Suvestinė redakcija nuo 2023-05-25

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-03-21, i. k. 2022-05049

 

Nauja redakcija nuo 2023-05-25:

Nr. A-426, 2023-05-24, paskelbta TAR 2023-05-24, i. k. 2023-09792

 

herbas_jb_sm.jpg

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 21 d. Nr. A-281

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12 punktu, Pavyzdiniu būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentu, patvirtintu Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-27 „Dėl Pavyzdinio būsto pritaikymo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u  Būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. N u s t a t a u,  kad prašymai dėl būsto pritaikymo priimami iki einamųjų metų iki kovo 1 d.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Tomas Armonavičius

 

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A-281

(Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. gegužės 24 d. įsakymo Nr. A-426

redakcija)

 

 

BŪSTO PRITAIKYMO KOMISIJOS DARBO

REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentas nustato Būsto pritaikymo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, darbo organizavimo tvarką ir kitą šios komisijos veiklą.

2. Komisija yra atsakinga ir atsiskaito Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriui.

3. Savo veikloje Komisija vadovaujasi Komisijos darbo reglamentu (toliau – Reglamentas), Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), ir kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

4. Komisijos veikla grindžiama skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos paskirtų specialistų ir Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) paskirtų neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotų atstovų.

6. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai. Savivaldybės administracijos direktorius, tvirtindamas Komisijos personalinę sudėtį, paskiria Komisijos pirmininką, Komisijos pirmininko pavaduotoją ir Komisijos sekretorių (Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus specialistą). Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

7. Komisija atlieka šias funkcijas:

7.1. vertina būsto pritaikymo poreikį ir užpildo Būsto pritaikymo poreikio vertinimo aktą (Tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – vertinimo aktas);

7.2. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį (nurodomas asmens, kuriam nuspręsta pritaikyti (arba nepritaikyti) būstą, vardas, pavardė, gimimo data, būsto adresas, reikalingi būsto pritaikymo darbai). Jei priimamas sprendimas tenkinti būsto pritaikymo poreikį, Komisija kartu patvirtina statybos darbų specialisto parengtą preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą arba juos atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Jei Komisija atmeta statybos darbų specialisto parengtą preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, statybos darbų specialistas, atsižvelgdamas į Komisijos pateiktas pastabas, patikslina preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą ir teikia juos Komisijai tvirtinti iš naujo;

7.3. svarsto ir tvirtina Savivaldybės administracijos sudarytas būsto pritaikymo eiles;

7.4. atsižvelgdama į patvirtintą būsto pritaikymo eilę ir einamiesiems metams skirtas valstybės biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. sudaro ir tvirtina einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

7.5. priima sprendimą dėl asmens, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti būsto pritaikymo eilės praleidimo einamaisiais metais Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

7.6. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

7.7. teikia motyvuotą išvadą Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo asmens poreikiams, jei Savivaldybės administracija pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišką sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti asmens specialiesiems poreikiams (nurodomas asmens, kuriam turi būti pritaikytas būstas, vardas, pavardė, gimimo data, būsto adresas);

7.8. priima sprendimą skirti kompensaciją, jei asmuo, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti ar jo atstovas parduoda asmens poreikiams nepritaikytą būstą ir perka visiškai arba iš dalies pritaikytą būstą;

7.9. prižiūri, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus;

7.10. gavusi Neįgaliųjų reikalų departamento pritarimą, priima sprendimą dėl papildomai perkamos įrangos ir (ar) atliekamų būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbų, neišvardytų Galimų būsto pritaikymo darbų, įrangos ir jų įsigijimo bei keltuvų eksploatavimo išlaidų sąrašo (Tvarkos aprašo 4 priedas) 1 punkte;

7.11. jei, paskirsčius bendrą valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto lėšų sumą konkrečių būstų pritaikymui finansuoti, lieka lėšų, kurių neužtenka paskutiniam pagal būsto pritaikymo eilę būstui pritaikyti, šias lėšas skirti kitam pagal būsto pritaikymo eilę būstui, kuriam pritaikyti šios lėšų sumos užtektų;

7.12.  priima sprendimą dėl nepanaudotų einamiesiems metams skirtų valstybės biudžeto lėšų būstų pritaikymui finansuoti panaudojimo Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytais atvejais;

7.13. asmens ar atstovo prašymu išbraukia asmenį, kuriam turi būti pritaikytas būstas, iš sudarytos būsto pritaikymo eilės;

7.14. priima sprendimą dėl pakartotinio būsto pritaikymo, tikslingumo Tvarkos aprašo 6 ir 7 punktuose numatytais atvejais;

7.15. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį, jei būste asmuo faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

7.16. posėdyje svarsto būsto pritaikymo darbų projektą (jei rengiamas), preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, vertinimo aktą bei Tvarkos aprašo 18 ir 25 punktuose nurodytus dokumentus;

7.17. gali priimti sprendimą pasirašyti darbų perdavimo-priėmimo aktą, už baigtus būsto pritaikymo darbus sumokėti iš einamųjų metų asignavimų, o likusius darbus perkelti į kitus metus ir už juos sumokėti iš kitais metais valstybės ir Savivaldybės biudžetų skirtų asignavimų, jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai;

7.18. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje ir (ar) į rūsį pirkimo ir įrengimo tikslingumo;

7.19. vertina būsto pritaikymą – apžiūri pritaikytą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

7.20. vertina atliktus būsto pritaikymo darbus ir pasirašo darbų perdavimo-priėmimo aktą arba surašo Savivaldybės mero ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytos formos  būsto pritaikymo darbų trūkumų aktą (priedas) ir nustato terminą šiems trūkumams pašalinti. Darbų perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas tik tuo atveju, jei buvo pašalinti visi trūkumai;

7.21. pasikeitus baziniam socialinės išmokos dydžiui, esant poreikiui, priima sprendimą dėl maksimalios būsto pritaikymo lėšų sumos perskaičiavimo;

7.22. užsiima proaktyvia būsto pritaikymo darbus galinčių atlikti rangovų paieška ir skatina juos dalyvauti savivaldybės administracijos organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose. Metų gale Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia laisvos formos ataskaitą apie vykdant rangovų paiešką atliktus darbus ir veiksmus.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas (jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas). Komisijos pirmininkas:

8.1. atsako už Komisijos veiklos organizavimą, vykdant Komisijos kompetencijai priskirtas funkcijas;

8.2. kviečia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

8.3. nustato Komisijos posėdžių vietą ir laiką;

8.4. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, Komisijos sprendimus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla.

9. Komisijos sekretorius:

9.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir derina ją su Komisijos pirmininku;

9.2. pateikia Komisijos nariams visą su posėdžiu susijusią medžiagą;

9.3. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius;

9.4. derina ar elektroniniu būdu siunčia derinti Komisijos posėdžių protokolus Komisijos nariams, pasirašytus protokolus pateikia Savivaldybės administracijai;

9.5. rengia dokumentų, susijusių su Komisijos veikla, projektus;

9.6. užpildytą vertinimo aktą, pasirašytą visų būsto apžiūroje dalyvavusių ir su būsto vertinimo aktu susipažinusių Komisijos narių, statybos darbų specialisto (jeigu jis nėra Komisijos narys), asmens ar jo atstovo, per 2 darbo dienas nuo vertinimo akto užpildymo tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia savivaldybės administracijai;

9.7. Komisijos priimtą sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį ir sprendimą patvirtinti (arba nepatvirtinti) preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą arba šių sprendimų kopijas ir Komisijos posėdžio protokolą su priedais (jei tokie yra) arba jo kopiją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui;

9.8. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

10. Pagrindinės Komisijos darbo formos yra:

10.1. posėdžiai;

10.2. būsto apžiūros, vertinant būsto pritaikymo asmeniui poreikį, priimant būsto pritaikymo darbus, pareiškėjui radus planuojamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

11. Komisijos posėdžiai gali vykti nuotoliniu arba mišriuoju būdu, naudojant elektroninių ryšių priemonėmis. Komisijos posėdžiai, kuriuose priimami sprendimai dėl būsto pritaikymo, naudojant elektroninių ryšių priemones, gali vykti tik vaizdo konferencijų būdu.

12. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

13. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai informuoti Komisijos pirmininką arba Komisijos sekretorių ne vėliau, kaip likus 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio.

14. Komisija su asmeniu ar jo atstovu suderintu laiku atvyksta į prašomą pritaikyti būstą, jį apžiūri ir užpildo vertinimo aktą. Apžiūrint būstą ir įvertinant jo pritaikymo poreikį, privalo dalyvauti bent vienas Komisijos narys ir statybos darbų specialistas. Būsto apžiūroje nedalyvavę Komisijos nariai su būstu ir vertinimo aktu supažindinami Komisijos posėdžio metu, pateikiant prašomo pritaikyti būsto nuotraukas ir (ar) filmuotą medžiagą, užpildytą vertinimo aktą.

15. Komisija, gavusi iš Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriaus informaciją, apie rangovo arba savarankiškai būstą prisitaikiusio asmens darbų pabaigą, apžiūri pritaikomą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo, kurie pateikiami būsto pritaikymo darbų trūkumų akte (priedas). Vertinant būsto pritaikymo darbus, privalo dalyvauti bent du Komisijos nariai. Komisijos posėdžio metu, priimant galutinį sprendimą dėl atliktų būsto pritaikymo darbų, privalo dalyvauti Neįgaliųjų reikalų departamento paskirtas neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotas atstovas. Komisijos posėdžio metu gali būti vertinamos nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kuriose užfiksuoti atlikti būsto pritaikymo darbai.

16. Komisija atvyksta įvertinti planuojamo pirkti būsto pritaikymą asmens poreikiams, kai asmeniui nustatytas būsto pritaikymo poreikis, ir asmuo ar jo atstovas randa jam tinkamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

17. Komisija apžiūri planuojamą pirkti būstą ir užpildo vertinimo aktą. Nustačius, kad būstas asmeniui yra tinkamas pagal jo poreikius arba asmens poreikio vertinimo akte nurodytus kriterijus tenkina iš dalies ir gali būti pritaikytas, artimiausiame Komisijos posėdyje priimamas sprendimas skirti kompensaciją ir pritaikyti būstą, jei perkamas būstas pritaikytas tik iš dalies.

18. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Komisijos sprendimai priimami paprasta balsuojančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys, balsuodamas dėl priimamo sprendimo, negali susilaikyti. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

19. Komisijos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Komisijai nutarus, posėdžio eiga gali būti fiksuojama garso įrašu. Priėmus sprendimą Komisijos posėdį fiksuoti tik posėdžio garso įrašu, surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodomas Komisijos pavadinimas, Komisijos posėdžio data, vieta, Komisijos posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys, Komisijos posėdžio metu svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, kita Komisijos pirmininko nuožiūra aktuali informacija. Informacinė pažyma surašoma ir pasirašoma ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio. Informacinę pažymą pasirašo Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir Komisijos sekretorius.

20. Komisijos sprendimai įsigalioja Komisijos posėdžio pirmininkui ir posėdyje dalyvavusiems Komisijos nariams pasirašius protokolą ar Komisijos pirmininkui ir Komisijos sekretoriui pasirašius informacinę pažymą. Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas savivaldybės administracijai.

21. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus Komisijos darbo reglamente, sprendžia Komisijos pirmininkas.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

22. Komisijos nariai turi teisę:

22.1. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

22.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos svarstomų prašymų, posėdžių protokolų bei sprendimų projektų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę Komisijos posėdžio protokole;

22.3. iškilus klausimų dėl būsto apžiūros vertinant poreikį ar poreikio vertinimo akto, dar kartą atvykti į prašomą pritaikyti būstą arba susisiekti su asmeniu ar jo atstovu ir aptarti iškilusius klausimus arba gauti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams išspręsti;

22.4. gauti iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų ir įstaigų duomenis ir (ar) kitą informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams spręsti.

23. Komisijos nariai, vykdydami jiems pavestas funkcijas, privalo užtikrinti, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas.

24. Komisijos narys, prieš pradėdamas svarstyti komisijos posėdyje klausimą, kuris jam gali sukelti interesų konfliktą, privalo informuoti Komisijos pirmininką apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą, bet apie tai nedelsiant informuoti  Savivaldybės administracijos direktorių.

25. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik sprendimams, susijusiems su būsto pritaikymu, priimti.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

_____________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

A-281 (1 pr.) (nauja redakcija pagal A-426)

Priedo pakeitimai:

Nr. A-426, 2023-05-24, paskelbta TAR 2023-05-24, i. k. 2023-09792

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Joniškio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A-426, 2023-05-24, paskelbta TAR 2023-05-24, i. k. 2023-09792

Dėl Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. kovo 21 d. įsakymo Nr. A-281 „Dėl Būsto pritaikymo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_532609fdc7034bd99aed080ddb5e6555_end