Suvestinė redakcija nuo 2017-05-04 iki 2020-06-15
Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-07-01, i. k. 2015-10559
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS R. BEZDONIŲ JULIJAUS SLOVACKIO, BUIVYDŽIŲ, LAVORIŠKIŲ BEI MICKŪNŲ VIDURINIŲ MOKYKLŲ PAVADINIMŲ PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. birželio 26 d. Nr. T3 – 283
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio 2.43 str. 1 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimis, 44 straipsnio 4, 5 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T3-127 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. V-387 „Dėl Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. V-578 „Dėl Vilniaus r. Buivydžių vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. V-580 „Dėl Vilniaus r. Mickūnų vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. V-581 „Dėl Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“ ir Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos 2015 m. gegužės 14 d. prašymą Nr. D3-76 „Dėl vardo suteikimo ir nuostatų patvirtinimo“, Vilniaus r. Mickūnų vidurinės mokyklos 2015 m. birželio 9 d. prašymą Nr. SD-44 „Dėl gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio vidurinės mokyklos 2015 m. birželio 9 d. prašymą Nr. 1.15-114 „Dėl mokyklos nuostatų patvirtinimo bei pavadinimo ir tipo keitimo“ bei Vilniaus r. Buivydžių vidurinės mokyklos 2015 m. birželio 9 d. prašymą Nr. I-42 „Dėl naujų nuostatų patvirtinimo“ Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Akreditavus vidurinio ugdymo programą, pakeisti:
1.1. Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio vidurinės mokyklos, Vilniaus r. Buivydžių vidurinės mokyklos, Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos ir Vilniaus r. Mickūnų vidurinės mokyklos tipą iš vidurinės mokyklos į gimnaziją;
1.2. Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio vidurinės mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazija;
1.3. Vilniaus r. Buivydžių vidurinės mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Vilniaus r. Buivydžių gimnazija;
1.4. Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Vilniaus r. Lavoriškių Stepono Batoro gimnazija;
2. Patvirtinti:
2.2. Neteko galios nuo 2017-05-04
Punkto naikinimas:
Nr. T3-163, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-03, i. k. 2017-07432
3. Įgalioti 1.1. punkte nurodytų švietimo įstaigų vadovus:
3.1. pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka;
3.2. apie sprendimo 1.1. – 1.5. punktuose nurodytų įstaigų tipo ir pavadinimų pakeitimą raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos bei paskelbti vieną kartą viešai arba pranešti visiems kreditoriams raštu iki sprendimo 2.1., 2.2., 2.3. ir 2.4. punktuose nurodytų Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
4. Pripažinti netekusiais galios nuo 2.1., 2.2., 2.3. ir 2.4. punktuose patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:
4.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 27 d. sprendimo Nr. T3-352 „Dėl Vilniaus r. švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 4 punkto tą dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio vidurinės mokyklos nuostatai;
4.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 12 d. sprendimo Nr. T3-219 „Dėl Vilniaus r. Buivydžių ir Vilniaus r. Sužionių vaikų darželių reorganizavimo sąlygų aprašų bei Vilniaus r. Buivydžių ir Vilniaus r. Sužionių vidurinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.3. punktą;
4.3. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 25 d. sprendimo Nr. T3-136 „Dėl Vilniaus r. Valčiūnų ir Vilniaus r. Lavoriškių vidurinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą;
5. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 26 d.
sprendimu Nr. T3-283
VILNIAUS R. BEZDONIŲ JULIJAUS SLOVACKIO GIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazijos (toliau – Gimnazija), veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises ir pareigas, gimnazijos veiklos organizavimą ir valdymą, gimnazijos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, gimnazijos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir veiklos priežiūrą.
2. Oficialusis gimnazijos pavadinimas – Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazija, trumpasis pavadinimas – Julijaus Slovackio gimnazija, juridinio asmens kodas 191317837.
3. 1904 m. Bezdonyse buvo įsteigta pradinė mokykla. 1949 m. pradinė mokykla buvo reorganizuota į septynmetę, o nuo 1962 į aštuonmetę. 1997 m. lapkričio 19 d. Vilniaus r. Savivaldybės tarybos posėdyje mokyklai suteiktas Julijaus Slovackio vardas. 1998 m. mokykla gavo vidurinės mokyklos statusą. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. V-581 akredituota Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programa.
6. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas – 111104987, adresas - Rinktinės g. 50, LT – 09318 Vilnius.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
13. Mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi. Mokymo proceso
organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.
14. Gimnazijoje vykdomos švietimo programos – pradinio, pagrindinio, akredituota vidurinio ugdymo ir neformaliojo švietimo programos.
15. Išduodami šie mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: brandos atestatas (arba brandos atestatas su pagyrimu) ir jo priedas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas ir kiti mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono
savivaldybės herbu ir pavadinimu „Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazija“, atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose.
17. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Gimnazijos tikslas: užtikrinti veiksmingą, kokybišką ugdymą(-si), kurti saugią ugdymo (-si) aplinką, skatinat ugdytinių mokymosi motyvaciją ir jų norą mokytis visą gyvenimą, ugdyti kūrybingas asmenybes, savo krašto ir šalies patriotus, padėti ugdytiniams suvokti šiuolaikinį pasaulį, įgyti kultūrinę bei socialinę kompetenciją.
23. Gimnazijos uždaviniai:
24. Gimnazijos funkcijos:
24.1. užtikrina:
24.1.3. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
24.1.5. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (-si) ir darbo aplinką;
24.2. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jų nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, Bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus, atsižvelgia į mokinių poreikių įvairovę, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą;
24.4. siūlo ir taiko įvairius mokymo (-si) būdus, kad mokiniai pasiektų valstybinių išsilavinimo standartų nustatytus pasiekimų lygmenis;
24.8. vykdo nusikalstamumo, narkotinių bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto
prevencijos priemones ir programas;
24.9. teikia specialiąją pedagoginę, socialinę, psichologinę pagalbą specialiųjų poreikių
vaikams, klasėse, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
24.10. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu, jų apmokamas papildomas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;
24.12. vykdo standartizuotus testus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir
baigiamuosius brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.13. dalyvauja įvairiose olimpiadose bei konkursuose, kituose renginiuose, kuriais
siekiama mokinių integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo, juos organizuoja;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27. Gimnazijos pareigos užtikrinti:
27.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarę Gimnazijos
taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28.3. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos ugdymo planą, kuris yra suderintas su Gimnazijos
taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
29. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymas tvirtinamas ir kuris konkurso būdu į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius atskaitingas ir pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai.
30. Direktorius:
30.1. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą; tvirtina etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
30.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančio personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus;
30.4. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
30.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
30.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.8. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
30.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.17. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
30.20. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus
pavaduotojui;
31. Gimnazijos metodinė taryba – gimnazijoje veikianti mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą, teikianti mokytojams informacinę bei konsultacinę pagalbą.
32. Gimnazijos metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai, metodinei tarybai vadovauja pirmininkas. Metodinės tarybos pirmininką, vieneriems mokslo metams, renka metodinės tarybos nariai pirmame tarybos posėdyje, dalyvaujančių balsų dauguma. Pirmininkas atstovauja tarybai ir vadovauja jos veiklai.
33. Metodinės tarybos posėdžiuose gali dalyvauti Gimnazijos administracijos atstovai, psichologas, socialiniai pedagogai, projektų vadovas, bibliotekos darbuotojas, kiti specialistai. Metodinės tarybos posėdžiai rengiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip kartą per trimestrą. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja 2/3 metodinės grupės narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Metodinės tarybos posėdžiai protokoluojami.
34. Metodinės tarybos posėdžių darbotvarkė sudaroma pagal tarybos veiklos programą bei remiantis Gimnazijos administracijos ar metodinių grupių teikiamais siūlymais.
35. Metodinės tarybos pirmininkas atsiskaito už metodinės tarybos veiklą Gimnazijos mokytojų tarybos posėdyje.
36. Metodinė taryba teikia Gimnazijos mokytojams metodinę pagalbą, inicijuoja gerosios darbo patirties sklaidą, numato esmines veiklos kryptis mokslo metams, organizuoja metodinius renginius, skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, atestuotis, apie priimtus sprendimus (esant reikalui) informuoja Gimnazijos direktorių, koordinuoja Gimnazijoje veikiančių metodinių grupių veiklą, inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą.
37. Mokytojų metodinės grupės:
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
39. Gimnazijos taryba – aukščiausioji gimnazijos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų ir mokytojų atstovus svarbiausiems gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
42. Tėvus į gimnazijos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – visuotinis mokinių susirinkimas. Gimnazijos mokinių prezidentas yra vienas iš mokinių atstovų taryboje.
43.Gimnazijos tarybos pirmininką slaptu balsavimu renka Gimnazijos tarybos nariai. Gimnazijos direktorius negali būti tarybos pirmininku.
44. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
45. Gimnazijos tarybos posėdžius kviečia Gimnazijos direktorius arba gimnazijos tarybos pirmininkas.
46.Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
48.Vilniaus rajono savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Gimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
49. Gimnazijos tarybos funkcijos:
49.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja gimnazijos veiklos planą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, bibliotekos nuostatus, nustato ugdymo organizavimo tvarką;
49.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformalaus švietimo veiklos ir renginių organizavimo;
49.4. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir į atviro konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;
49.5. teikia siūlymus direktoriui, vertinant darbuotojų darbo rezultatus, vertina Gimnazijos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę, jiems atestuojantis;
49.7. gali sustabdyti kitų Gimnazijos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
50. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktorius ir pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai, sveikatos priežiūros darbuotojas, bibliotekininkai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
51. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Gali būti sušauktas ir neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Mokytojų tarybos pirmininku yra Gimnazijos direktorius. Tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai. Posėdžiai teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
52. Mokytojų tarybos funkcijos:
52.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo(-si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
52.2. diskutuoja dėl Gimnazijos veiklos plano, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
52.3. pagal klasių auklėtojų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina bendrąją mokinių pažangą ir pasiekimus; kartu su Gimnazijos pagalbos mokiniui specialistais, aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
53. Mokinių taryba
53.4. mokinių prezidentą vieneriems mokslo metams renka 8-12 klasių mokiniai iš kelių X-XI kl. iškeltų kandidatų atviruose rinkimuose slaptu balsavimu;
53.5. Gimnazijos mokinių prezidentas veikia pagal mokinių savivaldos patvirtintus veiklos nuostatus;
54. Mokinių tarybos funkcijos:
55. Tėvų komitetai:
55.1. klasių tėvų komitetus kiekvienų mokslo metų pradžioje klasių mokinių tėvai renka balsų dauguma;
55.4. klasių tėvų komitetai kartu su klasės auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus, renginius mokiniams, teikia pagalbą juos organizuojant;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
56. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS PRIEŽIŪRA
59. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka. Valstybės turtą, valdomą savivaldybės patikėjimo teise, naudoja ir disponuoja juo pagal panaudos sutartis įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
60. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
62.Gimnazijos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
63. Gimnazijos lėšos:
63.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
65. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
66. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
67. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija Gimnazijos tarybai pritarus.
68. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius.
69. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-05-04
Priedo naikinimas:
Nr. T3-163, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-03, i. k. 2017-07432
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 26 d.
sprendimu Nr. T3 – 283
VILNIAUS R. MICKŪNŲ GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Mickūnų gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Mickūnų gimnazijos (toliau – Gimnazijos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
5. Švietimo įstaiga įsteigta 1867 metais kaip pradinė rusiška mokykla (istorinis šaltinis: 1911 m. sausio 18 d. „Статистическое обследование начальных училищ Российской империи”, išduotas Lietuvos Valstybinio Istorinio (LVIA,F.567 AP.8B8L23}323V) archyvo), 1957 metais ji tapo vidurine.
8. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas 111104987, LT – 09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
15. Vykdomos švietimo programos — priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pažymėjimai baigusiems pagrindinio ugdymo programos I dalį, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, sąskaitą Lietuvos Respublikoje įregistruotame banke. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.
17. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Gimnazijos tikslas: plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
23. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
23.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
23.6. aktyvinti ir skatinti savivaldos institucijų, komandų ir grupių bendradarbiavimą, įtakojant gimnazijos valdymą;
24. Gimnazijos funkcijos:
24.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
24.2. rengia ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.3. vykdo pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, vidurinio ugdymo mokymo sutartyse esančius įsipareigojimus;
24.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.6. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.7. užtikrina tautos bei savo krašto kultūros tęstinumą, puoselėja kultūrą, gimtąją kalbą, tautos tradicijas;
24.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;
24.11. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
24.12. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.14. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.17. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27. Gimnazija, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:
27.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
29. Gimnazijai vadovauja direktorius:
29.1. Gimnazijos direktorius skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka;
30. Direktoriaus funkcijos:
30.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
30.2. organizuoja Gimnazijos darbą, kad būtų įgyvendintas Gimnazijos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
30.3. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
30.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
30.8. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
30.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.11. analizuoja Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus;
30.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir gimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
31. Direktorius atsako:
31.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
31.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
32. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.
33. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
34. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
35. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
36. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
38. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasių tėvų komitetai.
39. Gimnazijos taryba — aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Gimnazijos veiklos uždaviniams spręsti.
39.1. Gimnazijos taryba sudaroma iš 9 narių: 3 mokytojų, 3 tėvų, 3 mokinių ir veikia pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus nuostatus;
39.2. tėvai į Gimnazijos tarybą išrenkami bendrame tėvų susirinkime iš Gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojai — Mokytojų tarybos posėdyje, mokiniai — Mokinių tarybos posėdyje slaptu arba viešu balsavimu (pagal bendrą susitarimą) balsų dauguma;
39.3. Gimnazijos tarybos pirmininką ir sekretorių renka tarybos nariai. Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius;
40. Gimnazijos taryba:
40.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, metinį Gimnazijos veiklos planą, ugdymo planą, Gimnazijos nuostatus bei kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
40.4. išklauso Gimnazijos direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
40.6. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ir mokytojų darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43. Mokytojų taryba — nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, psichologas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkas.
45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
47. Mokytojų taryba:
47.7. kartu su mokyklos specialistais sprendžia mokyklos mokinių sveikatos, saugos mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
47.9. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais;
50. Klasių tėvų komitetas:
50.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;
50.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;
51. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.
55. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Gimnazijos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais, rinkimuose gavusiais daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.
56. Mokinių taryba:
56.1. svarsto Gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
56.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Gimnazijoje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;
57. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Gimnazijos direktoriaus paskirtas mokytojas.
58. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.
59. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.
60. Gimnazijos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
62. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
65. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.
66. Gimnazijos lėšas sudaro:
66.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
66.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
68. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
70. Gimnazija turi nebiudžetinių lėšų, kurias sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų labdara.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
72. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, prireikus, teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
73. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba Gimnazijos tarybai pritarus.
74. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
75. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
76. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 26 d.
sprendimu Nr. T3-283
VILNIAUS R. LAVORIŠKIŲ STEPONO BATORO GIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Lavoriškių Stepono Batoro gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Lavoriškių Stepono Batoro gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, Gimnazijos veiklos organizavimą ir valdymą, Gimnazijos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Gimnazijos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.
5. Mokyklos įsteigimo data – tiksli įsteigimo data nežinoma. Lavoriškėse mokykla pirmą kartą paminėta 1781 metais (istorinis šaltinis: J. Kurčevskio knyga „Vilniaus vyskupija“). 1955 m. balandžio 28 d. Naujosios Vilnios rajono darbininkų deputatų Tarybos Vykdomojo komiteto sprendimu Nr. 222 „Dėl Rukainių ir Lavoriškių septynmečių mokyklų reorganizavimo į vidurines mokyklas“ Lavoriškių septynmetė mokykla buvo reorganizuota į Lavoriškių vidurinę mokyklą. 2015 m. balandžio 29 d. Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-387 mokykla buvo akredituota.
8. Gimnazijos savininkė – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savininkas), identifikavimo kodas – 111104987, LT-09318, Rinktinės g. 50, Vilnius.
9. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
16. Vykdomos švietimo programos – priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
17. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.
18. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Gimnazijos nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
21. Kitos švietimo veiklos rūšys:
22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22.7. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
23. Gimnazijos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
24. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
24.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
24.2. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintas bendrąsias arba individualias ugdymo programas, parenkant skirtingus mokymosi būdus ir tempus kiekvienam mokiniui arba mokinių grupei;
24.3. išugdyti kiekvieno mokinio(-ės) vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, išlavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinias apie visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios, valstybinės ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, taip pat šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą;
24.4. skatinti iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti, tėvų pageidavimu puoselėti tikėjimą Dievu;
24.6. sudaryti sąlygas mokiniui įgyti demokratijos tradicijas, įkūnijančias pilietinės bei politinės kultūros pagrindus;
24.7. padėti nustatyti gebėjimus jam renkantis profesiją konkurencijos sąlygomis ir perteikti šiuolaikinės technologinės, ekonominės bei verslo kultūros pagrindus;
25. Gimnazija atlieka šias funkcijas:
25.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Bendrąsias programas, bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, paiso mokinių poreikių įvairovės derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (si) būdus ir tempą, atsižvelgia į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes;
25.2. užtikrina:
25.2.1. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
25.2.5. savivaldos institucijoms galimybę dalyvauti Gimnazijos veiklos planavime, valdyme, priežiūroje;
25.2.6. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (si) ir darbo aplinką;
25.3. kuria:
25.4. organizuoja:
25.4.1. specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių, pajėgiančių įsisavinti pasirinktas Gimnazijos programas, ugdymą klasėse, teikia reikalingą specialiąją pagalbą;
25.6. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.7. numato ir vykdo nusikalstamumo, narkotinių bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevencijos priemones;
25.9. teikia informacinę, specialiąją pedagoginę, socialinę, psichologinę, sveikatos priežiūros pagalbą mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams);
25.13. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
25.14. rengia formaliojo švietimo programas papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius;
25.17. dalyvauja įvairiose olimpiadose bei konkursuose, kituose renginiuose, kuriais siekiama mokinių integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo, juos organizuoja;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
26.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
26.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis, neprieštaraujančiomis Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams;
27. Gimnazijos pareigos:
27.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
28.1. Gimnazijos strateginis planas, patvirtintas Gimnazijos direktoriaus, pritarus Gimnazijos tarybai ir savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;
28.2. Gimnazijos metinis veiklos planas, patvirtintas Gimnazijos direktoriaus, pritarus Gimnazijos tarybai;
28.3. Gimnazijos ugdymo planas, patvirtintas Gimnazijos direktoriaus, pritarus Gimnazijos tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.
28.4. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Gimnazijos direktorius:
29.1. vadovauja Gimnazijos strateginio ir metinio veiklos planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.2. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. atsako už informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.5. analizuoja Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus;
29.8. organizuoja Gimnazijos darbą, kad būtų įgyvendintas Gimnazijos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
29.9. tvirtina Gimnazijos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.10. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
29.12. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.17. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.18. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.20. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir gimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.22. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
30. Direktorius atsako:
30.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
30.7. už sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
31. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti gimnazijoje veikia mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
32. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
33. Metodinę tarybą sudaro Metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas ir jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
34. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja Gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
36. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, Klasių tėvų komitetai.
37. Gimnazijos taryba – aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Gimnazijos veiklos uždaviniams spręsti.
37.1. Gimnazijos taryba sudaroma iš 9 narių: 3 mokytojų, 3 tėvų, 3 mokinių ir veikia pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus Gimnazijos tarybos nuostatus;
37.2. tėvus į Gimnazijos tarybą renka Gimnazijos tėvai visuotiniame gimnazijos susirinkime, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba balsavimu balsų dauguma;
37.3. Gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius);
38. Gimnazijos taryba:
38.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, metinį Gimnazijos veiklos planą, Gimnazijos ugdymo planą, Gimnazijos nuostatus bei kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
38.3. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
38.5. išklauso Gimnazijos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
38.6. teikia siūlymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
38.7. svarsto Mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;
38.8. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
41. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos formas ir metodus. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, pagalbos mokinių specialistai ir bibliotekininkas.
43. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
45. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
46. Mokytojų taryba:
46.7. teikia Gimnazijos vadovams, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
46.8. kartu su Gimnazijos specialistais sprendžia gimnazijos mokinių sveikatos, mokymosi saugos, poilsio ir mitybos klausimus;
47. Gimnazijoje veikia tėvų savivaldos institucijos: klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).
49. Klasės tėvų komitetas:
49.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;
49.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;
50. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.
51. Gimnazijoje įsteigtos mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, Klasių mokinių komitetai.
54. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Gimnazijos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais, rinkimuose gavusiems daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.
55. Mokinių taryba:
55.1. svarsto Gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
55.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Gimnazijoje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;
56. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Gimnazijos direktoriaus paskirtas mokytojas.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
58. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
59. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
61. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.
62. Gimnazijos lėšas sudaro:
62.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
62.2. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, prireikus, teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
68. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
69. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos tarybai pritarus.
70. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
71. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
___________________________
SUDERINTA
Mokyklos tarybos
2015-05-06 posėdžio protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. 4)
Pakeitimai:
1.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-163, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-03, i. k. 2017-07432
Dėl Vilniaus r. Buivydžių gimnazijos pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo