Suvestinė redakcija nuo 2023-04-01
Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-05-06, i. k. 2021-10078
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gegužės 6 d. Nr. T-202
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 4 dalimi ir 7 straipsnio 4 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavesti Šiaulių miesto savivaldybės merui kontroliuoti, kaip įgyvendinamos šio sprendimo 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo nuostatos.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-146, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05869
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-146
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų finansavimo Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšomis konkurso (toliau – konkursas) organizavimo reikalavimus, tikslus ir finansavimo principus, paraiškų pateikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą, kontrolės, atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.
2. Lėšos NVO projektams įgyvendinti yra numatomos savivaldybės biudžete ir skiriamos konkurso būdu išrinktam NVO projekto vykdytojui.
3. Konkurso organizavimo nuostatus potvarkiu tvirtina Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) meras.
4. Projektų paraiškas gali teikti NVO, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme ir atitinkančios Konkurso organizavimo nuostatuose, patvirtintuose Savivaldybės mero potvarkiu, išdėstytus reikalavimus.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. NVO – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus. Nevyriausybinėmis organizacijomis nelaikomi:
5.1.1. juridiniai asmenys, kurių daugiau negu 1/3 dalyvių yra juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis;
5.1.2. juridiniai asmenys, kurių dalyviai – juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis, turi daugiau negu 1/3 balsų visuotiniame dalyvių susirinkime;
5.1.6. sodininkų bendrijos, daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijos, kiti nekilnojamojo turto bendro valdymo tikslais įsteigti juridiniai asmenys;
5.2. konkurso organizatorius – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys ar Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas valstybės tarnautojas, organizuojantis projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis konkursą;
5.3. konkurso administratorius – konkurso organizatoriaus paskirtas už konkurso vykdymą atsakingas darbuotojas;
5.4. paraiška – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijai siekiant gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti;
5.5. paraiškos teikėjas – paraišką teikiantis juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo reikalavimus, siekiantis gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti;
5.6. projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
5.7. projekto vykdytojas – paraiškos teikėjas, atsakingas už savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą, paraiškos teikėjas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo;
5.8. projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.) – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos, prekės ar paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo;
5.9. savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos pagrindu tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo sudaroma Projekto įgyvendinimo finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis (toliau – sutartis);
5.10. komisija – kolegialus organas, sudarytas Savivaldybės mero potvarkiu, veikiantis pagal Komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Savivaldybės mero potvarkiu;
5.11. kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
KONKURSO TIKSLAI IR FINANSAVIMO PRINCIPAI
6. NVO finansavimas konkurso būdu skiriamas iš savivaldybės biudžeto šiems tikslams:
7. Finansuotinos NVO veiklos sritys:
7.3. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams (gyventojams) ir (ar) jų grupėms (vienišiems neįgaliems ir sukakusiems senatvės pensijos amžių asmenims reikalingos pagalbos teikimas, paramos maistu ir kitomis priemonėmis socialinę atskirtį turintiems asmenims organizavimas, pagalbos nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims ir jų artimiesiems grupių organizavimas);
7.4. miesto visuomenės aktyvumo, NVO sutelktumo, kultūros plėtros, sporto veiklų ir sveikos gyvensenos skatinimas;
8. Konkurso būdu lėšos skiriamos NVO projektams iš dalies finansuoti. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 90 procentų projektui skiriamų lėšų. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti paraiškos teikėjas savo arba rėmėjų (partnerių) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas. Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas).
9. Lėšos skiriamos projektui:
III SKYRIUS
KONKURSO PASKELBIMAS IR PROJEKTO PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
10. Konkurso administratorius informaciją apie konkursą skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė). Skelbime nurodoma:
11. NVO skelbiamo konkurso nustatyta tvarka ir terminais teikia užpildytą projekto paraišką, kurioje pateikiamas projekto aprašymas, tikslas, uždaviniai, tikslinės grupės ir kita informacija pagal skelbiamo konkurso reikalavimus.
12. Projekto paraiška turi būti pateikta Savivaldybės administracijai ir užregistruota Savivaldybės administracijoje iki konkurso skelbime nurodyto galutinio paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje termino pabaigos. Po nustatyto termino Savivaldybės administracijai pateiktos, Savivaldybės administracijoje gautos projektų paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos. Konkurso administratorius apie pavėluotai pateiktą ir nevertintiną paraišką paraiškos teikėją raštu arba el. paštu informuoja per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos gavimo Savivaldybės administracijoje dienos.
13. NVO negali dalyvauti konkurse ir teikti paraišką, jeigu yra bent viena iš šių aplinkybių:
13.4. NVO, ankstesniais metais gavusi Savivaldybės finansavimą projektui įgyvendinti, neatsiskaitė už šių lėšų panaudojimą sutartyje ar kito Savivaldybės organizuoto konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka ir nuo pažeidimo pašalinimo ar panaikinimo nepraėjo 2 (dveji) metai;
13.5. NVO teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikusi finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
13.6. NVO, prašydama valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
14. Paraiškos teikėjas vienam konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.
15. NVO, rengdamos paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia konkurso administratorius, telefonu ar elektroniniu paštu, ar kitomis nuotolinio ryšio priemonėmis. Informacija NVO teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo ir registravimo darbo dienos pabaigos.
16. Paraiška su priedais teikiama lietuvių kalba:
161. Paraiškos teikėjas, teikdamas paraišką Savivaldybės administracijai kitais, nei numatyta Konkurso organizavimo nuostatuose būdais (per kurjerių tarnybą, paštą ir t. t.), prisiima asmeninę riziką ir atsakomybę, kad paraiška būtų gauta Savivaldybės administracijoje iki konkurso skelbime nurodyto galutinio paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje termino.
17. Paraišką su priedais turi teisę teikti NVO vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia NVO vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas NVO vadovo įgaliojimas.
IV SKYRIUS
PROJEKTO PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA
21. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiškų vertinimas vykdomas taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.
22. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka konkurso administratorius, kuris įvertina, ar:
22.1. paraiška pateikta ir gauta Savivaldybės administracijoje iki konkurso skelbime nurodyto termino;
22.2. paraiška atitinka konkurso nuostatų, patvirtintų Savivaldybės mero potvarkiu, nustatytus reikalavimus;
22.4. paraiškos teikėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;
22.6. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal Konkurso organizavimo nuostatų reikalavimus, patvirtintus Savivaldybės mero potvarkiu. Jeigu su paraiška nepateikti visi konkurso skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba paraiška pateikta nesilaikant Konkurso organizavimo nuostatuose nustatytų administracinių reikalavimų ir yra galimybė pašalinti trūkumus, konkurso administratorius paraiškoje nurodytu projekto paraiškos teikėjo elektroninio pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios Konkurso organizavimo nuostatuose nustatytų formalių reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos kokybiniam vertinimui.
23. Paraiškų kokybinį vertinimą vykdo projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – komisija). Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka konkurso administratorius.
24. Komisija paraiškas įvertina pagal konkurso nuostatuose aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus ir jų vertinimo balų skalę.
25. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba tos pačios paraiškos vertinimo balų vidurkiai skiriasi daugiau nei 20 balų, tokiu atveju komisijos pirmininkas paskiria trečiąjį komisijos narį paraiškai įvertinti.
26. Maksimalus balų skaičius, kurį paraiškai gali skirti vienas komisijos narys, – 100. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami ir apskaičiuojamas skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.
27. Galimybę būti finansuojami turi projektai, kurie surinko daugiausia komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau kaip 60 balų, nefinansuojami. Projektai, surinkę 60 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio projektui buvo paskirtas finansavimas, nesudarė sutarties per konkurso nuostatuose numatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar, nutraukus sutartį, grąžino nepanaudotas lėšas.
28. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama projektui, kuriam įgyvendinti prašoma mažesnė finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų dalis.
29. Komisijos nariai, išanalizavę ir įvertinę visas paraiškas, protokole įrašo rekomendaciją Savivaldybės merui dėl iš dalies finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.
30. Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į komisijos rekomendaciją, dėl lėšų skyrimo projektams priima sprendimą, kuris įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu. Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų rengia konkurso administratorius.
V SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
33. Savivaldybės administracijos direktorius ir NVO, kuriai skiriamos lėšos projektui įgyvendinti, per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos kvietimo sudaryti sutartį, pasirašo sutartį NVO projektui įgyvendinti. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą, laikoma, kad pareiškėjas atsisakė sudaryti sutartį ir finansavimas nebeskiriamas.
34. Lėšos NVO pervedamos pagal pasirašytą sutartį ir sutarties priedus, atsižvelgiant į sutartyje nurodytus terminus ir sąlygas.
35. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje numatytos dienos ir pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis.
VI SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
37. NVO Savivaldybės administracijos reikalavimu privalo pateikti visą prašomą informaciją, susijusią su projekto vykdymu ir (ar) lėšų, skirtų projektui, panaudojimu, įskaitant pirminius apskaitos dokumentus ar jų kopijas ir prisidėjimą įrodančius dokumentus. Nepateikusi prašomos informacijos ir (ar) dokumentų, NVO praranda teisę dalyvauti Savivaldybės organizuojamuose konkursuose pagal Aprašo 13.4 papunkčio nuostatas.
38. Savivaldybės administracija tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavusi NVO laikosi Konkurso organizavimo nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų: teikia Savivaldybės administracijai ketvirčių ir metinę, projekto įgyvendinimo ataskaitas, projekto įgyvendinimo veiklų planą ir kt. Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintuose Konkurso organizavimo nuostatuose nurodytus dokumentus bei informaciją.
39. Savivaldybės administracija nutraukia sutartį su NVO ir projektui įgyvendinti skirtos lėšos privalo būti grąžinamos per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje, kai:
40. NVO projektui skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.
41. Už sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, projektui skirtų lėšų tikslinį panaudojimą, ataskaitose pateikiamų duomenų tikslumą ir teisingumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą ir sutartyje ir (ar) paraiškoje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako lėšas gavusi ir Savivaldybės administracijai dokumentus bei informaciją teikianti NVO.
42. Nepanaudotas lėšas NVO privalo grąžinti per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje.
43. Negrąžintos projektui įgyvendinti skirtos savivaldybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
44. NVO, pateikusi klaidingas žinias apie projekto vykdymą, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Sutarties vykdymą kuruoja konkurso organizatorius ir Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
47. NVO, gavusi dalinį finansavimą projektui įgyvendinti, įsipareigoja pagal Savivaldybės mero Konkurso organizavimo nuostatuose nustatytą tvarką viešinti projekto veiklas ir reprezentuoti Savivaldybę.
48. Konkurso nuostatuose nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
Priedo pakeitimai:
Nr. T-146, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05869
Pakeitimai:
1.
Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-146, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05869
Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 6 d. sprendimo Nr. T-202 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo