmenų registrui.

37.  Be Darbo kodekse nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis nutraukiama  Savivaldybės merui priėmus sprendimą atšaukti Įstaigos direktorių.

38.  Atšaukimo priežastys yra:

38.1.           įstaigoje nustatyti įstatymų, kitų galiojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimai, Savivaldybės tarybos sprendimų, teisėtų Savivaldybės tarybos, mero, Administracijos direktoriaus nurodymų nevykdymas ar netinkamas vykdymas, pareigų bei prisiimtų įsipareigojimų nevykdymas arba netinkamas vykdymas;

38.2. neracionalus lėšų bei turto naudojimas arba lėšų bei turto naudojimas ne pagal paskirtį;

38.3. įstaigos turto tinkamos apsaugos neužtikrinimas;

38.4. netinkamas ar nesavalaikis Įstaigos veiklos ar finansinių ataskaitų rinkinio parengimas;

38.5. privalomų veiklos užduočių neįvykdymas;

38.6. piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi;

38.7. viešųjų ir privačiųjų interesų supainiojimas;

38.8. viešųjų interesų pažeidimas;

38.9. reikalaujamos informacijos nepateikimas Savivaldybės tarybai, merui, Administracijos direktoriui, kitoms Įstaigos veiklos kontrolę vykdančioms institucijoms, įstaigoms;

38.10.  neinformavimas mero apie tam tikras galiojančiuose teisės aktuose nustatytas savo pareigas;

38.11.  veikla, kuri rodo nepakankamą Įstaigos veiklos skaidrumą, direktoriaus  kvalifikacijos stoką, kad direktorius atlieka pareigas aplaidžiai ir nerūpestingai.

39.  Taip pat Įstaigos direktorius gali būti atšauktas, kai:

39.1. jam ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ar jis pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

39.2. ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl baudžiamojo nusižengimo  padarymo ar jis pripažintas kaltu dėl  baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo apkaltinamojo (atleidimo nuo atsakomybės) nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai;

39.3. įtariamas padaręs baudžiamąjį nusižengimą ar nusikaltimą, tačiau nesurinkus pakankamai duomenų ikiteisminis tyrimas nutrauktas, o asmuo patrauktas administracinėn atsakomybėn ar administracinė atsakomybė nebuvo taikyta;

39.4. asmuo yra uždraustos organizacijos narys;

39.5. asmuo yra atleistas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;

39.6. asmeniui atimta teisė eiti Įstaigos direktoriaus pareigas;

39.7. paaiškėjus, kad asmuo yra atleistas iš pareigų ar tarnybos už šiurkštų darbo pareigų pažeidimą arba įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas padaręs tokį darbo pareigų pažeidimą, už kurį galėtų būti atleistas iš darbo ar tarnybos, ir nuo atleidimo iš pareigų ar tarnybos dienos ar pripažinimo padarius šiurkštų darbo pareigų pažeidimą nepraėjo 3 metai;

39.8. paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse eiti vadovo pareigas pateikė suklastotus dokumentus arba nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas;

39.9. asmens savybės, ryšiai ar kitos su juo ar jo aplinka susijusios aplinkybės ar faktai jį į pareigas priimančiam asmeniui sudaro pagrindą padaryti išvadą, kad asmuo žemina sveikatos sistemos autoritetą, griauna pasitikėjimą sveikatos sistema, asmens sveikatos priežiūros Įstaiga arba jas kompromituoja.

40.    Įstaigos direktoriaus atšaukimo tvarka:

40.1. Įstaigos direktorius atšaukiamas Savivaldybės mero sprendimu;

40.2. Įstaigos direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu pranešimu informuojamas dėl direktoriaus galimo atšaukimo. Pranešime nurodoma atšaukimo priežastis (priežastys) bei nurodoma Įstaigos direktoriaus teisė per 5 darbo dienas pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;

40.3. priėmus motyvuotą sprendimą atšaukti Įstaigos direktorių iš pareigų, su Įstaigos direktoriumi sudaryta darbo sutartis nutraukiama.

41.  Darbo ginčai tarp direktoriaus ir Įstaigos nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

42.  Direktoriaus pareigas (arba funkcijas), jam nesant darbe dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo, ilgalaikių (daugiau kaip 1 (vieną) parą) komandiruočių ar kitų priežasčių vykdo slaugos administratorius. Nesant minėto darbuotojo, meras potvarkiu paveda kitam Įstaigos darbuotojui vykdyti direktoriaus funkcijas.

43.  Įstaigos direktorius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas tarnybiniu pranešimu turi informuoti merą apie suplanuotas atostogas, papildomas poilsio dienas, pasikeitusį darbo laiko režimą, komandiruotes ir kita.

44.  Direktorius:

44.1.    vykdo Įstaigos veiklos planus ir sudaro veiklos ataskaitas;

44.2.    sudaro ir nutraukia darbo sutartis su viešosios įstaigos darbuotojais;

44.3.    tvirtina Įstaigos vidaus darbo taisykles, darbuotojų pareigines instrukcijas, administracijos darbo reglamentą, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

44.4.    atsižvelgiant į Vyriausybės patvirtintus LNSS įstaigų tinklo išdėstymo ir struktūros minimalius normatyvus, savininko bei teritorinės ligonių kasos rekomendacijas, suderinus su stebėtojų taryba, didina ar mažina teikiamų  sveikatos priežiūros paslaugų asortimentą;

44.5.    suderinęs su Stebėtojų taryba, tvirtina Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, neviršijant darbo apmokėjimo fondo;

44.6.    leidžia įsakymus Įstaigos veiklos klausimais;

44.7.    įstatymų nustatyta tvarka sudaro sutartis su sveikatos priežiūros specialistais ir kitais darbuotojais ir jas nutraukia;

44.8.    atidaro ir uždaro sąskaitas bankuose;

44.9.    atsako už perduoto pagal panaudos sutartį bei Įstaigos turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;

44.10.  organizuoja viešosios Įstaigos veiklą ir veikia jos vardu santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

44.11.  Įstaigos vardu pasirašo dokumentus ir išduoda kitiems asmenims įgaliojimus vykdyti tas funkcijas, kurios yra direktoriaus kompetencija;

44.12.  sukuria ir prižiūri Įstaigos vidaus kontrolės, įskaitant ir finansų kontrolės, sistemą;

44.13.  tik gavus savininko raštišką sutikimą turi teisę:

– pasirašyti sutartis dėl savininko turto nuomos, panaudos, mainų;

– pasirašyti sutartis dėl Įstaigos ilgalaikio turto pardavimo, perleidimo, išnuomojimo, įkeitimo, laidavimo juo;

44.14.  turi kitas teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams bei teisės aktams;

44.15.  atsako už viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ir praėjusių finansinių  metų viešosios įstaigos veiklos ataskaitos sudarymą ir pateikimą savininkui;

44.16.  atsako už duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui;

44.17.  pateikia pranešimą savininkui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės viešosios įstaigos veiklai;

44.18.  pateikia informaciją visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą;

44.19.  atsako už viešos informacijos paskelbimą;

44.20.  sudaro sandorius viešosios įstaigos vardu. Sandoriams dėl nekilnojamojo turto disponavimo, jungtinės veiklos sudarymo, veiklos ar dalies veiklos perdavimo reikalingas savininko sutikimas;

44.21.  atlieka kitas funkcijas, kurios tiesiogiai pagal savo esmę nėra priskirtinos savininkui.

45.  Su Direktoriumi gali būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis.

46.  Darbo ginčai tarp viešosios įstaigos vadovo ir viešosios įstaigos nagrinėjami teisme.

47.  Įstaigos patariamieji organai yra Stebėtojų taryba, Gydymo taryba ir Slaugos taryba.

48.  Įstaigos Stebėtojų taryba sudaroma penkeriems metams iš penkių asmenų. Stebėtojų tarybą sudaro: du Savininko paskirti atstovai, vienas Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys, vienas Savivaldybės tarybos paskirtas visuomenės atstovas ir vienas Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų paskirtas atstovas. Stebėtojų tarybos nariai dirba visuomeniniais pagrindais.

49.  Jei įstaigoje nėra veikiančios profsąjungos, į Stebėtojų tarybą gali būti deleguojamas Įstaigos vadovo paskirtas atstovas.

50.  Stebėtojų taryba iš savo narių renka stebėtojų tarybos pirmininką.

51.  Į Stebėtojų tarybą negali įeiti asmenys, kurie dirba Įstaigos administracijoje, valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat draudimo įmonėje. Atšaukti savo deleguotus atstovus gali tik juos delegavusi institucija. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti tarybos kadencijai nepasibaigus, apie tai raštu įspėjęs Stebėtojų tarybą ir jį delegavusią instituciją prieš 14 dienų. Stebėtojų tarybos narį atšaukus ar jam atsistatydinus, atitinkama institucija gali deleguoti kitą narį. Steigėjas turi teisę atšaukti visą Tarybą.

52.  Stebėtojų taryba:

52.1.    analizuoja įstaigos administracijos veiklą, analizuoja ir pataria Įstaigos vadovui dėl konkrečių viešosios įstaigos rengiamų programų įgyvendinimo;

52.2.    pataria vadovui dėl viešosios įstaigos lėšų panaudojimo krypčių ir tvarkos;

52.3.    analizuoja ir siūlo viešosios Įstaigos vadovui konkrečių viešosios įstaigos įgyvendinamų projektų sąmatas;

52.4.    pritaria išlaidų, skirtų medikamentams ir darbo užmokesčiui normatyvams, kuriuos tvirtina direktorius;

52.5.    derina darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;

52.6.    atlieka kitas patariamojo pobūdžio viešosios įstaigos savininko pavestas funkcijas.

53.  Direktoriui neatsižvelgus į Tarybos pateiktus siūlymus, Stebėtojų taryba gali viešosios įstaigos savininkui pareikšti nepasitikėjimą viešosios įstaigos vadovu ir siūlyti atleisti jį iš užimamų pareigų.

54.  Stebėtojų taryba gali teikti siūlymus Savininkui dėl direktoriaus skatinimo.

55.  Stebėtojų tarybos susirinkimai šaukiami prireikus bet ne rečiau kaip du kartus per metus.  Stebėtojų tarybos sprendimai priimami paprasta balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos sprendimai teisėti, jei juos priimant, dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių.

56.  Stebėtojų tarybos posėdžiai turi būti protokoluojami.

57.  Gydymo taryba yra patariamasis kolegialus organas, sudaromas penkeriems metams iš 3–5 Įstaigospadalinių ir filialų gydytojų, kurie yra renkami bendro Įstaigos gydytojų atstovų susirinkimo metu atviru balsavimu. Gydymo tarybos veiklai vadovauja pirmininkas: direktorius arba jo įgaliotas Administracijos darbuotojas. Gydymo tarybos sudėtį tvirtina ir jos narius atšaukia direktorius.

58.  Direktorius gali atšaukti Tarybos narius nutraukus darbo sutartį arba Tarybos nario prašymu. Atšaukus pavienius narius, nauji gydymo tarybos nariai skiriami likusiam Gydymo tarybos įgaliojimų laikui.

59.  Taryba:

59.1. svarsto asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir tobulinimo klausimus;

59.2. svarsto naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų įsigijimo klausimus;

59.3. svarsto sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacijos kėlimo ir tobulinimosi programas;

59.4. teikia rekomendacinio pobūdžio siūlymus Įstaigos vadovui dėl Įstaigos struktūros, teikiamų paslaugų asortimento, apimties, specialistų skaičiaus ir jų krūvio, kvalifikacijos kėlimo, darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos. Jei Įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, Taryba savo pasiūlymą gali pateikti steigėjui.

60.  Gydymo tarybos nariai renkasi vieną kartą per mėnesį, dirba neatlygintinai. Nariai už savo veiklą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

61.  Gydymo tarybos posėdžiai šaukiami prireikus bet ne rečiau kaip du kartus per metus. Už posėdžio sušaukimą atsakingas Tarybos pirmininkas.

62.  Gydymo tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Gydymo tarybos sprendimai teisėti, jei juos priimant dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių.

63.  Slaugos taryba yra patariamasis kolegialus organas, sudaromas penkeriems metams iš 3–5 Įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybos veiklai vadovauja pirmininkas: direktorius arba jo įgaliotas Administracijos darbuotojas. Slaugos tarybos sudėtį tvirtina ir jos narius atšaukia direktorius.

64.  Direktorius gali atšaukti Tarybos narius nutraukus darbo sutartį arba Tarybos nario prašymu. Atšaukus pavienius narius, nauji Tarybos nariai skiriami likusiam Tarybos įgaliojimų laikui.

65.  Taryba:

65.1.    svarsto asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir tobulinimo klausimus;

65.2.    svarsto slaugos specialistų kvalifikacijos kėlimo ir tobulinimosi programas;

65.3. svarsto pacientų slaugos kokybės klausimus;

65.4. organizuoja konferencijas slaugos darbuotojams;

65.5. teikia rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus Įstaigos administracijai. Jei įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, Taryba savo pasiūlymą gali pateikti steigėjui.

66.  Slaugos tarybos nariai renkasi vieną kartą per mėnesį, dirba neatlygintinai. Nariai už savo veiklą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

67.  Slaugos tarybos posėdžiai šaukiami prireikus, bet ne rečiau kaip du kartus per metus. Už posėdžio sušaukimą atsakingas Tarybos pirmininkas.

68.  Tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Slaugos tarybos sprendimai teisėti, jei juos priimant dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių.

 

VII. ĮSTAIGOS MEDICINOS ETIKOS KOMISIJA

 

69.  Įstaigoje sudaroma Medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų ir padeda spręsti iškilusias medicinos etikos problemas. Medicinos etikos komisijos sudaroma vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintais pavyzdiniais medicinos etikos komisijos nuostatais.

 

VIII. ĮSTAIGOS BUHALTERINĖ APSKAITA, FINANSINĖ

VEIKLOS KONTROLĖ

 

70.  Viešosios įstaigos buhalterinę apskaitą, jos organizavimą bei tvarkymą ir finansinės atskaitomybės sudarymą nustato įstatymai ir kiti aktai.

71.  Buhalterinę apskaitą Įstaigoje tvarko vyriausiasis finansininkas. Jį skiria ir atleidžia Įstaigos direktorius. Administracijos vadovo ir vyriausiojo finansininko pareigų negali eiti tas pats asmuo. Vyriausiojo finansininko funkcijas gali atlikti pagal sutartį ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.

72.  Viešosios įstaigos auditas atliekamas, kai visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą atlikti auditą ir išrenka audito įmonę. Auditas atliekamas teisės aktų, reglamentuojančių auditą, nustatytais atvejais ir tvarka.

73.  Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti viešosios įstaigos veiklą.

 

IX. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VEIKLOS ATASKAITA

 

74.    Įstaigos direktorius turi parengti ir pateikti Savininkui praėjusių finansinių metų viešosios įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša. Bet kurio fizinio ar juridinio asmens reikalavimu viešoji įstaiga turi sudaryti sąlygas jos buveinėje ar kitais įstatuose nurodytais būdais su šia ataskaita susipažinti.

75.    Informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą, nustato visuotinis dalininkų susirinkimas, o už jos pateikimą yra atsakingas Įstaigos direktorius.

76.    Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:

76.1. informacija apie Įstaigos veiklą įgyvendinant jos įstatuose nurodytus veiklos tikslus;

76.2. įstaigos gautos lėšos ir jų finansavimo šaltiniai per finansinius metus;

76.3. informacija apie Įstaigos įsigytą turtą per finansinius metus;

76.4. įstaigos išlaidos per finansinius metus;

76.5. įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

76.6. įstaigos ataskaitoje gali būti ir kita informacija, kurią nustato visuotinis dalininkų susirinkimas.

 

X. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA

 

77.  Įstaigos lėšų šaltiniai:

77.1.    privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su valstybine ir teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;

77.2.    savininko skirtos tikslinės lėšos;

77.3.    kiti valstybės ar savivaldybių biudžetų tiksliniai asignavimai;

77.4.    valstybės, savivaldybių sveikatos fondų lėšos, skirtos sveikatos programoms finansuoti;

77.5.    valstybės investicinių programų lėšos;

77.6.    Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

77.7.    lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sveikatos priežiūros sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;

77.8.    lėšos už įstatymų ar Vyriausybės nutarimų nustatytas mokamas paslaugas;

77.9.    lėšos, gaunamos kaip labdara, parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

77.10.  skolintos lėšos;

77.11.  pajamos už parduotą arba išnuomotą įstaigos turtą;

77.12.  Įstaigos ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija);

77.13.  pajamos už parduotą ar išnuomotą turtą;

77.14.  kitos teisėtai įsigytos lėšos.

78.  Kiekvienais metais Įstaiga sudaro iš privalomojo sveikatos draudimo, valstybės ir savivaldybių biudžetų bei sveikatos fondų gaunamų ir kitų lėšų išlaidų sąmatą. Išlaidų sąmatas tvirtina Birštono savivaldybė. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

79.  Lėšas, gautas kaip labdarą ar paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja labdaros (paramos) teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai ir akredituotai veiklai užtikrinti. Šios lėšos turi būti laikomos įstaigos atskiroje lėšų sąskaitoje.

80.  Savininko skirtas tikslines lėšas Įstaiga naudoja programoms vykdyti, numatytoms su savininku pasirašytoje biudžeto lėšų naudojimo sutartyje.

81.  Įstaigos lėšos gali būti naudojamos tik šiuose įstatuose numatytai veiklai.

 

XI. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PELNO NAUDOJIMAS

 

82.  Įstaigos gautas pelnas gali būti naudojamas tik viešosios įstaigos įstatuose nustatytiems viešosios įstaigos veiklos tikslams siekti.

83.  Įstaigos pelnas negali būti skiriamas dalininkams, viešosios įstaigos organų nariams, darbuotojų premijoms.                                       

 

XII. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS NEGRĄŽINTINAI GAUTOS LĖŠOS

 

84.  Įstaiga lėšas, gautas kaip paramą, taip pat kitas negrąžintinai gautas lėšas naudoja jas perdavusio asmens nurodytiems (jei perduodamas šias lėšas asmuo davė tokius nurodymus) tikslams. Viešoji įstaiga tokias lėšas privalo laikyti atskiroje sąskaitoje ir sudaryti išlaidų sąmatą, jei tai numatyta teisės aktuose arba lėšas perdavęs asmuo to reikalauja. Įstaiga negali priimti lėšų, jei jas perduodantis asmuo nurodo šias lėšas naudoti kitiems tikslams, negu nurodyta viešosios įstaigos įstatuose.

 

XIII. DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA

 

85.  Įstaigos turtą sudaro savininko įstaigai perduotas turtas, turtas, gautas kaip labdara ar parama, pagal testamentą, finansiniai ištekliai, kitas teisėtai įsigytas turtas.

86.  Visuotinis dalininkų susirinkimas Įstaigai neatlygintinai pagal panaudos sutartį perduoda ilgalaikį turtą. Turto  panaudos sutartis sudaroma pagal Vyriausybės patvirtintą tipinę savivaldybių turto perdavimo valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros viešosioms įstaigoms panaudos sutartį.

87.  Pagal panaudos sutartį perduotas turtas naudojamas ir valdomas įstatymų ir sutartyje nustatyta tvarka tik Įstaigos įstatuose numatytai veiklai užtikrinti.

88.  Įstaiga gali Vyriausybės nustatyta tvarka parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti ilgalaikį turtą, taip pat laiduoti ar užtikrinti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą, tik raštiškai leidus visuotiniam dalininkų susirinkimui. Minėtame prašyme Įstaiga turi nurodyti norimo parduoti, perleisti, išnuomoti, ar įkeisti ilgalaikio turto vertę (įvertinant nusidėvėjimą) ir priežastis, dėl kurių Įstaiga nori pakeisti turto priklausomybę.

89.  Įstaiga, pardavusi susidėvėjusias ar jos veiklai nereikalingas materialines vertybes, gautas pajamas naudoja įstatuose numatytai veiklai užtikrinti.

90.  Įstaiga gali įsigyti ilgalaikio ir trumpalaikio turto. Įsigyjant turto iš valstybinio privalomojo sveikatos draudimo fondo ar valstybės bei savivaldybių biudžeto, ar sveikatos fondų lėšų, yra taikomi Viešųjų pirkimų įstatyme numatyti apribojimai. Įstaigos turtas naudojamas Įstaigos įstatuose numatytai veiklai užtikrinti ir plėtoti.

91.  Dalininkas neturi teisės gauti išmokų iš Įstaigos pelno ar pelno rezervų fondų lėšų už dalyvavimą įsigyjant turto ar jį valdant. Įstaiga gauto pelno negali skirstyti dalininkams.

 

XIV. ĮSTAIGOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

92.  Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos, Valstybinė ir teritorinės ligonių kasos, su kuriomis Įstaiga yra sudariusi sutartis, įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja Įstaigos finansinę veiklą. Įstaigos medicininę veiklą turi teisę kontroliuoti Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymuose nurodytos institucijos pagal savo kompetenciją. Šioms valstybės institucijoms Įstaigos administracija privalo pateikti jų reikalaujamus su įstaigos finansine ar medicinine veikla betarpiškai susijusius dokumentus.

93.  Įstaigos auditas atliekamas, kai visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą atlikti auditą ir išrenka audito įmonę. Auditas atliekamas teisės aktų, reglamentuojančių auditą, nustatytais atvejais ir tvarka. Birštono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Įstaigos veiklą.

 

XV. FILIALŲ STEIGIMAS BEI LIKVIDAVIMAS

 

94.  Įstaiga, plėtodama savo veiklą, vadovaudamasi LR civiliniu kodeksu bei kitais teisės aktais, gali steigti filialus Lietuvos Respublikoje. Viešoji įstaiga atsako už filialo prievoles visu savo turtu.

95.  Sprendimą dėl Įstaigos filialų steigimo bei jų veiklos nutraukimo priima visuotinis dalininkų susirinkimas.

96.  Dokumentų projektus filialų steigimo ir likvidavimo klausimais rengia Įstaigos vadovas.

97.  Filialas registruojamas ir išregistruojamas įstatymų nustatyta tvarka.

 

XVI. PADALINIŲ IR FILIALŲ VADOVŲ BEI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ

 

98.  Įstaigos padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja direktorius, konkurso nuostatus tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas.

99.  Įstaigos padalinių ir filialų vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

100.            Įstaigos padalinių ir filialų vadovų teises ir pareigas nustato padalinių ir filialų nuostatai, pareigybės aprašymai ir kiti teisės aktai.

101.            Įstaigos padalinių ir filialų vadovų pareigybės aprašymus tvirtina Įstaigos direktorius.

102.            Įstaigos padalinių ir filialų vadovus, sveikatos priežiūros specialistus ir kitus ligoninės darbuotojus į darbą priima ir iš jo atleidžia Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais sudarydamas darbo sutartis ir jas nutraukdamas Įstaigos direktorius.

 

XVII. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS

VEIKLĄ PATEIKIMAS SAVININKUI (DALININKAMS)

 

103.  Viešosios įstaigos vadovas privalo raštu pranešti dalininkui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės viešosios įstaigos veiklai.

104.  Dalininkas turi teisę bet kuriuo metu pareikalauti susipažinti su viešosios įstaigos dokumentais ir gauti viešosios įstaigos turimą informaciją apie jos veiklą.

105.  Įstaigos direktorius, pasibaigus finansiniams metams, per keturis mėnesius turi parengti ir pateikti visuotiniam dalininkų susirinkimui praėjusių finansinių metų Įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša.

106.  Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:

106.1.  informacija apie Įstaigos veiklą, įgyvendinant jos įstatuose nustatytus veiklos tikslus;

106.2.  Įstaigos dalininkai finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

106.3.  gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus;

106.4.  informacija apie įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus;

106.5.  išlaidos per finansinius metus;

106.6.  darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje.

107.  Veiklos ataskaitoje gali būti ir kita informacija, kurią nustato savininkas.

108.  Dalininkui raštu pareikalavus, viešoji įstaiga ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti Savininkui galimybę susipažinti ir pateikti kopijas šių dokumentų: viešosios įstaigos įstatų, metinės finansinės atskaitomybės ataskaitą, įstaigos veiklos ataskaitą, auditoriaus išvadą bei audito ataskaitą ir kitų dokumentų, kuriais įforminti Savininko sprendimai, sąrašą ir kitus viešosios įstaigos dokumentus, kurie turi būti vieši pagal įstatymus, jei šiuose dokumentuose komercinės (gamybos) paslapties.

109.  Įstaigos dokumentai, jų kopijos ir kita informacija dalininkui turi būti pateikiam neatlygintinai.

 

 

XVIII. VIEŠŲ PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA

 

110.            Kai Įstaigos pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“, savivaldybės bei Įstaigos interneto svetainėse.

111.            Kiti Įstaigos pranešimai savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir kitiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai, arba elektroninių ryšių priemonėmis. Kai pranešimai savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai siunčiami registruotu laišku, jie siunčiami adresu, kurį savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra nurodžiusi Įstaigai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, o originalai tą pačią dieną išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.

112.            Už pranešimų išsiuntimą laiku ar jų įteikimą pasirašytinai atsako Įstaigos vadovas (direktorius).

 

XIX. ĮSTATŲ KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

113.            Iniciatyvos teisę keisti Įstaigos įstatus turi Įstaigos administracija, direktorius ir visuotinis dalininkų susirinkimas.

114.            Pakeistus įstatus tvirtina Įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstatus pasirašo visuotinio dalininkų susirinkimo įgaliotas asmuo.

115.            Pakeisti Įmonės įstatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre, jeigu juose nenurodyta kita data.

116.            Įstatai ir jų pakeitimai galioja tik juos įregistravus įstatymų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre.

117.            Jei kokie nors teisiniai santykiai ar teisinės situacijos nėra sureguliuoti Įstatų, tuomet taikomi atitinkamus santykius reguliuojantys teisės aktai.

 

 

XX. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

118.            Įstaiga reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Civilinio kodekso, Viešųjų įstaigų įstatymo, Sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Birštono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-106, 2019-06-21, paskelbta TAR 2019-06-26, i. k. 2019-10223

Dėl viešosios įstaigos Birštono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo