Sprendimas netenka galios 2021-12-31:

Ignalinos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-215, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27654

Dėl Strateginio planavimo Ignalinos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-04-06 iki 2021-12-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-03-16, i. k. 2015-03845

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 10 d. Nr. T-1

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 10 d. sprendimą Nr. T-99 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo koordinavimo komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Henrikas Šiaudinis

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 10 d. sprendimu Nr. T-1 (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-55redakcija)

 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ STEBĖSENOS, TIKSLINIMO, ATSISKAITYMO UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS IR  ĮGYVENDINIMO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ignalinos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) strateginio planavimo dokumentų stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir įgyvendinimo vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo organizavimą, stebėseną, tikslinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus bei vertinimą.

2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Asignavimai – priemonių ar veiklų įgyvendinimui užtikrinti reikalingos Savivaldybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių lėšos.

2.2. Efekto kriterijus – strateginio tikslo vertinimo kriterijus, kuris parodo naudą, kurią patiria ne tik tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).

2.3. Maksimalių asignavimų programoms planas (prognozė) – programų finansavimo iš Savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių planas (prognozė).

2.4. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmoniškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.5. Priemonių vykdytojai – Savivaldybės administracijos padalinys, vyriausias specialistas, neįeinantis į padalinio sudėtį, įstaiga ar organizacija, atsakingi už konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą.

2.6. Proceso arba indėlio kriterijus – metinio veiklos plano rezultatai, kurie išreiškiami vertinimo kriterijais, kurie matuoja ir parodo vidinius institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius, reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms funkcijoms atlikti;

2.7. Produkto kriterijus – uždavinio (gali būti ir priemonės) įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurios atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui (priemone) įgyvendinti (parodo suteiktų paslaugų ar sukurtų produktų apimtis / kiekį).

2.8. Rezultato kriterijus – programos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus, kuris parodo naudą, kurią patiria tiesioginiai programos naudos gavėjai (parodo programos tikslo vykdytojų veiklos rezultato kokybę).

2.9. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.10. Savivaldybės misija – Savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis pagrindines jos veiklos kryptis, ypatumus, rodantis Savivaldybės santykius su jos bendruomene.

2.11. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai (toliau – strateginio planavimo dokumentai):

2.11.1. Ignalinos rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos. SPP, atsižvelgiant į valstybės ilgos trukmės strateginio planavimo dokumentus ir aplinkos analizės išvadas, numatoma Savivaldybės plėtros vizija, ilgalaikiai strateginiai tikslai, uždaviniai, siekiami rezultatai, jų vertinimo kriterijai ir vertinimo reikšmės (rodikliai);

2.11.2. Ignalinos rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas 3 metų laikui (kiekvienais metais tikslinamas) ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos. SVP, atsižvelgiant į SPP, kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus strateginio planavimo dokumentus ir aplinkos analizės išvadas, numatoma Savivaldybės misija, strateginiai tikslai, Savivaldybės vykdomos programos, programų tikslai, uždaviniai, įgyvendinimo priemonės, numatomi pasiekti rezultatai, jų vertinimo kriterijai ir vertinimo reikšmės (rodikliai), planuojamos lėšos programoms ir priemonėms įgyvendinti;

2.11.3. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros strateginiai dokumentai – dokumentai, rengiami, kai jie yra privalomi rengti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ar Strateginio planavimo komisijai pritarus, ir tvirtinami Savivaldybės tarybos;

2.11.4. metiniai veiklos planai (toliau – MVP) – strateginio planavimo dokumentai, kuriuose detalizuojami SVP programų ar jų tikslų, uždavinių ir įgyvendinimo priemonių, už kurias atsakingi Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai (skyriai), teritoriniai padaliniai (seniūnijos), Savivaldybės biudžetinės įstaigos. Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių) ir  teritorinių padalinių (seniūnijų) MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP, suderinę su Savivaldybės administracija, tvirtina įstaigų vadovai;

2.11.5. kiti strateginio planavimo dokumentai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba ir administracijos direktorius.

2.12. Savivaldybės plėtros vizija – idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojam būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis.

2.13. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – SVP programa) esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.14. Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti institucijos misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.15. Strateginio planavimo grupė (toliau – SPG) – Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, kurią sudaro savivaldybės administracijos direktorius ir (arba) jo pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti administracijos darbuotojai ir interesų grupių atstovai. SPG stebi ir vertina strateginio planavimo dokumentų rengimo, įgyvendinimo procesą, aprobuoja strateginius tikslus ir programas, metines ataskaitas, teikia pasiūlymų dėl strateginio planavimo proceso tobulinimo, strateginio planavimo dokumentų keitimo, papildymo.

2.16. Strateginiai pokyčiai – Savivaldybės veiklos prioritetai, juos įgyvendinantys svarbiausi darbai ir siekiami rezultatai, kiti politiškai svarbūs veiklos tobulinimo aspektai.

2.17. Strateginių pokyčių planavimas – galimybė keisti įprastus ir neefektyvius veikimo būdus, spręsti Savivaldybės problemas. Tai veiklos valdymo tobulinimo, pokyčių planavimo ir sudėtingų klausimų sprendimo koordinavimo įrankis.

2.18. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

2.19. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti strateginio planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

2.20. Veiklos prioritetai – Savivaldybės veiklos rezultatams poveikį darantys siekiai, susiję su SPP tikslais ir Savivaldybės tarybos daugumos veiklos programos nuostatomis. Veiklos prioritetai yra planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos daugumos veiklos programa, ir parodo pokyčius tobulinamose veiklos srityse bei poveikį Savivaldybės bendruomenės gyvenimui.

2.21. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.

3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir Savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, vertinimą ir jų viešinimą.

5. Savivaldybės biudžeto rengimas vykdomas Savivaldybėje įdiegtoje finansų bei apskaitos valdymo informacinėje sistemoje.

6. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis šiais principais:

6.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;

6.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

6.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;

6.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje;

6.5. bendrumas – siekiant kryptingos, palyginamos ir nuoseklios savivaldybių veiklos, atliekant joms priskirtas funkcijas, savivaldybių plėtra bei veikla planuojama, įgyvendinama ir stebima vadovaujantis Rekomendacijų nuostatomis.

7. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ilgos trukmės strateginio planavimo dokumentus ir aplinkos analizės išvadas, Utenos regiono teritorijų ir strateginio planavimo dokumentus, Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą:

7.1. vadovaujamasi valstybės strateginio planavimo dokumentuose (Valstybės pažangos strategija “Lietuvos pažangos strategija “Lietuva 2030”, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 “Dėl Valstybės pažangos strategijos “Lietuvos pažangos strategija “Lietuva 2030” patvirtinimo”; 2014-2020 m. nacionalinė pažangos programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 “Dėl 2014-2020 m. nacionalinė pažangos programos patvirtinimo) numatytomis kryptimis ir vertybinėmis nuostatomis, atsižvelgiama į šiuose dokumentuose nustatytus prioritetus, tikslus, siūlomas veiklų kryptis ir Savivaldybei aktualias kitų Lietuvos Respublikos Seimo bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamų programų nuostatas; 

7.2. atsižvelgiama į Utenos regiono plėtros plano atitinkamus plėtros uždavinius, perkeliant Utenos regiono plėtros plane numatytas priemones (projektus) ir joms suplanuotas lėšas į strateginio planavimo dokumentus (SPP ir (ar) SVP);

7.3. vadovaujamasi Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“;

7.4. Strateginio planavimo dokumentai susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentai įgyvendinami per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.

8. SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros strateginiai dokumentai pradedami rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtinami iki SVP projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą. SVP projektas pradedamas rengti kasmet ketvirtą ketvirtį ir turi būti parengtas iki einamųjų metų pabaigos. SVP projektas ir Savivaldybės biudžeto projektas teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pačiu metu (kiekvienų metų pirmą ketvirtį). Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir įgyvendinimo vertinimo grafikai pateikiami Tvarkos aprašo priede.

9. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

10. Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertų paslaugas kai kuriems Savivaldybės strateginio plėtros ar veiklos plano rengimo darbams atlikti. Išorės ekspertai gali būti pasitelkti surinkti ar analizuoti duomenims, kurių reikia aplinkos analizei atlikti ar tikslų, uždavinių alternatyvoms numatyti, taip pat visuomenės įtraukimo renginiams organizuoti ar jiems vadovauti.

11. Siekiant įtraukti įvairias interesų grupes, savivaldybės gyventojus į strateginio planavimo dokumentų rengimą, strateginio planavimo procese interesų grupės, savivaldybės gyventojai gali pateikti strateginio planavimo dokumentų projektus ar jų dalis raštu arba Savivaldybės interneto svetainėje ir konsultuojantis vykstant strateginio planavimo procesui.

12. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo organizavimo procesą sudaro:

12.1. strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena;

12.2. strateginio planavimo dokumentų tikslinimas;

12.3. atsiskaitymas už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus;

12.4. strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo vertinimas.

 

 

III SKYRIUS

SPP IR SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS STRATEGINIŲ DOKUMENTŲ RENGIMAS

 

13. SPP yra Savivaldybės bendruomenės, socialinių-ekonominių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis.

14. SPP struktūra:

14.1. bendroji informacija – nurodomas SPP parengimo tikslas, kokiais strateginio planavimo dokumentais vadovautasi rengiant SPP ir kas dalyvavo jį rengiant, pateikiama kita svarbi informacija;

14.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – atliekama Savivaldybės ekonominės-socialinės būklės analizė, daromos išvados arba tik išvados, pagrindžiančios SPP prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą (toliau – aplinkos analizė). Aplinkos analizei taikomi SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių) ir (arba) PESET (politinių, ekonominių, socialinių ir kultūrinių, aplinkosauginių, gamtinių, geografinių, technologinių veiksnių) analizės metodai. Savivaldybė gali pasirinkti ir kitus aplinkos analizės metodus, kurie padėtų nustatyti Savivaldybės plėtros tendencijas, konkurencinius pranašumus, problematiką ir galimą poveikį Savivaldybės plėtrai;

14.3 Savivaldybės plėtros vizija parodo Savivaldybės veiklos plėtros mastą, atitinka bendruomenės lūkesčius ir tarnauja kaip orientyras nustatant plėtros prioritetus;

14.4. Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai – nustatomi atskirų veiklos sričių plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, pagrindinės priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei. Nustatant tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmes, yra nurodomos bazinės, planuojamos, tarpinės ir galutinės reikšmės;

14.5. Savivaldybės SPP įgyvendinimo svarbiausios nuostatos – nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina SPP įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir panašiai;

14.6. priedai: svarbiausių priemonių (investicinių projektų) sąrašas, išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

15. SPP rengiamas kas 7 metai ir gali būti tikslinamas.

16. SPP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

16.1. aplinkos analizės ir pirminių pasiūlymų dėl SPP tikslų, remiantis aplinkos analizės išvadomis, rengimas (einamųjų metų sausio – balandžio mėnesiais);

16.2. SPP projekto rengimas – SPP projektui parengti Savivaldybės mero potvarkiu arba Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma viena ar kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių ir organizacijų atstovai, įvairių interesų grupių atstovai. Darbo grupių skaičių ir veiklos apimtis, atsižvelgdama į Ignalinos rajono savivaldybės Investicijų planavimo ir turto valdymo skyriaus (toliau – IPTVS) siūlymus, nustato SPG. Rekomenduojama, kad SPP darbo grupės apimtų verslo plėtros, socialinę, sveikatos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, laisvalaikio ir turizmo, kultūros ir gamtos paveldo, viešojo saugumo, infrastruktūros plėtros, aplinkos apsaugos ir efektyvaus viešojo valdymo sritis. Formuluojama  Savivaldybės plėtros vizija ir strateginiai tikslai, nustatomi strateginių tikslų, tikslų ir uždavinių bei svarbiausių priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir jų reikšmės. SPP projektas turi būti parengtas iki einamųjų metų liepos 31 dienos;

16.3. SPP projekto viešinimas – parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu. SPP viešinimas turi būti atliktas einamųjų metų rugpjūčio mėnesį;

16.4. SPP svarstymas ir tvirtinimas – pasibaigus viešam SPP svarstymui, esant poreikiui, projektas tikslinamas ir, pritarus SPG, teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. SPP svarstymas ir tvirtinimas turi būti atliktas iki einamųjų metų spalio 31 dienos. Patvirtintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

17. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros strateginiai dokumentai rengiami vadovaujantis Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytais etapais. Patvirtinti dokumentai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

IV SKYRIUS

SVP RENGIMAS

 

18. SVP rengiamas kasmet, numatant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. SVP detalizuoja SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros strateginių dokumentų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

19. Yra rengiamas vienas Ignalinos rajono savivaldybės strateginis veiklos planas. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, išskyrus savivaldybės švietimo įstaigas, atskirų strateginių veiklos planų nerengia, bet įgyvendina priemones, nustatytas SPP ir (arba) SVP. Savivaldybės švietimo įstaigos, kaip tai numato Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, rengia įstaigos strateginius veiklos planus.

20. SVP rengiamas vadovaujantis:

20.1. SPP;

20.2. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Finansų valdymo ir apskaitos skyriaus (toliau – FVAS) pateiktais maksimalių asignavimų programoms planais (prognozėmis) Savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms atlikti.

21. SVP struktūra:

21.1. Savivaldybės misija – pateikiamas pagrindinis Savivaldybės funkcionavimo tikslas, apibūdinantis veiklos kryptis ir parodantis santykius su vietos bendruomene;

21.2 strateginiai pokyčiai – suplanuojami Savivaldybės veiklos prioritetai, juos įgyvendinsiantys svarbiausi darbai, atlikimo terminai ir planuojami siekiami rezultatai (jų matavimo vienetai, reikšmės), kiti politiškai svarbūs veiklos tobulinimo aspektai. Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su savivaldybės tarybos daugumos veiklos programa. Savivaldybės veiklos prioritetų projektą rengia IPTVS, tačiau projekto rengime dalyvauja Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės darbuotojai, Savivaldybės meras, tarybos nariai. Optimalus veiklos prioritetų skaičius – 3 ar 4 prioritetai. Veiklos prioritetų įgyvendinimas planuojamas nustatant svarbiausius darbus ir jų įvykdymo terminus, planuojamus pasiekti rezultatus. Svarbiausi darbai yra nustatomi SVP galiojimo laikotarpiui (trims metams). Planuojami pasiekti rezultatai yra SVP efekto ir rezultato vertinimo kriterijai. Savivaldybės strateginiams pokyčiams turi pritarti SPG;

21.3. strateginis tikslas (tikslai) – parodo planuojamus kokybinius pokyčius. Gali būti nustatomi vienas arba keli strateginiai tikslai. SVP strateginiai tikslai atitinka SPP prioritetus. Strateginių tikslų pasiekimui matuoti ir poveikiui įvertinti nustatomi efekto vertinimo kriterijai;

21.4. SVP programos – skirtos strateginiam tikslui (tikslams) įgyvendinti. SVP programose nustatomi programos tikslai ir uždaviniai atitinka SPP tikslus ir uždavinius. SVP programos uždaviniams įgyvendinti formuojamos priemonės. Programos yra sudaromos vadovaujantis programos loginiu modeliu. SVP programose taip pat nustatomi vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, asignavimai. Vertinimo kriterijai sudaromi pagal hierarchinį principą: pagal rezultato vertinimo kriterijus – programų tikslų, pagal produkto vertinimo kriterijus – programų uždavinių įgyvendinimas;

21.5. SVP priedai.

22. Rengiant Savivaldybės švietimo įstaigų strateginius veiklos planus, rekomenduojama taikyti SVP taikomą struktūrą, tačiau, jei įstatymas nenumato kitaip, švietimo įstaigos gali taikyti ir kitokią, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vidaus tvarka nustatytą strateginio veiklos plano struktūrą.

23. SVP rengimo procesas susideda iš etapų:

23.1. strateginių pokyčių dalies rengimas – rengiama strateginių pokyčių dalis. IPTVS iki einamųjų metų spalio 31 dienos parengia veiklos prioritetus, svarbiausius darbus ir planuojamus pasiekti rezultatus;

23.2. SVP projekto rengimas – Priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į SPP, iki einamųjų metų lapkričio 20 dienos pateikia informaciją apie esamą situaciją, planuojamas priemones ir lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui SVP programų koordinatoriui (IPTVS), ir prireikus ją tikslina. Informaciją apie biudžetinių įstaigų planuojamas priemones ir lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui SVP priemonių vykdytojams, ir esant poreikiui – programų koordinatoriui, teikia jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos padalinys. Priemonių vykdytojai, teikdami informaciją, privalo priemonėms, skirtoms atitinkamos kvalifikacijos darbo jėgos samdai (darbo užmokesčiui, įnašams socialiniam draudimui), aprūpinti būtiniausiomis priemonėmis bei sąlygomis darbui sudaryti (eksploatacinės išlaidos), valstybės perduotoms funkcijoms vykdyti, pagal normatyvus apskaičiuojamas planuojamas išlaidas suderinti su FVAS; o priemonėms, skirtoms padalinio funkcijoms vykdyti, parengti detalų išlaidų pagrindimą ir suderinti su FVAS. IPTVS įvertina priemonių vykdytojų pateiktą informaciją ir, vadovaudamasis 21 punkto nuostatomis, parengia SVP projektą iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos;

23.3. SVP projekto viešinimas – parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu; SVP viešinimas turi būti atliktas iki einamųjų metų sausio 15 dienos;

23.4. SVP svarstymas ir tvirtinimas – pasibaigus viešam SVP svarstymui, esant poreikiui, projektas tikslinamas ir, pritarus SPG, teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. SVP svarstymas ir tvirtinimas turi būti atliktas iki einamųjų metų kovo 31 dienos. Patvirtintas SVP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

24. Savivaldybės švietimo įstaigų strateginių veiklos planų rengimą ir tvirtinimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, todėl Savivaldybės švietimo įstaigoms šio Tvarkos aprašo 23 punktas nėra taikomi.

 

V SKYRIUS

MVP RENGIMAS

 

25. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės SVP ir metinį biudžetą yra rengiami Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių), teritorinių padalinių (seniūnijų), Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP.

26. MVP yra detalizuojamos SVP priskirtos vykdyti priemonės pagal patvirtintus priemonių įgyvendinimui Savivaldybės biudžeto asignavimus.

27. MVP struktūra:

27.1. bendroji informacija (pagal poreikį);

27.2. tikslai, uždaviniai ir priemonės – iš SVP perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai ir (arba) nustatomi siauresni tikslai, uždaviniai ir priemonės, atsižvelgiant į kiekvieno Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio (skyriaus), teritorinio padalinio (seniūnijos) ar Savivaldybės biudžetinės įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant SVP programą, indėlį;

27.3. priemonės – perkeliamos einamaisiais biudžetiniais metais aktualios ir priskirtos įgyvendinti SVP programų priemonės ir jų įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas;

27.4. asignavimai – nurodomi priemonių arba veiklų įgyvendinimui patvirtinti asignavimai. Asignavimų suma turi atitikti Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatytus asignavimus;

27.5. indėlio ir proceso vertinimo kriterijais matuojamos MVP veiklos;

27.6. atsakingi vykdytojai – prie MVP veiklų nurodomi už jų vykdymą atsakingi vykdytojai. Tai gali būti Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai (skyriai), teritoriniai padaliniai (seniūnijos) arba darbuotojai, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, jų struktūriniai padaliniai arba darbuotojai;

27.7. Jeigu įstatymai nenumato kitaip, Tvarkos aprašo 27 punkte nustatyta MVP struktūra taikoma visiems Savivaldybės biudžetinių įstaigų rengiamiems MVP.

28. Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių), teritorinių padalinių (seniūnijų), biudžetinių įstaigų MVP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

28.1. MVP projekto rengimas – jeigu įstatymai nenumato kitaip, MVP rengiami pagal patvirtintas formas. Seniūnijų veikla organizuojama pagal seniūnijos MVP. Seniūnijos MVP rengia seniūnas. Parengtas seniūnijų MVP turi būti aptartas su vietos bendruomene – seniūnaičių sueigose, su bendruomeninių organizacijų atstovais, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovais, vietos gyventojais. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai. MVP  projektai turi būti parengti iki einamųjų metų vasario 28 dienos;

28.2. MVP tvirtinimas – Savivaldybės administracijos padalinių (skyrių), teritorinių padalinių (seniūnijų) MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Su patvirtintu seniūnijų MVP seniūnas supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus. Savivaldybės biudžetinių įstaigų parengtus ir su juos kuruojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais suderintus MVP tvirtina šių įstaigų vadovai. MVP tvirtinimas turi būti atliktas iki einamųjų metų balandžio 30 dienos.

 

VI SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

29. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena yra atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas – rinkti ir analizuoti informaciją apie strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl veiklos valdymo tobulinimo. Stebėsena apibrėžiama kaip nuolatinis ir sistemingas informacijos apie vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą rinkimas ir analizė siekiant pateikti informaciją apie tikslų pasiekimą einamuoju metu.

30. Pagrindiniai strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo principai:

30.1. tikslingumas – renkami tie stebėsenos duomenys, kurie reikalingi ir naudingi atsiskaitant už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus, priimant sprendimus dėl valdymo tobulinimo;

30.2. patikimumas – stebėsenos duomenys renkami, apdorojami ir analizuojami taikant pasirinktas duomenų patikimumo užtikrinimo priemones: atliekamas vidaus ir išorės duomenų auditas, rekomenduojama parengti vertinimo kriterijų techninius priedus, kuriuose būtų pagrindžiamas kriterijaus pasirinkimas (ryšys su kitais planavimo dokumentais), duomenų šaltinis, vertinimo kriterijaus reikšmės skaičiavimo metodas, apibrėžti vertinimo kriterijaus formuluotėje vartojami terminai ir kita;

30.3. subalansuotumas – vykdant stebėseną ne tik renkami ir apdorojami duomenys, bet ir atliekama jų įvairiapusė analizė, siekiant pateikti objektyviais duomenimis pagrįstus pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo ir stebėsenos analizės išvadas panaudoti sprendimų priėmimo procese;

30.4. suderinamumas – įgyvendinimo stebėsena derinama su kitomis įrodymais pagrįstomis priemonėmis (veiklos auditu, programų vertinimu, funkcijų ar veiklos peržiūra, veiklos gebėjimų vertinimu ir kita);

30.5. viešumas – svarbiausia stebėsenos informacija skelbiama viešai visuomenei savivaldybės metinėse veiklos ataskaitose, apžvalgose, kituose dokumentuose; apibendrinta stebėsenos informacija juose pateikiama vizualiai aiškia ir visuomenei patrauklia forma.

31. Įgyvendinimo stebėsena yra vykdoma visiems Savivaldybės rengiamiems strateginio planavimo dokumentams: SPP, SVP, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių), teritorinių padalinių (seniūnijų), biudžetinių įstaigų MVP.

32. SPP įgyvendinimo stebėsena:

32.1. grindžiama vizijos (efekto vertinimo kriterijai), prioritetų / tikslų (rezultato vertinimo kriterijai) rodiklių pasiekimo analize. Gali būti praplečiama SPP įgyvendinimo stebėsenos duomenų apimtis ir vertinimo kriterijų reikšmių stebėsena papildoma uždavinių ir priemonių įgyvendinimo būklės stebėsenos elementais. Efekto vertinimo kriterijai arba vizijos rodikliai parodo SPP įgyvendinimo poveikį Savivaldybės raidai ir artėjimą prie vizijos. Rezultato vertinimo kriterijai arba prioritetų/ tikslų rodikliai rodo ilgalaikius SPP įgyvendinimo rezultatus. Efekto vertinimo kriterijų arba vizijos rodiklių bei rezultato vertinimo kriterijų arba prioritetų / tikslų rodiklių pasiekiamumas tikrinamas ir pristatomas du kartus per SPP įgyvendinimo laikotarpį – kartu su tarpiniu SPP vertinimu ir SPP vertinimo pabaigoje, teikiant galutinę SPP įgyvendinimo ataskaitą;

32.2. vykdoma nuolat ir sistemingai, siekiant nustatyti pokytį tam tikruose sektoriuose ir veiklos srityse, identifikuoti problemines sritis, rizikas ir laiku pateikti siūlymus sprendimų priėmėjams dėl vykdomos veiklos koregavimo;

32.3. vykdoma teikiant SPP įgyvendinimo ataskaitas du kartus per SPP įgyvendinimo laikotarpį, kurios rengiamos SPP įgyvendinimo stebėsenos procese pagal patvirtintą formą.

Rengiant SPP įgyvendinimo ataskaitas, iš visų SPP nurodytų vykdytojų surenkama informacija apie priemonių įgyvendinimą. Už duomenų pateikimą atsakingi Savivaldybės administracijos padaliniai (skyriai) IPTVS iki einamųjų metų kovo 31 dienos pateikia reikiamus duomenis. IPTVS parengia SPP įgyvendinimo ataskaitą iki einamųjų metų balandžio 30 dienos. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 31 dienos parengta SPP įgyvendinimo ataskaita yra teikiama SPG pritarimui.

33. SVP įgyvendinimo stebėsena:

33.1. grindžiama strateginių tikslų (efekto vertinimo kriterijai), programos tikslų (rezultato vertinimo kriterijai) ir priemonių (produkto vertinimo kriterijai) rodiklių pasiekimo ir pažangos analize. Gali būti praplečiama stebėsenos duomenų apimtis ir atliekama vykdomų priemonių būklės bei lėšų panaudojimo analizė;

33.2. vykdoma nuolat ir sistemingai;

33.3. vykdoma teikiant SVP įgyvendinimo ataskaitas kiekvienais metais, kurios rengiamos SVP įgyvendinimo stebėsenos procese pagal patvirtintą formą. Priemonių vykdytojai, pasibaigus biudžetiniams metams (iki einamųjų metų vasario 28 dienos), SVP programų koordinatoriui (IPTVS) pateikia su FVAS suderintas padalinių ir įstaigų vykdomų SVP priemonių įgyvendinimo ataskaitas. IPTVS, išanalizavęs SVP programų vykdymo ataskaitas, iki einamųjų metų kovo 31 dienos parengia SVP įgyvendinimo ataskaitą už praėjusius metus. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 10 dienos parengta SVP įgyvendinimo ataskaita yra teikiama SPG pritarimui.

34. SVP veiklos ataskaitoje pateikiama:

34.1. informacija apie SVP programų veiklų įgyvendinimą (būklę);

34.2. informacija apie SVP programų veiklų asignavimų naudojimą programos tikslams pasiekti;

34.3 informacija apie SVP programų vertinimo kriterijų (efekto, rezultato, produkto) pasiekimą;

34.4. informacija apie problemas ir priežastis, dėl kurių nepasiekti programos tikslai ar neįgyvendinti uždaviniai;

34.5 pasiūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo;

34.6. kitą svarbią susijusią informaciją.

35. MVP įgyvendinimo stebėsena:

35.1. vykdoma indėlio ir proceso vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo lygio, asignavimų panaudojimo analize;

35.2 vykdoma nuolat ir sistemingai;

36. MVP stebėsenos, tarpinio atsiskaitymo už vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą periodiškumo tvarką nustato Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių) vadovai, Savivaldybės administracijos teritorinių padalinių (seniūnijų) vadovai (seniūnai), Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

37. Galutinės MVP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos iki einamųjų metų vasario 28 dienos pagal patvirtintą formą. Kartu gali būti pateikiama vertinamojo pobūdžio informacija apie pasiektą pažangą, kylančias problemas ir galimus iššūkius.

 

VII SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ TIKSLINIMAS

 

38. Strateginio planavimo dokumentų tikslinimas gali būti vykdomas pasikeitus aplinkybėms (pagal poreikį).

39. Gali būti tikslinami visi Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai: SPP, SVP, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių), teritorinių padalinių (seniūnijų), biudžetinių įstaigų MVP.

40. SPP tikslinimas – tai procedūra, kurios metu SPP prioritetai, tikslai, uždaviniai, priemonės ir projektai gali būti papildyti naujais arba keičiami. SPP priemonės bei jų pasiekimo indikatoriai gali būti keičiami pagal poreikį. Pakeitus SPP prioritetus, tikslus, uždavinius ar priemones bus keičiami ir SVP bei MVP.

41. Pasiūlymus dėl SPP pakeitimo ar papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai, socialiniai ekonominiai partneriai, kiti suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys. Pasiūlymai dėl SPP pakeitimo ar papildymo pateikiami raštu IPTVS pagal patvirtintą formą. Pateikti pasiūlymai apsvarstomi SPG bei Savivaldybės tarybos komitetuose. SPP pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba.

42. SVP tikslinimas atliekamas vadovaujantis SVP įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis.

43. SVP programų pavadinimai, naujų programų atsiradimas ir senų programų panaikinimas galimas tik rengiant naują trimetį SVP.

44. Jei SVP atsiranda būtinybė išbraukti arba įrašyti priemones, keisti programos finansavimo apimtis, tai daroma Savivaldybės tarybos sprendimu pagal patvirtintą formą. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl biudžeto patikslinimo ar pakeitimo, programų koordinatorius pagal pakeistą biudžetą ir asignavimus atnaujina programas. SVP programų koordinatorius (IPTVS) atlieka SVP programos tikslinimą, prieš tai suderinęs su FVAS, rengia Savivaldybės tarybai sprendimo projektą dėl programos tvirtinimo. SVP programų koordinatorius apie atitinkamos programos daromus pakeitimus privalo informuoti priemonių vykdytojus. Pakeitus SVP bus keičiami ir MVP. 

45. MVP gali būti tikslinami:

45.1 keičiant SVP programų priemones įgyvendinančių veiklų pavadinimus, įtraukiant naujas ar atsisakant buvusių veiklų;

45.2. keičiant vertinio kriterijus ir jų reikšmes, pasiekimo terminus, atsakingus vykdytojus ir pan.

45.3. perskirstant veikloms skirtas lėšas iš visų finansavimo šaltinių, jei neviršijamas patvirtintas einamųjų metų maksimalus asignavimų planas priemonei ir (arba) veiklai.

46. Pasiūlymus dėl Savivaldybės struktūrinių padalinių (skyrių) ir Savivaldybės teritorinių padalinių (seniūnijų) MVP keitimo IPTVS pateikia skyriaus vadovas arba seniūnas. IPTVS išnagrinėja gautus prašymus ir parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Savivaldybės struktūrinių padalinių (skyrių) ir Savivaldybės teritorinių padalinių (seniūnijų) MVP keitimo.  

47. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP pakeitimai, suderinus su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės struktūriniais padaliniais, tvirtinami įstaigos vadovo įsakymu.

 

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ REZULTATUS

 

48. Atsiskaitymas už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus – tvirtinamos strateginio planavimo dokumentų ataskaitos.

49. SPP įgyvendinimo ataskaita teikiama Savivaldybės komitetams svarstyti ir Savivaldybės tarybai tvirtinti du kartus per laikotarpį (tarpinė ir galutinė), iki einamųjų metų birželio 1 dienos. Einamųjų metų birželio mėnesį SPP įgyvendinimo ataskaita turi būti patvirtinta Savivaldybės tarybos.

50. SVP įgyvendinimo ataskaita Savivaldybės komitetams svarstyti ir Savivaldybės tarybai tvirtinti teikiama kiekvienais metais, iki einamųjų metų balandžio 10 dienos. Einamųjų metų balandžio mėnesį SVP įgyvendinimo ataskaita turi būti patvirtinta Savivaldybės tarybos.

51. Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (skyrių), Savivaldybės administracijos teritorinių padalinių (seniūnijų) MVP įgyvendinimo ataskaitas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP įgyvendinimo ataskaitas – biudžetinių įstaigų vadovai.

52. Patvirtintos strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo ataskaitos yra viešinamos, skelbiant jas Savivaldybės interneto svetainėje. Esant poreikiui, gali būti organizuojamas viešas rezultatų aptarimas.

 

 

IX SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO ĮGYVENDINIMO VERTINIMAS

 

53. Įgyvendinimo vertinimas yra vykdomas tik ilgalaikės ir vidutinės trukmės strateginio planavimo dokumentams: SPP, SVP.

54. SPP įgyvendinimo vertinimas – SPP įgyvendinimo stebėsenos metu nustačius problemines sritis, atliekamas SPP įgyvendinimo vertinimas. Vertinimo metu siekiama paaiškinti, kodėl užsibrėžti tikslai ir suplanuoti rezultatai yra nepasiekiami, kokį poveikį (žalą ar naudą) atskiriems sektoriams ir veiklos sritims, tikslinėms grupėms, Savivaldybės bendruomenei duoda vykdoma veikla.

55. SPP įgyvendinimo vertinimo metu yra peržiūrima SPP vizija, prioritetai, tikslai ir uždaviniai, ir esant poreikiui, koreguojami. Taip pat vertinimo metu nustatomas planuojamų vykdyti, vykdomų ar baigų vykdyti priemonių tinkamumas, efektyvumas, rezultatyvumas, naudingumas ir tęstinumo tikslingumas. Atlikus vertinimą, pateikiamos išvados ir rekomendacijos dėl veiklos rezultatyvumo gerinimo.

56. SPP įgyvendinimo vertinimas atliekamas vieną kartą per SPP įgyvendinimo laikotarpį – praėjus pusei SPP galiojimo laiko (kartu tarpinės SPP įgyvendinimo ataskaitos rengimu). Iki einamųjų metų balandžio 30 dienos Savivaldybės administracijos padaliniai IPTVS pateikia reikiamus duomenis. IPTVS pagal surinktus duomenis koreguoja SPP ir ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 31 dienos koreguotas SPP teikiamas SPG pritarimui. Koreguotas SPP yra teikiamas Savivaldybės komitetams svarstyti ir Savivaldybės tarybai tvirtinti iki einamųjų metų birželio 1 dienos Einamųjų metų birželio mėnesį koreguotas SPP turi būti patvirtinta Savivaldybės tarybos.

57. Patvirtinta SPP korekcija yra viešinama, skelbiant ją Savivaldybės interneto svetainėje. Esant poreikiui, gali būti organizuojamas viešas rezultatų aptarimas.

58. SVP įgyvendinimo vertinimas – IPTVS suvestinę informaciją apie SVP programų vykdymą bei Savivaldybės tarybos išvadas dėl jų vykdymo (patvirtintą SVP įgyvendinimo ataskaitą) pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui bei programų koordinatoriams, o SVP programų koordinatoriai bei priemonių vykdytojai, rengdami kitų metų SVP programų projektus, privalo atsižvelgti į Savivaldybės tarybos išvadas.   

 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Papildomos tvarkos, nuostatai, reglamentai ir (arba) kiti dokumentai, reikalingi Tvarkos aprašo nuostatoms bei strateginio planavimo dokumentams įgyvendinti, tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais.

60. Tvarkos aprašo pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba.

 

_____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. T-55, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-05, i. k. 2018-05388

 

 

 

Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo

dokumentų stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir įgyvendinimo vertinimo

tvarkos aprašo1 priedas

 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ RENGIMO, SVARSTYMO BEI TVIRTINIMO, ATSISKAITYMO UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS IR  ĮGYVENDINIMO VERTINIMO GRAFIKAS

 

1 Lentelė. Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafikas

Mėnesiai:

Strateginio

planavimo dokumentų

rengimo, svarstymo bei tvirtinimo

etapai  

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

SPP/Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) strateginio planavimo dokumentų aplinkos analizės ir pirminių pasiūlymų dėl SPP tikslų rengimas

SPP/Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) strateginio planavimo dokumentų  projekto rengimas

SPP/Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) strateginio planavimo dokumentų  projekto viešinimas ir tikslinimas (jei reikia)

SPP/Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) strateginio planavimo dokumentų  svarstymas SPG, Savivaldybės tarybos komitetuose ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

SPP/Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) strateginio planavimo dokumentų viešinimas

SVP strateginių pokyčių dalies rengimas

SVP projekto rengimas

Priemonių vykdytojai teikia duomenis SVP programų koordinatoriui (IPTVS)

IPTVS parengia SVP projektą

SVP viešinimas ir tikslinimas (jei reikia)

SVP ir biudžeto svarstymas SPG, Savivaldybės tarybos komitetuose ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

SVP viešinimas

MVP projekto rengimas

MVP svarstymas ir tvirtinimas

 

MVP viešinimas

 

 

 

 

 

2 Lentelė. Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus grafikas

Mėnesiai:

Strateginio

planavimo dokumentų

atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus

etapai  

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

SPP įgyvendinimo ataskaitos rengimas (du kartus per įgyvendinimo laikotarpį)

Savivaldybės administracijos padaliniai teikia duomenis IPTVS

IPTVS parengia SPP įgyvendinimo ataskaitą

SPP įgyvendinimo ataskaitos pristatymas SPG

SPP įgyvendinimo ataskaitos svarstymas Savivaldybės tarybos komitetuose ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPP įgyvendinimo ataskaitos viešinimas

SVP įgyvendinimo ataskaitos rengimas

Priemonių vykdytojai teikia duomenis programų koordinatoriui (IPTVS)

IPTVS parengia SVP įgyvendinimo ataskaitą

SVP įgyvendinimo ataskaitos pristatymas SPG

SVP įgyvendinimo ataskaitos svarstymas Savivaldybės tarybos komitetuose ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

SVP įgyvendinimo ataskaitos viešinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MVP įgyvendinimo ataskaitos parengimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Lentelė. Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo vertinimo grafikas

Mėnesiai:

Strateginio

planavimo dokumentų

įgyvendinimo vertinimo etapai  

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

SPP įgyvendinimo vertinimas (vieną kartą per SPP galiojimo laikotarpį, kartu su tarpine SPP įgyvendinimo ataskaita)

SPP vizijos, prioritetų, tikslų ir uždavinių įvertinimas ir koregavimas

Koreguoto SPP pristatymas SPG

Koreguoto SPP svarstymas Savivaldybės tarybos komitetuose ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

SPP viešinimas

 

____________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Ignalinos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-55, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-05, i. k. 2018-05388

Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 10 d. sprendimo Nr. T-1 „Dėl Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo