Suvestinė redakcija nuo 2021-09-29
Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-07-29, i. k. 2014-10596
TAR pastaba. Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai netenka galios nuo 2021-09-24 sprendimo Nr. B-TS-887 1 punkte nurodytų Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos
Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. B-TS-887, 2021-09-24, paskelbta TAR 2021-09-28, i. k. 2021-20237
Dėl Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo
VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SpREndimas
Dėl VILKAVIŠKIO R. BARTNINKŲ JONO BASANAVIČIAUS MOKYKLOS -DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2014 m. liepos 25 d. Nr. B-TS-1065
Vilkaviškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, atsižvelgdama į Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. B-TS-848 patvirtinto Vilkaviškio rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 m. bendrojo plano 1 priedo pakeitimus, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedami).
2. Įgalioti Algirdą Žagarskį, Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro direktorių, pasirašyti patvirtintus nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymą bei reikalingus dokumentus Juridinių asmenų registro tvarkytojui dėl šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo.
3. Pripažinti netekusiais galios Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus vidurinės mokyklos nuostatus, patvirtintus Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. B-TS-380 1 punktu, nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
Sprendimas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Vilkaviškio rajono savivaldybės
tarybos 2014 m. liepos 25 d.
sprendimu Nr. B-TS-1065
PRITARTA
Vilkaviškio r. Bartninkų Jono
Basanavičiaus vidurinės mokyklos
tarybos posėdžio 2014 m. birželio 6 d.
protokolo Nr. S-1-4 nutarimu
Vilkaviškio r. BARTNINKŲ JONO BASANAVIČIAUS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau tekste – Nuostatai) reglamentuoja Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau tekste – Mokykla-daugiafunkcis centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, Mokyklos-daugiafunkcio centro buveinę, Mokyklos-daugiafunkcio centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, kitą paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos-daugiafunkcio centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos-daugiafunkcio centro turto, lėšų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos-daugiafunkcio centro oficialusis pavadinimas – Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokykla-daugiafunkcis centras.
5. Mokyklos istorija: 1781 metais parapijinę pradžios mokyklą lankė 3 vaikai, o 1784 – 3 šlėktų, miestelėnų, 15 valstiečių vaikų. 1949 m. mokykla tampa septynmete, 1954 m. Bartninkuose atidaroma bandomoji 8-oji klasė.1979 m. Bartninkuose atidaryta 9-oji klasė ir mokykla įgauna vidurinės mokyklos statusą. 1982 m. išleista pirmoji Bartninkų vidurinės mokyklos abiturientų laida.
8. Mokyklos-daugiafunkcio centro savininkas – Vilkaviškio rajono savivaldybė, klasifikatoriaus kodas 111107759; S. Nėries g 1, Vilkaviškis.
9. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus įgaliojimus.
10. Mokyklos-daugiafunkcio centro:
10.3. tipas – pagrindinė mokykla, kitas (ne pagrindinis) tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla, pradinio ugdymo mokykla.
11. Mokyklos-daugiafunkcinio centro skyriaus, turinčio kitą buveinę – Mokyklos g.11, Pašeimenių k., Bartninkų sen., 70325 Vilkaviškio r. sav.:
13. Mokykla-daugiafunkcis centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis herbinį antspaudą su užrašu „Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokykla-daugiafunkcis centras“, blanką su savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką.
14. Mokykla-daugiafunkcis centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Darbo kodeksu, Civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilkaviškio rajono savivaldybės mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Mokyklos-daugiafunkcio centro pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas (kodas 85.31.10).
17. Kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19. Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslai:
19.1. laiduoti vaiko asmenybės skleidimąsi, sudaryti sąlygas vaiko socializacijai, padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje. Plėtoti socialinių, edukacinių, kultūrinių paslaugų infrastruktūrą kaimo bendruomenėje, teikti kokybiškas socialines, edukacines, kultūrines paslaugas, atitinkančias vietos bendruomenės poreikius.
20. Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniai:
20.2. tenkinti vietos bendruomenės vaikų ir suaugusiųjų pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius pagal neformaliojo švietimo programas;
20.3. teikti mokiniams kokybišką pagrindinį išsilavinimą atsižvelgiant į mokinių ugdymosi poreikius, jų lygį;
20.4. užtikrinti darnią prigimtinių mokinio galių plėtotę, puoselėjant jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą, ugdant asmeninę, socialinę, pažinimo bei kultūrinę kompetencijas, reikalingas sėkmingam iškylančių asmeninio bei socialinio gyvenimo klausimų sprendimui;
20.5. ugdyti bendrauti ir bendradarbiauti gebančius, pilietiškai sąmoningus, atsakingus, kultūriškai ir ekologiškai susipratusius, kūrybingus ir darnos siekti pajėgiančius jaunuoles ir jaunuolius;
20.6. laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis;
20.7. padėti vaikams ir mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pradmenis, atitinkančius šiandienio gyvenimo ir ateities poreikius;
20.8. atskleisti ir plėtoti kūrybines vaikų ir mokinių galias, ugdyti meninę ir estetinę kompetenciją, padėti įsitraukti į kultūrinį bendruomenės gyvenimą;
20.10. garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;
21. Mokykla-daugiafunkcis centras įgyvendindamas jai pavestus uždavinius atlieka šias funkcijas:
21.1. rengia ir įgyvendina, konkretina ir individualizuoja ikimokyklinio ugdymo programas pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro rekomendacijas bei Savivaldybės ir Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės reikmes, vaikų poreikius ir interesus;
21.4. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus Bendruosius ugdymo planus bei Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrąsias programas, Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijas, atsižvelgdama į mokinių poreikius bei interesus, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymosi būdus ir tempą;
21.6. rengia ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo programas;
21.7. formuoja mokinių dorines, tautines, pilietines, patriotines nuostatas, kultūrinę ir socialinę brandą, pagarbą tėvams, mokytojams, kalbai ir kultūrai;
21.8. teikia socialinę pedagoginę pagalbą, pasirūpina, kad būtų suteikta psichologinė, specialioji pedagoginė pagalba, kai to reikia; vykdo informacinę, konsultacinę pagalbą pedagogams bei tėvams (globėjams, rūpintojams) specialiojo ugdymo organizavimo klausimais;
21.10. atlieka pirminį mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įvertinimą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.11. Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos arba Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatuose nustatytu mastu prisiima įsipareigojimus, sudaro mokymo ir kitas sutartis;
21.14. vykdo Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos įsivertinimą, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą;
21.15. dalyvauja Švietimo ir mokslo ministerijos ar jai pavaldžių institucijų vykdomuose ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;
21.19. rengia ir įgyvendina vaikų vasaros poilsio, vaikų ir paauglių nusikalstamumo prevencijos programas, vykdo socialines programas;
21.20. dalyvauja projektuose, kurių realizavimas padeda stiprinti Mokyklos-daugiafunkcio centro materialinę bazę, intelektinius resursus, sudaro galimybę plėtoti mokinių pamokinę ir neformaliojo ugdymo veiklą;
21.23. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
21.24. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Mokyklų aprūpinimo standartais kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę;
21.25. organizuoja mokinių, gyvenančių kaime (toliau kaip 3 km. nuo mokyklos), pavėžėjimą į Mokyklą-daugiafunkcį centrą. Mokinys į Mokyklą-daugiafunkcį centrą, mokinio pažymėjime nurodytu maršrutu, pavežamas transporto lengvatų įstatymo nustatyta tvarka. Mokinių kelionėms iki (iš) Mokyklos-daugiafunkcio centro suteikiamos lengvatos ir išlaidos kompensuojamos Transporto lengvatų įstatymo nustatyta tvarka.
22. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, Mokykla-daugiafunkcis centras išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus:
22.6. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą (baigusiems pagrindinio ugdymo individualizuotą programą);
22.8. tais atvejais, kai nėra išduodamas pažymėjimas, asmens prašymu (už vaiką iki 14 metų prašymą teikia vienas iš tėvų ar globėjų, vaikas nuo 14 iki 18 metų – turintis vieno iš tėvų ar rūpintojų raštišką sutikimą) gali būti išduodama pažyma, kurioje pateikiama informacija apie nebaigusio ugdymo programos ir išvykstančio iš mokyklos mokinio mokymosi pasiekimai per tam tikrą mokslo metų laikotarpį (pvz., per mėnesį, pusmetį ir pan.), informacija apie einamųjų ar ankstesnių mokslo metų mokinio mokymosi pasiekimus, dalykams skirtą valandų skaičių ir kt.
23. Pažymėjimams suformuoti ir išspausdinti kompiuteriniu būdu mokinių registre duomenis tvarko mokykloje paskirtas mokinių registro tvarkytojas.
III. MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
25. Mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas paskirtas funkcijas, turi teisę:
26. Mokykla-daugiafunkcis centras privalo užtikrinti:
26.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV. MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Mokyklos-daugiafunkcio centro veikla organizuojama pagal:
27.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginį planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba ir Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktorius;
27.2. direktoriaus patvirtintą Mokyklos-daugiafunkcio centro metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba;
28. Mokyklai-daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybai, Savivaldybės merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui.
29. Direktorius:
29.1. vadovauja Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginio plano ir metinio veiklos plano bei kitų švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų įgyvendinimui;
29.2. tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro struktūrą ir etatų sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.4. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojus, skatina juos ir skiria drausmines nuobaudas;
29.5. skiria vadybines funkcijas pavaduotojui, atsižvelgdamas į Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos sritis, sudaro galimybę jam savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
29.6. atsako už informacijos apie Mokykloje-daugiafunkciame centre vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos-daugiafunkcio centro išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės tradicijas ir pasiekimus paskelbimą, demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą;
29.7. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.8. analizuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už veiklos rezultatus;
29.9. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
29.10. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
29.11. sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro vaiko gerovės komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimu mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
29.12. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
29.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas ir jomis disponuoja, užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, atsako už tikslinį lėšų panaudojimą;
29.18. bendradarbiauja:
29.18.1. su vaikų ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai-daugiafunkciam centrui teikiančiomis institucijomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis Vaiko teisių apsaugos srityje;
29.18.2. su Vilkaviškio rajono Pašeimenių, Lakštučių, Geisteriškių, Vartų kaimų bendruomenėmis organizuojant kultūrinius, edukacinius, sportinius, rekreacinius bei vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo renginius, rengiant ir įgyvendinant vietos bendruomenės poreikius tenkinančius projektus ir programas;
30. Direktorius dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams ugdymui.
31. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
32. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
32.1. organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir neformaliojo ugdymo tvarkaraščių sudarymą;
32.2. vadovauja Vaiko gerovės komisijai, koordinuoja mokinių turinčių specialiųjų poreikių integravimąsi į bendrąjį ugdymą, teikia konsultacijas mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams);
32.3. teikia pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantys dokumentai;
32.7. vykdo mokinių teisės pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;
32.9. turi teisę dirbti papildomą (taip pat ir pedagoginį) darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę (36 val.);
33. Direktoriaus pavaduotojas ūkiui (ūkvedys):
33.1. rūpinasi Mokyklos-daugiafunkcio centro materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
33.3. rūpinasi mokyklos statinių technine priežiūra, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga, darbų sauga;
33.5. atsako už įstaigos turtą, jo apsaugą ir Mokyklos-daugiafunkcio centro aptarnaujančio personalo darbą;
35. Į Mokyklą-daugiafunkcį centrą mokiniai priimami vadovaujantis Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka:
35.1. į Mokyklą-daugiafunkcį centrą priimamas asmuo, gyvenantis Mokyklai-daugiafunkciam centrui Savivaldybės tarybos priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinio pageidavimu mokinys gali būti priimtas į Mokyklą-daugiafunkcį centrą iš kitai bendrojo lavinimo mokyklai paskirtos aptarnavimo teritorijos, jeigu Mokykloje-daugiafunkciam centre yra laisvų vietų;
35.2. atvykęs (grįžęs) iš užsienio asmuo priimamas mokytis bendra tvarka. Jo mokymosi laikotarpio užsienyje rezultatai pripažįstami ir įskaitomi mokykloje. Jei asmuo neturi mokymosi pasiekimus įteisinančio dokumento, priimamas mokytis, kai Mokykla-daugiafunkcis centras nustato jo mokymosi pasiekimų atitiktį mokymosi pasiekimams, numatytiems pradinio ar pagrindinio ugdymo bendrosiose programose.
36. Švietimo santykiai tarp mokinio ir Mokyklos-daugiafunkcio centro įforminami sudarant dvišalę ugdymo sutartį konkrečios ugdymo programos laikotarpiui:
36.4. sutartyje nurodomos sutarties šalys, mokymosi programa, jos baigimo forma, šalių įsipareigojimai, sutarties terminas, jos keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai;
36.5. šeimos ir Mokyklos-daugiafunkcio centro santykiai prasideda nuo mokinio pirmos mokymosi dienos. Mokymosi sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, turinčiais juridinę galią. Sutartis registruojama Mokykloje-daugiafunkciam centre;
36.7. Mokykla-daugiafunkcis centras, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pagalbos, suderinusi su jo tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogine psichologine bei vaiko teisių apsaugos tarnyba, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje;
36.8. asmuo, pageidaujantis mokytis, Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui pateikia:
36.8.1. prašymą (už vaiką iki 14 metų prašymą pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), vaikas nuo 14 iki 16 metų – turintis vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą raštu);
36.8.3. įgyto išsilavinimo pažymėjimą, mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus mokykloje, kurioje mokėsi prieš tai;
37. Mokykloje-daugiafunkciam centre ir jos teritorijoje griežtai draudžiama vartoti tabaką, alkoholį, narkotines, psichotropines ir kitas psichoaktyvias medžiagas, prekiauti jomis, platinti šia tema nelegalią literatūrą, spaudinius ir kitus leidinius. Užtikrinama efektyvi kontrolė pasilinksminimų metu.
38. Mokykloje-daugiafunkciam centre vykdomas mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų konsultavimas, planingai dirbama su rizikos grupės mokiniais, vykdomas psichosocialinis švietimas.
39. Bendradarbiaujama su Nepilnamečių reikalų inspekcija, Vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis institucijomis, sprendžiant socialines ir psichologines mokinių problemas.
41. Mokiniai, jų tėvai ir mokytojai informuojami apie institucijas, teikiančias pagalbą pavartojus narkotinių, psichotropinių medžiagų, paskelbiami sveikatos priežiūros, teisėsaugos, psichologinių konsultacijų įstaigų adresai, telefonai ir jų teikiamos paslaugos.
42. Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės narių teisės, pareigos ir atsakomybė nurodyta pareigybių aprašymuose ir vadovaujasi Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatais, pareiginiais aprašais, darbo tvarką nustatančiais dokumentais.
44. Mokykloje-daugiafunkciame centre socialinis pedagogas vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo), dirba su vaikais, priklausomais nuo alkoholio, narkotinių medžiagų, patiriančiais seksualinį ir fizinį išnaudojimą, vykdo saviraiškos ir saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio bei kitų problemų sprendimo prevencines programas.
45. Mokykla-daugiafunkcis centras bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis: bendrojo lavinimo mokyklomis, vietos bendruomene, Sporto mokykla, Vaikų ir jaunimo centru, Policija, Vaiko teisių apsaugos skyriumi, mokslo, studijų institucijomis.
46. Mokykla-daugiafunkcis centras dalyvauja programose ir projektuose, tarptautinėse organizacijose, organizuoja bendrus renginius su kitomis mokyklomis ir vietos bendruomene.
47. Mokymosi aplinka Mokykloje-daugiafunkciam centre bei mokinių mokymosi krūvis turi atitikti higienos normas ir teisės norminių aktų nustatytus mokinių saugos bei sveikatos reikalavimus, ir laiduoti švietimo programų vykdymą.
48. Mokyklos-daugiafunkcio centro materialioji aplinka kuriama vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais.
49. Mokyklos-daugiafunkcio centro dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės, Dokumentų rengimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų pavyzdinė bylų nomenklatūra, patvirtinta Švietimo ir mokslo ministro įsakymu.
50. Mokiniai, nevykdantys savo pareigų, atsako pagal Mokyklos-daugiafunkcio centro darbo tvarkos taisykles.
51. Mokytojai ir tėvai (ar vaiko globėjai, rūpintojai), kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
52. Mokytojai atsako už mokinių sveikatą ir gyvybę pamokų, neformaliojo ugdymo, Mokyklos-daugiafunkcio centro organizuotų renginių metu.
53. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atsako:
53.1. už Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo raštų bei kitų norminių dokumentų vykdymą;
53.3. užtikrina, kad su vaiku nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai;
54. Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovams ir kitiems dirbantiems, pažeidusiems darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.
55. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius ir vyr. buhalteris, kaip biudžeto asignavimų valdytojai, įstatymų nustatyta tvarka atsako už:
55.1. programų vykdymą, teisingą išlaidų sąmatų sudarymą ir vykdymą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų naudojimą;
V. MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO SAVIVALDA
56. Mokykloje-daugiafunkciame centre veikia Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, Mokytojų taryba ir metodinės grupės.
57. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba yra aukščiausia savivaldos institucija. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba telkia mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų atstovus, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymui, padeda spręsti Mokyklai-daugiafunkciam centrui aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Mokyklos-daugiafunkcio centro interesams.
58. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 mokiniai, 3 Mokykloje-daugiafunkciame centre nedirbantys mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai).
59. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinių atstovą – deleguoja 9–10 klasių mokiniai.
60. Visi Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai renkami atviru balsavimu dvejiems mokslo metams.
61. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdyje. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pirmininku negali būti Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
62. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatai, jų keitimai yra tvirtinami Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžio nutarimu.
63. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
64. Neeiliniai Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiai gali būti kviečiami Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pirmininko, direktoriaus arba daugiau negu pusės Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narių iniciatyva.
65. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos, Mokyklos-daugiafunkcio centro administracijos, kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės nariai, jei yra svarstomi jiems aktualūs klausimai.
66. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai mokslo metų pabaigoje už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės nariams: tėvai – tėvų susirinkime, mokytojai – Mokytojų tarybos posėdyje, mokiniai – klasių mokinių susirinkime.
67. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba:
67.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
67.2. aprobuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginį planą, metinę veiklos programą, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, kitus Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus;
67.3. teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tobulinimo;
67.4. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformaliojo ugdymo ir renginių organizavimo;
67.6. skiria atstovus į viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją, Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
67.10. kartu su Mokytojų taryba svarsto ir teikia siūlymų mokinių sveikatos būklės, sveikos gyvensenos, poilsio ir mitybos organizavimo klausimais;
67.12. teikia siūlymų Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
68. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.
69. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
70. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje-daugiafunkciame centre dirbantys mokytojai, socialinis pedagogas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos, kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės nariai.
71. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia pirmininkas prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
72. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.
73. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių, nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
74. Mokytojų taryba:
74.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
74.2. diskutuoja dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos plano, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
74.5. priima sprendimus, kurie švietimo ir mokslo ministro patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose, Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos apraše, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sampratoje ir kituose dokumentuose numatyti Mokytojų tarybos kompetencijai;
75. Mokinių taryba:
75.1. svarsto ir, suderinusi su mokyklos vadovais, tvirtina svarbiausių moksleiviškų renginių planus;
75.2. koordinuoja visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, planuoja ir organizuoja mokinių neformalųjį ugdymą ir laisvalaikį;
76. Mokykloje-daugiafunkciam centre veikia klasių tėvų komitetas, kuriuos renka mokinių tėvai balsų dauguma savo klasės susirinkime. Klasių tėvų komitetas padeda klasės vadovams spręsti iškilusias organizacines problemas.
77. Mokykloje-daugiafunkciame centre veikia metodinės grupės: pradinių klasių metodinė ir mokytojų dalykininkų metodinės grupės, kurios koordinuoja metodinę mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų veiklą. Metodinės grupės veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
78. Metodinių grupių skaičių ir sudėtį nustato Mokytojų taryba. Metodinės grupės nariai yra mokomųjų dalykų mokytojai.
79. Mokyklos metodinių grupių posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti organizuojamas neeilinis posėdis.
81. Metodinių grupių veiklą kuruoja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
83. Metodinių grupių posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė metodinės grupės narių, nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
84. Metodinės grupės:
84.1. padeda Mokyklos-daugiafunkcio centro administracijai prižiūrėti bendrųjų programų, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojančių dokumentų vykdymą;
84.5. teikia profesinę pagalbą pedagogams (aptaria ugdymo programas, vadovėlius, naujus ugdymo metodus bei forma ir kt.);
84.6. bendradarbiauja su draugijomis, fondais, bibliotekomis ir kt. organizacijomis, turinčiomis reikšmės pedagogų profesiniam tobulėjimui;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
86. Direktoriaus pavaduotoją, pedagogus, švietimo pagalbą teikiančius specialistus ir kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis, aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia iš jo Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
87. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, mokytojų, švietimo pagalbą teikiančių specialistų pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
88. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pareiginę algą, priedus prie jos ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi teisės aktų nustatyta tvarka.
89. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui, mokytojų, švietimo pagalbą teikiančių specialistų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų pareiginę algą, priedus prie jos ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, vadovaudamasis teisės aktais, reglamentuojančiais darbo apmokėjimo tvarką, ir Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimais.
VII. MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCINIO CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
91. Mokykla-daugiafunkcis centras patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja jam Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos patikėtu turtu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, panaudos būdu naudojasi valstybine žeme.
92. Mokykla-daugiafunkcis centras yra išlaikomas iš savivaldybės biudžeto. Lėšas naudoja pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.
93. Mokykla-daugiafunkcis centras gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
94. Mokykla-daugiafunkcis centras gali gauti lėšų, kurias sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama, tikslinei paskirčiai skiriamos lėšos, savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių, organizacijų bei piliečių aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
95. Mokykla-daugiafunkcis centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
96. Mokyklos-daugiafunkcio centro finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos, Savivaldybės tarybos įgaliotos institucijos.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
98. Mokykla-daugiafunkcis centras turi interneto svetainę http://www.bartninkai.lm.lt, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Svetainėje skelbiama informacija visuomenei apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą, pasiekimus, tradicijas, skelbiami pranešimai, kuriuos remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai.
99. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai keičiami ir papildomi Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus ar Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos iniciatyva.
100. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus tvirtina Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba.
101. Pranešimai apie mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami Vilkaviškio krašto laikraštyje „Santaka“, respublikiniame dienraštyje „Lietuvos žinios“.
102. Mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymais ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. B-TS-887, 2021-09-24, paskelbta TAR 2021-09-28, i. k. 2021-20237
Dėl Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo