Sprendimas netenka galios 2019-04-10:
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-35, 2019-03-29, paskelbta TAR 2019-04-09, i. k. 2019-05833
Dėl Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su šeimomis tvarkos aprašo tvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2017-07-01 iki 2019-04-09
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-01-03, i. k. 2017-00386
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIO DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOMIS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 30 d. Nr. TS-271
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su socialinės rizikos šeimomis tvarkos aprašą, patvirtintą Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 12 d. sprendimu TS-21 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su socialinės rizikos šeimomis tvarkos tvirtinimo“ ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2016 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. TS-271
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIO DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOMIS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Darbo su socialinės rizikos šeimomis Kėdainių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato socialinių paslaugų poreikį socialinės rizikos šeimai, vaikams nustatančius subjektus, paslaugų teikimo organizavimą, sprendimų dėl paslaugų skyrimo, jų nutraukimo bei keitimo priėmimo procedūrą, reikalavimus socialiniams darbuotojams darbui su socialinės rizikos šeimomis (toliau – socialiniai darbuotojai).
2. Pagrindinės vartojamos sąvokos:
2.1. socialinės rizikos šeima – šeima, kurioje auga vaikas (–ai) iki 18 metų ir kurioje bent vienas iš tėvų piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomas nuo azartinių lošimų, dėl socialinių įgūdžių stokos nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų, naudoja prieš juos psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą, gaunamą valstybės paramą panaudoja ne šeimos interesams ir todėl iškyla pavojus vaikų fiziniam, protiniam, dvasiniam, doroviniam vystymuisi bei saugumui. Socialinės rizikos šeimai priskiriama ir šeima, kurios vaikui įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba);
2.2. vaiko laikinoji globa (rūpyba) – tai laikinai likusių be tėvų globos vaikų, įstatymų nustatyta tvarka patikėto fiziniam arba juridiniam asmeniui, priežiūra, auklėjimas ir ugdymas, kitų jam tinkamai dvasiškai ir fiziškai augti sąlygų sudarymas ir palaikymas, jo asmeninių, turtinių teisių bei teisėtų interesų gynimas ir atstovavimas jiems, išliekant tėvų pareigai išlaikyti savo vaikus;
2.3. stebima šeima – tai šeima, kuri turi socialinių problemų, kurioje vykdomas prevencinis darbas, siekiant įgalinti šeimą siekti pokyčių asmeniniame ir socialiniame gyvenime, ir užkirsti kelią galimiems vaiko teisių pažeidimams. Stebimai šeimai priskiriama šeima, kuri buvo išbraukta iš socialinės rizikos šeimų sąrašų (išskyrus tuos atvejus, kai šeimoje nelieka nepilnamečių vaikų)
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-130, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11611
II SKYRIUS
SUBJEKTAI, NUSTATANTYS SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOS, VAIKO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ
3. Paramos šeimai centro (toliau – Centras) socialiniai darbuotojai socialinį darbą su socialinės rizikos šeimomis dirba ir socialinių paslaugų poreikį nustato Kėdainių miesto seniūnijos teritorijoje.
III SKYRIUS
BENDRŲJŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMAI, VAIKUI
5. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius (toliau – VTAS) raštu informuoja šeimą, Socialinį centrą ar seniūniją, Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) apie socialinės rizikos šeimų įrašymą į apskaitą ir šeimos, vaiko poreikio socialinėms paslaugoms nustatymo ir paslaugų organizavimo būtinumą. VTAS pateikia socialiniams darbuotojams visą sukauptą informaciją apie socialinės rizikos šeimą.
6. Centro ar seniūnijos socialinis darbuotojas apsilankęs šeimoje užpildo Šeimos socialinės rizikos įvertinimo anketą (1 priedas), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, įvertina šeimos, vaiko socialinių paslaugų poreikį.
7. Socialinės rizikos šeimos skirstomos į tris rizikos lygius:
7.1. žema rizika – iki 50 balų (lankymosi dažnumas ne mažiau kaip 4 kartai per mėnesį, esant poreikiui – dažniau);
7.2. vidutinė rizika – nuo – 51 iki – 90 balų (lankymosi dažnumas ne mažiau kaip 6 kartai per mėnesį, esant poreikiui – dažniau);
8. VTAS surenka informaciją apie socialinės rizikos šeimą, kuri turi apimti laikotarpį, ne mažesnį kaip dveji metai iki informacijos apie socialinės rizikos šeimą VTAS, seniūnijoje ar socialiniame centre gavimo dienos, ir perduoda ją socialiniam darbuotojui:
8.1. iš teisėsaugos institucijų – apie policijos pareigūnų iškvietimo atvejus, administracinių poveikio priemonių taikymą tėvams, smurto artimoje aplinkoje atvejus ar kitus teisės pažeidimus;
8.2. iš švietimo ir ugdymo įstaigų – apie socialinio pedagogo, mokyklos psichologo ir kt. specialistų teikiamas paslaugas šeimai, vaikų mokyklos lankymą, santykius su kitais vaikais, smurto prieš vaikus, vaikų nepriežiūros atvejus, tėvų nesirūpinimą vaikų mokymu, auklėjimu, vaikų poreikiais;
8.3. iš sveikatos priežiūros įstaigų – apie pastebėtą smurtą prieš vaikus, vaikų nepriežiūros atvejus, tėvų nesirūpinimą vaikų sveikatos priežiūra, gydytojų nurodymų nevykdymą, kitą reikalingą informaciją;
8.4. iš kitų savivaldybių, seniūnijų – jeigu socialinės rizikos šeimai buvo teikiamos socialinės paslaugos, VTAS privalo pateikti užklausą dėl socialinio darbo su socialinės rizikos šeima bylos kopijos pateikimo. VTAS taip pat privalo pateikti užklausą kitų savivaldybių VTAS, jeigu šeima buvo tos savivaldybės VTAS apskaitoje.
9. Savivaldybės įstaigos, bendruomenės, seniūnaičiai, visuomeninės organizacijos, religinės bendruomenės pagal socialinio darbuotojo užklausą, privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti socialiniams darbuotojams turimą informaciją apie šeimą.
10. Savivaldybės įstaigos, bendruomenės, seniūnaičiai, visuomeninės organizacijos, religinės bendruomenės gavusios informaciją, kuri gali būti reikšminga ginant vaiko teises ir teikiant socialines paslaugas socialinės rizikos šeimai, turi nedelsiant apie tai informuoti socialinį darbuotoją ir VTAS.
11. Įvertinus socialinių paslaugų poreikį ir surinkus informaciją apie šeimą Centro ar seniūnijos socialiniai darbuotojai parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų socialinės rizikos šeimai, vaikui skyrimo.
12. Sprendimus dėl bendrųjų socialinių paslaugų arba socialinės priežiūros stebimai šeimai, socialinės rizikos šeimai, vaikui skyrimo priima Centro atsakingas darbuotojas.
13. Centras arba seniūnija informaciją apie paskirtas šeimai socialines paslaugas suveda į SPIS informacinę sistemą.
14. Centro ar seniūnijos socialiniai darbuotojai darbui su socialinės rizikos šeimomis sudaro socialinės rizikos šeimos bylą, joje kaupiami:
14.4. šeimos lankymo žurnalas (2 priedas), kuriame turi būti glaustai pateikta informacija apie šeimos gyvenimo sąlygas apsilankymų metu, pastebėtas socialines problemas, grėsmes vaikų saugumui ir vaikų nepriežiūrą, situacijos šeimoje gerėjimą arba blogėjimą, įvykdytas priemones, siekiant išspręsti šeimos problemas, pašalinti grėsmes vaikams;
15. Socialinis darbuotojas, dirbantis su socialinės rizikos šeimomis, atlieka šias funkcijas:
15.1. renka ir kaupia informaciją apie socialinės rizikos šeimų problemas ir šeimų socialinę aplinką;
15.2. telkia pedagogus, socialinius pedagogus, psichologus, teisėsaugos, sveikatos priežiūros ir kitus specialistus, bendruomenę darbui su socialinės rizikos šeimomis;
15.3. bendradarbiauja su VTAS specialistais, vaikų globos namų pedagogais ir socialiniais darbuotojais, bendruomene, kitų socialinių paslaugų įstaigų darbuotojais;
15.5. planuoja ir teikia bendrąsias ir socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugas:
15.5.2. kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo (namų ruošoje, tvarkant pinigų apskaitą, apsiperkant ir mokant mokesčius, planuojant ir atliekant namų ruošos darbus, prižiūrint vaikus, bendraujant ir pan.);
16. Bendrųjų, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų sudėtis konkrečiai šeimai, vaikui gali būti skirtinga, atsižvelgiant į poreikius. Jeigu bendrųjų socialinių paslaugų šeimai nepakanka, sprendžiamas klausimas dėl socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų teikimo šeimai.
17. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų šeimai teikimo, socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų sudaro metinį socialinio darbo su šeima planą. Socialinių darbuotojų parengtus metinius socialinio darbo su šeima planus tvirtina Centro atsakingas darbuotojas. Metinis socialinio darbo su šeima planas jo įgyvendinimo laikotarpiu gali būti koreguojamas, taip pat atliekamas pakartotinis šeimos socialinės rizikos vertinimas, atsižvelgiant į situacijos šeimoje kitimą.
18. Įgyvendinus metinį socialinio darbo su šeima planą yra užpildoma ataskaita apie Socialinio darbo su šeima plano įgyvendinimą, kuriame detaliai aprašomi darbo su socialinės rizikos šeima pasiekimai ir pateikiama seniūnijos seniūnui ir Centro atsakingam darbuotojui.
19. Pateikus ataskaitą apie socialinio darbo su šeima plano įgyvendinimą per 10 darbo dienų yra paruošiamas naujas metinis socialinio darbo su šeima planas.
20. Ne rečiau kaip kartą per ketvirtį Centras organizuoja pasitarimus, į kuriuos kviečiami VTAS, Socialinės paramos skyriaus, teisėsaugos institucijų, sveikatos priežiūros, ugdymo įstaigų, bendruomenės atstovai ir aptariami socialinių paslaugų šeimoms teikimo, vaiko teisių apsaugos klausimai.
21. Sudarant metinį socialinio darbo su šeima planą, kurioje vaikams yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba), prioritetinis dėmesys yra skiriamas priežasčių, dėl kurių vaikas buvo paimtas iš šeimos, šalinimui bei sąlygų vaikui grįžti į šeimą sudarymui.
22. Su socialinės rizikos šeima, vaiku dirbantis socialinis darbuotojas darbui su socialinės rizikos šeimomis, reaguoja į vykstančius pokyčius šeimoje ir teikia pranešimus VTAS apie vaiko teisių pažeidimus šeimoje ar pasiūlymus dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos.
23. Apie sprendimą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos VTAS raštu informuoja šeimą, Centrą ar seniūniją, Socialinės paramos skyrių.
24. Šeimos į socialinės rizikos šeimų apskaitą įtraukiamos ir išbraukiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1-212 „Dėl Socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos savivaldybės Vaiko teisių apsaugos tarnyboje (skyriuje) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
25. Socialinis darbuotojas sudaro stebimų šeimų seniūnijoje sąrašą. Šeima įtraukiama į seniūnijoje stebimų šeimų sąrašą gavus pranešimą apie vaiko teisių pažeidimą, vaikų nepriežiūrą, smurtą šeimoje, psichotropinių medžiagų vartojimą, socialinių įgūdžių stoką. Socialinis darbuotojas įvertina stebimos šeimos socialinių paslaugų poreikį ir teikia šeimai reikalingas socialines paslaugas.
26. Stebima šeima aplankoma ne rečiau kaip du kartus per mėnesį, paslaugos teikiamos ne ilgiau kaip vienerius metus. Jeigu po vienerių metų stebimai šeimai ir toliau reikalingos socialinės paslaugos, turi būti sprendžiamas klausimas dėl šios šeimos įtraukimo į socialinės rizikos šeimų sąrašą. Gavus informaciją apie galimą vaiko teisių pažeidimo atvejį, socialinis darbuotojas ir VTAS specialistas nedelsdami privalo aplankyti šeimą ir įvertinti vaiko teisių apsaugos situaciją šeimoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. TS-130, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11611
27. Kiekvienai stebimai šeimai socialinis darbuotojas užvedą atskirą socialinių paslaugų gavėjo bylą, kurioje kaupiama informacija apie šeimą: asmens dokumentų kopijos, socialinių paslaugų poreikio vertinimai, sprendimai dėl socialinių paslaugų skyrimo, šeimos lankymo žurnalas, surenkama tvarkos aprašo 8 punkte nurodyta informacija apie šeimą.
28. Centras ir seniūnijos kartą per metus iki sausio 10 dienos raštu informuoja VTAS ir Socialinės paramos skyrių apie šeimų ir jose gyvenančių vaikų, kurioms teikiamos paslaugos, skaičių, paaiškina socialinės rizikos šeimų skaičiaus didėjimo arba mažėjimo priežastis (5 priedas).
29. Socialinės paramos skyrius, VTAS privalo kontroliuoti, kaip teikiamos bendrosios ir socialinės priežiūros paslaugos socialinės rizikos šeimoms, ginamos vaikų teisės. Patikrinimo metu užpildoma patikrinimo anketa (6 priedas). Per metus turi būti patikrinta ne mažiau kaip 25 proc. visų Kėdainių rajono savivaldybės socialinės rizikos šeimų.
30. Patikrinimų medžiagą Socialinės paramos skyrius, VTAS pateikia seniūnijos seniūnui arba Centro direktoriui, kuris privalo užtikrinti trūkumų pašalinimą. Socialiniams darbuotojams, netinkamai atlikusiems savo pareigas, teisės aktų nustatyta tvarka yra taikomos drausminio poveikio priemonės.
31. Kiekvieną mėnesį Centras organizuoja metodinius socialinių darbuotojų pasitarimus, kuriuose pagal poreikį dalyvauja Socialinės paramos skyriaus, VTAS atstovai, kiti specialistai. Pasitarimuose aptariamos atvejo analizės ir kt. svarbūs klausimai. Centro atsakingas darbuotojas organizuoja ir koordinuoja socialinių darbuotojų darbui su socialinės rizikos šeimomis mokymus, supervizijas, teikia informaciją dėl atestacijos.
32. Centro atsakingas darbuotojas, koordinuojantis socialinės priežiūros paslaugų teikimą socialinės rizikos šeimoms Kėdainių rajono savivaldybėje, kontroliuoja, kad:
32.1. socialiniai darbuotojai tinkamai vertintų asmens socialinių paslaugų poreikį, šeimos rizikos lygį bei apsilankymų šeimoje dažnis atitiktų nustatytą socialinės rizikos lygį, o pasikeitus situacijai šeimoje, rizikos lygis būtų iš naujo vertinamas;
32.2. būtų surenkama informacija apie socialinės rizikos šeimą iš tvarkos aprašo 14 punkte nurodytų šaltinių;
33. Centro atsakingas darbuotojas, koordinuojantis socialinės priežiūros paslaugų teikimą, renka apibendrintą informaciją apie socialinių paslaugų teikimą, mokymus, kuriuose dalyvauja socialiniai darbuotojai, teikia šią informaciją Kėdainių rajono savivaldybės administracijai ir kitoms institucijoms, kuria bendrą socialinių paslaugų teikimo socialinės rizikos šeimoms praktiką Kėdainių rajono savivaldybėje.
IV SKYRIUS
SOCIALINĖS RIZIKOS VAIKO AR LIKUSIO BE TĖVŲ GLOBOS VAIKO
SOCIALINĖS GLOBOS POREIKIO NUSTATYMAS
34. Kai bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros socialinės rizikos vaikui nepakanka, socialinis darbuotojas nustato socialinės globos poreikį.
35. Centras ar seniūnija dėl socialinių paslaugų rūšies pakeitimo kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, pateikdamas reikalingus dokumentus:
35.1 asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, vaiko gimimo liudijimą, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybės narių piliečiams);
35.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, kad asmuo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą;
35.4. Neįgaliojo (invalido) pažymėjimą (neįgalumo nustatymo pažymą) ar specialiojo poreikio nustatymo pažymas (SP-1, SP-2 formos), jeigu vaikas yra su negalia;
36. Kai socialinės globos paslaugos reikalingos likusiam be tėvų globos vaikui, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa, socialinės globos poreikis nevertinamas.
37. Socialinės globos poreikio nustatymo procedūrą reglamentuoja Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 9 d. sprendimu Nr. TS-442 patvirtintas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas.
38. Socialinės globos teikimo laikotarpiu Centro ar seniūnijų atsakingi darbuotojai teikia bendrąsias ir socialinės priežiūros paslaugas vaiko šeimai, taip pat bendradarbiauja su socialines paslaugas teikiančių įstaigų atsakingais darbuotojais, dalyvauja sudarant individualų socialinės globos, laikinos globos (rūpybos) planą.
V SKYRIUS
SOCIALINĖS RIZIKOS ASMENŲ (ŠEIMŲ) TEISĖS IR PAREIGOS
39. Socialinės rizikos asmenys (šeima) turi teisę:
40. Socialinės rizikos asmenys (šeima) privalo:
40.1. pateikti būtinus dokumentus bei kitą informaciją, reikalingą socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar socialinių paslaugų teikimo tęstinumui užtikrinti (apie save, šeimos narius, gimines ir artimuosius, gaunamas pajamas, darbovietę, turimą turtą ir pan.) ir atsakyti už jos teisingumą;
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Socialinė priežiūra socialinės rizikos šeimoms finansuojama iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų Kėdainių rajono savivaldybės biudžetui.
42. Socialiniai darbuotojai privalo periodiškai tobulinti savo profesinę kompetenciją ne mažiau kaip 16 akademinių valandų per kalendorinius metus.
43. Socialinės rizikos šeimai iš vienos seniūnijos persikėlus gyventi į kitą, socialinės rizikos šeimos bylos kopija yra perduodama naujos gyvenamosios vietos seniūnijai.
44. Apraše išvardintos institucijos, socialiniai darbuotojai, dirbdami su socialinės rizikos šeimomis, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. A1-207 „Dėl Darbo su socialinės rizikos šeimomis metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 56 „Dėl Vaiko laikinosios globos (rūpybos) nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais ir šia tvarka.
Kėdainių rajono savivaldybės
socialinio darbo su socialinės rizikos
šeimomis tvarkos aprašo
1 priedas
Šeimos socialinės rizikos įvertinimo anketa
__________ Nr. _______
(data)
I. INFORMACIJA APIE ŠEIMĄ
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Gimimo data |
Šeimyninė padėtis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Deklaruota gyvenamoji vieta
_____________________________________________________________________________
II. INFORMACIJA APIE SOCIALINĘ RIZIKĄ (mažesnis balas reiškia didesnę riziką)
Vertinimo kriterijai |
Balai
|
||
1. Šeimos būstas
|
|||
Šeima turi nuosavą būstą. Šeimos būstas atitinka higienos, priešgaisrinės apsaugos normas bei kitiems gyvenamiesiems namams keliamus reikalavimus. Namuose yra tvarkinga, turimi reikalingi namų apyvokos daiktai |
0 |
–5 |
–10 |
Vaikas (-ai) turi savo kambarį arba vietą būste, kur yra asmeniniai jo daiktai, lova, darbo stalas |
0 |
–3 |
–6 |
2. Tėvų darbinė veikla, pajamos
|
|||
Tėvai dirba, užtikrina pakankamas šeimos pajamas |
0 |
||
Tėvai dirba, gauna pajamas, tačiau reikalinga pagalba planuojant išlaidas |
–3 |
||
Tėvai nedirba arba dirba epizodiškai, šeimos pajamas sudaro socialinės išmokos, reikalinga pagalba planuojant išlaidas |
–6 |
||
Parama negaunama arba gaunama parama panaudojama ne pagal paskirtį, reikalinga pagalba planuojant išlaidas |
–10 |
||
3. Socialiniai ryšiai |
|||
Pozityviai bendraujama šeimoje, palaikomi glaudūs ryšiai su giminaičiais, kaimynais, bendruomene |
0 |
–5 |
–10 |
4. Tėvų motyvacija ir rūpinimasis vaiku
|
|||
Tėvai užtikrina pakankamai stabilią šeimos aplinką, vaiku rūpinasi abu tėvai, užtikrinama apsauga nuo smurto ir kitų žalingų vaiko vystymuisi veiksnių, užtikrinama vaiko teisių apsauga ir socialinių įgūdžių ugdymas |
0 |
–5 |
–10 |
Tėvai yra motyvuoti spręsti vaiko problemas, skiria pakankamai laiko bendravimui su vaiku, užtikrina sveikatos priežiūros, ugdymosi ir kitų reikalingų paslaugų gavimą, vaikas nėra paliekamas vienas ilgam laikui be tėvų ar kitų artimų giminaičių priežiūros |
0 |
–5 |
–10 |
Vaikams yra užtikrinamas tinkamas maitinimas, atitinkantis jų poreikius, vaikai yra aprūpinti tinkama apranga, atitinkančia metų laikus, vaiko amžių ir lytį, ji yra švari ir tvarkinga, mokymuisi reikalingomis priemonėmis, kitais reikalingais daiktais, užtikrinama vaiko vaikų higiena. |
0 |
–5 |
–10 |
5. Fizinė bei psichologinė aplinka namuose |
|||
Nėra problemų dėl priklausomybę sukeliančių psichotropinių medžiagų vartojimo |
0 |
–5 |
–10 |
Nėra problemų dėl smurto ir prievartos šeimoje, atviro seksualinio elgesio demonstravimo |
0 |
–5 |
–10 |
Tėvams nėra nustatytas neįgalumas, neturi ilgalaikių sveikatos problemų, turi reikalingus socialinius įgūdžius |
0 |
–5 |
–10 |
6. Vaikų elgesys šeimoje |
|||
Nėra problemų dėl mokyklos lankymo, elgesio su kitais vaikais, vaikas aktyviai leidžia laisvalaikį |
0 |
–5 |
–10 |
Vaikai turi reikalingus socialinius įgūdžius, atitinkančius jų amžių |
0 |
–5 |
–10 |
Vaikams nėra nustatytas neįgalumas, neturi ilgalaikių sveikatos problemų |
0 |
–5 |
–10 |
7. Kitos socialinės problemos (išvardinti) |
|||
|
Rizikos lygis: Balų suma:_________
nuo 0 iki – 50 žemas
nuo – 51 iki – 90 vidutinis
nuo – 91 iki – 126 aukštas
Lankymosi šeimoje dažnumas:
žemas rizikos lygis – ne mažiau 4 kartus per mėnesį,
vidutinis rizikos lygis – ne mažiau 6 kartus per mėnesį,
aukštas rizikos lygis – ne mažiau 8 kartus per mėnesį,
lankymųsi skaičius šeimoje gali būti ir dažnesnis – pagal poreikį.
Socialinio darbuotojo išvada:
1. Šeimai nustatytas socialinės rizikos lygis_________________________________
2. Nustatytas lankymosi dažnumas šeimoje__________________________________
Atsakingas socialinis darbuotojas
___________________ ________ _________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
III. GRĖSMĖS VAIKO TEISIŲ APSAUGAI (pildo VTAS darbuotojas)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Atsakingas specialistas:
___________________ ________ _________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Kėdainių rajono savivaldybės
socialinio darbo su socialinės rizikos
šeimomis tvarkos aprašo
2 priedas
___________ M. ___________________________ ŠEIMOS LANKYMO ŽURNALAS
Apsilankymo data |
Situacija šeimoje, pastebėti pokyčiai, įsipareigojimų vykdymas |
Tolimesni darbo su šeima veiksmai |
|
|
|
|
|
|
Žurnalą užpildė:
______________________ ___________________ ________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Kėdainių rajono savivaldybės
socialinio darbo su socialinės rizikos
šeimomis tvarkos aprašo
3 priedas
TVIRTINU
________________
(vardas ir pavardė)
________________
(data)
METINIS Socialinio darbo su ŠEIMa PLANAS
I. bendra Informacija
Vardas, pavardė |
|
Šeimos narių skaičius |
|
Plano įgyvendinimo trukmė |
Nuo ___________ iki ____________ |
II. Pagrindinės problemos šeimoje
1.
2.
3.
III. Socialinio darbo su šeima tikslas
IV. Socialinio darbo su šeima uždaviniai (pagal įvardintas problemas)
1.
2.
3.
Eil. Nr. |
Veiksmai |
Teikimo dažnis ir trukmė |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. BENDRADARBIAVIMAS ĮGYVENDINANT PLANĄ
Eil. Nr. |
Specialistai, su kuriais bus bendradarbiaujama, siekiant užtikrinti metinio veiklos plano įgyvendinimą (nurodyti įstaigą, kurioje dirba, pareigas, vardą ir pavardę) |
Atsakomybės sritis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kėdainių rajono savivaldybės
socialinio darbo su socialinės rizikos
šeimomis tvarkos aprašo
4 priedas
Ataskaita apie SOCIALINIO DARBO SU ŠEIMA PLANo įgyvendinimą
I. bendra Informacija
Vardas, pavardė |
|
Šeimos narių skaičius |
|
Plano įgyvendinimo trukmė |
Nuo ___________ iki ____________ |
II. darbas su socialinės rizikos šeima
Eil. Nr. |
Plane įvardinta problema šeimoje |
Darbo su šeima rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. PLANO ĮGYVENDINIMO METU IŠKILUSIOS KLIŪTYS, JŲ SPRENDIMO BŪDAI IR (AR) priežastys dėl kurių buvo nepasiekti rezultatai
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________
Kėdainių rajono savivaldybės
socialinio darbo su socialinės rizikos
šeimomis tvarkos aprašo
5 priedas
201_ M. SENIŪNIJOS ARBA CENTRO ATASKAITA APIE SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMĄ SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOMS
Socialinės rizikos šeimų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Vaikų skaičius socialinės rizikos šeimose ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
|
|
Informacija apie socialinės rizikos šeimų skaičiaus kitimo priežastis:
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, parašas.
Kėdainių rajono savivaldybės
socialinio darbo su socialinės rizikos
šeimomis tvarkos aprašo
6 priedas
PATIKRINIMO ANKETOS FORMA
Šeima___________________________________
Patikrinimo data___________________________
I. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMAI ORGANIZAVIMAS:
Pildo Centro atsakingas darbuotojas kartu su Socialinės paramos skyriaus darbuotoju (pažymėti varnele):
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Atitinka |
Neatitinka |
Pastabos |
1. |
Socialinės rizikos šeimai teikiamos socialinės paslaugos atitinka nustatytą socialinių paslaugų poreikį |
|
|
|
2. |
Įgyvendinami socialinių paslaugų plane užsibrėžti uždaviniai ir veiksmai |
|
|
|
3. |
Teikiant socialines paslaugas šeimai, bendradarbiaujama su kitų sričių specialistais |
|
|
|
4. |
Šeimos lankymo žurnale pateikiama informacija glausta, konkreti ir tiksli |
|
|
|
5. |
Šeimos lankymo žurnale fiksuojama situacija šeimoje, pastebėti pokyčiai, įsipareigojimų vykdymas, tolesni darbo su šeima veiksmai |
|
|
|
6. |
Ataskaitoje apie įgyvendintą socialinių paslaugų planą analizuojami rezultatai, aiškiai nurodoma, ką pavyko pasiekti dirbant su šeima |
|
|
|
7. |
Socialinis darbuotojas kelia kvalifikaciją srityse, kurios susijusios su šeimos, kuriai teikiamos paslaugos, problemomis |
|
|
|
8. |
Ar pasikeitus situacijai šeimoje, koreguojamas socialinių paslaugų planas ir socialinės rizikos vertinimas (jeigu šeimoje keitėsi situacija) |
|
|
|
9. |
Ar teikiamų socialinės rizikos šeimoms paslaugų sudėtis atitinka LR Socialinių paslaugų katalogo reikalavimus |
|
|
|
10. |
Ar išskirta, kokia pagalba reikalinga socialiniam darbuotojui, siekiant padėti šeimai, kokie pagalbos gavimo būdai |
|
|
|
11. |
Ar socialinis darbuotojas aprūpintas visomis reikalingomis priemonėmis, siekiant užtikrinti kokybiškos paslaugos teikimą šeimai. |
|
|
|
Atsakingų darbuotojų pareigos, vardas, pavardė, parašai.
II. VAIKO TEISIŲ APSAUGA:
Pildo VTAS atstovas (pažymėti varnele):
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Atitinka |
Neatitinka |
Pastabos |
1. |
Šeimos būstas atitinka higienos, priešgaisrinės apsaugos normas bei kitiems gyvenamosioms patalpoms keliamiems reikalavimams |
|
|
|
2. |
Švara, tvarka, yra vaiko lova, švari patalynė |
|
|
|
3. |
Vaikas tinkamai maitinimas |
|
|
|
4. |
Vaiko rūbai (pagal sezoną, švarūs, nesuplyšę, atitinka vaiko amžių) |
|
|
|
5. |
Nėra problemų dėl priklausomybę sukeliančių medžiagų vartojimo |
|
|
|
6. |
Nėra problemų dėl smurto ir prievartos naudojimo |
|
|
|
7. |
Tėvai motyvuoti spręsti vaiko problemas, užtikrina jo auklėjimą, rūpinasi vaiko sveikata |
|
|
|
8. |
Tėvai neturi ilgalaikių sveikatos problemų |
|
|
|
9. |
Vaikas neturi ilgalaikių sveikatos problemų |
|
|
|
10. |
Nėra problemų dėl mokyklos lankymo, vaiko elgesio |
|
|
|
11. |
Tėvai užtikrina šeimos pajamas |
|
|
|
12. |
Gaunama parama naudojama pagal paskirtį |
|
|
|
Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, parašas.
Pakeitimai:
1.
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-130, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11611
Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 30 d. sprendimo TS-271 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su socialinės rizikos šeimomis tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo