Suvestinė redakcija nuo 2017-06-01 iki 2019-12-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-05-05, i. k. 2016-11300

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS RaJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 29  d. Nr. T3-130

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo 20 straipsniu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilniaus rajono daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles (pridedama).

2. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                             Česlav Olševski


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. balandžio 29 d.

sprendimu Nr. T3-130

 

 

VILNIAUS RAJONO DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

 

1. Vilniaus rajono daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Vilniaus rajono savivaldybės administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos Vilniaus rajono daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau – valdytojai) veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.

 

 

II SKYRIUS

 

PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

 

 

3. Priežiūros ir kontrolės vykdytoju savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu paskiriamas savivaldybės padalinys ar padalinio darbuotojas (darbuotojai) (atsižvelgiama į savivaldybėje veikiančių valdytojų ir jų valdomų daugiabučių namų skaičių) (toliau – priežiūros ir kontrolės vykdytojas).

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą. Informacija apie valdytojus gaunama iš valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.

5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, vadovaudamasis valdytojų sąrašu, organizuoja ir vykdo jų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:

5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir planuojamų tikrinti valdytojų sąrašą (pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytus tikrinamų valdytojų sąrašo sudarymo kriterijus, patikrinimų tvarką ir trukmę), kiekvieną valdytoją tikrinant ne rečiau kaip kartą per 5 metus;

5.2. neplanuotas kompleksinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų savininkų skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

6. Pasibaigus kalendoriniams metams sudaromas priežiūros ir kontrolės grafikas, kuris ne vėliau kaip iki sausio 15 d. patvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

7. Valdytojų veikla tikrinama už einamuosius metus ir prieš tai buvusius ataskaitinius metus.

8. Priežiūros ir kontrolės vykdytojai, prieš pradėdami kompleksinį valdytojų veiklos patikrinimą, ir iki jo ne trumpiau kaip 15 darbo dienų raštu, elektroniniu laišku ar telefonu informuoja valdytoją apie numatomą vykdyti patikrinimą.

9. Valdytojas, gavęs Savivaldybės administracijos pranešimą apie numatomą patikrinimą, per 15 darbo dienų priežiūros ir kontrolės vykdytojui privalo pateikti pranešime nurodytą informaciją ir dokumentus:

9.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, susirinkimų protokolai, VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro išrašas);

9.2. butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą;

9.3. bendrojo naudojimo objektų aprašą;

9.4. metinį daugiabučio namo (toliau – namas) priežiūros ūkinį-finansinį planą;

9.5. ilgalaikį namo atnaujinimo planą;

9.6. informaciją apie sukauptų lėšų panaudojimą už tikrinamą laikotarpį;

9.7. paslaugų ir rangos darbų pirkimo dokumentus;

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

9.8. informaciją ar dokumentus apie einamaisiais metais vykdytus pirkimus;

9.9. informaciją (duomenis) apie butų ir kitų patalpų savininkų rašytinius pageidavimus, prašymus ar pretenzijas už tikrinamą laikotarpį;

9.10. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis;

9.11. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu (susirinkimo darbotvarkę, protokolą ir dalyvių sąrašą);

9.12. kitus priežiūros ir kontrolės vykdytojo prašomus dokumentus.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

10. Patikrinimas atliekamas pagal valdytojo pateiktą informaciją ir dokumentus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

11. Vykdant kompleksinį patikrinimą pagal valdytojo priežiūros ir kontrolės vykdytojui pateiktą informaciją ir dokumentus tikrinama:

11.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis);

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

11.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai, jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;

11.3. namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;

11.4. namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;

11.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka;

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

11.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta pagrįstų (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;

11.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų nustatytus reikalavimus;

11.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai, ar organizuojamas balsavimas raštu, ar yra pagrįstų skundų (nurodomas skaičius) dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;

11.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešam registrui – ar administravimo, ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre; ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami kiti nustatyti duomenys apie valdytoją;

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

11.10. civilinės atsakomybės draudimas – ar savivaldybės paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu dėl fiziniams ir juridiniams asmenims padarytos žalos vykdant savo funkcijas atlyginimo;

11.11. kiti priežiūros ir kontrolės vykdytojo prašomi dokumentai.

12. Atlikus Taisyklių 5.1 ar 5.2 papunkčiuose nurodytus patikrinimus, surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo aktas), kuris patvirtinamas Taisyklių priede (toliau – aktas).

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

13. Akte nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti.

14. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas egzempliorius pateikiamas valdytojui, antrą saugo priežiūros ir kontrolės vykdytojas. Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, patikrinimo akto kopija pateikiama pareiškėjui.

15. Valdytojas raštu privalo informuoti priežiūros ir kontrolės vykdytoją apie akte įrašytų reikalavimų įvykdymą, pridėdamas įvykdymą patvirtinančių dokumentų kopijas.

16. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių nusižengimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka pradėti administracinio nusižengimo teiseną.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

17. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą, kurį (pvz., valdytojo veiksmai netiksliai užpildant jo veiklos dokumentus) įmanoma ištaisyti nedelsiant priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje, priežiūros ir kontrolės vykdytojas duoda jam žodinę pastabą ištaisyti nustatytus trūkumus. Jeigu nustatyto pažeidimo (pareigų vykdymas su trūkumais, kurie sukėlė/sukels butų ir kitų patalpų savininkams žalą, kuri ypač maža ir nematerialinio pobūdžio) pašalinti priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje nedelsiant neįmanoma, priežiūros ir kontrolės vykdytojas nurodo terminą, ne trumpesnį, nei 5 darbo dienos nustatytiems pažeidimams pašalinti (su galimybe valdytojo motyvuotu prašymu šį terminą kartą pratęsti). Visais atvejais šio pažeidimo faktas ir duota žodinė pastaba ar rašytinis nurodymas pažymimi akte. Jei valdytojas per nurodytą terminą neištaiso padaryto mažareikšmio pažeidimo, priežiūros ir kontrolės vykdytojas atlieka veiksmus, nurodytus Taisyklių 16 punkte.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

III SKYRIUS

PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

18. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą, jei jie yra) saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje. Aktas turi būti susietas su patikrinimo metu gautais dokumentais.

19. Pasibaigus kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

_________________________________________________________________


 

Vilniaus rajono daugiabučių gyvenamųjų namų,

butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo

organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų

asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos

paskirtų bendrojo naudojimo objektų

administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir

kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų

vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių priedas

 

 

 

(viešojo administravimo subjekto pavadinimas)

 

 

 

Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo

 

A K T A S   Nr._________

20__m. ____________________d.

Vieta

 

 

Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojas_______________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

 

patikrinau ________________________________________________________________________

(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)

 

dalyvaujant ______________________________________________________________________

(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. p. adresas)

 

veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu, ir  n u s t a č i a u:

 

1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas atsakingas už__________________________ ___________________________________________________________________________________

(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta bendras namo(- ų)  __________________________________________________________________________administravimą_________________________ plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)

 

2. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:

(nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)

 

2.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas) _______________________________________________________________________________

2.2. butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą (-us)_______________________

2.3.bendrojo naudojimo objektų aprašą (us)______________________________________

2.4. metinį namo (-ų) priežiūros ūkinį-finansinį planą (planus)________________________

2.5. ilgalaikį namo (-ų) atnaujinimo planą (-us)____________________________________

2.6. kaupiamųjų lėšų namui atnaujinti sąskaitos (-ų) sutartį (-is)______________________

2.7. informaciją (išrašą) apie sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais______________

2.8. paslaugų ir rangos darbų pirkimo dokumentus_______________________________

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

 

2.9. informaciją ar dokumentus apie einamaisiais metais vykdytus pirkimus_____________

2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones_____________________________________________

2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos teikimo_________________________________________________________________________

2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis_______________________________________________________________________

2.13. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu_________________________________________________

2.14. ir kitus (nurodyti, kokius)_________________________________________________

3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).

4. Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai).

 

 

 

 

 

Priežiūros ir kontrolės vykdytojas _____________________________________________

(parašas, data)

 

 

Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________

(parašas, data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-250, 2017-05-26, paskelbta TAR 2017-05-31, i. k. 2017-09224

Dėl Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. T3-130 patvirtintų Vilniaus rajono daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių pakeitimo